Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Maanantaina, 19.04.2010 klo 12:01

Koiratanssi

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6

sassu

sassu
Viestimäärä: 89

VS: KOIRATANSSI - Tiistaina, 10.06.2014 klo 21:42  
+
0
^Ei koiratanssiin liittyen mutta ootatko sie lasta ku siitä mahasta puhut? Jostain muualtaki mielestäni sen nimittäin luin. :D

Ja joo totta, mun pitää kyllä tosta ohjelmasta _ainaki_ jättää kaikki keppijutut pois ja varmaan ryömimiset sitte se rupee olemaa sopusuhtasempi. Meilläki se biisi 2,5min, mutta menkööt. Saan mie sen vaihettua vielä sata kertaa. Pitääki laittaa tänne videota sitte joskus ku saan aikaseks treenattua musiikin kanssa. Nyt keskitytää vielä häiriötreeneihi, tänää oltii toista kertaa treenaamassa ulkona tanssimista joten siinäki on vielä tekemistä. :D Ja sisällä ei ajatustakaa että vois jotain ohjelmaa treenata tässä pikkuruisessa kaksiossa. Pätkiä toki.

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: KOIRATANSSI - Tiistaina, 10.06.2014 klo 21:56  
+
0
^Heh, joo, on se tuolla perheenlisäysketjussa "julkistettu" jo aikaa sitten, toinen tosiaan tulossa :hymy: 26.vko menossa, mutta kisoihin oli päästävä kun täällä on niin harvoin ja niin harvoin päästään, niin piti sitten soveltaa vaan ohjelmat niin, että pärjään mahan kanssakin ne :nauru:

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: KOIRATANSSI - Tiistaina, 10.06.2014 klo 22:47  
+
0
Pätkissähän se kannattaakin treenata, yhdistelee ne sitten joskus vähän pidemmiksi kokonaisuuksiksi. Mä en yleensä kovinkaan montaa kertaa ole tehnyt ohjelmaa kokonaisena ennen kisoja koiran kanssa, se pikkupätkien treenaaminen riittää oikein hyvin meillä :)

Mä oon tän joskus aikoja sitten varmasti tänne laittanutkin, mutta tässä meidän ainoa videoitu kisa. Äiskä videoi maaliskuun Robinit, mutta sitä ei koskaan saatu hänen kännykästään ulos :( Näin jälkikäteen huomaa kyllä selvästi, että tuo musiikki on mun koiralle aivan liian hidas! Siitä tuli myös tuomareilta kommentteja. Pisteitä tuli joku 156 muistaakseni.

Mulla on myös vähän liian pitkiä noi biisit, nykyinen on lyhennettynäkin sen kolmisen minuuttia. Jos kisoja olisi useammin, niin voisin käydä kokeilemassa sellaisen tasan 1,5min kipaleen kanssa vaan tekemässä koiran kanssa randomisti temppuja. :D Sen temppukavalkadi on jo sen verran laaja, että onnistuisi helposti.

lintuja

lintuja
Viestimäärä: 676

VS: KOIRATANSSI - Tiistaina, 10.06.2014 klo 22:50  
+
0

sassu kirjoitti:

^Voi kuule, tuttu tunne. :D Meillä joulukuussa koira huus täyttä kurkkua kaikki hallitreenit.. Nyt tilanne on se että haukahtaa ehkä 5 kertaa treenien aikana häiriössä, piippaa aluksi vähän mutta rauhoittuu kyllä.

Kantsii olla tarkkana ettei palkkaa vinkumisesta ja kannattaa saada koiran tunnetila rauhallisemmaksi. Meillä kun vinkuminen alkaa otan koiran jalkojen väliin, silittelen rinnasta ja toisten "rauha"-käskyä. Kun rauhoittuu voidaan jatkaa tekemistä. Eli kannattaa ruveta työstämään sitä ongelmaa nyt, eikä kohta. Sitten tulee ongelmia, voin kertoa omasta kokemuksesta. Vinkuminen on vähän sellanen loputon suo, mieluummi pitää reilusti teknisestä opetuksesta taukoa ja opettaa vaan treeneissä sitä tunnetilaa (=rauhoittumisen ja hiljenemisen kautta pääsee tekemään).

Helppoa tietä meillä ei ainenkaa ole ollut, viiminen kaks kuukautta ollaan treenattu päivittäin vinkumattomuutta, tunnetilaa yms. Kehitystä on tapahtunut huimasti mutta treeni ei todellakaan lopu vielä tähän. En siis sano että teillä olisi niin paha tilanne. :) Meillä on ryhmätreeneissä asenne "ihan sama paljon saadaan tehtyä kuhan koiran tunnetila on oikea". Tekniikkaa ja liikkeitä kerkeää opettaa myöhemminkin. Mutta tunnetilaa on vaikea esim. vuoden päästä lähteä korjaamaan. Tulipas paasaus anteeksi. :D



Me ollaan jo useampi vuosi rakennettu tätä ongelmaa ja välillä ratkottukin, rally-tokon parissa aiemmin. Sitten menen aina keikuttamaan venettä agilityyn (siellä haukkuu jopa vähemmän). Ongelma on eniten ehkä se, että agit ja rallyt ja tanssit ovat kaikki samassa hallissa, muualla vire pysyy paremmin hallussa. Tänään päätin palata nollatoleranssiin tosiaan koiratanssissa ja rallyssa -kaikki kiva loppuu, kun suu aukeaa. Helmi rauhoittuu tasan sillä hetkellä, kun lopetan tekemisen. Vaikkei tänään edes treenattu mitään hallissa, suu meni kiinni, kun oltiin lähdössä pois. Koskea siihen ei voi, siitä menee kuppi nurin myös, kun on kierroksilla. Ehkä pitäisi aloittaa silittelystä..

Meidän ohjelmassa on tassujuttuja (kolme erilaista), kepin kiertämistä ja pitämistä, pujotteluja ja seuraamista ja pari hyppyä. Toivottavasti ympäri peruuttamista. 1,5 minuuttia riittää ALO:n suoritukseksi kuulemma. Se koreografia on niin kiva, että melkein ihan sen takia olisi kiva saada homma toimimaan koiran äänenkäytön kannalta..
suomenpystykorva-karjalankarhukoira-?: Helmi 05/09.
tanskalais-ruotsalainen pihakoira: Tähti 12/13.

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: KOIRATANSSI - Tiistaina, 10.06.2014 klo 23:04  
+
0
^Joo se 1,5min on minimiraja musiikin pituudelle, eli alokasluokassa se tosiaankin riittää :) Parempi tehdä alussa sujuva, helppo ja lyhyt ohjelma kuin yrittää kikkailla jotain liian vaikeaa ja liian pitkää, mitä koira ei sitten kisatilanteessa osaa. Mitä noita ohjelmia olen katsellut, niin ei siihen mitään järisyttävän ihmeellistä siihen KUMA:aan yleensä tarvitse, just semmoinen peruskiva ja reipas ohjelma.

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: KOIRATANSSI - Torstaina, 17.07.2014 klo 01:19  
+
0
Mä spämmään nyt videoita meidän kisoista ja treeneistä kun on niin hiljaista :D Jäätiin siis vajaa piste KM:stä lauantaina, mutta ens kerralla sitten! Ilmoittauduttiin jo Jyväskylän kisoihin, ja sen jälkeen varmaan alan kasailla uutta ohjelmaa. Kolme starttia samalla saa luvan riittää kun koirakin alkaa jo tosi kovasti sitä ennakoida :)

Mä annoin tuossa puolenvälin jälkeen koiralle väärän käskyn kepin yli hyppäämiseen, eli se hyppäsi sen päälle ja keppi kaatui maahan. En tajunnut nostaa sitä kun meni pasmat ihan sekaisin, niin loppuohjelma menikin sitten ihan pipariksi :P Myös heppakävely jäi tekemättä ekan kertsin jälkeen, en oikein tiedä miten se oli niin vaikeaa.

Kisat

Treenit 1 ja 2

lintuja

lintuja
Viestimäärä: 676

VS: KOIRATANSSI - Perjantaina, 19.09.2014 klo 11:39  
+
0
Tähti sai varakoirakkopaikan seuramme koiratanssin valmennusryhmään. Nyt pitäisi sitten keksiä kappale ja saada opetellut temput kasaan, voisi ruveta kasailemaan ohjelmaa. Jos jollain on mielessä joku hyvä biisi pikkukoiralle, jonka luontainen asustus on sydän kyljessä, saa vinkata. :D

Helmin foxtrott alkaa olla sillä mallilla, että alan yhdistellä temppuja keskenään. Hau on iso ongelma, mutta vähenee sitä mukaa, mitä varmemmin liikkeet osataan. Ajattelin alkaa treenata myös HTM:ää sen kanssa. Haluan opettaa positiot sille ennen kuin aloitan Tähden kanssa. Tassutargetilla aloitettiin tänään. Saa nähdä miten käy.

suomenpystykorva-karjalankarhukoira-?: Helmi 05/09.
tanskalais-ruotsalainen pihakoira: Tähti 12/13.

chava

chava
Viestimäärä: 16

VS: KOIRATANSSI - Maanantaina, 22.09.2014 klo 20:25  
+
0
Olisi kiva kokeilla tätäkin lajia joskus. En huomannut että tästä aiheesta olisi vielä juteltu, joten kysytäämpä...

Tietääköhän kukaan tai osaako kukaan kertoa musiikin käytöstä koiratanssissa? Aloin miettiä, pitääkö minun kilpailijana itse huolehtia että minulla on lupa käyttää musiikkia, vai esim. maksaako kilpailun järjestäjä musiikin käytöstä? Vai onko tämä vähän sellaista harmaata aluetta, että kukin tekee miten tekee.
Toivottavasti sain selitettyä edes jotenkin ymmärrettävästi. Esimerkkinä vielä, että kun olin tekemässä netti-TV:tä, oli teostolta (tai joltain) ostettu lupa käyttää tietty minuuttimäärä teoston alaista musiikkia kuussa, eli meidän tekijöiden ei tarvinnut juuri copyrightejä miettiä.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 22.09.2014 klo 22:47)

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: KOIRATANSSI - Perjantaina, 10.10.2014 klo 22:21  
+
0

chava kirjoitti:

Olisi kiva kokeilla tätäkin lajia joskus. En huomannut että tästä aiheesta olisi vielä juteltu, joten kysytäämpä...

Tietääköhän kukaan tai osaako kukaan kertoa musiikin käytöstä koiratanssissa? Aloin miettiä, pitääkö minun kilpailijana itse huolehtia että minulla on lupa käyttää musiikkia, vai esim. maksaako kilpailun järjestäjä musiikin käytöstä? Vai onko tämä vähän sellaista harmaata aluetta, että kukin tekee miten tekee.
Toivottavasti sain selitettyä edes jotenkin ymmärrettävästi. Esimerkkinä vielä, että kun olin tekemässä netti-TV:tä, oli teostolta (tai joltain) ostettu lupa käyttää tietty minuuttimäärä teoston alaista musiikkia kuussa, eli meidän tekijöiden ei tarvinnut juuri copyrightejä miettiä.



Kisajärjestäjät huolehtivat Teosto-maksut, kisaajien ei tarvitse niillä päätään vaivata. Ja ihmeessä kokeilemaan! Koiratanssi on tosi hauska, vaikkakin myös samalla hirmu vaativa laji.

Me ollaan käyty koiratanssileirillä (superjee) ja parissa kisoissa (ei niin jee). Ei vieläkään kumaa mistään, ollaan ihan huonoja :P Lempäälän kisoihin ilmoitin koiran kolmeen starttiin ja olin sitten itse kuumeessa aamulla, eli ei menty kisoihin ja hyvästi 90e. Siitä suivaantuneena jätin myös Janakkalan kisat väliin ja messariakin vaan harkitsen, sillekin päivälle on todennäköisesti tulossa jotain muuta ohjelmaa. Harmittaa myös se, että ensi vuonna on anottu vain kahdet kisat, eli se niistä tuloshaaveista.. Mutta muutenkin ollaan taas painottumassa enemmän tokoon, kun päästiin talveksi ohjattuihin treeneihin, joten katsellaan sitten keväällä tarkemmin uudestaan näitä kuvioita :)

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: KOIRATANSSI - Perjantaina, 10.10.2014 klo 22:41  
+
0
Oh, oon ihan unohtanut katsella tälle puolelle. Toivottavasti Kaislus seuraavalla kerralla teitä onnaisi paremmin! Hilkullahan tuo oli jo viimeksikin!

Me ei olla päästy kuin kaksiin kisoihin ikinä. Rukalla on kaksi kumaa (alo ja avo), Kitalla vaan kuman alle meneviä tuloksia. Nyt odottelen innolla, jos enskesänä päästään Rukan kanssa uuden sääntömuutoksen turvin jo voittajaan. Pari miksauskappaletta mulla on suunnitteilla, pitää kokeilla niitä kunhan päästään tässä kohtapuoliin taas jatkamaan reenejä kun on nyt ollut pitkä tauko. Kova hinku kyllä olisi jo, ehkäpä tässä kuitenkin piakkoin pääsen reeneihin jo taas irtoamaan :hymy: Harmittaa kun vaan päästään niin kauhean harvoin kisoihin, kun on niin kovin eteläpainoitteista.

Uusia temppuja ja liikkeitä pitää Rukan kanssa myös opetella, jos voittajaan tehdään seuraava ohjelma. Kaukoa lisää ja off-kontakt liikkeitä. No, talvi aikaa ja uusi hieno hallikin on reenipaikkana nykyään :hymy: Kitan kanssa viresäätöä. Sen kanssa ongelma tahtoo olla vireen kanssa tasapainottelu. Liikaa niin tulee haukkua ja liian vähän niin lössähtää. No, kyllä se vielä joskus osuu kisoissakin jännityksessä kohdilleen :nauru:

edit. ja nyt kun luin tuota niin tajusin, että olin unohtanut laittaa tänne ne kisavideotkin viimekisoista, joten tässä vielä ne :hymy:
Ruka fs avo 163p kuma ja luokkavoitto ja Kita htm alo 158p ja toinen sija.

(Viestiä on muokattu perjantaina, 10.10.2014 klo 22:45)

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: KOIRATANSSI - Perjantaina, 10.10.2014 klo 23:04  
+
0
Me ollaan käyty jo viidet kisat, ja vaikka oltaisiin lähellä kumaa niin aina vaan joltain tuomarilta tulee se 140-150p mikä laskee keskiarvon just alle 160. Mutta eipä ne esitykset mitään hyviä ole olleetkaan, mä tyrin aina jotain ja koiralla keittää sen takia yli ja sitten menee homma vaan hyppimiseksi. Täytyy talven aikana vaan tehdä paljon kuunteluharjoituksia ja opettaa pari uutta temppua, ja sitten uutta matoa koukkuun, jos ikinä kisoihin mahdutaan.

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: KOIRATANSSI - Maanantaina, 13.10.2014 klo 15:02  
+
0
Mistä saa tietää, missä ja milloin koiratanssikilpailuita pidetään? Meidän neiti olisi kovasti innostunut koiratanssista ja olisi kiva viedä hänet katsomaan kisoja joskus.
Mukana menossa snu Napo

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: KOIRATANSSI - Maanantaina, 13.10.2014 klo 18:19  
+
0
^Ainakin kennelliiton tapahtumakalenterista, kuten muutkin kennelliiton tapahtumat :hymy: Tosin sitä kannattaa silmäillä lähempänä, kun ensivuoden kisoista ei ole taidettu vielä moniakaan anoa. Tälle vuodelle kisoja on enää 1.11 Janakkalassa.

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: KOIRATANSSI - Maanantaina, 13.10.2014 klo 23:18  
+
0
No sitten katsoin ihan oikeasta paikasta. Mun mielestä joulukuussa pitäisi olla Helsingissä kisat, mutta voin olla väärässäkin. Onko Oulun suunnassa ollut koskaan kisoja?
Mukana menossa snu Napo

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: KOIRATANSSI - Maanantaina, 13.10.2014 klo 23:24  
+
0
^Juu, Oulussa ollaan järjestetty meidän koiratanssikerholla kahdet kisat (eli ne kaksi mihin minäkin olen osallistunut). Ensikesänä on taas tarkoitus pitää seuraavat :hymy: Muuten kaikki kisat ovat etelä painotteisesti.

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: KOIRATANSSI - Maanantaina, 13.10.2014 klo 23:29  
+
0
Pitääpä suunnitella pohjoisen reissu niin, että päästään noita kisoja katsomaan!
Mukana menossa snu Napo

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28161
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6321
Viestejä yhteensä545651
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.04.2024 klo 23:30)