Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Maanantaina, 19.04.2010 klo 12:01

Koiratanssi

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 6

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: KOIRATANSSI - Sunnuntaina, 16.01.2011 klo 09:57  
+
0
^"Ohjelman pituus tulee olla 1,5 -4,0 minuuttia."
Tietenkin luokkatason mukaan. Alemmissa luokissa saa olla lyhyempiä esityksiä, ylemmissä olisi syytä jo olla pitempi.

Kannattaa lukaista täältä koiratanssituomariohje.

En näköjään ole laittanut tänne Rukan ja mun ekaa esiintymistä viime marraskuun lopulta. Eli tässä Petteripunakuonon tahtiin. Ohjelma tuli aika pikaväsäyksellä, kun saatiin vaan muutama viikko aikaa suunnitella ja toteuttaa ohjelma tuonne. Ruka oli vähän turhan innoissaan ja ennakoi paljon liikkeitä, mutta parempi tietty noinpäin :D

Jannnika

Jannnika
Viestimäärä: 55

VS: KOIRATANSSI - Keskiviikkona, 19.01.2011 klo 08:18  
+
0

Sarahia kirjoitti:

^"Ohjelman pituus tulee olla 1,5 -4,0 minuuttia."
Tietenkin luokkatason mukaan. Alemmissa luokissa saa olla lyhyempiä esityksiä, ylemmissä olisi syytä jo olla pitempi.

Kannattaa lukaista täältä koiratanssituomariohje.



Oho, miten toi on mennyt multa ihan ohi. Mutta kiitos paljon :)

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: KOIRATANSSI - Sunnuntaina, 23.01.2011 klo 19:45  
+
0
Laitetaampas myös tämä pikkupätkä Kitan temputtelusta lenkin varrelta, kun Rukasta meni tuossa ylempänä.
Pitäis joku kerta ottaa reeneistä hallilta taas ihan kunnon videota.

ErnstVonKleinspitz

ErnstVonKleinspitz
Viestimäärä: 20

VS: KOIRATANSSI - Maanantaina, 14.02.2011 klo 13:28  
+
0
Onko vinkkejä koiran innostamiseen ja motivoimiseen? Tuo kun liikkuu usein kuin hidastetussa filmissä, ja vaikka varmasti osaa kyseisen liikkeen, joskus jää vain jumittamaan paikalleen. Ja ulkona se vahtii niin tikkana, ettei aina kuule edes kutsua. Ei mihinkään karkaa, mutta olisi kiva jos kuuntelisi. Mitä hiljaisempi paikka, näköjään sitä pelottavampi. (Harmi, sillä itse rakastan metsiä ja rauhaa.) Parempiakin päiviä on (vaikka harvoin), jolloin se tekee mielellään melkein mitä hyvänsä vaikka missä.
Leluista tämä innostuu harvoin ainakaan ulkona, ja vaihtelen nameja. Kuinka siis saisin tanssista ja muustakin koulutuksesta koiralle hauskempaa?

suskie

suskie
Viestimäärä: 412

VS: KOIRATANSSI - Tiistaina, 15.02.2011 klo 08:24  
+
0
^ Tuo hidastelu voi johtua siitä, että koira yrittää rauhoitella sinua. Se ei välttämättä ole ihan varma mitä haluat siltä ja saattaa kokea eleesi, äänensävysi yms. painostavana.

Millä tavoin muuten huomioit koiraasi? Jos tulet kotiin annatko sille heti huomiota/kerjääkö koirasi muulloin huomiota ja saa sitä? Onko sillä aina leluja esillä?

Tuohon leikkimisellä motivoimiseen, voisitko kokeilla, että et laitat kaikki lelut pois esiltä, etkä muutenkaan huomio koiraasi vaikka pariin päivään ja sitten otat jonkun lelun esiin, mistä tiedät että koirasi on joskus innostunut. Sitten koiran nähden itse leikit lelulla, jos koirasi ei vielä ole kiinnostuneena tullut luoksesi kutsut sitä ja yrität saada sen kiinnostumaan lelusta. Heiluttele lelua, tee siitä saalis koirallesi. Jos koirasi kiinnostuu lelusta, anna sen lyhyen hetken saalistaa lelua, mutta älä anna sen saada sitä kiinni. Sitten lelu pysähtyy koiran ulottumattomiin, pyydä koiraasi tekemään joku helppo temppu, jos se tekee sen, saalisleikki voi jatkua (samalla kehu koiraa:) ja koira saa saada saaliin kiinni. Jos koirasi osaa luovuttaa lelun, voit antaa sen lyhyen hetken pitää sen, ja sitten pyydät sen luopumaan siitä. Tai sitten et anna lelua kokonaan koiralle, vaan annat sen repiä/vetää lelua ja pyydät lopulta koiraasi irrottamaan lelusta.

Tuohon ruualla motivoimiseen, niin laita koira ansaitsemaan ruokansa. Kun olet antamassa koiralle ruokaa, pyydät sitä tekemään ensin jotain minkä se osaa, eikä koiraa kiinnosta, niin silloin ei ruokaa tipu. Ei koirasi itseään nälkään tapa. :wink: Lisäksi oletko tutustunut naksuttimeen koulutusvälineenä? Hauska ja helppo avustin opetettaessa koiralle temppuja, ja koirakin pysyy aktiivisena :)

niin ja jos et ole jo lukenut, niin luepas tuolta koulutuspuolelta:
Motivointi/palkkaus
Vastaehdollistaminen(ei sinänsä liity tähän, mutta tässä ketjussa on tästä ruualla motivoimista selitetty)
Naksutinkoulutusta

ErnstVonKleinspitz

ErnstVonKleinspitz
Viestimäärä: 20

VS: KOIRATANSSI - Torstaina, 17.02.2011 klo 14:40  
+
0
Ajattelin myös että se johtuu omasta käytöksestäni, mielestäni olen kyllä tavallisen iloinen ja rauhallinen, ja vältän painostusta. Harvoinpa tuo huomiota kerjää (sen ei tarvitse), annan sen tehdä itsekin aloitteen, mutta jos en huomioi sitä, menee kyllä heti pois. Muutenkin koira on kiltti ja hiljainen kaveri. Mutta leluja voisi kyllä vähentää :) sisällä kyllä leikkii niillä. Yleensä en anna mitään ruokaa ilmaiseksi, ja naksutin on ahkerassa käytössä (ainakin uutta opetellessa).
Kiitos vinkeistä

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: KOIRATANSSI - Keskiviikkona, 20.07.2011 klo 09:49  
+
0
Mä ilmoittauduin elämäni ensimmäisiin koiratanssikisoihin joulukuulle, iiks! Toko kävi turhauttavaksi kun ohjaaja on niin surkea ettei yhtä paikallamakuuta osaa opettaa, niin vedetään tässä tauolla nyt vähän enemmän sirkustemppuja :)

Apina tuntuu olevan jopa vähän liian innokas. Jos otan yhtään tanssiaskeleita, se on äkkiä pomppimassa mun naamalle kuin kumipallo. Hassu! :nauru:

Agitem

Agitem
Viestimäärä: 1072

VS: KOIRATANSSI - Lauantaina, 30.07.2011 klo 21:23  
+
0
mulla oli vähänniinkuin varovaisissa suunnitelmissa syksyllä hakeutua johonkin koiratanssin alkeisryhmään tänne porin seudulle kun lajin kokeilu kiinnostaisi kovasti

eihän ikä ole siinä mielessä ole este lajin aloittamiselle, että nelivuotiaan kanssa on ihan ok hakeutua alkeiskurssille? yritin googletella ryhmiä porin seudulta mutta jonkun päivityksen takia en saanu hakutuloksista oikein mitään tolkkua, joten osaisko joku sanoa, mahtaako porista löytyä ryhmiä/seuroja tai jotain joihin mun kannattaisi tutustua?


kiitos jo etukäteen :)
no you don't know what it's like
welcome to my life

Saniii

Saniii
Viestimäärä: 57

VS: KOIRATANSSI - Maanantaina, 31.10.2011 klo 14:44  
+
0
Kun lueskelin tätä keskustelua ja kattelin videoita, rupes itteekin kiinnostaa kyseinen laji. Kattelin Youtubesta SM-kisojen parhaita ja meinas oikeesti itku päästä, tosi koskettavia esityksiä ja huomaa miten hyvin koiran ja ihmisen välinen yhteistyö sujuu. Kokeilin Sanin kans jo tossa paria liikettä, voi olla että alotellaan kotona treenaamaan enemmänkin :)
Meitä viihdyttämässä kultainenoutaja Sani (s. 2.7.2006)

In memories ~ Mr. Joppe

Inna

Inna
Viestimäärä: 163

VS: KOIRATANSSI - Maanantaina, 31.10.2011 klo 16:39  
+
0
Ai täällä on koiratanssikeskustelukin, kivaa :)

Mä ilmoittauduin pari viikkoa sitten Moonan kera tanssikisoihin messariin joulukuulle. Oli ihan hetken mielijohde, mutta kivaa on ollut tämän pari viikkoa suunnitella ohjelmaa ja opetella pari uuttakin juttua, mennään siis HTM luokkaan ja seuraamista ollaan opeteltu jo aiemmin ihan muuten vain muuallakin kuin vasemmalla puolella, joten oli helppo lähteä mukaan vaikken koiratanssia ollut ajatellutkaan ikinä harrastaa. Olen kyllä ihan positiivisestu yllättynyt, että täähän onkin todella hauskaa, saa itse suunnitella ja tanssahdella mukana hyvän muusiikin tahdissa, eikä tarvitse vain seistä patsaana niinkuin tokossa. Täytyy vaan kyllä myöntää, että Moona nauttii enemmän tokosta, varsinkin kaikkiin noutoihin ja luokstuloihin sekä ruutuun se syttyy ihan erilailla kuin rauhalliseen tanssahteluun, mutta kyllähän se on mukana tehtiin mitä vaan..

Onko muita menossa joulukuun messarin kisoihin täältä?

Jannnika

Jannnika
Viestimäärä: 55

VS: KOIRATANSSI - Perjantaina, 04.11.2011 klo 10:25  
+
0
Mun tekis niin hirveesti mieli tulla kattomaan Messarin kisoja, mutta mulla on luistelussa joulunäytös sunnuntaina ja lauantaina on kenraaliharkka :( Osallistua me ei tosiaankaan vielä voida, sen verran vaiheessa ollaan vielä ton touhun kanssa.

Meillä alko viime sunnuntaina jatkokurssi, tosin ei päästy viime kerralla kun olin luistelukisoissa. Mutta sunnuntaina mennään taas :) Sen jälkeen ois tarkotus yrittää päästä johonkin ryhmään treenaamaan säännöllisesti. Noita ryhmiähän ei ihan hirveesti ole, mutta voishan sitä kysellä.

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: KOIRATANSSI - Torstaina, 10.11.2011 klo 22:26  
+
0
Me ollaan tulossa Messariin, freestyleen sunnuntaille. Ja mua jännittää jo ihan hirveästi, kun aikataulut nyt julkaistiin.. A-pua! Entä jos mun koira ei kuuntele mua ollenkaan, entä jos se haistelee koko esityksen läpi, entä jos se karkaa, entä jos se vaan hyppii mua päin ja puree hihoja/käsiä kun innostuu, entä jos sitä ei kiinnosta koko touhu ja se vaan kävelee mun vieressä hakatun näköisenä, entä jos mä vahingossa potkaisen sitä kun en katso tarpeeksi tarkkaan mihin liikun..

Tää on mulle tosi uusi laji. Jos olen menossa tokokisoihin, mä en ole yhtään näin neuroottinen. Näyttelyitä jännitän myös todella vähän, siellä kun en voi arvosteluun vaikuttaa oikeastaan yhtään. Mutta kai sitä on hyvä välillä tehdä jotain uutta, ja tämä on kyllä todellinen hyppy tuntemattomaan, kun puupökkelö-Kaislus lähtee tanssimaan koiran kanssa ja vielä Messariin kaikkien nähtäville, ei helv.. :D Mutta ollaan ainakin uranuurtajia, on rotunsa ensimmäinen virallisiin koiratanssikisoihin osallistunut tää mein flätinperkele!

(ja katsomaan tulevat, olkaa pliis armollisia, me ihan tosi ollaan aloittelijoita)

Inna

Inna
Viestimäärä: 163

VS: KOIRATANSSI - Perjantaina, 11.11.2011 klo 14:04  
+
0
^ Mä oon tulossa katsomaan sunnuntaina, kun kaveri menee kisaamaan :)

Muokin vähän jännittää miten Moona toimii siellä, ei muuten, mutta se iso skreeni tälle telkkari hululle voi olla häiriö.. Eniten jännitän kuiten omaa osaani, miten pysyn musiikin tahdissa ja muistan samaan aikaan käskyttää koiraa oikein. Tää on kyllä tosi hankalaa.. Muilta osin jännitän paljon vähemmän kuin tokossa, nyt on vain pääasia esittää sellainen esitys josta itse pidän, ja jota tehdessä meillä on oikeasti mukavaa kehässä. Tokossa on viilattu pilkkua ja treenattu hiki hatussa, jotta liikkeet menisivät kokeessa millilleen oikein, joten harmittaisi paljon enemmän jos kokeessa joku pieni liikkeen osakin epäonnistuisi. Nyt riittää, että menee sinnepäin, ja voi kehuakin koiraa, eikä tuplakäskyistä tai pienistä vartaloavuista vähennetä pisteitä. Lisäksi tällaisessa lajissa näkyy todella selkeästi tuomarin mielipide arvostelussa, joten tulostavoitteita ei edes voi asettaa..

Meidän ohjelma onkin nyt aika helppo teknisesti, ja positioita vain muutama. Tavoitteena hyvä yhdessä tekemisen fiilis, eikä muuta. Katsotaan mihin se riittää :)

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: KOIRATANSSI - Perjantaina, 11.11.2011 klo 14:49  
+
0
^Joo tottahan se on, että on tämä tavallaan rennompi laji - mutta samalla koiraa ei saa käskyttää vartaloavuin, se ei saa tuijottaa käsiä, mä en saa tuijottaa koiraa.. :D En voi myöskään kehua sitä, koska se ilahtuu liikaa -> alkaa hyppiä ja pomppia eikä asetu millään. Mun pitää olla mahdollisimman tiukka ja en saa itse irrotella oikeastaan yhtään, koska silloin koira on naamalla ja sen saa takaisin maan pinnalle vain henkisillä ja fyysisillä pakotteilla, jotka taisi olla jotain hylkääviä virheitä..

Eilen kokeiltiin koko esitys kerralla läpi, ja meni kyllä suurin osa muokkaukseen. Katsotaan parin viikon päästä uudelleen toimiiko ne muokkauksetkaan - sitten on kyllä jo vähän myöhäistä itkeä ja pakko vaan mennä sitten hyppimään sinne ihan randomisti!

Inna

Inna
Viestimäärä: 163

VS: KOIRATANSSI - Lauantaina, 12.11.2011 klo 09:11  
+
0
^ Ei kai se niin vakavaa jos koira vähän hyppii ja pomppii, mun mielestä on pääasia, että esityksestä paistaa ilo ja yhdessä tekemisen riemu:aurinko:

Saniii

Saniii
Viestimäärä: 57

VS: KOIRATANSSI - Sunnuntaina, 20.11.2011 klo 15:56  
+
0
Nyt ollaan alettu Sanin ja mun kaverin ja sen koiran kanssa treenailee sellasta parikoiratanssia, eli tehään samaan aikaan koiriemme kanssa liikkeet ja sillei (; Ei olla vielä hirveen pitkälle päästy, mut eiköhän tää jouluun mennessä valmistu :)
Meitä viihdyttämässä kultainenoutaja Sani (s. 2.7.2006)

In memories ~ Mr. Joppe

Nöme

Nöme
Viestimäärä: 19

VS: KOIRATANSSI - Sunnuntaina, 04.12.2011 klo 19:48  
+
0
Sain nyt taas motivaation/intoni takaisin, kun näin Sinin ja Sonicin tuolla messarissa.
Aloitin DiDin kanssa alusta ja rupesin hiomaan liikkeitä joita se jo osaa.
DiDin liikkeet joita hion ja harjoittelen:

Niijaa
pyöri
hop(kävelee kahdella jalalla)
Läpy
Pois(kiertää vastakkaiseen suuntaa minun kävelylinjasta)
mudinarttu FIN MVA Mustantassun Penelope "DiDi"
mudinarttu Mustantassun April "Skitso"

Inna

Inna
Viestimäärä: 163

VS: KOIRATANSSI - Sunnuntaina, 04.12.2011 klo 23:01  
+
0
Tanssit on tanssittu, ja sehän meni kai ihan hyvin :) Moikailua tuli mun mielestä aika reilusti, mutta tuomarit kai sitten olivat armollisia ja tykkäsivät meidän tekemisestä, kun saatiin kuma ja vielä sijoituttiin toisiksi. Tosin 6 viikon treeniajalla ei ihan täydellistä työtä opettamisen kanssa voinutkaan tehdä, ja ärsytti pienit mokat, aionkin nyt tästä edespäin tanssiliikkeitäkin treenata yhtä täsmällisesti kuin tokoa. Alkuun Moona oli vähän pihalla, mutta sen jälkeen keskittyi loistavasti. Mulla vaan ongelmia käskyttämisen kanssa, kun jännitti ja itseenkin piti vielä keskittyä. Todella hyvä kokemus kyllä kisaaminen tuolla, sekä koiralle, että ohjaajalle. Kannatti kyllä lähteä mukaan.

Ja kaislus, kivan näköistä myös teidän meno! Aidan oli tosi iloisen ja vauhdikkaan oloinen kaveri, pieni pomppiminen näytti vain hauskalta mun mielestä! :peukku:

Nöme

Nöme
Viestimäärä: 19

VS: KOIRATANSSI - Maanantaina, 05.12.2011 klo 12:40  
+
0
Kai pitäisi itekkin saada jonkinlainen näytevideo mun ja DiDin tekemisestä ;o
Tuo kun jo osaa sarjaakin tehdä jo aika hyvin, pitää vain olla aika selkeät käskyt ja eikö koiratanssissa käskyjen pitäisi olla aika huomaamattomia ?
No parasta aikaa treenataan nyt juuri sitä, että tunnistaisi liikkeet pienistä vihjeistä:wink:
mudinarttu FIN MVA Mustantassun Penelope "DiDi"
mudinarttu Mustantassun April "Skitso"

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: KOIRATANSSI - Keskiviikkona, 07.12.2011 klo 17:51  
+
0
^^ Kiitokset! Hauskaa se olikin, kunhan sinne kehään pääsi - odottelu oli kamalaa ja meinasin oksentaa jännityksestä.. :shifty:

Mutta ihan jees eka kisa, 148/200 pojoa ja hyvä fiilis jäi. Ensi kerralla en unohda koreografiaa niin menee hiukan paremmin, ja koirallekin voisi opettaa temput vähän varmemmiksi :)

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 6
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28185
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään10
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 17:30)