Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Keskiviikkona, 13.10.2010 klo 12:08

Koiran pukeutuminen treeneissä

Siirry sivulle: 1 2 3

HennaBella

HennaBella
Viestimäärä: 137

KOIRAN PUKEUTUMINEN TREENEISSä - Keskiviikkona, 13.10.2010 klo 12:08  
+
0
En noin pikaisesti katsellessani löytänyt vastaavanlaista aihetta. On nyt tullut syksyn kylmetessä, ja koiran lihashuoltoon tutustuttuessa muutamia kysymyksiä koirien 'takkien' käytöstä. Miten te muut suojaatte koiranne lihaksia kylmältä? Laitatteko takit niskaan jo alkulämmittelyn ajaksi vai vasta sen jälkeen, kunnes on suoritusaika? Ja pidättekö takkia päällä myös jäähyttelyn ajan vai vasta sen jälkeen?

Kiitos kun jaksatte vastata tyhmälle.. :nolo:
nim. ei pahempia lihasongelmia tänä vuonna kiitos
pk. collie Bella 20.5.2008
suomenlapinkoira Lilli 13.1.2010
Blogi

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: KOIRAN PUKEUTUMINEN TREENEISSä - Keskiviikkona, 13.10.2010 klo 12:25  
+
0
Muakin kiinnostais tää, kun alotettiin nyt syksyllä agility koiran kanssa. Alkeiskurssin teoriatunnilla sanottiin, että näin syksyisin ja talvisin ois hyvä käyttää koiralla jotain vaatetta alkulämmittelystä jäähdyttelyyn ja vaate riisuttaisiin vaan suorituksen ajaksi. Ainakin meillä alkeiskurssilla tulee ihan hirveesti odottelua ja vaikka hallissa treenataankin, niin alkaa olla sielläkin jo viileä. Tosin vielä noi harjotukset ei ihan hirveesti koiraa kuormita, kun treenataan pikkusia aikoja este kerrallaan, mut aika pian päästää tekemään enemmänkin ja silloin lihaksetkin on kovemmalla.

Eli, millasta vaatetta suosittelisitte? Oisko esim. mantteli hyvä? Se ois ainakin nopea riisua tarvittaessa.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: KOIRAN PUKEUTUMINEN TREENEISSä - Keskiviikkona, 13.10.2010 klo 12:43  
+
0
Lähinnä takissa olen ymmärtänyt että tärkeää on se että se on tarpeeksi iso ja suojaa hyvin suuret lihakset. Eli edestä tarpeeksi leveä ja menee vatsan alta - rintalihakset, takaa tarpeeksi pitkä ja ylettyy koiraa polveen asti - reisilihakset. Nämä ainakin agilityssä joutuvat kovimmalle ja revähdysriski on suurin, hypätessä takapää alastullessa etupää.
Eli tarpeeksi iso mantteli, jossa on etujalkojoen välistä menevä kappale, on ymmärrykseni mukaan hyvä.

Olenkin menossa ensi sunnuntaina kuuntelemaan luennon koiranlihashuollosta, sisältäen mm. lämmittely, jäähdyttely ja takkien käyttö.

Sitten voin kertoa ainakin mitä ko luennolla kerrottiin. Luennoitsija taisi olla joku erikoiskoirafysioterapeutti jos nyt oikein muistan. :)
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 13.10.2010 klo 12:46)

Agitem

Agitem
Viestimäärä: 1072

VS: KOIRAN PUKEUTUMINEN TREENEISSä - Keskiviikkona, 13.10.2010 klo 15:24  
+
0
En itse ole koiralla käyttänyt takkeja treeneissä koska vielä näillä ilmoilla paksu karvapeite pitää lämpöä aika hyvin ja takin kanssa aletaan läähätellä. En viitsi pukea turhaan kun kerta tekee koiran olon vaan mitä ilmeisimmin aika tukalaksi ja on kuitenkin sen verran hankalakin .. mutta olen kyllä ajatellut jotain kevyttä manttelia silti, sille varalle jos vaikka joskus tulisi trimmissä vedettyä vähän lyhyemmäksi tms.

Mutta nyt kun alkaa talvikaudelle hallissa treenit, otan varmaan mukaan meidän pitkälahkeista talvipukua lämmittelyihin ja jäähdyttelyihin jotka tapahtuvat mitä ilmeisimmin ulkosalla, pakkasella kun on välttämätön. Lisäksi otan kevythäkin ja jonkinlaisen viltin, mutta kuinka kylmää hallissa yleensä on, pitäiskö käydä kipasemassa tolle jostain Prismasta äkkiä jotain? En viitsisi ostaa eläinkaupasta kun hinnat on aika kovat enkä ottais treeneihin pitkälahkeista (=hankalaa) mutta toisaalta toi ei syksyllä pahemmin lämmikettä tartte ja ulkona talvella pitkälahkeista, eli tulis käytettyä varmaan vain tuolla talvitreeneissä. Sadekeleilläkin kun pitää olla pitkälahkeinen että suojaa vatsa/jalkakarvat, tällä hetkellä ei ole ...
no you don't know what it's like
welcome to my life

HennaBella

HennaBella
Viestimäärä: 137

VS: KOIRAN PUKEUTUMINEN TREENEISSä - Keskiviikkona, 13.10.2010 klo 15:29  
+
0
^Onhan meilläkin normisti pitkä säänkestävä turkki, mutta nyt toi tytteli vasta tiputti kesä karvat pois.. Eihän se suoja tarvitse olla ainoastaa kylmältä, vaan myös sateelta ja tuulelta. Nyt on tuullut täällä päin ainakin todella paljon, ja kylmästi, joka on myös nostanut miettimään 'takki' asiaa. Tällä hetkellä molemmille tytöille löytyy hurtan fleese-takki (vetskari selässä), joka suojaa aika hyvin päälihasryhmät. Tosin jos talvesta tulee niin kylmä kuin uumoillaan, varmaan hankin molemmille vielä hurtan talvimanttelit, kun ovat paksumpia.
pk. collie Bella 20.5.2008
suomenlapinkoira Lilli 13.1.2010
Blogi

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: KOIRAN PUKEUTUMINEN TREENEISSä - Keskiviikkona, 13.10.2010 klo 15:49  
+
0
Meillä on jo näillä keleillä ollut villapaitaa päällä (koiralla siis :nauru:), alusvillaton, lyhytturkkinen koira kun kyseessä. Tällaisella turkilla koira jäähtyy todella nopeasti, joten olen pitänyt sillä villapaitaa alkulämmittelyistä alkaen, treenien ajan ja jäähdyttelylenkin loppuun saakka, vaikka normaalilenkeillä ei koiraa vielä puetakaan. Villapaita on sen verran iso, että suojaa päälihasryhmät niin etu- kuin takapäästä.

Pakkaskeleillä joutuu välttelemään sitä, että koira joutuisi olemaan pitkiä aikoja paikallaan, koska tuolle tulee hyvin äkkiä tällöin kylmä. Talvisin joutuu siis välttämään ylimääräistä seisoskelua ja pidettävä koiraa liikkeessä omaa vuoroa odotellessakin. Tällä reseptillä ja villapaidalla (ajoittain manttelilla) selvittiin lyhytturkkisen koiran kanssa viime talven agilitytreenit, yli -10 asteen pakkasilla treenejä ei joka tapauksessa pidetä, ja siinä menee myös meidän henkilökohtainen pakkasrajamme agilityn osalta.
kääpin uros -09
shelam uros -16

Agitem

Agitem
Viestimäärä: 1072

VS: KOIRAN PUKEUTUMINEN TREENEISSä - Keskiviikkona, 13.10.2010 klo 19:02  
+
0
^^ niin, eli voisi varmaan olla ihan fiksua hommata jotain .. omastakin takaa löytyy punainen fleecemantteli mutta se hieman hankala puettavuus mietityttää. Toki jos hieman kaventaisin helmaa, koira voisi tavallaan vetääkin sen kanssa. Vai onko miten vaarallista/haitallista antaa koiran huidella rataa puku päällä, kyseessä siis etutassut, rinta ja selkä sekä kyljet suojaava fleecemantteli. Ei ylimääräisiä härpäkkeitä ja pienellä kaventamisella myötäilisi koiraa, mutta tavallaan mietin että jos se kuitenkin verottaa suorituskykyä tai aiheuttaa vaaran?
no you don't know what it's like
welcome to my life

HennaBella

HennaBella
Viestimäärä: 137

VS: KOIRAN PUKEUTUMINEN TREENEISSä - Keskiviikkona, 13.10.2010 klo 23:04  
+
0
^ Panta/valjaathan otetaan treenien ajaksi pois juuri turvallisuus syistä. Kaikki ylimääräinen voi jäädä kiinni, esim. putkiin, hypyn siivekkeisiin, renkaaseen (!!).. joten itse en ainakaan halua minkään 'vaatteen' kanssa koiralla treenata.
pk. collie Bella 20.5.2008
suomenlapinkoira Lilli 13.1.2010
Blogi

kiharapaa83

kiharapaa83
Viestimäärä: 357

VS: KOIRAN PUKEUTUMINEN TREENEISSä - Torstaina, 14.10.2010 klo 11:42  
+
0
Meillä käytetään treeneissä jo näillä keleillä takkia, mutta normaalilenkeillä vaihtelevasti, taas sadekelillä laitan koiralle aina takin niskaan, koska sen turkki menee nopeasti läpi.

Meillä on Helsitar:en takki ja juuri viikonloppuna tilasin uuden mittatilauksena hintaa tulee 35-40€ ja koira mitattiin ompelijan toimesta, joten ihan mittatilauksena saan uuden takin koiralle ja näihin saa brodeerauksen ja siinä on otettu huomioon, että takki tulee agilitya harrastavalle koiralle.. Valmistaja kouluttaa itse agilitya ja harrastaa, joten ymmärtää mihin takkia tarvitaan. Tykkään todella paljon näistä tuotteista, meidän vanha takki on jäänyt vähän jämptiksi, mutta sitä käytetään tarpeen vaatiessa siihen saakka, että tulee uusi takki.

Itselleni on tulossa jossain vaiheessa toiseksi koiraksi bortsu, niin sillekin olen ajatellut ostaa tämän saman valmistajan takin.

Jos joku haluaa niin voin ottaa jossain vaiheessa kuvan koirasta takki päällä..

MUOKS. Missään nimessä koiran mennessä esteitä sillä ei saa olla mitään päällä ei valjaita, pantaa eikä vaatetta. Kunnon kouluttaja käskisi ottamaan heti pois.
kääsna Wilma 09/2008
borcol Windy 08/2011

Wilman ja Windyn kotisivut
Wilman ja Windyn blogi
(Viestiä on muokattu torstaina, 14.10.2010 klo 11:44)

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: KOIRAN PUKEUTUMINEN TREENEISSä - Torstaina, 14.10.2010 klo 15:54  
+
0

kiharapaa83 kirjoitti:


MUOKS. Missään nimessä koiran mennessä esteitä sillä ei saa olla mitään päällä ei valjaita, pantaa eikä vaatetta. Kunnon kouluttaja käskisi ottamaan heti pois.


Mä olen tästä aavistuksen eri mieltä tuon vaatetuksen osalta. Minusta järkeä käyttämällä voi käyttää sopivaa vaatetta myös suorituksen ajan (sopivalla tarkoitan hyvin koiranmyötäistä, mutta myös hyvin joustavaa vaatetta, joka joustaa eliminoiden vahingot, jos sattuisi käymään joku yllätystilanne). Itse käytän koiralla timmiä, vartalonmyötäistä villapaitaa pakkasella suorituksenkin aikana ihan vain siitä syystä, että pidän paljon todennäköisempänä, että koira loukkaa itsensä liian nopean lihasten jäähtymisen (tällainen koira jäähtyy todella nopeasti) seurauksena, kuin sen jäävän kiinni esteisiin (pieni koira, joka mahtuu hyvin kaikista mahdollisista koloista läpi, joita näissä tutuissa esteissä on). Ja näin olen nähnyt myös samanrotuisia omistavien kouluttajienkin tekevän, eikä kyse ole huonoista kouluttajista vaan vuosikaudet lajia harrastaneista ihmisistä, jotka varmasti tietävät mitä tekevät. Järjenkäyttö on sallittua myös tässä asiassa. Esim. perinteistä talvimanttelia en koiran päälle lykkäisi suorituksen ajaksi, koska tämä on materiaaliltaan jäykempää ja vähemmän kropanmyötäinen (vaatetuksesta ei saa aiheutua mitään ylimääräisiä ulokkeita).

Pannat, valjaat tms. joustamattomat esineet tietysti pois kyydistä.
kääpin uros -09
shelam uros -16

Agitem

Agitem
Viestimäärä: 1072

VS: KOIRAN PUKEUTUMINEN TREENEISSä - Torstaina, 14.10.2010 klo 21:41  
+
0
Valjaat ja pannat olenkin riisunut ja pukuasiaa vain mietin, tiedän että vähänkään löysempi puku aiheuttaa vaaran enkä ole ottamassa riskiä turhaan, se oli vain ajattelua, ei tällä sekunnilla toteutettavaksi ajateltu juttu. Tämä fleecepuku on siis jo itsessään tosi ihonmyötäinen, vain takahelma hiukan rempsottaa ja sen kaventamista suunnittelin. Olen kyllä kuullut pukujen, pantojen ja valjaiden olevan turvallisuusriski ja tajuan sen jo puhtaalla järjelläkin sekä poistan kyllä koiralta kaiken ylimääräisen treenatessa. Mutta taasen mikäli vaihtoehdot ovat ääripisteeseen asti kylmynyt koira vs ihonmyötäisellä fleecepuvulla varustettu lämmin, sietää vertailla ja miettiä kumpi oikeastaan onkaan terveyden kannalta vaarallisempi.

kiharapaa83: Kunnon kouluttaja käskisi ottamaan heti pois.

Tämä nyt ei ole tarkoitettu edes yksinomaan sinulle, mutta ei kannata hikeentyä jokaisesta tyhmästä tai ei-niin-omaa mielipidettä hivelevästä kysymyksestä joihin nettipalstoilla törmää. On oikeasti tosi loukkaavaa sekä minua että kouluttajaamme kohtaan alkaa mollaamaan häntä pukuasioista mielipiteitä tiedustellessani, kun muistetaan ettet henkilökohtaisesti häntä tunne tai tiedä toimintatapojamme (missään vaiheessahan en ole väittänyt, että treenaisimme panta tai varsinkaan valjaat päällä). Fiksumman kuvan itsestäsi annat kun suhtaudut asioihin rauhallisesti.

--

Ihana äiti :D se on tilannut Iirikselle fleecemanttelin meidän treenejä varten, siis ihan pyytämättä. Kuulemma tulossa sinisävyinen tikkimantteli joka pitää koiraa lämpimänä radan sivussa. Ihanaa että tuo myös otti huomioon aikaisemmin esittämäni mielipiteen, ettei koiria tarvitsisi sukupuolileimata niin vahvasti pukemalla vaaleanpunaista tyttökoiralle jne. Iirikselläni kun on kerta mielestäni aika selkeä sukupuolileima muutenkin, perusvärit kuten musta ruskea ja vihreä sopii pantoihin ihan mainiosti :)

Mutta siis odotellessa mitä se posti tuo.
no you don't know what it's like
welcome to my life

Anuapina

Anuapina
Viestimäärä: 342

VS: KOIRAN PUKEUTUMINEN TREENEISSä - Torstaina, 14.10.2010 klo 23:34  
+
0
kiharapaa83: Kunnon kouluttaja käskisi ottamaan heti pois.

Tämä nyt ei ole tarkoitettu edes yksinomaan sinulle, mutta ei kannata hikeentyä jokaisesta tyhmästä tai ei-niin-omaa mielipidettä hivelevästä kysymyksestä joihin nettipalstoilla törmää. On oikeasti tosi loukkaavaa sekä minua että kouluttajaamme kohtaan alkaa mollaamaan häntä pukuasioista mielipiteitä tiedustellessani, kun muistetaan ettet henkilökohtaisesti häntä tunne tai tiedä toimintatapojamme (missään vaiheessahan en ole väittänyt, että treenaisimme panta tai varsinkaan valjaat päällä). Fiksumman kuvan itsestäsi annat kun suhtaudut asioihin rauhallisesti.

[/quote]

Mun mielestä tässä ei kukaan oo mollannut ketään, joten turha itsekään ottaa nokkiinsa, jos joku sanoo vastustavan mielipiteen. Ei varmaan ollut kohdistettu nimenomaan sun kouluttajaan vaan oli ihan yleinen mielipide. Esim. meidän seurassa tuskin sais edes treenata niin että koiralla on joku vaate päällä radalla. Sori, lainaus vähän epäonnistui... :shifty:

Ja olen täysin samoilla linjoille, että ei ole tarpeellista treenata takki päällä. Jos koira on lämmitelty oikein ja pidetty lämpimänä ennen omaa suoritusta, niin eiköhän se vallan hyvin pärjää suorituksen ajan ilman takkia. Agilityssä tuskin yksi harjoite kestää niin kauaa, että koira siinä jäähtyisi, koska on kokoajan kuitenkin liikkeessä... Takin tarkoitushan on pitää lihakset lämpimänä suoritusten välissä kun koira ei oo jatkuvassa liikkeessä. Ja kyllä se ihonmyötäinenkin takki voi johonkin tarttua.

Ja mitä takin käyttöön tulee niin sen on tarkoitus on nimenomaan pitää lihakset lämpimänä suoritusta varten ja jäähdytellessä estää lihaksia jäähtymästä liian nopeasti. Meillä on käytössä fleecevuorinen mantteli. Yleensä otan käyttöön kun alkaa tulla nollakelejä tai jos on tuulista tai sateista.
kääsna Kapu (11/2008)
kääsna Myy (12/2011)
(Viestiä on muokattu torstaina, 14.10.2010 klo 23:48)

kiharapaa83

kiharapaa83
Viestimäärä: 357

VS: KOIRAN PUKEUTUMINEN TREENEISSä - Perjantaina, 15.10.2010 klo 00:19  
+
0
kiitos anuapina.

Minäkin sanoin oman mielipiteeni ja meidän seurassa ei tosiaankaan yksikään koira ainakaan minun tietääkseni treenaa takki ym. päällä.

kuten anuapina sanoi, niin näin mulle ainakin on opetettu se takin idea ja ei ainakaan meidän ryhmän kääpiöpinseri pidä takkia oman treenivuoron aikana päällä ja hyvin pärjää oman vuoronsa ajan.
kääsna Wilma 09/2008
borcol Windy 08/2011

Wilman ja Windyn kotisivut
Wilman ja Windyn blogi

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: KOIRAN PUKEUTUMINEN TREENEISSä - Perjantaina, 15.10.2010 klo 08:11  
+
0
Mulla on varmaan sitten poikkeuksellisen kylmänarka kääkkä, mutta kyllä sitä alkaa paleltamaan äärimmäisen nopeasti, jos yhtään joutuu olemaan pakkasilla paikallaan (ja agilityssähän tarvitaan myös paikallaoloa ennen suoritukseen lähtemistä, jos haluaa tehdä muita kuin lentäviä lähtöjä). Ja ei, lämmittelyissä ennen tuntia ja ennen jokaista suoritusta ei ole mitään vikaa.

Itse kyllä luotan vahvasti näiden neljän kouluttajan, joiden tunneilla olen tätä villapaitaa pitänyt, näkemykseen ja asiantuntemukseen, että asustus on ok, koska ovat sen nähneet. En itse tekisi mitään, mistä koiralle koituisi ylimääräistä vaaraa, enkä usko heidänkään sellaista sallivan. Eipä noissa meidän esteissäkään kylläkään oikein ole mitään sellaista paikkaa, tai sellaisia ulokkeita, johon tämänkokoinen koira voisi jäädä kiinni, miedosti vaatetettu tai ei.
kääpin uros -09
shelam uros -16
(Viestiä on muokattu perjantaina, 15.10.2010 klo 08:17)

kiharapaa83

kiharapaa83
Viestimäärä: 357

VS: KOIRAN PUKEUTUMINEN TREENEISSä - Perjantaina, 15.10.2010 klo 11:00  
+
0
Mulla on kääpiösnautseri, joka esim. oli lähes naku, kun tammikuussa aloitettiin agility tässä seurassa ja siitä huolimatta treenasimme ilman takkia oman vuoromme. Eikä koiralla ollut kylmä ja tämä minun koirani ei edes silloin viime talvena mennyt välttämättä edes kunnon vauhdilla treenejä, kun motivaatio oli vähän kadoksissa.

Mutta itse en tule koskaan treenaamaan koiran kanssa, niin että sillä on minkäänlaista vaatetta päällä. Myöskin itse ajattelen sen niin, että jos treeneissä pitää jotain ylimääräistä koiralla omalla vuorolla, voi esim. kisoissa unohtaa koiralle takin päälle..

Mielestäni minkä kokoinen koira tahansa voi jäädä johonkin esteeseen kiinni, ei ole kyse koiran koosta. Mutta tee niinkuin haluat.
Enkä ikinä suosittele kenellekään pitämään koiralla mitään päällä sitä aikaa kun itse treenaa.
kääsna Wilma 09/2008
borcol Windy 08/2011

Wilman ja Windyn kotisivut
Wilman ja Windyn blogi

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: KOIRAN PUKEUTUMINEN TREENEISSä - Perjantaina, 15.10.2010 klo 15:07  
+
0

kiharapaa83 kirjoitti:

Mutta tee niinkuin haluat.


Vautsi, anteliasta, kiitos! :nauru:

(Suomeksi: En mä tänne tullut hakemaan lupaa tehdäkseni jotain, minkä katson oman koirani kohdalla parhaaksi toimintatavaksi, varsinkin kun "itseäni viisaammat ja kokeneemmat", eli muutama kouluttaja, ei pidä toimintapaa huonona. Toin vain keskusteluun perustellun eriävän mielipiteen. Nämä ihmiset kuitenkin tietävät, että a) millaisia esteitä hallissa on b) millainen koira on c) millainen vaate on, mitä kukaan tähän keskusteluun osallistunut ja toimintatapaani kritisoinut ei sillä tarkkuudella tiedä (itseni tietysti poissulkien). Tällaisten ihmisten, jotka ihan oikeasti tietävät tilanteen laajuudessaan, mielipide vain "yllättäen" painaa omassa vaakakupissani enemmän kuin joku random-nettikeskustelu - ei millään pahalla. Ja onkohan se nyt riittävän selvästi sanottu, että kenellekään ei jää epäselväksi, että en tekisi mitään mistä arvioisin olevan koiralleni haittaa. Kukin tyylillään, järki pelissä mukana.

Ymmärrän kyllä myös sen, että miksi näitä sääntöjä joillain seuroilla on, koska valitettavasti kaikilta ihmisiltä ei se ns. maalaisjärki luonnistu. Ja mieluiten itsekin jätän kaikki varusteet koiralta pois kelien salliessa.)
kääpin uros -09
shelam uros -16
(Viestiä on muokattu perjantaina, 15.10.2010 klo 15:14)

Agitem

Agitem
Viestimäärä: 1072

VS: KOIRAN PUKEUTUMINEN TREENEISSä - Perjantaina, 15.10.2010 klo 15:20  
+
0
Anuapina, kyllä minä otan henkilökohtaisena loukkauksena jos selkeästi minulle tarkoitetussa vastauksessa kirjoitetaan, että kunnon kouluttaja käskisi ottaa takit ym. pois. Asian olisi mielestäni voinut ilmaista hieman vähemmän kiihkeästi, mutta en nyt kuitenkaan jaksa jauhaa, hyvä jos tarkoitus ei ollut loukata. Tulinpa sen verran viisaammaksi että en pistä koiralle takkia päälle suorituksen ajaksi vastaisuudessakaan vaan riisun sen kuten ennenkin.

Tampereella möllit ylihuomenna :D pitää varmaan ottaa tolle nylonhäkki ja punainen fleece mukaan kun siellä kumminkin omaa vuoroa odotellessa kökitään ja on jo suht kylmät kelit. Harmi ettei se äiskän tilaama vaate varmaan ehdi ajoissa, mutta joo, ens viikon keskiviikon treeneihin sitten. Hallitkin kun käsittääkseni on aika vetoisia?
no you don't know what it's like
welcome to my life

Anuapina

Anuapina
Viestimäärä: 342

VS: KOIRAN PUKEUTUMINEN TREENEISSä - Perjantaina, 15.10.2010 klo 20:58  
+
0
Mää en osaa tehdä noita lainauksia...

Sliippi: eiköhän tässä jo yhden sun toisen mielipiteet oo tullu jo selväks... Ja joo kyllä mihin tahansa asioihin mitä keskustelupalstoilta lukee kannattaa suhtautua kriittisesti ja tehdä ratkaisut sen mukaan kun parhaakseen näkee. Mutta alottaja käsittääkseni kysyi mielipiteitä ja sellaisia annettiin.

Agitem: En näe mitään viittausta siihen, että kommentti ois osoitettu sulle...

Mikä teidän seuroissanne on pakkasraja? Onko halli vai ulkokenttä? Ja tämä kysymys siis yleisesti kaikille...
kääsna Kapu (11/2008)
kääsna Myy (12/2011)
(Viestiä on muokattu perjantaina, 15.10.2010 klo 21:03)

Agitem

Agitem
Viestimäärä: 1072

VS: KOIRAN PUKEUTUMINEN TREENEISSä - Perjantaina, 15.10.2010 klo 21:55  
+
0
Anuapina, minä luen viittaukseksi sen että kysyin suorituksen aikana pidettävän puvun vaaroista ja minulle vastattiin, että kunnon kouluttaja käskisi ottaa puvun pois. Minusta yhteys on aika selvä, koska en erikseen maininnut kouluttajani kieltäneen minua pitämästä pukua (ja miten hemmetissä hän olisikaan voinut kieltää, kun en ole koiraa kertaakaan treeneihin pukenut?) ja minulle sanottiin, että kunnon kouluttaja kieltäisi. Maalaisjärjellä näin ymmärsin, mutta pyydän että unohdetaan koko juttu eikä jauheta näinkään turhasta asiasta sen enempää.

Huomasin muuten että meidän punaisesta fleecemanttelista on etunappi rikki :o pitänee korjailla, koiraa se tuskin ihmeemmin haittaa mutta minua se häiritsee suunnattomasti kun etureuna rempsottaa, phyi.
no you don't know what it's like
welcome to my life

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: KOIRAN PUKEUTUMINEN TREENEISSä - Lauantaina, 16.10.2010 klo 23:46  
+
0
Onpas täällä ollut kiivasta keskustelua. Me ei harrasteta agilityä, mutta juoksua (vieheen perässä) ja pk-tottista kyllä. Kummatkin treenit on ulkona. Tottikseen en ole vielä vaatettanut, mutta juoksutreeneihin laitan takin, jos vähäkään on viileää, tuulee, puhumattakaan sateesta. Kuitenkin silloin loukkaantumisriski on suuri, kun koira juoksee täysiä, vaikkakin matka on lyhyt. Suorituksen ajaksi otan kuitenkin takin aina pois, koska en halua, että se haittaa koiran liikkeitä yhtään. Sit suorituksen jälkeen laitan takin taas päälle.

Varmaan pian alan takittaa koiraa tottikseenkin, koska siellä on aika paljon paikallaan oman vuoron odottelua ja seisoskelua. Itse treeni ei ole niin rankkaa fyysisesti, että pitäisi loukkaantumisia pelätä sen enempää kuin normilenkillä (poikkeuksena esteet, mutta ei näitä treenata läheskään joka kerta), mutta paikallaan ollessa tulee helposti kylmä.
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

  Siirry sivulle: 1 2 3
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28176
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6328
Viestejä yhteensä545677
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265834
(Tilastot päivitetty viimeksi 24.04.2024 klo 01:30)