Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Perjantaina, 15.10.2010 klo 20:30

Unelma-ammattisi (maan ja taivaan väliltä)?

Siirry sivulle: 1 2 3 4 5

lallimus

lallimus
Viestimäärä: 501

VS: UNELMA-AMMATTISI (MAAN JA TAIVAAN VäLILTä)? - Keskiviikkona, 20.10.2010 klo 10:45  
+
0
Unehtu minun unelma-ammateista vielä yksi, menestyvä jääkiekkoilija. Ei mitään naisten nössöilyä, vaan kunnon taklauksia ja vauhtia ja meininkiä! Taas se vaan on todettava, että väärä sukupuoli :pyssyt: Mulla on sen verta kova kilpailuvietti kisatilanteissa, että olisin ihan hulluna menossa jäälle koko ajan puolikuntoisenakin, taklaisin jatkuvasti, jos olisin maalivahti niin luistelisin silti kiekon perässä enkä kuuntelis valmentajaa :nauru: Niin ja sitten huutelisin kaikille miten toimia ja kyllä lentäis perkelettä ja *ittua jäällä. Harmi vaan että mun kilpailuvietin takia oon joutunut (= mut on potkittukin pois :D) monet harrastukset lopettamaan, pesäpallo, jalkapallo (no tämä nyt oli tylsää muutenkin), sulkapallo ja koripallo. Kävin turhan kovilla kierroksilla aina ja voittohan on tärkein, hävitty on aina hävitty. :paapatus: Jääkiekkoa jostain syystä en ikinä ole alkanut harrastamaan, tahto kyllä olisi kova, mutta mulle ei riitä mitkään puulaakikisat naisten kanssa, joten koska tähtään korkealle miesten MM-kisoihin niin turhaampa sitä harrastuksena aloittamaan täällä peräkylässä
- nimimerkki vaihtunut -

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: UNELMA-AMMATTISI (MAAN JA TAIVAAN VäLILTä)? - Keskiviikkona, 20.10.2010 klo 11:17  
+
0
Lallimus: Minäkin olen halunnut olla Aku Ankka piirtäjä :D Oliko se nyt niin, että Aku piirtäjinä ei ole naisia? :mietiskel: Tälläinen vääryys pitäisi korjata oitis :)

metaphnora

metaphnora
Viestimäärä: 276

VS: UNELMA-AMMATTISI (MAAN JA TAIVAAN VäLILTä)? - Keskiviikkona, 20.10.2010 klo 12:25  
+
0
Optimaalista olisi, että saisin jatkaa aherrusta musiikin ja valokuvauksen saralla niin pitkään kuin vain intoa/inspiraatiota suinkin on. Olen myös viime aikoina pohtinut, josko rupeaisin jotain eläinaiheista duunia kaiken tämän muun ohella tekemään. Saapi nähhä.
http://metaphnora-dogs.blogspot.com

Siperianhuskyt Luna & Naos
Kotikissat Aura & Nova

lallimus

lallimus
Viestimäärä: 501

VS: UNELMA-AMMATTISI (MAAN JA TAIVAAN VäLILTä)? - Keskiviikkona, 20.10.2010 klo 12:42  
+
0

ellikeksi kirjoitti:

Lallimus: Minäkin olen halunnut olla Aku Ankka piirtäjä :D Oliko se nyt niin, että Aku piirtäjinä ei ole naisia? :mietiskel: Tälläinen vääryys pitäisi korjata oitis :)



Näin olen ymmärtänyt, ettei naisia ainakaan piirtämässä olisi. Pitäisköhän laittaa työhakemusta ankkayhtiöön :nauru:
- nimimerkki vaihtunut -

Emilja

Emilja
Viestimäärä: 9

VS: UNELMA-AMMATTISI (MAAN JA TAIVAAN VäLILTä)? - Keskiviikkona, 20.10.2010 klo 17:57  
+
0
Mielettömän hauska aihe kyllä. :D

Oma unelmani olisi toimia koirahoitolan pitäjänä. Ikäänkuin koirapäiväkodin pitäjänä siis. Ihmiset toisivat sinne koiransa siksi aikaa kun ovat töissä tai lomalla ja minä sitten hoitaisin koirat todella hyvin. Se olisi kyllä ihan unelmahommaa. :)

Toinen mukava olisi pitää semmosta pienimuotoista Bed&Breakfast tyylistä majataloa jossain saaristossa. Kaikki missä saisi olla mahdollisimman paljon kotona kiehtovat siis minua. :D

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: UNELMA-AMMATTISI (MAAN JA TAIVAAN VäLILTä)? - Keskiviikkona, 20.10.2010 klo 18:08  
+
0
Minä taas täydennän omaa listaani:

avaruuslentäjä: Ei siis astronautti, vaan avaruuslentäjä sellaisena aikana, kun avaruusmatkailu on jo arkipäivää ja muutaman valovuoden päähän pääsee suht näppärästi. Olisko vähän siistiä lennellä omalla aluksella pitkin avaruutta ja kartoittaa tutkimattomia kolkkia! Tätä odotellessa. :nauru:

C.S.I.: Vielä jossain murhatutkimusryhmässä. Voisi olla aika mielenkiintoista! Puhumattakaan siitä, että (mikäli tv-sarjoihin on uskomista) työsuhde-eduiksi saa aurinkolasit, kromatun virkamerkin ja Hummer H2:n työsuhdeautoksi (tosin voisin esittää toivomuksen, että sillä samalla hinnalla voisivat hankkia mulle jonkun pienemmän, näppärämmän ja paremmin liikkuvan).
kääpin uros -09
shelam uros -16

Noz

Noz
Viestimäärä: 276

VS: UNELMA-AMMATTISI (MAAN JA TAIVAAN VäLILTä)? - Keskiviikkona, 20.10.2010 klo 19:57  
+
0
Ammattiratsastaja: Mä olen kyllä ratsastanut monta vuotta, mutten ole ikinä ollut mitenkään kovin hyvä. Lisäksi mun tasapaino on säälittävä ja jalat, kädet ja pää ei toimi samaan aikaan. Luonnollisesti mulla olisi hervoton talli ja tilus täynnä upeita hevosia ja suuri maatila yms.

Voisin ylläpitää sellaista koirakeskusta, missä olisi sisällä melko suuressa hallissa erilaisia koulutuskenttiä, koirauimala, lemmikkihotelli, eläinkauppa, koirahierontaa jne. Aivan kaikki saman katon alla. Hirveän realistista, eikä vaatisi kuin muutama miljoona pääomaa.

Myös CSI olisi kiva olla tai astronautti NASA:ssa. Nykyisellä koulutuksella voisin ehkä haluta tulliin tutkintaan tai jotain vastaavaa...

boxerowner

boxerowner
Viestimäärä: 1490

VS: UNELMA-AMMATTISI (MAAN JA TAIVAAN VäLILTä)? - Keskiviikkona, 20.10.2010 klo 20:51  
+
0
Ajoneuvoyhdistelmäkuljettaja eli ts. rekkakuski on mun ihan ykkösunelma (ollut jo ihan kakarasta saakka), jonka tulen satavarmasti joskus toteuttamaankin. Miten hienoa, kun on iso auto alla, moottori hyrrää "vähän" miehekkäämmin ku tavisauton ja lisäksi sen yhdistelmän osais laittaa vaikka perse edellä puuhun pelkkää rattia ja peilejä apuna käyttäen. :nauru:

Sit jos miettii sellaisia ammatteja, mihin ei ehkä rahkeet riittäisi niin astronautti (avaruus kaikkinensa kiinnostaa erittäin paljon), puolustusvoimiin skappariksi (haluaisin yletä vähintään majuriksi! :kieli: ), yks maailman parhaista baarimikoista (vitsit kun osais tehdä drinksuja näyttävästi pulloja ja laseja heitellen samalla kun juttelee asiakkaan kans mukavia), jääkiekkoilija (NHL:ssä)... Onhan noita.. :nauru:
Bokseriuros ~ Rape 3.6.2000 - 29.4.2010
Bokserinarttu ~ Rebekka 15.7.2010 Ready, steady, go!
Bokserinarttu ~ Armi 15.6.2012

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: UNELMA-AMMATTISI (MAAN JA TAIVAAN VäLILTä)? - Torstaina, 21.10.2010 klo 07:59  
+
0
Poliisi on ollut mun haave jo pitkään. Saa nähä tuleeko koskaan tehtyä mitään sen eteen.

Koiranomi tai joku sellainen kouluttaja. Harmittaa, ettei ole tullut tuo Kannuksen kennel jutska vastaan sillon ku olisin ollut sen ikäinen.

Mihinkään lapsiin liittyvään ammattiin musta ei koskaan olis, kun en osaa olla vieraiden lasten kanssa kovin luontevasti.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

sufi

sufi
Viestimäärä: 639

VS: UNELMA-AMMATTISI (MAAN JA TAIVAAN VäLILTä)? - Torstaina, 21.10.2010 klo 09:33  
+
0
Kun sais omalta alalta töitä, niin olisin jo siitä onnellinen :hymy: (olipas siirappista)
Team Puikkonokat & Läskipäät

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: UNELMA-AMMATTISI (MAAN JA TAIVAAN VäLILTä)? - Torstaina, 21.10.2010 klo 12:55  
+
0
Kiva aihe. Pitääpäs ihan itekin miettiä mikä musta vois tulla "isona". Mähän OLEN valmis biotekniikan DI, mutta töitä ei löydy. Ketuttaa. Sitten niihin haaveisiin...

Laulaja/lauluntekijä Mä tykkään laulaa, oon tykänny aina. Se olis mulle melkoinen unelmientäyttymys että pääsis vetää omia biisejään joskus. ^^ Tai siis ehämmä säveltää osais, sen sais hoitaa joku muu, mut jos sanoittas edes omansa.

Kirjailija Tää menee vähän yksiin toin sanoittamisen kanssa, mä haluaisin olla kirjailija, runoilija, kolumnisti, novellisti you name it. Mulla on digitaalinen pöytälaatikko melkoisen täynnä. Tekstejä on sekä suomeksi että englanniksi ja tiedostoja on kaiketi yhteensä liki viitisentoista.

Psykologi Keittiöpsykologia on parasta! Tosin en ole ihan varma olisiko tuo ihan oikea syy alkaa opiskella psykologiaa. Anyhow, mä olen lukenu kyllä MYÖS melkoisen kasan (persoonallisuus)psykologiaan liittyviä kirjoja, ja härremunjee ne on kiinnostavia!

Filosofi Ei realistista perustetta, mutta mun mielestä ajatteleminen (vaikka toisinaan onkin yliarvostettua) antaa joskus mielenkiintoisia näkökulmia tähän maailmaan. Asioitten käsitteleminen jonkun kanssa useammalta kannalta on oikeasti virkistävää. Pohdiskelu ja tuumailu on toisinaan kivaa.

Ornitologi Mä olen pienestä asti tykänny seurailla lintuja ja tänä vuonna pidin kirjaa erilaisista havainnoista, toistaiseksi sain 84 havaintoa. Jeij!

Aika kliseisiä. Mukulana halusin Korkeasaareen eläintenhoitajaksi. :nauru: Ja realistisempana toiveena voisin esittää että jos vaikka oman alan töitä sais ni olis kiva...
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: UNELMA-AMMATTISI (MAAN JA TAIVAAN VäLILTä)? - Maanantaina, 21.03.2011 klo 22:54  
+
0
Löysinpäs hauskan ketjun :hymy:

Koira- tai kulttuurilehden toimittaja. Toimittajan ammatti on ollut mulla haaveena jo aika nuoresta iästä. Ja jos saisi vielä valita lehden, tottakai se menisi harrastusten ja rakkauden (eli ensisijassa koirien) mukaan :peukku:

Dramaturgi, Käsikirjoittaja, Kirjailija, Kustannusalan toimihenkilö, Kirjastonjohtaja, Kriitikko/Kolumnisti. Teksti, sen analysointi ja kirjoittaminen on mulle maailman tärkein asia. Kirjallisuus noin yleensä. Toinen suuri toiveammatti olisi joltain tältä saralta.

Laulaja. Pienestä pitäen olen harrastanut musiikkia, hetken ajan jopa opiskelin. Ja nautin ihan uskomattoman paljon. Pidemmän päälle kyllä varmasti kuluttava ja rankka duuni, ellei satu olemaan yhtä rikas kuin joku Madonna.. Yksi vähän realistisempi vaihtoehto olisikin laulunopettaja.

Eläintenhoitaja. Eiköhän meillä jokaisella ole tämä jossain listassa.. Eläinlääkäri tuntuisi liian vastuulliselta ja vaativalta minulle. Ja mikäs se olisi mukavampaa kuin auttaa eläimiä, niin myötä- kuin vastoinkäymisissä.

(Teatteri)maskeeraaja. Olen äärimmäisen kiinnostunut meikeistä, mutta tavismaskeeraus ei ole niin jännittävää. Paljon hauskempaa olisi tehdä ihmisistä sarvipäisiä hirviöitä. :nauru:

Englannin kielen kääntäjä/tulkki. Tätä kieltä nyt on tullut opittua sen verran hyvin, että miksei. Kuitenkin aika yksinäinen työ mahtaisi olla.

Suklaapuodin omistaja, jossa vain väkertelisin konvehteja ja kaikenmaailman herkkuja. Aika idyllinen :hymy:

muoks. Ja jos maan ja taivaan väliltä, mä menisin heti Disney-yhtiöön käsikirjoittamisen puolelle työstämään uusia animaatioelokuvia. Heti. Nyt. Olen yhtiön suurin fani ja tutkinut fanaattisesti kaikkien piirrettyjen taustoja ja tarinoita. :nauru:
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade
(Viestiä on muokattu maanantaina, 21.03.2011 klo 22:56)

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: UNELMA-AMMATTISI (MAAN JA TAIVAAN VäLILTä)? - Maanantaina, 21.03.2011 klo 22:59  
+
0
Lapsuudesta asti number one haaveammatti on poliisi, vieläkin mietin että pitäiskö joskus poliisikouluun hakea. Muita on jonkun sortin arkeologi tai vielä hienompi olis paleontologi! :nauru: Myös kaikki rakentamiseen ja remppaamiseen liittyvä kiinnostaa joten nyt odotellaan yhteishaun tuloksia kun pintäkäsittelylle hain.

Eikä saa unohtaa kiinteistövälittäjää, en tiedä mikä siinä on, tuskin ees pää kestäis sitä hommaa mut silti kiinnostaa! Onhan näitä, mieli muuttuu vähän väliä, mut tuo poliisi on pysyny kyllä pitkään.

Muoks. Pakko vielä lisätä tällänen vähän epärealistisempi, Pokemon-kouluttaja! Matkaan Gyarados! :nauru:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015
(Viestiä on muokattu maanantaina, 21.03.2011 klo 23:53)

Mondial

Mondial
Viestimäärä: 1013

VS: UNELMA-AMMATTISI (MAAN JA TAIVAAN VäLILTä)? - Maanantaina, 21.03.2011 klo 23:10  
+
0
Suomalaisen viittomakielen kääntäjä joka työskentelee kotona. Mutta tuota tuota, ongelmalliselta näyttää, tuskin tulee toteutumaan sitten kuitenkaan. Duunia on jonkin verran, muttei tarpeeks että vain sillä eläis, ei ainakaan jos asuisin jossain metsän keskellä ilman studiota.

Perinnekäsitöiden tekijä. Mutta sillai laiskasti ja omaan tahtiin, ei sellasta voi tehdä hiki päässä ja euronkuvat silmissä, ei se toimi niin.. Eikä kukaan toisaalta tule mulle siitä maksamaan että puuhailen vähän sitä ja tätä omaan tahtiin ja "tuotteita" tulee joku 1 vuodessa.

Psykoterapeutti. Jotenkin kiehtoisi opiskella alaa, mutta pelkäänpä että opinnot olis tosi raskaat, tylsät, puuduttavat.. Vähän kuin filosofia lukiossa. Kuulosti kivalta, mutta oli oikeasti aivan järkyttävän tylsää. Pistetään silti ehkä-listalle ja tutkaillaan myöhemmin elämässä.

Omavaraisen talouden pyörittäjä!! Tää on melkein ykkösunelma. Tekis duunia kovasti, mutta sen oman elämisen eteen. Hoitelis elukat, huoltais taloa ja maita, tekis safkoja..

Kaikkia mun unelmatöitä tekisin kuitenkin vain maksimissaan 20 tuntia viikossa. Lopun ajan nauttisin elämästä enkä stressaisi. Ja palkka olis sen verran hyvä, että vois ostaa parempaa hilloa, eikä mitään X-tra shittiä.

****

muoks. jessus että mulla tuli tylsä lista :nauru:
Pakko laittaa vielä jotain edes vähän parempaa: luksustuotteiden testaaja. Testailisin vaan kaikkia (jo turvallisiksi todettuja!) vaatteita, laitteita, meikkejä, ruokia, ravintoloita, kauppoja, autoja. Ja lisämaksusta testaisin myös firmoja, esim matkafirman viiden tähden reissun, että onko jotain parannettavaa..
Palkka ois superhyvä ja työt vois itse valikoida. Kaikkihan haluis tietysti just MUT testaamaan niiden hienot uutuudet :nauru:
(Viestiä on muokattu maanantaina, 21.03.2011 klo 23:16)

suskie

suskie
Viestimäärä: 412

VS: UNELMA-AMMATTISI (MAAN JA TAIVAAN VäLILTä)? - Tiistaina, 22.03.2011 klo 16:11  
+
0
^^ Ihana tuo Pokemon-kouluttaja. Siinä ois loistoammatti ja samaa sarjaa: lohikäärmeratsastaja.

Muita vähemmän utopistisia (saavutettavissa tai ei..):
Laulaja: tykkään laulaa (ja joskus jopa esiintyäkin), mutta kukaan ei tykkää kuunnella.
Valokuvaaja: Loisto harrastus tällä hetkellä, mutta täytyisi olla tosi pro,luova ja aktiivinen. Muoti-,hää- yms. kuvaaja siis.
Personal trainer, ah haluan innostaa lihavat lenkille. Toisaalta voisin innostaa itsenikin joskus lenkille.
Graafinen suunnittelija, AD, sais olla luova ja istua koneella päivät pitkät.
Konttorirotta, sihteeri tms. säännölliset työajat, vastais koulutusta, ok-palkka, siisti sisätyö.

Sitten jotain samankaltaista ajatusta koirakeskuksesta kuin Noz:lla.

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: UNELMA-AMMATTISI (MAAN JA TAIVAAN VäLILTä)? - Tiistaina, 22.03.2011 klo 17:28  
+
0

suskie kirjoitti:


Graafinen suunnittelija, AD, sais olla luova ja istua koneella päivät pitkät.



Haha :D No se luovaosuus siinä on ihan jees, mutta koneen eessä istuminen 24/7/365 välistä puuduttaa, eniten persusta :)
Joskus olen miettinyt, että ihaninta olis olla vuodesta 6 kk:tta graafikko ja 6 kk:tta joku luonnossa kirmaileva hörhö kasvattaen partaa, pureskellen heinää ja rakennella käsillä kaikkea piplipalipalikoita... tai siis ihan vaan jotain fyysisempää, kukkienhoitoa ehkä?. Mut luonnostahan sitä sais taas lisää luomisvoimaa taas toiseen duuniin ja pää olis oikein kukkea ja ideoita täynnä.

banaani

banaani
Viestimäärä: 2252

VS: UNELMA-AMMATTISI (MAAN JA TAIVAAN VäLILTä)? - Tiistaina, 22.03.2011 klo 17:44  
+
0
Psykoterapeutti: Opiskelin vähän aikaa tuota sivuavia kirjoja ja luentoja, ja oli kyllä 80 prosenttisesti kaikkea muuta kuin kiinnostavaa. Mutta sitten kun päästiin siihen psykoterapia-osioon oli kyllä mahdottoman mielenkiintoista. Se kaikki muu sälä siinä vain tökki.

Pienenä halusin olla eläinlääkäri, mutta se tyssäsi siihen etten yksinkertaisesti kestä verta ja leikkelyä :D

Tällä hetkellä ykkösenä on toimintaterapeutti, jonne haenkin tänä keväänä :)

Sitten yksi hieman epärealistinen haave on aina ollut juurikin tuo koirakouluttaja :nauru: Se ei kuitenkaan aina ole niin yksoikoista kuin miltä esimerkiksi Millanin ohjelmassa näytetään. Pitäisi osata paljon enemmänkin kuin mitä tv-ruudun avulla ymmärtää.
papillonmix Veeti 9/10
islanninlammaskoira Eikar 5/12
blogi

Mondial

Mondial
Viestimäärä: 1013

VS: UNELMA-AMMATTISI (MAAN JA TAIVAAN VäLILTä)? - Tiistaina, 22.03.2011 klo 18:16  
+
0
^^ noinkohan se parta sitten kuitenkaan sopis sulle..

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: UNELMA-AMMATTISI (MAAN JA TAIVAAN VäLILTä)? - Tiistaina, 22.03.2011 klo 20:04  
+
0
Unelma- ammatti johon tähtään on tullin työntekijä ja toimisin koiran kanssa.

Nykyisellä työpaikalla tulli pyörii hyvin paljon sesonkeina koira mukanaan ja työ on napannut minut mukanaan. Vielä joku päivä mie sen saavutan!
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: UNELMA-AMMATTISI (MAAN JA TAIVAAN VäLILTä)? - Tiistaina, 22.03.2011 klo 20:08  
+
0

mmaija kirjoitti:

Pakko vielä lisätä tällänen vähän epärealistisempi, Pokemon-kouluttaja! Matkaan Gyarados! :nauru:



Repesin pahasti :nauru:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 5
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6323
Viestejä yhteensä545659
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään8
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 17:30)