Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 03.09.2012 klo 22:31

Uutisia meiltä ja maailmalta 4

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 43

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Maanantaina, 03.09.2012 klo 22:31  
+
0
Edellinen ketju löytyy täältä.

Ohjeistus:
Ketjuun on tarkoitus kerätä otsikon mukaisesti uutisia meiltä ja maailmalta. Ns. turhille julkkiksille löytyy oma ketjunsa ja huumorijutuille omansa. Uutisia eivät ole blogit, testit, gallupit, hauskat tai järkyttävät kuvasarjat, videot sun muut sekalaiset materiaalit. Lisäksi laittakaa linkkeihin linkkitekstit, jotta viestin lukija tietää heti mistä uutisessa on kyse.
Manu 6/2008
Morris 3/2013

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 04.09.2012 klo 16:30  
+
0
8 vuotiaan tytön surma: isä pahoinpideltiin vankilassa.

Oikein!
Toivottavasti naisystävä saa saman kohtelun..
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 04.09.2012 klo 16:34  
+
0
^Samaa mieltä, siinähän elää pelossa molemmat koko loppuelämänsä>:(
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

smiushki

smiushki
Viestimäärä: 820

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Torstaina, 06.09.2012 klo 05:10  
+
0
Koira tönäisi, mies kuoli.

Vähän rajusti otsikoitu, mutta aika kamalaa silti.

Tattistavaan

Tattistavaan
Viestimäärä: 740

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Torstaina, 06.09.2012 klo 08:30  
+
0
^Ja mies kuoli komplikaatioihin sairaalassa.. nojoo eihän se sairaalaan olisi joutunut ilman sitä tönäisyä mutta käsittääkseni koira oli kytkettynä ja koko asia vaan erittäin valitettava onnettomuus eli hieman on sensaationhakuinen uutinen miu mielestä
Owczarek Podhalanski Runo Visenna tuttavallisemmin Nalle
Pyreneittenmastiffi Mini
Keskiaasiankoira Little Freak's Dzhamal tuttavallisemmin Jallu

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Torstaina, 06.09.2012 klo 08:38  
+
0
^ Mitäpä sitä muuta voi odottaa keltaiselta lehdistöltä..
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Torstaina, 06.09.2012 klo 18:13  
+
0
Onpa jännä. Yleensä olen aina karvat pystyssä, kun lehdessä kerrotaan koirien aiheuttamista vahingoista (raatelu tuppaa olemaan synonyymi näykkäisylle yms.), mutta kun eilen luin tuon uutisen, en pitänyt sitä mitenkään sensaatiohakuisena. Ikävä tosiasia on se, että huonosti käyttäytynyt koira aiheutti ihmisen kuoleman. Todella ikävä tapaturma joka tapauksessa.

Whitey

Whitey
Viestimäärä: 408

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 00:20  
+
0
No tässä jutussa sitä sensaationhakuisuutta sitten riittääkin, huoh.
Tanskandoggi (25%) Boxeri (25%) & Amstaffi (50%) - molossimix Urpo s. 29.05.2012

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 00:38  
+
0
^ Tuo "taistelemaan koulutettu"-kohta oli melko :roll: , mutta muuten en tiedä mikä tuossa oli sensaatiohakuista. Hirveät jäljet tuossa käsivarressa, joten naista on näemmä rouhaistu ihan kunnolla, ja kamala tilanne että ykskaks jostakin vaan tulee koira ja käy päälle.

Whitey

Whitey
Viestimäärä: 408

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 02:06  
+
0
^ No juuripa tuo "taistelemaan koulutettu". Plus että jos kyseessä olisi ollut lähestulkoon mikä tahansa muu rotu niin sitä ei olisi painotettu tuollalailla. Esimerkkinä vaikkapa tuo edellinen "koira tönäisi - mies kuoli" uutinen.
Tanskandoggi (25%) Boxeri (25%) & Amstaffi (50%) - molossimix Urpo s. 29.05.2012

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 02:12  
+
0
^Mua niin ärsyttää just toi että oli se sitten mikä tahansa bulli tai vastaava niin heti on tappajakoira-otsikot esillä. Missä on kaikki uutiset että esim. labbis purrut? Ja ihan varmana niitäkin tapahtuu. :roll: Joo, tiedetään, näin lehdistö toimii, mutta silti. Ärsyttää.

Ja mun mielestä tuo koira tönäisi-uutinen on vähän kaukaa haettu. Oikeasti tosi sääli että näin kävi, mutta jos joku kuolee myöhemmin leikkauksesta tulleisiin komplikaatioihin, ei se mun mielestä kyllä enää sen koiran tai omistajan vika ole.

Innova

Innova
Viestimäärä: 428

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 02:21  
+
0
Mutta eihän tuossa missään vaiheessa edes puhuta tappajakoirista. Hyökkäyksen kohteeksi joutunut nainen itse nosti esiin taistelukoulutuksen ja Iltalehti mainitsi että rodusta on ollut puhetta ennenkin. Ei kai Iltalehtikään haastatteluista poista pätkiä ihan vain sen takia että se mielletään sensaatiohakuiseksi, sehän se on kuitenkin mikä myy. Minusta melko asiallisesti kirjoitettu, kerrottiin että koiraa oli aiemmin härnätty ja että poliisi tutkii tilanteen etenemistä. Tällä kertaa puremajäljet oli oikeasti aika pahan näköiset, niistä olisi voinut revitellä huomattavasti enemmänkin.

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 02:32  
+
0
^Juu, oikeassa olet tämän jutun suhteen. Paljon asiallisemmin kirjoitettu kuin yleensä. Pahaa jälkeä oli kuitenkin tullut. :neutral:

Mutta vähän pidemmältä ajalta kun katsoo tota uutisointia niin kyllähän siellä sitä "tappajakoiran" mainetta näille tietynrotuisille koirille haetaan. Joka taas on ihan ymmärrettävää kun tietää miten asiat pyörii, mutta ei se muuta sitä faktaa että se on ärsyttävää.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 11.09.2012 klo 02:38)

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 08:38  
+
0
Tuo on koomista, että koira on "koulutettu taistelemaan".. Joo, pittejä käytettiin/käytetään koiratappeluissa. Jos rotua en omakohtaisesti tuntisi, lauseen perusteella kuvittelisin, että mitä tahansa vastaan, vaikka niitä ihmisiä.

Mutta ison asian huomasin, jonka uskon olleen syynä, miksi koira puri naista ".. ehdin nostaa oman pienen koirani syliin."
+ "Koira ei totellut ennen kuin paikalle tullut mies sai revittyä sen minusta irti." <- kaikkihan sen tietää, että tuplasti pahemmat jälet tulee jos repii irti. Haavat selittää tämänkin.

Toisaalta "Poliisin tietojen mukaan ennen hyökkäystä ostoskeskuksen pihalla ollut poikajoukko oli härnännyt kiinniollutta pitbullia. " voinut lietsoa koiraa. Koira-aggressiivinen koira, jota härnätty -> stressaantuu/hermostuu -> koira tulee ohi ja ei tarvitse olla kuin hihna jossa pieni halkeama ja se on poikki. Koira yrittää chicun kimppuun, omistaja nostaa syliin. Eihän siinä muuta tarvitakkaan. Samanlailla muukin rotu olis voinut tehdä.
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

Nika

Nika
Viestimäärä: 903

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 08:43  
+
0

Eldarwen kirjoitti:

Ja mun mielestä tuo koira tönäisi-uutinen on vähän kaukaa haettu. Oikeasti tosi sääli että näin kävi, mutta jos joku kuolee myöhemmin leikkauksesta tulleisiin komplikaatioihin, ei se mun mielestä kyllä enää sen koiran tai omistajan vika ole.



Itse asiassa kyseisen henkilön kuolintodistukseen tulee aika varmasti perusskuolinsyyksi nimenomaan tuo tapaturma. Että ei sinänsä yhtään kaukaa haettu. Enkä nyt väitä että olisi omistajan/koiran vika, mutta siitä koko homma kuitenkin sai alkunsa.
Kääpiöpinseri Sakis 8/2009

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 09:21  
+
0

Taraaa kirjoitti:

Tuo on koomista, että koira on "koulutettu taistelemaan".. Joo, pittejä käytettiin/käytetään koiratappeluissa. Jos rotua en omakohtaisesti tuntisi, lauseen perusteella kuvittelisin, että mitä tahansa vastaan, vaikka niitä ihmisiä.

Mutta ison asian huomasin, jonka uskon olleen syynä, miksi koira puri naista ".. ehdin nostaa oman pienen koirani syliin."
+ "Koira ei totellut ennen kuin paikalle tullut mies sai revittyä sen minusta irti." <- kaikkihan sen tietää, että tuplasti pahemmat jälet tulee jos repii irti. Haavat selittää tämänkin.

Toisaalta "Poliisin tietojen mukaan ennen hyökkäystä ostoskeskuksen pihalla ollut poikajoukko oli härnännyt kiinniollutta pitbullia. " voinut lietsoa koiraa. Koira-aggressiivinen koira, jota härnätty -> stressaantuu/hermostuu -> koira tulee ohi ja ei tarvitse olla kuin hihna jossa pieni halkeama ja se on poikki. Koira yrittää chicun kimppuun, omistaja nostaa syliin. Eihän siinä muuta tarvitakkaan. Samanlailla muukin rotu olis voinut tehdä.



Ja miten sä muuten saa tuollaisen koiran irti kuin repimällä? Odotetaan pari tuntia että koira irroittaa vapaaehtoisesti? Mitä jos koira olisi osunut valtimoon, silloin ois ollut kyse oikeasti sekunneista saada se irti ja vuoto tyrehdytettyä ja ihminen kiikutettua sairaalaan. Ei ole ihan pikkujuttuja tuollaiset koirien puremat.

Mä olen vähän sitä mieltä että koiraa, etenkään tuon rotuista koiraa ei jätetä mihinkään kaupan eteen muiden härkittäväksi. Mitä jos se olisi härnäyksen päätteeksi käynytkin kiinni pieneen lapseen?
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Whitey

Whitey
Viestimäärä: 408

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 09:31  
+
0

eetla kirjoitti:


Ja miten sä muuten saa tuollaisen koiran irti kuin repimällä? Odotetaan pari tuntia että koira irroittaa vapaaehtoisesti? Mitä jos koira olisi osunut valtimoon, silloin ois ollut kyse oikeasti sekunneista saada se irti ja vuoto tyrehdytettyä ja ihminen kiikutettua sairaalaan. Ei ole ihan pikkujuttuja tuollaiset koirien puremat.



Itseasiassa jos koira olisi osunut valtimoon, sen repiminen irti vain olisi edesauttanut uhrin verenvuotoa..


eetla kirjoitti:

Mä olen vähän sitä mieltä että koiraa, etenkään tuon rotuista koiraa ei jätetä mihinkään kaupan eteen muiden härkittäväksi. Mitä jos se olisi härnäyksen päätteeksi käynytkin kiinni pieneen lapseen?



Ihan samaa mieltä siitä että koiria ei pitäisi jättää minnekään kaupan eteen sidottuna missään tilanteessa, mutta olen vähän sitä mieltä myös että tällainen tiettyjen rotujen mustamaalaus saisi loppua, etenkin koira-aiheisilla foorumeilla jossa ainakin oletan ihmisten olevan tietoisia asioista eikä levittävän roskaa. Kultsipuppelififit, kultaiset noutajat, colliet yms kun ovat ihmisaggressiivisempia kuin nämä rodut joita yleisesti ottaen mollataan.
Tanskandoggi (25%) Boxeri (25%) & Amstaffi (50%) - molossimix Urpo s. 29.05.2012

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 09:38  
+
0
^^Vääntämällä leuat auki tai ns. kuristamalla. Napsahtaa ne leuat auki.
Jos näkisin tilanteen, jossa koira kiinni toisessa ihmisessä, kyllä vaan pannasta ottasin kiinni ja puristaisin. Ei se koira ihteesä tapa, vaan tajuaa päästää irti. Repimällä saa vaan pahempaa aikaan.

eetla kirjoitti:

Mä olen vähän sitä mieltä että koiraa, etenkään tuon rotuista koiraa ei jätetä mihinkään kaupan eteen muiden härkittäväksi. Mitä jos se olisi härnäyksen päätteeksi käynytkin kiinni pieneen lapseen?



Eiköhän tuo ole rotu mikä tahansa, joka olisi voinut käydä kimppuun. Ja eiköhän tuo koira nimenomaan sen koiran kimppuun yrittänyt, jos huomasit nainen nosti koiran syliin!
Entä jos siinä olisi pikkukoira, jolla hihnassa pieni vekki? Se kiskasee ja napsahtaa poikki. Entä jos se hyökkäis pienen lapsen kimppuun? Entä jos se hyökkäis toisen pienen koiran kimppuun ja tappais sen? Ei, kun se on vaan nimenomaan tämä rotu sinullekin " etenkään tuon rotuista koiraa"

Onhan maailmassa paljon koiria, jotka vihaa toisia koiria. Jos se pääsee irti ja yrittää hyökätä toisen koiran kimppuun, joka ihmisellä sylissä, voi se osua ihmiseen. Ei se rotu sitä katso.
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013
(Viestiä on muokattu tiistaina, 11.09.2012 klo 09:46)

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 10:18  
+
0

Taraaa kirjoitti:

^^Vääntämällä leuat auki tai ns. kuristamalla. Napsahtaa ne leuat auki.
Jos näkisin tilanteen, jossa koira kiinni toisessa ihmisessä, kyllä vaan pannasta ottasin kiinni ja puristaisin. Ei se koira ihteesä tapa, vaan tajuaa päästää irti. Repimällä saa vaan pahempaa aikaan.


eetla kirjoitti:

Mä olen vähän sitä mieltä että koiraa, etenkään tuon rotuista koiraa ei jätetä mihinkään kaupan eteen muiden härkittäväksi. Mitä jos se olisi härnäyksen päätteeksi käynytkin kiinni pieneen lapseen?


Taraaa kirjoitti:



Eiköhän tuo ole rotu mikä tahansa, joka olisi voinut käydä kimppuun. Ja eiköhän tuo koira nimenomaan sen koiran kimppuun yrittänyt, jos huomasit nainen nosti koiran syliin!
Entä jos siinä olisi pikkukoira, jolla hihnassa pieni vekki? Se kiskasee ja napsahtaa poikki. Entä jos se hyökkäis pienen lapsen kimppuun? Entä jos se hyökkäis toisen pienen koiran kimppuun ja tappais sen? Ei, kun se on vaan nimenomaan tämä rotu sinullekin " etenkään tuon rotuista koiraa"

Onhan maailmassa paljon koiria, jotka vihaa toisia koiria. Jos se pääsee irti ja yrittää hyökätä toisen koiran kimppuun, joka ihmisellä sylissä, voi se osua ihmiseen. Ei se rotu sitä katso.



Mulla on yksi keskikokoinen sekarotuinen ja kaksi pikkuräksää. Mulle ei tulisi mieleenkään jättää pikkuräksyjä kaupan eteen, etenkään Nasua koska mä en tiedä mitä se tekisi jos joku sitä siinä lähestyisi saati härnäisi. Todennäköisesti se tikkaisi kiinni koska ei pääsisi perääntymään hihnassa, ja koska se on rottakoira saapi sellainenkin esim pikkulapsen käteen/naamaan tapporavistuksen suunnattuaan varmasti pahaa jälkeä aikaiseksi. Tuo sekarotuinen taas on niin lepponen ku lammas, ihan jo rotujensakin puolesta, ajoikoiraa, noutajaa ja jotain pystykorvaa että sen saa vaikka vääntää mutkalle.

Kylmä tosiasia on ettei minun mielestäni tuollaiset taistelukoirat, tai rotikat, saksanpaimenkoirat, terrierit, snautserit, dobermannit tai muut työkoirat ole sellaisia että niitä jätetään mihinkään niin ettei nähdä jos niitä menee joku härkkimään. Pikkuräksyt taas voi joku varastaa. Mä en jättäisi mitään koiraa vartioimatta.

Ja minun mielestäni se ettei joku jätä pikkufifiään maahan tapettavaksi ja tulee sen vuoksi puretuksia tee kyllä tästä omistajasta syyllistä. Minulle ei tulisi mieleenkään jättää koiraani syötäväksi jos joku iso koira hyökkisi päin irti ollessaan. Olisipa se hyökkäävä sitten kultainennoutaja tai rotikka. Osku kyllä pärjäisi edes jonkinverran mutta mun snautserit ois hengiltä hetkessä kun iso koira kävisi päälle.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011
(Viestiä on muokattu tiistaina, 11.09.2012 klo 10:18)

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 10:22  
+
0
^^ En mä lähtisi tuollekaan linjalle että mitäs nostit omasi syliin. Noin olisin varmaan itsekin toiminut, se koira kun olisi yhdellä rouhaisulla saanut sen chihun hengiltä.

muoks. eetla sen sanoikin. Mulla on palveluskoira ja fifi, en jättäisi kumpaakaan minnekään vartioimatta vaikka ne toistaiseksi ovatkin olleet ystävällisiä kaikkia kohtaan.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 11.09.2012 klo 10:24)

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 43
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28099
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545432
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 15:00)