Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 21:44

Mätsäri -pulina

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 73

Esci

Esci
Viestimäärä: 9

VS: MäTSäRI -PULINA - Keskiviikkona, 23.06.2010 klo 23:02  
+
0
Pointtisi on tosiaan hyvä. Mätsärithän tosiaan ovat harjoittelua näyttelyitä varten. Mutta entä ne, jotka eivät tähtää näyttelyihin esimerkiksi sekarotuisten tai paperittomien koiriensa kanssa? On tympeää, että ne, joille mätsärit ovat se harrastus, eivät pärjää tuomarin ulkonäkömieltymysten vuoksi, vaikka koira esiintyisi kuinka hienosti.

Toki se on ok, jos tuomari sijoittaa lempirotujaan, vaikka ainahan sitä kuulee naputusta siitä, että "tuo kasvattaa tuota, ihmekös se on sijoilla", mutta mielestäni sekin sijoitus tulisi ansaita, oli se kuinka lempirotu tahansa. Juurikin oman koirakerhoni BIS-kehään olisi riittänyt potentiaalisempiakin esiintyjiä kuin mitä siellä nähtiin.

Kiihkomielisyyksissäni jäi mainitsematta, että totta kai itsellenikin on tärkeää, että koira liikkuu luonnollisesti, on hyvässä kunnossa ja hyvin hoidettu. Harvemmin olen mätsäreissä kuitenkin nähnyt ontuvia, takkuisia ja kamalan lihavia koiria - miksi sitä esiintymistä ja yhteispeliä ei sitten huomioida, vaikka on oikeasti varaa, mistä valita?

Ja vaikka epävirallisista näyttelyistä onkin kyse kai joku roti pitäisi siltikin olla? Ei kai mölliagia ja -tokoakaan tuomaroida mieltymysten mukaan?
Iippo, 01052003, kastroitu u, mopsi - Kuonoton
Molar's Usko "Yazzy", 15022010, spu - Opiskeluihin liittyvä projektikoira

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: MäTSäRI -PULINA - Keskiviikkona, 23.06.2010 klo 23:46  
+
0

Esci kirjoitti:

Pointtisi on tosiaan hyvä. Mätsärithän tosiaan ovat harjoittelua näyttelyitä varten. Mutta entä ne, jotka eivät tähtää näyttelyihin esimerkiksi sekarotuisten tai paperittomien koiriensa kanssa? On tympeää, että ne, joille mätsärit ovat se harrastus, eivät pärjää tuomarin ulkonäkömieltymysten vuoksi, vaikka koira esiintyisi kuinka hienosti.

Toki se on ok, jos tuomari sijoittaa lempirotujaan, vaikka ainahan sitä kuulee naputusta siitä, että "tuo kasvattaa tuota, ihmekös se on sijoilla", mutta mielestäni sekin sijoitus tulisi ansaita, oli se kuinka lempirotu tahansa. Juurikin oman koirakerhoni BIS-kehään olisi riittänyt potentiaalisempiakin esiintyjiä kuin mitä siellä nähtiin.

Kiihkomielisyyksissäni jäi mainitsematta, että totta kai itsellenikin on tärkeää, että koira liikkuu luonnollisesti, on hyvässä kunnossa ja hyvin hoidettu. Harvemmin olen mätsäreissä kuitenkin nähnyt ontuvia, takkuisia ja kamalan lihavia koiria - miksi sitä esiintymistä ja yhteispeliä ei sitten huomioida, vaikka on oikeasti varaa, mistä valita?

Ja vaikka epävirallisista näyttelyistä onkin kyse kai joku roti pitäisi siltikin olla? Ei kai mölliagia ja -tokoakaan tuomaroida mieltymysten mukaan?



Agissa ja tokossa on selvät säännöt joihin arvostelu pohjataan, joten niitä ei oikein mätsäreihin voi verrata. :)

Sekarotuiset ja paperittomat. Ihan yhtä lailla nekin voivat olla kauniita ja hyvin käyttäytyviä sekä hoidettuja kuin rodulliset toverinsakin. On toki tuomareita, jotka jakavat seropeille/pallipuolille/hammasvikaisille sinistä nauhaa ja lämmintä kättä ja se on harmi, mutta se on vain hyväksyttävä. Syy sijoittumattomuuteen voi olla myös joku muukin kuin se, että koira on seropi. Edelleenkään, kaikki eivät voi voittaa :)

Aika harvoin esim. kasvattajatuomarit sijoittavat omia rotujaan, nimenomaan siksi, ettei tulisi noita "toi voitti vaan koska tuomari kasvattaa noita" -jupinoita. Toki jos vastaan tulee hieno rotunsa yksilö, miksei sitä voisi sijoittaa. Ja mun koira on kerran päässyt läskinä perässä vedettävänä matkalaukkuna bis-sijoille lähinnä vain siksi, että se osasi seistä tosi upeasti häntäänsä itse selän jatkeena pitäen. Olen myös nähnyt niitä ontuvia ja hoitamattomia koiria 7 vuoden mätsäreiden kiertämisen aikana, etenkin jotkut pienet valkoiset ovat suorastaan karmean näköisiä rähmivine silmineen ja paakkuisine turkkeineen.

Esiintyminen ja yhteispeli on usein iso osa arvostelua, mutta mun toinen koira on ollut bis1 kolme kertaa varmaankin lähes pelkästään liikkeidensä takia. Se kyllä tykkää kovasti esiintyä ja näyttää itseään ja sitä on helppo esittää, mutta se on niin raivostuttava sählä, että monet tuomarit tuntuvat inhoavan sen koheltamista ja älytöntä hännän ja koko koiran vatkaamista. :D

Mutjoo, mun mielipide varmaan tuli selväksi. :) Harmi ettei ole mätsäreitä tiedossa nyt vähään aikaan, toi junnu tarvisi taas kopelointi- ja hampaidenkatsomistreeniä..

Aaa

Aaa
Viestimäärä: 254

VS: MäTSäRI -PULINA - Torstaina, 24.06.2010 klo 16:31  
+
0
Ite olin joskus mätsäreissä, ja tuomari meinasi hylätä Sakun, kun sillä on alapurenta. Siinä sitten selittelin,että boksereillahan se kuuluu olla. Tiedän kyllä, että mätsärituomarit ei kaikkia rotuja kovin hyvin tunne, mutta miksi sitten lähteä arvostelemaan siltä pohjalta...
"Voileipä tekee aina hyvää yöllä" (Muumipappa)
"Ja jos kaksi höperöä asuu samassa saaressa, niin he joko tietävät toisistaan kaiken tai eivät halua tietää toisistaan mitään. Todennäköisesti sekä niin että näin. Nimittäin: eivät halua tietää, koska tietävät." (Pikkumyy)

Esci

Esci
Viestimäärä: 9

VS: MäTSäRI -PULINA - Torstaina, 24.06.2010 klo 16:53  
+
0
Surkuhupaisaa.

Meidän kohdallemme taas on sattunut kerran tuomari, joka ei ilmeisesti tiennyt lyttykuonoisten rotujen hengityksen kulkemisesta yhtään mitään. Meitin mopsi nyt kuorsaa ja röhkii lähinnä nukkuessaan ja haistellessaan. Päätti sitten kerran pöydällä tutkittavana ollessaan vähän haistella tuomarin sormia ja tuomari alkoi ystävällisesti paasaamaan minulle kuinka yleistä tuollainen murina on pikkukoirilla, kun ovat niin ärhäköitä ja, että siihen pitäisi kyllä puuttua. Totesin vain, että ei se murise, se hengittää. Meni mies vähän noloksi ja pahoitteli. : D

Jeps, kattelin tässä just kans mätsäreitä, eilen olis ollut Porissa, mutta oli niin myöhään, että olis mennyt muiden menojen kanssa päällekäin eikä nyt ole taas lähimailla mitään. Kai niitä sitten on taas ku sieniä sateella, ku mulla on töitä yms. muuta kiirettä.
Iippo, 01052003, kastroitu u, mopsi - Kuonoton
Molar's Usko "Yazzy", 15022010, spu - Opiskeluihin liittyvä projektikoira

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: MäTSäRI -PULINA - Torstaina, 24.06.2010 klo 18:19  
+
0

Aaa kirjoitti:

Ite olin joskus mätsäreissä, ja tuomari meinasi hylätä Sakun, kun sillä on alapurenta. Siinä sitten selittelin,että boksereillahan se kuuluu olla. Tiedän kyllä, että mätsärituomarit ei kaikkia rotuja kovin hyvin tunne, mutta miksi sitten lähteä arvostelemaan siltä pohjalta...


No hohhoijaa mikä tuomari :roll: Ihan niinku mätsäreissä olis tarkoitus tuijottaa koiran purentaa :nauru: Jotkut tuomaritKIN ottaa näköjään mätsärit liian tosissaan yrittäen päteä asioilla mistä ei edes ole perillä :kieli:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Anabell

Anabell
Viestimäärä: 4

VS: MäTSäRI -PULINA - Maanantaina, 28.06.2010 klo 13:41  
+
0
Nii niitä kokemuksia maneesimätsäreistä :D?

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: MäTSäRI -PULINA - Maanantaina, 28.06.2010 klo 14:22  
+
0

Anabell kirjoitti:

..Ja onko kellään kokemusta maneesissa pidetyistä mätsäreistä, esim sotkeeko hiekkapohja kauheasti jne :D?


Ei tuossa hiekkapohjaisessa maneesissa taida paljon eroa olla ulkona olevaan hiekkakenttään, kumpikin sotkee omalla tavallaan. Ulkona oleva hiekkakenttä saattaa kovin aurinkoisella säällä olla tosi pölyävä ja sotkeva, joskin myös sateella sotkee se märkä hiekka :nauru: Veikkaan että niitä maneesin pohjia kastellaan liiallisen pölyämisen estämiseksi, eli hyvässä lykyssä siistimpi paikka kuin ulkokenttä.

Jos koira ei ole tottunut sisätilamätsäreihin, kannattaa mennä ajoissa että ennättää hieman tottua. Se maneesi (tai yleensä sisätilatapahtuma) saattaa olla joillekin "kammotus"
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

vucko

vucko
Viestimäärä: 6

VS: MäTSäRI -PULINA - Tiistaina, 29.06.2010 klo 14:53  
+
0
Meille on match show:t ihan mukava harrastus, kun koiriemme kanssa ei ole oikein asiaa kv-näyttelyihin. Phalene on liiian suuri ja cockerimme toinen kives ei ole laskeutunut. Onneksi mätsäreihin olemme tervetulleita. Mutta yksi asia on viime aikoina todella ruvennut ottamaan päähän, kun sinne tuodaan vihaisia koiria. Meille tapahtui ikävä juttu Kokemäellä, 19.6, kun puoli tuntia ennen match show;n alkua iso saksanpaimenkoira hyökkäsi ihan yllättäin cockerimme päälle. Purren sitä suuhun ja naarmuja tuli jalkoihin. Se pääsi yllättäin omistajaltaan irti, vaikka emme olleet edes lähellä eivätkä koiramme haistelleet sitä. Omistaja kertoi, että se oli ihan aikuinen ja eka kertaa näyttelyssä. Meinasin kyllä sanoa hänelle, että koiran sosiaallistaminen pitäisi aloitaa jo pentu vaiheessa. Olin valmis jättämään sillä kertaa kilpailun, mutta muut jotka näkivät tapauksen kannustivat jatkamaan, kun kerran cockerillekaan ei näyttänyt käyvän pahemmin, onneksi. Sillä kertaa sain tehdä työtä itseni kanssa, olin tosi vihainen, järkyttynyt ja suuri huoli oli myös kuinka koiran kävi. Mutta kaikesta huolimatta kilpailu meni hyvin, kumpikin sai punaisen nauhan ja phalene tuli kolmanneksi, vaikka kyllä se vaistosi minun mielialani ja meinasi alkaa rähisemään, enkä ihmettele sitä lainkaan tuollaisen tapahtuman jälkeen.
phalene, Tatu ja cockerspanieli ,Riku
www.netikka.net/tatujariku

monacorgi

monacorgi
Viestimäärä: 137

VS: MäTSäRI -PULINA - Lauantaina, 03.07.2010 klo 00:14  
+
0
Kaislus, nuo jutut vois ihan yhtä hyvin olla mun suusta! :D Eli totaalikomps

Ja niistä maneesimätsäreistä:
Itsellä on lähinnä huonoja kokemuksia, tosin maneesit ja niiden pohjat voi vaihdella aika paljon
- maneeseissa joissa minä olen käynyt, hiekka on upottavaa ja pehmeää, lyhytjalkaisen koiran (corgi) on mahdoton paikoin liikkua siinä "hyppimättä"
- hevosenjaskaa jota koirat innoissaan tonkii
- hiekka todella sotkevaa, kaikki kengät, koirat, housut, reput ym ihan sotkussa
- varsinkin syys- ja kevätmätsäreissä huomaa että maneesissa se maa jotenkin "Hohkaa" kylmyyttä ja siellä tuntuu huomattavasti kylmemmältä kuin ulkona.
- koirat haukkuvat ja haukku kaikuu hallin seinistä mikä innostaa koiria haukkumaan entisestään (onneksi omani ei hauku), maneesimätsäreissä aina korvia huumaava räkytys

Jos jotain positiivista pitää sanoa niin onhan se suoja jos sattuu satamaan.. :D
lk holsku ♂ Rochallor Grizzly Bear "Sampo" (s.-11)
wecope ♀ BH TK1 Promisehill Irish Rose, "Mona" (s.-06)
villakoiramix ♀ Myy (s.-02)

Kotisivut

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: MäTSäRI -PULINA - Maanantaina, 05.07.2010 klo 21:59  
+
0
Tuosta tuomareiden suosikkiroduista, meidät on jätetty pari kertaa kakkoseksi siksi, että tuomari on sanonut että ei voi laittaa meitä ykköseksi vaikka hänen mielestään pitäisi, koska on oma rotu ja sitten kaikki ajattelevat että tuomari vain suosii ko. rotua :roll: :nauru:

Ja sitten taas joskus on annettu sininen nauha koska tuomarin mielestä koira on rotuisekseen liian iso. No onhan se kyllä, mutta hupaisinta on toki että hän ei edes rotua tunnistanut vaan luuli koiraa ensin toisenrotuiseksi ennen kuin kysyi :nauru:

Mutta kyllä mä silti olen tykännyt käydä mätsäreissä. Täällä meidän varsinaisessa kotimaassa sellaisia ei valitettavasti ole, ja oikeat näyttelyt mua taas ei kiinnosta. Suomessa ollessamme käytiin ahkerasti mätsäreissä, kaikissa jotka olivat lähietäisyydellä. Ja talvella niitä tosiaan oli maneeseissakin, eipä mulle ainakaan ole niin merkitystä missä se mätsäri on. Likaantuuhan siellä maneesissa mutta kaikki koirat siinä kuitenkin likaantuu tasapuolisesti. Mun koira nyt on muutenkin tosin hyvin tottunut kulkemaan maneesissa.

Lavinia

Lavinia
Viestimäärä: 56

VS: MäTSäRI -PULINA - Sunnuntaina, 11.07.2010 klo 20:40  
+
0
Itse olen viemässä marraskuussa kahta vuotta täyttävää sakemanni narttua ekan kerran match show'hun. Olen onneksi saanut tuota koiran epäluuloisuutta toisiin koiriin kitkettyä kun se haukkuu toisille koirille eikä kuuntele kun käsken lopettamaan haukkumisen) Tajusin tänään käyttää koirani lempi nameja harjoitellessani, kun hyvän onnen kera tieltä meidän ohi käveli jokin pieni ja pörröinen koira. Tajusin onneksi viedä namin koiran kuonon eteen, jolloin se lopetti haukkumisen sanottuani sanan "lopeta" Eli hyvin tämä vihdoin alkaa sujua, kun jänniän miten tuo käyttäytyy ekaa kertaa match show'ssa. :/

Ja koirallani on jäänyt yhdet rokotukset väliin nyt tämän vuoden aikana, niin pitää ne käydä ottamassa ennen match show'ta. Kertokaa minulle siis onko rokotusten otosta mitään aika-rajaa, eli siis mikä aika-raja on rokotusten ottamisesta ennen match showta.

Muuten, kertokaa mitä kannattaa hankkia match show'hun! Itse olen ostanut nyt ketjupannan koiralle, treenannut sitä yms. Millainen talutin sinne kannattaa ottaa isolle koiralle? Kun en koiran sinistä nylon talutinta viitsisi ottaa.. tai sitten sen pinkkiä noutajatalutinta. Ne kun näkyvät todella hyvin, joka varmaan häiritsee koiran arvostelua. Pitää myös ottaa mukaan varmaan nameja..ja ROKOTUSTODISTUKSET. Laitan tähän alle listan mitä kaikkea minun mielestäni pitäisi ottaa, ja täydentäkää sitten listaa.

-Rokotustodistukset
-Kaulapanta ja talutin
-hakaneula tms. numerolappusta varten
-Juomakuppi koiralle ja vettä (ellei tapahtumapaikassa ole juottopaikkaa)
-Koulutusnameja
-ITSE KOIRA :DD
-Pyyhe jos on lämmin päivä (kaataa vettä pyyhkeelle ja laittaa koiran selälle tms.)
-Itselleenkin juomista ja säänmukaiset vaatteet

Tarde

Tarde
Viestimäärä: 3

VS: MäTSäRI -PULINA - Sunnuntaina, 11.07.2010 klo 22:30  
+
0
Lavinia: Mätsäreissä noudatetaan Kennelliiton rokotusmääräyksiä (tai en ole vielä ainakaan yhtiinkään törmännyt, joissa ei olisi). Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että ainakin kun vanhentuneita rokotteita uusitaan, varoaika on 2 vko.

Noista hallissa pidettävistä mätsäreistä meil on tasan yksistä kokemus ja oli hieman karmiva. Ulkona oli -23 astetta ja hallissa -17. Jouduttiin odottamaan omaa vuoroa sellaset nelisen tuntia, jonka ansiosta koira oli jo nii kylmissään ja väsyny, ettei siitä esiintymisestä oikeen tullut mitään (Jos ois ollu fiksu, olis ekan odotustunnin jälkeen lähteny vaa kotiin).Kaiken lisäksi juuri tää pehmeä hiekka oli sotkenu kaikki vaatteet ja kengät. Hieman lämpimämmällä säällä kokemus ois voinu olla ehkä hieman miellyttävämpi, mut suosin kuitenki ihan ulkona pidettäviä mätsäreitä :)

Lavinia

Lavinia
Viestimäärä: 56

VS: MäTSäRI -PULINA - Torstaina, 15.07.2010 klo 14:17  
+
0
No huh huh..jos jonkun lyhytturkkisen koiran kans siel ois ollu 4 tuntii..Onneks tosin oma koirani ihan vinku viime talvena ulos leikkimään kun oli yli -20 astetta pakkasta. Vissiin kaks tuntia sen kanssa leikin, kun tuo olisi vielä halunnut jatkaa leikkejä. Oli kyllä kiinnostavan näköistä katseltavaa, kun toinen hyppelehti yli metrin lumihangessa innoissaan :DD

Tarde

Tarde
Viestimäärä: 3

VS: MäTSäRI -PULINA - Torstaina, 15.07.2010 klo 21:13  
+
0
Meillä siis sileekarvanen kettuterrieri eli oli lyhyt turkki, mut manttelia oli sit oikeen kunnolla päällä :D Mut kyl tost sen verra viisastus, et en enää ens talven lähe noin kovil pakkasil mätsäreihin paleleen... On ilkeet koiralle ja omistajalle :/

Annny

Annny
Viestimäärä: 273

VS: MäTSäRI -PULINA - Perjantaina, 23.07.2010 klo 11:41  
+
0
Me ajateltiin ensi keskiviikkona avata tämän vuoden mätsärikausi ja mennä Koneen kentälle näyttäytymään:jjei:
"Anything your dog can do my Border Collie can do better ;)"

jauhita

jauhita
Viestimäärä: 100

VS: MäTSäRI -PULINA - Perjantaina, 23.07.2010 klo 15:06  
+
0
Meillä olis tälle vuodelle jo seitsemäs kerta jos tultais tonne. :D Mutta eipä taideta raahautua täältä 100km päästä vaikka kovasti kutkuttaisikin toi Tapio Eerolan arvio(antaakohan ne edes mitään sanallistakaan arviota vai toimitaanko kuten muissakin mätsäreissä?).. Meillä on kuitenkin jo 15.8 seuraava oikea näyttely ja sitten sen jälkeen seuraavaks 29.8..
karmäy Ukkosvuoren Nemesis 9.7.2009 Neme
karmäy Fairytale 28.1.2011 Myy

Lavinia

Lavinia
Viestimäärä: 56

VS: MäTSäRI -PULINA - Sunnuntaina, 25.07.2010 klo 18:43  
+
0
Jes, nyt se sen oppi. Koirani lopetti haukkumisen toisille koirille ja oppi samalla myös seisomaan käskystä paikoillaan (ensin meinasin sen kanssa harrastaa TOKO'a joten opetin sen istumaan yms.) Hyvin tämä sujuu kun se hölkkääkin nätisti vierelläni nuo liikkeet. Vielä pitäisi opetella se että koira höllää vasemmalla puolellani kun minä olen vasen kätinen kerta...Vahingossa opetin sen kävelemään oikealla puolellani..mutta voitteko neuvoa minulle miten opetan koiran kävelemään vasemmalla puolellani kun se yrittää mennä kävelemään oikealle puolelle heti.. :eitietoo:

Iines

Iines
Viestimäärä: 19

VS: MäTSäRI -PULINA - Maanantaina, 26.07.2010 klo 21:52  
+
0
Mie olin ekaa kertaa mätsärissä ja menin kehään hyvin esiintyvän 2 vuotiaan koirani kanssa, joka oli harjattu viimeisen päälle. Luokassa jäätiin viimeiseksi, koska koirani olo nuorin. Hieman mietitytti miksi kehässä tuomitaan iän kautta. Kehän voitti 2v3kk koira joka oli toiseksi nuorin. Mulle sijotus oli muuten ok mutta selitys että koira oli nuori!

Onko kellään tietoo onko tohmajärvellä mätsäreitä??

nellroshe

nellroshe
Viestimäärä: 4

VS: MäTSäRI -PULINA - Tiistaina, 27.07.2010 klo 10:44  
+
0
Onhan tuo mätsärit ihan mukava harrastus, mutta en koskaan ota sitä erityisen vakavasti. Ainoastaan ajatellut sen harjoituksen kannalta, kun ajatuksena joskus on mennä näyttelyihin. Itse ja koirakin oppii häslinkiin.

Harmittaa joskus se, ettei pitäjät yleensä mieti missä mätsärit pitävät (esim. maneesi). Etenkin, jos maneesi on upottavaa tai muuten kiintoisaa. Yhden kerran katsoin valkoisten pienten koirien omistajia, jotka olivat oikein trimmanneet koiransa mallikkaasti ja sitten kehästä tultuaan aivan mustana. Etenkin pentu kannattaa tutustuttaa ensin maneesiin, jottei kesken kierroksen päätä esim. syödä sitä.

Mitä mieltä muuten olette siitä kun kentän reunalle majoitutaan haukkuvien koirien kanssa tai muutenkin?
On varmasti tästä keskusteltu jo, mutta on se kyllä kumma. Tähän pitäsi olla jokin sääntö, ettei liian lähelle mennä ja olisi selvät sisään ja ulostulo aukot. Selkeyttäsi varmasti hieman hommaa.
Valkoinen Akita, s. 07.10.09
Neron blogi

Lavinia

Lavinia
Viestimäärä: 56

VS: MäTSäRI -PULINA - Keskiviikkona, 04.08.2010 klo 11:05  
+
0
^Joo, itsekkään en oikein pidä siitä että monessa mätsärissä ihmiset majoittautuvat lähelle omaa kehäänsä yms. ja näin kulkeminen vaikeutuu. Tiedän yhden koiran joka kerran oli mätsäreissäkin, se murisi ja raivosi toisille koirille jotka yrittivät mennä ohitse liiallisen majoittautumisen vuoksi. Mielestäni pitäisi olla paikka, joka ei estäisi kulkua muilta ihmisiltä ja koirilta. Lisäksi en ymmärrä, miksi moni junior handler on vanhempiensa/vanhempansa kanssa ns. melkein kehässä odottamassa? Mielestäni lapsen pitäisi mennä vain itse koiran kanssa kehään ja vanhempi ns. katselu paikalle jotta muut ihmiset ja eläimet pääsevät liikkumaan.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 04.08.2010 klo 12:05)

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 73
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545432
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 11:30)