Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 21:44

Mätsäri -pulina

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 73

Cisne

Cisne
Viestimäärä: 69

VS: MäTSäRI -PULINA - Keskiviikkona, 05.05.2010 klo 12:44  
+
0
^ Mä oon näillä näkymin menossa tänään tuonne, jos ilma vain pysyy hyvänä. Tuun paikalle molempien koirien kanssa, mutta ainoastaan Nele pääsee kehään. :hymy:

muoks. Mätsärissä käyty ja tuloksena punainen nauha, mutta punaisten kehästä pudottiin ensimmäisten joukossa. Aika paljon oli pieniä koiria, yhteensä kai 41.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 05.05.2010 klo 22:21)

Aaa

Aaa
Viestimäärä: 254

VS: MäTSäRI -PULINA - Lauantaina, 08.05.2010 klo 12:56  
+
0
^ meilläkin tuloksena punainen nauha, ja selvisimme kuuden ensimmäisen joukkoon, mutta sitten putosimme. Koiria oli kyllä yllätävän paljon. :O isojakin oli yli 30...
"Voileipä tekee aina hyvää yöllä" (Muumipappa)
"Ja jos kaksi höperöä asuu samassa saaressa, niin he joko tietävät toisistaan kaiken tai eivät halua tietää toisistaan mitään. Todennäköisesti sekä niin että näin. Nimittäin: eivät halua tietää, koska tietävät." (Pikkumyy)

nann

nann
Viestimäärä: 31

VS: MäTSäRI -PULINA - Lauantaina, 08.05.2010 klo 15:22  
+
0
Tänään käytiin kuopiohallin kentällä pyörähtämässä, tulos oli sinisten neljäs. :) Oikein tyytyväinen olen n. vuoden mätsäritauon jälkeen, saatiin palkinnoksi hieno ralliauto ja jotain herkkuja. Ei oikein toiminut ajatus kehässä ja palloilin jännittyneenä minne sattui, mutta ilmeisesti ei huono suoritus. :D
essn Wanda s.2007
pslku Odin s.2013

nevermind

nevermind
Viestimäärä: 498

VS: MäTSäRI -PULINA - Sunnuntaina, 09.05.2010 klo 11:02  
+
0
Mua on alkanut nyt kiinnostaa mätsärit ja näyttelyt, vaikka alkuun koiraa hankittaessa olin aika kielteinen asian suhteen. :nauru: Tänään oonkin sitte menossa käymää tuolla Hakamettässä kun siellä jotkut Äitienpäivä mätsärit, tosin ihan ilman koiraa. Katsastaan että mimmonen meininki siellä onkaan. :wink: Kurjaa vaan, että siellon tommonen harmaatakin harmaampi sataa ei-sada - sää. :neutral: Oon nyt alkanu vähän opettamaan tuolle seisomista (mistä tuleekin varmaan piiiitkä projekti), mutta pikku pennusta saakka oon kyllä kaikkia aina pyytäny kattoon tuon hampaita ja korvia ja kosketteleen tassuja jne... Musta vaan tuntuu että jos joskus sitten uskaltaudun jonnekin mätsäreihin niin siitä ei kyllä tuu lasta eikä tiedätte-kyllä-mitä! :nauru: Oona on semmonen höseltäjä kun on paljon muita koiria, tosin nyt ollaan pentukurssilla juurikin sitä ajatellen, että tottuis muiden koirien läsnäoloon ja pystys keskittymään muhunkin.
Bokseri Oona 25.11.2009

Aaa

Aaa
Viestimäärä: 254

VS: MäTSäRI -PULINA - Sunnuntaina, 09.05.2010 klo 16:15  
+
0
^ Meillä vähän sama juttu. Kehässä voisi sujua vähän paremmin, jos Saku ei olisi niin kiinnostunut toisista koirista. Mutta ihan hyvin silti on mennyt.
Oon yrittänyt kanssa tuota seisontaa opettaa. Nyt kyllä seisoo jo paikallaan, mutta kun yritän sen asentoa korjata, niin tämäpä korjaa sen itse takaisin. Mutta pikku hiljaa. On tämäkin jo parannus siihen nähden, että ensimmäisessä mätsärissä meidän poitsu esitteli kehässä parhaimmat kerjäämistaitonsa mm kaatuen selälleen, että saisi namipalan kädestäni. :nauru:
30.5 olisi tarkoitus lähteä ihan viralliseen näyttelyyn, saa nähdä miten Sakun käy, lähinnä tuon seisonnan takia...
"Voileipä tekee aina hyvää yöllä" (Muumipappa)
"Ja jos kaksi höperöä asuu samassa saaressa, niin he joko tietävät toisistaan kaiken tai eivät halua tietää toisistaan mitään. Todennäköisesti sekä niin että näin. Nimittäin: eivät halua tietää, koska tietävät." (Pikkumyy)

nevermind

nevermind
Viestimäärä: 498

VS: MäTSäRI -PULINA - Maanantaina, 10.05.2010 klo 13:23  
+
0
^Hahah voin kyllä kuvitella kun toinen heittäytyy selälleen namin toivossa! :nauru: oli kyllä varmaan aika tunteita pinnalle nostatteleva hetki.
Bokseri Oona 25.11.2009

Aaa

Aaa
Viestimäärä: 254

VS: MäTSäRI -PULINA - Maanantaina, 10.05.2010 klo 17:47  
+
0
Jep. :nauru: Kyllä siinä piti naurua pidätellä, vaikka hieman hävettikin.. Mutta tulipa todistettua, että kyllä bokseri kerjätä osaa. :nauru:
"Voileipä tekee aina hyvää yöllä" (Muumipappa)
"Ja jos kaksi höperöä asuu samassa saaressa, niin he joko tietävät toisistaan kaiken tai eivät halua tietää toisistaan mitään. Todennäköisesti sekä niin että näin. Nimittäin: eivät halua tietää, koska tietävät." (Pikkumyy)

Anpunen

Anpunen
Viestimäärä: 235

VS: MäTSäRI -PULINA - Tiistaina, 11.05.2010 klo 16:54  
+
0
Mä kaipailisin vinkkejä siihen miten ison koiran saa pysymään nahoissaan kun tuomari tulee luo. Oskari luultavasti pesee naaman ja hyppii päälle koska joku antaa sille huomiota. Mistä olis hyvä aloittaa, koska se vaan on niin iloinen kun joku tulee tervehtimään...

terv. omistaja jonka koira aina nuolee (ja kuolaa) vieraat ihmiset...
Espanjanvinttikoira vm.-04
Labradori vm.-08
Kääpiöpinseri vm.-10
sekä hihnan päässä Anpunen
Pientä blogitusta

Aaa

Aaa
Viestimäärä: 254

VS: MäTSäRI -PULINA - Tiistaina, 11.05.2010 klo 17:52  
+
0

Anpunen kirjoitti:

Mä kaipailisin vinkkejä siihen miten ison koiran saa pysymään nahoissaan kun tuomari tulee luo. Oskari luultavasti pesee naaman ja hyppii päälle koska joku antaa sille huomiota. Mistä olis hyvä aloittaa, koska se vaan on niin iloinen kun joku tulee tervehtimään...

terv. omistaja jonka koira aina nuolee (ja kuolaa) vieraat ihmiset...



Meillä kanssa on tuollainen "jes kavereita, jes huomioo!" -koira. :D Itse oon ainakin namipalalla saanut pysyyn, kun kiinnittää sen huomion siihen jo ennen kun tuomari tulee.

Torstaina olis tarkotus taas suunnata kohti mätsäreitä. En vaan osaa päättää kumpi, Nokia vai Tampere. Nokialla houkuttais tuo ulkomuototuomari...
"Voileipä tekee aina hyvää yöllä" (Muumipappa)
"Ja jos kaksi höperöä asuu samassa saaressa, niin he joko tietävät toisistaan kaiken tai eivät halua tietää toisistaan mitään. Todennäköisesti sekä niin että näin. Nimittäin: eivät halua tietää, koska tietävät." (Pikkumyy)
(Viestiä on muokattu tiistaina, 11.05.2010 klo 17:54)

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: MäTSäRI -PULINA - Tiistaina, 11.05.2010 klo 17:59  
+
0
Voi hitsi! Valkeakoskellekin olisi tulossa! Voisi käydä ihan vain sosialistamisharjoituksena kääntymässä. Kehään en kyllä uskalla viedä kun herra ei osaa käyttäytyä isossa porukassa, mutta tekee sillekin hyvää nähdä muutakin kuin kodin seinien sisäpuolet ja tutun lenkkipolun.
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi

jatsi

jatsi
Viestimäärä: 3

VS: MäTSäRI -PULINA - Tiistaina, 11.05.2010 klo 18:06  
+
0
päätin ny tulla kyselee tänne vähä ku en oo oikeen perillä näistä asioista :shifty:
eli oon kyselly enolta että miks se ei käytä sen cavalieeria näyttelyissä/mätsäreissä, ku koira on hyvässä kunnossa, nii eno sitte alko houkuttelee mua käyttää sitä koiraa jossai mutta en oo oikeen perillä näissä asioissa mitä siellä pitäs tehä (((: nii eli mitäs siellä sitte pitäs tehä ku aattelin mätsäreissä käyä jos jossaki nii on vissii mahollista käyttää toisen koiraa siellä? ja oon siis 13 vuotta nii vaikuttaako se asiaan nii hirveesti?
juu en oo hirveesti perillä näistä asioista ja toivottavasti saitte selvää mitä tarkotin (;

Aaa

Aaa
Viestimäärä: 254

VS: MäTSäRI -PULINA - Tiistaina, 11.05.2010 klo 18:55  
+
0

jatsi kirjoitti:

päätin ny tulla kyselee tänne vähä ku en oo oikeen perillä näistä asioista :shifty:
eli oon kyselly enolta että miks se ei käytä sen cavalieeria näyttelyissä/mätsäreissä, ku koira on hyvässä kunnossa, nii eno sitte alko houkuttelee mua käyttää sitä koiraa jossai mutta en oo oikeen perillä näissä asioissa mitä siellä pitäs tehä (((: nii eli mitäs siellä sitte pitäs tehä ku aattelin mätsäreissä käyä jos jossaki nii on vissii mahollista käyttää toisen koiraa siellä? ja oon siis 13 vuotta nii vaikuttaako se asiaan nii hirveesti?
juu en oo hirveesti perillä näistä asioista ja toivottavasti saitte selvää mitä tarkotin (;



En usko tuon iän vaikuttavan mitään, oon ennenkin nähnyt vähän nuorempien olevan kehässä..
Ja kyllä toisen koiraa voi käyttää, ihan hyvin!
Mätsäreihin mentäessä ei kyllä haittaa, vaikket vielä kunnolla tietäisikään mitä tehdään. Lyhyesti sanottuna kehään menee kaksi koiraa kerrallaan. Yleensä tuomari katselee ensim koiria (seisotat koiraa), jonka jälkeen se pyytää teitä juoksemaan pari kierrosta koiran kanssa. Sen jälkeen tuomari tutkii koirat yksitellen (katsoo purennan, selän, hännän, kivekset jne.) ja usein pyytää vielä juokseen kierroksen tai pari, sekä kolmion. Kun molemmat koirat on tutkittu, antaa tuomari pareista sille "parhaammalle" punaisen, ja toiselle sinisen nauhan. Kun kaikki koirat on käynyt kerran kehässä, tulee ensin kaikki siniset, joista tuomari valitsee yleensä 4 parasta, sitten punaiset.
Punaisten ja sinisten voittajat menee vielä BIS-kehään. :)

Mutta tosiaan, mätsärithän on vain harjoittelua ja kokemuksen hakua, joten kysyä voi vapaasti, ja tuomari kyllä neuvoo!
"Voileipä tekee aina hyvää yöllä" (Muumipappa)
"Ja jos kaksi höperöä asuu samassa saaressa, niin he joko tietävät toisistaan kaiken tai eivät halua tietää toisistaan mitään. Todennäköisesti sekä niin että näin. Nimittäin: eivät halua tietää, koska tietävät." (Pikkumyy)

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: MäTSäRI -PULINA - Tiistaina, 11.05.2010 klo 22:28  
+
0
Elikkä mätsäreihin voi mennä palloilemaan ja katselemaan meininkiä ilman koiraa tai osallistumisaikeita? Meillä kun ei ole vielä koiraa, mutta olisi kiva käydä vähän katselemassa minkä näköistä touhua niissä on tulevaisuuden kannalta, kokemusta ei ole mistään mätsäri eikä näyttelyjutuista, koirakin on ensimmäinen meille. =)
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

Cisne

Cisne
Viestimäärä: 69

VS: MäTSäRI -PULINA - Tiistaina, 11.05.2010 klo 22:31  
+
0
Mä ajattelin suunnata torstaina Nokialle juurikin niiden ulkomuototuomarien takia. :nauru: Tai pienillä koirilla on vain harjoittelija, mutta silti. Toivottavasti tulisi hyvä ilma, kun vesisateeseen on näiden turkkieläinten kanssa turha lähteä.

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: MäTSäRI -PULINA - Tiistaina, 11.05.2010 klo 22:32  
+
0
^^Toki voi mennä. Itse olen nähnyt mätsäreissä paljon yleisöä, sekä koiran kanssa että ilman - joten sinne vain seuraamaan millaista touhua se on. :hymy:


//edittiä väkänen lisää, kun joku olikin ennättänyt väliin
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 12.05.2010 klo 09:40)

jatsi

jatsi
Viestimäärä: 3

VS: MäTSäRI -PULINA - Tiistaina, 11.05.2010 klo 22:59  
+
0
Aaalle paljon kiitos vastauksista ! :)
pitäs varmaa koiralle opettaa se seisominen ensin ennen ku mihinkää lähtee (;

muoks. hups sori väärällä käyttäjälle kiitokset :)
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 12.05.2010 klo 14:00)

Aaa

Aaa
Viestimäärä: 254

VS: MäTSäRI -PULINA - Keskiviikkona, 12.05.2010 klo 14:20  
+
0
Valitisin itsekin Tampereesta ja Nokiasta nyt Nokian. :D Toivotaan tosiaan, että säät suosii, tänään ainakin ihana ilma!! :love:
"Voileipä tekee aina hyvää yöllä" (Muumipappa)
"Ja jos kaksi höperöä asuu samassa saaressa, niin he joko tietävät toisistaan kaiken tai eivät halua tietää toisistaan mitään. Todennäköisesti sekä niin että näin. Nimittäin: eivät halua tietää, koska tietävät." (Pikkumyy)
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 12.05.2010 klo 14:22)

Natskuu

Natskuu
Viestimäärä: 1768

VS: MäTSäRI -PULINA - Keskiviikkona, 12.05.2010 klo 21:04  
+
0
Huomenna mennään Ahlströmille Kotkaan mätsäilemään, toivottavasti ei tule ihan turha reissu! Hyvää treeniä ainakin, kun on ensi sunnuntaina Haminan näyttelyyn meno.

Meici antaa tutkia itsensä hyvin, liikkuu nätisti kehässä jne, mutta seisottaessa neiti välillä kyllästyy ja pitää hakea sitä paikkaa muutamaan kertaan, jos seisomiseen vaaditaan pitkäkin aika. Jaksavatko muiden koirat töhöttää paikallaan hienosti? :)

nann

nann
Viestimäärä: 31

VS: MäTSäRI -PULINA - Keskiviikkona, 12.05.2010 klo 21:11  
+
0
Meillä kun koira on englanninspringeri niin sitä esitettäessä on se asento, joka puolestaan rauhoittaa koiraa seisomaan. :) Mutta aika malttamaton se on aina välillä ja sitten pitää tarkkailla myös toisten hajuja jajaja..
Kuitenkin aika leppoisalla meiningillä ollaan menty ja vaikka on tullut "pahojakin" kömmähdyksiä (mm. koira päässyt hihnasta, mutta tönötti vain paikallaan silti, pissattu kehään sisätiloissa pentuna yms.) niin ollaan jatkettu harjoittelua :D
essn Wanda s.2007
pslku Odin s.2013

miranja

miranja
Viestimäärä: 119

VS: MäTSäRI -PULINA - Torstaina, 13.05.2010 klo 13:09  
+
0
Meillä tönötetään paikallaan melko pitkiä aikoja ilman palkkaa (en siis käytä kehässä nameja tms enää), välillä pyöräytän ympäri jos huomaan et alkaa kyllästymään, mutta yleensä tuo jaksaa seistä minuuttikaupalla ryhdikkäästi. :)

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 73
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28161
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6321
Viestejä yhteensä545651
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 01:45)