Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Perjantaina, 20.12.2013 klo 20:00

Agilitypulina 4

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 53

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: AGILITYPULINA 4 - Keskiviikkona, 15.01.2014 klo 18:57  
+
0
Millanen se namimuna on? Käviskö sen sijaan vaikka Kinder-munan sisusmuna? Sen saa ainakin aika näppärästi auki. :hymy:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: AGILITYPULINA 4 - Keskiviikkona, 15.01.2014 klo 19:00  
+
0
Eikun sen pitää olla sellainen hieno niinkuin mun treenikaverilla jossa on pinkki pörhöke ja kuminen runko-osa :ylpea:
Rise to reset the world.

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: AGILITYPULINA 4 - Keskiviikkona, 15.01.2014 klo 19:10  
+
0
Siinä namimunassa on myös reikiä, joista koira haistaa ne sisällä olevat namit. Se on kyllä reilusti isompi kuin kindermunan sisällä oleva "muna". Itse ostin sen paikasta, missä käydään treeneissä.

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: AGILITYPULINA 4 - Keskiviikkona, 15.01.2014 klo 19:47  
+
0
Minen kyllä kindermunaa uskaltaisi antaa leluksi. Ne on niin pieniä, että menisi helpolla kurkkuunkin. Ennemmin sitten vaikka nami sinne pakasterasiaan ja sen heittää.

Tässä nyt kuva tuosta mun namimunasta havainnollistamaan. Joo, on vähän likainen :nauru:

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: AGILITYPULINA 4 - Keskiviikkona, 15.01.2014 klo 20:06  
+
0
No ostaa sit jonkun Kyöpelinvuori-jättimunan ja käyttää sitä. :nauru: No joo, ohan toi "aito" namimuna vähän paremman näkönen ku kindermuna.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: AGILITYPULINA 4 - Keskiviikkona, 15.01.2014 klo 20:11  
+
0
^Eikös sellaiset ole myös aika kovia? Eli siis sen muovin voisi kuvitella menevän varmaan helposti rikki ja siruiksi koiran käsittelyssä? Ei minulla ainakaan tuolla namimunalla ulkonäöllä ole merkitystä, mutta turvallisuus on tärkeä. Tosin en nyt aikoihin ole edes tuota juuri käyttänyt. Se namikupin heittäminenkin on jees.

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: AGILITYPULINA 4 - Keskiviikkona, 15.01.2014 klo 21:05  
+
0
Mä olen ostanut tuon mustan kumisen Treat Boy "namimunan" joka näkyi kuvassa, koirakirppikseltä vähän käytettynä. Kuulemma joku koirakoulu on myynyt niitä, en enää muista minkä niminen ja mistäpäin.
Se on kätevä kun siinä ei ole mitään erillistä avattavaa osaa, vaan sitä puristamalla toinen pääty aukeaa ja sulkeutuu.
On kuitenkin niin vahvaa kumia, ettei sieltä heitellessä tule namit pois.
Kumisuutensa ansiosta se jopa pomppii hieman :hymy:.

Yhellä tytöllä meidän seurassa on ihan vaan kierrettävällä kannella oleva muovinen leivinjauhe tms.purkki, vaikutti kanssa ihan pätevälle.
//muoksmuoks kirjoitusvirheet
//edelleen muoks. noita Sarahian munia olen nähnyt ihan Petelläkin ja meidän paikallisessa Faunattaressa. Mun muistaakseni oliko Orka tai Petstages se merkki, jotain pentusarjaa, ihan vasta oli alessakin jossain mutta missä mä niitä näin :mietiskel:.
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 15.01.2014 klo 21:10)

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: AGILITYPULINA 4 - Keskiviikkona, 15.01.2014 klo 22:45  
+
0
^ Petstagesin on tuo Sarahian muna. Mulla samanlainen.

Sarahia, ne munien sisällä olevat munat on semmosia, että kun koira puraisee, niin se ennemmin aukeaa kuin halkeaa. Pessi rrrrrrakastaa niitä kindermunien sisällä olevia, sen mielestä on ehkä maailman hauskinta kun puraistaessa se toinen puolisko kimpoaa suusta. Ovat siis tosi ohkaista kamaa. Ehkä kovilla pakkasilla saattaa jäykistyä niin, että menis vallan rikki.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: AGILITYPULINA 4 - Keskiviikkona, 15.01.2014 klo 22:52  
+
0
Sarahia, en siis tarkottanu ulkonäköseikkoja tolla "paremman näkösiä"-kommentilla, vaa just muita ominaisuuksia. Ulkonäöllä ei oo mitään väliä, kuhan kapine toimii.

Alissakin sekoo noista muovimunista! Ne on kyl tosiaan sen verran pieniä, et pelkään niiden lumpsahtavan kurkkuun, ei siis sopis oikeen namimunakskaan, huono idea.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: AGILITYPULINA 4 - Keskiviikkona, 15.01.2014 klo 23:11  
+
0
^Ah joo, ymmärsin tuon "paremman näköinen" eritavalla ja ihmettelinkin, että mites sillä nyt niin väliä :nauru:

Pikkukoirilla nuo kindermunajutut yms voi varmaan toimiakkin turvallisesti. Isommille en kyllä tosiaan uskaltaisi antaa.

nnora kirjoitti:


//edelleen muoks. noita Sarahian munia olen nähnyt ihan Petelläkin ja meidän paikallisessa Faunattaressa. Mun muistaakseni oliko Orka tai Petstages se merkki, jotain pentusarjaa, ihan vasta oli alessakin jossain mutta missä mä niitä näin :mietiskel:.


Joo, nyt kun tuon merkin löysi, niin netistähän noita näkyy löytyvän ainakin tilata Finndogsilta ja bestpetiltä kun tuolla aiempana joku kyseli :hymy:

(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 15.01.2014 klo 23:31)

annajaada

annajaada
Viestimäärä: 675

VS: AGILITYPULINA 4 - Torstaina, 16.01.2014 klo 09:31  
+
0
^Ihanaa, kiitos! Olen etsinyt tuota varmaan vuoden, mutta ei ole tähän mennessä löytynyt mistään. Samasta nettikaupasta löytyi myös kepin näköinen lelu, joka kaiken lisäksi vinkuu. Keppihullun koiran omistaja kiittää ja kumartaa tuonkin keksijälle, kaikkea sitä löytyykin :D
"Dogs are the leaders of the planet. If you see two life forms, one of them's making a poop, the other one's carrying it for him, who would you assume is in charge?" -- Jerry Seinfeld

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: AGILITYPULINA 4 - Perjantaina, 17.01.2014 klo 08:45  
+
0
Eilen oli kolmas kerta keinun parissa. Sillon ekalla kerralla aloiteltiin bang-leikkiä niin, että koira hyppäs (tuolin kautta) keinulle ja sitten keinu liikku alas aiheuttaen äänen. Päästiin vaiheeseen, jossa keinu on vaakatasossa.
Tokalla kerralla mentiin vuorisumun laittamien ohjeiden mukaisesti kosketusalustalla keinun päähän, samalla appari piti keinua liikkumattomana.
Eilen mentiin samaisilla vuorisumun ohjeilla, tosin sitä, että koira pysyy keinun keinumispään kontaktilla, ja sitä nostetaan siitä ja annetaan laskeutua. Päästiin keinun ääriasentoon asti :jjei:.

Mutta nyt tuli seuraava ongelma. En muista, miten piti jatkaa, enkä enää löydä sitä ohjetta, joten voisko joku auttaa mua ja ettiä sen tai sitten laittaa sen uudestaan tähän?
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: AGILITYPULINA 4 - Sunnuntaina, 19.01.2014 klo 15:58  
+
0
Mä en voi uskoa tätä. Tammikuun alussa haettiin Ojangosta hyppärinolla, ja tänään Janakkalasta aksanolla! Ollaan tahkottu niin paljon, on ollut niin suuria haasteita, että kun ajoin koiran kanssa kotiin ja radiossa soi Juha Tapion Paremmat päivät, meinasin alkaa itkeä. Ihana tehdä, kun homma toimii ja kummallakin on kivaa! (Vaikka no, tänäänhän kyllä rata oli ihan holtiton ja luulin tehneeni väärän radan :nauru:)

Remux

Remux
Viestimäärä: 389

VS: AGILITYPULINA 4 - Sunnuntaina, 19.01.2014 klo 18:55  
+
0

Strikku kirjoitti:

Aluks oli kyllä turhauttavaa, kun itse yritti olla tosi innostava ja koira vaan seisoo ja kääntää päätään katsoen lelua etootosissas-ilmeellä. Pikkuhiljaa se siitä lähti ja nykyään tietyissä tilanteissa se syttyy jo pelkästään lelun näkemisestä. Eli toivoo ei ehkä oo menetetty, koira oppii leikkimään leikkimällä. (Tietysti on niitäkin koiria, joille lelut eivät vain kelpaa (luulin tämänkin olevan sellainen), mutta uskon, että enemmän on vain niitä, joita ei ole leikitetty ja opetettu leikkimään).



Poimin tän nyt esimerkiksi täältä kun monet puhuu ettei koiraa leikkiminen kiinnosta.

Hyvin monesti ongelma on liian aktiivinen ohjaaja. Mun mielestä on virheellistä tietoa monessa paikassa että ohjaajan pitäisi hirveästi innostaa, hihkua ja hullut bileet järjestää. Hyvin moni koira vain hämmentyy ja paineistuu tämmöisestä riekkumisesta eikä varmasti lelu kiinnosta enää. Monesti huomattavasti parempi keino opettaa koira leikkimään on "omia lelu" rauhallisesti ja koira omasta mielestään saa sen ryöstettyä ohjaajalta. Ja ohjaaja pysyy hyvin passiivisena, koira on se aktiivinen osapuoli.

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: AGILITYPULINA 4 - Maanantaina, 20.01.2014 klo 12:08  
+
0
Mäkin sain peruutuspaikan täällä jo aiemmin puhuttuun juoksukontaktiseminaariin! Muutenkin luvassa on kivat pari kuukautta joihin sisältyy yhtä jos toista valmennusta ja koulutusta. Kun ei kisaa niin voi käyttää rahaa kaikkeen muuhun :shifty:
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: AGILITYPULINA 4 - Maanantaina, 20.01.2014 klo 12:09  
+
0
Mäkin sain peruutuspaikan täällä jo aiemmin puhuttuun juoksukontaktiseminaariin! Muutenkin luvassa on kivat pari kuukautta joihin sisältyy yhtä jos toista valmennusta ja koulutusta. Kun ei kisaa niin voi käyttää rahaa kaikkeen muuhun :shifty:
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: AGILITYPULINA 4 - Tiistaina, 21.01.2014 klo 09:14  
+
0
Mulla tuli kauhea kriisi tuon seminaarin suhteen: en yhtään katsonut tietoja sen tarkemmin ilmoittautuessani, ja tuohan kestää kevyet 12h! Koirien luottohoitaja on töissä ko. päivänä, joten mun täytynee livahtaa kotiin jo aiemmin. Näillä pakkasilla viitsi koiria ottaa autoonkaan seisomaan koko päiväksi.

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: AGILITYPULINA 4 - Tiistaina, 21.01.2014 klo 09:27  
+
0
^ Mä huomasin kanssa saman. Aika tiukka päivä tulossa jo ilman koiranpissatusstressiäkin saati sitten että välissä pitää ajaa koiria käyttämään. Toi Lotan halli on vielä sen verran pieni, ettei sinne saa koiraakana mihinkään nurkkaan häkissä odottamaan.
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: AGILITYPULINA 4 - Tiistaina, 21.01.2014 klo 09:38  
+
0
^Sitä mäkin mietin, että ne semmakoirat on jo siellä sisätiloissa, niin tuskinpa sinne yhtään ylimääräistä kaivataan - varsinkaan, kun jo kirjeessä lukee, että omistaja vastaa siitä, että koira on hiljaa :nauru: No, täytyy katsoa, miten sitä toimii. Harmillisesti on kotiinkin matkaa sen verran, ettei välissä ajelu ja lenkityskään onnistu. (Mulla kyllä keskittymiskyky joutuu koetukselle, hirmu pitkä aika keskittyä tuo pätkä!)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: AGILITYPULINA 4 - Keskiviikkona, 22.01.2014 klo 08:43  
+
0
Mä tilasin meidän namimunan findogsilta, mutta oon katsellut noita myös wuf.fi:ssa Tampereella ihan hyllyssäkin. :)
Ihan ehdoton kapistus meillä treenatessa. :peukku:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 53
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28184
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6330
Viestejä yhteensä545686
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään6
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265839
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 14:15)