Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 21:44

Mätsäri -pulina

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 73

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: MäTSäRI -PULINA - Lauantaina, 12.06.2010 klo 19:15  
+
0
Me käytiin tiistaina mätsärissä, joka oli kolmas koskaan kummallekki (ekat kaks oli ihan alkuvuodesta). Peppi käyttäyty todella hienosti ja oltiinki sitten isojen pentujen PUN1 ja vielä suuremmaksi yllätykseksi BIS3! :nauru: Maanantaina olis sitten yks hyväntekeväisyys mätsäri johon tahtoisin mennä, mutta pitää kattoo kuinka Peppi on väsyny huomisen ekan oikeen näyttelyn jälkeen...
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

sanna1nen

sanna1nen
Viestimäärä: 18

VS: MäTSäRI -PULINA - Lauantaina, 12.06.2010 klo 20:32  
+
0
Onko ketään tulossa 15.6 tonne Oulunkylän(Helsinki) mätsäriin? Oltais varmaankin tulossa meijän islantilaispojan kanssa ekoihin mätsäreihin sinne! Tulee varmaan olemaan hauska näky kun on molemmille eka kerta näyttelyissä :) Itsekkään en ole siis koskaan esittänyt..:D
Islanninlammaskoirauros Ginfaxi's Àstríkur "Ruuti"
http://ruutipuuti.blogspot.com/

nevermind

nevermind
Viestimäärä: 498

VS: MäTSäRI -PULINA - Sunnuntaina, 13.06.2010 klo 10:58  
+
0
Heippa! Kokemattomalla hömelöllä olis vähän kysymyksiä mätsäreihin liittyen. :nauru: eli tarviiko mätsäreihin koiran papereita? Rokotustodistus kyllä löytyy, mutta Oonan paperit on vielä kasvattajalla, sijoituksessa kun tää ipana on. Sitten toinen kysymys liittyen noihin korviin. Kun niitä tässä nyt aika ahkeraan oon joutunu teippaamaan ja kamalat liimajäljet jääny niin haittaako tuo kamalasti? Nyt ei muuta tainnu olla, ei ainakaan tuu mieleen.
Kiitos etukäteen vastaajille! :kumarrus:

muoks. Ai niin, 19.6 ollaan Tampereella mätsäreihin menossa, ihka ensimmäiset tulis oleen sekä koiralle että minulle. :aurinko:
Bokseri Oona 25.11.2009
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 13.06.2010 klo 10:59)

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: MäTSäRI -PULINA - Sunnuntaina, 13.06.2010 klo 11:39  
+
0
^Ei tartte mitään papereita, kunhan se rokotustodistus löytyy. Ja tuo jos nyt korvissa on vähän liimanjämiä tuskin haittaa. Harjaat/kiillotat koiran oikein viimesen päälle, niin tuomari ei edes huomaa liimaa korvissa :nauru: Nojoo, vitsi-vitsi :shifty:
Tuomari katsoo lähinnä koiran esiintymistä eli että liikkuu sujuvasti kauniilla ravilla (esim ei onnu eikä laukkaile) ja että kokonaisuus on sopusuhtainen.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

nevermind

nevermind
Viestimäärä: 498

VS: MäTSäRI -PULINA - Sunnuntaina, 13.06.2010 klo 13:29  
+
0
^Oookkepookke, kiitoksia. :peukku:
Ja huomasinkin juuri, että noita 19.6 mätsäreitä on siirretty murr. Mutta 15.päivä olis myös Tampereella, kai sinne on sitten "pakko" mennä kun noita ei ole. Hui, sehän on jo ihan parin päivän päästä. :eek:
Bokseri Oona 25.11.2009

Aaa

Aaa
Viestimäärä: 254

VS: MäTSäRI -PULINA - Sunnuntaina, 13.06.2010 klo 14:01  
+
0
Mekin ilmeisesti ollaan tulossa tuolloin 15. pvä Treelle. :) Jipii, muitankin boksereita tällä kertaa!! :wink:
"Voileipä tekee aina hyvää yöllä" (Muumipappa)
"Ja jos kaksi höperöä asuu samassa saaressa, niin he joko tietävät toisistaan kaiken tai eivät halua tietää toisistaan mitään. Todennäköisesti sekä niin että näin. Nimittäin: eivät halua tietää, koska tietävät." (Pikkumyy)

BellaSara

BellaSara
Viestimäärä: 34

VS: MäTSäRI -PULINA - Sunnuntaina, 13.06.2010 klo 15:42  
+
0
Täältä olis tulossa oulunkyllään 15.6 yks saksanpaimenkoira pentu, ekakertaa ollaan tulossa tutustumaan vähän näyttely meininkiin.
Saksanpaimenkoira, Bagheera "Aada" (s. 13.01.2010)
Rottweiler - Beauceron, Oiva-Onni Napoleon K. "Cujo" (s. 30.07.2011)
Afgaaninvinttikoira - Stralucire Madame Marie Curie "Elsi" (s. 22.08.2012)
R.I.P Saksanpaimenkoira, Bellasara "Bella" (s. 13.01.2010 - 17.09.20011) <3



nevermind

nevermind
Viestimäärä: 498

VS: MäTSäRI -PULINA - Maanantaina, 14.06.2010 klo 13:58  
+
0
^^ Oo nonniin. Mua vähän jännittää jo. :nauru: yksissä mätsäreissä oon käyny vilkasemassa sitä meininkiä, mutta en tosiaan tiedä että missä järjestyksessä siellä mitäkin tehdään. Toivon että pysyn mukana millon meidän pitää olla kehässä ym. :neutral: oon kyllä aina tällanen panikoija joka miettii kaikki kamaluudet valmiiks mitä vois sattua.
Bokseri Oona 25.11.2009

sanna1nen

sanna1nen
Viestimäärä: 18

VS: MäTSäRI -PULINA - Tiistaina, 15.06.2010 klo 21:03  
+
0
^^ Mites teillä meni seefferinartun kaa? :)

Me tultiin Ruutin kanssa (pennuissa) sinisten kakkoseks! :) Oon ylpee tosta riekkujasta :'D
Islanninlammaskoirauros Ginfaxi's Àstríkur "Ruuti"
http://ruutipuuti.blogspot.com/

BellaSara

BellaSara
Viestimäärä: 34

VS: MäTSäRI -PULINA - Tiistaina, 15.06.2010 klo 21:33  
+
0
sana1nen: Onnea!

Me ei valitettavasti sioituttu punaisissa, mutta oli ihan hyvä kokemus koiralle vaikkei näyttelyissä varmaan tulevaisuudessa juurikaan käydä (:
Saksanpaimenkoira, Bagheera "Aada" (s. 13.01.2010)
Rottweiler - Beauceron, Oiva-Onni Napoleon K. "Cujo" (s. 30.07.2011)
Afgaaninvinttikoira - Stralucire Madame Marie Curie "Elsi" (s. 22.08.2012)
R.I.P Saksanpaimenkoira, Bellasara "Bella" (s. 13.01.2010 - 17.09.20011) <3



juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: MäTSäRI -PULINA - Tiistaina, 15.06.2010 klo 22:01  
+
0
Mä olin tyttöjen kanssa tuolla samassa mätsärissä kuin sanna1nen ja Bellasara, oli muuten hauska törmätä siellä Oulunkylän asemalla. Bella oli niin hieno saksanpaimenen alku :) Mun ensimmäinen kc-bongaus! Kumpikin mun tytöistä sai sinisen nauhan mutta mä olin super tyytyväinen kummakin kehäkäyttäytymiseen, varsinkin Nellin. Se ravasi niin hienosti ja lennokkaasti ja Annikin ravasi, eikä laukannut niinkuin yleensä. Kumpikin otti tosi hienosti kontaktia, vaikka en tiedä arvostetetaanko sitä mätsäreissä mutta mulle se merkkasi tosi paljon.
Vähän tuli kiire juosta kahden kehän välillä, kun mulla meni vähän päällekäin Nellin ja Annin kehä. Eikun Nelli kainaloon ja boxin luokse, toinen sisään ja toinen ulos ja toiseen kehään. Toihan se jännitystä iltaan, kun ei menestyksen vuoksi tarvinnut jännittää:nauru:
Mutta kivaa oli ja juttukavereitakin löytyi vaikka yksin olin matkassa. Hauska reissu kaiken kaikkiaan:aurinko:
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010

Baia

Baia
Viestimäärä: 102

VS: MäTSäRI -PULINA - Tiistaina, 15.06.2010 klo 22:12  
+
0
Onko muita Oulun Maikkulan 8.7 mätsäreihin tulijoita? Meillä olisi ensiesiintyminen sitten siellä... Ihan vielä ei jännitä, mutta enköhän mä vielä ehdi panikoida :shifty:
Bywater Cauyga 11.2.2010 ♥
http://baianpiilo.blogspot.com/

johku

johku
Viestimäärä: 146

VS: MäTSäRI -PULINA - Keskiviikkona, 16.06.2010 klo 13:25  
+
0
Täällä ilmoittautuu uusi koiran omistaja!:heiluti: Hirveä hinku olis harjottelemaan näyttely touhuja. Koiran toimiminen ei niin hirvitä, mutta oma onnistuminen jännittää. En missään nimessä haluais omalla toiminnalla pilata koiran mahdollisuuksia. Lisäksi en ole varma onko aihetta virallisiin edes osallistua kun koiralla pieni värivirhe. Tarkoitus olis huumori pohjalla vähän päästä harrastelemaan :wink:
Sakemanni uros -Taisto *10
Sakemanni uros -Ukko *08
Sakemanni narttu -Kalinka *11

Kisse95

Kisse95
Viestimäärä: 30

VS: MäTSäRI -PULINA - Perjantaina, 18.06.2010 klo 01:56  
+
0
Me käytiin Donnan kans 16.6. mätsärissä ja oltiin isojen PUN1 ja BIS2! Mä olin iha täh, ku koiria vaan poistettiin kehästä ja lopulta mut ja Donna osotettiin ykkösiks punasten kehässä, ku menin mätsäriin nii en mä ees ajatellu et voidaan sijoittuu..
Donna Jämtlanninpystykorva 29.3.2005
Hippi Jämtlanninpystykorva 21.10.2011

Anabell

Anabell
Viestimäärä: 4

VS: MäTSäRI -PULINA - Lauantaina, 19.06.2010 klo 17:47  
+
0
Oisko kukaan tulossa tonne 30.6 mätsäriin Nurmijärvelle :)? Ja onko kellään kokemusta maneesissa pidetyistä mätsäreistä, esim sotkeeko hiekkapohja kauheasti jne :D?

Esci

Esci
Viestimäärä: 9

VS: MäTSäRI -PULINA - Maanantaina, 21.06.2010 klo 19:49  
+
0
Ollaan nyt tuon spu kakaran kans käyty kolmissa mätsäreissä ja täytyy todeta, että on kyllä luonnonlahjakkuus. Päivääkään olla harjoteltu esiintymistä ja jo ekoissa mätseissä (16.06. Huittisten ammatti- ja yrittäjäopisto, Kokemäki) oltiin isojen pentujen PUN3. (: Tokissa (Kokemäen Koirakerho) kaikkien pentujen luokassa sama sijotus, mut sunnuntaina Porissa oltiinki jo isojen pentujen kakkosia. Hienosti ravaa, eikä oo oikeastaan lainkaan kiinnostunu muista koirista, tuomarinki antaa käsitellä. Ainoo, et, jos ei seisomisesta koko ajan tipu namia, ni tarjoo herkästi istumista tai sitten on vaan kärsimättömyydestä kyse. : D

Tuossa samaisessa Porin mätsärissä mopsipapparainen yllätti kyllä positiivisesti, kun oltiin SIN1 ja BIS1 - ensimmäistä kertaa ikinä ! Siihen asti meitin paras saavutus onki ollu PUN2 ja seki oli oman koirakerhon järjestämistä mätsäreistä, missä oli niin vähän osallistujia, et kaikki sijottu.

Mitä mieltä muuten ootte tämän päivän mätsäreistä ja tuomaroinnista?

Omasta mielestäni enää ei voida puhua leikkimielisestä tapahtumasta, mikä on harmi. Itellä pisti oikein vihaksi, kun oman koirakerhon mätseissä pääsin puolituttujen tuomareiden juttua kuulemaan. Toinen totesi jo ennen arvostelujen alkua, että on nähnyt mahdollisen voittajan ja myöhemmin kuulin keskustelua siitä, miten vaikeaa arvostelu on, kun kehissä ei samanrotuisia koiria juuri koskaan ole (ei voi vertailla) ja, kun kaikkia rotuja ei voi tuntea. BIS -kehä tuntuikin näyttävän tuomareiden lempirotujen TOP4 -listalta..

Onpa niitä nähty turhan vakavamielisiä osallistujiakin. Yhden kuulin kerran suu vaahdossa raivoavan ilmoittautumispisteessä, kuinka hän on tullut 300 km päästä kolmen koiran kanssa ja nyt hän voi ilmoittaa vain yhden koiran, kun kehät eivät menekään niin kuin hän haluaa. Ja auta armias, kun jonkun kolmen maan muotovalio saakin sinisen nauhan, eikä sijoitu sielläkään, niin se on oksat pois.

Olisiko jossain Koirat -lehdessä joskus lukenut, että "mätsäri on leikkimielinen näyttely, johon ovat tervetulleita kaikki ja, jossa voittajia ovat ne, joilla on paras yhteispeli ja anteliain namikäsi."
Taitaa olla vanhaa tietoa.

Viime sunnuntain Porin mätsäri Ulasoorin kentällä oli kuitenkin iloinen yllätys tuomaroinnin suhteen. Tuomari antoi neuvoja esiintymiseen, kertoi, miksi sijoitti minkäkin koiran juuri sille sijalle, kehui ja kannusti. "Kierräpä vielä yksi kierros, pystyt parempaan." BIS -kehässä nähtiin erilaisia koiria, ihmisiä ja erilaista esiintymistä. Tuomarit katsoivat puhtaasti esiintymistä ja sitä yhteispeliä. Meno oli kuin mätsäreissä - ei niin kuin virallisissa näyttelyissä. Itseäni harmittaakin, kun en ole löytänyt mitään sähköpostiosoitetta, johon voisin laittaa mätsäristä palautetta ja etenkin kiitosta tuomareille, jotka hoitivat homman niin kuin mätsärituomarin kuuluu hoitaa.

Jos itse toimisin tuomarina, sijoittaisin mieluiten koiria, jotka toki esiintyvät ja liikkuvat kauniisti, mutta haluaisin nähdä iloisuutta sekä omistajan, että koiran kasvoilla myös muulloinkin kuin silloin, kun ollaan BIS1:iä.
Iippo, 01052003, kastroitu u, mopsi - Kuonoton
Molar's Usko "Yazzy", 15022010, spu - Opiskeluihin liittyvä projektikoira

Katja

moderaattori
Katja
Viestimäärä: 115

VS: MäTSäRI -PULINA - Maanantaina, 21.06.2010 klo 20:58  
+
0
Siirretty mätsäri-ilmoituksista

Flatpower kirjoitti:

Parolan koulun 4b Joutsenluokka kiittää kaikkia 30.5. mätsäriimme osallistuneita! Onnea sijoittuneille ja kiitos tuomareille ja yhteistyökumppaneille. Tuloksia ja kuvia : www.flatpower.fi/joutsenluokka

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: MäTSäRI -PULINA - Keskiviikkona, 23.06.2010 klo 10:18  
+
0
Siirretty:

hipsu6 kirjoitti:

Eli 10.7 kuka tulossa. Oltiin pari vuotta sitten ja olihan mahtavat pokaalit ja ruokasäkit.
Mennään nytkin. Näköjään uus luokka, eli me mennään kahteen luokkaan, tuleeko muita?

http://www.koiratalli.com/karhunkorpi/matsari.pdf

Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Aaa

Aaa
Viestimäärä: 254

VS: MäTSäRI -PULINA - Keskiviikkona, 23.06.2010 klo 17:07  
+
0
Nevermind, miten meni ekat mätsärit? Itse en tuonne valitettavasti päässytkään, olis ollut hauska nähdä toisia boksereita pitkästä aikaa...
"Voileipä tekee aina hyvää yöllä" (Muumipappa)
"Ja jos kaksi höperöä asuu samassa saaressa, niin he joko tietävät toisistaan kaiken tai eivät halua tietää toisistaan mitään. Todennäköisesti sekä niin että näin. Nimittäin: eivät halua tietää, koska tietävät." (Pikkumyy)

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: MäTSäRI -PULINA - Keskiviikkona, 23.06.2010 klo 21:15  
+
0
Eipä niitä mätsäreitä kannata kenenkään vakavasti ottaa. Jos BIS-kehän sijoittujat ovat tuomareiden suosikkirotuja, niin mitä väliä sillä on? Meille ainakin mätsit ovat vain harjoitustilanteita ja ajanviettoa sekä kivaa yhdessäoloa, aina ei voi voittaa. :)

Tuomareista: mielestäni pahin virhe mätsärituomarilla on rotumääritelmään vertaaminen. Kaikki muu on ihan se ja sama, mutta on tosi mälsää jos tuomari tulee sanomaan "ei sijoitusta tällä kertaa, koska ei ole rodunomainen pää/liikkeet/häntä". Ok, just sen mä halusinkin kuulla _mätsärituomarilta_, ehkä me käydään virallisissa näyttelyissä hakemassa tuomiot niistä vääränlaisista hännistä ja korvista.

Itse olen ollut kerran tuomarina, ja ensisijainen asia jota katsoin, oli koiran ulkonäkö ja yleisvaikutelma: miten se kantaa itsensä, missä kunnossa se on (lihava/laiha, harjattu/takkuinen yms), kuinka se antaa käsitellä ja miten se esiintyy. Myös koiran ulkonäkö vaikutti valintoihin; jätin sijoittamatta ne koirat, jotka eivät olleet mielestäni kauniita tai joissa ei ollut "sitä jotain".

Välillä ottaa vähän päähän, kun jälkikäteen valitetaan kaikkea tyyliin "meidän sesse ei voittanut vaikka se esiinty paljon paremmin kuin toi toinen, voittanut koirakko on tuomarin tuttu, toi tuomari ei tajua mistään mitään ja on puolueellinen ku sijottaa vaan pitkäkarvasia" jne. Eri tuomareilla on eri arvostelutyylit, ja koska mätsäreistä ei ole olemassa mitään sääntöjä tyyliin "parasta yhteistyötä tekevä pari voittoon vaikka koira olisi takkuinen, lihava ja huonokuntoinen", joku tuomari painottaa pelkkää ulkonäköä ja joku hyviä liikkeitä :)

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 73
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28178
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6328
Viestejä yhteensä545677
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265834
(Tilastot päivitetty viimeksi 24.04.2024 klo 06:00)