Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 06.05.2010 klo 13:05

Työ

Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 13

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: TYö - Keskiviikkona, 19.10.2011 klo 19:36  
+
0

neruda kirjoitti:

uskomatonta


Tuo tiivistää aika hyvin mun ajatukseni tuosta varoituksesta. Vähän ehkä ylireagoinnin tuntua siinä...
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket

boxerowner

boxerowner
Viestimäärä: 1490

VS: TYö - Keskiviikkona, 19.10.2011 klo 22:44  
+
0
Mulla on kuukauden vaihteen viikonloppuna ekaa kertaa sitten juhannuksen molemmat päivät, lauantai ja sunnuntai, vapaat. Voi jukra, kuinkahan sitä osaa olla! :nauru:
Bokseriuros ~ Rape 3.6.2000 - 29.4.2010
Bokserinarttu ~ Rebekka 15.7.2010 Ready, steady, go!
Bokserinarttu ~ Armi 15.6.2012

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: TYö - Perjantaina, 21.10.2011 klo 11:18  
+
0
^ Noi koitahan nyt nauttia olostas!

Mulla on ens viikon perjantaille katkeemassa työsoppari. Saapa nähä, jatkoa ei ole johtaja ehdotellu, vaikka tarve mun työpanokselle ei ole hävinny, paremminki päinvastoin. Johtaja on ens viikon lomalla, joten periaatteessa tämä on viiminen mahdollinen päivä kysyä jatkoa. Mun kysymiset ei siis vaikuta tilanteeseen mitenkään, korkeintaan työkavereiden.

Toisaalta eihän mulla mikään hyvä soppari ole, saan näillä tunneilla palkka siinä ja siinä kympin tai kaks enemmän, mitä saisin liitolta. Alunperin sovittiin, että jos tarvitaan sijaisia niin mun päivää pidennetään ja sitten vasta soitellaan uusia sijaisia. Aluksi tuo päti, mutta ei enää viime viikolla tai tällä. Se kyllä harmittaa, koska ne ylimääräset tunnit ois ainoa syy, miksi mulla kannattaa tuolla olla. Käsitin, että saisin tuohon soviteltua päivärahaa, mutta vissiin en sitten saa, tai eipä oo liitosta mitään kuulunu viime kuun osalta.

Mun työmotivaatio on kyllä aika nolon alhanen... Miten sitä löytäis itelle mieluisan työn. Kohta tulee jo vuosi valmistumisesta, eikä mulla periaatteessa oo ollu vielä ollenkaan koulutusta vastaavaa työtä. Oon siis tehny aiemman koulutuksen töitä koko ajan kun muuta ei ole ollu.

Ai niin, piti toki mainita, että ihan älytön tuo SilverBriden saama varoitus!!
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä
(Viestiä on muokattu perjantaina, 21.10.2011 klo 11:18)

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: TYö - Perjantaina, 21.10.2011 klo 12:02  
+
0
Suututtaa. Turhauttaa. Ketuttaa. Argh!

Valmistumisestani lähtien olen ollut töissä eräässä pihviravintolassa. Kesällä tienasin noin 500-800e/kk, suurin palkka jonka sain oli 1100 e/kk. Joka helvatun kuukausi luvataan, että nyt seuraavassa listassa on paljon tunteja. Mutta kun listan saa käteen, niin totuus on jotain aivan muuta. 50h/3vko, keskimäärin. Meillä kaikki työntekijät vuoropäällikköä ja ravintolapäällikköä lukuunottamatta ovat extra-sopimuksella töissä. Joten paremmasta työsopimuksesta tuskin on mahdollisuutta neuvotella.
Nyt tällä hetkellä voimassa olevaan työvuorolistaan mulle laitettiin 90 työtuntia josta olin luonnollisesti iloinen. No, sittenpähän meille tuli harjoittelijoita, ja työtuntini putosivat 28,5h/3vko. Ei toki ketuta, ei. Soitin liittoon asiasta, että voiko noin tehdä. Ei kuulemma voi. Mainitsin asiasta työnantajalle, joka puolustautui sanomalla "Kyllä niitä tunteja tulee vielä, ei nämä listat ole missään nimessa lukkoon lyötyjä plaa plaa". No vittu niinkö?! Minä en elä näillä palkoilla, maksa sillä vuokraa, laskuja ja osta ruokaa. Avo saa noin 1400e nettona/kk, olen koko kesän asunut hänen siivellään. Ja se ahdistaa.
Voi kumpa pääsisin jo tästä kaupungista pois. Nyt. Tammikuuta ja Seinäjokea odotellessa.
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: TYö - Perjantaina, 21.10.2011 klo 12:36  
+
0
Työelämä on kyllä persiistä, kun ei oo töitä niin haluaa niitä, ja kun on, niin 50% todennäkösyydellä asiat on enemmän tai vähemmän huonosti työnjohdon puolelta.

Silverbride & Joh, yhessä mun edellisessä työpaikassa sai kerran yks kassaneiti kirjallisen varoituksen, kun sen oman paidan poolokaulus näkyi talvella työpaidan alta. Että osataan sitä muuallakin... :ttou:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: TYö - Perjantaina, 21.10.2011 klo 12:40  
+
0
^Ei elämänkevät. :eek: Musta alkaa tuntua iiiihaan vähän siltä että mua varten ei ole työt jossa on kiveen hakattu pukukoodi. :roll:
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: TYö - Perjantaina, 21.10.2011 klo 12:49  
+
0
nenssi: Mun käsityksen mukaan, jos työlistat julkaistaan työntekijöiden näkyville, niin ne on sitten ns. lopullisia/virallisia listoja, eli periaatteessa työnantajas olis niistä 90h:sta velvollinen maksamaan sulle palkan. Sinuna soittaisin vielä uudestaan liittoon, ja kertoisin työnantajan vastauksesta.

muoks. nimimerkin lihavointi
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012
(Viestiä on muokattu perjantaina, 21.10.2011 klo 12:50)

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: TYö - Maanantaina, 31.10.2011 klo 17:25  
+
0
Laitoin torstaina hakemuksen, tänään soittivat ja huomenna haastattelu :aurinko:
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: TYö - Maanantaina, 31.10.2011 klo 17:29  
+
0
^peukut on pystyssä! :aurinko:

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: TYö - Maanantaina, 31.10.2011 klo 17:34  
+
0
^ Kiitos :hymy:
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

ShockWave

ShockWave
Viestimäärä: 56

VS: TYö - Tiistaina, 01.11.2011 klo 09:50  
+
0
Mulla alkaa uudet työt ens maanantaina :jjei:
Nykyisessä ei sinänsä mitään vikaa, täydet tunnit, kuukausipalkka, työajat arkisin ns. virastoaikoja jne. Mutta kun meillä ei oo mitään tekemistä! Mä oon niin kyllästynyt siihen, että mulla on 8,5h päivä josta teen töitä ehkä tuurilla tunnin. Aika käy tosi pitkäksi ja alkaa vaan väsyttää..
Noh, nyt sit sain paikan, vuoden määräaikainen tosin, mut täydet tunnit kuitenkin, liukuva työaika, ma-pe työt ja kuukausipalkka + lounarietu, liikuntaetu ja PALJON töitä :peukku: Ja palkka nousee hieman yli 200e/kk. Ei se nyt vieläkään mikään superhyvä ole, varsinkin kun mulla ei ole mitään kunnon koulutusta, mutta aina pääsee vähän parempiin paikkoihin ja eiköhän se taas tosta nouse kun kiipee vähän ylemmäs. Nyt siis 1900e/kk liksa.
Mut jännittää hirveesti et miten sopeudun + nyt on ensimmäinen työ missä saan laittaa omat vaatteet päälle. Aiheuttaa kyllä aamuisin enemmän mietintää, nythän ei oo tarvinnut mitään miettiä, senkun kiskoo vaatteet niskaan.
Whatever doesn't kill You is gonna leave a scar.

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: TYö - Tiistaina, 01.11.2011 klo 09:53  
+
0
^Se on muuten henkisesti raskasta, olla töissä täydet tunnit tekemättä mitään. Kokemusta löytyy... :hymy: Toivottavasti uudessa paikassa on reippaampi meininki!
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: TYö - Tiistaina, 01.11.2011 klo 13:37  
+
0
Torstaina työhaastattelu! Oon toiveikkailla mielin, koska olivat säästäneet mun hakemuksen ja soittivat nyt, kun aukeni uusi paikka (mikä ei siis ole mennyt lainkaan yleiseen hakuu)! Sormet ja varpaat ristiin...

Muoks. Mua uhkailtiin kirjallisella varoituksella yhdessä duunissa, kun olin kasannut pahvilaatikot väärälle seinälle pinoon... On vissiin sanomattakin selvää, ettei mitään varoitusta tullut, mutta kyllä siinä muutamat yöunet meni.
Pääosassa Jedi ja ne toiset.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 01.11.2011 klo 13:38)

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: TYö - Tiistaina, 01.11.2011 klo 21:47  
+
0
Mulla oli eilen vika työpäivä (edellisessä viestissä kirjotin että pe ois vika päivä, mutta onneksi tuli johtajan kanssa puheeksi että onki vielä maanantai). Nyt on sitten otettu Kelan numero selville ja huomenna ois asiana soittaa ja koittaa selvitellä kuinka sinne vois päästä työelämävalmennukseen. Tai jos ei sinne, niin jonnekki muualle kuitenki oman alan juttuun. En jaksa enää noita päiväkotihommia. Viime viikolla kyllä jo tarjottiin kahta hommaa, mutta toinen ois ollu maaliskuulle ja toinen huhtikuulle, eikä mulla selkä kestä noin pitkää hommaa putkeen päiväkodissa.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

petuunia

petuunia
Viestimäärä: 747

VS: TYö - Keskiviikkona, 02.11.2011 klo 09:57  
+
0
Mä haluaisin opiskella itselleni uuden ammatin.
Oon siis kosmetologiksi itseni lukenut, mutta en oo päiväkään niitä töitä tehnyt (lukuunottamatta kuukauden kesätöitä).
Tuskin tulen tekemäänkään, hoitolatyö ei oo ihan se mun juttuni. Siinä joutuu olemaan niiiin lähellä ihmistä, ei siis vaan fyysisesti mut myös henkisesti kun ihmiset usein rentoutuessaan alkavat purkautua asioistaan.
Tykkäisin kyllä tehdä jotakin siihen liittyvää, kuten meikkien myymistä tai meikki/kosmetiikkaosastojen hoitamista, mutta täälläpäin niitä töitä ei oo tarjolla nimeksikään.
Tällä hetkellä oon siis töissä kaupassa, se on musta ihan mukavaa, muttei kuitenkaan oo se työ mitä jaksaisin tehdä lopun elämääni. Olen osa-aikainen, niinkun kaupanalalla suurin osa, ja haluaisin kokoaikaisen työn.
Mä en kuitenkaan tiedä mitä lähtisin opiskelemaan. En voi tosta vain hypätä ammattikouluun ja opintotuille, koska mulla on asuntolaina. Vaihtoehtojahan niitä kuitenkin aikuisopiskelijalle ja lainan omistajallekkin on...

Kysymykseni kuuluukin mitä te ootte ammatiltanne tai mitä teette työksenne?
Miten ootte siihen työhön kouluttautunut tai mitä muuta reittiä sinne päässy?

Mun pää on ihan tyhjä ammattien suhteen, siellä nyt pyörii perus siivoojat, sihteerit, kaupan kassat ja rekkakuskit, vaikka ammatteja ja työnimikkeitä on varmasti miljoonia muitakin!
Kiinnostais kovasti kaikki mahdollisuudet mihin vois ryhtyä.

Muoks. En tiedä olisko tälle kannattanut tehdä ihan oma keskustelunsa :mietiskel:

(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 02.11.2011 klo 09:59)

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: TYö - Keskiviikkona, 02.11.2011 klo 10:21  
+
0
Mulla on lähihoitajan sekä sosionomin koulutukset. Vuodesta 2002 oon ollu töissä päiväkodissa (sijaisuuksia, pisin yhden lukuvuoden, muuten puhutaan maks. parista kuukaudesta putkeen samassa paikassa, en ole etes tahtonu hakea vakkaria). Mun ongelmahan on se, että kun olin ensin neljä vuotta päiväkodissa töissä, selkä alko reistaileen niin pahasti, että päätin opiskella uuden ammatin. Viime jouluna valmistuin sosionomiksi ja sen jälkeen oon ollu vaan päiväkodeissa töissä, taas. Enkä halua olla, enkä kykene, ainakaan kunhan ilmat kylmenee.

Mutta, mulla ei ole työkokemusta yhtään mistään muualta kuin lastenhoidosta. Siksi oiski nyt tarkotus hakea tuohon työelämävalmennukseen Kelaan, kun pätevyys siellä työskentelyyn on, mutta ei mitään kokemusta.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: TYö - Keskiviikkona, 02.11.2011 klo 10:36  
+
0

petuunia kirjoitti:

Kysymykseni kuuluukin mitä te ootte ammatiltanne tai mitä teette työksenne?
Miten ootte siihen työhön kouluttautunut tai mitä muuta reittiä sinne päässy?



Mie olen peruskoulun jälkeen kouluttautunut matkailunohjelmapalveluiden tuottajaksi, josta suuntauduin myynnin ja neuvonnan puolelle.
Päivääkään en ole töitä tehnyt kyseisellä alalla varsinaisesti, pomppinut siivoojasta, baarimikoksi ja välillä käynyt hevostallillakin töissä.

Nyttemmin toimin lentokentällä turvatarkastajana ja työhön hain ihan hetken mielijohteesta. Työhön koulutettiin viikon koulutuksella, sekä lukuisilla jatkuvilla kokeilla ja testeillä. Olen ollut erittäin tyytyväinen tähän nykyiseen työhön kaikenkaikkiaan, vaikkakin niitä huonoja puoliakin löytyy.

Itseasiassa mulla olisikin nyt kuukauden tauon jälkeen ensi sunnuntaina meno takaisin sorvin ääreen! Me like! :nauru:
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: TYö - Keskiviikkona, 02.11.2011 klo 10:52  
+
0
Mä oon niin kyllästynyt töiden etsimiseen. Päätin pitää välivuoden lukion jälkeen, kun ei huvittanut samantien kirjotusten jälkeen päntätä pääsykokeisiin, mutta nyt tää alkaa tuntua typerimmältä idealta ikinä. Oon nyt siivoojana, työ on muuten ihan siedettävää mutta työajat on maailman surkeimmat: joka ilta puoli neljästä/puoli viidestä kymmeneen. En voi nähdä ketään, kun kaikki muut on päivällä töissä ja pääsee sillon, kun mä vasta meen töihin.

Haluaisin ihan hirveästi kauppaan töihin ja vaikka kuinka aina paasataan, että kaupan kassalla on aina töitä, niin paskat niitä oo. Tai jos on, niin ne on jotain 2h/vko :roll: Sen lisäks en voi mennä täällä kotipaikkakunnalla kauppaan, koska voisin olla vaan tosi harvoin viikonloppuna töissä. Oon yrittänyt hakea Tampereeltakin töitä, mutta ei sieltäkään mitään löydy ja toisaalta olis kiva nyt ensin kerätä kotona rahaa, ja muuttaa vasta sitten.

Voi jeesus että mulla menee hermot tähän :pyssyt:
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: TYö - Keskiviikkona, 02.11.2011 klo 15:31  
+
0
Mä olen kirjoittanut ylioppilaaksi keskinkertasin paperein (MMMC) 2004, tehnyt heppahommia pari vuotta välissä ja seurauksena sairastunut astmaan, valmistunut yo-merkonomiksi 2009 ja tehnyt siinä sivussa ja sen jälkeen hotellin respanhommia, ja nyt kesällä vaihdoin täyspäiväiseksi vakkariksi kaupan alalle - työtehtävät vastaa suurelta osin mp:n hommia mutta palkka ei :roll:

Mäkin haluaisin vaihtaa alaa, alkaa tää asiakaspalvelu tulla jo korvista ulos. Äiti väläytteli hammasteknikon uraa, mutta sitä pitäis lähteä Helsinkiin lukemaan, ja mulla on joku hirvee kammo hakea amkiin koska olen ihan varma, etten pääse huonon todistuksen takia joten en halua edes yrittää. "Kaikki" kaverit ja sukulaiset on korkeakoulutettuja, ja mä en vaan millään jaksa uskoa, että mulla riittäis rahkeita... :neutral: No, mä olenkin aina se vakkariduunari.

Yritin käydä korottamassakin tossa keväällä lukion päättötodistuksen arvosanoja, mutta motivaatio loppui heti, kun huomasin, ettei aikuislukion puolella kukaan tiennyt mistään opintoihin liittyvästä mitään, eikä ketään kiinnostanut neuvoa sellaiselle, joka olisi tiennyt.

Mun suurin ongelma on ihan rehellisesti se, etten MILLÄÄN keksi mikä olis sellainen työ, mitä haluaisin tehdä seuraavat 30-40 vuotta. Luovan puolen jutut tietysti, mutta mulla ei vain yksinkertaisesti ole luonnetta (tai itseluottamusta) "myydä itseäni".

Teatterikorkeeseen oon heittäny läpällä hakevani, ehkä sen teenkin ens vuonna... :nauru:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: TYö - Keskiviikkona, 02.11.2011 klo 16:53  
+
0
^ Mun isä on hammasalalla johtavassa asemassa ja hän on ottanut oppisopimuksella hammasteknikoiksi töihin ihmisiä, jotka ovat esim. kouluttautuneet ravintola-alalle ja sitten tulleet siihen tulokseen että haluavat vaihtaa alaa. Ja tätä kautta nämä ihmiset ovat valmistuneet hammasteknikoiksi. Että ei se amk ainoa ratkaisu ole :peukku: Hammasteknikko on muuten siitä pirun hyvä ammatti, että työllisyystilanne on kerrassaan loistava. Väestö vanhenee, tekareita tarvitaan.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

  Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 13
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28161
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6321
Viestejä yhteensä545651
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.04.2024 klo 23:45)