Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Perjantaina, 18.03.2011 klo 19:53

Ulkomaanelävät

Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 12

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: ULKOMAANELäVäT - Perjantaina, 08.04.2011 klo 14:03  
+
0
^ :nauru: Mä kävin eilen pitkästä aikaa K-kaupassa ja kesti hetki tajuta asioita. Esim. että vihannekset pitää punnita itse ja muovipussi pitää ottaa itse. Kaupassa oli vieläpä kahvitarjoilut ja koska Englanti on koulinut minua, mulla on small talk -pakko aika lujasti istutettuna. Hyvinkin epäsuomalaista puhua tuntemattomille :nauru:
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: ULKOMAANELäVäT - Perjantaina, 08.04.2011 klo 14:28  
+
0
^muhaha:D Itsekin sortunut tuohon kassalle asti punnitsematta... Siinä sit ihmettelin, et mitä se kauppias oikein venkoilee :mietiskel:

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: ULKOMAANELäVäT - Lauantaina, 16.04.2011 klo 10:33  
+
0
Onko kukaan saanut vielä ulkomaille Suomen verokarhulta esitäytettyä veroilmoitusta?
Ylläpitäjä

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: ULKOMAANELäVäT - Lauantaina, 16.04.2011 klo 10:42  
+
0
^mulle tuli lappu jo viikko-pari sitten. Tosin siis ihan tyhjänä :D

Hekko

Hekko
Viestimäärä: 24

VS: ULKOMAANELäVäT - Lauantaina, 16.04.2011 klo 12:14  
+
0
Täällä kans yks. : ) Pohjois-Irlannissa siis.
Mulla on kans mun vessassa kaks erillistä hanaa, toinen kylmälle ja toinen kuumalle. Todella hankala pestä käsiä! Ne on eripuolilla sitä allasta ne hanat, eli ei ees vedet kohtaa toisiaan. Yritin kerran pestä hiukset siinä lavuaarin alla kiireessä ja oli kyllä melkonen tuskakokemus. Muutenki oon kaipaillu etenkin suomalaisia vessoja, täällä nää vessat on aivan kamalia. Ja koko viemärijärjestelmä. Keittiön lavuaarista menee seinän läpi ulos noiden pihalle putki johon siis menee asfaltille kaikki mitä täältä laskee lavuaarista alas.

Ja tottakai kunnon leipää! Toi sokerikakka mitä nää syö on ihan järrrkkyttävää. Ja kunnon karkkeja, onneks täällä sentään suklaa on ihan kohtuullisen hyvää. Ja onneks on vanha kunnon Lidl ja Ikea. : ) Ensimmäisenä päivänä kun tulin tänne, niin toi emäntä oli kokannut mulle. Sokerileipää ja puoliraakaa munakokkelia ilman suolaa.. vaivoin meni alas kun kamala nälkä oli mutta se jälkeen olen kyllä itse tehnyt ruuat..

Ootteko huomannu vaatteita ostaessa että onko eri hintasta muualla ja eri laatusta? Täältä ainaki löytää melkosen halvalla vaatteita vaikka muuten hintataso onkin ehkä pikkasen korkeampi.

Minä asun täällä sellasella lammasfarmilla, niin nämä ainakin polttaa jatkuvasti sisällä (ja kaikkialla) tupakkaa ihan häiritsevän paljon ja katsovat telkkaria. Itsellä melko aktiiviseen elämään tottuneella tämä on ollut ehkä hankalin juttu. Näillä on 2 melko aktiivista koiraa, joille ei anneta lainkaan aikaa. Lekkeilyä ei täälläpäin ainakaan harrasta kukaan, ei koiran kanssa tai ilman. Mulla oli sellanen käsitys että kaikki on lähtötasosesti enempi ulkoilmaihmisiä täällä, mut ainakin tässä paikassa missä asun minä olen ainut joka käy lenkkeilemässä ja ei aja autolla kaikkia yli 50m matkoja.

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: ULKOMAANELäVäT - Lauantaina, 16.04.2011 klo 12:39  
+
0
Minä olen leikitellyt hieman ajatuksella muuttaa just Britteihin taikka Irlantiin... tosin avokki nyt ei vissiin hirmuinnoissaan ole kotikonnuille palaamassa, joten tiedä sitten... Jos vain sais joskus vihreen valon, niin vois alkaa hakemaan ees töitä. Kattellaan kattellaan...

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: ULKOMAANELäVäT - Lauantaina, 16.04.2011 klo 13:43  
+
0
Mulla alko viime yönä kovasti vaivaamaan ajatus, että olisikos se sittenkin kätevämpää töitä jne. ajatellen jos mulla olisi kaupunkiasunto Suomessakin. Oon kuitenkin aika näppärästi täällä sen puolet vuodesta. Mutta 'tipoittain'. Tyyliin 2 kk Englannissa, 2 kk Suomessa jne. Eli millään jatkuvalla muuttamisella ei viitsi alkaa pelailemaan noin lyhyin väliajoin. Ollappa rahaa. Onhan täällä äidin luona mukavaa ja helppoa asustella lomilla, mutta kun äiti asuu niin kaukana kaupungista. Ja kun meillä on vain yksi auto, äidillä omat työt, eikä busseja kulje, niin onhan tää hieman vaikeaa. Nyt tuli lisäksi ensimmäistä kertaa sellainen olo, että kun on pari vuotta jo asunut omillaan, tuntuu kummalliselta 'muuttaa' kotiin takaisin, vaikka tämä on lähinnä järjestely- ja talouskysymys. Hmm.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

Piimäenkeli

Piimäenkeli
Viestimäärä: 859

VS: ULKOMAANELäVäT - Maanantaina, 18.04.2011 klo 12:00  
+
0
En halua että tää tärkeä asia jää vaalihömpötysten jalkoihin, joten ajattelin tänne tulla tiedottamaan Melinalle ja mahdollisesti muille, joita asia kiinnostaa. Eli nyt tilanne on siinä vaiheessa, että musta todella tulee pahamaineinen mamu.:cool: Lähden siis viemään paikallisten työt ja slummiutumaan muiden kaltaisteni kanssa Etelä-Ranskaan. Mulla on siellä hyvä tukiverkko jo, mitä voi myös toki pitää pelottavana mamukeskittymänä... Työsopimus on siis tehty ja menen työskentelemään hevostilalle. Pieni maisemanvaihdos tekee varmasti hyvää. Kessu lähtee tietenkin mukaan. Voihan tätä jopa pitää paluuna vähän lähemmäs juuria, koska osa suvusta on aikanaan lähtenyt jostain päin Espanjan pohjoisosia Suomeen.

muoks. pitäisiköhän kutsua itseään vaikka tiskisienipakolaiseksi?
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 18.04.2011 klo 12:01)

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: ULKOMAANELäVäT - Maanantaina, 18.04.2011 klo 12:38  
+
0
^hehe, tervetuloa joukkoon... valkoiseen? :=)

muoks. huvittavaa tässä on myös se, että eilen keskusteltiin hieman tulevaisuudesta, johon avokki sanoi, että hän on ehkä jo kokenut Ruotsin ja haluaisi kokeilla asumista jossakin toisessa EU-maassa... Itse ehdotin jopa takaisin Suomeen muuttoa, johon kyllä en enää yhdy.
Päästiin jopa hieman yhteisymmärrykseen Saksan mahdollisuuksista... kattellaan kattellaan...
(Viestiä on muokattu maanantaina, 18.04.2011 klo 12:42)

Piimäenkeli

Piimäenkeli
Viestimäärä: 859

VS: ULKOMAANELäVäT - Maanantaina, 18.04.2011 klo 12:57  
+
0
Kiitos Ellikeksi! Hauskaahan tässä on se, etten puhu ranskaa, mutta mun työnkuvaan kuuluu silti myös muutamien ranskalaisten esimiehenä toimiminen... Kohti uusia haasteita siis!:nauru:

Onneksi tosiaan olen vaalea ja sinisilmäinen, jos tuleekin koti-ikävä, niin on edes jotain mahdollisuuksia päästä vielä takas Suomeen, vaikka rajat suljettaisiinkin.:viheltel: En yhtään ole suunnitellut kuinka kauan tuolla olen, sen mukaan mennään miltä tuntuu. Täällä kotimaassa on kuitekin se tilanne, että töitä saan heti, jos haluan palata.
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä.

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: ULKOMAANELäVäT - Maanantaina, 18.04.2011 klo 14:27  
+
0
^Vautsi, onnea tulevaan! Millasia hommia meet tekemään heppojen kanssa?
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

Piimäenkeli

Piimäenkeli
Viestimäärä: 859

VS: ULKOMAANELäVäT - Maanantaina, 18.04.2011 klo 17:57  
+
0
Nutti, siellä on siitostammoja ja nuoria tammoja pelkästään nyt, myöhemmin ehkä myös orit siirtyvät tonne tilalle. Työhön kuuluu perus ruokintojen jne. lisäksi niiden nuorten sisäänratsastusta, irtohypytystä, tulevaisuudessa mahd. myös orien treenaamista. Sitten on siemennykset ja varsomiset, paskan levittämiset pelloille, aitojen rakentamiset, laidunten ylläpitämiset jne. Tilalla on myös lihalehmiä ja muita tilan töitä, mitä opettelen tekemään ja mun vastuulla on tulevaisuudessa myös tilan toiminnasta vastaaminen silloin kun omistaja on itse muualla. Aika monipuolista duunia siis. Puhumattakaan muutamasta ranskalaisesta alaisesta, mille pitäisi pitää jöötä.

Tarjoutui hieno mahdollisuus hyvään saumaan ja pakkohan sinne on lähteä. Ell tänään kertoi jo olevansa syvästi kateellinen, koska on itse Ranska-fani. Pyysi lähettämään vittuilukortin kun pääsen perille.:nauru:
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä.

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: ULKOMAANELäVäT - Maanantaina, 18.04.2011 klo 18:31  
+
0
Piimäenkelille tervetuloa bakteeripesien joukkoon :) Etenkin jos siellä tilalla ei ole muita suomalaisia etkä muutenkaan pääse juuri suomea puhumaan, opit sen kielen kyllä nopeasti kun muita vaihtoehtoja ei ole :peukku: Merde ja enfer on hyvä alku sanavaraston kartuttamiselle.

Toisaalta sä olet siitä ihanteellisessa asemassa, että sä menet sinne tekemään kirjaimellisesti paskaduunia. Sitähän nää kaikki länskärit vissiin nykyään haluais. Tehdä ite omassa maassaan fiiniä työtä ja ottaa mamuja sisään sen verta että joku viittii ne paskatyötkin tehdä. :mietiskel:

Ja siis jos ihan vakavissaan puhutaan, niin onhan maahanmuuttajissakin eroa. On täysin erilaista olla valkoihoinen maahanmuuttaja jota et väkijoukossa edes erota mamuksi ennenkuin avaa suunsa vs tummaihoinen pakolainen. Etenkin kun monissa tapauksissa se valkoihoinen tulee sinne omalla kustannuksellaan eikä tarvitse yhteiskunnalta mitään, päinvastoin rahoittaa itse sitä yhteiskuntaa (veroeuroillaan). Pakolainen tarvii aika paljon yhteiskunnan tukea päästäkseen edes alkuun. Ja sen jälkeen se vielä pitäisi saada haluamaan sitä uuteen kotimaahan integroitumista.
Ylläpitäjä

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: ULKOMAANELäVäT - Tiistaina, 19.04.2011 klo 09:10  
+
0
Piimäenkeli: Kuulostaapa hyvältä, siitostouhut on mielenkiintosia. Puhumattakaan varsoista. :love:
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

Piimäenkeli

Piimäenkeli
Viestimäärä: 859

VS: ULKOMAANELäVäT - Tiistaina, 19.04.2011 klo 09:16  
+
0
Melina, mulla on se hidaste kielen oppimisessa, että työnantaja on suomalainen, joten osittain työkieli on suomi. Ja hevoset kuulemma osaa suomea parhaiten.:hymy:

Nutti, vaikka raskasta työtä tulee olemaankin, niin oon ihan täpinöissäni. Onneksi oon sen verran monta vuotta aikoinaan tallilla tehnyt duunia, ettei ole mitään ruusunpunaisia kuvitelmia siitä, miten vähän vaan ratsastelisin hienoilla hevosilla ja siemailisin loput ajat cavaa terassilla...
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä.

tonitrua

tonitrua
Viestimäärä: 385

VS: ULKOMAANELäVäT - Tiistaina, 19.04.2011 klo 09:28  
+
0
Tuommonen olis ihan unelmatyötä! :love:
Saako kysyä Piimäenkeli, että onko sulla koulutusta tuommosiin hommiin vai meetkö vain kokemuksen äänellä (ja onko tuttu se omistaja)? Itellä kiinnostais jossain vaiheessa (ku saa tämän työuran ees käyntiin) pitää vaikka vuosi taukoa ja lähteä ulkomaille tekemään jotain aivan muuta (ja heppahommat olis ihan ykköstä...). Mutta ne on haaveita vielä... :roll:

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: ULKOMAANELäVäT - Tiistaina, 19.04.2011 klo 10:27  
+
0

Piimäenkeli kirjoitti:

ei ole mitään ruusunpunaisia kuvitelmia siitä, miten vähän vaan ratsastelisin hienoilla hevosilla ja siemailisin loput ajat cavaa terassilla...

Vaikka oishan se mukavaa. :cool:

Piimäenkeli

Piimäenkeli
Viestimäärä: 859

VS: ULKOMAANELäVäT - Tiistaina, 19.04.2011 klo 10:44  
+
0
Maddy, olishan se! Ja onneksi noita molempia pääsee tekemään, jos vaan jaksaa kaiken muun päälle.:cool:

Tonitrua, ei mulla mitään koulutusta ole alalle, vaan paikan sain perinteisesti suhteilla, vaikka en työnantajaa ennestään tunnekaan. Työpaikasta ei ollut mitään ilmoitusta missään, niin kun noista ei läheskään aina ole.
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä.

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: ULKOMAANELäVäT - Tiistaina, 19.04.2011 klo 10:52  
+
0
^Iih, ehkä toivoa siis on joskus itselläkin ;D
Mä olin hieman kateellinen mun ystävälle, joka lähti puoleksi vuodeksi jenkkeihin hoitamaan hevosia, vaikka ihan pirun raskasta se kyllä oli... otti torkkuja välillä valjashuoneessa tyyliin yks vapaapäivä kuukaudessa. Mut hän tykkäs ihan hulluna, kun kuulemma se panostus urheiluun ja hevosiin ihan erilainen mitä Suomessa.
En nyt itse ehkä noin limaniskassa panostettuna, mutta kyllä sitä tekis mieli fyysisesti raskasta työtä tehdä aina välistä.

tonitrua

tonitrua
Viestimäärä: 385

VS: ULKOMAANELäVäT - Tiistaina, 19.04.2011 klo 11:25  
+
0
Eli mullaki on vielä toivoa... :aurinko: Teinitytön unelmana oli lähteä ulkomaille hevostelemaan, mutta ei uskaltanu ja sitte tuli tuo nykynen avo kuvioihin ja hevostelu-unelmat jäi. Ja jotenki nuissa kouluhommissaki järki voitti (ei ehkä ois pitäny).
Mutta Piimäenkelille :peukku:

  Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 12
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28161
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6321
Viestejä yhteensä545650
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265822
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.04.2024 klo 08:30)