Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 21:44

Mätsäri -pulina

Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 73

letitse

letitse
Viestimäärä: 9

VS: MäTSäRI -PULINA - Perjantaina, 08.10.2010 klo 23:02  
+
0
Kolmet mätsärit ollaan meidän 10kk lapparikoiran kanssa käyty, ekalla kerralla (joskus heinäkuussa) sininen nauha (ei päästy jatkoon), toisella kerralla sininen nauha ja voitettiin sinisten kehä + sijoituttiin BIS5 kuudesta pennusta (5.9), sekä nyt 3.10. kolmannella kerralla saatiin punainen nauha, mutta pudottiin pois punaisten kehästä. Ja nyt 24.10 on taas mätsärit (hämeenlinnassa), sinne pitää mennä. :D

Argh ärsyttää välillä, jos joutuu jonkun pienen koiran pariksi tai joutuu juoksemaan pienten koirien perässä kehässä ollessa (esim. sinisten/punaisten kehässä etc). Menettää omatkin "voittomahdollisuudet", jos edellä oleva koiranesittäjä kävelee (koska pikkukoirat esitetään tietenkin kävellen), kun itse joudun tämän mötkylän kanssa juoksemaan LUJAA jotta koira ravaisi kunnolla (muuten se hölkkää ja ei näytä kivalta). Tietenkään se voittaminen ei todellakaan ole tärkeintä, itse nimittäin harrastan mätsejä vain sen takia, koska se on kivaa, mutta olisi joskus mukavaa saada "paremmat pisteet" tuomarilta, ja se edellyttää sitä, että pitää juosta tämän koiran kanssa lujaa. :D
.

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: MäTSäRI -PULINA - Lauantaina, 09.10.2010 klo 10:42  
+
0

letitse kirjoitti:

Argh ärsyttää välillä, jos joutuu jonkun pienen koiran pariksi tai joutuu juoksemaan pienten koirien perässä kehässä ollessa (esim. sinisten/punaisten kehässä etc). Menettää omatkin "voittomahdollisuudet", jos edellä oleva koiranesittäjä kävelee (koska pikkukoirat esitetään tietenkin kävellen), kun itse joudun tämän mötkylän kanssa juoksemaan LUJAA jotta koira ravaisi kunnolla (muuten se hölkkää ja ei näytä kivalta).


Sun pitää siinä tapauksessa mennä sen isomman ja vauhdikkaamman koiran kanssa ulkokautta ohi :wink: Näin meilläpäin ainakin on ollut tapana tehdä ja joskus tuomarit sanovatkin ennen kierrosta, että "nopeammin juoksevat voivat ohittaa hitaammat ulkokautta"
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

letitse

letitse
Viestimäärä: 9

VS: MäTSäRI -PULINA - Lauantaina, 09.10.2010 klo 13:48  
+
0
Totta, mutta vain jos on iso kehä :D Viimeksikin kehä oli tyyliin 5x5m, ja siellä ei päässyt ohi (ja 10 koiraa "juoksi" peräkkäin). Mutta eipä sille voi mitään jos joskus on pienet tilat kehissä, täytyy vain koittaa saada koira jotenkin juoksemaan, kun ei itse pysty juosta ahtauden vuoksi =D
.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 09.10.2010 klo 13:48)

Hina

Hina
Viestimäärä: 37

VS: MäTSäRI -PULINA - Maanantaina, 18.10.2010 klo 17:31  
+
0
Onkos kukaan tulossa herttoniemeen nyt tulevana sunnuntaina?
Tää olis lähössä sinne tommosen X rotusen pölypussin kanz. Vielä pitäs mittailla et meneekö toi isoihin vai pieniin.. :D

ankka

ankka
Viestimäärä: 2

VS: MäTSäRI -PULINA - Keskiviikkona, 20.10.2010 klo 12:27  
+
0
me ollaan tulossa ainaki sunnuntaina herttoniemeen:)

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: MäTSäRI -PULINA - Keskiviikkona, 20.10.2010 klo 13:43  
+
0
olis kiva käydä parissa mätsärissä ennen voittajaa, kun tuo ei ole käynyt pariin kuukauteen näyttelyissä, että sais taas vähän rutiinia eikä aivan menis nenilleen kehässä olo. paras olis jos löytyis joku halli-mätsäri tai vastaava sisätapahtuma, niin ei tuo meidän metsäläinen olis aivan kakat housuissa sitten joulukuussa... täytyy bongailla!
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

willis

willis
Viestimäärä: 3

VS: MäTSäRI -PULINA - Keskiviikkona, 20.10.2010 klo 20:08  
+
0
Mun tekis kamalasti mieli tulla tonne mätsäriin sunnuntaina,mutta en oo oikein itse innokas menee juoksee kehään.. Jännittää jo ajatus,eikä mulla edes ole hajua miten siellä kuuluu juosta..ja näin...
Faaraokoira
Jataburu sd King of r´n´r Elvis "Dino"

Hina

Hina
Viestimäärä: 37

VS: MäTSäRI -PULINA - Keskiviikkona, 20.10.2010 klo 22:17  
+
0

willis kirjoitti:

Mun tekis kamalasti mieli tulla tonne mätsäriin sunnuntaina,mutta en oo oikein itse innokas menee juoksee kehään.. Jännittää jo ajatus,eikä mulla edes ole hajua miten siellä kuuluu juosta..ja näin...



Höpö höpö! Sinne vaan! :D Seuraat vaan muita ja tuomarit neuvoo kyllä todella hyvin mitä tehdä ja mihin mennä :)

Din

Din
Viestimäärä: 215

VS: MäTSäRI -PULINA - Sunnuntaina, 24.10.2010 klo 17:43  
+
0
Me oltiin tänään tuolla Hertsikassa ja tosi kivasti meni: oltiin sinisten pentujen 3. :jjei: Olin ihan superylpeä tyttösestäni, varmaan neidin paras suoritus tähän mennessä, vaikka ei punaista saatukaan. Vielä kun saataisiin tuomarin väistäminen pois, niin hyvä olisi.

Nyt talvella kyllä ikävästi näyttää siltä, että noita mätsäreitä ei kamalasti ole (ainakin, mitä olen Koirat.comin Tapahtumakalenteria selannut). Mätsit on kuitenkin ihan loistavaa treeniä melkein mitä tahansa harrastusta varten (oppii olemaan muiden koirien seassa ja keskittymään omistajaansa), joten harmi, ettei noita sisähalleja kamalasti ole tällaista toimintaa varten.

lodda

lodda
Viestimäärä: 58

VS: MäTSäRI -PULINA - Tiistaina, 02.11.2010 klo 16:35  
+
0
olin kaverin koiralla sunnuntaina ruskossa mätsäreissä... tai olisin ollut mutta paikanpäällä tuli ilmi että koko tapahtuma on peruttu... eikä sitä missään sitten kai ollut edes ilmoitettu!!! -.- mutta onneksi sitte taas ens lauantaina meen jh:hon raisioon... :)

lodda

lodda
Viestimäärä: 58

VS: MäTSäRI -PULINA - Keskiviikkona, 10.11.2010 klo 14:37  
+
0
onko joku tulossa 27.11.-10 turkuun koirakeskuksessa olevaan mätsäriin???? aattelin että vois mennä mutta siellä on maksu 10e, ei kovin lämmin, ennakkoilmoittautuminen (ei mitään hajua että miten pitää ilmoittautuas kun ei ole missään mitään ohjeita), luokissa on vain pienet, pennut ja isot, ei saa tulla yhtään katsojia ja oon kuullu et on surkeet palkinnot... mutta eihän mätsäriin mennä palkintojen takia mutta silti en tiedä että viitsiikö mennä!!!! :/

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: MäTSäRI -PULINA - Keskiviikkona, 10.11.2010 klo 19:18  
+
0
^Onpas melkoisen iso ilmoittautumismaksu :eek: 10 eur :roll:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

lodda

lodda
Viestimäärä: 58

VS: MäTSäRI -PULINA - Keskiviikkona, 10.11.2010 klo 20:03  
+
0

griffon kirjoitti:

^Onpas melkoisen iso ilmoittautumismaksu :eek: 10 eur :roll:



minustakin!!!!! katotaan nyt että viittiikö sinne ollenkaan mennä... :shifty:

anunen79

anunen79
Viestimäärä: 14

VS: MäTSäRI -PULINA - Maanantaina, 15.11.2010 klo 18:36  
+
0
Meidän paras päivä mun kaverin kanssa (omistaa mun esittämän koiran) mätsärissä oli hesan mätsäri missä oli ulkomuototuomarit ja FCI ryhmien mukaan jaetut kehät. Mun esittämä muun värinen Mittelspitz voitti vitosryhmän siniset muttei BIS sijoitusta, kaverin esittämä musta kääpiövillakoira voitti 9 ryhmän punaiset ja oli BIS 2. Tultiin 3:N pokaalin 3:n ruusukkeen ja 9 kg:n ruokamäärän kanssa takaisin.

lodda

lodda
Viestimäärä: 58

VS: MäTSäRI -PULINA - Maanantaina, 15.11.2010 klo 20:23  
+
0

anunen79 kirjoitti:

Meidän paras päivä mun kaverin kanssa (omistaa mun esittämän koiran) mätsärissä oli hesan mätsäri missä oli ulkomuototuomarit ja FCI ryhmien mukaan jaetut kehät. Mun esittämä muun värinen Mittelspitz voitti vitosryhmän siniset muttei BIS sijoitusta, kaverin esittämä musta kääpiövillakoira voitti 9 ryhmän punaiset ja oli BIS 2. Tultiin 3:N pokaalin 3:n ruusukkeen ja 9 kg:n ruokamäärän kanssa takaisin.



onnea teille!!!! :)

lodda

lodda
Viestimäärä: 58

VS: MäTSäRI -PULINA - Keskiviikkona, 01.12.2010 klo 19:59  
+
0
mooi:)

laitan nyt vähän eloa tähänkin keskusteluun... niin onko joku tulossa ensi sunnuntaina FCI-ryhmien mukaisiin mätsäreihin lohjalle??? olen itse menossa ja olis ehkä junnu koiran tarvetta, niin että jos jollain ois lainata:)

Lavinia

Lavinia
Viestimäärä: 56

VS: MäTSäRI -PULINA - Keskiviikkona, 01.12.2010 klo 20:18  
+
0
Hei tota ite oisin menos kans tän sakemannin kans nyt kevään aikaan viimeistää mätsäreihin. Varmaan johonkii kouvolan-lahden tienoolle jos mahollista sitten. Vaikken koskaa ookkaa sitä missää mätsäreis käyttäny, nii voihan siel ny käydä yrittämäs ku on ite käyny vähän tutustuus kyseisee harrastuksee :)

Voisko joku kertoo pienii vinkkei ton esityksee ja sitte esim. turkin "charmailuun" et näyttäis hyvältä? :3 Ja sit ois kiva jos voisitte kertoo et miten opettaa koira HÖLKKÄÄMÄÄN. toi vaan nopeuttaa vauhtia mitä kauemmin hölkätään ja se menee vetämisen näköseks. :/

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: MäTSäRI -PULINA - Keskiviikkona, 01.12.2010 klo 21:55  
+
0
^Kannattaa kysyä myös sakemanni -ketjusta tuosta "turkin charmailusta" :wink:
tässä linkki
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: MäTSäRI -PULINA - Torstaina, 02.12.2010 klo 12:37  
+
0
lodda, mitäs mätsäreitä Lohjalla on, siis ilmeisti sunnuntaina 5.12? :)
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

lodda

lodda
Viestimäärä: 58

VS: MäTSäRI -PULINA - Torstaina, 02.12.2010 klo 17:03  
+
0

Suzuna kirjoitti:

lodda, mitäs mätsäreitä Lohjalla on, siis ilmeisti sunnuntaina 5.12? :)



joo just sillon... :) koirat.comin tapahtuma kalenterissa on tietoa kyseisestä mätsäristä:) oletteko ajatelleet tulla???

  Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 73
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28166
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6324
Viestejä yhteensä545663
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään4
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.04.2024 klo 13:45)