Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 06.05.2010 klo 13:05

Työ

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 13

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: TYö - Sunnuntaina, 18.09.2011 klo 09:28  
+
0
^etelässä asutaan, mutta en yhtään ihmettele jos tuo paikka on samaa ketjua tämän paikan kanssa.Tämä vaikuttais olevan enemmän käytäntö kuin poikkeus tässä ketjussa, mitä on muualtakin kuulunut...
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

Tiuhtis

Tiuhtis
Viestimäärä: 1109

VS: TYö - Maanantaina, 19.09.2011 klo 11:14  
+
0
Mä laitoin torstaina hakemuksen super kiinnostavaan paikkaan. Harmittaa vaan, että hakemus oli ehtiny olla julki jo varmaan pari viikkoa, eli ne on jo hyvinki saattanu haastatella ja valitakki jonkun. Jännittelen nyt kuitenki tän viikon, jos vaikka tulis pyyntö haastatteluun.

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: TYö - Maanantaina, 19.09.2011 klo 11:19  
+
0
Ärh.. Turhauttavaa kun listassa on 3vk tunteja n.70h ja eräät joilla on tunteja jo valmiiksi yli 10h enemmän saa vain tehä ylitöitä ja korvauksia taukoamatta. Syynä on pomolle kitinät siitä ku on vähän tunteja.. Nice.

Laitoin kuitenkin hakemuksen joku aika sitte erääseen hotellinrespan paikkaan, toivottavasti pääsisin sinne töihin, vakkaripaikka olisi mahdollisesti ajan saatossa tarjolla. Ens kuussa varmaan pitäisi tietoa tulla.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Drianna

Drianna
Viestimäärä: 7

VS: TYö - Keskiviikkona, 21.09.2011 klo 16:51  
+
0
Minun osaltani tämä syksy ei ole mennyt ihan niin kuin olin ajatellut.

Aloitin elokuussa opettajana uudessa työpaikassa. Olen ollut varmaan lähes yhtä monta päivää sairaslomalla kuin töissä. Lyhyesti ilmaistuna tilanne on se, että koko koulussa on vakava sisäilmaongelma (hometta seinissä ja kattorakenteisa), ja minä oireilen niin pahasti, etten ole ollut oikein työkykyinen. Harmittaa hirmuisesti, kun tuota ei viitsitty minulle kertoa viime kevään työhaastattelussa. On niin kusetettu olo. Tämän takia jätin määräaikaisen työni, jossa olisin saanut jatkaa kevääseen 2012.

Kokousta asian tiimoilta on pidetty kokouksen perään, mutta mitään ratkaisua tähän tilanteeseen ei ole ainakaan ennen joulua tiedossa. Minulla on jatkuva infektiokierre ja olo se mukainen. Ahdistaa tämä tilanne niin kamalasti. Tänään loppuu taas puolentoista viikon sairasloma, ja huomenna taas takaisin omaan rakkaaseen homeluokkaan, ja muutama tunti töissä, niin henkeä ahdistaa ja silmiä kirvelee...
"Terrier, Soft and Silky"

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: TYö - Torstaina, 22.09.2011 klo 16:44  
+
0
^ Huh, kuulostaapa typerältä! Miten muut voivat työskennellä siellä, saati lapset käydä koulua?
Itsekin opiskelen opettajaksi ja meillä oli juuri yksi luennoitsija puhumassa, joka kertoi, että oli ensimmäisessä työpaikassaan muutaman kuukauden ihmetellyt talon kuntoa, ja sitten kutsunut jotkut terveysviranomaiset paikalla. Koulu oli tarkastettu ja määrätty suljettavaksi välittömästi, niin huonoon kuntoon oli päässyt!

Mutta sitten omiin juttuihin, mä sain töitä! :jjei:
Opiskelun ohella aloitan ensi kuussa avattavassa karkkikaupassa/kahvilassa. Mitenköhän pystyn työskentelemään niiden kaikkien herkkujen vieressä... Sinne on kuulema tarkoitus laittaa esille 100 irtokarkkilajia, jotain sellaisia erikoisempia mitä ei ihan joka kaupassa ole. Nam!

En oo ollut ennen töissä paikassa, missä on kaupanalan tes. Onko jollain tietoa näistä palkoista? Kuulunkohan mä myyjä I vai myyjä II ryhmään? En löytänyt tietoa mistään... Ihan hyviltä nuo palkat vaikuttavat, kun myyjä I näyttäisi olevan täällä meidän alueella 9,93e/h! Mä olin kuvitellut, että kaupoissa on joku 7-8e tuntipalkka. :hymy: Lisätkin näyttää tosi hyviltä, kun vertaa vaikka videovuokraamon sopimukseen, missä lisät on jotain muutamia kymmeniä senttejä tunnilta. :hymy:

Murmuu

Murmuu
Viestimäärä: 457

VS: TYö - Torstaina, 22.09.2011 klo 17:53  
+
0
^Onnittelut työpaikasta! Mä varmaan lihoisin ja paljon, jos työskentelisin karkkikaupassa tai kahvilassa. :)

^^Kuulostaa tosi kurjalta. Harmittaa varmasti!

Toisethan reagoi homeeseen paljon herkemmin kuin toiset, mutta eipä kai homekoulussa työskentely ole terveellistä niillekään, jotka eivät oireile.

Tiuhtis

Tiuhtis
Viestimäärä: 1109

VS: TYö - Torstaina, 22.09.2011 klo 18:03  
+
0
^^ Mihin tommonen avataan, mä haluun sinne! :nauru:

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: TYö - Torstaina, 22.09.2011 klo 20:05  
+
0

blanko kirjoitti:

. Onko jollain tietoa näistä palkoista? Kuulunkohan mä myyjä I vai myyjä II ryhmään? En löytänyt tietoa mistään...


Minun käsittääkseni kuulut myyjien ykkös luokkaan. Jos en nyt ihan väärin muista, niin nämä "luokat" nousee kokemuksen myötä tai jos on koulutusta alalta.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: TYö - Torstaina, 22.09.2011 klo 23:29  
+
0
^ Siellä oli kyllä erikseen myyjä I ja myyjä II ja näiden palkat sitten vielä nousee kun on ollut useempia vuosia töissä. No, selviäähän se palkka sitten viimeistään kun käy työsopimuksen kirjoittamassa!

^^ Hämeenlinnaan avataan, että tervetuloa vaan 8.10. jälkeen ostoksille. :hymy:

^^^ Kiitos! :) Mä olen ollut Makuunissakin puolitoista vuotta töissä, enkä tainnut lihoa sinä aikana, joten toivotaan että tääkin jatkuis samoilla linjoilla. :nauru:

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: TYö - Perjantaina, 23.09.2011 klo 01:09  
+
0
V*tuttaa ihan armottomasti, että oon opiskellut 6,5 vuotta ja tällä hetkellä oon töissä, joita vois käytännössä tehdä kokonaan ilman koulutusta...No okei, on toinen työ sentäs oman alan hommaa mutta ei silti koulutusta vastaavaa.

Lähinnä paska fiilis taas nousi pintaan kun pistin tällä viikolla yhteen melkoseen unelmaduuniin (=koulutusta vastaavaan) hakemuksen ja sieltä tuli tänään jo viestiä, että en ole haastateltavien joukossa. Mä en ikinä saa mitään järkevää työtä ja oon ikuisesti kolmen duunin ansassa ja mä en vaan jaksa.

Tiuhtis

Tiuhtis
Viestimäärä: 1109

VS: TYö - Torstaina, 06.10.2011 klo 14:00  
+
0
Mulla on ens ti haastattelu! Siitä edellisestä kiinnostavasta paikasta ei kuulunu pihaustakaan, mutta nyt on vähintään yhtä kiinnostava paikka. Vitsi ku jännittää ja toivon et ois jo tiistai!

Tiuhtis

Tiuhtis
Viestimäärä: 1109

VS: TYö - Maanantaina, 17.10.2011 klo 18:51  
+
0
Sain sen paikan :hymy: Tänään oli eka työpäivä, oon aika innoissani!

Dawkes

Dawkes
Viestimäärä: 787

VS: TYö - Maanantaina, 17.10.2011 klo 18:59  
+
0
^ Onnea työpaikasta! :aurinko:
Aina kun tuntee ikävää
tietää, että omisti jotain tärkeää.

Tiuhtis

Tiuhtis
Viestimäärä: 1109

VS: TYö - Maanantaina, 17.10.2011 klo 19:23  
+
0
^ Kiitos kiitos! Tuolla on tosi paljon vapautta kehittää, ideoida ja olla vähä villi. Toivottavasti pääsen pian vauhtiin ja vastaan työnantajan odotuksiin. Ja on mulla ihan itsekin itseäni kohtaan tosi paljon odotuksia, kymmenen pisteen paikka tehdä kaikkea mahtavaa ja todistaa, että osaan asiani.

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: TYö - Tiistaina, 18.10.2011 klo 10:29  
+
0
^ Onnea kovasti! :hymy:

Mua jännittää, mulla on tänään pomon kanssa vuosittainen "kehityskeskustelu". Tuskin sieltä mitään negatiivista tulee, mutta ainahan tällaiset kuitenkin jännittää. Ja pitäisi arvioida oma työpanos ja miettiä omaa tulevaisuutta firmassa jne.. Enkö mä vaan saa olla tällainen go-with-the-flow, päivä kerrallaan-tyyppi, ilman sen kummempaa pohdiskelua? :viheltel:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


(Viestiä on muokattu tiistaina, 18.10.2011 klo 10:29)

Maru

Maru
Viestimäärä: 170

VS: TYö - Tiistaina, 18.10.2011 klo 11:24  
+
0
Ensi viikko enää töitä jäljellä, mitähän sitten keksis. Tiiän kyllä, että pääsen samaan työhön takaisin kevättalvella, ellen keksi tässä välissä mitään uutta. Sama juttu jo kolmatta talvea, että joudun olemaan muutaman kk "lomalla", kun tällä alalla on keskellä talvea niin hiljasta.

On tässä se hyvä puoli, että saa nukkua vuoden pimeimpänä aikana pitkään aamusin. :) Mut parempi silti olisi ihan ympärivuotinen työ.

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: TYö - Tiistaina, 18.10.2011 klo 13:16  
+
0
Onnittelut Tiuhtikselle vielä täältäkin!

Joh, taitaahan tuo olla ihan tyypillistä että tuollaiset vähän jännittää. Mut eiköhän se ihan hyvin mene. :) Kerrohan sitten miten meni. ^^

Mä itse oon saamassa kirjallista varoitusta "epäasianmukaisesta pukeutumisesta". Näin yöllä siitä painajaisiakin, ku ihan semisti taitaa ahdistaa koko ajatus. Mun mielestä toi ensinnäkään ei ole vielä sen arvoinen asia että olis varoituksen paikka, koska kyse oli vain yhdestä pienestä "ylimääräisestä elementistä", josta varsinaista haittaa ei sitten ollut kenellekään. Tästä kaiketikin keskustellaan vielä esimiehen kanssa, mutta veikkaanpa että lopputulos ei muutu mihinkaan.
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket
(Viestiä on muokattu tiistaina, 18.10.2011 klo 13:17)

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: TYö - Keskiviikkona, 19.10.2011 klo 11:56  
+
0
^ Hyvinhän se meni ja sain kiitettävää palautetta. :hymy:

Minkälainen se sun ylimääräinen elementti oli, jos kerta ihan kirjaillinen varoitus pitää saada? :eek:

Mäkin sain kerran yhdeltä "pikkupomolta" huomautuksen töissä, kun mulla oli kuulemma liian paljon valkoista kengissä, ne kun pitäisi olla ihan täysin mustat. :roll:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: TYö - Keskiviikkona, 19.10.2011 klo 12:41  
+
0
^Mulla oli hattu. Ei kuulu työasuun -> kirjallinen varoitus.
Mut kiva kuulla että sun keskustelu meni ihan hyvin. ^^
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: TYö - Keskiviikkona, 19.10.2011 klo 17:57  
+
0
Vai että liikaa valkoista kengissä ja hattu päässä aiheuttavat huomautuksen tai jopa varoituksen, uskomatonta :nauru:

Tulin rutisemaan, että olen ihan kypsä. Täytyis alkaa etsimään jotain uutta, mutta ei näytä olevan tarjolla mitään mielenkiintoista saatika haastavaa sellaisilta aloilta missä voisin työskennellä. Blah.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 13
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28162
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6322
Viestejä yhteensä545653
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 08:30)