Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Maanantaina, 03.09.2012 klo 12:37

Näyttelypulina 2

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 73

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

NäYTTELYPULINA 2 - Maanantaina, 03.09.2012 klo 12:37  
+
0
Sata sivua varmaan riittää tuohon ykkösketjuun, joten tässä jatketaan :)
Tarvittaessa aiempi näyttelypulina löytyy tästä linkistä
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Eelea

Eelea
Viestimäärä: 274

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Maanantaina, 03.09.2012 klo 12:59  
+
0
Teppo oli Helsingissä VSP-pentu :aurinko: Esiintyi älyttömän hyvin (vaikkakin tuijotteli minua, kun pitäisi pitää nokka eteenpäin) ja oli kolmesta urospennusta paras. Sisko oli ainoana narttuvauvana sitten ROP. Äippäkin ylsi parhaaksi nartuksi :) Hurjan hauskaa oli, seuraavaksi sitten Ahvenanmaalle! Ajattelin ilmoittaa tuon messariin molemmille päiville kun on niin lähellä, vaikka onhan se 110 euroa aika iso summa o.O
Sheltti Teppo, s.12/11,
pilven reunalla rakas fauve Fredi (2006-2011)

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Maanantaina, 03.09.2012 klo 13:53  
+
0
^Onnea!

Edellisen keskutelun serti/tittelijuttuun vielä sen verran, että Showlink tosiaan taitaa tsekata sertit suoraan KoiraNetistä eli niitä ei tarvitse erikseen ilmoittaa.

Tässä Oliverin vauhdikasta menoa sunnuntaina Tuomarinkartanossa.
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com
(Viestiä on muokattu maanantaina, 03.09.2012 klo 13:53)

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Maanantaina, 03.09.2012 klo 17:03  
+
0
Osaisko joku kertoa, onko Kuura järkeä ilmoittaa näyttelyihin, kun sillä on sikaripunkki? Sikaripunkki ei siis tartu muihin koiriin. Sitä tulee iholle ikävän näköisiä karvattomia laikkuja, ei muuta. Saattaa olla, että toi menee itsestään ohi ennen syksyn näyttelyitä, mutta jos ei mene niin meidän pitää ottaa lääkekuuri, jota syödään sitten pitkään ja paraneminen vie myös pitkään. Eli on mahdollista, että veisin sitten näyttelyihin koiraa, jolla on karvattomia laikkuja. Mitähän tuomari sanoo? :mietiskel:

Lyytikäinen

Lyytikäinen
Viestimäärä: 461

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Maanantaina, 03.09.2012 klo 17:28  
+
0
En näe mitään syytä viedä sairasta koiraa näyttelyyn, vaikka monien koirien kohdalla sitä paljon harrastetaankin. Tietenkin dopingsäännöt on myös otettava huomioon.

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Maanantaina, 03.09.2012 klo 17:34  
+
0
^ Sikaripunkkiin saatava lääke on loishäätölääke, joten se ei vaikuta dopingiin.
Ja mikä nyt sitten on sairaan määritelmä? Sillä on karvattomia laikkuja, jotka eivät sitä itseään häiritse millään tavalla. Ei rapsuttele tms. Voi jopa olla, että noi laikut jäävät karvattomiksi koko loppu elämäksi sittenkin kun punkit on poissa, tai ainakin vähän vähemmälle karvalle, koska italiaanoilla on niin hento turkki ja se kasvaa huonosti takaisin.

Muoks. Niin ja perustelisitko vähän vielä enemmän, että miksi esim. meidän tapauksessa ei kannattaisi viedä näyttelyyn?

En mäkään veisi sairasta koiraa näyttelyyn, mutta nyt ajattelin viedä, koska Kuuralla on punkkeja, jotka aiheuttavat sille vain kosmeettisia haittoja.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 03.09.2012 klo 17:36)

Lyytikäinen

Lyytikäinen
Viestimäärä: 461

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Maanantaina, 03.09.2012 klo 17:50  
+
0
Jos koiralla on akuutti ongelma sikaripunkkien kanssa, on se minun silmissäni kyllä ihan sairaaksi eläimeksi luokiteltavissa. Oli kyse sitten pelkästä karvanlähdöstä, ihon punoituksesta tai pitkäaikaista hoitoa vaativasta ihon tulehtumisesta. Eivätkös ne muutenkin yleensä aktivoidu silloin, kun eläimen immuniteetissa on jotain häikkää?

virtahepo

virtahepo
Viestimäärä: 1788

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Maanantaina, 03.09.2012 klo 18:06  
+
0
Blanko, kyllähän sinä voit niihin ilmottautua ja sitten jos vaikuttaa siltä, että koiran turkki on liian törkeännäköinen ja se alentaa arvosanaa niin sitten jätät sinä päivänä viemättä. Mutta onneks näyttelyitä tulee ja menee, ettei ole siitä ihan yhdestä näyttelystä kiinni. :hymy: Mutta mun mielestä ei siinä ole mitään pahaa, jos sikaripunkki ei tartu toisiin koiriin eikä vaikuta Kuuraan mitenkään (esim ei rapsuttele tms) ja sitten ei ole tota dopingjuttua.
skcu Pongo

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Maanantaina, 03.09.2012 klo 19:26  
+
0
^^ Kuuralla on todennäköisesti se pentuiän sikaripunkki, joka menee itsestään ohi ja on vaaraton. Kaikkia syitä demodikoosille ei tiedetä, mutta yksi on heikentynyt vastustuskyky. Pennuilla tartunnan voi nostaa pintaan joku pienikin juttu, aikuisilla taas on syytä tutkia, mitä sen taustalla on. Ja näissä tapauksissa sitten taas yleensä huomaa, että jokin muukin on vikana. Ainakaan eläinlääkärin mukaan Kuuralla ei pitäis olla mitään sairautta, joka olis johtanut sikaripunkkiin. Eli en yksinään sikaripunkin takia jättäis viemättä meidän tapauksessa, vaan mua mietityttää noi laikut ja mitä niistä mahdetaan sanoa.

^ Kyl ne näyttelyiden pois jääminen pentuiässä mua aika paljon harmittais, kun Kuuran olis tosi tärkeää nyt saada näyttelyistä kokemusta. Mutta ehkä ilmoita Kuuran joka tapauksessa Jyväskylään junnuihin. Sitä ennen on Orimattilan pentunäyttely, ja sen arvostelullahan ei ole niin väliä... Mutta mistäs mä tiedän, onko Kuuran turkki sen näköinen, että se alentaa arvosanaa? :D Olen vähän kokematon näissä näyttelyjutuissa. Kasvattaja sanoi, ettei ne laikut niin haittaa kun Kuuran turkkikin on vaalea. Mutta kyllä ne mun mielestä aika hyvin näkyy.

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Maanantaina, 03.09.2012 klo 19:58  
+
0
^ Vie mätsäreihin jos se on kokemusta vailla :) Näyttelyilmot on kuitenkin aika kalliita jos haluaa tällä erää vaan kokemusta kerätä. Tampereella ja lähiseudulla on tosi usein mätsäreitä.

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Maanantaina, 03.09.2012 klo 21:15  
+
0
^ Niin kyl niihinkin pitäis mennä... Mä vaan haluaisin itsekin kokemusta ihan oikeista näyttelyistä. :nauru: Kun siellä menee kaikki niin erilailla kuin mätsäreissä ja oon vielä itse tosi epävarma. Mut jos tässä nyt yhteen näyttelyyn ilmoittaa, niin ei mun talous onneksi 30 euroon kaadu.

Vanis

Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Maanantaina, 03.09.2012 klo 21:34  
+
0
Hotin (schipperke) näyttelysuunnitelmat kariutuivat pitkäksi aikaa sikaripunkin takia, mutta sillä olikin kalju läiskä päässä, joka tietysti mustassa koirassa näkyi suunnilleen kuuhun asti. Muuten olisin kyllä vienyt, koska koira ei millään muotoa ollut sairas eikä huonokuntoinen, ja mitään tartuntariskiä ei tosiaan ollut.

virtahepo

virtahepo
Viestimäärä: 1788

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Maanantaina, 03.09.2012 klo 22:04  
+
0
^^ Mitä sä enää meiltä kysyt Blanko? Tottakai viet sen kerta haluat ja jos ei sillä arvostelullakaan ole niin väliä, vaan kokemuksella. :nauru: Kyllä ite jos oisin sinä niin menisin.
skcu Pongo

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Maanantaina, 03.09.2012 klo 22:07  
+
0
^ No siis kyl sillä arvostelulla on junnu-luokassa sitten väliä, ja Jyväskylän näyttelyssä oltais siellä luokassa. En vaan yhtään tiedä miten tuomarit tollaiseen suhtautuu, että saadaanko sit vaan surkeat arvostelut. Koska sillon en ehkä menis. Sitä mä täs yritän kysellä. :nauru:

Muoks. Ehkä mä sit ennen sit näyttelyä laitan tänne Kuurasta kuvia ja kyselen et kannattaako tolla pärställä mennä. :D
(Viestiä on muokattu maanantaina, 03.09.2012 klo 22:09)

virtahepo

virtahepo
Viestimäärä: 1788

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Maanantaina, 03.09.2012 klo 22:09  
+
0
^Siis jos haluat tietenkin mennä ennen Jyväskylää sinne Orimattilaan, (ja eihän kukaan muu sitä arvostelua nää kun sinä ellet halua sitä esitellä..:wink:), mutta tuleehan se arvosana sitten KoiraNettiin ihan nähtäville.
skcu Pongo

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Maanantaina, 03.09.2012 klo 22:16  
+
0
Eikä sitä voi tietää ennalta että mistä kukin tuomari rokottaa. Voihan olla että ilman niitä laikkujakin koira saisi T:n :nauru: Tai laikuista huolimatta se voisi olla ROP.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 03.09.2012 klo 22:16)

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Maanantaina, 03.09.2012 klo 22:23  
+
0
^ Joo no toivotaan, ettei T:tä tuu. :nauru: Mä en kyl usko, kun heinäkuussa siellä club showssa saatiin niin hyvät arvostelut! Kiva päästä viralliseenkin näyttelyyn kuulemaan mitä Kuurasta ollaan mieltä.

Mut tosiaan, mennään sitten Orimattilaan ja marraskuuta lähempänä pitää katsoa kehtaako sinne Jyväskylään mennä.

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Maanantaina, 03.09.2012 klo 22:29  
+
0
^ Millos se Orimattila on? Oon sieltä kotoisin, voisin tulla kyylää jos ollaan siellä silloin käymässä :nauru:

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Maanantaina, 03.09.2012 klo 22:32  
+
0
^ Rupesin tarkistaa, et oliks se tona päivänä mitä muistelin ja ihmettelin kun ei löydy googlesta mitään... Mut sehän olikin Orivedellä. :nolo: Ups.

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Maanantaina, 03.09.2012 klo 22:38  
+
0
^ Ne menee todella monella muullakin sekaisin :nauru: No, tsemppiä anyway minne sitten menettekin :)

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 73
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28183
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6330
Viestejä yhteensä545685
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään5
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265839
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 11:30)