Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Maanantaina, 03.09.2012 klo 12:37

Näyttelypulina 2

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 73

helico

helico
Viestimäärä: 134

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Torstaina, 04.10.2012 klo 13:40  
+
0
Mää tulen mahdollisesti turistina Tuuloseen lauantaina..UNOHDIN ilmota koiran sinne :nolo: joten sen takia turistina.

Messariin mennään sunnuntaina........vähän on ristiriitaiset fiilikset.

Reppis

Reppis
Viestimäärä: 1960

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Torstaina, 04.10.2012 klo 15:43  
+
0
Mietin, että olisinko lätkässy kysymyksen tuonne koulutuspuolelle vai tänne. Mutta laitetaan nyt sitte tänne.
Minkäikäisinä ootte alkanu harjoittelemaan poseeraus/näyttelykoulutusasiaa pentujenne kanssa? Mitä asioita ja miten ootte harjoitelleet?
Bolognesenarttu 7/2012

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Torstaina, 04.10.2012 klo 21:17  
+
0

nnnora kirjoitti:

En pääsekään bongailemaan teitä ! Tsemppiä kovasti jotta kolmas serti napsahtaisi :peukku:

...mua lähinnä jännittää miten suoriudutaan ylipäätään kunnialla siitä kehästä.


Kiitos! Toivotaan parasta :hymy:
Tsemppiä teille kehään, varmasti suoriudutte kunnialla! Laittele sitten lauantaina kuulumiset :hymy:

helico
: Tuuloseen. Hitsi, tajusin, että ite aina sanon ja kirjoitan, että Tuulokseen. Mistäköhän sen k:n oon tuonne väliin napannut. Istuu kuitenkin niin syvällä, että tuskin opin ikinä sanomaan tuota ilman sitä koota.

Innna
: Kaikkia tuomareita ei kaljuus haittaa, jos koira on muutoin oivallinen rotunsa edustaja. Kehään vaan, ei ikinä tiedä onko tuomari turkkinillittäjä vai suurempien linjojen tyyppi.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Vanis

Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Torstaina, 04.10.2012 klo 21:53  
+
0
Innna, kyllä se varmaan ehtii ihan hyvään kuosiin kasvaa tässä ajassa. Ilmatkin kylmenevät hyvää vauhtia, ja jos se nyt on ihan kalju, niin se voi olla vaikka kuinka upea siellä Jyskylässä :hymy:. Sun kannattaa varmaan pestä se, niin lähtee viimeisetkin kuolleet haivenet uusien tieltä.
Meiltä tulee muistaakseni Saga, Hades, Hotti ja Ada. Tai sitten ilmoitinkin vahingossa Tysonin, ja sitten tuleekin pieni logistinen ongelma autoon pakkaamisessa :ttou:.

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Torstaina, 04.10.2012 klo 22:24  
+
0
^ Mistä tietää, että näyttelytettäviä koiria on liikaa. :nauru: Pitää toivoa, että Ilo juoksee nopsasti juoksunsa ja kasvattaa karvansa kuntoon ennen koitoksia.

Kiitos tsempityksistä neruda, toivotaan, että mikäli neiti esiintyy kaljussa lookissa, saadaan joku yhtä armollinen tuomio kuin se legendaarinen "valitettavasti unohtanut tänään turkkinsa kotiin" tms. :nauru:
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Perjantaina, 05.10.2012 klo 11:18  
+
0

Reppis kirjoitti:

Mietin, että olisinko lätkässy kysymyksen tuonne koulutuspuolelle vai tänne. Mutta laitetaan nyt sitte tänne.
Minkäikäisinä ootte alkanu harjoittelemaan poseeraus/näyttelykoulutusasiaa pentujenne kanssa? Mitä asioita ja miten ootte harjoitelleet?



Ainakin omassa rodussa ensimmäiset poseharjoitukset tehdään usein jo kasvattajan luona ja siitä sitten kotona heti jatketaan. Lähinnä siis harjoitellaan pöydällä seisomista, hampaiden katsomista ja hihnassa kipittämistä, tietenkin vain muutaman minuutin pätkissä.
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

helico

helico
Viestimäärä: 134

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Perjantaina, 05.10.2012 klo 11:18  
+
0

neruda kirjoitti:



helico
: Tuuloseen. Hitsi, tajusin, että ite aina sanon ja kirjoitan, että Tuulokseen. Mistäköhän sen k:n oon tuonne väliin napannut. Istuu kuitenkin niin syvällä, että tuskin opin ikinä sanomaan tuota ilman sitä koota.


No mutta sanothan sääkin oikein. Paikkakunta on Tuulos, eli silloin varmaan taipuisi Tuulokseen?? Kai?? Mutta tuo näyttelypaikka on kauppakeskus Tuulonen, joten mää taas sit automaattisesti puhun aina Tuulosena, koska tarkoitan tota näyttelypaikkaa :viheltel: On siis mun kotikonnuilla, joten tulee automaattisesti puhuttua ihan niinkun jokainen tietäisi huudit :nolo:

Ja tsemppiä teille sertin metsästykseen!!! :peukku:

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Perjantaina, 05.10.2012 klo 22:50  
+
0
Kiitos Neruda tsempityksistä, varmasti tulen kertomaan miten meni :)
Ja helico, jos bongailet sieltä lappalaiskehän laidalta hermostuneen ja orvon oloisen rillipään nuttura täristen harjoitellen viime hetken horjuvaa koikkelointia (itselle siis vaikeinta on saada omat honkkelit raajat kulkemaan oikeaan suuntaan, koiran suhteen ongelmaa ei niinkään ole) karvattoman pelleilevän lapinkoiran kanssa niin ne ollaan sitten me :peukku:
Että tervetuloa rohkeasti vaan jutulle :aurinko:
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Lauantaina, 06.10.2012 klo 15:48  
+
0
^Näyttelypäivästä selvitty ja saatiin H.
Tässä arvostelu:
"Mittasuhteiltaan melko pitkä. Kevyt pää, etenkin kuono. Leveät korvat. Kauniit silmät, kevyt alaleuka. Sopiva rintakehän ja raajaluuston vahvuus. Riittävät kulmaukset. Moitteeton turkki ja häntä. Voimakkaan sisäkierteiset etuliikkeet ja kapeat takaliikkeet. Askelpituus hyvä."

Vilma oli kyllä tosi siron oloinen kun vertasi niihin muihin nallekarhuihin. Tosin siinä on paimensukuista emän puolelta, että ei siitä sellaista nallea ikinä tulekaan :)
Vilman suoritukseen olen tyytyväinen, omaani en niinkään. Miten voi ihmistä jännittää niin paljon....meinasin alkuun lähteä väärään suuntaankin kiertämän, olin vaan niin kipsissä.
Tietty koirakaan ei silloin toimi parhain päin...
Nooh, harjoitus tekee mestarin, eikä me muotovaliota olla tuosta koirasta tekemässä.
Kasvattajan toiveesta käydään ne muutamat.
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Lauantaina, 06.10.2012 klo 17:38  
+
0

nnora kirjoitti:

Vilman suoritukseen olen tyytyväinen, omaani en niinkään. Miten voi ihmistä jännittää niin paljon....meinasin alkuun lähteä väärään suuntaankin kiertämän, olin vaan niin kipsissä.


Voi kuule, ihmistä tosiaan voi jännittää näyttelyssä (etenkin niissä ensimmäisissä) ihan älyttömästi!

Olet vähän kuin väärällä planeetalla ja mietit,olenko mä seuraava? Joo, olen. Mihin kohtaan mä asetun tuolla kehässä? Sitten kun olet kehässä, niin pälyilet ympärillesi etsien vahvistusta että olet oikeassa paikassa. Ja jo kuuluukin tuomari komento "Kaikki yhdessä ympäri" ja tässä ringissä yrität saada koirasi liikuumaan kaikista parhaiten. No, mission impossible ekakertalaiselle.

Seuraavaksi huomaat olevasi yksilöarvostelussa ja tuomari kysyy koiran ikää. Sun pää on aivan tyhjä (jos et ole tajunnut ennakkoon miettiä sen ikää, etenkin jos on ulkomainen tuomari) Tuomari antaa ohjeet, mistä et jännitykseltä ymmärrä mitään. What? "Make a triangle" sanoo tuomari. Sit sä huomaat että siitä kolmiosta tais tullakin melkein ympyrä. Tai neliö. Tai ihan muuta kuin kolmio.
Lopulta koiraa seisottaen odotat kun tuomari sanelee arvostelun. Huokaiset helpotuksesta kun se on ohi. Paitsi että jos/kun joudutkin hyvän arvostelun ansiosta vielä uudelleen kehään.

Että älä sure, meitä ekan kerran jännittäjiä on kaikki ketkä ikinä ovat näyttelyt aloittaneet. Jokainen on siellä kehässä sen ensimmäisen kerran, aivan yhtä tietämättömänä. Tsemppiä seuraaviin :peukku:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Lauantaina, 06.10.2012 klo 17:57  
+
0
Mä oon ehkä vähän outo, ku mua nimenomaan jännittää nykyään ihan kauheasti mennä kehään ton koiran kans :nauru: en mä sillon alkuaikoina jännittäny, mutta nykysin.. Kuitenki näyttelyitä kiertäny noin kymmenisen vuotta :shifty:

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Lauantaina, 06.10.2012 klo 19:06  
+
0

Reppis kirjoitti:

Mietin, että olisinko lätkässy kysymyksen tuonne koulutuspuolelle vai tänne. Mutta laitetaan nyt sitte tänne.
Minkäikäisinä ootte alkanu harjoittelemaan poseeraus/näyttelykoulutusasiaa pentujenne kanssa? Mitä asioita ja miten ootte harjoitelleet?


Pari viikkoa ennen näyttelyä harjoitellaan seisominen+nätisti juokseminen ja täts it. Ei se rakettitiedettä ole ja seisominen on koiralle melkoisen helppo temppu :hymy: Hampaiden katsomista ja käsittelyä nyt harjoitellaan toki pennusta saakka ihan yleisesti käsittelyn vuoksi, ei näyttelyiden.

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Lauantaina, 06.10.2012 klo 19:28  
+
0
^Vähän rotukohtaista tuo on. Esim. näiden jenkkien esittäminen on ei nyt rakettitiedettä mutta aavistuksen monimutkaisempaa kuitenkin jo senkin takia, että hihna otetaan seisottaessa irti, eli koiran olis aikasta hyvä pysyä paikoillaan. (Sani karkasi junnuluokassa noin viisi kertaa kehästä, eli harjoittelu oli jäänyt vähänlaiseksi :nolo: Onneksi kasvattaja esitti enkä minä, minä olin kehänlaidalla siepparina...)
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Lauantaina, 06.10.2012 klo 19:34  
+
0
^Niin no nämä ovat hihnassa, mutta koira seisotetaan vapaasti, joten eipä se sinällään eroa. Paikallaan siinäkin pitää pysyä, kun ei sitä koiraa hihnalla paikallaan pidetä. Ei mulla ole ikinä koirat kehästä lähteneet.
Tässä esmes Kita kehässä (tuppoisena karvanlähdöstä tosin..)


Ja linkkinä minä esittämässä (entistä) sijoituskoiraa viimekevään erkkarissa.

(Viestiä on muokattu lauantaina, 06.10.2012 klo 19:45)

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Lauantaina, 06.10.2012 klo 19:55  
+
0
No, pointtini oli vaan se, että esim. jenkkiä ei esitetä ns. vapaasti vaan aseteltuna tiettyyn asentoon ilman hihnaa ja se yhdistettynä suhteellisen vilkkaaseen luonteeseen tarkoittaa sitä, että näyttelyitä varten on treenattava ehkä hieman enemmän kuin monen muun rodun kanssa.

Muoks. Laitetaan kuva Sanistakin junnuluokasta

Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com
(Viestiä on muokattu lauantaina, 06.10.2012 klo 19:58)

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Lauantaina, 06.10.2012 klo 20:30  
+
0
griffon kiitos lohduttavista sanoista. Osui ja upposi ja lämmitti mieltä :´)
Tiedän, että kyllä se siitä kokemuksen ja kertauksen myötä alkaa sujua. Pitäisi johonkin mielenhallintakurssille mennä vissiin :nauru:
Ja tuosta esittämisestä. Lappalaiset on ilmeisesti siitä kaikki helpommasta päästä esittää kun ei tarvitse asetella, ja voit omalla liikkeellä ohjata koiraa. Olis kamalan vaikeeta esittää koira ilman narua...nuorta koiraa varsinkin. Vaikkei sitä narua kireällä pidäkään, niin on se siinä kuitenkin turvana jos kaveri päättäisikin, että tää oli nyt tässä tältä erää :nauru:
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Sunnuntaina, 07.10.2012 klo 06:39  
+
0
Hienoa, nnora, se pahin, eli eka kerta on takana. Seuraavalla kerralla jännittää varmasti yhtä paljon, mutta sen tietää jo, ettei siihen kuole :hymy: Mua jännittää joka näyttelyssä ihan hulluna, vaikka tositosi harvoin itse edes esitän tuota koiraa. Vähemmän mua itseasiassa jännittää siellä kehässä kun kehän laidalla. Eka kerran kun tuon vein itse, unohdin edestakaisin pyydettäessä mennä takaisin, vaan lähdin kiertämään sit ympäri :ttou: Mutta eipä tuokaan haitannut, tuomaria vaan nauratti. Sekin auttaa paljon, kun tiedostaa, ettei ne muut kehän laidalla todellakaan katsele ja arvostele handleria vaan sitä koiraa.

Tuosta pentujen opettamisesta. Aika vähän sitä on tullut treenattua, me käytiin kuitenkin niin paljon pentunäyttelyissä, että se oppi niistäkin. Ennen ekaa pentunäyttelyä käytiin kerran mätsärissä, ja kun tuo on luonteeltaan tuollainen tasaisen tappavan rauhallinen, niin se seisoi jo siellä kehässä kuin vanha tekijä. Pentukuvia ottaessa tämä seisoi rauhassa paikoillaan ilman sen kummempia hötkyilyjä, eli kuvia ottaessa ei tarvittu sataa eri kuvaa ja miljoonia käsipareja pitämään sitä paikoillaan. Tässäpä Mooses poseeraa 9 viikkoisena:
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 07.10.2012 klo 06:40)

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Sunnuntaina, 07.10.2012 klo 09:19  
+
0
Kiitos neruda.Kyllä mä saan tästä jo toivoa tulevaan :)
Tänään meidän kotikaupungissa mätsärit niin käydään siellä pyörähtään, ihan vaan oman mielenrauhani vuoksi.
Haluan saada itellenki kivan ja rennon kokemuksen ennen seuraavaa oikeaa näytön paikkaa.
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





virtahepo

virtahepo
Viestimäärä: 1788

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Sunnuntaina, 07.10.2012 klo 19:13  
+
0

keimu kirjoitti:

Ei kai aikuisen koiran korvien liimailussa oo enää mitään järkeä?



Auttaa se meillä ainakin, pysyy paremmin sen kehän ajan paremmin korva. Ja näillä voi tulla siitä miinusta jos korva ei ole 3/4 taittunut, niin parempi yrittää edes taivuttaa sitä jotenkin. Ja onhan tota pentunakin yritetty pitää painoilla mutta kun ei jää niin ei jää.
skcu Pongo

Ellaliini

Ellaliini
Viestimäärä: 9

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Tiistaina, 09.10.2012 klo 11:24  
+
0
Voisiko joku selittää tyhmälle, miksi on erikseen Helsinki Winner ja Helsinki Voittaja? Siis onko nää samaa näyttelyä jaettuna kahdelle eri päivälle eri tuomareineen vai ihan eri juttuja jotka järjestetään samalle viikonlopulle? Toisessa eli Voittajassa voi joku saada oikeuden osallistua Cruftsiin, muuta eroa en näistä löytänyt, paitsi tietysti tuomarit eri. Mutta siis, ilmoittautuuko ihmiset yleensä kumpaankin jos vaan pääsee, tai valitsee toisen sen mukaan kumpi päivä sopii paremmin, vai sen perusteella kuka on tuomarina? siis niinku hä? :D

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 73
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28161
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6321
Viestejä yhteensä545651
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.04.2024 klo 23:15)