Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 03.09.2012 klo 22:31

Uutisia meiltä ja maailmalta 4

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 43

virtahepo

virtahepo
Viestimäärä: 1788

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 18.09.2012 klo 19:47  
+
0
^^ Toi on ihan hirveän surullista mun mielestä. :( Koska tossa on vaikuttanut varmasti toi ympäristö ihan hirveästi, että siitä on tullut nyt tommonen. Mä en oikein kanssa osaa sanoa mitään tohon.
skcu Pongo

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 18.09.2012 klo 19:56  
+
0
Innova, ok. Mulla ei ole koskaan pistänyt silmään nimenomaan tollanen kioskitoiminta, jos sellaista on niin en mä sitten niin paljoa ihmettele.

Luin itsekin tuosta 13-vuotiaasta ja melkoisen karu on ollut elämä lapsella. Vaikeaa on varmasti tuollaisesta tosiaan enää palautua ja pystyä normaalin elämään.

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 18.09.2012 klo 20:02  
+
0
Mun mielestä on silti aika rajua, jos 13-vuotiasta pidetään aikuisena ja tuomitaan kuolemaan. Tuohan ei ole edes vielä varsinaisesti teini. Hyvällä tuurilla tuon ikäinen voisi vielä oppia elämään normaalia elämää, kun saisi kasvaa oikeassa ympäristössä. Todennäköistähän se on, että käyttäytyminen ei muutu, mutta 13-vuotias ei ole mun mielestä henkisesti niin valmis, että olisi täysin vastuussa.
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

Badibadi

Badibadi
Viestimäärä: 92

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 18.09.2012 klo 22:17  
+
0
Tossa jutussahan pää vastuussa pitäs olla itse äiti koska sehän on mahdollistanut kaiken ton tapahtuvan, ja en ite ymmärrä että jos tää poika on jo aikasemmin murtanut 2VUOTIAAN jalan tai jtn niin miten ne asuu vielä saman katon alla tai että 13 vuotias "painii" 2 vuotiaan kanssa kuulostaan mun korvaan pahalta. Muttä noikin tilanteet ois varmasti saatu estettyä sijoittamalla molemmat lapset hyviin koteihin. Koska äitihän noi hommat on kussu suoraansanottuna, joo tietty sekin on ollut liian nuori saadessaan lapset niistä huolehtimaan ja jos senkin äiti on vielä ollut joku narkkari.. Eli toisaalta tossa on myös ton maan lastensuojelu järjestelmä munannut tosi pahasti..
Mulla tekee noi tollaset uutiset aina niin pahaa, kun näitä tälläsiä kaikkia kauheita lapsiin kohdistuneita juttuja tulee koko ajan lisää niin pitäisi varmaan eri maiden miettiä sitä lastensuojelua ja alkaa antaa rahaa enemmän siihen ja säätää pykäliä hieman uusiks.
Kääpiöpinseri Badiman eli Pommi synt. 2009
Sekarotuinen Bolonka mix Lilo synt.2010
Sekarotuinen Dobberi/Rotikka/Dalmatialainen Ninja synt.2011

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 18.09.2012 klo 22:47  
+
0

Badibadi kirjoitti:

Tossa jutussahan pää vastuussa pitäs olla itse äiti koska sehän on mahdollistanut kaiken ton tapahtuvan


Jos kyseinen äiti on kerran itsekin ollut ihan kakara lapsen saadessaan, lapsi on kaiken päätteeksi syntynyt hyväksikäytön seurauksena ja roolimallina on toiminut nistimummo, niin eipä taida äiskälläkään olla ihan paras käsi klaarata elämäänsä kunnialla läpi.

ja en ite ymmärrä että jos tää poika on jo aikasemmin murtanut 2VUOTIAAN jalan tai jtn niin miten ne asuu vielä saman katon alla


Missä niiden pitäisi asua? Ei sossut missään päin taida ruveta perhettä eri osoitteisiin jakamaan jos sisarus "vahingossa" (laitan tuon nyt hipsukoihin koska en tiedä onko tässä nyt ollut kyseessä puhdas vahinko tai onko tapahtuma mahdollisesti selitelty sellaiseksi) satuttaa toista.

tai että 13 vuotias "painii" 2 vuotiaan kanssa kuulostaan mun korvaan pahalta.


En tiedä mitä tämä painiminen tässä uutisessa tarkoittaa, mutta minäkin olen paininut oman tevanani kanssa, samoin on pojan isä, ja me ollaan sentään aikuisia ihmisiä.

Koska äitihän noi hommat on kussu suoraansanottuna, joo tietty sekin on ollut liian nuori saadessaan lapset niistä huolehtimaan ja jos senkin äiti on vielä ollut joku narkkari.. Eli toisaalta tossa on myös ton maan lastensuojelu järjestelmä munannut tosi pahasti..


Tää on jotenkin jännä, että aina pitää löytää se syntipukki. Onko mahdollista että kaikkien elämä nyt ei vaan ole aina mitään naminamia, vaan joidenkin taivallus on pelkkää paskan haukkaamista alusta saakka, ihan ilman että ne olisivat itse siihen syyllisiä?

Badibadi

Badibadi
Viestimäärä: 92

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 18.09.2012 klo 23:28  
+
0

Lurch kirjoitti:

[quote=Badibadi]Tossa jutussahan pää vastuussa pitäs olla itse äiti koska sehän on mahdollistanut kaiken ton tapahtuvan


Jos kyseinen äiti on kerran itsekin ollut ihan kakara lapsen saadessaan, lapsi on kaiken päätteeksi syntynyt hyväksikäytön seurauksena ja roolimallina on toiminut nistimummo, niin eipä taida äiskälläkään olla ihan paras käsi klaarata elämäänsä kunnialla läpi.

ja en ite ymmärrä että jos tää poika on jo aikasemmin murtanut 2VUOTIAAN jalan tai jtn niin miten ne asuu vielä saman katon alla


Missä niiden pitäisi asua? Ei sossut missään päin taida ruveta perhettä eri osoitteisiin jakamaan jos sisarus "vahingossa" (laitan tuon nyt hipsukoihin koska en tiedä onko tässä nyt ollut kyseessä puhdas vahinko tai onko tapahtuma mahdollisesti selitelty sellaiseksi) satuttaa toista.

tai että 13 vuotias "painii" 2 vuotiaan kanssa kuulostaan mun korvaan pahalta.


En tiedä mitä tämä painiminen tässä uutisessa tarkoittaa, mutta minäkin olen paininut oman tevanani kanssa, samoin on pojan isä, ja me ollaan sentään aikuisia ihmisiä.

Koska äitihän noi hommat on kussu suoraansanottuna, joo tietty sekin on ollut liian nuori saadessaan lapset niistä huolehtimaan ja jos senkin äiti on vielä ollut joku narkkari.. Eli toisaalta tossa on myös ton maan lastensuojelu järjestelmä munannut tosi pahasti..


Tää on jotenkin jännä, että aina pitää löytää se syntipukki. Onko mahdollista että kaikkien elämä nyt ei vaan ole aina mitään naminamia, vaan joidenkin taivallus on pelkkää paskan haukkaamista alusta saakka, ihan ilman että ne olisivat itse siihen syyllisiä?[/quote]


Ite erottelen leikkipainin ja oikean painin ja jos kerta tää muksu on tappanutkin tän 2 vuotiaan niin epäilen vahvasti et teillä on lapsen kanssa pikkasen erillaiset painit.(murtuman tuleminen kuitenkin vaatii jonkin verran) Paras vaihtoehtohan varmasti tossa ois ollut sijoittaa toi ensimmäinen lapsi syntyessään uuteen kotiin ja ottaa huostaan tää niiden nykyinen äiti kun kerta lapsi on ollut itsekkin. Karua mutta ite oon sitä mieltä et jotkut naiset ja miehet pitäs vaan saada steriloida niin ettei ne pääse aiheuttaa lisää huonoihin lähtökohtiin syntyviä lapsia.(esim. nisti joka synnyttää monta lasta jokainen sijoitetaan,mahdollisesti narkkaa vielä raskaus ajat jollain lapsilla saattaa olla eri asteisia kehitysvammoja, älytöntä)
Ja melkein ainahan syyllinen tilanteeseen on mutta siihen ei olla puututtu ajoissa. Jos sä tosiaan oot sitä mieltä et se on ihan ok et elämä on alusta asti paskaa, niin ollaan aika erilinjoilla. Ja ei sen elämän mitään naminamia aina tarttekkaan olla mutta ei siihen silti väkivältää/hyväksikäyttöä/huumeita kuulu.(Lapsi ansaitse normaalin perheen/elämän) Ite oon ainakin sitä mieltä että kaikilla ois oikeus hyvään elämään. Muoks: Tää oli mun mielipide ja jätän tän asian tähän.
Kääpiöpinseri Badiman eli Pommi synt. 2009
Sekarotuinen Bolonka mix Lilo synt.2010
Sekarotuinen Dobberi/Rotikka/Dalmatialainen Ninja synt.2011
(Viestiä on muokattu tiistaina, 18.09.2012 klo 23:35)

Asiallinen

Asiallinen
Viestimäärä: 1798

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Tiistaina, 18.09.2012 klo 23:44  
+
0
Hoitoon toi pitäisi laittaa, ei välttämättä tuomita kuolemaan. 13-vuotias kyllä muistaa, ja jos tosiaan on noin fuckd up, ei tosta noin vaan pää selkene sijaisperheellä. Nounou. Voi yäk mikä menneisyys, ihmekös on vähän enemmänkin kuin pipi päästään.

Innova

Innova
Viestimäärä: 428

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Keskiviikkona, 19.09.2012 klo 00:04  
+
0
Tuota 13-vuotiastahan ei olla tuomitsemassa kuolemaan, vaan elinkautiseen vankeuteen. Kuolemaantuomittu oli eri uutisesta.

Äiti oli mielestäni tässä tapauksessa syyllinen vain siihen, että ei soittanut lapselle heti apua (ja että yleensä jätti lapset keskenään) vaan istui tietokoneella useita tunteja ennen ambulanssin kutsumista. Jos ensimmäinen lapsi syntyy 12-vuotiaana hyväksikäytön seurauksena tuollaisissa oloissa, isoäiti oli "vastuullinen aikuinen" perheessä ja addikti, niin kyllä se vastuu on jonkun muun kuin äidin joka on itsekin lapsi. Olisi ihan mielenkiintoista tietää että onko sosiaaliviranomaiset puuttuneet asiaan ja millä ihmeellä on perusteltu että perhe on syytä pitää yhdessä.

Mutta toivottavasti ei joudu vankilaan, tai jos joutuu niin ei saa elinkautista vaan ammattiapua ja terapiaa. Haluan uskoa että tuosta voi vielä nousta.

evvk

evvk
Viestimäärä: 186

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Keskiviikkona, 19.09.2012 klo 00:39  
+
0
Kyllä tuo lapsi joutas hoitoon ja nopeaa. Muutaman tosi karuista oloista tulleen lapsen olen nähnyt ja voin kertoa, että harvoin niillä on enää normaalia tunne-elämää jäljellä. Lapsena niin tuhottu henkisesti, että paluuta tuskin enää tuossa iässä on. Vankimielisairaala voisi olla hänelle oikea paikka. Vai vapaaksiko muut olisivat hänet päästämässä?

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Keskiviikkona, 19.09.2012 klo 00:52  
+
0

Badibadi kirjoitti:


Ite erottelen leikkipainin ja oikean painin ja jos kerta tää muksu on tappanutkin tän 2 vuotiaan niin epäilen vahvasti et teillä on lapsen kanssa pikkasen erillaiset painit.(murtuman tuleminen kuitenkin vaatii jonkin verran)


Tuosta uutisesta vaan ei käy ilmi se, että onko tässä tapauksessa ollut kyseessä leikkipaini jossa on sattunut tosi paha vahinko, tai onko se mahdollisesti viranomaisille sellaiseksi selitetty. Tuon muun kuvion huomioonottaen tietysti tulee ensimmäisenä mieleen että mieleltään sairas poika on rökittänyt pikkuveljeään, mutta se on vain mielikuva kun ei todisteita muusta ole.

Paras vaihtoehtohan varmasti tossa ois ollut sijoittaa toi ensimmäinen lapsi syntyessään uuteen kotiin ja ottaa huostaan tää niiden nykyinen äiti kun kerta lapsi on ollut itsekkin.


Nehän on molemmat otettu huostaan vuonna 2001 tuon uutisen mukaan, mutta sitä jäin itsekin miettimään että mitä sen jälkeen on tapahtunut. Seuraavat kuulumiset edelleen tuon uutisjutun mukaan ovat ne, että poikaa on kahdeksanvuotiaana käytetty sukulaisen toimesta seksuaalisesti hyväksi, joten ei ilmeisesti ole ihan putkeen sijoitushommat menneet.

Karua mutta ite oon sitä mieltä et jotkut naiset ja miehet pitäs vaan saada steriloida niin ettei ne pääse aiheuttaa lisää huonoihin lähtökohtiin syntyviä lapsia.(esim. nisti joka synnyttää monta lasta jokainen sijoitetaan,mahdollisesti narkkaa vielä raskaus ajat jollain lapsilla saattaa olla eri asteisia kehitysvammoja, älytöntä)


Tästä oon kyllä samaa mieltä. Ei se paskan kiertoon pistäminen seuraavalle sukupolvelle pitäisi olla mikään itsestäänselvyys.

Jos sä tosiaan oot sitä mieltä et se on ihan ok et elämä on alusta asti paskaa, niin ollaan aika erilinjoilla.


Hepsistä, en sanonut tuota. Sitä sanoin, että kun se elämä toisilla ei ole mitään rajatonta riemua, niin ne ei aina ihan välttämättä ole siihen itse syyllisiä (kuten nyt vaikka juuri jollekin nistille, lapselle hyväksikäytön seurauksena tms. syntyneet lapset, aika harvoin ne paljon pystyy korttejaan valitsemaan) ja sitä syntipukin etsimistä vaan tuossa ihmettelin. Se kun on yleensä aina, kun jotain traagista tapahtuu, ensimmäinen asia mitä yleisö alkaa peräänkuuluttaa, vaikka on mielestäni olemassa tapauksia joissa se yksilön elämä on vaan niin kurjien sattumusten summa, ettei siihen syyllistä ole. Tämäkin uutisen äiti, joka siis ilmeisesti oli tämän narkomaanimummelin lapsi (sitähän ei tuossa selvästi sanottu), on tuskin itsekään päässyt pahemmin normaalielämästä nauttimaan kun on noin nuorena raskaaksikin tullut.
Eihän se oikein ole, että etenkään noin häiriintynyt isoveli jätetään vahtimaan noin pieniä sisaruksia, saati se ettei lapselle soiteta heti apua vaan etsitään sitä netistä, mutta mulle tulee väkisinkin tuosta sellainen olo että tämä äiti ei välttämättä ole ihan oikeasti itsekään tajunnut mikä se oikea tai väärä on, eikä ole ymmärtänyt tekojensa seurauksia.

Ite oon ainakin sitä mieltä että kaikilla ois oikeus hyvään elämään.


Kukapa ei olisi? Se vaan ei valitettavasti lähimainkaan kaikkien kohdalla toteudu.

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Torstaina, 20.09.2012 klo 11:04  
+
0

Badibadi kirjoitti:

Paras vaihtoehtohan varmasti tossa ois ollut sijoittaa toi ensimmäinen lapsi syntyessään uuteen kotiin ja ottaa huostaan tää niiden nykyinen äiti kun kerta lapsi on ollut itsekkin.


Ei kai sitä nyt voi ennaltaehkäisevästi viedä ihmiseltä lasta, koska lapsi sattui saamaan alkunsa epäsuotuisissa olosuhteissa? Lapsen äitihän oli tuossa vaiheessa täysin syytön tilanteeseen, ja olisi ollut aika epäinhimillinen ratkaisu riistää vastasyntynyt lapsi äidiltään vähän niin kuin varmuuden vuoksi. Elinolosuhteet olisi kyllä pitänyt tarkistaa ja turvata, mutta sekään ei aina ole niin mustavalkoista. Ei se isoäiti välttämättä vetänyt kokkelia nokkaansa lastensuojelukäyntien aikana.

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Torstaina, 20.09.2012 klo 11:29  
+
0
Tampereen kaupunki haluaa leipää joka säilyy 14 päivää

Avaruusleipää, anyone? On varmasti terveellinen ateria tamperelaisille lapsille ja sairaalamummuille, kun leipä on pumpattu täyteen säilöntämyrkkyjä.
Ylläpitäjä

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Torstaina, 20.09.2012 klo 11:49  
+
0
^^ Höhöö, melkein vedin aamiaisleipäni väärään kurkkuun kun luin tuon uutisen lehdestä :nauru:

Badibadi

Badibadi
Viestimäärä: 92

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Torstaina, 20.09.2012 klo 12:16  
+
0

Vanis kirjoitti:

[quote=Badibadi]Paras vaihtoehtohan varmasti tossa ois ollut sijoittaa toi ensimmäinen lapsi syntyessään uuteen kotiin ja ottaa huostaan tää niiden nykyinen äiti kun kerta lapsi on ollut itsekkin.


Ei kai sitä nyt voi ennaltaehkäisevästi viedä ihmiseltä lasta, koska lapsi sattui saamaan alkunsa epäsuotuisissa olosuhteissa? Lapsen äitihän oli tuossa vaiheessa täysin syytön tilanteeseen, ja olisi ollut aika epäinhimillinen ratkaisu riistää vastasyntynyt lapsi äidiltään vähän niin kuin varmuuden vuoksi. Elinolosuhteet olisi kyllä pitänyt tarkistaa ja turvata, mutta sekään ei aina ole niin mustavalkoista. Ei se isoäiti välttämättä vetänyt kokkelia nokkaansa lastensuojelukäyntien aikana.[/quote]

Niin että sun mielestä 13 vai oliko nyt 12 vuotias on valmis kasvattamaan lapsen? Ton ikänen on vielä itsekkin lapsi joten kyllä olisin kannattanut että joko ois antanut lapsen adobtioon tai että se olisi otettu pois ja sijoitettu uudelleen. Ja tietenkin ois ollut hyvä että tää hyväkskäytetty(äiti) ois saannut itselleen ammattiapua ja tukea. Mutta tossa perheessä nyt ei kaikki muutenkaan oo ollut niin hyvin ilmeisesti niin en ihmettele että asiat on mennyt tuohon pisteeseen kun ei niiltä ole peliä pistetty poikki. Esim. uutisesta ei tule sitäkään kantaa että onko toi äiti silloin hyväkskäytettynä lapsena halunnut edes pitää sitä lasta, ei voi tietää sillä ei ole ollut ehkä tukiverkkoa tai ketään joka ois edes kertonut abortista tai adobtiosta. Jotenkin itse ajattelee että voisi kuvitella että kovin moni joka tulee hyväkskäytöstä raskaaksi ei tahtoisi pitää lasta. Tiedä sitten nää on vaan mun ajatuksia/päätelmiä.
Kääpiöpinseri Badiman eli Pommi synt. 2009
Sekarotuinen Bolonka mix Lilo synt.2010
Sekarotuinen Dobberi/Rotikka/Dalmatialainen Ninja synt.2011

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Torstaina, 20.09.2012 klo 12:23  
+
0
Kannattaa sitten muistaa, että jenkeissä tuo sosiaaliturvajärjestelmä on varsin poikkeava meistä ja pahimmassa tapauksessa kyseessä on laittomia siirtolaisia, jotka on siis aikalailla haamun tasolla mitä yhteiskuntaan tulee. Lääkäriin ei välttämättä ole pääsyä (kaverille jouduttiin laittamaan jenkeissä 5 tikkiä, lasku oli 8000 dollaria), uskonto estää yms. eikä adoptiotoimistoillekaan välttämättä tahdota ottaa tuollaisia tapauksia.

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Torstaina, 20.09.2012 klo 13:50  
+
0
Surullista tämäkin, näin täällä Pirkanmaalla: Kuuro sidottiin puuhun. Kyseessä oli staffia muistuttava sekarotuinen, hiljattain synnyttänyt narttu. Toivottavasti oli kyseessä vain ohikulkijan nappaama karkuri, joka löytäisi kotiinsa.
(Viestiä on muokattu torstaina, 20.09.2012 klo 13:52)

Pixu

Pixu
Viestimäärä: 1319

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Torstaina, 20.09.2012 klo 13:56  
+
0

ransa kirjoitti:

Surullista tämäkin, näin täällä Pirkanmaalla: Kuuro sidottiin puuhun. Kyseessä oli staffia muistuttava sekarotuinen, hiljattain synnyttänyt narttu. Toivottavasti oli kyseessä vain ohikulkijan nappaama karkuri, joka löytäisi kotiinsa.



Todella surullinen juttu, jos on oikeasti niin, että omistaja hylännyt koiran. Ja silmiini pisti myös tuo ettei ole pentujaan imettänyt.. Mitähän niillekin tapahtui. :suru:
Dalmikset Rölli & Ronja

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Torstaina, 20.09.2012 klo 13:57  
+
0
Tiimarin lastenkutsusivusta tehdään sukupuolineutraali

Ei hohhoijaa... :roll: Anna mun kaikki taas kestää.
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Torstaina, 20.09.2012 klo 14:09  
+
0
^^ Samaa mietin. Olisiko otettu heti pois. Toisaalta toivoo, että koira pääsisi kotiin, toisaalta miettii oloja, joissa se on elänyt. Pennut lienevät olleet vahinko, kun ei kai kukaan teetä kuurolla sekarotuisella koiralla tarkoituksella pentuja.

Tulin hakemaan kameraa sisältä ja painun takaisin ulos.

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Torstaina, 20.09.2012 klo 14:14  
+
0
^^Kummalle sä pyörittelet silmiäs? Sille et ei sais mainostaa tyttöjen ja poikien varusteita erikseen vai sille, et on nähty tarve mainostaa tyttöjen ja poikien varusteet erikseen?

Mä kannatan heteronormatiivisuutta ja varsinkaan lasten kohdalla en näe tarvetta korostaa tyttöjen ja poikien juttuja.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu torstaina, 20.09.2012 klo 14:14)

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 43
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545432
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 09:30)