Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Perjantaina, 09.04.2010 klo 21:03

Agilitypulina

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 50

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: AGILITYPULINA - Tiistaina, 20.04.2010 klo 18:37  
+
0
Oli meilläkin yhdet kisat hallissa, mutta kummissakin kisoissa radat oli rakennettu vasta ilmottautumisien jälkeen.

eeelisa

eeelisa
Viestimäärä: 469

VS: AGILITYPULINA - Tiistaina, 20.04.2010 klo 20:26  
+
0
En sit menny Inon kanssa sinne mölliin, vaan käytiin miehen kanssa vaan katselemassa. Syy tähän oli se et mies sano et elä ota et sää kumminkaa mene. Mut nyt harmittaa tosissaan että en ottanu koiraa mukaan. No kai niitä taas toivottavasti tulee lähiaikoina lisää. Katsojana ainakin saatiin katsella ratojen rakentamista ja näytti siellä olevan ihan kisaajiakin katselemassa. Nyt ainakin tiedän että kaikenmoisia suorittajia siellä on oli kyl hupaisaa katseltavaa jotkut :nauru:
Kotisivut:Ino & Sai
Sai 29.4.2009
Ino 22.2.2008
blogi

norruska

norruska
Viestimäärä: 236

VS: AGILITYPULINA - Tiistaina, 20.04.2010 klo 21:08  
+
0
Huomenna ois taas möllit, saa nähdä miten menee nyt tällä kertaa :wink:

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: AGILITYPULINA - Tiistaina, 20.04.2010 klo 22:31  
+
0
Meillä pitäisi jatkua Annin agitreenit toukokuussa, jos vaan saadaan varvas kuntoon siihen mennessä. Oon kyllä henkisesti valmistautunu, että ensimmäinen kuukausi otetaan rennosti, pujottelua, puomia, putkia, pussia..kaikkea missä ei tarvitse hyppiä. Ehkä loppukesästä uskalletaan ehkä kokeilemaan mölliluokkaakin..:nauru:
Aion ottaa Nelliä mukaan treeneihin ja sen kanssa voidaan ottaa pentu-alkeita. Kaikki jotka ovat käyneet pentuagilitykurssin, jossain koirakoulussa niin mitä liikkeitä/esteitä siellä on otettu?
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010

Oona_

Oona_
Viestimäärä: 16

VS: AGILITYPULINA - Torstaina, 22.04.2010 klo 15:09  
+
0
Vuorisumu, kiitos. Eipä tuon menoa muuten viitsisi hehkuttaa, mutta kun on olemassa tämä yksi video kolmen vuoden takaa samaisesta koirasta *klick*

kiharapaa83 kirjoitti:
Mä en vielä kehtaa laittaa meidän videota nettiin.. Varsinkin kun oli eka kisa ja ekaa kertaa kuvattiin.. Onneksi miehen veljellä on videokamera ja hyvä sellainen, niin saamme kuvattua treenejä ym. jos haluamme.

Mutta itse en ole vielä valmis siihen, että joku muukin katsoo meidän menoa, kuin hallilla, koska haluan itse vielä kehittyä ennenkuin kehtaan laittaa teille taidonnäytettä


Itse olen ajatellut tämän niin, että sillä jollain ulkopuolisella katsojalla voi olla joku hyvä ratkaisu johonkin niistä ongelmista mitä minulla on ilmennyt omien koirieni kanssa. Tiedän, että liikun itse huonosti yms. ongelmia kyllä löytyy, mutta jos johonkin tekniikkajuttuihin joskus saa jonkun hyvän kommentin, niin jokainen idea on aina tervetullut.

kiharapaa83 kirjoitti:
Meillä on ongelmana se, että minulla on erinomainen radanlukutaito, mutta koska koirani on käppänä, niin sen motivoiminen on aika haasteellista ja se, että sen saa aina innostumaan siitä tekemisestä.

En vain välillä tiedä miten motivoisin koiraa.. Välillä menee todella upeasti ja välillä koiraa ei meinaa saada tekemään mitään. Myöskin treenaamista hidastaa se, että koirani kanssa ei voi tehdää montaa toistoa samasta jutusta tai haistattaa koko hommalle.


Minkä ikäinen koirasi on? Minulle tulee jotenkin mieleen tuosta motivoinnista meidän Leevi joka on alkanut nyt vasta neljä-viisivuotiaana tekemään kanssani hommia. Tätä ennen minulla ei juurikaan ole ollut konsteja motivointiin. Yksittäisiä esteitä pystyin sille opettamaan, mutta rataa oli turha kuvitella tekevänsä, koska herra otti ja lähti aina muutaman esteen jälkeen... Myöskin toistojen määrä piti pitää todella pienenä motivaation puutteen takia.

Tsemppiä treenaukseen, kyllä ne snautseri-pinserirodutkin jossain vaiheessa elämäänsä syttyvät tähän lajiin ja sitten niitä ei enää pitele mikään :jjei:

kiharapaa83

kiharapaa83
Viestimäärä: 357

VS: AGILITYPULINA - Torstaina, 22.04.2010 klo 22:59  
+
0
Korani on n. 1,5 vuotias.

Tänään meillä meni todella upeasti treenit ja saatiin tehtyä paljon, kesti aika hyvin toistoja, kun oli radanpätkä mitä toistettiin muutaman 3-4 kertaa. Normaalisti en toista harjoitteita kuin max. 2 kertaa, mutta nyt koiralla oli halu touhuta oikein kunnolla. Oli tänään jopa kuulo päällä ja teki paljon kaikkea mitä pyydettiin. Ja saatiin oikein hyvä treeni.

Normaalisti meillä ei onnistu nimenomaan mikä yksittäisten esteiden treenaaminen useampaan kertaan. Mutta taas radan pätkää pystyy vähän paremmin ottamaan enemmän. Tänään oli koiralla todella hyvä päivä.
kääsna Wilma 09/2008
borcol Windy 08/2011

Wilman ja Windyn kotisivut
Wilman ja Windyn blogi

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: AGILITYPULINA - Perjantaina, 23.04.2010 klo 12:21  
+
0
Vihdoin treenipäivä koittanut! Eli tän päivän jälkeen voinkin tulla kertomaan kuinka "hyvin" meidän treenit illalla meni. :nauru:

norruska

norruska
Viestimäärä: 236

VS: AGILITYPULINA - Perjantaina, 23.04.2010 klo 14:28  
+
0
Meille tuli keskiviikkona mölleistä 5vp, koiran takajalka osui hyppyesteen rimaan ja rima putosi yhden 'tason' alemmas.. :ttou: Mutta ens kerralla sitten paremmin, koira oli kyllä tosi mahtava radalla!

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: AGILITYPULINA - Perjantaina, 23.04.2010 klo 18:41  
+
0
Mietin tuossa että jos otan Nelliä välillä kesällä mukaan Annin agiliytytreeneiihin, niin mitä 4 kuukautisen pennun kansssa voi tehdä? Aitoja voi teitysti tehdä niin , että puomit on maassa ja pikkuhiljaa tehdä niistä aidoista vaikeampia "hyppysarjoja", jotta voin harjoitella erilaisisa ohjauskuvioita.
Myöskin pussia, putkea (suoraa ja mutkamutkea), sekä pujottelua voi lienee harjoitella, sillä kyseessä on pienen rodun edustaja ja siksi selkään ei kohdistu voimakasta kiertoliikettä. Lisäksi puomia voi pennun rohkeudun mukaaan harjoitella, niin että nostaa pentua aluissa vaikka alastulolle ja antaa sen kävellä siitä maahan. Lisäksi tietysti harjoitellaan yleisstä hallintaa, eli kutsusta luoksetuloa ja paikalla pysymistä ennen lupaa lähteä suoritukseen.

Muita ehdotuskia ja risuja, jos jossain olen menossa ihan metsään:nauru:
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010

Rez

Rez
Viestimäärä: 1140

VS: AGILITYPULINA - Perjantaina, 23.04.2010 klo 18:59  
+
0
^ Nelikuisen pennun kanssa kannattaa varmaan ensisijaisesti keskittyä hyvän suhteen luomiseen ja leikkimisen opetteluun eri paikoissa. Temppuja opettamalla koiran saa käyttämään takapäätään (= tajuamaan, että sillä on takajalat). Kontaktien alastuloja voi harjoitella vaikka rappusissa ja sitten kun tempuilla on saatu koordinaatiota niin vaikka takajaloilla seinää päin nousten. :nauru: Siivekkeen kiertoa ja sylkkäriä pystyy harkkaamaan ihan vaan jollain tolpalla, keppien sisäänmenoa muutamalla poikkastulla harjanvarrella..

Mutta jos koiran tahtoo esteille jo viedä, niin pienen pieninä annoksina uusia juttuja. Mä en esim. lykkäis ton ikästä pikkukoiraa ihan heti pussiin.. Kontaktiesteille en veis vielä piiitkään aikaan. Leikkimistä ja hauskanpitoa ennen kaikkea, aikaa kun on. :hymy: Agiin ei aina tarvita agiesteitä!
Kukaan ei ole hyödytön - aina voi olla edes huonona esimerkkinä.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 23.04.2010 klo 19:01)

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: AGILITYPULINA - Perjantaina, 23.04.2010 klo 22:55  
+
0
LUNA :love: ! Siis se meni treeneissä kun ei olis 8 kk taukoa ollutkaan! Se syttyi heti kun kentälle pääsi(no aluksi ehkä liikaakin:nolo:) mutta muutaman esteen jälkeen otti jo lunkisti mutta kuitenkin innolla kaikki treenikuviot!:peukku: Saatiin paljon kehuja ohjaajalta ja sanoi myöskin, että on ilo nähdä kerrankin aktiivinen labbis. :cool: Ilmeisesti käynyt liikaa näyttelyissä...
Sillä on kuulema hyvin kehittynyt radanlukutaito eli hakee hyvin seuraavan esteen jo melkein pelkästään mun kroppaa lukemalla... tätä en ollut tiennytkään aiemmin.:nauru:

Mutta näillä mennään ja mukavalta vaikutti ohjaaja ja treeniryhmäkin. :peukku: Nyt pitää kuulema hankkia lisenssi(yhdistyksen säännöissä määrritelty)... no kisaamaanhan me aiotaankin jossain vaiheessa, että kait se lisenssikin on hyvä olla valmiina sitten.

Töihin ilmottaudun agin SM-kisoihin kun yhdistyksemme sitä järkkäilee.

Cisne

Cisne
Viestimäärä: 69

VS: AGILITYPULINA - Lauantaina, 24.04.2010 klo 22:37  
+
0
juulia80: Mulla oli Nele heti alusta saakka mukana Javan treeneissä. Agilityjuttuja en Nelen kanssa tehnyt, vaan Nele odotteli kevythäkissä treenien ajan. Tästä oli se hyöty, että nykyään Nele osaa odotella treeneissä omaa vuoroaan todella kiltisti. Viimeksikin olin ylpeä, kun vieressä meni koira rataa niin Nele vain katsoi ja jatkoi olemistaan eikä aloittanut mitään huutokonserttia kuten Javalla on taipumus tehdä. :ttou:

vilske

vilske
Viestimäärä: 62

VS: AGILITYPULINA - Lauantaina, 24.04.2010 klo 22:43  
+
0
juulia80: Meillä oli pentuagilityssa siivekkeitä (ei rimoja edes maassa), putki, puomi (maassa), pussi sekä muurin sivutolpat.

Jee, me päästiin agilityryhmään :jjei:
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 25.04.2010 klo 14:41)

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: AGILITYPULINA - Lauantaina, 24.04.2010 klo 23:19  
+
0
Vilske: onnea treeni paikasta

Onko tuo lisenssi muuten ihmiskohtainen vai koirakohtainen? :nauru: Eli siis jos hankin nyt sen lisenssin niin saanko samalla lisenssillä kisata koiran kun koiran kanssa? Jos esim. hankin toisen koiran jossain välissä ja alan harrastaa sen kanssa myös agia...

(Viestiä on muokattu lauantaina, 24.04.2010 klo 23:19)

Cisne

Cisne
Viestimäärä: 69

VS: AGILITYPULINA - Lauantaina, 24.04.2010 klo 23:29  
+
0
^ Lisenssi on ohjaajakohtainen.

Vilskelle onnittelut ryhmäpaikasta. :nauru:

Oojavee

Oojavee
Viestimäärä: 22

VS: AGILITYPULINA - Sunnuntaina, 25.04.2010 klo 16:28  
+
0
Oltiin eilen pet expon agilitynäytöksissä. Agilityn kannalta meni päin puuta, radalla miljoona virhettä mut; lapset tykkäs : D Kovasti naurettiin Valtsun kommelluksille ja se sitten päätyikin voittamaan molemmat näytökset yleisöäänestyksellä. Radoilla ei ollut kun 16 estettä mutta yleisö, hälinä ja kuulutus oli tosi erilaista kun kisoissa. Ihmeen hyvin Valtsu keskitty, mahtava kokemus!
Linnea + Oojavee (bc Osmo, x Valtsu, valpai Tryffel ja Friida)
Kotisivut

vilske

vilske
Viestimäärä: 62

VS: AGILITYPULINA - Sunnuntaina, 25.04.2010 klo 17:14  
+
0
^ Pääasia, että oli hyvä kokemus :nauru:

Kiitti onnitteluista! Vielä yksi kerta alkeiskurssia ja sitten alkaa vakkaritunnit.

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: AGILITYPULINA - Sunnuntaina, 25.04.2010 klo 20:53  
+
0
Meidän tämän päivän tokotreenit kääntyivät sitten agilitytreeneiksi kun kaikki koirat oli sillä tuulella että tokoilu ei voisi vähempää kiinnostaa. Anni veti pussin läpi varmaan kymmenen kertaa ilman että mun piti nostaa sitä kangasta. Mä niiin ootan kun päästään toukokuussa taas treenaamaan. Kesällä voisi jopa korkata jonkun möllikisankin.
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: AGILITYPULINA - Maanantaina, 26.04.2010 klo 11:16  
+
0
Olitkos sä Juulia Vantaalta? Vai muistanko ihan väärin? Missä sä treenaat?

Nyt on harrastelija lisenssi maksettu ja tilattu. Nyt vaan odotellaan, että saan vak.yhtiöltä todistuksen jonka voin lähettää agilityliitolle... :cool:

Mä meinaan mennä jopa treeneihin vappuaattona... ei mulla oo elämää, miehellä tosin olisi saattanut ollakin, mutta mä vaan ilmotin, että sä katot sitten poikaa. :shifty: No onneksi vappu osuu viikonlopulle, niin ei välttämättä tartte just vappuaattona tehdä jotain. Ja sitä paitsi meillä ei tuu koko ryhmää edes paikalle niin saa enemmän reenata. :peukku: JA SITÄ paitsi miehellä on oma harrastus, jonka parissa se viettää pari iltaa viikossa ja yleensä kauemmin kun minä agikentällä... tasa-arvo kunniaan! :paapatus: :nauru:

eeelisa

eeelisa
Viestimäärä: 469

VS: AGILITYPULINA - Maanantaina, 26.04.2010 klo 16:10  
+
0
jesh, tänää reenit. Toivottavasti olis koko halli käytössä (epätodennäköistä) ja olispa vaan muutama koirakko nii pääsis reenaa kunnolla :jjei: no mut kumminki jee ku tänää reenit se on vaan niin kivaa... :aurinko:
Kotisivut:Ino & Sai
Sai 29.4.2009
Ino 22.2.2008
blogi

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545432
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 10:15)