Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Perjantaina, 20.12.2013 klo 20:00

Agilitypulina 4

Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 53

virtahepo

virtahepo
Viestimäärä: 1788

VS: AGILITYPULINA 4 - Keskiviikkona, 29.01.2014 klo 20:58  
+
0
Ketään Jyväskyläläisiä tulossa Jatpailuihin (epävirallisiin aksakisoihin) sunnuntaina 2.2? Me varmaan Pongon kanssa startataan nahkajoukkoeessa mölliluokassa. :nauru:
skcu Pongo

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: AGILITYPULINA 4 - Perjantaina, 31.01.2014 klo 10:18  
+
0
Pysäyttäisittekö huonolonkkaisen (C/C ja siitä alemmas) koiran esimerkiksi A:n kontaktille 2o2o-tyylillä? Ell käski jatkaa elämää normaalisti, mutta en sitten tiedä, että onko tuollainen A:n 2o2o-asento sitä normaalia elämistä. Onko sillä pysätyksellä mitään tekoa takapään kanssa vai kuormittaako se vaan etupäätä?
Pääosassa Jedi ja ne toiset.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 31.01.2014 klo 10:19)

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: AGILITYPULINA 4 - Perjantaina, 31.01.2014 klo 10:53  
+
0
Mä oon omaa C-lonkkaista pysäyttänyt ihan hyvillä mielin ja harrastanut muutenkin agilitya ihan siinä missä A-lonkkaisenkin kanssa. Lääkäri on sanonut että löysäthän nämä on mutta jos koira ei oireile ja pysyy hyvässä lihaksessa niin ei vaikuta elämään tai harrastamiseen tasan yhtään. Niitä A-estetoistoja tulee niin vähän ja etupäällehän se on raskaampi. Treenikaverin B/C-colliella on valiokello käynnissä ja kisaapa tässä maassa D/D-lonkkainen beauceronkin kolmosissa, että koiran mukaan.
Rise to reset the world.

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: AGILITYPULINA 4 - Perjantaina, 31.01.2014 klo 11:02  
+
0
C/C ei kyllä mun mittapuun mukaan ole "huonolonkkainen", eli ihan huoletta harrastaisin.

Vuorisumu

Vuorisumu
Viestimäärä: 1642

VS: AGILITYPULINA 4 - Perjantaina, 31.01.2014 klo 11:11  
+
0
Enemmän se pysäytys A rasittaa koira etupäätä kuin niitä lonkkia. C-lonkat harvoi haittaavat koiran elämää, jos lonkissa ei ole nivelrikkoa, jos koiralla on hvyä fyysinen kunto (lihakset tukevat lonkkia).

lintuja

lintuja
Viestimäärä: 676

VS: AGILITYPULINA 4 - Perjantaina, 31.01.2014 klo 21:05  
+
0
Haa, tulevaisuuden agitykkini on nyt 6 viikkoa vanha. Millaisethan kontaktit sille sitten joskus kantsisi opettaa.. Pikkukoira kun on hän. Onko "varmojen" juoksukontatien opetus ylipäätään mahdollista vai alanko jo rakentamaan laatikkoa.....
suomenpystykorva-karjalankarhukoira-?: Helmi 05/09.
tanskalais-ruotsalainen pihakoira: Tähti 12/13.

Windy

Windy
Viestimäärä: 153

VS: AGILITYPULINA 4 - Lauantaina, 01.02.2014 klo 00:30  
+
0
Virtahepo// Me mennään kans Jatin epiksiin, saatiin onneksi ryhmästä joukkue kasaan. Mölliluokkaan ollaan menossa, viimeksi taidettiin epistellä heinäkuussa Jattirallyissa, jalat sauhuaa jo päästä taas juoksemaan. :D Treeneissäkin ollaan käyty viimeksi useampi viikko sitten, josko sitten tauon innoittamana tuosta löytyisi vahingossa vaikka vauhtia!
http://treenikaverit.blogspot.fi/

Shetlanninlammaskoira Windy 3/2010
Eurasier Cloudy 2/2011
Bordercollie Dacu 3/2006

Boujer

Boujer
Viestimäärä: 22

VS: AGILITYPULINA 4 - Lauantaina, 01.02.2014 klo 12:36  
+
0
Jetin kanssa ollaan agilityä harrasteltu jo jonkin aikaa. Hypytekniikka on huomattavasti parantunut viime talvesta, ja kesällä menään aika korkeitakin esteitä. Kunnon verryttelyillä ei ole ikinä mitään tullut. Jet on lähes aina treeneissä täysillä mukana, ja tekee mitä pyydän. Kepit haluaisin seuraavaksi opettaa, kun putken ja hypyt osaa hienosti. Keppien opetuksessa se on hankalaa, että poika on niin kärsimätön, että kyllästyy siihen pujottelemiseen ja alkaa sitten riehua. Vinkkejä?



Kaksissa epiksissä ollaan käyty. Virheitä tuli kummassakin aika paljon. Ensimmäisellä kerralla oltiin putkea harjoiteltu kisoja ennen vain pressukyhäelmillä, joten eihän Jet edes tiennyt mitä putkilla piti tehdä. :') Toisella kerralla tuli virheitä esteen reunan yli hyppäämisestä (Jetistä starttiluokan esteet ovat liian pieniä) ja putken ohittamisesta (oma virheeni). Silti on kisoissa aina tosi kivaa ollut, ja siellä Jet pistää parastaan, koska menee aina kovempaa kuin kotona.

Ei olla missään treeneissä käyty, paitsi kaksi viikkoa sitten tutustumispäivässä. Pihalla ollaan sitten tähän asti treenailtu. Syksyllä koitetaan päästä johonkin agiryhmään, niin voidaan virallisetkin kisat ottaa tähtäimeen. :)
"Doubt kills more dreams than failure ever will..."

Zörö

Zörö
Viestimäärä: 4

VS: AGILITYPULINA 4 - Lauantaina, 01.02.2014 klo 23:38  
+
0
Heippa!

Osaisko joku antaa vinkkejä meidän keppiongelmaan. Olen opettanut kepit ohjureilla, mutta ennen niitä aloitin hieman tekemään 2x2:lla, jonka kuitenkin nopeasti hylkäsin kun siitä ei tuntunut tulevan mitään. Loppusyksystä otin viimeisetkin ohjurit pois ja mentiin yksittäisenä 12 keppiä ihan onnistuneesti joitain treenikertoja. Sitten tuli hallikausi ja aluksi hallilla ei edes ollut keppejä ja sitten treenattiin pitkään ohjauskuvioita ja keppejä vain muutamia kertoja ihan hallikauden alussa. Nyt kun on taas ollut keppejä treeniohjelmassa, niin koira alkaa hidastella kesken keppien ja jättää usein viimeisen välin tekemättä. Ja vielä isompi ongelma on se, että koira ei edes aloita keppejä jos itse menen keppien vasemmalle puolelle. Lähettämällä ja oikealta puolelta tekee varsinkin pari ekaa kertaa ihan ok:sti kepit loppuun asti ja nyt muka ei voi edes yrittää kun olen hitusenkaan vasemmalla puolella. Pitääkö kepit opettaa kokonaan uudelleen alusta asti vasemmalta vai mitä ihmettä? Ja ollaan siis tehty ilman ohjureita 12 keppiä myös vasemmalta, mutta koira oppi mielestäni ensin kepit niin, että olen oikealla ja vasta myöhemmin pystyin ottamaan kaikki ohjurit pois kun olen itse vasemmalla. Koira on kohta 2 vuotias sheltti, kontaktit myös vaiheessa ja säheltaa jonkin verran vielä treeneissä.

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: AGILITYPULINA 4 - Sunnuntaina, 02.02.2014 klo 10:08  
+
0
^Mä en edes yritä antaa vinkkejä, mutta ehkä jotain vertaistuen tyyppistä: mun vanhemmalla koiralla meni tositosi kauan, että oppi pujottelemaan niin, että olin vasemmalla puolella. Olin jo aika epätoivoinen ja mietin koko keppien uudelleen opetusta. Verkoilla koitettiinkin, mutta koiralla meni pasmat aivan sekaisin ja hyppäsi vain verkkojen yli pois kepeiltä. Kärsivällisesti sitten vain treenattiin suoritusvarmuutta kepeille, ja varmuuden kasvettua koira kerran testatessa pujottelikin kummaltakin puolelta. Meillä on kuitenkin ollut ongelmana koiran irtoaminen kepeille ja se kaipaa kovasti tukeani koko pujottelun ajan. Nyt kaksissa viime kisoissa ollaan vihdoin saatu onnistuneet lähetykset kepeille ja koiralle on selvästi tullut lisää itsevarmuutta. Tämän ongelman kanssa painittuani on kuitenkin selvää, että junnulle kepit opetetaan eri tavalla, ja tänään onkin edessä ensimmäiset kujakeppitreenit.

Mitenkäs te muut eiliset semmailijat, koitteko valaistumisia tai saitteko uusia ajatuksia kontakteista? Itse olen edelleen aika pyörällä päästäni, mutta enköhän käy ainakin ne boxitarvikkeet ostamassa ja opeta sitä junnulle. Täytyy sitten miettiä, siirretäänkö se A:lle. Vähän jäin kaipaamaan esimerkkejä niistä käännöksistä, vähän edelleen epäilyttää, miten saisin koko paketin kasaan kovassa vauhdissa kuumuvalla koiralla... Varsinkin, kun perusohjauksetkin ovat monesti aivan hakusessa.

Kalinka

Kalinka
Viestimäärä: 731

VS: AGILITYPULINA 4 - Sunnuntaina, 02.02.2014 klo 12:47  
+
0
Ehkä minäkin voisin vihdoin liittyä tähänkin keskusteluun :heiluti:

Meillä Maxin kanssa otettiin askel taaksepäin, kun nyt se taas keksi ettei siedä muita uroksia kentällä. Ja että kaikenlaiset kivat hajut ovat minua kiinnostavampia. Ärsyttää ja ahdistaa ja vaikka mitä. Taisteltiin tämän kanssa viime keväänä/kesänä, mutta viime syksynä päästiin jo tosi paljon eteenpäin. Tuntui, että homma alkaa sujua ja pystyttiin keskittymään jo ihan oikeasti agilityyn. Ehkä se on vaan tämä talvi ja hieman pidemmät treenivälit. Toivottavasti. Tai sitten joku myöhäinen uhmaikä, vai miksi niitä kutsutaankaan, vielä..
Brasilianterrierit lady Lara Croft 13.11.2005 & herra Max Payne 21.08.2011
Laralla on asiaa

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: AGILITYPULINA 4 - Sunnuntaina, 02.02.2014 klo 16:06  
+
0
Millainen otus lintujalle on tulossa?
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: AGILITYPULINA 4 - Sunnuntaina, 02.02.2014 klo 16:12  
+
0
^ Tanskalais-ruotsalainen pihakoira.
Rise to reset the world.

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: AGILITYPULINA 4 - Sunnuntaina, 02.02.2014 klo 17:01  
+
0
Utelias kiittää tiedosta :hymy:

Me siirrettiin tällä viikolla laatikko täyskorkealle A:lle ja näin hienosti sujui. Seuraavaksi pitäisi varmaan vaihtaa laatikon tilalle pumpit pikkuhiljaa, niin voisi ruveta vaikeuttamaan ja nostamaan koiralle kierroksia eli ottaa alle muita esteitä ja katsoa, miten hyvin hakee alas asti kontaktit paineen alla. Työtä alla kolme kuukautta ja pikkuhiljaa alkaa usko A:n kontakteihin palautua :kumarrus:
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

virtahepo

virtahepo
Viestimäärä: 1788

VS: AGILITYPULINA 4 - Sunnuntaina, 02.02.2014 klo 18:26  
+
0
Kalinka mulla on ollut ihan samaa ongelmaa, mutta mitä kauemmin sitä harrastaa, sitä helpommaksi se käy. Nykyään kun omaa koiraa kiinnostaa paljon enemmän treenaaminen niin ei se jaksa kiinnostua muista koirista niin paljoa hallissa, toisaalta nykyään treenataan enenmmän itsekseen/pienessä porukassa kun alkeiskurssilla, millon kentällä oli useita koirakkoja samaan aikaan. Ei hyvä ollut se silloin! Mutta nykyään on paljon parempi, huomaa että sitä pystyy kontrolloimaan myös hallissa missä on koiria, mikä olis ennen ollut mahdotonta.

Ja me käytiin tänään vähän epiksissä :hymy:
skcu Pongo

Vuorisumu

Vuorisumu
Viestimäärä: 1642

VS: AGILITYPULINA 4 - Sunnuntaina, 02.02.2014 klo 18:27  
+
0
Miksi pumpit?

Angat kirjoitti:


Mitenkäs te muut eiliset semmailijat, koitteko valaistumisia tai saitteko uusia ajatuksia kontakteista? Itse olen edelleen aika pyörällä päästäni, mutta enköhän käy ainakin ne boxitarvikkeet ostamassa ja opeta sitä junnulle. Täytyy sitten miettiä, siirretäänkö se A:lle. Vähän jäin kaipaamaan esimerkkejä niistä käännöksistä, vähän edelleen epäilyttää, miten saisin koko paketin kasaan kovassa vauhdissa kuumuvalla koiralla... Varsinkin, kun perusohjauksetkin ovat monesti aivan hakusessa.



Kyllä mä sain uusia ajatuksia ja uutta näkökulmaa kontakteihin. Ehkäpä opetan kesällä Sumulle A:lle juoksukontaktin 2 on 2 offin lisäksi kehikkosysteemillä. Chilin kanssa voisi puomiakin testailla ihan tuolla täysjuoksulla. Sen kanssa kun ei kisata, niin voi hyvin testailla kaikkea :nauru:

lintuja Ainakin eilisen seminaarin perusteella tuli usko, että varmat juoksarit on ihan mahdolliset, mutta Suomen rataprofiileilla etenkään puomilla ei pahaa tee, vaikka lisäksi opettaisi pysäytyksetkin. Juoksareita ei kannata aloittaa ennen kuin lähemmäs vuotiaalla koiralla. Laatikkoa/tyynyä voit treenata jo nuoremmallakin.

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: AGILITYPULINA 4 - Sunnuntaina, 02.02.2014 klo 19:16  
+
0

Vuorisumu kirjoitti:

Miksi pumpit?



Koska toi laatikko ei ole paras mahdollinen (as you can see, se on tehty pituuden merkkikepeistä :viheltel:) enkä kehtaa ruveta tuolla toisella hallilla, missä meidän seuran treenit on, virittelee tollaista...
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

lintuja

lintuja
Viestimäärä: 676

VS: AGILITYPULINA 4 - Sunnuntaina, 02.02.2014 klo 20:22  
+
0
Juu, pihakoiranarttu muuttaa meille reilun viikon päästä. Jos siis kasvattaja kelpuuttaa mut ja mä kasvattajan ja koiran (näillä etäisyyksillä ei olla nähty vielä). Aika varma oon kyllä kuulemani perusteella, mutta koskaan ei voi tietää. Siksi vähän hirvittää, kun jo innoissani hehkuttelen.

Mutta: jos opettaa sekä pysäytykset ja juoksukontaktit, annetaanko kontaktiesteille eri käsky riippuen siitä kumpaa vaaditaan vai ilmoitetaanko koiralle haluttu suoritustapa kesken esteen (oletan siis, että juoksukontakti on jotenkin oma juttunsa eikä vaan super nopea vapautus 2 on- 2 offista..)?? Helmille voisi kyllä opettaa juoksukontaktit huvikseen, saattaisi meidän surkeat ajat parantua jonkun sekuntin sadasosan. Ja olisipa sitten harjoiteltu opettamista tulevaa pentua varten.

Helmi-parka joutuu olemaan testikoira vähän joka suhteessa. :D
suomenpystykorva-karjalankarhukoira-?: Helmi 05/09.
tanskalais-ruotsalainen pihakoira: Tähti 12/13.

Anuapina

Anuapina
Viestimäärä: 342

VS: AGILITYPULINA 4 - Sunnuntaina, 02.02.2014 klo 23:05  
+
0
Mulla jäi semma väliin kun auto reistaili.. :/ harmittaa.. onneksi sentään eilen pääsi kaverin kyydissä epiksiin, niin ei täysin agilityvapaa päivä ollu :D

Täytyy yrittää nyt vaan tän hetkisten tietojen pohjalta jonkinnäköisiä juoksareita rakennella.. Ajattelin, että teen ihan erillään muusta agitreenistä niin ei mene sekaisin, jos teenkin jotain ihan hassua. Eri käskyt mun täytyy ottaa, koska mulla ei oo erillistä pysäytyskäskyä vaan kiipee tarkottaa koko estettä ja loppuun pysähdystä.

Tuolla edellä joku sanoi, ettei kepit etene.. Kepeillä meillä on ollut hyötyä avustajasta ja etupalkasta, jolloin ohjaaja on voinut liikkua vapaammin ja kummalla vaan puolella. Itse koen melkein vasemmalta ohjaamisen helpommaksi kun oikeelta..

Piti vielä kommentoida tuohon lonkka-asiaan niin mun c/c-lonkkainen (löysät, matalat lonkkamaljat) on tosi etupainoinen, osittain johtuu rodusta, mutta varmasti myös siitä etten ole osannut kehittää sen syviä lihaksia, jotta se pystyisi tasapainoisemmin liikkumaan. Eli pelkästään lonkista se ei ole kiinni mutta toki löysemmät lonkat aiheuttavat mahdollisesti haasteita muulle kropalle. Jos se viel agilityä harrastaisi niin opettaisin kyllä juoksukontaktit A:lle, koska se pysähtyminen oli sille tosi rankka, kun se yritti täydestä vauhdista töksähtää.
kääsna Kapu (11/2008)
kääsna Myy (12/2011)
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 02.02.2014 klo 23:16)

Mikene

Mikene
Viestimäärä: 382

VS: AGILITYPULINA 4 - Maanantaina, 03.02.2014 klo 08:53  
+
0

lintuja kirjoitti:

Juu, pihakoiranarttu muuttaa meille reilun viikon päästä.



Oo mikä valinta! Toivottavasti pentu täyttää tarpeet. Terppatuloa mukaan porukoihin :peukku:
tarupi Hippu (9/2009)

  Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 53
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28160
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6321
Viestejä yhteensä545649
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265822
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.04.2024 klo 00:15)