Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Perjantaina, 11.01.2013 klo 09:04

Mikä dobo?

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: MIKä DOBO? - Keskiviikkona, 10.12.2014 klo 16:48  
+
0
^Meidän koirahieroja joka on myös dobokoulutuksen käynyt antoi vinkin, että tuon Bilteman tyynyn päälle kun laittaa jonkun vahvemman pyyhkeen tms. niin kestää paremmin kynsiä.
Itse olen tehnyt tasapainoharjoituksia koirien kanssa ihan tommosella jämäkämmällä mutta pienellä sohvatyynyllä lattialla.
Kurssille tahdottaisiin täälläkin, odotellaan jos tuo samainen hieroja saisi sopivan tilan vuokrattua niin sitten järjestyy vihdoin dobokurssi meidänkin tuppukylässä :jjei:.
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





nolle

nolle
Viestimäärä: 874

VS: MIKä DOBO? - Keskiviikkona, 10.12.2014 klo 18:35  
+
0
^Kiitti vinkistä! Voisikin kokeilla :hymy:
spu-Raju s. 03/2014 entinen poliisiprojekti
spu-Roti s. 06/2016 poliisiprojekti

Muistoissa
xu-Rolle s. 10/2010 - 12/2015♥



yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: MIKä DOBO? - Keskiviikkona, 10.12.2014 klo 19:53  
+
0
suibe, meillä on tuo Clasun tyyny ollut käytössä noin vuoden ja on ihan kuin uusi. Kertaakaan ei ole käynyt mielessä että koiran kynsi puhkoisi reiän, ja tuolla kuitenkin on painoa sen ~ 17kg. Itsekin kuolasin aikani sitä oikeaa lörppää mutta onneksi tyydyin halvempaan, on ihan yhtä hyvä! :peukku:

{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

lintuja

lintuja
Viestimäärä: 676

VS: MIKä DOBO? - Perjantaina, 12.12.2014 klo 00:15  
+
0
Mulla oli joku halpis tasapainotyyny ja sitten menin dobo-tunnille ja pääsin kokeilemaan oikeaa lörppää. Melkoinen ero oli. Meidän tyyny oli liian täynnä, eikä sitä olisi saanutkaan tyhjemmäksi ilman, että olisi vallan lässähtänyt (en tosin kokeillut, tilasin samantien uuden). Varsinkin 5 kg koiralla oli tosissaan tekemistä seistä koirakoulun lörpällä, kun omalla tasapainotyynyllä ei tapahtunut mitään.
suomenpystykorva-karjalankarhukoira-?: Helmi 05/09.
tanskalais-ruotsalainen pihakoira: Tähti 12/13.

naatti

naatti
Viestimäärä: 280

VS: MIKä DOBO? - Torstaina, 19.02.2015 klo 23:14  
+
0

nolle kirjoitti:

Mäkin haluaisin lörpän! Biltemassahan tuo tasapainotyyny olisi vaan 10 euroa, mutta vaikea uskoa että kestäis ainakaan näillä isommilla koirilla, Rajukin alkaa olla jo reippaasti yli 30 kg..



Meillä on nimenomaan tuo Bilteman halppistyyny ja hyvin on ainakin tähän mennessä kestänyt tuota noin 25-kiloista. Mutta jos olisin rahakas, niin lähtisi se lörppä varmaan hankintaan. Ero kuitenkin on aika iso, oikeastaan enemmän huomasin sen omalla kuin Lennun kohdalla.

Käytiin tänään siis kokeilemassa toista kertaa doboa ja oli se vaan yhtä kivaa kuin viimeksikin (marraskuussa). Nyt pitäisi vaan saada se oma pallo hankittua, että voisi harjoittelu jatkua, kun kaverilla on se kirjakin hommattuna!
Skcu Lennu 24.9.2013
Ilopillerin ikuisuusprojekti

neanicole

neanicole
Viestimäärä: 298

VS: MIKä DOBO? - Perjantaina, 20.02.2015 klo 16:55  
+
0
minäkin osallistun vihdoin keskusteluun! hirveäsi tekisi mieli aloittaa dobo tuon pikkuneidin kanssa ja shibaporukalla olikin mahdollisuus päästä yhdessä sitä testaamaan, mutta mä olin tietenkin just silloin sitten töissä:mad: Osaako kukaan neuvoa uskallanko mä hankkia vaan välineet kotiin ja alkaa treenailemaan vai kannattaisko ehdottomasti käydä joku kurssi ensin?
shibalapset<3
♀ nova 2014
♂ kado 2015
http://shibastories.blogspot.com/

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: MIKä DOBO? - Perjantaina, 20.02.2015 klo 18:52  
+
0
^Me alotettiin just Hertan kanssa kurssi, ensimmäinen kerta oli tällä viikolla, ja suosittelen kyllä käymään ensin jonkun tutustumiskurssin lajiin. Dobo on koiralle tosi rankkaa, niin itse ainakaan en uskaltaisi treenata koiraa ilman, että on saanut ohjeistusta lajiin.
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: MIKä DOBO? - Perjantaina, 20.02.2015 klo 20:57  
+
0
Samaa mieltä NiiNun kanssa. Just kotiuduttiin meidän ekalta dobotunnilta, enkä kyllä olisi itse osannut lähteä juuri noista liikkeistä ja asioista etenemään. Lisäksi kurssilla ohjaajan kanssa tehdessä tulee annettua koiralle sopiva määrä taukoja suhteessa tehtäviin, mikä ei ehkä kotona heti tulisi mieleen. Dobo näyttää paljon kevyemmältä kuin mitä se on!

Meidän eka tunti sujui loistavasti! Koirat teki kaikki pyydetyt tehtävät niin hienosti ja suurella innolla. Tuli tosi hyvä mieli itsellekin siitä. Jouduin itse jättämään välistä muutamia juttuja ja helpottamaan omia kuvioitani, koska mulla on keuhkoputkentulehdus enkä periaatteessa saisi urheilla vielä. En kuitenkaan halunnut jättää ekaa kurssikertaa väliin, ja hyvä niin! Tästä tulee kyllä pysyvä laji meidän harrastuskalenteriin, ja heti kun saadaan kurssi päätökseen, ostan kotiinkin yhden pallon ja yhden tasapainotyynyn.
schippn 08/2012
schippn 08/2014

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: MIKä DOBO? - Lauantaina, 21.02.2015 klo 10:15  
+
0
^Oltiin vissiin samassa paikassa doboilemassa :nauru:

Dobo on kyllä hauska laji! Hertta tykkäs ja oli (jälleen kerran) ihan hirmuisen pätevä ja ihan intona, kun touhuttiin yhdessä, ja saa itsellekin näppärästi reeniä.
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

nauris

nauris
Viestimäärä: 1082

VS: MIKä DOBO? - Lauantaina, 21.02.2015 klo 12:33  
+
0
Meillä loppui kurssi viime viikolla, joten jatketaan irtotunneilla silloin tällöin. Omaa palloa en viitsi hankkia koska isolle koiralle iso pallo eikä avo kiittele, jos sellainen ilmaantuu harrastehuoneeseen. Lörppätyynyn ostin tosin, koska se säilyy kätevästi kaapissa.

Koirahan on ihan tulessa isosta pallosta ja mä joudunkin seuruuttamaan koiran pallon tykö jotta säästytään suuremmilta vahingoilta :nauru:
spn -13
broholminkoira, uros -16

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28155
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6320
Viestejä yhteensä545639
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265818
(Tilastot päivitetty viimeksi 16.04.2024 klo 07:15)