Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 21:44

Mätsäri -pulina

Siirry sivulle: 1 ... 71 72 73

Csia

Csia
Viestimäärä: 77

VS: MäTSäRI -PULINA - Lauantaina, 16.05.2015 klo 16:54  
+
0
No johan, ShowHaun mätsärissä Böbe pienten aikuisten PUN2 ja Hupi isojen aikuisten PUN1 ja lopulta BIS3. Hauska juttu sinänsä, sillä molemmat saivat samat sijat kuin viime syksynäkin samasta skabasta (ilman BIS-sijoitusta tosin).

Sufa

Sufa
Viestimäärä: 394

VS: MäTSäRI -PULINA - Sunnuntaina, 17.05.2015 klo 11:41  
+
0
^Onnea! :hymy: Bongasinkin teidät sieltä. Oltiin punaisten kehässä teidän edessä, Väinö oli se häirikkö joka ei pysynyt yhtään paikallaan ja kävi teitäkin häiritsemässä. :nolo::ttou:
Noh nyt on ainakin ekat mätsärit takana, ehkä seuraavalla kerralla menee vähän paremmin. :shifty:

Csia

Csia
Viestimäärä: 77

VS: MäTSäRI -PULINA - Sunnuntaina, 17.05.2015 klo 20:27  
+
0
^ No kappas! Väinö on viäl niin nuari et ei ihme jos kaikki muu on hauskempaa kuin paikallaan pönöttäminen :nauru::aurinko: Siitä se mätsäriura urkenee!

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: MäTSäRI -PULINA - Lauantaina, 13.06.2015 klo 12:13  
+
0
Ai tääl on tämmönen mätsäri pulinakin! :nauru:

Me ollaan alettu Nitan kans käymään mätsäreissä, kiva harrastus meille molemmille. Ekat mätsärit käytiin Haminassa 27.5 ja Nita oli PUN4. Karhulassa oltiin toissapäivänä 11.6 ja sijoitus olis SIN4. Molemmilla kerroilla vähän jumitteli, mut annettakoon anteeks kun vasta ekoja kertoja ikinä missään tommosessa :)

Seuraavaks suunnataan Kouvolaan 1.7, ellei tule mitään mikä estäisi lähtemästä.
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)

Dera

Dera
Viestimäärä: 1451

VS: MäTSäRI -PULINA - Maanantaina, 13.07.2015 klo 13:50  
+
0
^^^^ Jee hyvä te! Onnea hienoista sijoituksista, ja kyllä on myös hienon näköinen koissu sulla! :love:

Mä sain nyt taas päähänpiston yrittää uudelleen meidän Morin kanssa näyttelypuuhia. Kokeiltiin pentuaikoina kerran mätsäreitä, mutta homma tyssäsi Morin arkuuteen tuomaria kohtaan. Mua edelleen pelottaa, että mun jännitys tarttuu Moriin ja se purkaa sen tuomariin. Mutta ajattelin ottaa härkää sarvista ja mennä ensi perjantaina 17.7. kokeilemaan onnea tuonne koko perheen match showhun Vantaalle. Onko sinne tulossa muita täältä? :hymy:
Shiba, Mori ♂
Blogi

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: MäTSäRI -PULINA - Maanantaina, 13.07.2015 klo 17:27  
+
0
^Meillä harkinnan alla, riippuen miten mennään mökille. Keskiviikkonakin on mätsärit pk-seudulla, Koneen kentällä tarkemmin sanottuna, ja sinne me ollaan kai menossa, jos kelit sallii.
schippn 08/2012
schippn 08/2014

Dera

Dera
Viestimäärä: 1451

VS: MäTSäRI -PULINA - Maanantaina, 13.07.2015 klo 20:24  
+
0
Joo sitä mä katsoin kanssa, mut oon harmillisesti just töissä sillon... :neutral: Toisaalta ehkä ihan hyvä vetää ensin vähän happea ettei tuu liian nopeasti ekat mätsärit pitkän tauon jälkeen.
Shiba, Mori ♂
Blogi

Kettuprinssi

Kettuprinssi
Viestimäärä: 2473

VS: MäTSäRI -PULINA - Keskiviikkona, 15.07.2015 klo 23:36  
+
0
Pappa ravasi itsensä tänään mätsärissä PUN2 -sijalle. :love: Ikää siis on 15 v 5 kk.

Seropi 2/2000-12/2016
Manteru 3/2012
Manteru 3/2014
Mantern 2/2017

Heartshaped
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 15.07.2015 klo 23:37)

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: MäTSäRI -PULINA - Sunnuntaina, 23.08.2015 klo 18:38  
+
0
Olympiastadionilla oli tänään HauHaun Eläköön Koirat -tapahtuman match show. Poppy meni ekaa kertaa aikuisten koirien kehään, kun vuosi tuli täyteen torstaina. Mun suureksi yllätykseksi se voitti kaikki hienot aikuiset ollen pienissä koirissa PUN1 ja lopulta vielä BIS3! Hieno Poppy! Tosi hyvin jaksoi, vaikka oli kuuma päivä. Voitettiin 12kg koiranruokaa ja muuta "pientä". Onnelsi yksi kaveri oli autolla liikenteessä, julkisilla olis ollut kiva alkaa raahaamaan ruokasäkkiä kaupungin läpi :D
schippn 08/2012
schippn 08/2014

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: MäTSäRI -PULINA - Torstaina, 27.08.2015 klo 16:30  
+
0
Kokemuksia Match shown järjestämisestä ?
Millaista oli järjestää, (huomioitavaa) ? Mätsärinkävijän näkökulmasta, mihin toivoisit panostettavan/kiinnitettävän huomiota järjestelyissä ?
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





Paviaaninkesyttäjä

Paviaaninkesyttäjä
Viestimäärä: 139

VS: MäTSäRI -PULINA - Lauantaina, 29.08.2015 klo 22:35  
+
0

nnora kirjoitti:

Mätsärinkävijän näkökulmasta, mihin toivoisit panostettavan/kiinnitettävän huomiota järjestelyissä ?



1. Sujuvuus ja hyvä tiedotus. Riittävästi työntekijöitä, jotta tapahtuma pysyy aikataulussa. On hyvä, että olisi esim. pelivaraa siihen, että jos porukkaa ilmoittautuu ihan pipona ja ilmojen vastaanottaminen venyy, osa voisi taipua silti lähtemään pyörittämään kehiä ja pari tyyppiä veivata ainakin isompien luokkien ilmot loppuun. Esim. pk-seudulla perusluokissa on sen verran koiria, että tämä olisi mahdollista. Jos homma venyy, tiedottakaa. Hyvät kehäkartat ja kehien numerointi on jees!

2. Koiraystävälliset tuomarit. Jos tämä tuntuu itsestäänselvyydeltä, niin kiva, mutta se ei aina ole ihan sitä. Varmaan muutamasta kymmenestä mätsärikäynnistä olen kolmesti pettynyt tuomariin ja aina näihin on ollut syy kovakouraisuudessa. Jos epäilyttää, niin kysykää vaikka, mitä tyyppi tekisi ongelmatilanteessa tai pyytäkää näyttämään koirankäsittelyä. Se on perseestä, jos koiralla on ikävä olla.

Käytännön kehäjärjestelyistä: hankkikaa pikkukoirille hyvät, tukevat pöydät. Jakakaa isot kokoomakehäporukat kahteen juoksuerään tms. ja antakaa jengin järjestäytyä juoksujärkkään. Muistakaa, että myös pikkukoirissa on koiria, jotka tarvitsee juoksutilaa.

Siinäpä ne isoimmat. Aina plussaa musta, jos lisänä on joku hauska kisa tai luokkia, mitä ei usein ole. Seropeille suosittelisin takaamaan tasaveroiset mahdollisuudet päästä aina BIS-kehään asti.

Pixu

Pixu
Viestimäärä: 1319

VS: MäTSäRI -PULINA - Sunnuntaina, 30.08.2015 klo 19:10  
+
0
Mua itseäni otti vähän päähän kun kerran mätsäreissä se tilanne oli liian näyttelymäinen. Puoli kierrosta ympäri ja seisomaan, kiitos hei! Olisin halunnut harjoitella nimenomaan sitä juoksemista ja seisotusta, niin jäi harmittamaan. Tuomarin on hyvä olla ystävällinen ja lähestyä koiraa kauniisti, "oikeissa näyttelyissä" kun esim. se hampaiden katsominen tapahtuu niin nopeasti niin mätsäreissä sitä on mukava harjoitella vaikka vähän lepertelevän tuomarin kanssa.
Dalmikset Rölli & Ronja

huhtalananna

huhtalananna
Viestimäärä: 52

VS: MäTSäRI -PULINA - Sunnuntaina, 06.09.2015 klo 12:06  
+
0
Mun pitäis nyt oma mätsäriura korkata ensi viikon lauantaina.

Oisko jotakin "mätsärit for dummies"-ohjeistusta? :D Koira tykkää ihmisistä kuin hullu puurosta, seisomista on harjoteltu mutta siinäpä se sitten. Pöydällä on rauhassa, joten toivon että pennut tutkittais pöydällä, maassa tällä ei nimittäin varmasti pysy homma lapasessa.

Eli ihan rautalankaohjeita saa antaa :D
irlanninterrieri Siiri 04/2015

Peppi93

Peppi93
Viestimäärä: 62

VS: MäTSäRI -PULINA - Sunnuntaina, 24.01.2016 klo 18:47  
+
0
Onko olemassa jotain sivua minne olisi listattu mätsäreitä? Kiinnostaisi tulevaisuudessa pennun kanssa käydä pällistelemässä ja osallistumassa kunhan on sen ikäinen. Tähdätään näyttelyihin, mutta mä en olee ikinä edes ollut katsojana niin mätsärit tuntuu helpolta käydä vähän kokeilemassa :)
tiibetinspanieli "Viljo"
welsh corgi cardigan "Enni"

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: MäTSäRI -PULINA - Sunnuntaina, 24.01.2016 klo 20:11  
+
0
^Esimerkiksi tämän sivuston Tapahtumat-osiosta löytyy :)
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

nensku

nensku
Viestimäärä: 36

VS: MäTSäRI -PULINA - Torstaina, 05.05.2016 klo 08:44  
+
0
Olin eilen ensimmäistä kertaa kakaran kanssa mätsärissä, reissu tuli ihan ex tempore kun kaveri pyysi mukaan. Oli siis myös minulle ensimmäinen kerta, voitte vaan arvata oltiinko harjoteltu seisomista tms. :nolo:
Mutta, saatiin punainen nauha ja meidät käteltiin viimeisenä ulos kehästä. Eli ihan hyvin lopulta meni. Mietin hiljaa mielessäni, että tuleeko oikeissa näyttelyissäkin ihmiset koiriensa kanssa ihan iholle? Meillä kakru pelkää vieraita koiria hihnassa, silti ihmiset tulee lässyttäen "kato fifi miten söpö pentu, voivoi fifi, älä murise". Lisäksi ei ikinä moikata hihnassa, jo tokon kannalta tämä on parempi, niin ei koirakaan haikaile muiden luo.
kleinspitz n 08/12
kleinspitz n 10/15

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: MäTSäRI -PULINA - Perjantaina, 06.05.2016 klo 19:01  
+
0
^Kyllä valitettavasti virallisissakin näyttelyissä tullaan iholle. Mä olen käyttänyt ratkaisuna häkkiä, siellä yleensä koira saa olla rauhassa ja jos joku on niin ääliö että päästää koiransa tunkemaan toisten häkkienkin luo, niin mä otan sitten koiraa remmistä tai pannasta kiinni ja ohjaan sen pois.. Meille kävi eilisessä mätsärissä myös niin, että joku päästi ison koiransa oman, puussa kiinni olevan koirani luo kysymättä mitään. Ärsyttää, mun koira ei tykkää sellaisesta kun on pari kertaa joutunut tappeluun vastaavassa tilanteessa.

Itse mätsäri meni kyllä yli odotusten, koira pääsi ekaa kertaa veteraanikehään ja hurmasi tuomariston liikkeillään ja hyvin epäveteraanimaisella olemuksellaan ollen BIS1 :aurinko: Palkintoja saikin sitten kantaa ihan kaksin käsin kotiin, bussilla kun oltiin..

Nanna86

Nanna86
Viestimäärä: 3

VS: MäTSäRI -PULINA - Torstaina, 13.10.2016 klo 12:21  
+
0
Täällä on kans ysk joka tykkää kätdä mätsäreissä. Nyt vaan on ollu vähän taukoa. Meille tuli kuukaus takaperin sitten perheeseen bordercollie uros 1v3kk ja olis tarkoitus ruveta treenaamaan ihan virillisiin näyttelyihin niin että kävisin hänen kanssa mätsäreissä. Kertokaas mulle nyt kun mulla on ollu taukoa että onko mätsärin säänöt hirveesti muuttuneet kun olen viimeks 2vuotta sit käyny :)
Bordercollie n 10/2013
Bordercollie u 7/2015

  Siirry sivulle: 1 ... 71 72 73
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28176
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6328
Viestejä yhteensä545677
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265834
(Tilastot päivitetty viimeksi 23.04.2024 klo 23:00)