Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Perjantaina, 18.03.2011 klo 19:53

Ulkomaanelävät

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 12

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: ULKOMAANELäVäT - Perjantaina, 01.04.2011 klo 07:44  
+
0
Minuthan Kela potkaisi pois Suomen järjestelmästä ennenkuin olin itse edes ilmoitusta ehtinyt tekemään, koska entinen avopuolisoni oli muuttanut ulkomaille :nauru: En ollut tuohon aikaan tehnyt vielä mitään ilmoitusta Suomen viranomaisille, koska tarkoitus oli ensin hoitaa asiat kuntoon Saksassa ja vasta kaiken ollessa varmaa, tehdä viralliset ilmoitukset ja virallinen sosiaaliturvamaan vaihto. No, eipä tuo parittaminen ole vain Kelan perisynti, on minut jo täälläkin ehditty täkäläisten viranomaisten toimesta vastoin tahtoani parittaa.
Ylläpitäjä

Beauceron

Beauceron
Viestimäärä: 940

VS: ULKOMAANELäVäT - Perjantaina, 01.04.2011 klo 15:15  
+
0
Taalla on kokemusta Kelan kanssa tappelusta, vaikka ihan opiskelemaan lahdinkin... Olivat vahalla potkaista ulos Suomen sosiaaliturvasta heti saatuaan asian selville. Nyt sitten taytyy venkoilla niin, etta en muka ole yhteen menoon poissa Suomesta tiettya aikaa pidempaan.
Haaveissa kl u

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: ULKOMAANELäVäT - Perjantaina, 01.04.2011 klo 15:23  
+
0
Minäkin vähän itsekseni naureskelin tiskisienen bakteerikannalle, en yhtään epäile etteikö siinä bakteereja olisi, mutta onneksi meidän perhe ei ainakaan ihan niin heikkoa tekoa ole etteikö siitä selviäisi :nauru: Suomalaiset ehkä sitten keskimäärin ovat vähän heikkohenkisempiä jos yksi tiskisienikin on jotenkin vaarallinen, kuitenkin ööh...aika moni ihminen Suomen ulkopuolella selviää elämästä ilman tiskiharjaa :nauru:

Mutta meillä nyt ei muutenkaan kotia desinfioida ja bakteereja löytyy varmaan vähän muualtakin kuin tiskisienestä, kun on muutama lemmikki ja kaksi päiväkoti-ikäistä tenavaa.

En tiedä MIKSI Suomen sosiaaliturvaan takaisin pääseminen on hankalaa, eihän sen teoriassa kai pitäisikään olla, itse vain tunnen useampia paluumuttajia joilla on ollut asian kanssa enemmän tai vähemmän ongelmia. Etenkin jos toinen pariskunnasta ei ole suomalainen, on ollut kai vähän hankala vakuuttaa kelaa siitä että Suomeen jääminen on "pysyvää", ja kuka sen pysyvän sitten osaa muutenkaan määritellä.

Aberkios

Aberkios
Viestimäärä: 778

VS: ULKOMAANELäVäT - Lauantaina, 02.04.2011 klo 12:18  
+
0

Beauceron kirjoitti:


Katso tarkemmin, kylla taalla on oikeasti kayty lapi ulkomailla asumisen niin positiiviset kuin negatiivisetkin puolet ja montaa asiaa on myos kritisoitu ja kaipailtu Suomesta. Mielestani keskustelu on kokonaisuudessaan ollut mukavan rakentavaa ja paikoin kyseenalaistavaakin, eika asioihin voi suhtautua siten etta kaikki ovat kanssasi samaa mielta.

Aberkios
Minulle on herttaisen yhdentekevää mitä on kaipailtu tai kritisoitu ja mitä ei, minun kommenttini ei niihin perustunut millään tavalla. Esitettiin mielipide, että se pesusieni on jees, mutta harjassa roikkuu kaikkee yäk, yäk, yäk(?).

Esitin faktoihin perustuvan vertailun näiden kahden välillä. Tässä vertailussa tiskisieni häviää tiskiharjalle 0 - 6! Ei siis ollut kyse siitä, että olisin esittänyt asiassa omaan arvotukseen perustuvan mielipiteen, vaan tiedon.

Beauceron
Keskustelupalstan tarkoitus on nimenomaan keskustella asioista. Rakentavassa keskustelussa paitsi ilmaistaan jos ollaan jostain samaa mielta, myos kerrotaan oma kanta asiaan silloinkin jos jostain ollaan eri mielta. Ikavaa jos tama tuli sinulle yllatyksena...

Aberkios
Ja käyty keskusteluko oli sinun mielestäsi rakentavaa? Enpä haluaisi nähdä millaista on se sinun ei-rakentava keskustelusi! Ja kuten jo totesin tässä ei ollut kyse mielipiteestä, vaan tutkitusta tiedosta. Tämä ei siis ole mielipidekysymys.

On yleinen käytäntö ja tapakoulutuksen sääntö, että vessakäynnin jälkeen pestään kädet? Miksi ihmeessä? Todennäköisesti ne kädet ovat pesemättäkin puhtaammat kuin se keittiön pesusieni tai Wettex-liina, ja todennäköisesti patogeeneja bakteerejakin on käsissä vähemmän (ellei ole kyse salmonellapotilaasta). Kuten tuolla aiemmassa ja sittemmin poistamassani kommentissani totesin, olen selvittänyt sairastumisia ja ohjannut kotona selviämistä mm. salmonella- ja muiden infektiopotilaiden osalta. Kuunnellut myöskin potilaiden sekä lapsipotilaiden vanhempien raivoamisia, kun heidän mielestään näistä asioista ei tiedoteta. Tässäkin tapauksessa olen halunnut välittää tietoa, jotta kukin voi tehdä ratkaisunsa tiedon varassa.

Jos jotakuta tämä tieto ei hetkauta, hän voi todeta, ettei piittaa asiasta pennin vertaa. Mutta ei tästä asiasta mitään mielipidekeskustelua voida tehdä.

Vai mitä? Toteatteko te, sinä tai joku näistä arvon keskustelijoista poliisille, joka pysäyttää nopeusratsiassa 80 kilometrin nopeusalueella: "Ai, että nopeuteni oli 105 km/h, ja sä siis väität, että se on enemmän kuin 80 km/h? No, sehän on sun mielipitees".

Tai kenkäkaupassa kun myyjä on todennut, että koon 37 kenkä ei nyt sovi, vaan pitäisi kokeilla kokoa 38 tai jopa 39. Toteatteko: "Jaa, että koot 38 ja 39 olis sun mielestä kooltaan suurempia kuin koko 37. No sehän on sun mielipitees. Tästä pitäisi kyllä käydä "rakentavaa keskustelua"?

Spede Pasanen teki monentasoista tuotosta, mutta käytännön elämässä olen huomannut, että ne Spede Show:n naisen logiikkaa -sketsit olivat kyllä harvinaisen oikeaan osuneita! Kannattaa googlettaa!

Ja tosiaan; "ikavaa jos tama tuli sinulle yllatyksena". Totta tosiaan tuli yllätyksenä, että faktasta tehdään mielipidekysymys. Olen tähän tottunut, mutta silti se aina yllättää.

Beauceron

Ja mikali mielestasi tama on vittuilua ja kiusausta, niin suosittelen kaymaan vilkaisemassa esim. voimahalifoorumia. Sen jalkeen et sano kc:sta mitaan...

Aberkios
En ole väittänyt, että olisi ollut kiusausta, Janssonin- tai kenenkään muunkaan..(tarkoittanet kuitenkin kiusaamista?). Vittuilua on kyllä riittänyt, ja muuta riekkumista. Ja toiseksi, minulla ei ole tarpeen käydä millään sivuilla erityisesti kokeilemassa millaista siellä olisi. Katson kuitenkin, että asialliseen kommentiin voi ja tulee vastata asiallisesti, se on vähimmäisvaatimus ja pätenee kc:ssa yhtälailla kuin "oikeassa elämässä".

(Viestiä on muokattu lauantaina, 02.04.2011 klo 12:56)

Aberkios

Aberkios
Viestimäärä: 778

VS: ULKOMAANELäVäT - Lauantaina, 02.04.2011 klo 12:53  
+
0

Paulchen kirjoitti:

Minäkin vähän itsekseni naureskelin tiskisienen bakteerikannalle, en yhtään epäile etteikö siinä bakteereja olisi, mutta onneksi meidän perhe ei ainakaan ihan niin heikkoa tekoa ole etteikö siitä selviäisi :nauru: Suomalaiset ehkä sitten keskimäärin ovat vähän heikkohenkisempiä jos yksi tiskisienikin on jotenkin vaarallinen, kuitenkin ööh...aika moni ihminen Suomen ulkopuolella selviää elämästä ilman tiskiharjaa.



Samassa kommentissa vertailin mm brittien ja jenkkien hygieniakäsityksiä, jotka ovat outoja ja täysin tutkittuun tietoon perustumattomia. Ei hyväksytä mukamas epähygienisinä kuivauskaappia tai sekoittajalla varustettua yksiotehanaa, jopa määräyksin jälkimmäisten asentamisia estetään. Mutta toisaalta lutrataan tiskejä paskasilla räteillä ja sienillä, ja nostetaan tiskiaineesta vaahtoavat tiskit pesuvedestä suoraan kuivattaviksi.
Puhumattakaan, että keittiöihin halutaan sellaiset syvät tiskialtaat, joissa sitten pestään kakarat ja koirat.

Kaipa suomalaisetkin selviäisivät hengissä vaikka pesisivät kakarat ja lemmikkieläimet samassa tiskialtaassa, vaikka peräti samassa vedessä tiskien kanssa, mutta miksi pitäisi?

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: ULKOMAANELäVäT - Lauantaina, 02.04.2011 klo 15:35  
+
0
Aberkios: Siinä olet oikeassa, että kun suomalaisilla hygieniatietämys tuntuu olevan paremmalla tasolla mitä keskieurooppalaisilla, niin eihän ole mitään järkeä ehdoin tahdoin niitä pöpöjä kerätä.

Toisaalta mua ärsytti Suomessa se, että siellä se hygieniavouhotus tuntu välillä menneen jo liiankin pitkälle. Juu-u, on täysin oikeutettua edellyttää että sairaanhoitaja pesee kätensä saippualla vessakäynnin jälkeen ja käyttää käsidesiä jokaisen potilaan välillä. Mutta siinä kohtaa kun koira ei saisi koskea lapseen eikä kukaan terve aikuinenkaan ilman perusteellista käsiendesinfiointia, mennään mun mielestä yli. Mistä se pieni lapsi muuten saa ne terveet bakteerit ja vastustuskyvyn, jos se ei ikinä altistu arjessa niille bakteereille ja muille pöpösille?
Ylläpitäjä

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: ULKOMAANELäVäT - Lauantaina, 02.04.2011 klo 16:49  
+
0

Beauceron

Beauceron
Viestimäärä: 940

VS: ULKOMAANELäVäT - Lauantaina, 02.04.2011 klo 19:58  
+
0
Niinhan se on, etta liiallinen puhtauskin on haitaksi ja jonkin tietty maara bakteereja tarvitaan vastustuskyvyn kehittamiseen.
Haaveissa kl u

Piimäenkeli

Piimäenkeli
Viestimäärä: 859

VS: ULKOMAANELäVäT - Lauantaina, 02.04.2011 klo 21:01  
+
0
Onkohan se ihmekään, kun painokkaasti esitettyä faktaa vähän kevennetään välillä huumorilla ja ylimielisyyteen suhtaudutaan vähemmän vakavasti, kun ei tee mieli vetää hernettä nenäänkään niin turhanpäiväisen asian takia?

Mulla on vähän samaa ongelmaa kuin Melinalla, täällä Suomessa ärsyttää se hurja bakteerikammoisuus ja hysteerinenkin suhtautuminen asioihin. Vouhkataan milloin minkäkin "muotipöpön" takia ja kauhistellaan tavallisiakin juttuja sekä laaditaan äkkiä uusia pykäliä hygienian lisäämiseksi. Samaan aikaan kärsitään ties mistä autoimmuunisairauksista.
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä.

NataliaNala

NataliaNala
Viestimäärä: 283

VS: ULKOMAANELäVäT - Sunnuntaina, 03.04.2011 klo 15:59  
+
0

Piimäenkeli kirjoitti:


Mulla on vähän samaa ongelmaa kuin Melinalla, täällä Suomessa ärsyttää se hurja bakteerikammoisuus ja hysteerinenkin suhtautuminen asioihin. Vouhkataan milloin minkäkin "muotipöpön" takia ja kauhistellaan tavallisiakin juttuja sekä laaditaan äkkiä uusia pykäliä hygienian lisäämiseksi. Samaan aikaan kärsitään ties mistä autoimmuunisairauksista.


Kiteytit kaiken mitä itsekin meinasin tulla sanomaan tähän ketjuun. Ei mulla tärkeämpää ole, muuta kuin totean olevani täysin samaa mieltä. En ihmettele ollenkaan että muun muassa atopia ja allergiat ovat niin yleisiä täällä, jossa eletään ylihygieenisesti. Ymmärrän toki että esim. lääkärissä on kättelykielto, mutta minusta moni asia menee överiksi. Pesen käteni toki vessassa käynnin jälkeen, mutta minua ei häiritse koiran mukamas likaiset pusut, sitä paitsi koiran suun suojabakteerikanta on paljon kattavampi kuin ihmisten, en vain muista mistä olen niin lukenut, joten jos ei haitanne tämä mututieto ilman tarkempaa todistetta asialle :D.
Puhutaan ihmisen "eläimellisestä" julmuudesta. Mutta se on hirvittävän väärin ja loukkaavaa eläimiä kohtaan: eläin ei ikänä pysty olemaan yhtä julma kuin ihminen, yhtä taiturimaisesti, yhtä taiteellisesti julma.
Karamazovin veljekset

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: ULKOMAANELäVäT - Sunnuntaina, 03.04.2011 klo 16:06  
+
0
Pese kätesi kun käyt vessassa, yskäiset, aivastat, kosket lemmikkieläimeen, ruuanlaiton lomassa ja ennen ja jälkeen ruuanlaiton yms. yms. Kaikkia en edes muista. Vessoissa on hauskat ohjeet. Avaa hana likaisemmalla kädellä, kastele kädet, vaahdota saippua, huuhtele, sulje hana paperilla. Just joo :roll: En mie pese käsiäni joka välissä kun esim.rapsutan poikia. Se on kyllä ihan hyvä vinkki jota kaikki ei tiedä kesällä grillatessa, että samalla leikkuulaudalla tai välineillä ei käsitellä raakaa ja sen jälkeen kypsää lihaa. Kyllä mie pesen tiskirätit ihan 60 pyykin kanssa samalla kertaa, tiskiharjan laitan kerran viikossa astianpesukoneeseen. Mutta toi kättelykielto on musta aika naurettava. No,ihan miten vaan.

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: ULKOMAANELäVäT - Sunnuntaina, 03.04.2011 klo 16:47  
+
0
Se on ihan totta että Suomessa varmasti tiedetään hygieniasta paljon ja se tieto on laajalle levinnyt kun kaikilla on netti. Joskus sitten vain unohtuu se järjenkäyttö, tai sitten ei olla huomattu siinä kaiken tiedonhaun lomassa sitä pikku tietoa, että liiallinen desinfiointiaineiden käyttö on haitallista sekin :viheltel:

Kyllähän mua näin pienten lasten äitinä vähän kummastuttaa, että siellä Suomessa, missä ollaan hyvin tietoisia imetyksen terveysvaikutuksista, pestään käsiä ja nykyään kai käsienpesun välissä vielä käytetään käsidesiä, pestään vauvanvaatteita erikseen aikuisten vaatteista ja ylipäätään pestään pestään ja pestään kaikkea, on kuitenkin ihan normaalia ja suorastaan itsestään selvää, että lapsilla on jotain terveysongelmia. Muistaakseni kaikki tuntemani suomalaiset äidit ovat pitäneet jotain kuukausien imetysdieettejä (lapsettomille selvennykseksi että tarkoittaa sitä, että äiti ei imetysaikana käytä jotain tiettyä ruoka-ainetta ollenkaan, koska vauvalla on ollut poskessa punainen laikku) ja silti lapsilla on sitten myöhemminkin ties mitä allergioita tai ainakin iho-ongelmia. Täällä en tiedä allergioiden yleisyydestä, mutta täällä ei kuitenkaan arjessa ole ollenkaan sellaista suomalaistyylistä oletusta että pienellä lapsella on oltava joku allergia tai vähintään laktoosi-intoleranssi. Suomessa kysytään aina ja joka yhteydessä lasten allergioista, hoitopaikassa, lasten syntymäpäiväkutsuilla yms. ja ei tulisi kuuloonkaan että joku vieras antaisi lapselle vaikka keksin, sillä lapsella voi ihan hyvin olla kananmuna-allergia ja se voi kuolla siihen keksiin :paapatus: Koiria ei saa viedä mihinkään koska voi olla että samaan tilaan tulee joskus myöhemmin joku koira-allerginen/astmaatikko joka voi saada vaikka kuinka vaarallisen kohtauksen koiranomistajan itsekkyyden takia.

Täällä multa ei ole vielä kukaan koskaan kysynyt onko lapset allergisia, ei edes päiväkodissa. Eikä täällä varmaan sitten ole niitä hengenvaarallisesti allergisia lapsia ja aikuisia kovin paljoa, koska esim. siellä päiväkodissa on usein synttäreitä sun muita tapahtumia joissa lapset saavat herkkuja eikä siellä yleensä kukaan kovin tarkkaan ole kyttäämässä mitä tarkalleen ottaen kukin lapsi suuhunsa laittaa. Jos jollain lapsella ilmoitetaan olevan allergioita niin varmasti sellaiset otetaan huomioon tavallisissa ruokailuissa, mutta jos mun lapsi olisi vaarassa kuolla syödessään jotain mikä on joskus ollut kosketuksissa johonkin, missä on ehkä ollut kananmunaa tms. (mikä Suomessa pitää AINA ottaa huomioon), en kyllä ehkä sellaista lasta veisi täällä päiväkotiin. Tai kauppaan. Tai mihinkään :nauru: Ja ainoatakaan koirakieltoa en ole vielä koskaan kuullut perusteltavan allergioilla, ehkä täkäläiset allergikot sitten tietävät että ulkomaailmassa liikkuu koiria ja osaavat varautua esim. lääkkeillä :cool:

Ja ei sillä, toki niitä oikeasti vaikeasti allergisia ihmisiä on olemassa (ja varmasti Suomessa enemmän kuin muualla) ja sellaisen elämä on varmasti hankalaa ihan missä tahansa, jolloin elämää varmasti helpottaa se, että sellainen mahdollisuus otetan yleisesti huomioon. Mutta onko niitä sitten tosiaan niin paljon, että kaikkien elämää pitää sen takia joskus vähän kohtuuttomastikin hankaloittaa...?

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: ULKOMAANELäVäT - Sunnuntaina, 03.04.2011 klo 17:46  
+
0
Ihan muuten mielenkiinnosta kun noista allergioista puhutaan, ootteko te ulkomailla elävät ja koirapiireissä mukana olevat törmänneet paljon allergiasta kärsiviin koiriin?

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: ULKOMAANELäVäT - Maanantaina, 04.04.2011 klo 01:32  
+
0

sillycow kirjoitti:

Pese kätesi kun käyt vessassa, yskäiset, aivastat, kosket lemmikkieläimeen, ruuanlaiton lomassa ja ennen ja jälkeen ruuanlaiton yms. yms. Kaikkia en edes muista. Vessoissa on hauskat ohjeet. Avaa hana likaisemmalla kädellä, kastele kädet, vaahdota saippua, huuhtele, sulje hana paperilla. Just joo :roll: En mie pese käsiäni joka välissä kun esim.rapsutan poikia. Se on kyllä ihan hyvä vinkki jota kaikki ei tiedä kesällä grillatessa, että samalla leikkuulaudalla tai välineillä ei käsitellä raakaa ja sen jälkeen kypsää lihaa. Kyllä mie pesen tiskirätit ihan 60 pyykin kanssa samalla kertaa, tiskiharjan laitan kerran viikossa astianpesukoneeseen. Mutta toi kättelykielto on musta aika naurettava. No,ihan miten vaan.


No mun mielestä on kyllä ihan normaalia pestä kädet edellä mainituissa tilanteissa, lukuunottamatta koirien rapsuttelua (ellen sitten tee ruokaa). Mua ällöttää ajatus kaiken maailman kakkamolekyyleistä ja räkähiukkasista, jotka kulkeutuvat käsien mukana ympäriinsä. Ja joo, mä pesen kädet suunnilleen ton ohjeen mukaan. En siis sen kummemmin näe vaivaa asian eteen, mutta en mä halua lämiä likaista hanaa vastapestyillä käsillä. En mä koske kahvoihinkaan julkisilla paikoilla. Mun mielestä kättelykiellossa ei ole mitään naurettavaa, etenkään terveyskeskuksissa sun muissa. Varsinkin jos ihmiset jättävät pesemättä kätensä kouraan aivastamisen jälkeen, on ihan järkevää olla koskematta.
Lisäksi mä kammoan niitä tiskirättibakteereja. Rättejä ja hankaussieniä käytän tosi vähän aikaa, ja joka käytön jälkeen pesen heti kuumalla vedellä ja tiskiaineella. Muuten ne alkaa haista, ja silloin niitä ei voi enää käyttää. Koirista tulevia bakteereja en sitten kammoakaan, eikä mua haittaa naaman nuoleminen tai muu epähygieeninen toiminta (mutta en siis kuitenkaan halua niiden kuolaa, hilsettä ja karvoja ruoan sekaan).
Mä kyllä olen ihan naurettavan herkkävatsainen ja altis tartuntataudeille, joten ehkäse rättien lämiminen olisi sittenkin parempi vastustuskyvyn kannalta.:nauru:

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: ULKOMAANELäVäT - Maanantaina, 04.04.2011 klo 09:03  
+
0
Muhaha :D Aika huvittavaa, että tämä aihe on revennyt ihan totaaliseksi bakteeripesäkkeeksi.
Ehkä tämän nyt voisi tiivistää, että bakteerikammossa hysteria kasvaa suunnattomaksi ja siinä auttaa vain oma "maalaisjärki" kaikkine käsienpesuineen jne.

Ps. *kopkop* en ole vieläkään saanut lintu- taikka sikainfluenssaa enkä ole sairastanut normaaliakaan influenssaa pitkään aikaan, vaikka rokotteitakaan buumikausilla ole hakenut. Ei ole myöskään nelinkertaista tsänssiä saada narkolepsiaa (itseasiassa melkein uskoin, että siitä rokotuksesta kaikki ihmiset muuttuu zombeiksi, eli eiköhän tuo melkein sama asia ole?).

Piimäenkeli

Piimäenkeli
Viestimäärä: 859

VS: ULKOMAANELäVäT - Maanantaina, 04.04.2011 klo 09:10  
+
0
Sun täytyy Vanis kokeilla elämää tiskisienen kanssa vaikka vuoden verran ja kirjata ylös sairastamiset. Sitten näät voiko maaginen tiskisieni jopa parantaa sun vastustuskykyä!:nauru:

muoks. en pidä lääkärien kättelystä kieltäytymistä mitenkään outona juttuna, kun sinne terveyskeskuksiin kuitenkin eniten lähtökohtaisesti sairaita ihmisiä kerääntyy. Mun lääkäriystävällä on periaate, ettei koske yhteenkään potilaaseen ilman hanskoja, koska se on tasapuolisempaa potilaita kohtaan, kun ei tarvitse erotella erikseen sitä, kehen uskaltaa koskea ja kehen ei.
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 04.04.2011 klo 09:12)

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: ULKOMAANELäVäT - Maanantaina, 04.04.2011 klo 14:42  
+
0
Takaisin ulkomailla elelyyn in general. :hymy:

Jos soitat taksin Suomessa, se on vähän sillee että
"Saisinko taksin.."
"Jaa, sinä päivänä, siihen kellonaikaan. Selvä, kiitos. Taksisi on varattu. Hyvää päivänjatkoa."

Jos soitat taksin Englannissa..
"Hiya, could I get a taxi to Heathrow airport at 3 am on Wednesday ?"
"3 AM ?!?! You do realize it is MY BIRTHDAY on Wednesday ? Are you serious ?!"
"Oh I'm so sorry, happy birthday ! But I need to get home. And yes, I'm deathly serious."
"Ok love, I am gonna drive you there.. Which terminal ?"
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: ULKOMAANELäVäT - Maanantaina, 04.04.2011 klo 15:02  
+
0
^lol :D

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: ULKOMAANELäVäT - Maanantaina, 04.04.2011 klo 15:54  
+
0
No mä en ole vähimmässäkään määrin bakteerikammoinen, kuten on ehkä tullut selväksi :nauru: En ollut sitä Suomessakaan, mutta vähän joskus kummastelin joidenkin ihmisten käsidesihysteriaa. Pesen kädet vessassa käydessä (ainakin yleensä, ja jos olen muistanut laittaa vessaan pyyhkeen...) mutta en juuri muuten, vaikka olen "likaisissa" töissä. Niin ja koitan muistaa pestä ennen ruuanlaittoa ainakin jos näyttävät kovin likaisilta.

Olin flunssassa juuri pari viikkoa sitten, edellisen kerran yli 20 vuotta sitten. Vatsatauti mulla on ollut kerran alle kouluikäisenä :nauru: Mun lapset eivät sairastaneet kertaakaan ennen kuin aloittivat päiväkodissa. Joten ainakaan meillä käsidesin puuttuminen ei ole ihan hirveästi aiheuttanut sairastelua :hymy: Enkä nyt sano että se menisi yleisesti niin, mutta mulle onkin lähinnä merkitystä oman perheen tilanteella. Niin eikä meillä ole ainoatakaan allergiaakaan kenelläkään, ei vaikka en pitänyt 6 kuukauden imetysdieettiä jos vauvalla oli näppy naamassa.

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: ULKOMAANELäVäT - Perjantaina, 08.04.2011 klo 11:47  
+
0

Notte kirjoitti:

Takaisin ulkomailla elelyyn in general. :hymy:

Jos soitat taksin Suomessa, se on vähän sillee että
"Saisinko taksin.."
"Jaa, sinä päivänä, siihen kellonaikaan. Selvä, kiitos. Taksisi on varattu. Hyvää päivänjatkoa."

Jos soitat taksin Englannissa..
"Hiya, could I get a taxi to Heathrow airport at 3 am on Wednesday ?"
"3 AM ?!?! You do realize it is MY BIRTHDAY on Wednesday ? Are you serious ?!"
"Oh I'm so sorry, happy birthday ! But I need to get home. And yes, I'm deathly serious."
"Ok love, I am gonna drive you there.. Which terminal ?"



Toivottaako ne muka Suomessa hyvää päivänjatkoa???

Mä olin ihan järkyttynyt kun viimeksi kävin Suomessa ja mun entisen vanhan lähikaupan kassat toivotti säännöstään kaikille hyvää päivänjatkoa. Kuulemma siinä kaupassa oli kauppias pistänyt kassat kohteliaisuuskurssille ja halunnut ihan tosissaan panostaa asiakaspalveluun myös ruokakaupan kassatilanteessa. Missään muussa kaupassa eivät kyllä Suomessa toivotelleet vieläkään päivänjatkoja.

Täällähän on ihan normaalia että missä tahansa poistumistilanteessa toivotellaan kahteen kertaan hyvästit ja siinä välissä päivänjatkot puolin ja toisin.
Ylläpitäjä

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 12
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545431
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään9
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265760
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.03.2024 klo 20:30)