Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Perjantaina, 16.04.2010 klo 14:05

PK-lajt

Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 ... 106

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: PK-LAJT - Maanantaina, 28.02.2011 klo 09:36  
+
0
Mielenkiinnosta kyselen, meneekö teillä koirat edestä suoraan sivulle vai takaa kiertämällä perusasentoon? :hymy:

Aiemman koiran kanssa otettu suoraan luoksetulosta sivulle, ei siis pk-rotuinen koira, ja nyt on alkanut mietityttämään kumpaa sivulletulotapaa alkaisin opettamaan pennulle. Pienen koiran kanssa ollut helpoin mielestäni tuo suoraan sivulle, mutta onko isommalle koiralle helpompi taas takaakierto?
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: PK-LAJT - Maanantaina, 28.02.2011 klo 10:35  
+
0
^Mä opetin eka takakautta kiertämällä, vaan siirryttiin jossain vaiheessa edestä suoraa sivulle- tyyliin. Takakautta tuleminen oli koirasta niin tylsä, et se jäi sinne haahuilemaan omiaan. Tuo tyyli sopii omalle paremmin.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu maanantaina, 28.02.2011 klo 13:53)

Katja_S

Katja_S
Viestimäärä: 277

VS: PK-LAJT - Maanantaina, 28.02.2011 klo 13:56  
+
0

SanttuJ kirjoitti:

^Mä opetin eka takakautta kiertämällä, vaan siirryttiin jossain vaiheessa edestä suoraa sivulle- tyyliin. Takakautta tuleminen oli koirasta niin tylsä, et se jäi sinne haahuilemaan omiaan. Tuo tyyli sopii omalle paremmin.


Just näin kävi minunki vanhemman koiran kans, joten opetin uusiks tulemaan etukautta ja huomattavasti helpompi ja sopi koiralle paremmin. Alunperin koira kans meni täyskäännöksetkin kiertämällä ja sekin oli yhtä hankalaa, vaihdoin senkin muutama kesä sitten etukautta ja koiralla oli heti parempi tekniikka siihenkin. Pentu on alusta asti tullut etukautta.

Ainakaan dobermanninarttu ei ole liian iso tulemaan etukautta, nämä ovat ainakin on sen verran ketteriäkin, että nopeaa kääntyvät.
dobermanni Fi MVA HK3 TK1 BH Haun rotumestari 2011 "Riina" 7/2004
dobermanni HK1 BH AD MH "Moona" 3/2010
kääpiöpinseri "Eve" 8/2006

minmarka

minmarka
Viestimäärä: 21

VS: PK-LAJT - Tiistaina, 01.03.2011 klo 15:56  
+
0
Mä olen suoraan alkanu opettaa tuota tuleen etukautta sivulle, mitään perusteluja en tälle osaa kyllä antaa.

Onko teillä tietoa voiko jälkeä ja hakua alotella suht samanaikaisesti koiran kans, tai voiko ylipäätään molempia lajeja treenata yhtäaikaa tavoitteellisesti? Suojelua olen harkinnut pitkään, mutta kiinnostais tuo hakukin jos suojelu ei syystä tai toisesta natsaa.
Saksanpaimenkoira Stella s. 10/2010

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PK-LAJT - Keskiviikkona, 02.03.2011 klo 14:03  
+
0
Kyllä meidän hakuporukassa kaikki muutenkin enemmän harrastavat tekee jälkeäkin ja niin tehdään mekin. Opettelu on niin eri tyyppistä, että mun on vaikea uskoa, että se mitenkään sekottaisi koiraa.

Katja_S

Katja_S
Viestimäärä: 277

VS: PK-LAJT - Torstaina, 03.03.2011 klo 13:55  
+
0
Meidän hakuporukassa monet kilpaileeki jäljellä ja haussa yhtä aikaa, eikä ole mitään ongelmaa. Me harrastettiin viestiä ja hakuakin yhtä aikaa muutama vuosi sitten, eikä nekään sekoittuneet koiralla. Kun oli tietyt rutiinit aina, mitä lajia ollaan harrastamassa..
dobermanni Fi MVA HK3 TK1 BH Haun rotumestari 2011 "Riina" 7/2004
dobermanni HK1 BH AD MH "Moona" 3/2010
kääpiöpinseri "Eve" 8/2006

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PK-LAJT - Torstaina, 03.03.2011 klo 22:25  
+
0
Mä ilmotin ton koiran syksyksi BH:seen...eipä tässä muu auta sitten ku treenata, treenata ja treenata. Ei olla siis vielä lähelläkään sitä tasoa, jolla haluan koiran BH-kokeessa olevan, mutta konsultoin niin montaa ihmistä ja kaikki käski ilmota, että eihän se muu auttanut. Oishan se ottanut törkeesti päähän, jos ois jääny BH-paikka saamatta sen takia että en uskalla ilmota tarpeeks ajoissa.

Rez

Rez
Viestimäärä: 1140

VS: PK-LAJT - Lauantaina, 05.03.2011 klo 12:13  
+
0
Nonniin, nyt rupes tää meidän murheenkryyni eli liian tiivis (tai sanoisinko pamahtava) luoksetulo ketuttaa siinä määrin, ett jotain tarttis tehdä. Mulle ehdotettiin sitä, että kun koira on melkein kohdalla, niin mä käännyn jompaan kumpaan suuntaan. Näin koiran pitäis siis olla aina tarkkana, että tulee oikeaan asentoon. Mutta hidastaako tää muka koiran liikettä? Lähdöstä on leivottu räjähtävä, mutta ongelmana on, että se räjähtävä lähtö päättyy aika karmeaan yhteentörmäykseen. Koira ei siis jarruta juuri yhtään. On koitettu lankunpätkät meidän välissä, mutta toi taitaa olla liian fiksu moiseen peliin. Sitten oon ollut sen verran kyykyssä, että polvet kolhaisee koiran rintaa - ei vaikutusta siinä mielentilassa. Aargh. Uusia niksejä?
Kukaan ei ole hyödytön - aina voi olla edes huonona esimerkkinä.

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: PK-LAJT - Lauantaina, 05.03.2011 klo 19:50  
+
0
IIih, jänskättää!

Huomenna olisi tiedossa meidän itikan ihan ensimmäiset hakureenit. Voin jo sieluni silmin kuvitella kuinka nyyhkytän sentimentaalisesti kun pieni pörrää makkararingissä...
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PK-LAJT - Lauantaina, 05.03.2011 klo 20:17  
+
0
Rez, tekeekö tuota vaan pitemmällä matkalla vai törmäileekö myös lyhyemmällä matkalla? Tuli vaan mieleen, jos ihan kylmästi ottais takapakkia ja ensin ottais ihan metrin parin päästä niin että tulee onnistunutta suoritusta ja siitä hitaasti pidentää matkaa sitä mukaa kun homma alkaa sujua?

Katja_S

Katja_S
Viestimäärä: 277

VS: PK-LAJT - Lauantaina, 05.03.2011 klo 21:01  
+
0

keimu kirjoitti:

Rez, tekeekö tuota vaan pitemmällä matkalla vai törmäileekö myös lyhyemmällä matkalla? Tuli vaan mieleen, jos ihan kylmästi ottais takapakkia ja ensin ottais ihan metrin parin päästä niin että tulee onnistunutta suoritusta ja siitä hitaasti pidentää matkaa sitä mukaa kun homma alkaa sujua?


Juu tätä me kans tehty nyt junnun kanssa. Kun ei talvella olla treenattu ulkona kertaakaan, vain olkkarissa, niin kippaskappas, olikin vähän vauhtia tullut luoksetuloon.. :D Alan jo kauempaa myös ohjata koiraa ekat toistot (siis namikäsi vastaan ja sitten minun mahaa vasten), että tulee varmasti nätisti. Ekalla kertaa piti kyllä rähjätä, lähdin juoksemaan koiraa vastaan, kun kerran pamautti kunnolla (siis pomppaa kahden metrin päästä mulle syliin).. Mutta siihen loppui pomppaaminen, sitten tarvi enää korjata tuota törmäämistä. Nykyäänhän ei sais enää sääntöjen mukaan edes koskettaa..
dobermanni Fi MVA HK3 TK1 BH Haun rotumestari 2011 "Riina" 7/2004
dobermanni HK1 BH AD MH "Moona" 3/2010
kääpiöpinseri "Eve" 8/2006

Rez

Rez
Viestimäärä: 1140

VS: PK-LAJT - Sunnuntaina, 06.03.2011 klo 11:12  
+
0
^^ Lyhyellä matkalla tulee nätisti. Alan nyt tekemään tuota, että käännyn aina muutama metri ennen ku koira on mun luona. Aloitan lyhyemmältä matkalta (noin 5 metrin päästä tulee vielä ok). Ei oo vaan hirveesti aikaa enää korjailla.
Kukaan ei ole hyödytön - aina voi olla edes huonona esimerkkinä.

Katja_S

Katja_S
Viestimäärä: 277

VS: PK-LAJT - Keskiviikkona, 09.03.2011 klo 00:19  
+
0
Muutama kuva vaihteeks


Riina, kesällä 7v










Moona, viikon päästä 1v




rrravistus
dobermanni Fi MVA HK3 TK1 BH Haun rotumestari 2011 "Riina" 7/2004
dobermanni HK1 BH AD MH "Moona" 3/2010
kääpiöpinseri "Eve" 8/2006

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: PK-LAJT - Keskiviikkona, 09.03.2011 klo 07:53  
+
0

Rez kirjoitti:

Nonniin, nyt rupes tää meidän murheenkryyni eli liian tiivis (tai sanoisinko pamahtava) luoksetulo ketuttaa siinä määrin, ett jotain tarttis tehdä. Mulle ehdotettiin sitä, että kun koira on melkein kohdalla, niin mä käännyn jompaan kumpaan suuntaan. Näin koiran pitäis siis olla aina tarkkana, että tulee oikeaan asentoon. Mutta hidastaako tää muka koiran liikettä? Lähdöstä on leivottu räjähtävä, mutta ongelmana on, että se räjähtävä lähtö päättyy aika karmeaan yhteentörmäykseen. Koira ei siis jarruta juuri yhtään



Kita teki tuota nuorempana, että veti tosiaan vauhdit pois muhun, mikä oli hirmuisen kivaa, kun itseltä siinä on hetkeksi kyllä aikalailla työn takana pysyä pystyssä ylipäätään. Kitan kanssa tein ihan niin, että koiran lähestyessä, laitoin käden itseni eteen alaviistoon, jolloin koira hidasti. Sitten kehut ja palkat tuosta hyvästä luokstulosta, kun taas ne pahkitulemiset jäi palkatta. Asia meillä korjaantui ihan tuolla aika pian.

Ja tuonne aiempaan kyssäriin, koirat tulee meillä edestä suoraan sivulle kääntyen. Eivät kierrä minua.

(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 09.03.2011 klo 07:53)

Rez

Rez
Viestimäärä: 1140

VS: PK-LAJT - Keskiviikkona, 09.03.2011 klo 13:31  
+
0
^ Sunnuntaina saatiin goutsilta uusia ajatuksia luoksetuloon eli unohdan nyt kaikki apuvälineet (lankunpätkä) ja kääntyilemiset. Koiralle vaan rohkeasti palaute väärästä suorituksesta ja huippupalkka sitten oikeasta. Katotaan mitä saadaan aikaan. Pihalla on vähän huono tehdä, kun maa on ihan sohjoa tai peilijäässä.. Mutta kyllä se kevät koittaa!
Kukaan ei ole hyödytön - aina voi olla edes huonona esimerkkinä.

Ursula

Ursula
Viestimäärä: 322

VS: PK-LAJT - Keskiviikkona, 09.03.2011 klo 16:49  
+
0
Mulla on myös noi perusasentoon tulot pohdinnan alla - olen tälle pienelle ja ketterälle hoffille opettanut kiertämistä, mutta jotenkin tuntuu että tällä koiralla voisi olla riittävästi paukkuja tulla suoraan edestä sivulle. Mua itseä häiritsee koiran selän takaa kiertäminen, kun jotenkin yhteys koiraan häviää siinä hetkeksi.

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: PK-LAJT - Keskiviikkona, 09.03.2011 klo 21:50  
+
0
Hhhuh. Ensimmäiset ihan kunnolla ohjatut tottisreenit takana, ja olo on lähinnä :eek:!

Samalla tuntuu että sai ihan älyttömästi apua perusasennon (joka oli meillä liian edessä) ja seuraamisen (aurasi) kanssa, ja samalla on semmoinen olo ettei osaa mistään mitään koskaan ikinä. :shifty: Käsiä oli yhtäkkiä kahdeksan kappaletta ja yksikään ei ollut oikeassa paikassa.. :ttou:

No, nyt on ainakin väsynyt koira, ja tietääpä omistaja mikä on pielessä ja miten niitä lähteä korjaamaan.. :D Ehkä me osataan jo kesällä sitten yhdessä jotakin!
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PK-LAJT - Keskiviikkona, 09.03.2011 klo 21:58  
+
0
Mäkin oon tottistreeneissä ihan sekaisin...vähän meinas viime treeneissä taas hävettää kun meidän ohjaaja (ei ole varsinaisesti ohjatut treenit vaan yksi kokeneempi harrastaja ohjastaa meitä pääsääntöisesti) alko puhuu että voitais kattoo jääviä ja et miten nes sujuu. Aloin siinä sit selittää ummet ja lammet meidän paikallaanolon ongelmista, kunnes sitten juuri lopettaessani tajusin että "ei prkl, sehän puhu jäävistä!" :viheltel: :nolo: No, käytiin me ne jäävätkin sitten läpi ja niissähän meillä ei olekaan mitään ongelmaa, rutiinitreeniä vaan pitäis jaksaa tehdä enemmän että menis koirallekin "selkäytimeen".

Lisäksi meidän ohjaajaa naurattaa kun mä puhun luoksetulosta "eteentulona", kun sillä tavalla mä erotan edessä istumisen perusasennosta :D Kun mulle luoksetulo tarkottaa TOKO-puolen juttujen takia sitä sivulle perusasentoon tuloa...Lisäksi kun me tosiaan ollaan vasta nyt alettu tuota eteen tulemista opettelemaan niin ekaa kertaa kun sitä tuolla treeneissä tehtiin niin mähän käskin koiran pontevasti "ETEEN!" kunnes ohjaaja sit totes, että käytänkö mä tota käskynä ja sit tajusin "no eiku..siis TÄNNE!" :D Ollaan tietysti käyttämässä "ETEEN!" käskyä eteen lähetyksessä sitten, jotenkin meni vaan ajatukset ristiin.

Oikeesti kyllä aina hävettää treeneissä ku sekoilen kaikkea tollaista ylläolevaa :lallati:

Katja_S

Katja_S
Viestimäärä: 277

VS: PK-LAJT - Torstaina, 10.03.2011 klo 01:34  
+
0

Rez kirjoitti:

^ Sunnuntaina saatiin goutsilta uusia ajatuksia luoksetuloon eli unohdan nyt kaikki apuvälineet (lankunpätkä) ja kääntyilemiset. Koiralle vaan rohkeasti palaute väärästä suorituksesta ja huippupalkka sitten oikeasta. Katotaan mitä saadaan aikaan. Pihalla on vähän huono tehdä, kun maa on ihan sohjoa tai peilijäässä.. Mutta kyllä se kevät koittaa!


Juu noin mieki oon junnulle tehny, koskaa en kyllä ole mitään apuvälineitä tai kääntymistä kokeillutkaan. Kenttä oli taas niin jäässä, että koira luisui viimeiset metrit perseellään ja törmäsi sen takia nyt viimeiset parit treenit. Mutta ollaan onneks päästy siitä, ettei se enää hyppää 2m päästä mulle syliin. :D

Torii, tuon takia just kans vaihdoin vanhemman aikanaan tulemaan kääntymällä etukautta. Lisäksi, kun muutenkin hallinnan kanssa sai olla koko ajan tarkkana, oli häiritsevää, etten tiennyt, mitä se siellä takana puuhaa. Plus helpolla teki väljän kaarroksen siellä takana ja varsinkin täyskäännöksissä. Vaihdoin kerrasta kummatkin ja molemmissa oli heti parempi tekniikka etukautta.
dobermanni Fi MVA HK3 TK1 BH Haun rotumestari 2011 "Riina" 7/2004
dobermanni HK1 BH AD MH "Moona" 3/2010
kääpiöpinseri "Eve" 8/2006
(Viestiä on muokattu torstaina, 10.03.2011 klo 01:36)

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PK-LAJT - Perjantaina, 11.03.2011 klo 23:33  
+
0
Treeni on tehnyt tehtävänsä ja tuo karvanen osaa nyt tulla oikeaan asentoon eteen ja pysyäkin siinä, jos otan taaksepäin askelia. Nyt sitten vaan välimatkaa pidentämään ja opettelemaan edestä sivulle siirtymistä.

Ärsyttää kun oon nyt todennut, että mä en pysty tuon kanssa tekemään seuraamisharjotuksia ilman osaavaa apuohjaajaa, joka huutaa mulle "palkka" aina kun koira on oikeessa asennossa. Pääasiassa meillä on ollut ongelmana tällä hetkellä edistäminen (joka tuntuu helpottaneen jo), mutta tänäänkin kun treenasin niin tiesin että tuo auras tosi paljon. Otin sitten muutaman seuraamisen seinän vieressä, että sain varmistettua onnistumisen ja samalla ite keskityttyä siihen etten palkkaa liian eteen (jonka takia tuo alunperin on edistänyt). Mutta eihän tota tekniikka voi tietenkään paljoa käyttää.

  Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 ... 106
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28183
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6329
Viestejä yhteensä545680
Uudet käyttäjät tänään7
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään3
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265838
(Tilastot päivitetty viimeksi 24.04.2024 klo 22:45)