Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 03.09.2012 klo 22:31

Uutisia meiltä ja maailmalta 4

Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 ... 43

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 25.09.2012 klo 11:33  
+
0
SiVe: Mun nähdäkseni jokaisesta kasvatusmuodosta on olemassa erilaisia ilmenemismuotoja. Samaa asiaa noissa esimerkeissä ajetaan takaa, mut se ilmenee näissä perheissä erillä tavalla. Eihän lapsen kasvatus ikinä voi mennä täysin oppikirjan mukaan. Aina ne yksilöerot tulee ottaa huomioon ja ne näkyy siinä kasvatuksessa.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu tiistaina, 25.09.2012 klo 13:55)

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 25.09.2012 klo 11:57  
+
0
Naisella on toki oikeus omaan kroppaansa, ja kukaan ei pakota hankkiutumaan raskaaksi. Jos näin pääsee käymään, voi vahingon korjata. Kenenkään ei ole pakko hankkia lapsia. Jos kuitenkin päätyy niitä hankkimaan, pitää opetella ottamaan se lapsikin huomioon, myös raskausaikana. Dokaaminen raskausaikana ei liity tasa-arvoon millään tavalla. Se on silkaa idiotismia ja itsekeskeisyyttä.

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 25.09.2012 klo 14:19  
+
0

Tonteria kirjoitti:

Mistä lähtien kategorioiden avaaminen ja monipuolistaminen on tarkoittanut tasapäistämistä ja sitä että kaikkien pitäisi olla ja käyttäytyä samalla tavalla? Missä ihmeessä niin oikein sanotaan.

Vai voisiko edes himpan verran yrittää ajatella että ne oletetut sukupuolierot eivät ole kiveen kirjoitettuja ja että niiden mukaan ei kenenkään tarvitse olla ja toimia jos se ei tunnut omalta? Miten se on jonkun erityisryhmän suosimista "valtaväestön" (mitä se muuten edes tarkoittaa?) kustannuksella? Eikö se pikemminkin lisää kaikkien mahdollisuuksia olla ja toimia?

Muoks. Ja väännetäänpä tähänkini nyt vielä rautalankaa. En tarkoita pelkästään intersukupuolisia, sukupuolettomia tai glbt-ihmisiä, vaan kaikki, jotka eivät jostain syystä istu siihen sukupuolijakoon. Eli about suurinta osaa tämän maapallon väestöstä.



En tietääkseni kirjoittanut, että kaikkien pitäisi olla ja käyttäytyä samalla tavalla? Tarkoitin tasapäistämisellä (huono sana, myönnän) sitä, että kun yhteiskunnassa halutaan tasa-arvoa, niin joitain ryhmiä ei vaan yksinkertaisesti voi "tasa-arvottaa" kaikkien kanssa. Aina on olemassa erityisryhmiä, marginaaliryhmiä ja vielä niidenkin marginaaliryhmiä, ja jos kaikkien niiden oletetaan saavan kaikki samat oikeudet ja velvollisuudet, ei tämä yhteiskunta toimisi ollenkaan. Kliseisesti vois ehkä todeta, että erilaisuus on rikkaus, jonka myötä yhteiskunnan tulisi ymmärtää miten laajasti voidaan toimia eri tasoilla, eikä automaattisesti asettaa kaikkia ihmisiä samalla viivalle. Mä en saa pointtiani esille kovin järkevästi näköjään. :ttou:

Vanis sen hyvin sanoikin tuolla aiemmin:

Vanis kirjoitti:

Sukupuolineutraaliuden ihannointi on saanut mielestäni jopa naurettavia piirteitä, mutta en rehellisesti sanottuna tiedä miten jotkut ylilyönnit ovat vaikuttaneet lasten elämään. Ylilyönteinä pidän lasten tietentahtoista "naamioimista" vastakkaisen sukupuolen edustajiksi sekä sukupuolten välisten erojen kiistämistä. (Lähes) kaikki syntyvät tietyllä kromosomiparilla ja sen mukaisilla genitaaleilla varustettuina, ja mitäpä sitä kiistämään. Osa on poikia ja osa tyttöjä. Biologisesti lapsi saa alkunsa kahden vastakkaisen sukupuolen edustajan sukusolujen yhdistymisen seurauksena. Nykyään onkin asia erikseen, ovatko nämä sukusolujen luovuttajat lapsen vanhemmat, jotka huolehtivat ja kasvattavat lapsen. Lapsen "sosiaaliset" vanhemmat voivat olla jotkut aivan muut kuin biologiset. Joka tapauksessa on olemassa kaksi sukupuolta, eikä niiden olemassaoloa voi kiistää. Jos lapsen perheessä kerran on isä ja äiti, en ymmärrä miksi heidän luonnolliset sukupuoliroolinsa pitää kätkeä salanimien avulla. Toinen on synnyttänyt, ja toinen siittänyt. Yksinkertainen tosiasia, joka ei määrää vanhempien tärkeyttä lapsen silmissä. Lähtökohtaisesti molemmat ovat yhtä tärkeitä, mutta äidin rooli on vielä tänä päivänäkin valitettavan korostettu.

Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 25.09.2012 klo 15:11  
+
0
^^ Täydellisen totta. Siinä vaiheessa, kun lapselle antaa luvan tulla maailmaan, ottaa vastuun viattomasta ja tilanteeseen täysin syyttömästä avuttomasta elämän alusta. Silloin on antanut sen oman kroppansa kasvualustaksi uudelle elämälle ja se on sellainen kunniatehtävä, jota mies ei koskaan voi ottaa vastuulleen. Kyllä menevät metsään ne naiset, jotka vaativat itselleen oikeutta käyttää päihteitä myös raskausaikana "tasa-arvon nimissä". Ennemminkin miesten tulisi olla kateellisia naisille näiden erityisestä tehtävästä ja kokemuksesta, jota eivät koskaan voi saada osakseen. Tasa-arvoa on se, että myös miehellä on oikeus lopettaa päihteiden käytön tasa-arvon nimissä saadakseen kokea seesteisen ja aidon isyyteen kasvun. Tätä oikeutta miesten tulisi vaatia itselleen ja pyrkiä käyttämään hyväkseen.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 25.09.2012 klo 15:12)

Asiallinen

Asiallinen
Viestimäärä: 1798

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 25.09.2012 klo 15:23  
+
0
Eikö täällä ole vielä uutisoitu 8v Kotkalaisen tytön sieppauksesta?
8-vuotias tyttö siepattu Kotkassa

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 25.09.2012 klo 16:38  
+
0

Sonik kirjoitti:

Ja varsinaiseen ketjun aiheeseen palatakseni:
Ruotsalaiskirjasto poisti Tintti kirjat rasistisina
Joo, eipä mulla muuta.. :roll:



Geokoira kirjoitti:

Luin aamulla saman uutisen ja meinasi mennä aamukahvit näppikselle. On siinä taas joku mielensäpahoittaja saanut tahtonsa läpi. Eiköhän kohta kielletä Aku Ankkakin kun sekin taitaa olla aika täynnä kyseenalaista materiaalia. Aatelkaa nyt puolialastomia ankkoja, varsin selkeät suokupuoliroolit ja taidetaampa sielläkin pitää alkuasukkaita vähän yksinkertaisina tapauksina...nyt vaan kaikki vetämään ne kukkahatut syvemmälle päähän ja kirjottamaan someen vankkoja mielipiteitä niin saadaan tämäkin vääryys korjattua.


Tintti -kirjat on kohdannut ennenkin yleisöltä kauhistelua. Jossain vaiheessa kirjasta piti korjata pois kohtaus, jossa Tintti käsittääkseni räjäyttää sarvikuonon dynamiitilla. Eläinsuojeluaktivistit nousi barrikadeille ja kirja korjattiin tältä osin eläinystävällisempään muotoon.

Mä en kyllä ymmärrä miks kummastakaan tässä viestissä mainituista asioista on niin älytön haloo noussut. Kirjat kuitenkin on osa kultturiperintöä ja ne kertoo mm. historiasta sekä vallinneista arvomaailmoista. Eihän sitä tulevaisuutta voi muuttaa jos historiaansa ei tunne.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 25.09.2012 klo 16:57  
+
0
^^ Tyttö on onneksi löytynyt! Klick
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Asiallinen

Asiallinen
Viestimäärä: 1798

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 25.09.2012 klo 17:20  
+
0
Jep, huh!

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 25.09.2012 klo 17:55  
+
0

SanttuJ kirjoitti:

Jossain vaiheessa kirjasta piti korjata pois kohtaus, jossa Tintti käsittääkseni räjäyttää sarvikuonon dynamiitilla. Eläinsuojeluaktivistit nousi barrikadeille ja kirja korjattiin tältä osin eläinystävällisempään muotoon.


Nyt kyllä

Kuulostaako tuo kenenkään muun mielestä hiukkasen absurdilta? Siis että piirretyn mielikuvitussarvikuonon kylmäverisen murhan takia joku repii perseensä?

muoks: no nyt tuon hekottajan ympärillä on tuommoinen tyhmä loota.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 25.09.2012 klo 17:57)

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 25.09.2012 klo 18:06  
+
0
^Jos hymiön vieressä on html -koodi niin käytä sitä, niin saat vierailevat hymiöt ilman lootaa.

Mut joo, mä nauroin tolle aikoinaan kans ihan hoopona scuba diving in menorca
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 25.09.2012 klo 18:34  
+
0
Mites sitten noi vanhat Muumit, missä laitetaan Giniä aamukahviin, harrastetaan teollisuusvakoilua ja kierretään veroja? Onhan nekin nyt ihan kamalia ja pthyi mitä vaikutteita!
Rise to reset the world.

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 25.09.2012 klo 18:56  
+
0
Tai Rölli juomassa Jack Danielsia ja hortoilemassa humalassa ympäriinsä?
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 25.09.2012 klo 19:01  
+
0
Ja entäs Alfred J. Kwak sitten?
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 25.09.2012 klo 20:37  
+
0
Nikke Knackerton tissityttöineen ja piipunpolttoineen pitäisi sitten myös kieltää :paapatus:
Ylläpitäjä

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 25.09.2012 klo 21:32  
+
0

Sonik kirjoitti:

muoks. Ja maddy mitäs lakia tiimari rikkoi mainoksessaan? :mietiskel:

Lakia? En mä sanonut, että Tiimari rikkoi mitään lakia. Se, mistä täällä on koko ajan puhuttu, on se, että Tiimarin mainos ihan turhaan vahvisti yleisiä heteronormatiivisia stereotypioita.

Ja mitä minä sanoin oli, että yhteiskuntatasolla ei voida lähteä jättämään huomiotta ratkottavia epäkohtia sen perusteella, että joku muu asia on huonommin. Tästä esimerkkinä: tasa-arvokysymyksiä ei voida sivuuttaa sillä perusteella, että Suomessa naisten asema on kuitenkin parempi kuin monessa kehitysmaassa. Eikä rasismia pitäisi sietää siksi, että toisissa maissa rotusyrjintä on paljon pahempaa. Puhe ei siis ollut pelkästään laeista vaan yhteiskunnan asenteista (joihin lähdetään pureutumaan yhteiskunnallisella keskustelulla - pienemmässä mittakaavassa nyt sitten foorumikeskustelulla).

Ihmettelit, kun siihen tartuttiin, että sanoit:

Sonik kirjoitti:

Niin kauan kun Suomessa vanhemmat kaltoinkohtelee ja jopa tappaa omaa jälkikasvuaan, niin tällänen "prinsessat ja merirosvot" nillitys on mun mielestä vaan ihan hirveen itsekästä paskaa..:ylpea:
Kun nämäkin mielensä pahoittaneet ottaisivat sen pään pois sieltä perseestään, niin saattais huomata, että kaikkien lasten vanhemmat ei järjestä synttäreitä ollenkaan lapsilleen.. Ei millään teemalla.:neutral:

Ja nyt ilmeisesti yrität sanoa, että sanomisiasi on vääristelty tähän tyyliin:

Sonik kirjoitti:

Eli jos kirjoitan, että "kissat on ihania" niin AINA löytyy joku joka kääntää asian niin, että "koirat on kamalia"

Mutta kerro toki, miten tuo "ihan hirveen itsekästä paskaa" pitäisi tulkita oikein.

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 25.09.2012 klo 22:06  
+
0

Sonik kirjoitti:

Jaha, ihmiset onnistui kokonaan skippaamaan mun tekstistä sen "mun mielestä" kohdan, niinkuin täällä aika monessa keskustelussa on tapana. :wink:

Ja varsinaiseen ketjun aiheeseen palatakseni:
Ruotsalaiskirjasto poisti Tintti kirjat rasistisina
Joo, eipä mulla muuta.. :roll:



En ymmärrä =((((( Mihin tää maailma on oikein menossa.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 25.09.2012 klo 22:09  
+
0
Mutta päätit sitten käyttää omina esimerkkeinäs laittomuuksia..

Niin siis se tarkoittaa juuri sitä mitä siinä lukee, ei kaikesta kuulu tulkita sen ihmeellisempiä juttuja.
Mä oon ilmeisesti hiukan yksinkertainen, kun en sitten mitenkään saa väännettyä tuota itsekkyyttä ehdottomaksi kielloksi yrittää muuttaa asioita.. :mietiskel:

Ja kyllä, mun sanomisia vääristeltiin tuossa aika paljon, mutta ei siitä sen enempää, se tuntuu olevan enemmän tapa kun poikkeus keskustelufoorumeilla. Pitää vaan ite olla särppänä ja korjata jos yritetään laittaa sanoja suuhun. :wink:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Whitey

Whitey
Viestimäärä: 408

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 25.09.2012 klo 22:17  
+
0

Sonik kirjoitti:

Niin siis se tarkoittaa juuri sitä mitä siinä lukee, ei kaikesta kuulu tulkita sen ihmeellisempiä juttuja.



Ei millään pahalla mutta ainoa joka tässä on vetänyt omituisia tulkintoja olet sinä itse.

Sitten asiaan, seuraava uutinen taas pisti sapettamaan kuinka älyttömän pieniä tuomioita Suomessa annetaan perinpohjaisen kuvottavista teoista;

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012092516121720_uu.shtml
Tanskandoggi (25%) Boxeri (25%) & Amstaffi (50%) - molossimix Urpo s. 29.05.2012
(Viestiä on muokattu tiistaina, 25.09.2012 klo 22:24)

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 25.09.2012 klo 22:31  
+
0

Sonik kirjoitti:

Mutta päätit sitten käyttää omina esimerkkeinäs laittomuuksia..

Kuten äänestämisen vs. äänestämättä jättämisen, jonka mainitsin myös esimerkkinä eläinten vs. lastensuojelun ohella? :wink:

Mutta ei siitä sen enempää. Ilmeisesti tarkoitit vääristelyllä enemmän sitä, että sinun kommenttiisi siitä, että asiasta nillittäminen on itsekästä paskaa kommentoitiin muiden kuin minun toimesta, että kommenttisi perusteella sinä olisit sitä mieltä, ettei asiaan saa ollenkaan puuttua. Mä kommentoin sitä, että yksilötasolla Sonik voi olla sitä mieltä, ettei asia ole tärkeysjärjestyksessä mitenkään korkealla, mutta yhteiskuntatasolla kaikkiin epäkohtiin voidaan vähitellen vaikuttaa, vaikka aina jonkun mielestä joku muu asia huutaisi lujemmin muutosta.

Ja vaikka sinä olisit sitä mieltä, että stereotyyppisen ajattelun ja vanhanaikaisen sukupuolirooliajattelun vahvistaminen on merkityksetön kärpäsenpaska, onneksi löytyy niitä, jotka pyrkivät parantamaan niiden normaaleissa perheissäkin kasvavien lasten tulevaisuutta puuttumalla tällaisiin asioihin, vaikka yksittäistapauksina löytyy paljon kamalampiakin kohtaloita kuin tulla kasvatetuksi maailmassa, jossa sukupuoli määrittelee, miten sinun tulee käyttäytyä ja mistä asioista olla kiinnostunut.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Keskiviikkona, 26.09.2012 klo 06:36  
+
0

Whitey kirjoitti:

Ei millään pahalla mutta ainoa joka tässä on vetänyt omituisia tulkintoja olet sinä itse.


Okei, sovitaan sitten vaikka niin. :nauru:

maddy, jees, juurikin näin. :kumarrus:
Ja oon täsmälleen tuota mieltä. Jos nuori nainen päätyy suhteessaan siihen nyrkin ja hellan väliin (kärjistys naisen paikasta), niin vinossa on paljon muutakin kun vaan tiimarin mainos.
Mä jotenkin haluan luottaa ihmisten omaan päätöksentekokykyyn aikuisena, enkä vaan suostu uskomaan, että siihen pelkästään vaikuttaa se minkälaisia synttäreitä on lapsena vietetty tai minkä väriseen puettu.
Mutta joo, mä jätän tämän osaltani tähän, ennenkun menee uudelleen ymmärrykset solmuun kenenkään kanssa. :hymy:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

  Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 ... 43
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28183
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6330
Viestejä yhteensä545682
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265838
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 04:00)