Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 21:44

Mätsäri -pulina

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 73

anunen79

anunen79
Viestimäärä: 14

VS: MäTSäRI -PULINA - Tiistaina, 25.05.2010 klo 13:21  
+
0
Onko ihmisiä menossa porin mätsäriin huomenna? Mä menen pieniin pentuihin mittelin kanssa ja pieniin aikuisiin norwichin kanssa. Kaveri menee kahden kääpiövillakoiran kanssa pineniin aikuisiin.

Aaa

Aaa
Viestimäärä: 254

VS: MäTSäRI -PULINA - Keskiviikkona, 26.05.2010 klo 15:15  
+
0

Lipsu kirjoitti:

Onko olemassa jotain säännön tapaista saako mätsäreihin tulla juoksuinen narttu? Harmittaa kun oman kylän metsästysseura pitää mätsärit ja just alkoi tippumaan.Mutta yleisesti,saako nartun omistaja haukut jos kiikuttaa paikalle herkkupepun? :nauru:



Eipä sitä varmaan kielletty ole, mutta itseäni ainakin ärsyttää suunnattomasti se, että siellä sellasia aina silloin tällöin on. Oma koirani kun uros on, ja sehän sitten kieli väpättäen kulkee kuono maata pitkin ja on kyseisten narttujen perässä... ei kovin mukavaa (eikä ainakaan mun mielestä kivasti tehty) toisia kohtaan...
"Voileipä tekee aina hyvää yöllä" (Muumipappa)
"Ja jos kaksi höperöä asuu samassa saaressa, niin he joko tietävät toisistaan kaiken tai eivät halua tietää toisistaan mitään. Todennäköisesti sekä niin että näin. Nimittäin: eivät halua tietää, koska tietävät." (Pikkumyy)

Susku_

Susku_
Viestimäärä: 138

VS: MäTSäRI -PULINA - Keskiviikkona, 26.05.2010 klo 15:30  
+
0
Virallisiin näyttelyihin juoksuinen narttu saa osallistua normaalisti. Mätsärit kun ovat epävirallisia, leikkimielisiä näyttelyitä, niin niistä ei varsinaisesti taida virallisia sääntöjä olla, jossa juoksuisen nartun vienti kiellettäisiin. Taitaa olla jokaisen nartun omistajan maalaisjärjellä mietittävissä, onko narttua fiksua viedä paikalle vai ei.

Natskuu

Natskuu
Viestimäärä: 1768

VS: MäTSäRI -PULINA - Keskiviikkona, 26.05.2010 klo 19:08  
+
0
^ Ohho, olen aina luullut että juuri virallisiin näyttelyihin ei saisi juoksuisen nartun kanssa mennä. Aina oppii uutta.

Kellään tietoa onko kesäkuun alussa tulossa mätsäreitä Kymenlaakson alueelle, Kotkaan, Haminaan?

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: MäTSäRI -PULINA - Keskiviikkona, 26.05.2010 klo 21:59  
+
0
^ Tästä linkistä löytyy aika paljon mätsäri-ilmoituksia. Joitain ihan täällä Kymenlaaksossakin :cool:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Natskuu

Natskuu
Viestimäärä: 1768

VS: MäTSäRI -PULINA - Torstaina, 27.05.2010 klo 15:15  
+
0
^ Kiitos kovasti!

Tuolta löytyikin muutama sopivan tuntuinen match show.

sinnii

sinnii
Viestimäärä: 111

VS: MäTSäRI -PULINA - Torstaina, 27.05.2010 klo 19:59  
+
0
Väinö oli eilen mätsärissä SIN1 BIS5! :) Käyttäyty kyl upeesti :jjei:
Cairnterrieri Pikerinan Väinö s. 21.2.2009
&
Kääpiösnautseri Silfurskugga Oriel White Destiny s. 21.3.10

Natskuu

Natskuu
Viestimäärä: 1768

VS: MäTSäRI -PULINA - Torstaina, 27.05.2010 klo 20:06  
+
0
^ Vautsi, onnittelut hurmuri-Väinölle! :)

sinnii

sinnii
Viestimäärä: 111

VS: MäTSäRI -PULINA - Torstaina, 27.05.2010 klo 20:47  
+
0
Kiitos :)
Cairnterrieri Pikerinan Väinö s. 21.2.2009
&
Kääpiösnautseri Silfurskugga Oriel White Destiny s. 21.3.10

Sikuri

Sikuri
Viestimäärä: 1

VS: MäTSäRI -PULINA - Maanantaina, 31.05.2010 klo 12:04  
+
0
Hei, ei täällä sattuisi olemaan ketään, joka olisi ottanut kuvia match showssa Parolassa 30.5.?

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: MäTSäRI -PULINA - Tiistaina, 01.06.2010 klo 00:38  
+
0
Minkä ilkäisen pennun kanssa voi osallistua Match Show:un?
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: MäTSäRI -PULINA - Tiistaina, 01.06.2010 klo 08:40  
+
0
^Sen ikäisen, että rokotukset varoaikoineen on kunnossa :wink:
Varmaan tää mun sama tarina on tässä ketjussa jo sanottu, mutta kerran vielä :nauru:
Yleensä mätsäreissä missä itse olen ollut, on ollut pentuluokan alaikäraja 5kk, kerran törmäsin mätsäriin missä oli niinkin korkea pentuluokan alaikäraja 7kk :eek: (vai peräti 9kk :mietiskel: en tarkkaan muista, mutta ihan oudon korkea oli kuitenkin)

Eli mätsäreissä ei ole mitään tiettyjä ikärajoja ja/tai luokkia, vaan ne on kaikki vapaasti järjestäjän päätettävissä.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Flatpower

Flatpower
Viestimäärä: 1

VS: MäTSäRI -PULINA - Tiistaina, 01.06.2010 klo 13:06  
+
0
Parolan koulun 4b Joutsenluokka kiittää kaikkia 30.5. mätsäriimme osallistuneita! Onnea sijoittuneille ja kiitos tuomareille ja yhteistyökumppaneille. Tuloksia ja kuvia : www.flatpower.fi/joutsenluokka

fluffy

fluffy
Viestimäärä: 77

VS: MäTSäRI -PULINA - Sunnuntaina, 06.06.2010 klo 15:37  
+
0
Me saatiin tänään paras sijoitus mätsäreistä tähän asti. Punasten pentujen 1 ja BIS 2. Olin niin ylpee vaavista. Loppuposeerauksissa se ei enää kyllä jaksanut lainkaan keskittyä, mutta muuten oli ylinätisti.
Havannankoira (2009)

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: MäTSäRI -PULINA - Sunnuntaina, 06.06.2010 klo 20:16  
+
0
Jos Nelli on saanu 2.rokotukset (myös rabieksen) 26.5, niin voiko sen kanssa mennä mätsäriin? Kaveri haluaisi esittää Nelliä ensi lauantaina. Silloin on Annin agilitykisa mutta siihen agin perään siellä on mätsäri. Toinen ongelma on se, että mä en tiedä millaiselta 4kk iköisen villakoirapennun turkin tulisi näyttää mätsärissä..pitääkö sitä muotoilla jotenkin..? Kuinka paljon rodunomainen trimmi tai turkki vaikuttaa arvosteluun? Mä oon jotenkin ollu siinä luulossa, että mätsärissä enemmän merkkaa miten koira esiintyy ja pelaa yhteen handlerin kanssa, kuin se että esim. koiran turkki olisi esim. nypitty sellaiseksi kuin virallisessa näyttelyssä vaaditaan. Voisiko joku valaista mulle, mihin mätsärin arvostelu yleensä perustuu?
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: MäTSäRI -PULINA - Sunnuntaina, 06.06.2010 klo 20:54  
+
0
^ Nellillä menee varoaika umpeen 9.6. Sen jälkeen voi osallistua mätsäriin.

Aaa

Aaa
Viestimäärä: 254

VS: MäTSäRI -PULINA - Keskiviikkona, 09.06.2010 klo 16:54  
+
0

juulia kirjoitti:

Jos Nelli on saanu 2.rokotukset (myös rabieksen) 26.5, niin voiko sen kanssa mennä mätsäriin? Kaveri haluaisi esittää Nelliä ensi lauantaina. Silloin on Annin agilitykisa mutta siihen agin perään siellä on mätsäri. Toinen ongelma on se, että mä en tiedä millaiselta 4kk iköisen villakoirapennun turkin tulisi näyttää mätsärissä..pitääkö sitä muotoilla jotenkin..? Kuinka paljon rodunomainen trimmi tai turkki vaikuttaa arvosteluun? Mä oon jotenkin ollu siinä luulossa, että mätsärissä enemmän merkkaa miten koira esiintyy ja pelaa yhteen handlerin kanssa, kuin se että esim. koiran turkki olisi esim. nypitty sellaiseksi kuin virallisessa näyttelyssä vaaditaan. Voisiko joku valaista mulle, mihin mätsärin arvostelu yleensä perustuu?



Kai sen pitäsisi periaatteessa juurikin "miten koira esiintyy ja pelaa yhteen handlerin kanssa", mutta mulla on ainakin sellanen käsitys että nykyään kattellaan myös aika paljon sitä, kuinka "komea" koira on. Kuitenkaan ton turkin ei pitäs mätsärissä vaikuttaa. Usein on niin, ettei "tuomarit" siellä itsekkään tiedä, miltä koiran/turkin kuuluisi näyttää. Itselläni on usein käynyt niin, että "tuomarit" on ihmetelleet, miten Sakulla on alapurenta. Siinä olen sitten selitellyt että sehän on bokseri. :D
Mutta kokeileen vaan! Osallistua saat, vaikka olisit kaljuksi koirasi leikannut! :)
"Voileipä tekee aina hyvää yöllä" (Muumipappa)
"Ja jos kaksi höperöä asuu samassa saaressa, niin he joko tietävät toisistaan kaiken tai eivät halua tietää toisistaan mitään. Todennäköisesti sekä niin että näin. Nimittäin: eivät halua tietää, koska tietävät." (Pikkumyy)

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: MäTSäRI -PULINA - Keskiviikkona, 09.06.2010 klo 22:14  
+
0
Joo ei sillä koiran rodunomaisuudella ole (ei ainakaan pitäisi olla!) yhtään mitään merkitystä, eli mätsäämään vaan vaikka kaljun villiksen kanssa. Ei kai tuon ikäisellä mitään turkkia edes voi olla?

Juoksujalka-Aidan oli tänään vaatimattomasti PUN1 BIS1. :) Kovasti tuomarit kehuivat jätkän liikkeitä. Ja tyypin naamahan oli täynnä hotspotteja (nenän molemmilla sivuilla yhdet ja päälaella 3 kappaletta), eikä vaikuttanut arvosteluun lainkaan..

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: MäTSäRI -PULINA - Torstaina, 10.06.2010 klo 20:09  
+
0
^Nellillä on kyllä jo aika pitkä turkki, niskassakin turkin pituus on jotain 4cm. Sitä ei vaan ole muotoiltu mitenkään villakoiramaisesti, kun en tiedä millaisena villakoirat esitetään esim. pentunäyttelyssä (no google varmaan kertoo mulle tän, kun jaksais vaan katsoa..). Mutta itse en osaa muotoilla villistä saksilla, kun oon tottunu vaan trimmaamaan bichonia. Nelli on menossa kesäkuun lopussa trimmaukseen, mutta en halua että sielläkään sille leikataan mitään kamalaa palloa rintaan ja muita, mitä näyttelyissä olen nähnyt aikusilla villakoirilla. En tiedä mitä trimmaaja suhtautuu, jos pyydän sen leikkaamaan Nellille sellaisen tasaisen siistin "sportti"-lookin. Kuonon, tassut ja hännän tyven saa toki ajaa trimmerillä. Eikö trimmaajien pidä kuitenkin tehdä niinkuin maksava asiakas pyytää vaikka se ei omaa silmää miellyttäisi. Sori kun meni vähän OT.
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010

norruska

norruska
Viestimäärä: 236

VS: MäTSäRI -PULINA - Lauantaina, 12.06.2010 klo 16:35  
+
0
Me käytiin Vantaan ojangossa mätsäilemässä tänään. Helmi oli PUN ei sijoitusta ja aussietyttö Kina kenen kanssa menin isoissa aikuisissa oli SIN1 BIS6. Kyllähän toi kelpaa tokaksi mätsäriksi ;D
(Viestiä on muokattu lauantaina, 12.06.2010 klo 16:36)

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 73
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28183
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6330
Viestejä yhteensä545682
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265838
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 05:30)