Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Perjantaina, 09.04.2010 klo 21:03

Agilitypulina

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 50

heinij

heinij
Viestimäärä: 2

VS: AGILITYPULINA - Sunnuntaina, 18.04.2010 klo 21:05  
+
0
Ois kiva kokeilla Iinan kanssa agilitya. Toivon ettei sille oo jääny mitään 'traumoja' siitä kun pienempänä (n. 11v) hypytin sitä jotain pieniä omatekosia esteitä, vaikka kyllähän tuo ihan mielellään hyppi niitä sillon. Sitten kanssa että mitenkä se onnistuis se ohjaaminen iteltä ja miten koira toimis siellä. No pitää nyt kattoo ensin jos jostain vastaan tulis alkeisryhmää niin vois käydä kokeilemassa :))

Oona_

Oona_
Viestimäärä: 16

VS: AGILITYPULINA - Sunnuntaina, 18.04.2010 klo 22:09  
+
0
Pakko hehkuttaa hiukan, kun tuon pinserin kanssa agility on ollut enemmän ja vähemmän haastavaa, niin eilen se kyllä yllätti ihan totaalisesti. Oltiin siis Jänesniemen Elinan kurssilla ja meno näytti tältä.

Russelikin oli menossa mukana, sen kanssa ongelmaksi muodostui putkijarrutukset... Pieni videokooste Oonankin menosta.

Annny

Annny
Viestimäärä: 273

VS: AGILITYPULINA - Maanantaina, 19.04.2010 klo 08:17  
+
0
Lauantaina oltiin Lohjalla. Agiradalta 20 virhettä. Kontaktit ei sitten toiminut kisatilanteessa vielä, kun koira kävi niin kierroksilla ettei malttanut ottaa niitä. A:lta ja puomilta siis vitoset. Lisäksi yksi rima alas ja renkaan ohi mentiin ->kielto. Hyppyradalla olikin nolla lähellä! Yksi vitonen tuli. Kepeille tultiin liian lujaa ja paineltiin hiukka ohi -> kielto. Muuten oli hienoa menoa. Ilman tuota hemmetin vitosta oltaisiin voitettu luokka, kun aikakin oli riittävän nopea. No tämmöistä tämä on. Nyt kontaktien hionta jatkuu ja hyppyradoilla voidaan nyt käydä kisaamassa. Agiradoille taas vasta kuin noi kontaktit toimii.
"Anything your dog can do my Border Collie can do better ;)"

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: AGILITYPULINA - Maanantaina, 19.04.2010 klo 08:23  
+
0
^Katselin teidän menoa paikanpäällä, ja vauhtia kyllä oli hurjasti! :peukku:
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

Annny

Annny
Viestimäärä: 273

VS: AGILITYPULINA - Maanantaina, 19.04.2010 klo 08:30  
+
0
^ Joo varsinainen formula, vielä kun saisi omatkin jalatkin kulkemaan nopeampaa :nauru:

Koitin teitäkin bongailla, mutta kas kun en huomannutkaan jos ette kisaamaan pääseetkään. Mutta onhan noita kisoja :hymy:
"Anything your dog can do my Border Collie can do better ;)"

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: AGILITYPULINA - Maanantaina, 19.04.2010 klo 09:43  
+
0
^Joo valitettavasti ei päästykään osallistumaan, mutta jo ollaan seuraavaan kisaan ilmoittauduttu! Järvenpäähän 9.5, pitäisi juoksujen jo hyvin olla ehtiynty loppua ja pari treenipäivää siihen sitä ennen. Siru käy yleensä totaalikierroksilla aina treenitauon jälkeen, että saa nähdä miten käy. :hymy:

Minäpäs hiplasin teidän hihnaa! :lallati:
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

kiharapaa83

kiharapaa83
Viestimäärä: 357

VS: AGILITYPULINA - Maanantaina, 19.04.2010 klo 14:01  
+
0
Mä en vielä kehtaa laittaa meidän videota nettiin.. Varsinkin kun oli eka kisa ja ekaa kertaa kuvattiin.. Onneksi miehen veljellä on videokamera ja hyvä sellainen, niin saamme kuvattua treenejä ym. jos haluamme.

Mutta itse en ole vielä valmis siihen, että joku muukin katsoo meidän menoa, kuin hallilla, koska haluan itse vielä kehittyä ennenkuin kehtaan laittaa teille taidonnäytettä.

Meillä on ongelmana se, että minulla on erinomainen radanlukutaito, mutta koska koirani on käppänä, niin sen motivoiminen on aika haasteellista ja se, että sen saa aina innostumaan siitä tekemisestä.

En vain välillä tiedä miten motivoisin koiraa.. Välillä menee todella upeasti ja välillä koiraa ei meinaa saada tekemään mitään. Myöskin treenaamista hidastaa se, että koirani kanssa ei voi tehdää montaa toistoa samasta jutusta tai haistattaa koko hommalle.
kääsna Wilma 09/2008
borcol Windy 08/2011

Wilman ja Windyn kotisivut
Wilman ja Windyn blogi
(Viestiä on muokattu maanantaina, 19.04.2010 klo 14:02)

eeelisa

eeelisa
Viestimäärä: 469

VS: AGILITYPULINA - Maanantaina, 19.04.2010 klo 14:19  
+
0
Kehtaanko mennä huomenna möllikisoihin vaikka emme ole reenanneet kun yhteensä noin 24h agia? Emme todellakaan ole mitään hyviä vielä mut olen niin innoissani koko harrastuksesta ja koiranikin on että kehtaanko mennä vaan sen takia että tykätään harrastuksesta? Eikai porukka mölleissä niin tosissaan ole? Tai jotkuthan voi olla mutt ei kaikki, kai?!.. Ja kaikillahan se joksus se eka "kisa" on.. (yritän selitellä itselleni)
Kotisivut:Ino & Sai
Sai 29.4.2009
Ino 22.2.2008
blogi

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: AGILITYPULINA - Maanantaina, 19.04.2010 klo 14:40  
+
0
^mä jotenkin kuvittelin tosta tunti määrästä, että ootte niin kun yhden päivän treenannu... tai siis niin kun yhdet treenit vasta takana! :nolo::nauru:
Mä en tunti määrää nyt muista, mutta reilu puoli vuotta oltiin sillä kerta viikkoon vauhdilla treenattu, ennen kun mentiin mölleihin ja sekin vaan sen takia kun kouluttaja oli sitä mieltä että ollaan valmiita kokeilemaan... oltiin siis menty jo möllitasoa vaativampia ratoja treeneissä, yleensä eka kahdessa osassa mutta mä halusin yleensä treenien päätyttyä vetää kokeeksi koko radan läpi ja tästä syystä kouluttajamme oli sitä mieltä, että mölleihin vaan. :cool:

Möllithän on hyvää treeneiä nekin ja sekä sinä, että koira saatte kisakokemusta... mä ainakin meinaan mennä aika nopeasti jo mölleihin kunhan saadaan taas treenit vaan käyntiin!

Rohkeasti vaan... ota vaikka kaksi starttia, niin mä tein toisissa mölleissä ja se toinen startti meni jo paaaaljooon paaaljooon paremmin kun eka! :peukku:

eeelisa

eeelisa
Viestimäärä: 469

VS: AGILITYPULINA - Maanantaina, 19.04.2010 klo 16:28  
+
0
^n tunti siis viikossa reenataan eli noin 24 viikkoa ollaan reenattu.. Voisinhan minäkin tietty kysyä meidä kouluttajalta mitä se olis mieltä jos menisin? Todennäköisesti se saattaa sanoa ett ei kande ku ei olla kunnon ratoja juuri tehty.. Mut tuolla mölleissä oli kumminki helppon kuuloinen rata tiedossa http://www.jatti.fi/forum/viewtopic.php?t=2430 ...
Kotisivut:Ino & Sai
Sai 29.4.2009
Ino 22.2.2008
blogi

Vuorisumu

Vuorisumu
Viestimäärä: 1642

VS: AGILITYPULINA - Maanantaina, 19.04.2010 klo 19:41  
+
0
Oona_ Sun ja Leevin menohan näyttää varsin mukavalta!

eeelisa

eeelisa
Viestimäärä: 469

VS: AGILITYPULINA - Maanantaina, 19.04.2010 klo 21:00  
+
0
Kertokaas miten saan koiran lähtemään paremmin esteelle ettei mun tarviis saattaa ihan esteelle asti?
Kotisivut:Ino & Sai
Sai 29.4.2009
Ino 22.2.2008
blogi

Roseee

Roseee
Viestimäärä: 46

VS: AGILITYPULINA - Maanantaina, 19.04.2010 klo 21:18  
+
0
^ Irtoamistreenejä vaan. Ota avustaja houkuttelemaan lelun/ruoan kanssa vaikkapa kolmen hypyn suoran päähän ja et juokse koiran kanssa ihan loppuun asti vaan jäät taustalle. Ota muutama toisto niin, että koira hoksaa idean ja vähitellen jäät itse ihan alkuun vain lähettämään koiran. Käsky esteelle irtoamiseen voi olla esim. "eteen", "mene" tms. :peukku:

kiharapaa83

kiharapaa83
Viestimäärä: 357

VS: AGILITYPULINA - Maanantaina, 19.04.2010 klo 22:23  
+
0
Joku kysyi: voiko mennä mölleihin.. Me ollaan treenattu kunnolla (eli agilityseurassa) tammikuun alusta pienryhmässä, ja sitä ennen käytiin vain pentuagility sekä sitten käytiin jonkin aikaa sillaisissa toisen seuran yleisissä agivuoroissa. Me oltiin viime to ekan kerran mölleissä kisaamassa ja menin kisaamaan ihan sillä periaatteella, että päästäänpähän vähän kokeilemaan.
Meillä meni siihen nähden ihan hyvin, että itse pysyin rauhallisena enkä hermostunut ja en painostanut koiraa. Meillä olisi mennyt ihan pieleen, jos olisin ruvennut painostamaan koiraa, vaikka mentiinkin monta estettä ohitse, mutta tärkeintä olikin koiralle se kokemus kisatilanteesta ja hienoa oli nähdä, että se toimi kuitenkin.
kääsna Wilma 09/2008
borcol Windy 08/2011

Wilman ja Windyn kotisivut
Wilman ja Windyn blogi

Annny

Annny
Viestimäärä: 273

VS: AGILITYPULINA - Tiistaina, 20.04.2010 klo 07:34  
+
0
Suzuna Ai olit hihnanviejänä :hymy: En ainakaan huomannut että muuten kukaan olisi tullut hihnaan kiinni :nauru:

Mun mielestä mölleihin voi mennä jos kaikki esteet ja koira ovat hanskassa. Noista tunti määristä on vaikea arvioida, kun toiset koirat oppii nopeammin kuin toiset. Mölliradoilla tosin ei ole keppejä, keinua ja rengasta.
"Anything your dog can do my Border Collie can do better ;)"

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: AGILITYPULINA - Tiistaina, 20.04.2010 klo 07:38  
+
0
Niin paitsi me osallistuttiin mölleihin vaikka kepit ja keinu ei ollutkaan halussa... kun niitä ei mölliradoilla ole. :wink:

eeelisa

eeelisa
Viestimäärä: 469

VS: AGILITYPULINA - Tiistaina, 20.04.2010 klo 10:32  
+
0
no mun mielestä meillä on hallussa kaikki paitsi pujottelu takkuilee välillä. Tosin meidän onkelma on se et koira ei vielä irtaannu hyvin. Hmm tänään olis se päivä ku ne möllit olis, paikalle ainakin mennään katsomaan et millainen rata on ja sit vasta ilmotan jos tuntuu siltä että vois jotenkin onnistua..
Kotisivut:Ino & Sai
Sai 29.4.2009
Ino 22.2.2008
blogi

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: AGILITYPULINA - Tiistaina, 20.04.2010 klo 11:21  
+
0
Tosta en muuten osaa sanoa, onko aina niin mölleissä, mutta ne pari kisaa mitä me käytiin niin piti kyllä ilmottautua ja maksaakin ennen kun näki radan...

eeelisa

eeelisa
Viestimäärä: 469

VS: AGILITYPULINA - Tiistaina, 20.04.2010 klo 13:12  
+
0
Aa shit, no täytyy kysästä siellä sit miten noilla menee jos ne vaikka vahingossa antaiskin nähdä ku ekaa kertaa ollaa menos..
Kotisivut:Ino & Sai
Sai 29.4.2009
Ino 22.2.2008
blogi

kiharapaa83

kiharapaa83
Viestimäärä: 357

VS: AGILITYPULINA - Tiistaina, 20.04.2010 klo 17:42  
+
0
Meillä ei voi olla rataa näkemättä ennenkuin ilmoittautuu, koska ilmoittautuminen tapahtuu hallissa sisällä ja siinä on hyvä mahdollisuus ensin katsoa rataa ja vasta sitten mennä ilmoittautumaan. Joka paikassa omat tapansa. Mutta näin ainakin meidän seuralla.

Ja myöskin lähellä olevalla toisella seuralla on vähän sama juttu ainakin talvella, kun molemmissa ilmoittaudutaan kisakentän laidalta, josta on ikkuna ilmoittautumiseen.
kääsna Wilma 09/2008
borcol Windy 08/2011

Wilman ja Windyn kotisivut
Wilman ja Windyn blogi

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28183
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6330
Viestejä yhteensä545682
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265838
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 03:45)