Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Lauantaina, 30.11.2013 klo 08:28

Näyttelypulina 3

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 56

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Sunnuntaina, 26.01.2014 klo 19:54  
+
0
Ääh ja plääh, taitaa meidän näyttelykauden avaus olla vasta huhtikuussa (kuinka mä jaksan odottaa sinne asti?!), harjailin tänään tuon lapinkoiran ja lopputulema muistutti enemmän perunkarvatonta.. :mad:
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

Saarameow

Saarameow
Viestimäärä: 1296

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Sunnuntaina, 26.01.2014 klo 20:05  
+
0
^Meil kans lähtee nyt karvaa ja vähän kyl ärsyttää kun tuohon Jyväskylän KV ja Seinäjoen RN ollaan menossa :neutral: Toi on varmaan ihan karvaton siihen mennessä, argh..
corgi Una 140610
shelam Atlas 190113
auspai Ares 040314

Antimony

Antimony
Viestimäärä: 43

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Maanantaina, 27.01.2014 klo 20:04  
+
0
Me käytiin parisen viikkoa sitten näyttelukoulutuksessa. Näyttelyhihnaa odottelen, että saapuu postissa, niin pääsen sitten paremmin harjoittelemaan. Koira osaa olla ihan hyvin, minä tässä se isompi ongelma olen. :D

Maaliskuun lopussa olisi erkkari ja jännittää. Kasvattaja ei pääse paikalle ja koiran esittäminen jäisi mulle. Yhdet mätsärit ehdittäisiin sitä ennen käydä testaamassa, mutta mä hermoilen nyt jo. Tiedän, että mun kantti ei riitä tuon koiran esittämiseen ja tulen olemaan niin hermona, että se näkyy sitten koiraankin.

Vielä en ole erkkaria maksanut ja saa nähdä meenkö sinne koiran kanssa vai vaan itsekseni ihmettelemään menoa. Touhu on kuitenkin mulle niin uutta ja musta on tullut niin nöösi ettei tosikaan....
Tiibetinterrieri uros 04/13

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Maanantaina, 27.01.2014 klo 20:46  
+
0
^ Mulle kasvis teki todella hyvän palveluksen kieltäytymällä esittämästä Väinöä sen ekassa pentukehässä aikoinaan. Hän sanoi että ellen nyt uskalla koiraa esittämään, en tule sitä koskaan varmaan itse esittämäänkään. (uhkasin jännityksen takia kusta housuun - mun olisi fyysisesti pitänyt tehdä se että kasvis olisi Väpän esittänyt :nauru:)

Niin vain menin ja esitin - nyt olen niin pahasti koukussa touhuun ettei ole tosikaan. Vieläkin jännitän, ihan hirmuisesti - mutta that's part of the fun. Olen ihan kauhea lyhytpinnainen monsteri ennen kehää ja kehän jälkeen on ihan super makee adrenaline rush. :hymy: Sopiva määrä jännitystä ja kilpailuviettiä tässä lajissa, just made for me. :wink:
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

Lydia79

Lydia79
Viestimäärä: 175

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Maanantaina, 27.01.2014 klo 22:05  
+
0
^^ Eihän sattumoisin erkkarinne ole Hyvinkäällä? Laiskana en ole jaksanut katsoa, onko muilla tiibettiläisillä samassa paikassa erkkari. Viimeksi oli tiffet samaan aikaan tipsujen kanssa, kun erkkari oli tuolla hallissa.

Mulla on kova näyttelyinto, mutta tuo tipsu on karvaton. Mäykky pitäisi nyppiä ja lapparia ei nyt ihan kelle tahansa viitsi viedä. No jos ton tipsun turkin saisi kuntoon erkkariin... jollei niin mennään sitten kaljuna :viheltel:

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Tiistaina, 28.01.2014 klo 14:55  
+
0
Meillä menee näyttelyt myös pitkälle kevääseen, mikä harmittaa mua vähän, kun nyt olis koirassa karvaakin... Mun tuurilla ehtii juosta ja pudottaa karvat just ennen ekoja skaboja. Vielä en oo ilmottanut mihinkään, mutta pitäis varmaan katella tässä lähitulevaisuudessa, mihin kaikkialle jaksetaan raahautua. Mä tykkään käydä näyttelyissä, mutta näyttelyreissuja varten auto olis kyllä ihan välttämätön, eikä mulla semmoista ole, joten laina-auton varassa mennään, ja siis myös auton omistajan aikataulujen ehdoilla.

Itse jänskätin ennen ekaa kehää ihan hulluna. Olin näyttelyissä yksin, enkä tiennyt yhtään, miten pitää toimia. Mätsäreissä olin käynyt, mutta ne menee kuitenkin aika lailla eri kaavalla kuin oikeat näyttelyt. Onneksi kehässä neuvottiin, niin löysin oikeaan paikkaan oikeaan aikaan. Olen myös ihan tyytyväinen, että päätin alusta asti itse esittää koirani. Varmasti joku kokeneempi olisi ainakin alkuun osannut paremmin tuoda koiran hyviä puolia esiin, mutta toisaalta vain tekemällä oppii. Minusta on oikeastaan sata kertaa pahempi jännittää kentän laidalla kuin olla itse suorittamassa, ja sittenpähän ei ainakaan jälkikäteen voi harmitella, jos koira on esitetty huonosti, kun vika on ihan vaan omassa itsessä :nauru: Mulla on ihan sama juttu ratsastuskisoissakin: ennen oman verryttelyn alku olen ihan hajoamispisteessä jännistyksineni, mutta hevosen selässä jännitys unohtuu, kun pitää keskittyä suorittamaan. Ja se adrenaliinipurkaus minkä tahansa kisasuorituksen jälkeen on kyllä ihan siisteintä ikinä! Pieni jännitys yleensä jopa parantaa suoritusta, koska silloin aistit on terävämpinä ja ihminen skarpimpana. Siispä vaan rohkeasti kehään vaan antimony :aurinko:
schippn 08/2012
schippn 08/2014

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Tiistaina, 28.01.2014 klo 17:00  
+
0
Elena olisi tarkoitus ilmoittaa villakoirien erikoisnäyttelyyn toukokuussa. Se on Elenan ensimmäinen näyttely. Olen itse ollut koiran kanssa kehässä varmaan parikymmentä kertaa ja silti jännittää. Meillä ongelmana on ravaaminen. Kun Elena liikkeessä katsoo vain minua eikä eteenpäin. Muuten kyllä liikkuu hyvin. Elena on myös vähän liian innokas kun vieras tulee viereen. Treeneissä ei malta pysyä ollenkaan paikoillaan kun tullaan tervehtimään. Pöydälläkin olisi kiipeämässä tuomarin syliin.

Antimony

Antimony
Viestimäärä: 43

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Perjantaina, 31.01.2014 klo 13:17  
+
0
Lydia Klaukkalassa pidetään se erkkari.

Oma kasvattaja sanoi joskus, että sitten kun ei enää jännitä käydä näyttelyissä, niin sitten siellä ei enää kannata edes käydä. Että näinkin monen vuoden jälkeen häntä jännittää edelleen. On kuitenkin kasvattanut koiria jo toistakymmentä vuotta ja kokemusta todellakin hänellä on.

Pitäisi vain päästä yli siitä turhasta stressistä ja jännityksestä, jotta kehtaa mennä. Olen niin ankara itseäni kohtaan kaikissa mahdollisissa asioissa, niin silläkin jo hermostuttaa pelkkä ajatus. Koko hommasta kun olisi kuitenkin tarkoitus nauttiakin!
Ja tiedostan itsekin, että jos en alusta asti itse esitä, niin en sitten esitä koskaan. Kynnys vaan kasvaisi aikojen saatossa.

Epävirallisessa näyttelyssä käytiin syksyllä ja kasvattajatiimin jäsen esitti Nukan siellä, lisäksi kävin touhua katsomassa Messarissa. Jotenkin siis pieni haisu että miten homma menee. Täytyy vaan toivoa, että osutaan sitten jonkun mukavan tyypin viereen sinne, epävirallisissa kun tuli vähän töykeän oloista kommenttia vierustoverilta. :/
Tiibetinterrieri uros 04/13

Lydia79

Lydia79
Viestimäärä: 175

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Perjantaina, 31.01.2014 klo 13:55  
+
0
^Ok eli tipsuerkkarin yhteydessä ei tällä kertaa ole muita tiibettiläisiä. Muistan kun silloin aikoinaan kaikilla tiibettiläisillä oli erkkari samaan aikaan samassa paikassa. Ensimmäisen kerran esitin koiraa tiibettiläisten erkkarissa 1996 eli aika tarkalleen 18 vuotta sitten. Koirani oli vielä luokassaan ensimmäinen, mutta kehäsihteeri onneksi auttoi. Siitä se näyttelyharrastus sitten lähti.

Pitäisi varmaan alkaa hahmotella näyttelykalenteria tälle vuodelle. Millä tavoin teette näyttelykalenteria? Onko kalenterissa ylhäällä vai teettekö koneelle tiedoston vai onko joku muu tapa? Muistan, kun aikoinaan aina Koiramme-lehdestä ympyröitiin kiinnostavat näyttelyt :nauru:

Kettuprinssi

Kettuprinssi
Viestimäärä: 2473

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Perjantaina, 31.01.2014 klo 15:49  
+
0
Maksettu Savitaipale ja Riihimäki RN ja Tampere KV. :aurinko: Pari kuukautta Savitaipaleen näyttelyyn, ehtii karva kasvaa ennestään ja hieman massaa kasvattaa rimpulalle.
Seropi 2/2000-12/2016
Manteru 3/2012
Manteru 3/2014
Mantern 2/2017

Heartshaped

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Perjantaina, 31.01.2014 klo 17:29  
+
0
Mä olen ilmottamassa fifejä tipsuerkkariin. Kiva päästä näkemään tuttuja, menestystä meille tuskin tulee :nauru:

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Perjantaina, 31.01.2014 klo 17:52  
+
0
Siis mitä, Seinäjoella ei tänä vuonna KV:ta? Miksi ihmeessä? Jos joku osaa vastata, en jaksa alkaa ottaa selvää.

En muista oonko jo kirjottanu, mutta meillä on tosi minimaaliset näyttelysuunnitelmat tälle vuodelle. EHKÄ Vaasa KV huhtikuussa, varmasti Tampere KV ja ehkä Rovaniemi jos sais raahauduttua sinne asti. Eokuussa sitten erkkari (kannatuksen vuoksi, ei odoteta menestystä kuten ei Roryskaan) maailmanvoittaja (vielä vähemmän menestystä odotellessa :nauru: ) sekä Ikaalisten ryhmis. Muualle en välttämättä ilmota ollenkaan. Ulkomailla tekis mieli pyörähtää, mutta jää nähtäväksi. Viime vuonnakaan ei käyty kertaakaan ulkomailla, ehkä tänä vuonna sama linja jatkuu.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Perjantaina, 31.01.2014 klo 18:06  
+
0
^Seinäjoella on 25.-26.10.2014 KR näyttely ainakin. En osaa sanoa miksi KV vaihtunut KR:ään, aika kumma homma kyllä..
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Perjantaina, 31.01.2014 klo 18:45  
+
0

Lydia79 kirjoitti:

Pitäisi varmaan alkaa hahmotella näyttelykalenteria tälle vuodelle. Millä tavoin teette näyttelykalenteria? Onko kalenterissa ylhäällä vai teettekö koneelle tiedoston vai onko joku muu tapa? Muistan, kun aikoinaan aina Koiramme-lehdestä ympyröitiin kiinnostavat näyttelyt :nauru:

Mä itse katson ensin KoiraNetin tapahtumakalenterista kaikki sellaiset järkevillä etäisyyksillä olevat näyttelyt paperille, josta sitten karsin ja jäsentelen jotenkin järkevään lukumäärään. Siitä sitten kirjoittelen listan puhtaaksi tietokoneelle tiedostoon ja lisäksi kirjoitan ylös sekä perinteiseen kalenteriin että blogin puolelle - saatan jopa laittaa listan viimeisine ilmoittautumispäivineen jääkaapin oveen ettei vaan unohdu ilmota.. :nauru:

Ohhoijaa, menin sitten lupautumaan lähtemään kevään erkkariin. Eipä siinä, sinne on kiva lähteä - sijainti on vaan mulle vähän eksoottinen. Eipä ole koskaan Nurmeksessa tullut käytyä, kilometrejäkin tulee menemään täältä pääkaupunkiseudulta ihan kiitettävästi ja hui sitä rahan määrää kun on majoittautumiset ja matkakulut (ilmon lisäksi) maksettavana.. :eek: Nooh, onpahan miehen työbonuksille taas käyttöä... :viheltel: (voitte vaan kuvitella, miten mies hykerteli tyytyväisyyttä :hymy:)

muoks. typottaa~
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 31.01.2014 klo 18:45)

Lydia79

Lydia79
Viestimäärä: 175

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Perjantaina, 31.01.2014 klo 21:35  
+
0
^Meiltä jää valitettavasti lappalaisten keväterkkari välistä, se on samana viikonloppuna kuin tipsuerkkari, joka huomattavasti lähempänä. Josko sitten syksyllä Ouluun... pitää miettiä.

Meilläkään ei kyllä erkkarissa ole mitään menestymistoiveita. Tuskin tolle karvat vielä kunnolla kasvaa. Kunhan mennään pitkästä aikaa ja kun toinen tykkää nähdä toisia tipsuja.

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Perjantaina, 31.01.2014 klo 21:41  
+
0
Huh, huomenna pitäisi päättää lähdetäänkö Nilan kanssa kesäkuussa Tromssaan ja Venäjälle. Venäjä kuumottaa enemmän, Norjasta pitää vielä ottaa selvää ennen vahvistusta.
Kasvattajakin oli niin innoissaan tästä Venäjän reissusta, että suunnittelee sitä itsekkin :hymy: Olis kyllä ihan superia jos hänkin lähtisi reissuun mukaan! :hymy:
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Kettuprinssi

Kettuprinssi
Viestimäärä: 2473

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Lauantaina, 01.02.2014 klo 11:54  
+
0
Me ei lähdetä Venäjälle periaatesyistä. Ja liian monta tarinaa, kun koirat on nyysitty lukituista autoista.

Viroon voisi lähteä ehkä huhtikuussa. Ehkä. Haluaisin Mepan valioksi ennen Maailmanvoittajaa, niin sen jälkeen voisi reissata pariin Baltian maahan ja länsinaapurissa.
Seropi 2/2000-12/2016
Manteru 3/2012
Manteru 3/2014
Mantern 2/2017

Heartshaped

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Lauantaina, 01.02.2014 klo 15:20  
+
0
^Se on kyllä totta että paljon pahaa kuuluu venäjän näyttelyreissuilta. Me mentäisiin ihan porukalla bussilla ja he ovat tehneet useita reissuja ja mitään ei ole sattunut. Näyttelypaikalla porukalla katsotaan häkkejä, ei olla kaukana siis toisistaan vaan perustetaan ihan yhteinen häkkiryhmä.

Pitää nyt katsoa, en vieläkään ole osannut päättää! :nauru:
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Maanantaina, 03.02.2014 klo 14:47  
+
0
Olen harkinnut näyttelyteltan ostoa, vaikka vähän vielä mietityttää... Kun ensi kesänä olisi tarkoitus käydä muutamassa näyttelyssä villakoiran kanssa. Jos sattuu satamaan niin puudeli menee hetkessä kamalan näköiseksi. Ja olisihan se itsellekin mukavampaa olla sadetta paossa teltassa omaa vuoroa odotellessa. Mutta millainen teltta sitten olisi hyvä? Minulla ei ole hajuakaan millaisia niitä edes on olemassa. Plussaa olisi jos se ei olisi ihan mahdottoman hankala koota.

Tingelstiina

Tingelstiina
Viestimäärä: 510

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Maanantaina, 03.02.2014 klo 19:58  
+
0
^Kasvattajalla on tällainen ja oli minusta helppo koota.
Vpn 06/13

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 56
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28098
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545432
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 13:30)