Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Perjantaina, 20.12.2013 klo 20:00

Agilitypulina 4

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 53

Tiainen

Tiainen
Viestimäärä: 976

VS: AGILITYPULINA 4 - Maanantaina, 27.01.2014 klo 16:15  
+
0

Jemima kirjoitti:

joku tuhnu tönäisy johonkin suuntaan



:aurinko:

Cornelius

Cornelius
Viestimäärä: 484

VS: AGILITYPULINA 4 - Maanantaina, 27.01.2014 klo 17:10  
+
0
Ihana tuo Hehnin video, toinen on niin tohkeissaan putkesta :hymy:

Minä kuvaan treenejä lähes joka kerta ja olen havainnut sen kyllä todella hyödylliseksi. Vaikka vieläkin huidon vaikka ja kuinka, on se oma meno jo huomattavasti rauhoittunut nyt puolen vuoden treenien jälkeen:
Reino aksailee

snuit

snuit
Viestimäärä: 714

VS: AGILITYPULINA 4 - Tiistaina, 28.01.2014 klo 01:33  
+
0
Mäkin oon nyt jo pitkään pyrkinyt kuvaamaan treenejä, mutta oon todennyt että tietyt ohjausmaneerit on vaan niin tiukasti selkärangassa, ettei meinaa lähteä millään pois.

Tässä 2000 - luvun puolivälissä vastakkainen käsi oli kaikilla tosi pop ja se ei meinannut lähteä pois multa sitten ollenkaan. Nykyään ei onneksi tule vastakkaisella (turhaan) ohjattua, mutta kovan työn ja tuskan takana se oli :D

Itellä on aina ollu ongelmana vispaavat kädet. Ne nyt ei tunnu koiraa haittaavan, että sinänsä kai ihan sama. Rumalta ja tyhmältä vaan näyttää. Alan myös aikalailla sokeutua sille jo videoillakin. Juuri kattelin viikonlopun kisavideoita (1, 2), että ei muuten heilu edes kovin pahasti. Sen jälkeen kaveri kommentoi että kädet käy taas kun kermaa vispais :D
(Viestiä on muokattu tiistaina, 28.01.2014 klo 01:35)

Porotus_82

Porotus_82
Viestimäärä: 216

VS: AGILITYPULINA 4 - Tiistaina, 28.01.2014 klo 08:10  
+
0
Ihanaa että on muitakin, joilla kädet vispaa miten sattuu.. ja itsekin kumartelen aivan liikaa ohjatessani. Itse en siis sitä edes huomaa, ellei joku huomauta tai ollen ota videolle, ja huomaa siitä. Vasta ollaan tietty kaksi vuotta treenattu, ehkä se pitäis jossain vaiheessa parantuakin. Meillä tosin tuntuu, että mun ohjaus on mennyt aina enemmän säheltämiseksi. Ehkä toivoa on vielä..

Sillä hetkellä kun mennään radalle, niin kovasti ajattelen että nyt ohjaan selkeästi (ja yhtä viehkeästi rataan tutustumisessa olen tehnyt) mutta sitten koiran kanssa tuleekin jotenkin muka hirveän kiire, ja ohjaus on sitten jotain sinne päin. Onneksi koira lukee vaan tosi hyvin ohjauksia, niin sitä ei haittaa mun huono ohjaus..
Lapinporokoirauros Pyry 03/2011
Lapinporokoirauros Halti 08/2014

- Porokoiran silmissä voi nähdä revontulien leiskun ja hönkäyksissä kuulla shamaanien noitarummut -

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: AGILITYPULINA 4 - Tiistaina, 28.01.2014 klo 11:50  
+
0

Cornelius kirjoitti:

Ihana tuo Hehnin video, toinen on niin tohkeissaan putkesta :hymy:



No eikai :nauru: Mua niin jaksaa naurattaa tuo pimeä putki minkä se näppärästi osaa hakea itsenäisesti vaikkei moisia putkikulmia olla koskaan harjoiteltukaan ja sit kun se piti vielä rallatella kahteen kertaan :lallati: Se on pikkasen hupsu välillä :nauru:
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi

Naminé

Naminé
Viestimäärä: 94

VS: AGILITYPULINA 4 - Tiistaina, 28.01.2014 klo 15:00  
+
0
Me tehtiin sunnuntaina Neron kanssa paras kisarata ikinä, vaikka tulos olikin hylly. Onhan tossa vielä parannettavaa, mutta jäi ihan törkeen hyvä fiilis, kun alku oli meille todella vaikea. Asetin tavoitteeksi päästä ekaan putkeen ilman hylkyä ja päästiin! :)

Täällä meidän rata.

Soran kanssa alkaa olla palikat aika hyvin kasassa. Eilen liitettiin keinu osaksi rataa ja sujui. Renkaastakaan ei tullut ohi kertaakaan ja saatiin kouluttajalta kommentti, että Sora on nyt viime aikoina kehittynyt paljon. Jee! :) Jospa sitä päästäisiin ihan virallisiinkin tämän vuoden puolella :D
Shetlanninlammaskoira Sora 130312
Espanjanvesikoira Nero 230710

Espanjanvesikoira Nalle 040704

Blogi

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: AGILITYPULINA 4 - Tiistaina, 28.01.2014 klo 16:17  
+
0
henhin Jali menee noin isoksi maksiksi aika hyvää vauhtia! Ja tosiaan noi putkikulmat on aika mielettömiä :nauru:

Oon pistänyt muutamassa teidän videossa merkille että se jättää helposti hyppyjä väliin saateltunakin eikä hae niitä kovin itsenäisesti, ehkä enemmän palkkausta ihan tavan hyppyesteen taakse?
Rise to reset the world.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 28.01.2014 klo 16:18)

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: AGILITYPULINA 4 - Tiistaina, 28.01.2014 klo 16:20  
+
0
Tässä meiltä tämmönen lyhyt keppivideo: http://instagram.com/p/jruNpiAA7_/ :)
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Halla

Halla
Viestimäärä: 374

VS: AGILITYPULINA 4 - Tiistaina, 28.01.2014 klo 23:47  
+
0
^ Onpas hiaaanon näköstä!

Kaima pomppii. Minun lähetykset putkeen... Tiedostan kevyet puutteet, ja saan niistä myös onneksi treeneissä kuulla. Tokasta putkeen lähetyksestä oon ylpeä, se näyttää minun liikkeeksi kovin sulavalta. Eka ja kolmas nyt on aika karseita lörppöjä. Koska puomilta vapautusta ei näy, pistän erillisen videon. (Minun nytkytys :nauru:. Naurattaa vähäsen.)

Tiainen

Tiainen
Viestimäärä: 976

VS: AGILITYPULINA 4 - Keskiviikkona, 29.01.2014 klo 12:12  
+
0
Niin iloinen Ilo-Ilppa :love: Nönnis haluaa tuollaisen agilitytyttöystävän.

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: AGILITYPULINA 4 - Keskiviikkona, 29.01.2014 klo 14:52  
+
0

naukunen kirjoitti:

henhin Jali menee noin isoksi maksiksi aika hyvää vauhtia! Ja tosiaan noi putkikulmat on aika mielettömiä :nauru:

Oon pistänyt muutamassa teidän videossa merkille että se jättää helposti hyppyjä väliin saateltunakin eikä hae niitä kovin itsenäisesti, ehkä enemmän palkkausta ihan tavan hyppyesteen taakse?



Se onki 37kg silkkaa lihasta ja räjähtävää nopeutta :ylpea:

Juu tuota esteiden hakua oon täälläkin puinut aikasemmin. Ihan oikeassa olet, se ei tunnu oikein edelleenkään hakevan niitä erityisen mielellään. Sillon joskus pidin sille kunnon "palkkaan hypyistä" kuurin, joka mun mielestä tuotti vähän jopa sitä tulosta, mutta nytte taas tainnu päästä unohtumaan. Treeneissä me monesti harjotellaan semmosia kuvioita, joissa ei samallalailla tarvi hakea hyppyjä, sitten aina mölleissä huomaa, että hups kun se ei tämmöstä helppoa hyppyä nyt hakenutkaan. Tai tommoset pärstän eessä olevat hypyt se hakee ihan ok (loppusuoria ollaan kyllä treenattu), mutta jos hypylle tullaankin kaarteella niin ei oikein onnistu. Jospa taas koittais omatoimitreeneissä ryhdistäytyä (mutku pitäis treenata niin paljon kaikkee muutakin...)

Innna on tainnut ottaa inspiraatioita One Mind Dogs:n harjoitteesta :hymy: Mekin ollaan yritetty treenata itsenäisiä keppejä, mutta kaukana ollaan vielä tuosta teiän menosta.
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: AGILITYPULINA 4 - Keskiviikkona, 29.01.2014 klo 14:55  
+
0
^ Mulla on itselläni vähän sellainen ongelma että palkkaan koiran hyvin usein esimerkiksi kepeille tai putken päähän, koska sen suunta ja ajoitus on silloin helpompi saada oikein. Pitäisi ihan todella kehua ja vouhottaa ja palkkailla joskus niistä tavan hypyistäkin, ettei ne olisi vaan sellaisia fillejä siellä haastavampien esteiden välissä vaan koiralle ihan yhtä kannattavia.
Rise to reset the world.

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: AGILITYPULINA 4 - Keskiviikkona, 29.01.2014 klo 14:59  
+
0
Kiitos Halla!
Henh, joo meillä oli treenin aiheena tuo. :)

Suurin ilon aihe oli kyllä noissa treeneissä, että oon osannu teroittaa Ilpukalle keppien aloituksen kriteerit kuntoon, sekä avo- että erityisesti umpikulmasta vääräänkin väliin päin ajautuessaan korjasi ennen aloitusta oikeaan väliin aloituksen. Etenkin tosiaan umpikulmissa tuli koiralta ihan selkeää oikeaa aivotyötä. Harjoittelu todellakin kannattaa! Lokakuun alusta tammikuun loppuun kehitys on ollu ihan huikeaa.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: AGILITYPULINA 4 - Keskiviikkona, 29.01.2014 klo 15:23  
+
0

naukunen kirjoitti:

...ettei ne olisi vaan sellaisia fillejä siellä haastavampien esteiden välissä...


Nimenomaan tämä. "Kyllähän se nyt ne hypyt hyppää" :roll:
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi

LjJ

LjJ
Viestimäärä: 114

VS: AGILITYPULINA 4 - Keskiviikkona, 29.01.2014 klo 16:26  
+
0
Jeeh, meidän juniori sai ekoista kisoistaan ekan LUVA:n. Omalla jännittämisellä pilasin toisella aksaradalla puomin ja toisella A:n, maltoin sentään korjata (ja samalla hyllyttää) ne suunnitelmien mukaan vaikkei niistä virhettä olisikaan tullut. Meillä siis pysäytyksen ja nyt valui yli. Seuraavissa kisoissa kannattaa yrittää ohjata niin kuin treeneissä eikä jäädä varmistelemaan ja painostamaan koiraa kontaktille :heristel: (tottakai oli nytkin suunnitellut ohjaavanai normaalisti, mutta noh, kisahermot kisahermot..) Mutta kokonaisuutena kai plussan puolella, koira toimi kuin unelma ja teki hyvät kepit joka radalla, vaikka saatiin ne jonkinlaiseen kuntoon vasta juuri ennen kisoja. Vauhti, irtoaminen, ohjattavuus ei kärsineet uudesta tilanteesta ja pakokauhuisesta ohjaajasta :nauru:

Anuapina

Anuapina
Viestimäärä: 342

VS: AGILITYPULINA 4 - Keskiviikkona, 29.01.2014 klo 16:31  
+
0
^Onnea LUVAsta! :)

Muakin kiinnostais kokeilla tota OMD:n keppihaastetta mikä oli tuossa keppivideolla mutta ei taideta olla ihan niin pitkällä keppiosaamisessa vielä...

Eilen oli kyllä sellaset reenit, että oisin toivonu niiden olevan videoituna. Miten voikin valssi olla niin vaikee..? :D paljon tuli taas uusia ideoita ja ajatuksia tulokulmista, valssin suunnasta, katseen suunnasta ym ym

Tuli mieleen tosta esteiden hakemisesta, että oon kyllä niin tyytyväinen, että mua on joskus opastettu harjoittelemaan paljon tarjoamista esteille: hypyillä, renkaalla, putkilla, kontakteilla, kepeillä.. Luulen, että tarjoamisen kautta saan meidän keinuongelmaakin eteenpäin. Siitä on ollut tosi paljon hyötyä, kun tiedän, että koira lukitsee esteet kun ne matkan varrelle osuu. Ja oon yrittäny pitää myös palkkauksen yllätyksellisenä eli välillä voi palkka tulla vaikka kesken ohjauksen.
kääsna Kapu (11/2008)
kääsna Myy (12/2011)
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 29.01.2014 klo 16:38)

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: AGILITYPULINA 4 - Keskiviikkona, 29.01.2014 klo 16:33  
+
0
^ Mitä tarkoitat esteiden tarjoamisella? Alkoi kiinnostaa.
Rise to reset the world.

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: AGILITYPULINA 4 - Keskiviikkona, 29.01.2014 klo 18:23  
+
0
^Oisko ihan esteille sheippaamista? Me oltiin harjotuskoirakkona koulutusohjaajakurssilla, jossa siis nämä koulutusohjaajaoppilaat oli tehnyt harjoitteita alkeiskoirakoita ajatellen (harjoituskoirakot oli kyllä pääsääntösesti siis jo pidemmällä kuin alkeissa). Yhdessä mentiin istumaan namit kädessä hypyn siivekkeen viereen passiivisena, koira irti ja odotettiin että koira osoittaa kiinnostusta esteeseen tai hyppää sen ilman mitään vihjettä josta sitten namia. Vähitellen siirryttiin kauemmas esteestä ja odotettiin, että koira tarjoaa sitä hyppyä. Tarkoititko Anuapina jotain tämän tyyppistä?
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi

Anuapina

Anuapina
Viestimäärä: 342

VS: AGILITYPULINA 4 - Keskiviikkona, 29.01.2014 klo 18:40  
+
0
Juu kyllä juuri tuota tarkoitan :) Nykyään ollaan siinä pisteessä, että jos seison lelu tai nami kädessä jossain esim kuuntelemassa kouluttajan ohjeita niin koira käy onnellisena tekemässä kaikki lähistöllä olevat esteet kokeillen, että mistä saa palkkaa :D
kääsna Kapu (11/2008)
kääsna Myy (12/2011)

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: AGILITYPULINA 4 - Keskiviikkona, 29.01.2014 klo 19:28  
+
0
Pitääkin kokeilla seropille tuota, kiitti vinkistä :hymy:
Rise to reset the world.

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 53
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28176
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6327
Viestejä yhteensä545676
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265834
(Tilastot päivitetty viimeksi 23.04.2024 klo 20:15)