Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Keskiviikkona, 01.06.2011 klo 21:19

PEKO-lajit

Siirry sivulle: 1 2

Pepper

Pepper
Viestimäärä: 325

VS: PEKO-LAJIT - Perjantaina, 03.05.2013 klo 19:59  
+
0
Täällä myös on aloitettu PEKO-touhut juniorin kanssa. :heiluti:
Tai siis tuo minun siippani on aloittanut, ja minä olen seuraillut vierestä.
Ovat käyneet hakuilemassa ja raunioilla muutaman kuukauden ajan, ja kovasti Sisua on kuulemma kehuttu lupaavaksi etsintäkoiraksi.

Sen verran olisi tarkoitus olla itse mukana (ainakin aluksi) touhuissa, että aloitan jäljen opettamisen Sisulle. Ensi viikonloppuna olisi jälki-kurssi, että siitä se sitten lähtee. :peukku:
X-rotu Luca 06/2009
Mudi Sisu 05/2012
Maatiaiskissat Lumi ja Tuisku

Rizzotherat

Rizzotherat
Viestimäärä: 150

VS: PEKO-LAJIT - Keskiviikkona, 26.06.2013 klo 12:02  
+
0
Oi muakin kiinnostaa PEKO-toiminta kovasti, en vielä tiedä paljoa mistään, mutta haen palavasti tietoa kokoajan ja luen kokemuksia täältä :aurinko: jälkeä olisi tarkoitus alkaa nyt pennulle opettamaan, tilasin SPKL:stä jälkikirjan ja pelastuskoira-dvd:n, eiköhän niillä pääse alkuun. Työpaikan huoltomies on hovawart-kasvattaja ja MEJÄ-ihminen, saanut mut puheillaan innostumaan! Yhden jäljen oon tehny Nopalle kokeilumielessä, että näin miten paljon síllä on nenä maassa jo valmiiksi. Olihan se, ai että! Ei mitään esineitä oo opetettu vielä ilmasemaan, mutta tarkotus olis opetella sitäkin pian. Ilmasutapa vaan mietityttää, toisaalta olis kätevää opettaa ilmasee maahanmenolla, jos haluu peltojälkeä joskus ottaa, toisaalta luulen, että nouto olis luontevin Nopalle, siinä kun on noutajaa ja viettiä siihen juttuun jo valmiiksi. Pitää selvitellä lisää, mutta varmaa on, että nyt aletaan treenaa eka jälkeä ja samalla tottista vähän vakavammassa mielessä, unelmana mullakin tuo BH-koe, kert sekarotusella saa mennä. Nopalla ei oo vielä sirua, mutta se olis kans pikasella hankintalistalla. Alotetaan ohjattu toiminta perus arkitottis-kurssilla heti kun Nopan juoksut loppuu. Sitä odotellessa kikkaillaan itse, mutta tota häiriötreeniä pitää saada kyllä jostain.
PitaPata Dog tickers

Coton de tulear - Ruu s.05/08
Seropi - Noppa s.11/2012

Kettuprinssi

Kettuprinssi
Viestimäärä: 2473

VS: PEKO-LAJIT - Tiistaina, 22.07.2014 klo 09:54  
+
0
Me aloitettiin Marvelin kanssa hakutreenit. :heiluti:

Seropi 2/2000-12/2016
Manteru 3/2012
Manteru 3/2014
Mantern 2/2017

Heartshaped

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: PEKO-LAJIT - Perjantaina, 25.07.2014 klo 21:14  
+
0

Rizzotherat kirjoitti:

Ilmasutapa vaan mietityttää, toisaalta olis kätevää opettaa ilmasee maahanmenolla, jos haluu peltojälkeä joskus ottaa, toisaalta luulen, että nouto olis luontevin Nopalle, siinä kun on noutajaa ja viettiä siihen juttuun jo valmiiksi.

Saahan se koira pellollakin noutaa esineet.. Vai pelkäätkö jotain pistevähennyksiä vai mitä en ymmärtänyt?
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015
(Viestiä on muokattu perjantaina, 25.07.2014 klo 21:15)

Kuonolainen

Kuonolainen
Viestimäärä: 2

VS: PEKO-LAJIT - Tiistaina, 05.08.2014 klo 18:03  
+
0
Täällä myös aloitetaan pelastuskoiratreenaaminen. Bea pennun kanssa ryhdytään opiskelemaan haun saloja HEPeKo:n riveissä :)
Kiva olisi muiden pentutreenajien kanssa vaihtaa ajatuksia ja kuulumisia!
Malla sekarotuinen 12/2007
Bea briardi 5/2014

nenajakuono.blogspot.com

Kolme

Kolme
Viestimäärä: 46

VS: PEKO-LAJIT - Torstaina, 23.10.2014 klo 21:01  
+
0
Kettuprrinssi: hyvinhän se meni. On oikein innokas penneli (vai oliko omistaja enemmän innoissaan, heh)

Kuonolainen: laita toki kuulumisia niin saadaan tällekin puolelle aktiivisuutta.

Minun pentu on tulossa vasta 2 viikon päästä mutta alkeita aloitellaan heti kun onnistuu, ja keskitytään pelastuskoiratoiminnan kannalta tärkeisiin asioihin kasvatuksessa. Mutta tämän kaiken keskellä annetaan pennun myös nauttia pentuna olosta :) Selvät suunnitelmat siis jo on. Tänään kävin minun kaupungin pelastuskoiratoimintaan tutustumassa, ja viikon päästä maalimieheksi hakutreeneihin.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 24.10.2014 klo 11:33)

marge2

marge2
Viestimäärä: 8

VS: PEKO-LAJIT - Maanantaina, 29.12.2014 klo 22:52  
+
0
Pekoilijoille ja miksei pk:ilijoillekin kysymys riistaviettisen koiran kouluttamisesta ja käytöstä.

Koirallani (10kk) on paimenrodustaan huolimatta vahva riistavietti, jota pyritään saamaan hallintaan lenkkeillessä, mutta jos hajut risteilevät kovin voimakkaina, vievät ne helposti mennessään. Koira on varmaan saatavissa jonkinlaiseen haltuun, mutta riistaa (metsästyskiihkoa) siltä ei tule saamaan pois. Ja veto olisi kova pelastushommiin..

Onko siis kukaan kouluttanut peko-hakuun tms. koiraa jolla on vahva riistavietti? Onko se ollut este ja kannattaako tuollaisesta edes yrittää haaveilla ts. hakea pelastuskoirakurssille? Haun alkeistreeneissä koira ei näe eikä haista muuta kuin molarin, mutta esim. koskematon niitty iltahämärässä, riistaa mennyt sinne tänne.. mahtaako riista voittaa vai onko kyse pelkästä motivaatiosta ja koulutuksesta?

Kellään kokemusta? En tahtoisi tätä haavetta haudata.

nolle

nolle
Viestimäärä: 874

VS: PEKO-LAJIT - Maanantaina, 29.12.2014 klo 23:31  
+
0
Mun sekarotuisella on jonkun verran riistäviettiä, lähtee esim. jänistä jäljestämään myös hajulla. Muutenkin kun lenkeillä on irti niin lähes koko ajan on nenä maassa ja valitettavasti tuo on parit saaliitkin napannut. Silti kun ollaan jäljestämässä, hakuilemassa tms. niin se on niin mukavaa ja tietää että palkka odottaa kun hommat on tehty, ettei ole ainakaan tähän päivään mennessä harhautunut riistan perään. Voisin jopa väittää että nämä harrastukset on saaneet sitä arkielämän hallintaakin vähän paremmaksi, kun saa käyttää nenäänsä sallitustikin :hymy: Koirat tietysti on erilaisia ja en tiedä kuinka voimakasta viettiä siltä sun koiralta löytyy, mutta en usko että poissulkee PEKO-harrastusta!
spu-Raju s. 03/2014 entinen poliisiprojekti
spu-Roti s. 06/2016 poliisiprojekti

Muistoissa
xu-Rolle s. 10/2010 - 12/2015♥

Liinuska

Liinuska
Viestimäärä: 1312

VS: PEKO-LAJIT - Tiistaina, 30.12.2014 klo 07:11  
+
0
Miten olette päässeet pekoilemaan?

Ilmeisesti ainakin keski-suomessa on todella vaikeaa päästä ryhmään mukaan ja pitää käydä kaikenmaailman kursseja ja olla jalkamiehenä mukana kaikenmaailman hommissa ennen kuin on edes toivoa päästä ryhmään. Siinähän kerkee koiran parhaat oppivuodet menemään harakoille :D Olemmekin luopuneet tästä harrastuksesta, joka sekin kävi mielessä ihan senkin takia, että tässä on mahdollista käytää koiraa konkreettisesti apuna ja sehän olisi enemmän kuin upeata!
Ehkä joskus sitten, kun pääsee enemmän sisälle näihin harrastuspiireihin.
Malinois narttu RP Stara s. 9.9.2014 "Tara"

Rottweiler uros Roni s. 1.2.2011 - 1.12.2014

marge2

marge2
Viestimäärä: 8

VS: PEKO-LAJIT - Torstaina, 01.01.2015 klo 16:18  
+
0
Kiitos vastauksesta Nolle! :) Niin minäkin toivoisin, (ja uskoisin) että työ- ja maalismiesmotivaatio voittaa sen riistan hajun silloin kun hommissa ollaan. Mutta katsotaan nyt päästäänkö sinne alkeiskurssille edes. Pk-puolelle jäädään sitten jos näyttää että koiraan ei voi täysin luottaa.

Siirry sivulle: 1 2
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä25908
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä5793
Viestejä yhteensä543784
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös263318
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.01.2020 klo 14:30)