Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Lauantaina, 30.11.2013 klo 08:28

Näyttelypulina 3

Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 56

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Maanantaina, 13.01.2014 klo 14:41  
+
0

Strikku kirjoitti:

Ehkä me koitetaan. Ei se ota, jos ei annakkaan.

Toi palikkahomma kuulostaa kans ihan kokeilemisen arvoiselta jutulta. Noi palikat voi varmaan tehä itekin... Ei huvittais maksaa viittäkymppiä pelkästään huvikseen kokeilusta.

Ja periatteena en suostu asettelemaan koiraa. Mun mielestä lapinkoira pitää esittää vapaana ja siihen kuuluu myös se, että koira asettuu itse. Samaan kategoriaan menee myös se, että jos koira ei nosta häntäänsä ylös, niin silloin sitä ei myöskään nosteta ylös.

Joo en mäkään rupeaisi todellakaan maksamaan tuollaisista palikoista - lähinnä esittelin tuota ideaa että miten homma hoidetaan ulkomailla..

Ja mitä tulee tuohon asettelemiseen. En mä itseäni ruoski siitä että esitän sivulta, saatan asetella jalan tai kaksi ja pitelen häntää jotta koira tulee esiteltyä tuomarille edustavimmillaan. Mä pyrin esittämään oman koirani sillä tyylillä millä tiedän sen olevan parhaimmillaan, koska siitähän koiranäyttelyissä on kyse - tuomalla koiran parhaimmat puolet esiin. :hymy: Meillä mm. häntä on aika vahva elementti ja kyllä se paremmin tulee esille selän päällä sekä se myös tasapainottaa runkoa tehden kokonaisuudesta eheämmän.

Mutta tuosta esittämisestäkin voi olla niin miljoonaa mieltä enkä mä todellakaan sano että oma tapani on se ainut oikea. Se vain pätee meillä parhaiten ja siitä on myös hieman kotiintuomisiakin että se on meidän kannalta toiminutkin ihan pätevästi. Mä en rupea muille kuittailemaan että hei esitä koirasi näin ja näin ja sama pätee myös toisin päin - kaikki taaplatkoon tavallaan, mä en lähde meille keksimään pyörää uudelleen turhaan.. :wink:
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

Lydia79

Lydia79
Viestimäärä: 175

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Maanantaina, 13.01.2014 klo 17:46  
+
0
Joo, olen vanhanaikainen, mutta minusta on ikävää, että lapinkoirakehiinkin on asettelu rantautunut. Täytyy myöntää, että tähän on suurena syynä, etten tahtoisi ottaa kuvia esittäjien takapuolista :nolo: Yleensä kehät ovat sellaisia, että tuurilla on kaksi sivua, joilta voisi kuvata ja tuomarin pöytä on sijoitettu niin, että koiria ei handlerin takaa näe. Eli kun olen kameran kanssa liikkeellä arvostan enemmän edestä esitettäviä koiria.

Itse tykkään esittää koiria vapaasti seisottaen, pikkukoirille olen opettanut sekä vapaasti seisomisen, että asettelun, lappalainen on saanut esiintyä vapaasti. Toki olisi ollut hyötyä jo penskana opettaa se kestämään kosketusta (=asettelua), nyt olen senkin kanssa treenaillut asetteluakin. Hyödyllisintä on tosiaan opettaa molemmat tavat ja niitä voi sitten hyödyntää tarpeen mukaan. Tästä esimerkkinä, kun tipsullani oli armoton karvanlähtö menossa, esitin sen pöydälläkin vapaasti (muuten olis kädet olleet täynnä karvoja). Normaalisti esitän sen käsissä.

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Maanantaina, 13.01.2014 klo 23:22  
+
0
^ Mullakin periaatteena, että mitä vähemmän kosket koiraan, sen parempi. Sinänsä mulle on ihan se ja sama, esitetäänkö koira edestä vai sivulta, kunhan (lapin)koira saa asettua vapaasti. Koira saa asetella itsensä, miten parhaaksi näkee - jos sen mielestä tänään on ihan täydellinen päivä seisoa jalat ristissä, voin tietenkin yrittää saada sen seisomaan jalat suorassa, mutta käsin en niitä jalkoja siirrä. Mun mielestä myös yksi hyvärakenteisen koiran tuntomerkki on, että se asettelee itse itsensä. Harvoin koira jää seisomaan kovin epämiellyttävään asentoon, ja jos jääkin, tosi nopeasti se yleensä korjaa itsensä.

Lapinkoirissa myös arvostan sitä, että koira esitetään parhaimmillaan ja luonnollisimmillaan. Eli kaikenlainen trimmailu yms niin ehdoton ei, samoin hännän pitäminen. Jos sen koiran häntä ei oikeasti pysy selällä seisoessa, miksi "huijata" tuomaria pitämällä sitä siellä. Toki hyvä tuomari osaa katsoa muutenkin kuin koiran asettelusta, mitkä ovat sen vahvuuksia. Mä henkilökohtaisesti arvostan uroksissakin enemmän niitä, jotka antavat sen hännän olla kuin niitä, jotka pitävät häntää ylhäällä. Myönnän kyllä itsekin välillä nostavani sitä koitan häntää ylös, koska totta kai se näyttää paremmalta häntä selän päällä, mutta jos koira ei häntäänsä siellä ylhäällä halua pitää itse, annan sen olla. (Nostaminen=nostetaan häntä ylös, päästetään irti ja toivotaan koiran pitävän sen siellä, pitäminen=pidetään koiran häntää selällä).

Mutta munkaan ei ole tarkoitus tuomita ketään, esittää vain oman mielipiteeni. Mä en myöskään aio mennä sanomaan kenellekään, miten hänen pitäisi esittää koira, jollei kyseessä ole ihminen, joja on tullut pyytämään neuvoja minulta tai esittää minun koiraa.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

vastakohta

vastakohta
Viestimäärä: 383

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Tiistaina, 14.01.2014 klo 10:58  
+
0

Strikku kirjoitti:

^ Mullakin periaatteena, että mitä vähemmän kosket koiraan, sen parempi. Sinänsä mulle on ihan se ja sama, esitetäänkö koira edestä vai sivulta, kunhan (lapin)koira saa asettua vapaasti. Koira saa asetella itsensä, miten parhaaksi näkee - jos sen mielestä tänään on ihan täydellinen päivä seisoa jalat ristissä, voin tietenkin yrittää saada sen seisomaan jalat suorassa, mutta käsin en niitä jalkoja siirrä. Mun mielestä myös yksi hyvärakenteisen koiran tuntomerkki on, että se asettelee itse itsensä. Harvoin koira jää seisomaan kovin epämiellyttävään asentoon, ja jos jääkin, tosi nopeasti se yleensä korjaa itsensä.

Lapinkoirissa myös arvostan sitä, että koira esitetään parhaimmillaan ja luonnollisimmillaan. Eli kaikenlainen trimmailu yms niin ehdoton ei, samoin hännän pitäminen. Jos sen koiran häntä ei oikeasti pysy selällä seisoessa, miksi "huijata" tuomaria pitämällä sitä siellä. Toki hyvä tuomari osaa katsoa muutenkin kuin koiran asettelusta, mitkä ovat sen vahvuuksia. Mä henkilökohtaisesti arvostan uroksissakin enemmän niitä, jotka antavat sen hännän olla kuin niitä, jotka pitävät häntää ylhäällä. Myönnän kyllä itsekin välillä nostavani sitä koitan häntää ylös, koska totta kai se näyttää paremmalta häntä selän päällä, mutta jos koira ei häntäänsä siellä ylhäällä halua pitää itse, annan sen olla. (Nostaminen=nostetaan häntä ylös, päästetään irti ja toivotaan koiran pitävän sen siellä, pitäminen=pidetään koiran häntää selällä).

Mutta munkaan ei ole tarkoitus tuomita ketään, esittää vain oman mielipiteeni. Mä en myöskään aio mennä sanomaan kenellekään, miten hänen pitäisi esittää koira, jollei kyseessä ole ihminen, joja on tullut pyytämään neuvoja minulta tai esittää minun koiraa.



Mä en kans ymmärrä niitä, jotka ehdoin tahdoin pitää sitä häntää ylhäällä. Ton sun sanoman lisäksi se näyttää mun mielestä rumalta, kun sitä häntää pidellään. :nauru: Ainakin Hupsiksen kohdalla voin sanoa sen näyttävän paremmalta häntä alhaalla, tai sit oon vaan tottunut katsomaan sitä tuollaisena. :D Pääasia että koira nostaa hännän liikkeessä, koska seisottaessa se häntä saa laskeutua.
slk uros Hupsis 281109 ♥
shelam narttu Myrn 120712 ♥
shelam narttu Gisli 151215 ♥

Blogi

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Tiistaina, 14.01.2014 klo 11:31  
+
0
^Samaa mieltä. Ekassa näyttelyssä ihan untuvikkona pidin häntää ylhäällä koska näkemäni perusteella luulin, että niin kuuluu esittää. Niin paljon sitä tapahtuu.
Nyt kun olen tutustunut muutamiin kasvattajiin ja rodun parissa hääräviin ihmisiin ja ottanut heiltä oppia niin koko ajan vaan vapaammaksi menee esittäminen.
Olen saanut myös huippuhyviä vinkkejä näyttelykurssilta, ja nykyään saan ihan äänellä kannustamalla sen hännän pysymään ylhäällä myös paikallaan ollessa. Onhan se luonnollisemman näköistä kun häntä on luonnostaan ylhäällä ja jopa vispaa hieman kun on niin ihanaa :love:.

Enkä nyt halua kritisoida heitä jotka häntää ylhäällä pitävät, se on ihan jokaisen oma asia ja eihän se millään tavalla kiellettyä ole ?
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





Cinderellla

Cinderellla
Viestimäärä: 1316

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Tiistaina, 14.01.2014 klo 17:53  
+
0
Selasinpa tuossa tulevat näyttelyt koko vuoden ajalta ja pistin ylös ne, jotka on siedettävän matkan päässä ja mahdollisesti käytävissä. Lopputulemana kalenterissa on 23 näyttelyä...:shifty:
En ikimaailmassa usko resurssien riittävän kaikkiin, mutta on ainakin valinnan varaa ja lähempänä voi sitten aina punnita lähteäkö vaiko eikö lähteä. Tähän mennessä ilmot on laitettu vasta kahteen, voihan olla että vuoden vaihde on vienyt mennessään näyttelykärpäsen :nauru: (uskallan epäillä...).
Tänä vuonna on kyllä mahdottoman hienoja tapahtumia! Belgierkkari, belgien maailmanerkkari (FMBB) ja se odotetuin, Maailman Voittaja! Odotan kaikkia jo ihan täpinöissäni :hymy:
Tiibetinspanieli u 1/2005
Belgianpaimenkoira groenendael n 7/2012
Belgianpaimenkoira tervueren u 4/2014
Belgianpaimenkoira tervueren n 4/2017

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Keskiviikkona, 15.01.2014 klo 23:03  
+
0
^ Huh, tuollaisessa määrässä olisi aikamoinen homma! :nauru: Pitää kyllä sanoa että onneksi teen itse vuorotyötä (enkä omista autoa), sillä jos joka viikonloppu olisi vapaata ja auto olisi alla niin lompsa olisi tyhjä kun tulisi näyttelyissä kierrettyä. :hymy:

Tänään kävin taas laittelemassa vapaatoiveita töissä ylös, onneksi suuri osa näyttelyistä on yhden päivän reissuja, ettei iske niin kauhea morkkis lykkiä vapaita joka kuulle.. :shifty: Tulee jotenkin niin sellainen olo että vaadin liikaa ja vaivaan työvuorojen tekijöitä kun noita koko viikonlopun vapaita on vissiin nyt kolme-neljä ja sitten yksittäisiä näyttelyitä lähes joka kuukaudelle.

Näin jopa yhtenä yönä unta että töistä tultiin sanomaan että "nyt kuule valitset näistä näyttelypäivistä viisi jotka saat vapaaksi - enempää ei anneta! Et sä voi näin usein olla näyttelyissä!" ja mä olin ihan noooouuu! :nauru:
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

Saarameow

Saarameow
Viestimäärä: 1296

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Torstaina, 16.01.2014 klo 17:31  
+
0
Tuliko täältä joitakin Jyväskylän KV tai Seinäjoen RN? :mietiskel: Olis tarkoitus ilmoittautua noihin.. :roll:
corgi Una 140610
shelam Atlas 190113
auspai Ares 040314

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Torstaina, 16.01.2014 klo 19:47  
+
0
^ Hitsi vieköön, myö saatettaisiin olla juuri Seinäjoen suunnalla samana viikonloppuna tuon ryhmiksen aikaan, hmmm.. :hymy:
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

Saarameow

Saarameow
Viestimäärä: 1296

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Torstaina, 16.01.2014 klo 22:18  
+
0
^Noni! Jos vaan paikalle satutte niin ei muutakun katsomaan! :hymy:
corgi Una 140610
shelam Atlas 190113
auspai Ares 040314

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Torstaina, 16.01.2014 klo 23:08  
+
0
^ Taidetaan myö kyllä joo sinne tulla, mutta ei taideta malttaa vain katsella vaan tullaan kyllä kehäkettuilemaan samalla.. :shhh: :hymy: Vitosryhmä oli lauantaina että sinne siis matkamme käy. :hymy:
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

Josu

Josu
Viestimäärä: 64

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Lauantaina, 18.01.2014 klo 18:22  
+
0
Jee, Gini sai tänään Turussa ERI SA NUK1 PN2 SERT, VARA-CACIB (joka siirtyy CACIB:iksi koska voittaja oli jo cib valio)! So happy=)

Ja yks pahapahapaha moka......Pikkuveljen podengo oli mukana. Mutta oli ilmoittautumisessa mennyt yksi numero väärin ja oli siis sen siskon tiedoilla siellä :( eli ei mennyt tietenkään kehään.. Tajuttiin vasta kun katottiin luetteloa. "Täähän on Blond eikä Bambina" -huppsss. Sorry pikkuveli mun moka. Mutta koira sai hyvää harjoitusta näyttelypaikalla. Näinkin voi siis käydä.......
Kotona:
Sileäkarvainen collie n. Muusa (s. 10.5.2014)
Kleinspitz n. Gini (s. 8.2.2012)
Yhteisomistuksessa (asuu isosiskolla):
Kleinspitz n. Ninni (s. 14.1.2012)
Sekarotuinen n. Luna (s. 2005)

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Lauantaina, 18.01.2014 klo 19:30  
+
0
^Netti-ilmossako noin kävi? Sehän hakee koiran tiedot rekkarin perusteella, etkä siinäkään vaiheessa huomannut? Miten teille sitten tuli numerolaput jos oli väärän koiran tiedot? Vai tulostitko itse numerolaput? Kauheesti kysymyksiä, sori :shifty:

Mut onnea oman koiran menestyksestä :peukku:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Vanis

Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Lauantaina, 18.01.2014 klo 21:59  
+
0
Tuosta asettelusta kun oli puhetta, niin sen tarve on kyllä hyvin pitkälti rodusta ja yksilöstä kiinni. Hyvärakenteinenkin koira voi pönöttää vaikka kuinka viturallaan, jos sillä tuulella sattuu olemaan. Minä en ainakaan maksa siitä lystistä, että koira saa lampsia kehään osoittamaan mieltään kun ei just sinä päivänä satu huvittamaan, vaan silloin asettelen. Tuomarinkin on helpompi arvostella koiraa, joka seisoo ryhdikkäästi ja jalat ovat siellä missä pitääkin.
Toiset rodut taas vaativat yleensäkin enemmän vaivannäköä siellä kehässä, sillä kaikkia ei saa opetettua seisomaan ryhdikkäästi edestä seisottaen. Tai toki saa, mutta on eri asia näyttääkö koira sillä tavalla mahdollisimman edustavalta. Esim. tiibetinmastiffeista valtaosa pudottaa häntänsä tylsistyessään, ja se saa koiran näyttämään vätykseltä. Siksi se häntä nostetaan ja sitä myös pidetään ylhäällä seisotuksen ajan. Senkin pystyy tekemään ihan nätisti ja vähäeleisti.

Lapinkoira on kieltämättä sellainen rotu, jonka soisi esiintyvän vapaasti, mutta aina sekään ei onnistu. Ei kannata asettaa itselleen liian tiukkoja periaatteita, sillä joskus ne voivat kostautua ihan turhaan. Näyttelyt ovat aika kallista lystiä, eikä minusta ole mitään mieltä antaa koiran yksin päättää, että tänäänpä saadaan sitten huonompi arvostelu kun ei hotsita esiintyä.

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Sunnuntaina, 19.01.2014 klo 10:40  
+
0
^Tuo on ihan totta. Varsinkin noiden vähän itsepäisempien rotujen kanssa vois käpy palaa, jos koira päättäis joka toinen kerta, että "Jahas, eipä muuten kiinnosta tänään. Pidä tunkkis!" :nauru: Tuntuu, että nää shetlantilaiset on siitä helppoja, että mamman kanssa tehdään aina innolla, oli homma mikä tahansa (tilannetta arastelevat yksilöt asia erikseen).

Tuli tuosta asettelusta mieleen, että sheltinhän pystyy esittämään edestä ja hyvinkin vapaasti sillä hännän kuuluu roikkua alhaalla, mutta hieman kyllä harmittaa, kun ei tullut Hertalle pentuna opetettua sietämään jalkojen asettelua tarpeen vaatiessa. Hertta ei muutenkaan pidä ns. fyysisestä pakottamisesta eli menee vaikeaksi ja yhteistyöhaluttomasti jos sitä fyysisesti missä tahansa tilanteessa yrittää pakottaa johonkin asentoon tai paikkaan. Nyt se on aikusempana alkanut seisomaan näyttelyissä niin, että takajalat välillä on kovin leveällä ja harottaa ulospäin, joten takaosa ei ole niin ryhdikkään näköinen kuin mitä se sillä oikeasti olisi. Jos yrität käsin korjata jalat parempaan asentoon, niin neiti alkaa luimistelemaan, vetäisee itsensä aivan jäykäksi eikä suostu siirtämään jalkojaan mihinkään.

Loppuun vielä pakko hehkutella Hertan kasvattajan omistamaa (ei ole siis oma kasvatti) nuorta, 13kk ikäistä urosta. Tyyppi on ollut nyt 3 virallisessa näyttelystä: kahdesta ensimmäisestä napsahti ROP ja nyt kolmannesta luokkavoitto, PU2 ja varaserti :aurinko: Ihan mieletöntä, kun shelttejä on aina yleensä näyttelystä riippumatta vähintään 70-80. Ensimmäisessä ROP-näyttelyssä ilmoitettuja oli 148.
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

Cinderellla

Cinderellla
Viestimäärä: 1316

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Sunnuntaina, 19.01.2014 klo 19:08  
+
0
Meillä starttasi näyttelyvuosi ihan kivasti eilen Turussa. Mua harmitti, että olin tuon turjakkeen ylipäätään ilmottanu, koska se on taas pudottanu karvansa juoksujen yhteydessä ja on aivan naku :D Varauduin henkisesti korkeintaan EH, ja yllätys olikin suuri kun neljästä nuoresta nartusta tuo olikin NUO ERI NUK1! SA:ta ei tullut niukan turkin vuoksi, mutta sitä en kyllä lainkaan edes odottanut, toi eri riitti vallan mainiosti. Nyt jännätään ehtiikö turkki yhtään kasvaan Jyväskylään, inhottaa viedä omaankin silmään ihan kauheen näköstä koiraa näytille.

Esitin myös Gabbyn veljen tuloksella NUO ERI3 SA ja serkkutytön kanssa kävin PN-kehässä tuloksella PN3 :)
Kaverin briardi korkkasi vuoden tuloksin JUN ERI1 SA PU4 SERT, eli ihan mukavasti alkoi tämä näyttelyvuosi kaikilla.

Mä nyt pohdin, että minne tuota nakupelleä ilmoilen. Toisaalta vois rauhassa vaan odotella karvan kasvamista ja vasta sitten ilmottaa. Mutta musta tuntuu, etten pysty oleen niin kauaa ilman sitä näyttelyiden tuomaa jännitystä ja fiilistä :hymy:
Tiibetinspanieli u 1/2005
Belgianpaimenkoira groenendael n 7/2012
Belgianpaimenkoira tervueren u 4/2014
Belgianpaimenkoira tervueren n 4/2017
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 19.01.2014 klo 19:51)

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Sunnuntaina, 19.01.2014 klo 19:46  
+
0
Ääh. Pohdintaa mennäänkö Jyväskylään vai ei. Kesällä on kyllä niin paljon näyttelyitä että en tiedä kannattaako.. Hmm.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

jnonnaa

jnonnaa
Viestimäärä: 204

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Sunnuntaina, 19.01.2014 klo 23:11  
+
0
Mä ilmosin Dafin just Jyväskylään, vaikka siellä on tuomarina upeita puuhkasoopeleita kasvattava norjalaismies. :peukku: Eihän sitä koskaan tiedä, vaikka meidän sporttiturkkinen trikkinarttu hurmais sen olemuksellaan.. Ollaan jokatapauksessa menossa sinne rallytokokisoihin, näyttely menee siinä samalla. :nauru:
Shetlanninlammaskoira Dafi, 05/12

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Keskiviikkona, 22.01.2014 klo 23:17  
+
0
Jyväskylä jätetään välistä, seuraavaksi siis suunnaksi Lappeerrannan(Imatran) näyttelyyn 20.4. :hymy: Kimppakyydillä käydään päivä mutka täältä pohjoisesta, niin ei tule kallis reissukaan.

Nyt on taas Vaasa vielä harkinnan alla. Voihan mietintä myssy.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Saippa

Saippa
Viestimäärä: 617

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Perjantaina, 24.01.2014 klo 15:08  
+
0
^Meillä kanssa Lappeenranta(Imatra) tähtäimessä :cool:
Shelttimies Noppa (Pilvimarjan Kuka, 2/2013)
etäjäseninä slkn:t Siiri (Liehkun Ciiku, 4/2003) ja Selma (Tiitiäisen Reela (4/2006)

http://koiratulikotiin.blogspot.fi/

  Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 56
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6265
Viestejä yhteensä545428
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään6
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265759
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.03.2024 klo 15:30)