Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Lauantaina, 30.11.2013 klo 08:28

Näyttelypulina 3

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 56

Rinsessa

Rinsessa
Viestimäärä: 71

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Keskiviikkona, 11.12.2013 klo 02:15  
+
0
Atlakselle peukkuja :peukku: Mekin meinattiin tuonne Lahteen mutta vähän veikkaan että tältä lähtee nämä vähäisetkin haivenet siihen mennessä, eli kyllä se taitaa nyt jäädä...

Messarijännitys sen kuin kasvaa, nyt on koira puunattu ja parhaillaan stressataan uhkaavasti laineelle kääntyvää karvaa ja esittäjän vaatetusta, jäiks! Mitäköhän tästäkin tulee? :roll:
shelamn Lilo - 30.05.2011
shelamu Norris - 14.05.2014

Blogi

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Keskiviikkona, 11.12.2013 klo 09:58  
+
0

Saarameow kirjoitti:

Atlasta en ainakaan kovin mielelläni ottais mukaan, mutta itse kumminkin tulisin.



Turistikoiria ei taida saada Messariin ottaa mukaan lainkaan, mutta kannattaa ehdottomasti itse tulla paikalle! :hymy: Mä olen siellä kaikki kolme päivää, ilman koiraa. Ihanaa! :nauru:

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Keskiviikkona, 11.12.2013 klo 10:04  
+
0
^Eikö se koira ehdi likaantua tässä parin päivän aikana, jos on nyt jo puunattu? :mietiskel: Mä aattelin pestä Pennyn mahdollisesti vasta pe-aamulla, kun tuo kuivuu niin nopeasti. Täällä on niin kuraista ja loskaista, että aiemmin peseminen tuntuu jotenkin turhalta. Kynnet leikataan ja viilataan torstaina ja kaikki kamat pitää myös laittaa torstaina kasaan, että jos jotain puuttuu, ehtii vielä käydä ostamassa. Tosin tuskimpa puuttuu, kun ollaan näillä varusteilla pärjätty aiemminkin, eikä mulla ole tapana raahata näyttelyihin kamalasti ylimäärästä roinaa.

Omista vaatteista on täällä(kin) kauhea kriisi. Mulla on vaan mustia housuja, jotka on pienen, mustan koiran kanssa ehkä aavistuksen huono vaihtoehto... Kävin eilen jopa kaupoilla pyörähtämässä, jos olis löytynyt jotain. Löysin tosi kivan paidan, mutten yhtiäkään housuja, jotka ei olis ollut mustat :ttou:
schippn 08/2012
schippn 08/2014

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Keskiviikkona, 11.12.2013 klo 11:34  
+
0
Eikö schipperke kuulu pestä noin viikkoa ennen, jotta turkki ehtis palautua karheaksi?
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Keskiviikkona, 11.12.2013 klo 11:37  
+
0
^^Alissalla ainakin kestää muutamia päiviä pesun jälkeen, et karva laskeutuu ja karheutuu, pesun jälkeen se on siis semmonen pehmee pörrö. Jos mä menisin näyttelyihin Alissan kanssa, pesisin sen varmaan joku viikko ennen näyttelyitä ja sit valkoset osat just ennen niitä, jos tarvii.

Saarameow kirjoitti:

Nyt on Atlas ilmoitettu tammikuussa Lahden RN ja Turun KV! Kummassakin ihan lupaavan oloinen tuomari, joten hyvin innolla odotan, vaikka EH'ta me sinne hakemaan mennään :nauru:



Mä tuun varmaan kattomaan Turun näyttelyitä, joten koitan bongailla sit sua sieltä! En oo ikinä ollu näyttelyissä, ni mielenkiinnolla niitä ootan. :hymy: Mun on pitäny tulla tonne jo monta vuotta, mut aina se jää. Samalla tapaan yhen kasvattajan.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 11.12.2013 klo 11:39)

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Keskiviikkona, 11.12.2013 klo 12:02  
+
0

innna kirjoitti:

Eikö schipperke kuulu pestä noin viikkoa ennen, jotta turkki ehtis palautua karheaksi?



No siitä en tiedä, kasvattaja on neuvonut pesemään edellisenä iltana, että olisi näyttelyissä puhdas koira. Ja niin tekee myös omillensa käsittääkseni :mietiskel: Eikä mulle koskaan kyllä ole valitettu, että turkki olisi liian pehmeä. Ehkä nyt sitten, kun menin sanomaan :nauru: Pennyn kohdalla viikkoa ennen pesusta ei olisi mitään hyötyä ainakaan puhtauden kannalta, koska käydään tallilla ja ties missä rypemässä.

Muoks. Niin ja siis mähän en tiedä näistä eri rotujen näyttelyvalmisteluista yhtään mitään, mietin vaan että jonkun sheltin masukarvat varmaan menee aika kuraan tuollaisissa keleissä, mitä täällä etelässä on, ja siitä päättelin, että jos pesee viikkoa ennen, ei se koira ole enää puhdas ja siisti näyttelypäivänä. Mutta voin siis olla ihan metsässäkin näissä, en tajunnut, että se karva jotenkin pesusta muuttuisi kovin toisenlaiseksi. Pennyllä karva tuntuu melko samalta ennen ja jälkeen, pesun jälkeen on vaan pöyheämpi ja kiiltävämpi :)
schippn 08/2012
schippn 08/2014

(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 11.12.2013 klo 12:06)

Rinsessa

Rinsessa
Viestimäärä: 71

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Keskiviikkona, 11.12.2013 klo 12:07  
+
0
Joo tosiaan Lilo pestään aina joku plusmiinus viikko ennen näyttelyitä että karva ehtii palautua, tää on ihan pörrö heti pesun jälkeen. Toki sit valkosia osia (lähinnä nyt tassut) putsaillaan vielä just ennen näyttelyitä ja näyttelyaamuna vielä vähän suihkutellaan vedellä ja harjataan. Lilo pysyy tosi hyvin puhtaana, ainakin jos nyt ei kauheet kurakelit tuu ja sitä varten onkin sit takki. Tällähän ei mikään maailman runsain karva ole ja jos noi massuhaivenet vähän kurautuu niin ne saa sit pestyä vielä viikonloppuna :hymy:

Tänään kauppoihin pyörimään ja vaatetta etsimään... Onneksi ehtii vielä perjantaina ja lauantaina kurkkia että millaista muilla on päällä ja hätätapauksessa kiiruhtaa vielä silloin ostoksille :nauru: Eipä se vaatetus nyt pääasia ole, mutta silti siitä aina stressaa.
shelamn Lilo - 30.05.2011
shelamu Norris - 14.05.2014

Blogi
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 11.12.2013 klo 12:08)

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Keskiviikkona, 11.12.2013 klo 12:10  
+
0
Sheltin turkki onneks on karkee ja likaa hylkivä, joten ei se nyt heti likaannu ja tosiaan valkoset osat ja vaikka sen mahan alusen voi pestä halutessaan uudestaan vaikka edellisenä päivänä. En mä pese Alissaa ku ehkä kerran vuodessa. Jos käytäis näyttelyissä useemman kerran vuodessa, ni en välttämättä sillonkaan pesis aina koko koiraa, vaan pelkästään ne valkoset osat.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 11.12.2013 klo 12:11)

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Keskiviikkona, 11.12.2013 klo 12:37  
+
0
Mun mielikuva sheltin turkista on varmaan jotenkin vääristynyt, kun mun silmissä siihen jää kaikki risut ja männynkävyt kiinni ja märällä se on koko masun mitalta kurassa. Näin siis ihan vaan tuttujen shelttien perusteella olen päätellyt, ne kun tulee agiinkin aina ihan rapaisina :nauru: Tai ehkä mä oon vaan turhan tarkka, kun omaan koiraan ei jää sitäkään vähää. Pennyäkään en pese ennen jokaista näyttelyä, ainakaan shampoolla, mutta nyt olisi tarkoitus putsata ihan jo noiden viimeaikaisten tallireissujenkin takia. Jos olisi lunta ja pakkasta, en tiedä pesisinkö, koska koira olisi todennäköisesti puhdas ihan sellaisenaankin. Toi kuraloskasuolavelli (tai tallilla vesikuralantasohjo) vähän mutkistaa asioita...
schippn 08/2012
schippn 08/2014

Saarameow

Saarameow
Viestimäärä: 1296

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Keskiviikkona, 11.12.2013 klo 12:42  
+
0
^Mä voin sanoa, että oltiin just tunti riehuttamassa kolmea hyvin erikokoista ja erilaista shelttiä ja mä tasan pyyhkeellä kuivasin Atlaksen riehumisen jälkeen! :nauru: Ei toi sen enempää likaantunu tuolla, vaikka pyöri ympäriinsä.

Atlaksella kans selkäkarvat on karkeat ja vähän kiharat, mutta aika hyvin kun pari päivää ennen näyttelyä pesee ja föönaa niin saa tuon peittoon. Helokki E öljy on nyt käytössä kokeiluun, jollakin se oli auttanu.
corgi Una 140610
shelam Atlas 190113
auspai Ares 040314

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Keskiviikkona, 11.12.2013 klo 13:01  
+
0
^^No siis, kyllähän siihen jää kura kiinni, varsinkin niihin mahakarvoihin ja tassukarvoihin, mutta siihen riittää pelkkä vedellä huuhtelu. Jos karva ehtii kuivua, ni kurat varisee pois. Eikä ainakaan Alissan turkkiin yleensä jää risut ja männynkävyt kiinni, välillä on joku kuusenoksan palanen kiinni, ne kun kietoutuu tehokkaasti karvoihin kiinni. Shampoopesulle ei oo tarvetta, ku sen kerran vuodessa.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Keskiviikkona, 11.12.2013 klo 14:40  
+
0
Elenan kanssa olisi tarkoitus aloittaa näyttelyura toukokuussa niinkin vaatimattomasti kuin villakoirien erikoisnäyttelystä :nauru: Ongelmana tällä hetkellä on ravaaminen. Elena joko katsoo minua, vetää tai haistelee maata. Mikään noista ei käy. Se saattaa myös pomppia. Jotenkin pitäisi saada se tajuamaan että kehässä pitää katsoa eteenpäin...

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Keskiviikkona, 11.12.2013 klo 15:26  
+
0

innna kirjoitti:

Eikö schipperke kuulu pestä noin viikkoa ennen, jotta turkki ehtis palautua karheaksi?

Mulla ehdoton takaraja on 2 vko ennen, mielummin 3 jos nyt yleensä tarvii pestä.
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Keskiviikkona, 11.12.2013 klo 18:09  
+
0
suibe, ehkä mäkin pitäisin tärkeämpänä että koirasta ei esim. jää klähmää käsiin tai ettei se haise hepankakalta viiden metrin päähän kuin että turkki on just optimaalisessa karheudessa. :D Sehän varmasti riippuu siitä karvan määrästä ja pituudestakin. Pessillä on melko pitkä ja runsaahko karva, joka ei ole parhaimmassa kuosissa pesun jälkeen, vaikka omaan käteen tuntuukin ihanalta ja nenään tuoksuu tosi hyvältä. :D
Tuon mudin kanssa on muuten tuommoiset vähän semmoisia "voivoi"-tilanteita, kun sitä ei tosiaan saa pestä kovin lähellä näyttelypäivää kun kiharat aukeaa rumasti ja turkki tuntuu kuivalta ja huonolta. Jos on pyöritty kakassa, niin mikä ei pyyhkimällä lähde se on kai vaan jätettävä. :nauru:
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Torstaina, 12.12.2013 klo 08:32  
+
0
Huomenna ne alkaa, iikks...! :eek:
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Torstaina, 12.12.2013 klo 09:53  
+
0
Nyt sitä jo mennään! Linja-autossa ollaan ja tytötkin hienosti meni omaan häkkiinsä. Mihin sitä onkaan tullut päänsä taas työnnettyä.. :nauru:
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Torstaina, 12.12.2013 klo 10:42  
+
0
Mä kävin eilen Biltemassa ettimässä niitä kuljetuskärryjä. Ne sanoi, että varastosta löytyy 7kpl, mutta puolen tunnin etsinnän jälkeen eivät vielä löytäneet. Lupasivat soitella tänään, jos löytyvät jostain, ja isä lupasi onneksi ajaa sitten tarvittaessa hakemaan. Kannattaa olla ajoissa, eihän ne näyttelytkään ala kun vasta huomenna :shifty: No, jos en saa kärryjä, mennään käsivoimin sitten. Varokaa vaan, muut 58:lla kulkijat :nauru:

innna, näinpä juuri! Ei Pennyä tietenkään aina ennen näyttelyitä tarvitse pestä (ei se siis jatkuvasti ui paskassa) mutta nyt kun ollaan koko syksy pyöritty aika ahkerasti ties missä talleilla ja merenrannassa ja jorpakoissa ilman mitään pesukuvioita (tai no, oon mä uimahallissa vedellä sen aina suihkutellut), niin alkaa karva tuntumaan likaiselta, ja Pennyn normaali, hennon makea ja hyvä tuoksu on vaihtunut siihen uitettu koira -aromiin, niin ajattelin pesun olevan paikallaan ihan tuomarin hyvinvoinnin kannaltakin :nauru: Ja viimeinen tallireissu ennen näyttelyitä oli tosiaan viime sunnuntaina, joten eipä paljon kannattanut alkaa sitä ennen puunaamaan. Tuun sit tänne itkemään, jos tuomari moittii pehmeästä karvasta... :viheltel:
schippn 08/2012
schippn 08/2014

Beauceron

Beauceron
Viestimäärä: 940

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Perjantaina, 13.12.2013 klo 08:34  
+
0
Messariin olen menossa valokuvaamaan kaikkina päivinä kehiä... Kiireiset on aikataulut, mutta tuleepa siinä kehien välillä ravailussa liikuntaa :nauru:
Haaveissa kl u

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Perjantaina, 13.12.2013 klo 13:40  
+
0

innna kirjoitti:

suibe, ehkä mäkin pitäisin tärkeämpänä että koirasta ei esim. jää klähmää käsiin tai ettei se haise hepankakalta viiden metrin päähän kuin että turkki on just optimaalisessa karheudessa. :D Sehän varmasti riippuu siitä karvan määrästä ja pituudestakin. Pessillä on melko pitkä ja runsaahko karva, joka ei ole parhaimmassa kuosissa pesun jälkeen, vaikka omaan käteen tuntuukin ihanalta ja nenään tuoksuu tosi hyvältä. :D
Tuon mudin kanssa on muuten tuommoiset vähän semmoisia "voivoi"-tilanteita, kun sitä ei tosiaan saa pestä kovin lähellä näyttelypäivää kun kiharat aukeaa rumasti ja turkki tuntuu kuivalta ja huonolta. Jos on pyöritty kakassa, niin mikä ei pyyhkimällä lähde se on kai vaan jätettävä. :nauru:



Tästä ja Suiben pesuhommista tuli mieleen että silloin joskus vuosikymmeniä sitten, ovatko mahtaneet tällaisia koiria pestä näyttelyyn, puhumattakaan joistain metsästyskoirista. Voisin kuvitella että sillon on vaan otettu koira (tarhasta tai soffalta) ketju/nahkaremmeineen ja saavuttu niine hyvineen näyttelyloosiin tönöttämään, enemmän ja vähemmän koiralta/hevoselta haisten. Vai ajattelenko liian maalais/kaupunkilaisromanttisesti :nauru:

On joskus ollut kova pohdinta pestäkö vai ei ja joskus olen huljauttanut jonkun näyttelypäivän aattona hieraistun ketunysköksen Minkan/Kirin kauluskarvasta pikaisesti, toivoen ettei karva ehdi pehmetä kun pikasesti putsaa pakolliset. Ei ole paskaisuudesta meillekään tullut sanomista. Schipperkehän on siitä hyvä ettei sen turkki omasta mielestäni ainakaan rasvoitu ja haise niin (nopeasti ja) selkeästi kuin monen muun koirarodun turkki.

muoks selkokielelle
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina
(Viestiä on muokattu perjantaina, 13.12.2013 klo 13:44)

Cinderellla

Cinderellla
Viestimäärä: 1316

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Perjantaina, 13.12.2013 klo 14:45  
+
0
Ensimmäinen päivä Messarissa takana.... Aika vaatimaton... Gabby JUN ERI1 SA PN3 vara-SERT eli Helsinki Junior Winner -13!!!!! Huh mikä alotus! Gabbyn veli JUN ERI1 SA PU1 SERT ROP ja täten Helsinki Junior Winner -13 ja Helsinki Winner -13! Aika korkeet odotukset tulee oleen seuraaville päiville, saas nähä kuinka korkeelta pudotaan huomenna :D Nyt fiilistellään!
Tiibetinspanieli u 1/2005
Belgianpaimenkoira groenendael n 7/2012
Belgianpaimenkoira tervueren u 4/2014
Belgianpaimenkoira tervueren n 4/2017

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 56
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6265
Viestejä yhteensä545428
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään6
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265759
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.03.2024 klo 15:00)