Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 06.05.2010 klo 13:05

Työ

Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 13

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: TYö - Maanantaina, 05.09.2011 klo 19:50  
+
0
^^ Eikö se englanniksi ole nimenomaan helpompaa ?

Mulle ainakin tuli kammottava ongelma eteen kirjoittaessa työhakemusta yhtäkkiä suomeksi. Ei Suomessa ole mitään, joka vastaisi "Dear Sirs":iä..
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: TYö - Maanantaina, 05.09.2011 klo 22:27  
+
0
^^ Give me job! I like to do. :cool:

^ No jos lähdetään siitä että mä en ole kirjoittanut englanninkielistä hakemusta varmaan neljään vuoteen, niin ei tää nyt kovin helppoa ole, vaikka kieltä käytänkin jossain määrin lähes päivittäin. Mä kun olen muutenkin aivan onneton kirjoittamaan hakemuksia ja kehumaan kuin hyvä olen jossain, niin tämmöiset vieraskielisyydet ei tee siitä ainakaan yhtään helpompaa. :roll:
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: TYö - Tiistaina, 13.09.2011 klo 15:43  
+
0
Tämä työnhaku on melko rasittavaa puuhaa.
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: TYö - Tiistaina, 13.09.2011 klo 19:25  
+
0
Eilen oli haastattelu, en tullut valituksi. :suru: Huomenna kuitenkin on toinen haastattelu!
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: TYö - Tiistaina, 13.09.2011 klo 20:03  
+
0
^No voi höööh! Tsemppiä huomiseen haastatteluun! :)
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: TYö - Tiistaina, 13.09.2011 klo 20:25  
+
0
^Kiitos! Jännittää.
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: TYö - Tiistaina, 13.09.2011 klo 23:15  
+
0
Sain justiinsa mailia mun haastattelijalta ja ovat kuulemma firmassa erittäin kiinnostuneita musta. Enpä ole ennen moista väliaikatietomailia saanutkaan :jjei: Nyt sormet ja varpaat ristiin että saan sen työn!
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: TYö - Keskiviikkona, 14.09.2011 klo 07:06  
+
0
^ Onkos tää se Helsingin työpaikka mistä täällä on ollut puhetta? Tyhmä täällä kyselee. :nauru:

Mutta tsempit sinne ja toivotaan että saat paikan! :peukku:

Vähän omaa: Oon ollu koulussa kuukauden ja miulle on buukattu ens kesäks remontteja! :eek: Ei tietenkään minkään firman vaan ihan sukulaisten ja naapureiden, taitaa olla pulaa maalareista täälläpäin mikä ei tietenkään ole huono juttu. :cool:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: TYö - Keskiviikkona, 14.09.2011 klo 08:15  
+
0
^Opiskeletko sä pintakäsittelijäksi, vai mikä se oikea termi onkaan? Mä mietiskelin sitä ja hetken aikaa, ihan vaan koska töitä riittäis eikä ole muuten mitään yltiövastenmielistä hommaa. Turussa koulutus on vaan vähän huonommissa kantimissa, eikä huvita lähteä muualle opiskelemaan.
(Ainakaan pari vuotta sitten täällä ei voinu opiskella kuin amiksessa pk-pohjalla, jonne ei pääse lukiotutkinnon kanssa, ja sitten yksityisellä puolella.)
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: TYö - Keskiviikkona, 14.09.2011 klo 08:24  
+
0

jannie kirjoitti:

(Ainakaan pari vuotta sitten täällä ei voinu opiskella kuin amiksessa pk-pohjalla, jonne ei pääse lukiotutkinnon kanssa, ja sitten yksityisellä puolella.)



Mistä sä tällaista oot kuullut? Avokki opiskelee pk-pohjaisella maalariksi ja siellä on kyllä mukana lukion käyneitä. Saavat vaan hyväksiluvut mm. kemiasta eli vetävät koulun nopeammin läpi. Samalla lailla kun ne, jotka on jo aiemmin käyneet jonkun toisen amiksen.

muoks. mmaija, juurikin se Helsingin työpaikka!
Pääosassa Jedi ja ne toiset.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 14.09.2011 klo 08:27)

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: TYö - Keskiviikkona, 14.09.2011 klo 15:20  
+
0
^ ei ne ota ellei ole erikseen yo-linjaa. Jos yo-linjaa ei ole, kouluun ei ole mitään asiaa ylioppilaaksi kirjoittaneella.

Terveisin katkeroitunut ylioppilas, joka olisi halunnut kouluttautua eläintenhoitajaksi (Tampereella oli tarjolla tuolloin vain pk-linja).

muoks. minähän opiskelin sit painoviestintätekniikkaa amiksessa, siihen ryhmään otettiin 16 pk-pohjalla ja 4 yo-pohjalla. Samassa ryhmässä oltiin, meillä yo-linjalaisilla oli vaan kevyempi lukkari ja mahdollisuus valmistua 6kk aikaisemmin.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 14.09.2011 klo 15:21)

tir

tir
Viestimäärä: 245

VS: TYö - Keskiviikkona, 14.09.2011 klo 15:38  
+
0
huoh haastattelussa olin n. 3 viikkoa sitten, lupasi ilmoitella parin viikon sisällä mutta mitään ei ole kuulunut. pitäisi varmaan soittaa perään. ärsyttää.

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: TYö - Keskiviikkona, 14.09.2011 klo 16:01  
+
0
Mä kävin aikoinani kauppiksen yo-linjan ja se oli 2 vuotinen, koska sai 1 vuoden hyväksiluettua niistä kursseista.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: TYö - Keskiviikkona, 14.09.2011 klo 16:35  
+
0
Jaahas, että näillä mennään. Oon ollu nykyisellä työpaikalla n.3kk, tässä ajassa on lähtenyt 4 ihmistä litomaan täältä. Tällä hetkellä mennään kolmen työntekijän voimin. Neljäs sanoutu irti maanantaina, pomon vastaus oli että nonniin, ei täällä tarvitakkaan enempää työvoimaa. Tällä hetkellä meillä on about 1 vapaapäivä 10 päivää kohden, ja keskimääräinen työaika on n.9 tuntia päivässä. Hieman ottaa hattuun tuo pomon suhtautuminen!
Lisäks mä oon oikeesti palkattu osa-aikaseks, ei siinä mitään, mielellään teen ihan kunnon päiviä mutta kun on tunnit tuplaantuneet siihen nähden, mitä sopparissa lukee, niin ei tää enää ihan kivaa oo.
Vp- toiveita on ihan turha esittää, kun ei ne silti toteudu. Pomon vastaus tähänkin oli että tämä on myymälä-alaa, ei täällä oteta vapaapäivätoiveita vastaan! Joo ymmärrän että eihän kaikkia voi toteuttaa, mutta ei siihen työhön voi olla niin sidoksissa että esim. Harrastuksia ei voi pitää. Mietityttää nyt jo kun meille on kotiutumassa tuo pentu joulun alla, ja tarkoitus oli että olisin pitänyt ekan viikon vapaata kun se on kotona (palkatonta) mutta nyt näyttäis sekin jäädä...

Kauhia avautuminen, mut ei kai tää voi ihan näin mennä.
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: TYö - Keskiviikkona, 14.09.2011 klo 16:38  
+
0
Jippii, kesän kolmas duuni eli siivoojan työ tuli nyt päätökseensä. Alkoi jo keittää nousta aamuseiskan vuoroon puhumatta lauantain iltavuoroista. Huh. Ihanaa mennä taas vaihteeksi opiskelemaan.

Sain muuten lisätienestiä, eli unelmieni sivuduunia, sellaista jota olen aina halunnut tehdä ! Pääsen vihdoin, kaikkien niiden vapaaehtoisten tekstinpätkien jälkeen kirjoittamaan pakinoita oikeaan lehteen. :jjei: Ehkä mun ei ihan vielä kannata haudata sitä toimittajaksi tulemisen haavetta..
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: TYö - Keskiviikkona, 14.09.2011 klo 17:34  
+
0

jannie kirjoitti:

^Opiskeletko sä pintakäsittelijäksi, vai mikä se oikea termi onkaan? Mä mietiskelin sitä ja hetken aikaa, ihan vaan koska töitä riittäis eikä ole muuten mitään yltiövastenmielistä hommaa. Turussa koulutus on vaan vähän huonommissa kantimissa, eikä huvita lähteä muualle opiskelemaan.
(Ainakaan pari vuotta sitten täällä ei voinu opiskella kuin amiksessa pk-pohjalla, jonne ei pääse lukiotutkinnon kanssa, ja sitten yksityisellä puolella.)



Joo pintakäsittelyllä olen ja maalariksi valmistun. :hymy:

Tuosta yo-jutusta en osaa sanoa mitään, ite kävin lukiosta muutaman vuoden, mutta en koskaan päässyt ylioppilaaksi. Saan nyt koulussa hyväksilukuja lukiokursseista mikä ei kyllä haittaa yhtään. :nauru:
Eikös aikuispuolella ole koulutusta? Sinne luulisi pääsevän vaikka onkin ylioppilas, tai sitten valehtelen tosi pahasti. :shifty:

Meni vähän opiskelupulinan puolelle.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: TYö - Keskiviikkona, 14.09.2011 klo 20:16  
+
0
^ Kaverin kanssa haettiin aikuispuolelle juurikin pintakäsittelyyn kolmisen vuotta sitten. Pelkkään sellaiseen pohjakoulutukseen (joka siis valmensi tulevaan koulutukseen tai jotain?) oli yli 6kk jonot. Täti sanoi suoraan että aikaanne tuhlaatte jos tänne tuutte. Aha, kiitos :nauru: Kyseessä nyt on iso kaupunki, sekin varmasti vaikuttaa että oli noin huono tilanne. Ja se, että oli lama ja porukkaa jäi juuri työttömäksi.

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: TYö - Keskiviikkona, 14.09.2011 klo 21:53  
+
0
^Just! :eek: Täällä pintakäsittely alkaa joka kolmas vuosi, ja viime kerrala kun alkoi niin hakijoita oli ollut reilusti yli 100. Nyt ensisijaisesti hakeneita oli 22 ja 18 pääsi joten aika hyvä säkä kävi miulla, tuskin olisin pisteilläni peruskoulusta päässeille pärjännyt. :nauru:

Mutta ettei ihan aiheesta eksy niin on vissiin pula maalareista, kun opettajalle oli jo kesälomalla tullut yli 10 puhelua että millos uudet oppilaat on valmiita tekemään asiakastöitä. :eek: Eihän meitä sellaisiin paikkoihin voi vielä ekana vuonna päästää sähläämään. :nauru: Mutta niitä innolla odottelen!
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: TYö - Keskiviikkona, 14.09.2011 klo 22:20  
+
0
Joo siis toki yo-pohjasille pääsee, oon itekin yo-merkonomi eli kirjottanu aikasemmin ylioppilaaksi ja merkonomiksi sitten myöhemmin. Turussa ei ainakaan painopuolelle (mä en nyt muista mikä sen linjan oikea nimi on) päässyt jos on ylioppilaan paperit, meinaan olisin sinne mennyt merkonomitutkinnon jälkeen.

Turussa voi muistaakseni opiskella ja aikuispuolella (sekotin sen vissiin tohon yksityiseen, tosin en oo ihan varma onko ne ko. opiston ollessa kyseessä sama asia), mutta sinnekin on siis älyttömästi hakijoita ja koulutusta ei ala joka vuosi.

Miksköhän mä en nytkään sitten vaan googlaa näitä juttuja todeksi vaan selittelen vaan mutua... laiska mikä laiska :nolo:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: TYö - Perjantaina, 16.09.2011 klo 08:07  
+
0
Raggetti: Asutko missä päin? Jos Pirkanmaalla, niin mulla on erittäin villi epäilys paikasta josta oon kuullu paljon samanlaista.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

  Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 13
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545431
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 06:45)