Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Torstaina, 22.04.2010 klo 16:46

Junior Handler

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: JUNIOR HANDLER - Torstaina, 01.12.2011 klo 21:01  
+
0

eemppupa kirjoitti:

Hei ! Kun te tunnutte tietävän aika paljon näyttelyistä niin jos olen itse 15 niin pystynkö osallitsumaan siihen ihan normaaliin pentuluokkaan vai onko niillä handlereillä ikärajaa ? :)


Pentuluokassa (kuten ei yleensäkään näyttelyiden ikäluokissa) ei ole handlerilla mitään ikärajaa. Koiran, oli se sitten pentu tai veteraani tai mitä vain siltä väliltä, saa esittää ihan minkäikäinen vain.
Juniorhandlerit taas on jaettu kahteen ikäryhmään 10-14v ja 14-17v -> Suomen junior handlerit
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

eemppupa

eemppupa
Viestimäärä: 4

VS: JUNIOR HANDLER - Perjantaina, 02.12.2011 klo 22:03  
+
0
Okei hyvä, kun kaverini sanoi että handlerin pitää olla 18.v mutta kun missään ei lue niin, joten oli pakko tarkistaa asia :D

Triixie

Triixie
Viestimäärä: 5

VS: JUNIOR HANDLER - Torstaina, 08.12.2011 klo 18:09  
+
0
Elikkä, mikä tarkoitus junior handelerin kanssa on oikeastaan? Siis mitä olen ymmmärtänyt, niin arvostellaan vain handleria eikä koiraa? Ku eks se olis tarkoitus näyttelyissä että koiraa avrostella? Niin miks pitää sit arvostella handleria....? Olis kivaa jos sais tietää ajatus tän takaa ni vois itekki aloittaa tä harrastus:)

lodda

lodda
Viestimäärä: 58

VS: JUNIOR HANDLER - Torstaina, 08.12.2011 klo 19:45  
+
0

Triixie kirjoitti:

Elikkä, mikä tarkoitus junior handelerin kanssa on oikeastaan? Siis mitä olen ymmmärtänyt, niin arvostellaan vain handleria eikä koiraa? Ku eks se olis tarkoitus näyttelyissä että koiraa avrostella? Niin miks pitää sit arvostella handleria....? Olis kivaa jos sais tietää ajatus tän takaa ni vois itekki aloittaa tä harrastus:)



MINUSTA junnuilussa on tarkoituksena kilpailla nuorten esittämis taidoista ja oppia parempaa koiran hallintaa/esittämistä/yhteistyötä sekä oppia esittämään erinlaisia rotuja ja luonteita. Itse olen harrastuksesta saanut paljon, mm. hyviä ystäviä, oppinut esittämään paljon paremmin koiria sekä päässyt kokeilemaan uusia rotuja sekä se on ollut kiva harrastus näin nuorelle joka ei omista omaa koiraa jonka kanssa kiertää tavallisia kehiä. :)
Kennelliiton nettisivuilla lukee näin "Junior handler on nuorten koiranesittämiskilpailu. Lajin tarkoituksena on lisätä nuorten koiraharrastusta sekä edistää ja parantaa koirien ja nuorten yhteistyötä."

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: JUNIOR HANDLER - Torstaina, 08.12.2011 klo 20:08  
+
0
Lainaan vielä itseäni tuolta aiemmasta viestistä

griffon kirjoitti:

-> Suomen junior handlerit

Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Triixie

Triixie
Viestimäärä: 5

VS: JUNIOR HANDLER - Perjantaina, 09.12.2011 klo 16:36  
+
0
Kiitos!(: ku en ollu iha ymmärtäny tän koko jutun...:D
(Viestiä on muokattu perjantaina, 09.12.2011 klo 16:37)

Triixie

Triixie
Viestimäärä: 5

VS: JUNIOR HANDLER - Perjantaina, 09.12.2011 klo 16:46  
+
0
sori et oon taas tääl kysymäs...(; elikkä, mist kannattais kysyy koiraa tai mite ja mistä te saatte koiria esitettäväks?

mibuuuu

mibuuuu
Viestimäärä: 2

VS: JUNIOR HANDLER - Perjantaina, 09.12.2011 klo 17:41  
+
0
6.12 oli mun eka JH :) Sekin oli mätsärissä.. Mut siis hyvin meni, PUN, ei sij. Kun sanotaan että eka kerta oli!

Triixie

Triixie
Viestimäärä: 5

VS: JUNIOR HANDLER - Torstaina, 29.12.2011 klo 12:36  
+
0
En tiedä että kuuluuko tä tänne mut aattelin kysyä silti.... nii et onko kukaan ollut näyttelyissä, siis virallisissa, rotukehissä estittämäs? Ku haulaisin saada koiralleni jotain tuloksia mutta niitähän ei saa junior handlerissa. Ja oon ainoa ketä meiä koiraa esittää niin saako edes alaikäinen mennä rotukehiin????(:

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: JUNIOR HANDLER - Torstaina, 29.12.2011 klo 22:15  
+
0
^Tuolla sivun ensimmäisenä on aiempi vastaukseni mikä pätee myös tähän. Virallisessa rotukehässä ei esittäjän iällä ole väliä.
Näyttelypulina -ketjussa saattaa olla aiheesta enempikin juttua.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Aasa

Aasa
Viestimäärä: 2

VS: JUNIOR HANDLER - Torstaina, 29.12.2011 klo 22:15  
+
0
Moikka,

Olen reviiri lehden junnupalstan uusi toimittaja joka siis kirjoittelee nuorten koiraharrastajien kuulumisia yms. Itseäni pyydettiin tekemään juttua juniorhandlerista ja kun en itse sitä harrasta on siitä vaikea kirjoitella. Vaikkakin ensi vuoden puolella harkintaan tulee junior handlerin harrastaminen.Joten kysyn teiltä apua jutun kirjoittamiseen. Junnujen vuoden kohokohtia yms. uutisia.Sääntö muutoksia tms. mitä ikinä siitä voisikaan kirjoittaa. Tottakai itselläni pohja siihen on jo valmiina ja näin,mutta haluan myös lehteen teidän kommentteja siitä minkälaista junior handler on nykyaikana,eikä esimerkiksi 10 vuotta sitten. Laittakaa vaikka mulle sähköpostina ja sieltä poimiskelen tärkeimpiä (millimaria@hotmail.com) Kiitos!

ps. jos jollakin on jotain juuri esimerkiksi 10 vuotta sitten junnukisojen meiningistä nii siitäkin saa laittaa meiliä

Razuu

Razuu
Viestimäärä: 2

VS: JUNIOR HANDLER - Torstaina, 12.04.2012 klo 09:18  
+
0
Moi!
Täällä olis 12w tyttö, joka olis innostunut Junior Handlerista. Haluaisin aloittaa sen / olisin valmiina aloittaan sen, mutta en saa mistään koiraa. Meilläkin on koira, mutta ei niiden kanssa pysty ( Toinen kiertaa kasvattajan kans ja toinen sekarotuinen ) ja toisen koiramme kasvattaja ei pysty antamaa, eikä kaverinikaan pysty. Olisko kukaan Tampereella asuva valmis antamaan minulle koiran Tampere KV:n Junior Handleriin? Olisin todella kiitollinen, jos joku voisi. Ilmoittautuminen loppuu 16.4, joten tätä ennen minun pitäisi löytää koira!

Mindikoikkeri

Mindikoikkeri
Viestimäärä: 6

VS: JUNIOR HANDLER - Lauantaina, 21.07.2012 klo 23:06  
+
0
Moikka!

Olen menossa (ehkä dalmatiankoiran kanssa) JH-luokkaan syksyllä. Olen esiintynyt ennenkin JH-kehässä. Olen lukenut useita plastoja, ja joka paikassa sanotaan, että arvostelava juttu on handlerin ja koiran yhteistyö.

Mitä on yhteistyö? Vaikutanko ihan pimeeltä? Tarkoittaako se, että esiintyvien välillä on katsekontakti, vai tarkoittaako, että tulee "juttuun"? Vai sitä, että antaa käsitellä? Vai sitä, että koira on hallinnassa? Tietysti koira esitetään rodunomaisesti, mutta mistä yhteistyön huomaa?

Käyn mätsäreissä vielä ennen näyttelyä, mutta vastauksen tuohon alleviivattuun kysymykseen kuun sais.. :) Kiitos!
Kooikerhondje Mindi, http://mindikooiker.blogspot.fi/

Koivukosken

Koivukosken
Viestimäärä: 13

VS: JUNIOR HANDLER - Sunnuntaina, 22.07.2012 klo 14:11  
+
0
Hei!!

Itse kiinnostuin ensimmäisen koirani (chihuahua) kanssa näyttelyistä ja vasta sitten kuulin junior handlerista.. harmi vain että olen jo 19... chihu täyttää marraskuussa 3 vuotta.. (näen koiraa kerran kuukaudessa, koska täällä kotona ei voi olla mitään eläimiä isäni takia.. isälläni on leukemia, mikä rajoittaa peuhaamista eläinten kanssa ettei karvoja tulisi taloon.. koira asustelee exäni äidin luona) viimeistään ensi vuonna pitäisi minulla ja kihlatullani olla suomenlapinkoira... jonka kanssa aion mennä kehään :-) harmi vain että ei ole sen enempää kokemusta kehässä olemisessa kuin kaksi kertaa mätsäreissä käynyt.. :-/ nuorena olisin todellakin halunnut käydä koiran kanssa kehässä eli olla junior handleri.. mutta kaikille ei ole suotu omaa koiraa pienestä asti tai suostuvia vanhempia :-(

ShowGirl

ShowGirl
Viestimäärä: 144

VS: JUNIOR HANDLER - Lauantaina, 28.07.2012 klo 18:37  
+
0
Kaikille edellä kyselleille vastaukseksi vielä uudemman kerran, ettei esittäjän iällä ole tavallisissa rotukehissä mitään väliä. Itse olen 16v ja esitän näyttelyissä useita eri rotuja (kaukasianpaimenkoiraa, bordercollieta, cairnterrieriä ja cockereita olen esittänyt epävirallisissa kehissä). JH-toiminnassa en ole ollut mukana. Olen niin sanotusti itseoppinut handleri:hymy:
Cockeripojat Deppi&Jasu - iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn
http://tassunjlkisydmessa.blogspot.com

lodda

lodda
Viestimäärä: 58

VS: JUNIOR HANDLER - Maanantaina, 13.08.2012 klo 10:52  
+
0
Täällä on yks junior handleri (15v), joka on kiertänyt 2v niin rotukehiä kun jh:ta ja kokemusta on semmosesta 20 eri rodusta ja monesta erinlaisesta koirasta... Itse olen alusta asti pienellä avulla koirani hommannut esim. netistä/kasvattajilta/tutuilta/paikanpäältä. Olen tyytyväinen siihen että en ole alussa pyytänyt esim. kavereitani hankkimaan minulle esitettävää vaan alusta asti omatoimisesti ja reippaasti, jolloin saa heti esimakua mitä parinvuoden päästä tulemaan pitää.

Aloittelevan kannattaa lukea paljon esim. facebookissa on junnusivuja ja monella junnuilijalla on blogi joista pääsee hyvin esimakuun ja saa selkeän kuvan miten toimia. Koirien hankkimisesta sen verran että kasvattajille kannattaa lähettää s-postia sillä useammat lainaavat koiriaan (ei välttämättä ventovieraalle mutta parin tapaamisen ja treenailun jälkeen) ja jatkossa avautuu mahdollisuuksia päästä rotukehiin ja isompiin kehiin. Ei jh:ssa päivässä tulla mestariksi sillä tarvitaan paljon taitoa, kokemusta ja tuuriakin, mutta kun sitä menestystä tulee niin on se kyllä kaiken vaivan värtti. (:

Lajin suosio on kasvanut huimasti viime vuosina ja vaikka junnuilijoihin välillä kohdistuu kritiikkiä niin ei se kyllä kehän laidalla näy, ja omasta mielestäni ovat erittäinkin reilua ja asiallista porukkaa. Todella sosiaalista porukkaa, joista löytää mainiosti uusia koirakavereita kun vaan vähän tyrkyttää itseään mukaan eikä vain katsele kaukaa. :peukku:

toivottavasti tuo teksti antoi jollekin, jonkinlaista apua lajin suhteen. :nauru:

EmmiL

EmmiL
Viestimäärä: 5

VS: JUNIOR HANDLER - Perjantaina, 05.10.2012 klo 18:23  
+
0
Kellään vinkkejä innokkaan leonbergin esittämiseen?

Ja lainaisko kukaan Lahden, nastolan seudulta junnukoiraa? Jotain joka osaa jo homman. :)

Furioz

Furioz
Viestimäärä: 1

VS: JUNIOR HANDLER - Sunnuntaina, 07.10.2012 klo 19:58  
+
0
Yhetistyöllä tarkoitetaan että koira "toimii" kanssasi, esim. just katsekontakti pitää olla hyvä ja kaikki muut asiat jotka mainitsit. Jos otetaan esimerkiksi toko tai agility niin siellä on sama asia, vain erillä tavalla. Lyhyesti sanottua "ymmärrät koiraa ja se ymmärtää sinua", koira "toimii".
Näin aika aloittelijalta sanottua :D

Heikkuli

Heikkuli
Viestimäärä: 16

VS: JUNIOR HANDLER - Perjantaina, 09.11.2012 klo 17:06  
+
0
Oon 13-vuotias ja tosi kiinnostunut junior handleri-toiminnasta. Voisko joku antaa vähän jotain vinkkejä miten pääsis tässä alkuun ? :) Kiitos.

Anma

Anma
Viestimäärä: 34

VS: JUNIOR HANDLER - Lauantaina, 10.11.2012 klo 10:22  
+
0
http://juniorhandlerit.webs.com/juniorhandler.htm Tuossa on yleistietoa juniorhandlerista. Tosin nuo sivut ovat vanhat junnusivut ja yritän tässä viikonlopun aikana saada uudet sivut julkaistua.

Mutta suosittelisin aloittamaan mätsäreiden/pienempien näyttelyiden junior handler kisoista. Niissä kun on yleensä hieman vähemmän osallistujia (kansainvälisissä näyttelyissä on helposti parikymmentä osallistujaa per ikäryhmä). Pienemmissä näyttelyissä on yleensä myös suomalaiset tuomarit, eikä teetetä välttämättä mitään kahdeksikkoa tai T:tä, tai kysellä koiran hampaiden määrää tai rodun alkuperäistä tarkoitusta.

Mutta siis ensin käy vaikka parissa pienemmässä kilpailussa jotta pääsee vähän jyvälle junnukehistä, ja sitten kun suurempiin kisoihin menee niin kannattaa tosiaan varautua siihen että teetetään myös noita kuvioita, tuomari saattaa olla ulkomainen (tosin kehäsihteerit toimivat kyllä aina tulkkina), tuomari voi kysyä jotakin esitettävästä rodusta tai koirista ylipäätänsä (yleensä alkuperäinen käyttötarkoitus, mutta ompahan pariin otteeseen sitä koirien hampaidenkin määrää kysytty) ja kannattaa aina myös opetella näyttämään itse koiran hampaat tuomarille. Suuremmissa näyttelyissä junior handlerit myös pukeutuvat hieman siistimmin, ei nyt heti alkuun tarvitse lähteä ostamaan jakkupukua, mutta siistit vaatteet on plussaa :)

Ja koirasta vielä sen verran että jos on oma/ joku tuttu koira, niin varmasti kannattaa aloittaa sen kanssa niin ei tarvitse jännittää sen puolesta että on narun päässä vieras koira.
Svit Harmful Manifig, Aquacrest Again-Oh No & ZZman's Garfield

Kotisivut

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28158
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6320
Viestejä yhteensä545645
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään8
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265818
(Tilastot päivitetty viimeksi 16.04.2024 klo 13:15)