Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 03.09.2012 klo 22:31

Uutisia meiltä ja maailmalta 4

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 43

Whitey

Whitey
Viestimäärä: 408

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 10:26  
+
0

eetla kirjoitti:


Ja minun mielestäni se ettei joku jätä pikkufifiään maahan tapettavaksi ja tulee sen vuoksi puretuksia tee kyllä tästä omistajasta syyllistä. Minulle ei tulisi mieleenkään jättää koiraani syötäväksi jos joku iso koira hyökkisi päin irti ollessaan. Olisipa se hyökkäävä sitten kultainennoutaja tai rotikka. Osku kyllä pärjäisi edes jonkinverran mutta mun snautserit ois hengiltä hetkessä kun iso koira kävisi päälle.



Kukaan ei väittänytkään tätä tuon chihun omistajan viaksi, mutta itse kyllä onnistuit ohittamaan vallan mainiosti omat soopasi "taistelukoirista" ja kommentit siihen.
Tanskandoggi (25%) Boxeri (25%) & Amstaffi (50%) - molossimix Urpo s. 29.05.2012

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 10:54  
+
0
On täysin luonnollista (ja varmasti itse olisin pienen koiran omistajana toiminut samoin) että omistaja nosti chihunsa syliin, mutta valitettavasti todennäköisesti tässä tilanteessa se johti siihen että sai itse pureman. Mulle ainakin siinä on iso ero, käykö koira ihmisen käteen kiinni siksi että käy tarkoituksella ihmisen käteen kiinni vai käykö kiinni siksi, että tavoittelee sitä sylissä olevaa koiraa/kissaa/eläintä.

Koiraa ei myöskään tosiaan koskaan tule repiä mistään irti, jos puruote on siis kiinni. Siinä ei tehdä mitään muuta kuin lisävahinkoa. Jos koira ei irroita niin happi pois pannalla/hihnalla tms.

Minkään koiran jättämistä yksin julkisella paikalla en kannata, vaikkakin siihen itsekin satunnaisesti syyllistyn.

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 11:13  
+
0
Minusta on aika hauskaa (ei hyvällä tavalla) että vouhkataan kuinka esim pittejä, rotikoita, doppereita yms päätyy vääriin käsiin osaamattomille omistajille, koska ne on niin vaativia ja tarvitsevat määrätietoisen omistajan. Ja sitten pädäm, se että koira käy päälle ja saa pahaa aikaiseksi ei olekaan roturiippuvaista, vaan se onkin kaikkien muiden juttujen vika. Ei omistajan eikä sen hieman enemmän kuin perussesse rotuisen koiran ominaispiirteiden.
Jos koira on vaativampi jo rotunsa puolesta nii miksi jättää sellainen itsekseen muiden härnättäväksi johonkin kaupan eteen töröttämään? Eikö se silloin ole omistajan moka? Mitä jos koira olisikin kiepannut jo siinä kaupan pihalla ja purrut niitä härnääjiä? Käsittääkseni olisi ollut silloinkin koiran vika/omistajan vika kun jättää vartioimatta sen koiran.

Mutta joo, jos kerran nämä jutut ei ole mitään roturiippuvaisia tms niin silloinhan kaikki puheet jonkun rodun vaativuudesta on täyttä kakkaa ja näin ollen voidaan jättää omaan arvoonsa. Vai kuinka? Eli voidaan hommata esim 5 pittiä samaan taloon kaikki samaa sukupuolta olevia ilman ajatustakaan siitä ettei ne passaisi saman katon alle?

Mun mielipiteeni siis on se, että olipa rotu mikä tahansa sitä ei kannata mihinkään narun päähän omiin oloihinsa ihmisten ärsytettäväksi jättää, saati sitten sellaista jolla on puruvoimaa ja mahdollisesti terävyyttäkin enemmän mitä jollain kultaisellanoutajalla. Jos tätäkään jutun koiraa ei olisi jätetty narun päähän niin sen koira-agressiivisuuskaan ei olisi räjähtänyt käsiin ja kukaan ei olisi joutunut ko koiran puruleluksi.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 11:19  
+
0
^^ Siinäkin on eroa, että käykö se koira ihmiseen vahingossa kiinni tavoitellessaan sitä sylissä ollutta eläintä ja päästääkö se nopeasti irti tajuttuaan että oho, väärä kohde. Tuo pitti oli ollut kiinni sen naisen kädessä pidemmän aikaa, koska sehän on tavallaan rotuominaisuus, pitää puruote pitkään ja tiukasti. Siksi ymmärrän eetlan pointin tuossa, että on eri asia jättää pitti/dobberi/tms valvomatta kuin vaikka kultsu tai cavalier.

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 11:49  
+
0
Mä en myöskään koe olevani roturasisti tässä asiassa ja pitäväni niitä minään yhteiskunnasta pois pidettävinä yksilöinä. Itse haaveilen että joskus saisin staffin, minibullin, amstaffin tai dopperin, mutta ne on tulevaisuuden juttuja ja esim staffi on terveystilanteensakin takia meillä pannassa.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 11:52  
+
0

Rorys kirjoitti:

^^ En mä lähtisi tuollekaan linjalle että mitäs nostit omasi syliin. Noin olisin varmaan itsekin toiminut, se koira kun olisi yhdellä rouhaisulla saanut sen chihun hengiltä.



En tietääkseni ole syyllistänyt tätä naista? Vaan pointtini tuon painottamiseen oli se, että koira nostettiin syliin ja jos koira tätä koiraa yritti purra, osu nainen eteen (edessä oleva sitten poistetaan ja päästään siihen kiinni mikä oikeasti kohteena).
Jutussa painotetaan paljon nimenomaan tuota, että koira hyökkäsi naisen kimppuun, mitään mainintaa/pohdintaa ole, että jos se toisen koiran kimppuun yritti.

Varmasti minäkin suojelisin pikkukoiraa nostamalla syliin, jos meno näyttää siltä.
Minun puolesta tämmösissä tapauksissa sais olla joku sähköhomma, jolla ajaa pois sen hyökkääjän.

Mutta tuolla tulikin sitä ponttia ja ajatuksia mitä minulla.

Ja minä olen ihan ykköskertoja jättänyt koiran koiraparkkiin, kun käynyt ostamassa esim. maitoa.
Jos isompaa, koirat ei tule mukaan tai toinen jää koirien kanssa ulos odottamaan.

eetlan jutut kyllä menee vähän yli..
tarkoittaen näitä:

Mutta joo, jos kerran nämä jutut ei ole mitään roturiippuvaisia tms niin silloinhan kaikki puheet jonkun rodun vaativuudesta on täyttä kakkaa ja näin ollen voidaan jättää omaan arvoonsa. Vai kuinka? Eli voidaan hommata esim 5 pittiä samaan taloon kaikki samaa sukupuolta olevia ilman ajatustakaan siitä ettei ne passaisi saman katon alle?


Laskehan kymmeneen.

*Meni lainaukset yms. vähän ketuilleen.
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013
(Viestiä on muokattu tiistaina, 11.09.2012 klo 11:53)

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 12:01  
+
0
Uutisen pohjalta on paha mennä sanomaan, onko koira irroittanut kuinka nopeasti virheen tajuttuaan. Olen siitä toki myös samaa mieltä, että on eroa myös siinä onko koira roikkunut ihmisen kädessä esim. 20 sekunnin verran irrottamisyritysten ajan vai onko tosiaan irroittanut sekunneissa virheen tajuttuaan.

Kun siinä lukee myös, että koiraa on yritetty ottaa kiinni niin tapahtumankesto on ollut silloin kokonaisuudessaan muutankin kuin että hihna sanoo naps ja koiran leuat on siitä sitten samantien kiinni chihun omistajassa eikä siitä liiku ennenkuin joku repii koiran irti. Tuo repiminenkin on varsin mielenkiintoinen, koska mielestäni kuvassa olevat purujäljet ei vastaa sitä että koiran leuat ois tiukasti kiinni ja se siitä väkivalloin revitään irti.

Tälläistä ei missään nimessä saisi tapahtua enkä mä halua millään tavalla puolustella koiran omistajaa. Mua henkilökohtaisesti vaan ärsyttää se, että uutisesta saa taas kerran nopealla vilkaisulla väärän kuvan tilanteesta, kuvan että se ihminen on ollut pääasiallinen kohde. Aika pitkälle saa lukea ennen kuin tulee maininta siitä sylissä olevasta chihusta, joka suurella varmuudella on se todellinen kohde.

Nyt kun niistä rotuominaisuuksista kerran pauhataan, niin ehdoton ihmisystävällisyys nimenomaan on pitbullterriereiden oleellisin rotuominaisuus, jota on jalostuksen kriteerinä käytetty ihan siinä missä sitä taistelutahtoakin ja se on ollut ainakin aivan yhtä tärkeää.

MUOKS. Ja sitten kun ollaan tarkkoja niin pitbullterrierihän ei Suomessa ole virallinen rotu ja todennäköistä on, että tässäkin on kyseessä mix-koira. Puhdasrotuisia pittejä ei Suomessa ole kuin kourallinen.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 11.09.2012 klo 12:02)

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 12:15  
+
0

Taraaa kirjoitti:


Laskehan kymmeneen.



Siis sä et koe että esim. sun koirasi (dogo?) ei sovellu ihan joka talouteen ja ettei ne ole ihan jokaisen höyrypään koulutettavissa? Tai ettei niiden rotuominaisuuksien vuoksi ne ei olisi juuri näitä koira agressiivisempia ja kooltaan/käyttötarkoitukseltaan pahaa jälkeä aikaansaavempia mitä esim se kultainennuotaja olipa sitten vastapuolella se räksyttävä fifi tai ihminen?

Minusta on hullua pitää esim. pittiä, jonka käyttötarkoitus on alunperin ollut repiä toinen koira palasiksi ennen itse pääsee hengistään, ja sitten väittää ettei näillä ole sellaisia taipumuksia tms enempää mitä esim cavalierilla. Tää on vähän sama kuin hehkuttaisi miten ihanaa on pitää ajoikoiraa irti metsässä kun se ei lähde mihinkään ja sitten kun se kerran lähtee jäljelle sanoa ettei näillä kyllä ole ollut tapana. Tai jos mä hommaan kotiin rottia ja annan niiden ulkoilla pitkin kämppää meidän rottakoirien kanssa. Mulle yksi russeli kasvattaja sanoi ettei myy toista urosta/narttua talouteen, jossa ei pystytä tarpeen tullen eristämään koiria koska ne tapellessaan tappelee siihen saakka että toinen on vainaa. Koska niiden luonne on sellainen.

Ei se meinaa että se koira olisi yhteiskunnalle vaarallinen, mutta kylmä tosiasia on että kyllä sen kanssa pitää elää elämää hieman toisella tavalla mitä sen cavalierin. Sitä ei välttämättä viedä koirapuistoon, sitä ei jätetä postin eteen töröttämään tms, koska se saa suuttuessaan pahaa jälkeä aikaiseksi. Ja sen pureminen ei tarvitse tapahtua koiran aloitteesta, mutta esim tilanne jossa laitetaan koira agressiivinen koira töröttämään kaupan eteen, mitä jos siihen tuleekin toinen koira lapsen kanssa ja tämä koira agressiivinen päättää tehdä tästä toisesta rukkaset, naps hihna poikki ja lapsi jääkin väliin ja käy pahasti. Se olisi voitu välttää sillä että jätetään se koira kotiin ja tehdään ne koira lenkit eri kerralla.

Toki niitä räyhänhenkiä on muunkin rotuisia, mutta mä epäilen että olisipa sitten kyseessä se tolleri tai pitti niin siinä jutussa mainittaisiin sen koiran rotu, mikäli se olisi tiedossa.

Olipa koira mitä rotua tahansa niin sen koiran kanssa pitää elää sen koiran luonteen mukaan. Ja olipa se koira minkä rotuinen tahansa niin jos se on sen sorttinen että puree vastaantulijaa jalkaa niin kuonokoppa päähän jos sen kanssa liikkuu, vaikka se olisi se perhoskoira. Meillä sekarotuinen on eristettynä meidän kääpiöistä päivät, ihan sen vuoksi että ne on koiria, ja vaikka mitään ongelmaa ei ole ja ne pystyy olla samassa tilassa esim aitassa kesällä illan/päivän tai satunnaisesti samassa tilassa muuten. Mutta jos tulisikin tilanne että meidän sekarotuinen hiileentyisi niin se olisi kääpiöltä henki pois koska koko ero on niin huomattavasti.

Mä olin kaverin kanssa tässä päivänä eräänä lenkillä, mulla kaksi ja kaverilla yksi kääpiö. Meitä kävelytiellä vastaan tuli hurjasti kuola vaahdoten huutava ja päälle yrittävä saksanpaimenkoira flexissä, sellaisen vähän vanhemman miehen kanssa, me vaihdettiin suuntaa ja juostiin toista tietä pitkin toiseen suuntaan, mitään epäselvää ei tilanteessa ollut jos oltaisiin vastaan menty. Tai jos flexin ohut naru olisi mennyt poikki tai kun se oli täydellä 5 metrin pituudelle irronut miehen kädestä. Jäätävä tilanne ja mä kattelin vielä pitkään taakseni ja odotin että se tulee sieltä päälle.

Raah, tulipas pitkä paatos.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 13:13  
+
0
Minusta eetlalla on kyllä pointtia noissa kirjoituksissa. Olen tuntenut muutaman pitbullin elämäni aikana ja ihmisystävällisiä pusukoneitahan ne ovat olleet (paitsi mainittakoon nyt että yksi niistä jostakin tuntemattomaksi jääneestä syystä alkoi saada tyhjästä raivokohtauksia ja käydä ihmistenkin päälle, ja kun mitään kipuun tai sairauteen viittaavaa ei löytynyt ja ongelma jatkui, niin koira oli pakko lopettaa), mutta ei se silti poista sitä tosiasiaa että ne nyt on vähän enemmän trigger happy kuin monet muut rodut, johtuen nimenomaan siitä sukupolvia jatkuneesta tappelujalostuksesta. Eivät ne ole kaiken aikaa raivoavia tappokoneita, mutta syttyvät kyllä noihin tilanteisiin ihan eri lailla kuin vaikka joku bichon frise. Useimmat pittien (ja muiden taistelurotuisten) koirien omistajat onneksi tajuavat vastuunsa, mutta sitten löytyy niitä joiden mielestä ne on vaan yksinkertaisesti maailman ystävällisimpiä koiria ja piste, muu on turhaa leimaamista ja panettelua.

Vaikka oma koirani (bordeauxindoggi) on ihmisystävällinen eikä ole eläessään purrut ketään, en silti uskalla jättää sitä vahtimatta nanosekuntia pidemmäksi ajaksi. Joskus harvoin iltakäppäilyn aikana saatan hakea jonkun maitolitran lähikaupasta ihan pikapikaa niin että koira odottaa ulkona, mutta jos trafiikkia on enemmän tai tiedän ostosten teon kestävän kauemmin niin koira jää kyllä kotiin. Yleensä hoidan kaupassakäynnit ilman koiraa. En ikinä luota eläimeen niin 110% että voin sanoa ettei se ikinä, missään tilanteessa, ärsytettynä tai kipeänäkään kävisi kehenkään kiinni, ja eritoten tuon kokoluokan koiran kanssa en lähde turhanpäiten riskejä ottamaan, koska siinä voi käydä todella rumasti.

Tuo kiinnikäyistapaus on erittäin valitettava, eikä sitä tilannetta paranneta sen enempää rodun mustamaalaamisella kuin sen kiiltokuvakoristelemisellakaan.

Noona

Noona
Viestimäärä: 224

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 13:16  
+
0
^^ Pikaisella haulla Ilalehden sivuilta löytyi tosi paljon näitä koirahyökkäys-uutisia ja tosi harvassa lukee minkä rotuinen koira oli kyseessä. Kuitenkin silti taistelukoirarodut mainitaan yleensä aina tai uutisoidaan ainakin isosti.

Ei rotua

Eikä tässä

Tai tässä

Johan näitä löytyy

Luulisi, että poliisikoiran rotu on tiedossa

Irtokoira

Tuossa nyt muutama nopsasti etsitty juttu. Hain vain sanoilla "koira puri" ja sieltä löytyy aika paljon juttuja. Suurin osa lyhyitä "mainintoja" vaan. Taistelukoirista kun taas tulee yleensä tuollaiset järjettömät shokkiuutiset. :roll:
En siis puolustele, tottakai koira pitäisi pystyä pitämään hallinnassa, mutta lähinnä tuo uutisointi oli taas tota samaa mitä aina kun kyseessä on taistelukoira.

Tämä juttu "tappajakoirista" on tosi mielenkiintoinen ja kantsii lukaista. VAROITUKSEN sanana, sieltä löytyy sitten tosi ilkeitä kuvia, että ei kannata katsoa jos on kovin herkkä.

Muoks. Lurch ehtikin jo väliin, eli väkänen lisätty.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 11.09.2012 klo 13:18)

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 13:26  
+
0
Niin mainitaan jos rotu on tiedossa. Mitäs jos nämä päälle käyneet on myös olleet näitä taistelu/suojelu tms rotuisia, mutta sellaisia ettei niitä vaan ole tunnistettu. Vai tiedätkö sinä ettei näin ole ja että kyseessä on ollut nimenomaan joku muu esim noutaja tai cockeri?

Tälleen vähän OT meillä mies ei uskonut kun näytin sille auton ikkunasta typistämätöntä dopperia. Se väitti sitä ajokoiraksi. Ja se kuitenkin on ollut mun koiravöyhötykselle alttiina jo vuositolkulla ja itsekin haaveillut dopperista. Se yksilö mitä mä viisasin oli vaan vielä ruskeakin, se oli kyllä kaunis. :love:

Eipä sillä olen itsekin viisannut kerran touhukkaana että katoppas tuossa on tanskandoggi, kunnes ollaan päästy vähän ohi ja olen hoksannut että sillä on parta. :nolo: Niih, ja itsellä kuitenkin on minikokoisia snautsereita.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Asiallinen

Asiallinen
Viestimäärä: 1798

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 13:31  
+
0
^ Hyvin harvoin mainitaan, jos kyseessä on kultsi, lattiamoppi tai joku muu lapsiperheiden rakkauspakkaus hirvitys. Tämä on ollut tiedossa mediasta jo monia vuosia. Taistelukoirilla on niin helppo mässäillä, kun nehän on niin hirveen kauheita. Purutilastoillahan ei ole mitään väliä, vaikka kärkipaikkaa taitaa pitää tällähetkellä nimenomaan se kultainennoutaja. Sehän on niin kiltti ja lapsirakas. Joopa.

Minusta on hullua pitää esim. pittiä, jonka käyttötarkoitus on alunperin ollut repiä toinen koira palasiksi ennen itse pääsee hengistään



Oletko tosissasi? Pitäisiköhän tässä itkeä vai nauraa.

Itse linkkailin tuon Noonan tekstin kuukausi(?) sitten purkautujiin, kuinka pistää vihaksi ihmisten typeryys.

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 13:38  
+
0

Asiallinen kirjoitti:

^ Hyvin harvoin mainitaan, jos kyseessä on kultsi, lattiamoppi tai joku muu lapsiperheiden rakkauspakkaus hirvitys. Tämä on ollut tiedossa mediasta jo monia vuosia. Taistelukoirilla on niin helppo mässäillä, kun nehän on niin hirveen kauheita. Purutilastoillahan ei ole mitään väliä, vaikka kärkipaikkaa taitaa pitää tällähetkellä nimenomaan se kultainennoutaja. Sehän on niin kiltti ja lapsirakas. Joopa.


eetla kirjoitti:

Minusta on hullua pitää esim. pittiä, jonka käyttötarkoitus on alunperin ollut repiä toinen koira palasiksi ennen itse pääsee hengistään ja sitten väittää ettei näillä ole sellaisia taipumuksia tms enempää mitä esim cavalierilla


Asiallinen kirjoitti:


Oletko tosissasi? Pitäisiköhän tässä itkeä vai nauraa.

Itse linkkailin tuon Noonan tekstin kuukausi(?) sitten purkautujiin, kuinka pistää vihaksi ihmisten typeryys.



Sopevasti jätit sen loppulauseen pois, mutta lisätäänpä se tähän lainaukseen :roll:

Muoks.
edelleen onko jollakin tietoa näistä tapauksista missä rotu on jätetty mainitsematta että minkärotuisista koirista on kyse, muuta kuin vouhotus siitä että mitä ne ei ole kerran ei ole rotua mainittu?
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011
(Viestiä on muokattu tiistaina, 11.09.2012 klo 13:40)

Whitey

Whitey
Viestimäärä: 408

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 13:51  
+
0

eetla kirjoitti:


Muoks.
edelleen onko jollakin tietoa näistä tapauksista missä rotu on jätetty mainitsematta että minkärotuisista koirista on kyse, muuta kuin vouhotus siitä että mitä ne ei ole kerran ei ole rotua mainittu?



Paikkakuntafoorumeilla on noista puremistapauksista lähes aina tarkempaa tietoa, myös kyseenomaisten iltapäivälehtien keskustelupalstoilla. Ja kyllä, media mustamaalaa aivan tieten tahtoen tiettyjä koirarotuja, tietäen että kyseiset lööpit myy paremmin. Jos ei taustalla ole "tappajakoiraa" niin sitä rotua ei katsota usein tarpeelliseksi edes mainita. Kyllä ne mamman fifit on useammin syypäitä puremisiin, niitä vaan katsotaan sormien läpi kun ne on niin hellantuutelipikkuisia että eihän ne mitään vahinkoa saa aikaiseksi, vaikka olisivat miten paljon pahempia pipipäitä kuin bullit/tjsp.
Tanskandoggi (25%) Boxeri (25%) & Amstaffi (50%) - molossimix Urpo s. 29.05.2012

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 13:58  
+
0

eetla kirjoitti:


Siis sä et koe että esim. sun koirasi (dogo?) ei sovellu ihan joka talouteen ja ettei ne ole ihan jokaisen höyrypään koulutettavissa? Tai ettei niiden rotuominaisuuksien vuoksi ne ei olisi juuri näitä koira agressiivisempia ja kooltaan/käyttötarkoitukseltaan pahaa jälkeä aikaansaavempia mitä esim se kultainennuotaja olipa sitten vastapuolella se räksyttävä fifi tai ihminen?



Millälailla tämä nyt kuuluu yhtään mihinkään? Sillä lainasin sen viime jutunkin ja pyysin laskemaan kymmeneen. Menee nyt ihan yli aiheiden ja tyhmästi..
mm. edelleen

Mutta joo, jos kerran nämä jutut ei ole mitään roturiippuvaisia tms niin silloinhan kaikki puheet jonkun rodun vaativuudesta on täyttä kakkaa ja näin ollen voidaan jättää omaan arvoonsa. Vai kuinka? Eli voidaan hommata esim 5 pittiä samaan taloon kaikki samaa sukupuolta olevia ilman ajatustakaan siitä ettei ne passaisi saman katon alle?

.

Samoiten tuo ylempi lainaukseni, pidät minua jonakin vähä-älysenä? Mikähän on sinun pointti? Mistä sinä tuollaista sait päähäsi, että ajattelisin nuin? Järki käteen.
Minä en ole muusta puhunut kuin siitä, että uskoisin sen pitin hyökänneen sen koiran kimppuun ja se oli naisen sylissä ja kävi nuin kun kävi + jälistä, että revitty irti, joten jäletkin sen näköset. Joten miten hemmetissä sinä oikein käsität tuon minun jutun kun menee ihan jonnekin muualle?

Kyllä olen joissain asioissa samaa mieltä, niinkuin Keimukin sanoi, on pointtia, mutta menee vähän överiksi nuo jutut jo.
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 13:59  
+
0
Tottakai media mässäilee noilla taisteluroduilla, liioittelee räikeästi ja osin suorastaan valehtelee. Sillähän ne myy, ja sama pätee ihan mihin tahansa aiheeseen josta keltainen lehdistö kirjoittaa.

Ei se silti tarkoita etteikö näitä purematapauksia ihan oikeastikin sattuisi, eikä niitä varsinkaan koiraihmisten keskuudessa pitäisi minusta yrittää vaieta kuoliaaksi. Kyllähän se keittää jos saa lukea ihan täyttä potaskaa omasta rodustaan, mutta se pään maahan hautaaminen ei ole mielestäni yhtään sen oikeampi lähestymistapa.

Whitey

Whitey
Viestimäärä: 408

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 14:02  
+
0

Lurch kirjoitti:

Tottakai media mässäilee noilla taisteluroduilla, liioittelee räikeästi ja osin suorastaan valehtelee. Sillähän ne myy, ja sama pätee ihan mihin tahansa aiheeseen josta keltainen lehdistö kirjoittaa.

Ei se silti tarkoita etteikö näitä purematapauksia ihan oikeastikin sattuisi, eikä niitä varsinkaan koiraihmisten keskuudessa pitäisi minusta yrittää vaieta kuoliaaksi. Kyllähän se keittää jos saa lukea ihan täyttä potaskaa omasta rodustaan, mutta se pään maahan hautaaminen ei ole mielestäni yhtään sen oikeampi lähestymistapa.



Hyvin sanottu.

Taraaa kirjoitti:


Kyllä olen joissain asioissa samaa mieltä, niinkuin Keimukin sanoi, on pointtia, mutta menee vähän överiksi nuo jutut jo.



Jep menee mustakin jo provosoinnin/trollaamisen puolelle, ylilyöntiä oikein urakalla.
Tanskandoggi (25%) Boxeri (25%) & Amstaffi (50%) - molossimix Urpo s. 29.05.2012
(Viestiä on muokattu tiistaina, 11.09.2012 klo 14:03)

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 14:18  
+
0

Whitey kirjoitti:


Paikkakuntafoorumeilla on noista puremistapauksista lähes aina tarkempaa tietoa, myös kyseenomaisten iltapäivälehtien keskustelupalstoilla. Ja kyllä, media mustamaalaa aivan tieten tahtoen tiettyjä koirarotuja, tietäen että kyseiset lööpit myy paremmin. Jos ei taustalla ole "tappajakoiraa" niin sitä rotua ei katsota usein tarpeelliseksi edes mainita. Kyllä ne mamman fifit on useammin syypäitä puremisiin, niitä vaan katsotaan sormien läpi kun ne on niin hellantuutelipikkuisia että eihän ne mitään vahinkoa saa aikaiseksi, vaikka olisivat miten paljon pahempia pipipäitä kuin bullit/tjsp.



Mä tossa yritin googlettaa, mutta tuloksetta noita edellä mainittujen uutisten takana olevia rotuja. Onko joku tietoinen minkä rotuisia koirat ovat olleet, vai onko mahdollista ettei ko rodut ole rikosilmoitusta tehneiden ihmisten tiedossa?
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Asiallinen

Asiallinen
Viestimäärä: 1798

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 14:27  
+
0
^ Mitä sä nyt jauhat, kun sulle on selvästi jo vastattu?

Media nimenomaan jättää tarkoituksella mainitsematta ne puudelit, jos ne ovat olleet syypäitä puremisiin/tappeluihin. Koska se ei myy. Molosseilla/tappajakoirilla revitellään kyllä ihan olantakaa. Yksikin uutinen oli hetki(kuukausia?) sitten, joka oltiin otsikoitu "rotukoira puri naista hiihtohississä" -tyylillä. Missään vaiheessa rotua ei tuotu ilmi, mutta selväksi tehtiin, että kyseessä oli rotukoira. Jos se kerran jotain rotua oli, miksei siitä mainittu?

Oletko katsonut purutilastoja? Rehellisesti sanottuna?

Whiteylle, Lurchille ja Taraaalle kompsit.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 11.09.2012 klo 14:27)

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 11.09.2012 klo 14:40  
+
0

Asiallinen kirjoitti:

^ Mitä sä nyt jauhat, kun sulle on selvästi jo vastattu?

Media nimenomaan jättää tarkoituksella mainitsematta ne puudelit, jos ne ovat olleet syypäitä puremisiin/tappeluihin. Koska se ei myy. Molosseilla/tappajakoirilla revitellään kyllä ihan olantakaa. Yksikin uutinen oli hetki(kuukausia?) sitten, joka oltiin otsikoitu "rotukoira puri naista hiihtohississä" -tyylillä. Missään vaiheessa rotua ei tuotu ilmi, mutta selväksi tehtiin, että kyseessä oli rotukoira. Jos se kerran jotain rotua oli, miksei siitä mainittu?

Oletko katsonut purutilastoja? Rehellisesti sanottuna?

Whiteylle, Lurchille ja Taraaalle kompsit.



No ei mulle kyllä selvästi vastattu, kommentoitiin että ne rodut EI ole näitä parjattuja rotuja vaan jotain muita rotuja ja samalla annettiin ymmärtää, että se tieto että mitä ne on löytyy jostain keskustelupalstoilta. Mä yritin etsiä mutta en löytänyt. Jos kerran tiedetään mitä ne ei varmastikaan ole, niin sittenhän siihen asiaan löytyy jotain faktaakin, eikös juu, tai edes se linkki sinne keskustelupalstalla missä on sanottu että kyseessä on esim se kultainennoutaja tai joku puudeli.

Ja purutilastoja en löytänyt, jos jollakin ne on tiedossa niin passaa laittaa linkkiä kehiin. Sathyn sivuilla oli joku mutta se oli jo vanhaa tietoa ja sielläkin taisi saksapaimenkoira koreilla etunenässä. Ja jonkun toisen taas mäyräkoira.

Muoks. sen verran vielä että mä en missään vaiheessa ole sanonut että ne rotikat, pitit, saksanpaimenkoirat käy ihmisten kimppuun, vaan mä olen sanonut että ne on ärhäkämpiä luonteeltaan muita koiria kohtaan ja se pitää ottaa huomioon esim siinä ettei jätetä sitä koiraa itsekseen johonkin siksi aikaa kun käydään kaupassa, tai läimästä sitä sesseä täyteen koirapuistoon. Eli sen koiran kanssa tulee elää toisella tavalla mitä sellaisen koirasosiaalisemman yksilön. Etenkin koska vahinkotilanteessa se jälki ei ole kaunista.

Tilastoa roduista mitkä käy eniten toisten koirien päälle ei taida löytyä mistään, vai löytyykö? Voisihan joku tehdä sellaisen tilaston tänne, eli minkä rotuinen on käynyt päälle, ja mikä on koiran saamien vammojen aste, eli onko selvitty ilman reikiä, pärjätty kotihoidolla vai onko tarvittu eläinlääkäriä vai onko kenties käynyt niin että koira on kuollut. Onko tilanteessa koira tullut päälle irti ollessaan, onko joku laukaissut tilanteen yms.
Vitsit siinähän ois ihan oiva aihe jollekin alaa opiskelevalle esim päättötyöhön.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011
(Viestiä on muokattu tiistaina, 11.09.2012 klo 14:55)

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 43
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28183
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6329
Viestejä yhteensä545680
Uudet käyttäjät tänään7
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään3
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265838
(Tilastot päivitetty viimeksi 24.04.2024 klo 22:30)