Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Perjantaina, 09.04.2010 klo 21:03

Agilitypulina

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 50

norruska

norruska
Viestimäärä: 236

AGILITYPULINA - Perjantaina, 09.04.2010 klo 21:03  
+
0
Jos tänne jutustelua sitten agittelusta :)

Meillä ois Helmin kanssa ens viikolla möllit taas pitkästä aikaan, iik! Ne ois tuolla ojangossa..miten mä saan meidän paikallaolon kuntoon ennen torstaita? Toi pysy ennen hyvinkin paikallaan, mutta sitten sen jälkeen kun ruvettiin agilityä enemmänkin harrastamaan, ei paikallaolosta tule enää mitään.. Korvat katoaa heti radalle mentäessä, eikä pysy lähdössä yhtään paikallaan. Esimerkiksi tokotellessa se pysyy hyvin 20 metrin päässä paikallaan, mutta agilityesteiden läheisyydessä ne korvat katoaa ihan kokonaan. Miten päästä tästä eroon?
(Viestiä on muokattu perjantaina, 09.04.2010 klo 22:07)

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: AGILITYPULINA - Perjantaina, 09.04.2010 klo 21:47  
+
0
En tiedä, ehtiikö apu näihin möllikisoihin, mutta ehdottomasti kannattaa reenata paikallaolo kuntoon agilityäkin varten. Kisoissakin näkee jopa MM-tasolla sitä, että koira varastaa lähdössä eikä pysy istumassa tai makaamassa sihen asti, että saa lähtöluvan. Koiran luvaton lähtö käynnistää ajanoton ja pakottaa ohjaajan aloittamaan radan mahdollisesti huonosti valmistautuneena (siis kisoissa, harjoituksissa suorituksen voi keskeyttää ja koiran palauttaa takaisin odottamaan lupaa). Eli kannattaa reenata tuota nätisti odottamista joka tapauksessa.

Sitä paitsi agilityesteet ovat hyvä tapa palkata koiraa onnistuneesta toko-suorituksesta jos vaan hallinta on muuten kohdillaan ja koira palkkautuu agilityesteiden suorittamisesta, joten tokoilua voisi muutenkin reenata agilityesteiden lähellä. :wink:

norruska

norruska
Viestimäärä: 236

VS: AGILITYPULINA - Perjantaina, 09.04.2010 klo 22:07  
+
0
Meillä on möllejä nyt tulossa kevään mittaan vaikka miten monia, joten treeniä tarvitaan. Ekat viralliset ois HSKH:n järjestämät elokuun loppupuolella, jännitys tiivistyy - saadaanko me rengas + paikallaolo edes sinne mennessä kuntoon. Keppejäkin pitäis vielä vähän hioa, mutta ne menee jo nyt niin hyvin, ettei niihin tällä hetkellä tarvitse huomiota kiinnittää. Koko talvikauden aikana ollaan ehkä kahtena kertana tehty rengasta, joten siihen vaan lisätreeniä.
Oon koko talven koittanut saada tota lähdössä varastamista koulittua pois, mutta ei tule mitään :(

Cisne

Cisne
Viestimäärä: 69

VS: AGILITYPULINA - Perjantaina, 09.04.2010 klo 22:17  
+
0
Mulla on tuo sama paikallaolo-ongelma Javan kanssa ja viime kisoissa se kostautui, kun Java hiipi perään ja liian lähelle ekaa hyppyä -> rima tippui. Noh, koko kisa oli muutenkin yksi kaaos, joten sinänsä ei silloin haitannut... Mutta pitää treeneissä taas tehostetusti harjoitella paikallaoloa. :) Meilläkin tokossa onnistui viimeksi kevyesti yli 2 minuutin paikallaolo, mutta agilityssa Javan kierrokset nousee niin paljon, että paikalla odottaminen on yhtä tärinää ja vinkumista.

Sunnuntaina olisi nuoremmalle koiralle tiedossa ilmaiset möllikisat Nokialla, mahtaako täältä muita tulla sinne treenailemaan? Vähän jännittää miten Nele suhtautuu, kun on ihan vieras halli ja sellaiset aina vähän jännittää pientä koiraa..

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: AGILITYPULINA - Perjantaina, 09.04.2010 klo 22:54  
+
0
Meillä kävi paikalla olon kanssa juuri toisin päin. Aiemmin ei malttanut pysyä paikallaan pitkään jos liikuin liian kauas koirasta, nyt treeneissä saan kävellä aika pitkällekin ja koira pysyy lähtöasemassaan. :cool: Ei edes treenattu tätä mitenkään erityisemmin, se vaan jotenkin tajusi, että kun odottaa lupaa niin pääsee tekemään jotain kivaa.

Me täällä odotellaan vaan treenien alkua, jotka pitäisi alkaa tämän kuun lopulla... :kieli:

kiharapaa83

kiharapaa83
Viestimäärä: 357

VS: AGILITYPULINA - Perjantaina, 09.04.2010 klo 23:13  
+
0
Harmi kun vanhat viestitkin poistuivat.
Itse olin ainakin nähnyt siellä paljon mielenkiintoista asiaa, jota olisi ollut kiva lukea uudestaankin.
No meillä aletaan miettimään ollaan valmiita kokeilemaan ensin viikolla möllikisoja.
Jotta nähdään onko mitään mahdollisuuksia aloittaa kisaura kesän lopulla. :heiluti:
kääsna Wilma 09/2008
borcol Windy 08/2011

Wilman ja Windyn kotisivut
Wilman ja Windyn blogi

Oojavee

Oojavee
Viestimäärä: 22

VS: AGILITYPULINA - Lauantaina, 10.04.2010 klo 11:31  
+
0
Pitkä talvitauko ohi. Kahden viikon jälkeen tiistaina alkaa meillä treenit. Nyt jälkeenpäin harmittaa kun en mennyt hallitreeneihin. Ens keskiviikkona ollaan kaverin kanssa vuokrattu halli jonne mennään treenaamaan. En Valtsun kanssa uskalla hallikisoihin mennä kun ei oo halleista kokemusta.
Linnea + Oojavee (bc Osmo, x Valtsu, valpai Tryffel ja Friida)
Kotisivut

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: AGILITYPULINA - Lauantaina, 10.04.2010 klo 12:28  
+
0

kiharapaa83 kirjoitti:
Harmi kun vanhat viestitkin poistuivat.
Itse olin ainakin nähnyt siellä paljon mielenkiintoista asiaa, jota olisi ollut kiva lukea uudestaankin.


Nou hätä. Vanhat palstat tulevat kyllä vielä näkyviin kunhan tämä muutosvaihe on ohi. :hymy:

kiharapaa83

kiharapaa83
Viestimäärä: 357

VS: AGILITYPULINA - Lauantaina, 10.04.2010 klo 14:04  
+
0
maddy hienoa ja kiitos tiedosta..
kääsna Wilma 09/2008
borcol Windy 08/2011

Wilman ja Windyn kotisivut
Wilman ja Windyn blogi

norruska

norruska
Viestimäärä: 236

VS: AGILITYPULINA - Lauantaina, 10.04.2010 klo 15:08  
+
0
Oojavee, meilläkään ei ollut kokemusta hallissa treenaamisesta ylipäänsä, ennen kuin sitten kolmannet möllit meille tulivat halliin, koska ulkona alkoi sataa ja piti siirtyä sisätiloihin, koira oli vähän hämillään, muttei siinä sitten mitään sen kummempia. Neljännet möllit sattuivat myös halliin ja nää meni sitten ihan persiilleen, viidensissä sai sitten olla ylpeänä, kun sieltä tuli se eka nolla mölleistä. :--D
Kyllä se koira parin kerran jälkeen halliin jo tottuu :peukku:

Mä oon rakastunut näihin hymiöihin täällä, pakko tunkea niitä joka paikkaan, vaikka esimerkiksi mesen hymiöt on niin kamalia että mun oli pakko ottaa ne pois käytöstä :nauru:

// Meillä oli tänään reenit, otettiin aikaa puomilla, aikaa oli mulla ja Helmillä 35,6 sekuntia, puolen vuoden päästä otetaan uusiks ja katotaan onko tullut vauhtia lisää. Ajanoton jälkeen tajuttiin sekä minä että kouluttaja, että miten siihen koiraan saa vauhtia lisää :) Nyt vaan reeniä lisää ja peukut pystyssä että saadaan vauhtia lisää elokuuhun mennessä! :aurinko:
(Viestiä on muokattu lauantaina, 10.04.2010 klo 15:10)

Jonzkuu

Jonzkuu
Viestimäärä: 17

VS: AGILITYPULINA - Lauantaina, 10.04.2010 klo 16:27  
+
0
Ilmoittauduin eetun kanssa agilityn alkeiskurssille, joka alkaa 25.5 että saas nähdä miten meidän poika oppii menemään noita esteitä ja miten mä opin ohjaamaan (jos opin).:wink:
Eetu 4.5 -->
<3

Anuapina

Anuapina
Viestimäärä: 342

VS: AGILITYPULINA - Lauantaina, 10.04.2010 klo 20:42  
+
0
Meidän piti mennä möllikisoihin ens viikon torstaina, mutta edelliset reenit meni mun osalta sen verran penkin alle, että taidamme jättää suosiolla väliin. Meidän ryhmässä oli ekaa kertaa kaikki ryhmäläiset paikalla samaan aikaan ja aika meinas loppua kesken kun tuli meidän vuoro. Mää sählään muutenkin paljon, ja nyt vielä enemmän kun ajattelin vaan koko ajan, että kauhee kiire pakko onnistua. Juoksin kaks kertaa päin siivekettä ja kerran hyppäsin ite esteen yli... :nolo:

Välillä tuntuu, että mitä enemmän reenaa sitä vähemmän osaa, mutta ehkä se johtuu myös siitä, että tehtävätkin vaikeutuu. Tykkään lajista koko ajan vaan enemmän kunhan vaan oppisin rauhottumaan ja keskittymään paremmin, niin meistäkin tulis ehkä joskus kisavalmiita. :)
kääsna Kapu (11/2008)
kääsna Myy (12/2011)

Nakuna

Nakuna
Viestimäärä: 60

VS: AGILITYPULINA - Lauantaina, 10.04.2010 klo 20:55  
+
0
Meillä on yksi koirista ollut näyttelyturneella maailmalla yli 8kk joten agilitystä on tullut taukoa hurjan kauan. Perjantaina vedettiin ekat reenit kotiinpaluun jälkeen ja mua jännitti hulluna mitä toi muistaa. Yllätys oli todella suuri, kun koira osasi kaiken aivan kuten ennenkin ja kepitkin sujui ensimmäistä kertaa ikinä ilman verkkojen apua. Myös rengasta koitettiin ensimmäistä kertaa ja sekin meni kuin vettä vaan :eek: Mä oon aivan järjettömän tyytyväinen ja nyt kun saadaan reenattua noi kepit vielä varmaksi niin me lähdetään kisaamaan :jjei: Meidän piti mennä huomenna tonne Nokian kisoihin testaamaan, mutta tällä hetkellä oma selkä sanoo ettei tarvitse mennä yhtään mihinkään, harmi:eitietoo:
Chinese Cresteds & American Bulldog

stiksu

stiksu
Viestimäärä: 2

VS: AGILITYPULINA - Lauantaina, 10.04.2010 klo 23:18  
+
0
hei mistä te vetäsette noita möllikisoja kaikenaikaa? :D joku tietty sivu mihin ne kerätään? meillä loppuu hurtan kanssa nyt ens viikolla agilityn alkeiskurssi ja olis mahtavaa päästä epävirallisesti kisailemaan, mutten ainakaan toistaiseksi ole ainakaan koirat.com:in tapahtumista löytänyt pääkaupunkiseudulta mölliagiltya...

Kiitos jos viittitte vastailla!

Nakuna

Nakuna
Viestimäärä: 60

VS: AGILITYPULINA - Lauantaina, 10.04.2010 klo 23:49  
+
0
Tuolta löytyy ainakin jonkin verran
http://www.agi.fi/tapahtumakalenteri
Chinese Cresteds & American Bulldog

kiharapaa83

kiharapaa83
Viestimäärä: 357

VS: AGILITYPULINA - Lauantaina, 10.04.2010 klo 23:51  
+
0
Kannattaa seurata esimerkiksi agi.fi ja sieltä mennä katsomaan foorumia, siellä ainakin välillä on möllikisojen mainoksia.

Siellä on muutenkin agilityyn liittyviä keskusteluja paljon.
kääsna Wilma 09/2008
borcol Windy 08/2011

Wilman ja Windyn kotisivut
Wilman ja Windyn blogi

norruska

norruska
Viestimäärä: 236

VS: AGILITYPULINA - Lauantaina, 10.04.2010 klo 23:55  
+
0
oo tota agi.fi'tä en oo tietänytkään, se lähteekin käyttöön heti :nauru: Tähän asti oon roikkunut ton kc:n tapahtumakalenterin perässä.

Churri

Churri
Viestimäärä: 229

VS: AGILITYPULINA - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 05:09  
+
0
Meillä alkaa pian kaksi vuotta täyttävän kultaisen kanssa ensi syksynä agilityn alkeiskurssi. Innola odotetaan! Onko mitään vinkkejä esim. siitä, että mitä kannattaa hioa kuntoon ennen agiradoille menemistä. Luin yläpuolelta, että paikkakäskyt on syytä olla kunnossa, mutta mitään muuta?

Niin ja onko kukaan koskaan käynyt koiransa kanssa pentuagissa? Mulle on tulossa vissiin kesäkuussa pieni kultsupennunrääpäle tänne kahden koiran kaveriksi, ja tarkoitus olisi senkin kanssa agiliitäminen aloittaa. Luin pienen seuran sivuilta pentuagista, joka on vissiin lähinnä vaan esteisiin tutustumista. Kysymys vaan kuuluukin, että luuletteko tämän olevan vaivan ja rahan uhraamisen arvoinen kurssi, vai onko siitä loppupeleissä suurtakaan hyötyä? Tottakai ymmärrän, että riippuu ohjaajasta ja treenisuunnitelmasta jne., mutta noin yleisesti. Saattaahan se olla, että tällaista järjestetään ihan koirakoille vain huvitarkoituksessa, mutta itse en tahdo pentuagilityyn mennä (raha ja matkoihin käytetty aika syinä), ellei siitä oikeasti ole hyötyä tulevaisuuden agilitytreenaamiselle.
My goal in life is to be as good of a person as my dog already thinks I am.

Sindukka

Sindukka
Viestimäärä: 1530

VS: AGILITYPULINA - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 11:11  
+
0
Ens viikon lauantaina tän vuoden ekat kisat! Mikkelissä, tuomarina Sami Topra. Pelottaa jo valmiiks, kun Topran radat on kuitenkii jo ykkösluokassa suht vaikeita muihin nähden ja ihanneaika tiukka. Mut pitää nyt toivoo et sattuu hyvä päivä Sindillekin, niin päästäis ehkä kakkosiin :). Vaikka tärkein tavote on, että ei nyt turita tosi pahasti ja jäis hyvä maku suuhun.

Cisne

Cisne
Viestimäärä: 69

VS: AGILITYPULINA - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 11:38  
+
0
Meidän piti tänään käydä osallistumassa möllikisoihin Nokialla, mutta eipä sitten löydetty koko kisapaikkaa. :mad: Varsin harmillista, kun ois vielä päässyt ilmaiseksi... Seuraavana viikonloppuna ois paritkin möllit Lempäälässä, tarvii kokeilla oisko parempi menestys silloin. Toiset on oman seuran hallilla, joten sinne ainakin osataan, mutta kun toisaalta pitäisi kokeilla miten Nele suostuu liikkumaan vieraassa hallissa...

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545432
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 08:15)