Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Perjantaina, 09.04.2010 klo 21:03

Agilitypulina

Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 50

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: AGILITYPULINA - Torstaina, 27.05.2010 klo 20:52  
+
0
Juulia: Mä oon tulossa sinne. En vaan vielä tiedä päiviä, että millon siellä oon. Mutta 7.6 on se info työntekijöille, kaipa siellä jotain infoa saa.:aurinko:

kiharapaa83

kiharapaa83
Viestimäärä: 357

VS: AGILITYPULINA - Torstaina, 27.05.2010 klo 22:31  
+
0
Jee.. Treenitauko on onneksi ohi.. Ja hyvin meni treenit.. Saatiin treenikaverilta treenivinkki omia treenejä varten..
Tänään oltiin treeneissä 3 viikon jälkeen. Ihanaa nähdä, että into on tallella.
kääsna Wilma 09/2008
borcol Windy 08/2011

Wilman ja Windyn kotisivut
Wilman ja Windyn blogi

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: AGILITYPULINA - Perjantaina, 28.05.2010 klo 21:08  
+
0
Olipa hyvät treenit tänään. Treenattiin ohajuskuvioita ja ihan ok:sti Luna ne muistikin viime kesästä.:love:

Ehkäpä sitä myöhemmin syksyllä uskaltais yhdet tai kahdet möllikisat pyörähtää. :roll:

Ins

Ins
Viestimäärä: 60

VS: AGILITYPULINA - Maanantaina, 31.05.2010 klo 19:57  
+
0
Auh,
perjantaina kisat meni ihan kuusikkoon!!!:ttou:
Oli ittelläänki jo sellanen pahaaenteilevä olo, mutta esitin tosi innustunutta. Näyttelijäntaitoni olivat aika kovilla :D
Sää oli tosi huono, vettäkin tulii. Välillä oli tosin aurinkoinen hetki, mutta yleisesti ottaen pilvinen ja kostea ilma. (Sääolosuhteet vaikuttaa hirveesti meijän suoritukseen. +15 astetta, pilvinen sää on ihanne, mutta sade ja helle rajoittavat suorituskykyä huimasti...) Mun tuurilla taas ei satanut juurikaan muuten kisojen aikana, mutta heti kun tuli oma kisavuoro, sataa kuin saavista kaatamalla :/
Eli alku meni huonosti, sellasta raivostuttavaa haisteluvauhtia. A-este oli ehkä neljäs este koko radalla, jolta Iines sitten hyvin tyylikkäästi karkasi. (!Ei oo ikinä ennen karannu radalta!) Se lähti etsimään yhtä tuttua kaveriani katsomosta. Sain sen sitten kyllä takaisin, ja loppurata meni ihan hyvin, siinä olikin enää pelkkää suoraa, ei siis enää tarttennu vaihtaa puolta. Virhepisteitä tuli 15 ja ihanneaika oli jotain 40s, meillä meni 88s, koska metsästin sitä koiraa sieltä katsomosta!:shifty:
No, ne olikin sitten sellaset kisat. Mutta onneksi ne oli vaan möllit, joten ei menetetty mitään :nauru:

Iceberg

Iceberg
Viestimäärä: 60

VS: AGILITYPULINA - Maanantaina, 31.05.2010 klo 23:54  
+
0
Onkos täällä kukaan rakentanut kotipihalleen / seuralleen estekalustoa? Meillä olisi tarkoitus aloittaa urakka tässä parin vkon sisällä, ekana listalla olisi A-este ja toivon mukaan myös puomi ja keinu sekä kepeille kunnollinen alusta/teline.. Muurin, aidat, rengas telineen ja pituuden saan varmaankin itse tehtyä, vasara pysyy onneksi sen verran kädessä :D mutta taidan jättää talon mies väelle nuo isoimmat :D Pussi ja putken varmaan joudun tilaamaan, mutta onneksi tässä on vielä aikaa ja tuo kilpakaveri on sen verran putki hullu että menee sinne ihan mielellään :) ei tarvitse niin hirveästi treenata sitä :)

Niin siis rakennusohjeita ottaisin vastaan? Jos joku on tehnyt esim keinua, mikä tulee varmaan olemaan vaikein, niin olisin tosi kiitollinen kaikesta neuvoista rakennuksen suhteen :)
~Anything’s possible when you speak from the heart~

Dordilla Iceberg
Distant Venus z Kovárvy

www.belgit.palvelee.fi

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: AGILITYPULINA - Tiistaina, 01.06.2010 klo 00:18  
+
0
Tehdäänkö niin että tänne voisi lisäillä möllikisojen päiviä ja paikkoja, ja mielellään linkin nettisivuun. Oon itse löytänyt tosi vähän möllikisoja esim. kesäkuussa täällä pk-seudulla. Nuo kc:n tapahtumat katsoin mutta hirveän vähän siellä oli mitään. Mä varsinkin olisin kiinnostunut Vantaan, Helsingin ja Espoon kisoista.
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010
(Viestiä on muokattu tiistaina, 01.06.2010 klo 00:19)

Annny

Annny
Viestimäärä: 273

VS: AGILITYPULINA - Tiistaina, 01.06.2010 klo 09:22  
+
0
Tässä muutamia epiksiä:

2.6 ja 16.6 Tuusula

6.6 Hyvinkää

12.6 Vantaa

11.6 ja 18.6 Nummi-Pusula

15.6 ja 5.8 Mäntsälä

14.6 ja 16.6 Vantaa
"Anything your dog can do my Border Collie can do better ;)"

Agitem

Agitem
Viestimäärä: 1072

VS: AGILITYPULINA - Tiistaina, 01.06.2010 klo 22:17  
+
0
Lainausta toisesta aiheesta ; jatkokurssin ekat reenit. :'----(

"Agilitysta huonompia uutisia. Tänään alkoi kurssi eikä tosiaan mennyt hyvin. Tai muiden koirien kohdalta kyllä, mutta sen ryhmän ainoan nartun kanssa oli _kamalasti ongelmia. Ennen tämä ei koskaan ole ollut ketään kohtaan aggressiivinen, ei uroksia, ei narttuja, ei ihmisiä. Nyt alotti semmosen rähinän että oksat pois ja kun päästin irti estettä yrittäessä, ryntäs tuon luo niin että omistaja joutu tulee väliin. Jää nähtäväksi että oliko tarkotus käydä kimppuun vai mitä. Tiedän ettei agikentällä sais torua, mutta oli pakko ärähtää kun tuo nappasi taas mua kädestä (sattui koska hammas meni läpi) ja haukku ihan hillittömästi. Loppuvaiheessa sain sen jotenkuten hallintaan. Osoitti tuota aggressiotaan vain yhtä koiraa kohtaan, muut olivat kuin ilmaa. Johtuneeko siitä että juuri tuo kyseinen koira oli ryhmän ainoa narttu?

Esteet suoritti hienosti ja jossain vaiheessa rentoutuikin vähän. Luulen että stressaantui kun oli yhtäkkiä niin monta koiraa samaan aikaan kentällä, n. puoleen vuoteen ei ole tommosta tilannetta ollut, eli viimeks alkeiskurssilla. Kotiin tullessa tuli väkisinkin itku kun tuntuu niin kurjalta kun ei tunnu hallitsevan edes omaa koiraansa. Mutta se ei _koskaan, ei _ikinä ole käyttäytynyt noin. Viime kurssilla oli ainakin 2 naarasta eikä mitään, monet koirakaverit naaraita ja hyvin tulee toimeen. Miten siitä yhtäkkiä tuli tommonen raivohullu? "
no you don't know what it's like
welcome to my life

Anuapina

Anuapina
Viestimäärä: 342

VS: AGILITYPULINA - Keskiviikkona, 02.06.2010 klo 00:09  
+
0
Agitem: oliks sun koiralla ja sillä toisella narttukoiralla jotain kähinää tai katseiden vaihtoa ennen kun toi yllä mainittu tapahtu? Kaikki koirat ei vaan tuu toimeen keskenään... Ja agilityssä ja muutenkin tilanteissa, jossa on jotain uutta esim. paljon koiria niin koira saattaa käyttäytyä erilailla kun yleensä.

Jos koirat oli aiemmin oli hihnassa ollessaan kähissy keskenään niin voi olla, että sun koiralle oli jääny jotain hampaankoloon ja sen takia lähti just sen koiran kimppuun.. Tiedän yhden vastaavanlaisen tapauksen, tosin koirat oli eri sukupuolta ja hyökännyt koira (uros) oli kolme kertaa toista isompi. Ne oli ennen hyökkäykstä olleet hetken kasvotusten ja haukkuneet toisilleen ja isompi koira oli kesken oman suorituksen juossu suoraa kyseisen pienen koiran päälle.

Kyllä mun mielestä tollasessa tilanteessa saa torua. Jos taas koira menee väärän esteen tms. niin sillon ei saa, koska virhe on ollu yleensä sillon ohjaajassa.
kääsna Kapu (11/2008)
kääsna Myy (12/2011)
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 02.06.2010 klo 00:30)

Rez

Rez
Viestimäärä: 1140

VS: AGILITYPULINA - Keskiviikkona, 02.06.2010 klo 12:04  
+
0
^^ Mulla oli aikanaan vanhemman koiran kanssa (tosin uros kyseessä) vastaava tilanne: koira ei ollut ikinä osoittanut aggressiota missään tilanteessa toista koiraa tai ihmistä kohtaan. Vaan yks koirapa sen sitten laukaisi, sitten toinen samannäköinen, pian kaikki pienet koirat, nyt kaikki urokset jne. Ei ole remmirähjä tms., ei vaan tule toimeen. Agilityn harrastaminen on kylläkin jäänyt muista syistä, mutta en mä ton kanssa ikinä ulkokentällä pystyis rentona olemaan, sillä hallintakin pissii pahemman kerran. Siihen vielä aggressio päälle ja kuitenkin koira on fyysisesti voimakas niin no thanks.

Tää nyt oli vähän tämmönen kauhutarina, mutta asiaa kannattaa oikeesti alkaa korjata ennen ku tilanne äityy. Kentän reunalaisille vesipullot käteen ja toiset koirat kauemmas esteistä ku te ootte radalla. Kannattaa myös sanoa toisille, etteivät heittele koirilleen mitään palloja tms., sillä juokseva koira laukaisee äkkiä aggression päälle ainakin meillä. Sun oma auktoriteetti pitäis myös saada kuntoon..
Kukaan ei ole hyödytön - aina voi olla edes huonona esimerkkinä.

Myotis

Myotis
Viestimäärä: 51

VS: AGILITYPULINA - Keskiviikkona, 02.06.2010 klo 12:27  
+
0
Agilityssa koirat kuumenee ja ei varmasti ole ensinmäinen tai edes viimeinen joka hyökkii kaverin päälle. Miten näiltä sitten välttyy? Hallintaa, hallintaa ja vielä kerran hallintaa.

Rez

Rez
Viestimäärä: 1140

VS: AGILITYPULINA - Keskiviikkona, 02.06.2010 klo 12:29  
+
0
^ Jep, hallinta ja kontakti on kaiken a ja o harrastuksessa kuin harrastuksessa. Vaikka koira kuumuisi kentällä kiehumispisteeseen, se ei sieltä lähde kenenkään kimppuun jos sitä ei kiinnosta mikään muu ku omistaja.
Kukaan ei ole hyödytön - aina voi olla edes huonona esimerkkinä.

Agitem

Agitem
Viestimäärä: 1072

VS: AGILITYPULINA - Keskiviikkona, 02.06.2010 klo 12:48  
+
0
Kiitos kaikille minua neuvoneille.

Näin jälkeenpäinhän on helppo sanoa tai ajatella, mutta rupean nyt jokatapauksessa oikein muistelemaan tilannetta. Kyllä siinä oli katseenvaihtoa molemmilta, toinen koira räkytti ensin ja Iiris vastasi vihasesti heti kun kentälle saavuttiin, mutta sitten tuo toinen hiljeni, Iiris vaan jatko. Ja sitten kun esteellä päästin irti, tuo pysy noin kaks sekuntia mun vierellä ja häippäs. Tämä toinen koira oli peppu päin meitä. Mutta siis kun kentälle tultiin, kyllä sitä katseenvaihtoa oli. Voiskohan noilla katseilla nyt olla joku semmonen merkitys mitä meikäläinen ei ihan loppuun saakka tajua?

Niin ja kun rauhotin Iiristä siinä n. puolessa välissä tuntia (istuin penkille aitaan sidottujen koirien väliin, pyysin Iiriksen istumaan ja annoin nameja sekä heittelin niitä sille maahan ja se hiljeni) se toinen koira alkoi kerjätä multa, ja Iiris anto tosi varottavan haukahduksen. Sitten tuo toinen rupes hyppimään sitä penkkiä vasten jolla istuin, Iiris ryntäs remmin päähän räkyttämään. Omalla maalaisjärjelläkin tajuan ettei Iiris oikein tainnut tykätä kun tuo havitteli sen nameja.

Iiris on ollut ennen hallinassa, oikein hyvin, mutta nyt tuon koiran kohdalla se menetti malttinsa, eli selkeesti en tollasissa tilanteissa sitä hallitse. Ei olla tarpeeksi harjoteltu. Ajattelin yrittää ottaa pitkin päivää kontaktiharjotuksia ja käydä kentällä reenaamassa paikallaoloa ym. Ongelmana tuolla ekalla tunnilla oli myös, että kun jätin esteelle (paikka) se irtos paikaltaan tosi nopeesti ilman lupaa, ei koskaan ennen ole tehnyt. Ja nimenomaan sitä toista koiraa kohden, että sinänsä en ihmettele. Täytyy varmaan vaan vahvistaa paikallaolokäskyä, kontakteja ym. niin hyvä tulee, tai niin ainakin toivon.

Niin ja tosta pallojen heittelemisestä, vaan yks koira palkataan kurssilla leluilla eikä tää ainakaan näytä kiehuvan vaikka tuo juoksiskin, koska ainoa koira jota kohtan se osottaa aggressiota on tuo toinen narttu (kurssilla vaan 2 narttua, Iiris ja se). Miten jos jommalle kummalle on tulossa juoksut, vaikuttaisko tollanen käyttäytymiseen paljonki? Tai pikemminkin selittäiskö tämmösen aggressiivisuuden? Ja olis vielä ihan mahtavaa saada selvennystä tohon kohtaan "oma auktoriteettisi pitäisi saada kuntoon" - mitä tarkalleen ottaen tarkoittaa ?

Kiitos kaikille neuvoista. :)
no you don't know what it's like
welcome to my life

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: AGILITYPULINA - Keskiviikkona, 02.06.2010 klo 20:33  
+
0
Me ollaan menossa näillä näkymin korkkaamaan Annin mölli agilitykisa startti 12.6 Ojankoon ja mahdollisesti vielä käydään Tuusulassa 16.6. Olisko muita Vantaalta lähtijöitä tuonne Tuusulaan. niin voisi koota jotain kimppakyytiä. Mulle saa laittaa yksäriä, jos olet menossa ja kyytiisi mahtuu minä, Anni ja Nelli, joka lähtee varmaan turistiksi.
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010

Anuapina

Anuapina
Viestimäärä: 342

VS: AGILITYPULINA - Keskiviikkona, 02.06.2010 klo 23:51  
+
0
Mää en päästä omaa koiraani ennen reenejä tervehtimään muita koiria, ettei tulis mitään rähinöitä. Niillä katseilla varmasti onkin ollut merkitystä... Esim. mikäli oon oikein ymmärtäny niin ainakin uroskoirat ottaa tuijottamalla toisistaan mittaa ja siitä se rähinä usein sitten alkaa. Ehkä nartuillakin on samanlaista. Jos jommalla kummalla on juoksut alkamassa niin saattaa sekin käytökseen vaikuttaa jollain tavalla.

Jotkut koirat häiriintyy siitä jos joku tulee väärällä hetkellä liian lähelle ja siks on myös tärkeä pysyä riittävän etäällä kun muut suorittaa, ainakin kun ollaan harrastuksen alkuvaiheessa ja hallinnan kanssa voi olla vielä hankalauuksia. Kun oppii tuntemaan omaa koiraansa niin alkaa pikkuhiljaa oppia lukemaan sen eleitä, jolloin on helpompi ennakoida.

Mää ymmärsin ton "oma auktoriteetti kuntoon" ihan niin, että koiran saa hallintaan tilanteessa kun tilanteessa, koska se tietää, että omistaja on se kuka kertoo mitä tehdään. Eli paljon vaan erilaisia kontaktiharjotuksia yms. niinkun mainitsitkin. Ja jos näyttää siltä suoritusta aloittaessa, että koira on ihan muissa maailmoissa, niin koira ensin kontaktiin ja sitten vasta aloitetaan suoritus. Me alotetaan aina niin, että näytän mun koiralle taskussa olevaa lelua ja innostan sitä tarvittaessa, jolloin saan sen keskittymään suoritukseen ja muhun.
kääsna Kapu (11/2008)
kääsna Myy (12/2011)

eeelisa

eeelisa
Viestimäärä: 469

VS: AGILITYPULINA - Torstaina, 03.06.2010 klo 09:39  
+
0
Ens viikolla 9.6 laukaassa mölliagi ja yritys olis sinne mennä harmillista vaan et meillä on ollut just sopivasti taukoa 4vk mut eikai koira unohda (mä tietty olen jo unohtanut...ehkä) Mut kokeileman ainakin olis päästävä :)
Kotisivut:Ino & Sai
Sai 29.4.2009
Ino 22.2.2008
blogi

norruska

norruska
Viestimäärä: 236

VS: AGILITYPULINA - Torstaina, 03.06.2010 klo 13:41  
+
0
Mulla on taas vaihteeks kaaaamala kisainto! Käytiin eilen HSKH:n järjestämissä joukkue-epiksissä ojangossa ja siellähän oli sitten meidän eka kilpailevien rata..
Helmi oli paljon hitaampi kuin normaalisti, mutta nollaratahan sieltä tuli ja oon ihan älyttömän ylpeä tosta likasta! :aurinko: Pelkäsin että kepeiltä tulee hylky, mutta kyllähän se ne suorittikin, tosin mä kun stressasin niin pidin kaaamalat käsiavut mukana :nauru: Keinu meni ihan superhyvin, mua pelottaa ihan kauheesti että pilaan nyt Helmin innon sitä kohtaan, kun koitan opettaa sitä juokseen päähän asti. Nythän se on ton lempieste, niin kohta sillä on kuitenkin joku keinukammo kun mä niin julmasti namin kanssa houkuttelen sitä juokseen sinne keinun päähän asti :neutral:

Me ollaan seuraavaks nyt menossa 12.6 taas ojankoon, tonne samoihin epiksiin minne Juuliakin :-) Todennäköisesti mennään sillon että minimölleissä ja -kisaavissa. Mineissä kisataan ja kisaavissa ihan ulkopuolisina vaan.
Virallisiinhan meillä tähdätään 14.7 purinalle, jäiks!

Agitem

Agitem
Viestimäärä: 1072

VS: AGILITYPULINA - Torstaina, 03.06.2010 klo 13:44  
+
0
Kiitos neuvoista, Anuapina!

Tänään on tarkoitus mennä kentälle ylimääräsille reeneille, vaikkei tuntia olekaan. Otetaan kontaktiharjotuksia, harjotellaan paikallaoloa ja keksitään joku pitävä keino kiinnittää tuon huomio ja harjotellaan ekalla tunnilla otettuja juttuja. Nyt kun vaan saadaan kyyti kentälle niin jo on menoa :')

Ajateltiin Iiriksen kanssa alottaa nyt sitten jossain seurassa, eli ei enää noilla kursseilla vaan ihan Porilaisessa agilityseurassa. WeCaa ollaan katottu mutta vielä ei olla lyöty lukkoon. Pitäs saada tää alkeiskurssi edes jotenkin kunniallisesti läpi. Pelkäämpä kyllä että tuolle on nyt tulossa juoksut.
no you don't know what it's like
welcome to my life

Iceberg

Iceberg
Viestimäärä: 60

VS: AGILITYPULINA - Torstaina, 03.06.2010 klo 14:39  
+
0
Agitem; täällä vähän samankaltainen ongelma. Viime sunnuntaina oltiin treeneissä ja mukana oli bordercollie narttu ja cavalier narttu. Jokin klikki tuolla omalla uroksella on, se ei oo ikinä sietänyt bortsuja, jostain kumman syystä. Noh ei kuitenkaan osoittanut siihen minkäänlaista mielenkiintoa, mutta kun tehtiin rataa ja viimeinen este oli tähän cavalier narttuun päin niin eiköhän tämä mun jätkä hyppää esteen, lyö korvalaput korville ja painele suorinta tietä sen nartun luokse.. hiukan hävetti.. -.- ei onneksi tullut mitään, cavalierin omistaja hyppäs tielle ja ihan kun tuo omani olisi jostakin transsista herännyt ja käänty mua kattoon että mites mää oon täällä ja sinä siellä.. Sama juttu toistui mutta tällä kertaa se oli tuo bortsu tyttö joka kävi rähiseen tuon cavalierin kanssa :O.. ihme juttu kyllä siltä cavalierin omistajaltakin, se seiso AINA sen viimesen esteen takana sen koiransa kanssa -.-...

Meillä olisi nyt sitten ekat epikset 9.6. keskiviikkona ja minua itseäni hermostuttaa jo nyt -.- Voin arvata jo suoraan että hylky tulee, epäilen vahvasti että tuo koira ei kuuntele mua pätkän vertaa kun ollaan hälinän keskellä..
~Anything’s possible when you speak from the heart~

Dordilla Iceberg
Distant Venus z Kovárvy

www.belgit.palvelee.fi

Rez

Rez
Viestimäärä: 1140

VS: AGILITYPULINA - Torstaina, 03.06.2010 klo 19:25  
+
0
^^ Jaahas, mie kouluttelen sit siellä. :nauru:
Kukaan ei ole hyödytön - aina voi olla edes huonona esimerkkinä.

  Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545432
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 08:45)