Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 03.09.2012 klo 22:31

Uutisia meiltä ja maailmalta 4

Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 43

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Torstaina, 20.09.2012 klo 14:15  
+
0
En olisi niinkään varma, että kyseessä on sekarotuinen. Monet piirteet tuossa koirassa viittaavaat pitbulliin.

Pixu

Pixu
Viestimäärä: 1319

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Torstaina, 20.09.2012 klo 14:27  
+
0
Tietysti sitä toivoo, ettei tahallaan olisi pentuja teetetty, mutta eihän noista ikinä tiedä.. ja sitten myydään terveinä ja hyväkuntoisina eteenpäin :(
Dalmikset Rölli & Ronja

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Torstaina, 20.09.2012 klo 17:05  
+
0
^^Voi se olla puhdasrotunen amstaffikin helposti ja tietty mikä tahansa amstaffi/pit/staffi-mix, mitään kovin eri tyyppistä rotua siellä ei toki mahdu mukaan kun sen verran on selkeä.

Mutta siinä taas nähdään uutisessa se pari sivua sitten parjattu tappajakoirauutisointi:

"Pitpullterrieri on maailmalla kyseenalaisiinkin tarkoituksiin käytetty rotu."

Koirasta ei ole median tietojen mukaan ollut haittaa tai vaaraa kenellekään, mutta silti tää kortti oli vedettävä mukaan.

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Torstaina, 20.09.2012 klo 18:24  
+
0
^Voi tietty olla amstaffikin. Jokin vaan tuon koiran piirteissä saa mut veikkaamaan ennemminkin pitbullia kuin amstaffia. Tai sitten kyseessä on tosiaan sekoitus, jossa on jompaa kumpaa tai molempia rotuja.

Ja toimittajaa voi taas kehua hienosta ammattitaidosta, kun kertoo pitpullterriereistä. :roll:

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Torstaina, 20.09.2012 klo 18:45  
+
0

Vanis kirjoitti:


Ei kai sitä nyt voi ennaltaehkäisevästi viedä ihmiseltä lasta, koska lapsi sattui saamaan alkunsa epäsuotuisissa olosuhteissa? Lapsen äitihän oli tuossa vaiheessa täysin syytön tilanteeseen, ja olisi ollut aika epäinhimillinen ratkaisu riistää vastasyntynyt lapsi äidiltään vähän niin kuin varmuuden vuoksi. Elinolosuhteet olisi kyllä pitänyt tarkistaa ja turvata, mutta sekään ei aina ole niin mustavalkoista. Ei se isoäiti välttämättä vetänyt kokkelia nokkaansa lastensuojelukäyntien aikana.



Badibadi kirjoitti:

Niin että sun mielestä 13 vai oliko nyt 12 vuotias on valmis kasvattamaan lapsen? Ton ikänen on vielä itsekkin lapsi joten kyllä olisin kannattanut että joko ois antanut lapsen adobtioon tai että se olisi otettu pois ja sijoitettu uudelleen. Ja tietenkin ois ollut hyvä että tää hyväkskäytetty(äiti) ois saannut itselleen ammattiapua ja tukea. Mutta tossa perheessä nyt ei kaikki muutenkaan oo ollut niin hyvin ilmeisesti niin en ihmettele että asiat on mennyt tuohon pisteeseen kun ei niiltä ole peliä pistetty poikki. Esim. uutisesta ei tule sitäkään kantaa että onko toi äiti silloin hyväkskäytettynä lapsena halunnut edes pitää sitä lasta, ei voi tietää sillä ei ole ollut ehkä tukiverkkoa tai ketään joka ois edes kertonut abortista tai adobtiosta. Jotenkin itse ajattelee että voisi kuvitella että kovin moni joka tulee hyväkskäytöstä raskaaksi ei tahtoisi pitää lasta. Tiedä sitten nää on vaan mun ajatuksia/päätelmiä.


Ei ole valmis. Missä kohtaa niin väitin? Noin nuori äiti tarvitsee kaiken mahdollisen tuen ja avun, mutta se ei vaadi noin radikaaleja pakkokeinoja. Nuorikin äiti voi pärjätä lapsen kanssa, kunhan tukiverkosto on kunnossa ja tietotaso lapsen hoidosta on riittävä. Säännöllisestä seurannastakaan ei ole pahitteeksi, kun olosuhteet ovat noinkin poikkeavat. Lastensuojelu on paljon muutakin kuin pakkohuostaanottamista.
Vaikka lapsi on saanut alkunsa hyväksikäytön seurauksena, voi se olla äidilleen todella rakas. Päätöstä lapsen adoptiosta tai sijoittamisesta ei voi tehdä kuulematta äitiä, jos ainoat perusteet ovat äidin riittämätön ikä ja seksuaalinen hyväksikäyttö. Pakkoadoptio varmuuden vuoksi olisi todella barbaarimainen teko, ja jopa pahempi kuin pakkoabortti. Yhtä hyvin voisi huostaanottaa tyhmien ja lahjattomien ihmisten lapset, koska tyhmillä on tunnetusti huonommat mahdollisuudet kasvattaa lapsensa kunnolla.

Tuossa tapauksessa kaikki nyt meni vituiksi, mutta tuskin noiden elementtien takia pelkästään.

orcidea

orcidea
Viestimäärä: 110

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Lauantaina, 22.09.2012 klo 18:04  
+
0

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Lauantaina, 22.09.2012 klo 21:37  
+
0
^Se on tiedossa, että maailma on pullollaan epäjohdonmukaisia kouluttajia, jotka purkavat koulutustilanteissa omaa hermostumistaan koiraan, eikä se ole koskaan oikein. Se mikä tuossa videossa eritysesti pisti silmään, oli se että tuota tilannetta oli seuraamassa moni silmäpari, jotka eivät vaikuttaneet ollenkaan huolestuneilta kyseisen heebon koulutusmetodeista. Tuosta voi päätellä senkin, ettei tuollainen koiran "piekseminen" ole ainakaan tuossa porukassa mikään big deal.

Ei tee tuo video kyllä yhtään hyvää suojeluharrastuksen maineelle. Vaikka mä olen itsekin "henkeen ja vereen" koiraihminen ja pidän suojelua hienona lajina, niin kyllä tuo video alentaa munkin arvostusta kyseistä lajia kohtaan. Etenkin kun tuollaiset koiranpieksijät vielä pääsevät (tai siis olisivat päässeet) lajissaan niin pitkälle kuin MM-kisoihin.
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Lauantaina, 22.09.2012 klo 21:55  
+
0
^Tota, mä en nyt tajua. Se, että yksi urpo hakkaa koiraansa tarkoittaa sitä että sen harrastama laji on jotenkin pahasta?

Ja SanttuJ:lle iso komps, tämä maailma tuputtaa muksuille tiettyjä rooleja sukupuolista jo muutenkin ihan tarpeeksi ilman että sitä pitää tuollaisilla takaisin 50-luvulle -mainoskampanjoilla edistää.
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Lauantaina, 22.09.2012 klo 22:12  
+
0
^Mä vaan hoksasin vasta jälkikäteen et oleellisia sanoja oli unohtunut välistä, mut hyvä et joku hoksas mitä mä ajan takaa. :nolo::nauru:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Lauantaina, 22.09.2012 klo 22:13  
+
0
Noo, yleensä jos joku käyttää käsitettä heteronormatiivisuus, niin on todennäköistä että siihen suhtautuu enemmän tai vähemmän kriittisesti. :wink:
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Lauantaina, 22.09.2012 klo 22:16  
+
0
^^^Enhän mä niin kirjoittanut. Tarkoitin sitä, että tuollaiset ihmiset vievät mun silmissä lajin arvostusta alemmas.

Mä pidän suojelua hyvin suuressa arvossa ja toivon itselläkin olevan joskus mahdollisuus päästä treenaamaan kyseistä lajia. Mutta koska mulla itsellä ei ole käytännön kokemusta lajista ja koska koko ajan kuulee puhetta kuinka suojelukentillä mm. sähkön ja piikkareiden käyttöä katsotaan sormien läpi, niin tuon kaltaiset videot saa mut kyseenalaistamaan sen, onko laji oikeasti sellainen, jota haluan alkaa harrastamaan. Mitä enemmän näkee ja kuulee paskaa tuosta lajista, sitä enemmän munkin ennakkoluulot lajia kohtaan kasvavat, vaikka kuinka ruusunpunaisten lasien läpi yritän nähdä lajin positiivisessa valossa.

Tuon videon jälkeen katsoinkin muutaman pätkän Skogsterin tottisvideoita ja verenpaine laski.
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Lauantaina, 22.09.2012 klo 22:18  
+
0
Pitää käyttää tästä lähtien sukupuolineutraali -sanaa niin ei tapahdu vahinkoja :wink:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Lauantaina, 22.09.2012 klo 22:22  
+
0
^^Kannattaa oikeasti mennä vaikka niitä puruja ihan seuraamaan, niin saa käsityksen siitä mitä laji oikeasti on ilman että tarvitsee pelkkään huhupuheeseen turvautua. Luuri kouraan ja soittamaan molareille, varmasti pääsee katsomaan.

Ja jos sä sanot, että tuo video on laskenut sinun arvostustasi k.o lajia kohtaan niin sitä on vaikea tulkita mitenkään toisin.
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

(Viestiä on muokattu lauantaina, 22.09.2012 klo 22:24)

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Lauantaina, 22.09.2012 klo 22:48  
+
0
^Kyllä mä tiedän, uskon ja toivon, ettei suojelussa ole kyse koiran pahoinpitelystä. Eikä tässä lajin arvostuksen alenemisessa ole kyse siitä, että videon katsomisen jälkeen olisin todennut: "OMG! Apua mitä kauheeta nuo suojelukoirat joutuvat kokeilemaan! Hirvee laji! En haluukaan!". Mutta jos tuollaiset videon tyypit pääsevät suojelussa noinkin pitkälle, niin kyllä se mun silmissä asettaa lajin hieman kyseenalaiseen valoon. Miksei tuohon käytökseen ole puututtu aikaisemmin (en hetkeäkään epäile, ettei tuo koira olisi aikaisemmin tuota raippaa tuntenut kankussaan)? Miksi se on hyväksytty? Vasta nyt kun video sai suurempaa julkisuutta, niin herättiin siihen, että ei tämmöstä saa sallia. Nämä olivat kuitenkin menossa IPO:n MM-kisoihin, joten mistään perämetsässä treenaavaan diipadaapakoirakon puuhastelusta ei ollut kyse. Kertoo mun mielestä siitä, että tuossa lajissa on monet keinot sallittuja, kunhan eivät tule julkisuuteen. Kyllä mäkin sain ihan tottistreeneissä neuvon opettaa omalle koiralleni eteenmenon maahanmeno sähkön avulla. Joo o, jos en osaa opettaa sille maahanmenoa muilla keinoilla, niin sitten olkoon menemättä. Ja me menemättä kokeisiin.

Purutreenejä on tarkoitus kyllä käydä seuraamassa sitten siinä vaiheessa, kun lajin harrastaminen alkaa tulemaan ajankohtaisemmaksi. Siihen menee kuitenkin vielä pitkä aika. Ei sen takia, etten uskaltaisi mennä, vaan koska puntaroin vielä riittääkö mun omat resurssit niin vaativalle harrastukselle, vai jatkanko ihan vain haun parissa.
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Lauantaina, 22.09.2012 klo 23:04  
+
0
Onhan lajin sääntömuutoksilla pyritty jo pidempään karsimaan nimenomaan tuontyyppistä "kouluttamista" pois, ihan höpöhöpöjuttua että nyt asiaan olisi vasta herätty. Musta on erittäin hyvä että tuo tuli julki, ja että liitolta tuli hyvin selkeä viesti ettei tällaista hyväksytä. Asioihin on vaikea puuttua jos kukaan ei tuo asioita julki tai jos kaikki pysyvät hiljaa. Musta on vaan aika jännä kritisoida puuttumattomuutta jos ei itse kykene omassa treeniryhmässä sanomaan että kokee jonkun ohjaajan koirankäsittelyn tarpeettoman kovakouraiseksi.

Ja nyt on pakko ihmetellä, että missä päin Suomea sinä oikein treenaat jos moisia neuvoja annetaan? En ole itse moiseen törmännyt missään. :eek:
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Sunnuntaina, 23.09.2012 klo 00:17  
+
0
^Mutta miksei juuri tuon kyseisen henkilön toimiin ole herätty jo aikaisemmin? On kuitenkin kokenut ohjaaja, joka ymmärtääkseni on toiminut myös maalimiehenä. Pakkohan tuota koirankäsittelyä on treeneissä nähty aikaisemminkin. Miksei hänen omassa treeniporukassaan noita koulutusmetodeita ole aiemmin kyseenalaistettu? Näköjään aika pitkälle (MM-tasolle) saa koiran paska kohtelu jatkua ennen kuin siihen puututaan (eikä tämä ollut sitten yleistämistä, vaan toteamus tästä kyseisestä henkilöstä. Hänellä ei ilmeisesti kuitenkaan ole ollut aiemmin kilpailukieltoa tai muitakaan "syytöksiä" niskassaan koiran huonosta kohtelusta johtuen). Tuliko tuo koiran hakkaaminen kisajärjestäjien tietoon ennen vai jälkeen salaa(?) kuvatun videon julkaisun (ja sitä seuranneen joukkolynkkauksen)?

Toivotaan, että tämä video on herättänyt koiraihmiset tarkastelemaan omia tapojaan toteuttaa harrastustaan. Itsekin pohdin videon ansiosta omaa treenaamistani. Lähinnä sitä kuinka epäjohdonmukainen osaankaan treenatessani olla ja miten oman epäjohdonmukaisuuteni aiheuttama turhautuminen voi pahimmillaan välittyä koiraani - ristiriitaisina tunteita, liikana stressinä, sekä kipuna. Täytyy siis jatkossakin pyrkiä aktiivisesti pois näistä.

Kyllä mä ainakin tein tuon sähkötysneuvon antaneelle henkilölle selväksi, että sähköllä en koiraa kouluta. Sitä en tiedä onko hän itse käyttänyt sähköä omaan koiraansa. Aiemmin treeneissä hän on koiraansa käsitellyt kuitenkin suht nätisti, joten tuo "neuvo" tuli hieman puskista. Jos joskus näen hänen käyttävän sähköä tai muuta kyseenalaista omaan koiraansa, ihan varmasti loppuu hänen seurassaan treenaaminen ja saattaa lähteä asia eteenpäin muullekin taholle. Tuskin tuo kuulemani neuvo on millään tapaa paikkakuntariippuvainen, sillä tiedän (kuulopuheiden perusteella, mutta luotettavien sellaisten) sähköä käytettävän muuallakin. Mun on vaan itse hieman hankala puuttua sellaisiin asioihin, joita en itse ole ollut todistamassa.

Toivottavasti sitten joskus, jos sen suojeluharrastuksen vuoro tulee, löydän sellaisen treeniporukan, jossa voin treenata se kuuluisa kukkahattu päässäni, eikä mun tarvitse haukkoa henkeä, kun katson muiden koirien treenejä. Paitsi ehkä ihastuksesta taitavia koirakoita kohtaan. :wink:

Tämä alkaa luisua OT:n puolelle, joten tämän topicin alla keskustelu päättyy osaltani tähän viestiin. :hymy:
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Sunnuntaina, 23.09.2012 klo 00:27  
+
0
Mä kyllä viittasin siihen tapaukseen josta avauduit tuolla pk-puolella, joku oli riepotellut hakutreeneissä koiraansa miten sattuu ilman että olit siihen mitenkään puuttunut. Tai näin ainakin asian siellä kerroit. Eiköhän kyse tuossakin ole ollut samasta ilmiöstä, ihmiset eivät vain jostain syystä uskalla puuttua asioihin. Se ei tee siitä oikeutettua, mutta valitettavasti sitä tapahtuu. Ihmiset eivät halua menettää kasvojaan kokeneempien ja edes jossain määrin arvostettujen ihmisten edessä.

Siitä, mitä tuon kyseisen ihmisen "koulutus"metodeista ollaan aikaisemmin puhuttu, en itse tiedä mitään. Sen verran kuitenkin tiedän, että töitä koirien inhimillisen kohtelun puolesta kv-lajeissa on tehty paljon töitä ja se on tuonut ihan konkreettisia muutoksia mm. arvosteluohjeisiin.

Mä väitän, että väärinkäytöksiä ja epäjohdonmukaista kohtelua on ihan kaikissa koiraharrastuksissa, jäljellä, haussa, suojelussa, rally-tokossa ja koiratanssissa, ihminen kun on melkoisen epäjohdonmukainen eläin. Mitä enemmän asiasta puhutaan, sitä parempi, ja mitä hanakammin asiaan puututaan, sitä parempi.

Ja joo, menee OT:ksi, mutta ottaa päähän se, että koiran väärinkohtelu leimataan jonkun tietyn lajin "ominaisuudeksi". Ei mun muistaakseni samanlaista puhetta ollut sen rekikoiravideon jäljiltä, kaikki kiukku kohdistui siihen koiriaan pieksevään urpoon eikä lajiin.
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Sunnuntaina, 23.09.2012 klo 00:38  
+
0
^Se taisin olla minä, joka siitä riepottelijasta avautui eikä Riisis.

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Sunnuntaina, 23.09.2012 klo 00:48  
+
0
Siinä tapauksessa pyydän anteeksi, muisti teki tepposet!
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

Henniet

Henniet
Viestimäärä: 854

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 4 - Sunnuntaina, 23.09.2012 klo 01:20  
+
0

ransa kirjoitti:

Pennut lienevät olleet vahinko, kun ei kai kukaan teetä kuurolla sekarotuisella koiralla tarkoituksella pentuja.


No itseasiassa... Mun kaverilla on kuuro, huonoturkkinen coton, jolla hän ja hänen äitinsä teettivät pennut jonkun tuttavan pikkukoiran kanssa "huvin vuoksi". Itse kuulin tuon koiran tiineydestä siinä vaiheessa, kun tiineys olisi kai vielä ollut keskeytettävissä, ja tiedustelin järkyttyneenä, että eikö kuurouskin voi olla periytyvää. "No mutta ei se haittaa, ei meillä ole tämänkään koiran kanssa ollut mitään vaikeuksia, kun sen voi opettaa käsimerkein." Niin että äläpä pidä itsestäänselvänä, ettei kuurolla koiralla tarkoituksella teetettäisi pentuja...... :roll::ttou: Totesin sen keskustelun turhaksi ja lopetin. Pentuja syntyi yksi, jonka kaveri piti itse, enkä ole siitä enkä sen terveydentilasta sen enempää kysellyt.
slkn Isla (s.17.4.2010)
Kuvia!

  Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 43
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28185
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6330
Viestejä yhteensä545686
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään6
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265840
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 14:30)