Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Keskiviikkona, 23.04.2014 klo 08:57

Pitkä Flexi n.25 kiloiselle.

Paul

Paul
Viestimäärä: 14

PITKä FLEXI N.25 KILOISELLE. - Keskiviikkona, 23.04.2014 klo 08:57  
+
0
En tiedä mihin alueeseen tämän laittaisi ja haulla en löytänyt tietoa.

Meillä on nyt 7kk vanha kishun pentu joka painaa n. 18 kg ja aikuispaino on odotettavissa max 25kg.
Haluaisin ostaa aamu- ja iltapissatuksia varten pitkän flexin, mutta meidän koiruli näyttää olevan väliinputoaja. Eli max 25kg flexejä löytyy vain 5 metrisinä ja seitsemän-8 metrisiä on vain max 20 ja max 50 kiloisille. Mietin, että kestääkö tuon 20kg jousi jos tuo joskus päättää vetäistä? Sekä onko tuo 50kg taas liian raskas, että alkaisiko koira vetämään sen jälkeen?
Nyt koira kävelee nätisti lenkit vasemmalla sivulla.

Pitkän päivälenkin aikana käytäisin kuitenkin edelleen talutinta, koska silloin mennään eikä haistella. Aamu- ja ilta-lenkeillä sitten haistellaan enemmän paikkoja jolloin flexi olisi kiva apu ulottuvuutensa vuioksi.

Mitä siis tekisi?
OOSAKA NO MATSUYOSHI GO KISHUU YOSHITAKASOU

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: PITKä FLEXI N.25 KILOISELLE. - Keskiviikkona, 23.04.2014 klo 09:14  
+
0
Tämä kuuluisi varmaankin aikuisten puolen varustepulinaan, mutta

Mä en tiedä, miten sun koira käyttäytyy hihnassa, mutta meillä ainakin riittänyt 20kg koiralle 15kg flexi. Mutta kaverin borderterrieri, joka painaa 5-10kg rikko 20kg flexin.

Mä sanoisin, että se 5 m on ihan riittävä. Se on kumminkin pitkä verrattuna normaaliin hihnaan ja ainakin meillä ollut ihan riittävä. Mutta jos pidempää haluat, niin Flexi Visiosta löytyy 25kg painorajotuksella 7m nauhaa.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

Paul

Paul
Viestimäärä: 14

VS: PITKä FLEXI N.25 KILOISELLE. - Keskiviikkona, 23.04.2014 klo 10:34  
+
0

Strikku kirjoitti:

Tämä kuuluisi varmaankin aikuisten puolen varustepulinaan, mutta

Mä en tiedä, miten sun koira käyttäytyy hihnassa, mutta meillä ainakin riittänyt 20kg koiralle 15kg flexi. Mutta kaverin borderterrieri, joka painaa 5-10kg rikko 20kg flexin.

Mä sanoisin, että se 5 m on ihan riittävä. Se on kumminkin pitkä verrattuna normaaliin hihnaan ja ainakin meillä ollut ihan riittävä. Mutta jos pidempää haluat, niin Flexi Visiosta löytyy 25kg painorajotuksella 7m nauhaa.



Tosiaan tuo meidän Kishu on kyllä rauhallinen ja vetää harvoin sekä kävelee suurimman osan ajastaan minun vasemmalla sivulla. Kuitenkin joskus saattaa tehdä semmoisia pyrähdyksiä jotka on kuitenkin vähentyneet mitä vanhemmaksi tulee.

Edellisen koiran kokemuspohjalta se parikin metriä on kiva kun mennään vaikka pellolla eli siksi haluaisin sen pidemmän.

Olen käynyt useammassakin liikeessä ja katsonut noita nettikauppoja, mutta tuota mainitsemaasi Flexiä en ole nähnyt eikä muutakaan 25kg yli 5m flexiä.
OOSAKA NO MATSUYOSHI GO KISHUU YOSHITAKASOU

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: PITKä FLEXI N.25 KILOISELLE. - Keskiviikkona, 23.04.2014 klo 21:34  
+
0
Juu, ei taida harrastuspalsta olla ihan oikea tälle keskustelulle, etenkin kun aikuistenpalstalla on menossa jo seitsemäs ketju aiheesta "koirien varusteet" > löytyy tästä linkistä
Joten jatketaan siellä :)
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

 
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6323
Viestejä yhteensä545659
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään8
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 16:00)