Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Perjantaina, 16.04.2010 klo 14:05

PK-lajt

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 106

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: PK-LAJT - Torstaina, 22.04.2010 klo 15:17  
+
0
rosa1: Me reenataan pk-ryhmässä. Mutta sielläkin ohjaaja oli kyllä sitä mieltä, että meidän liikkeet on vielä niin 'raakoja' että jos viettivire nousee lelulla äärettömiin, kannattaa sen käyttö jättää myöhemmälle. Hän tosin ei ole nähnyt koirani 'patukkavirettä' vaan teki johtopäätöksen minun kertomani mukaan. Täytyy ehkä ens sunnuntaina näyttää mitä lelu junnulle tekee :D Vaikka sit reenien jälkeen.

Ja kyllä. Tuo todella innostuu siitä patukasta.

inni

inni
Viestimäärä: 612

VS: PK-LAJT - Perjantaina, 23.04.2010 klo 07:24  
+
0
Meillä oli eilen kauden toiset hakutreenit ja jäi taas niin hyvä mieli molempien poikien osalta. :hymy: Pepelle otin vaan kaksi pistoa, kun seurailen nyt sen jaksamista metsässä. Molemmille pistoille upposi ja oli aivan mielettömän innokas, toiselle meni tosin loppumatkan jälkeä pitkin.

Pennulle otettiin ekan kerran tuuli-ilmaisu, myöskin vain kaksi maalimiestä kun treeni oli ihan uusi juttu koiralle. Ensimmäisen maalimiehen hajua odotellessa ja alueella edetessä piippaili, pennusta huomasi niin selkeästi milloin sai hajun, kun poika hiljeni täysin, tosi innolla juoksi ukon luokse. Toiselle mennessä oli jo hiljaa, eikä piippaillut edetessä. Sai hajun ja päästin irti, sitten pysähtyi ja katsoi maalimiestä, juoksi takas mun luo ja lähti uudelleen maalimiehen suuntaan. Pysähtyi parin metrin päähän haukahti ja kannustaen yhdessä mentiin ukon luo. Tuntui hoksaavan idean, nyt vaan lisää treeniä.:hymy:

Rez

Rez
Viestimäärä: 1140

VS: PK-LAJT - Perjantaina, 23.04.2010 klo 16:08  
+
0
Hei kertokaas nyt pk-ihmiset, miten ootte saaneet seuraamisesta tiiviin ja vietikkään? Ollaan ihan mahtava kouluttajan huomissa, mutta mää pelkään ko. liikettää niin paljon että koko homma on kohta ihan munittu. :ttou: Tiedän miltä tahdon seuruun näyttävän, mutten usko ikinä pystyväni saamaan siitä haluamani näköistä.. Ahdistaa.

Täällä kun rullaa alas ja klikkaa linkkiä " Eemelin BH-koe" on sen näköstä menoa mitä tahtoisin saavuttaa. Koiralla on kyllä moottoria ja virtaa, mutta mä en vaan osaa. :pyssyt:
Kukaan ei ole hyödytön - aina voi olla edes huonona esimerkkinä.

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: PK-LAJT - Perjantaina, 23.04.2010 klo 16:13  
+
0
^Mitään yleispätevää, kaikille tuostavaan toimivaa keinoa tuskin kukaan pystyy sanomaan. Vinkkejä, siihen mitä tehdä toisin/mihin kiinnittää huomiota pystyy antamaan lähinnä sillä, jos näkee ko koirakon tekemistä ja palkkausta. Eli videoimaan treenjä. Siitä on usein muuten myös itselle paljon apua, kun pääsee näkemään sitä omaa tekemistä videolta :) Ja jätä turha ahdistuminen pois.

Edit. kävin sun kotareillakin lukemassa. Miksi haluat nimenomaisesti korkeita etutassuja? Tai miksi pidät sitä tärkeänä. Eihän tuolla "eemelin bh" -videossakaan etutassut korkealla vispaa, vaikka koira tekee hienoa työtä.

(Viestiä on muokattu perjantaina, 23.04.2010 klo 16:20)

Rez

Rez
Viestimäärä: 1140

VS: PK-LAJT - Perjantaina, 23.04.2010 klo 16:36  
+
0

Sarahia kirjoitti:

Miksi haluat nimenomaisesti korkeita etutassuja?



No en mä nimenomaisesti niitä haluakaan (vissiin kirjoitinkin ettei näytä ihan perus pk-seuruulta), mutta Trkmanin koirilla näytti niin hyvälle ja tapa kuulosti helpolta. Periaatteessa mulle on ihan sama missä ne koivet huitoo, mutta inhoon yli kaiken sellasta "sunnuntaiseuraamista", missä koira on irti ohjaajasta, lönkyttää miten sattuu ja kontakti putoilee. Pelkään niin kamalasti että kämmään että sitten kämmään. Oi mitä viisauksia näin 38 asteen kuumeessa.. :mietiskel: Jeps, tiistaina se kamera tulee mukaan.
Kukaan ei ole hyödytön - aina voi olla edes huonona esimerkkinä.

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: PK-LAJT - Perjantaina, 23.04.2010 klo 20:16  
+
0
^meillä seuraaminen on tosiaan vasta aivan alkutaipaleella, enimmillään on menty sellasia 10-20 askeleen sarjoja. En uskalla vaatia kauheesti, että saan sen varmasti palkattua ennenkun kyllästyy ja katsoo muualle. Tein pikkupentuna ton kanssa sen virheen, että seuruutin sitä makupalalla, eli ilman kontaktia :ttou: Ja vaikka jouduttiinkin alottaan koko touhu kontaktista asti uudestaan, niin kyllä se oikea paikka varmaan jo pikkupentuna siihen mun vasemmalle puolelle vakiintui.

Mutta meillä on auttanut se, että opeteltiin perusasennosta erittäin puhdas, varma ja tiivis ennenkun edes lähdettiin yrittää seuraamista. Sit siitä askel kerrallaan liikenteeseen, ettei se kontakti edes pääse putoamaan missään vaiheessa. Ja askelmäärää pidennetty juurikin sen mukaan, miten koen että on aivan varma ettei kontakti putoa. Välillä haen viettivirettä motivointipatukalla (palkkaan liikkeessä siis makupaloilla ainakin vielä), jos tulee tehtyä vahingossa niin monta toistoa että junnu kyllästyy. (Jos siis reenaan yksinäni. Ohjatuissa en patukkaa ole uskaltanut käyttää.)

Meillä tosin koiralla tuntuu enemmänkin olevan sitä edistämistä, eli se tulee mun eteen. Tätä oon korjannu sekä oman kropan kiertämisellä, että palkkaamalla vaihtelevasti sekä oikealta että vasemmalta. Samalla saan koiraa suoraksi, koska toi eteentuleminenhan vinttaa sen ihan poikittain. Lisäksi pelaan muutenkin paljon omalla kropalla, nyt kun naksutin jätettiin pois, eli jos koira karkaa edelle hidastan, jos se jää jälkeen lisään vauhtia.

Tossa meidän seuraamisesta. En tiedä toimiiko teillä, kun en tosiaan oo suoritusta nähnyt enkä teidän taustoja sen tarkemmin tunne.

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: PK-LAJT - Perjantaina, 23.04.2010 klo 20:19  
+
0
Otin tuplat pois!

OT: Ylläpito/Modet!! Miksei omia viestejä voi poistaa kokonaan?
(Viestiä on muokattu lauantaina, 24.04.2010 klo 21:20)

Rez

Rez
Viestimäärä: 1140

VS: PK-LAJT - Lauantaina, 24.04.2010 klo 17:19  
+
0
^ Palkkaatko koiraa sitten lainkaan siitä itse seuraamisesta, vaan vain perusasennossa? Sympatiat sulle, vanhemman koiran pohjalta tiedän että tuo namin perässä vetäminen tappaa katsekontaktin aika tehokkaasti. :neutral:
Kukaan ei ole hyödytön - aina voi olla edes huonona esimerkkinä.

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: PK-LAJT - Lauantaina, 24.04.2010 klo 18:38  
+
0
^niin tappaa :D Onneks tajusin lähteä korjaamaan. Mä palkkaan perusasennosta vaihtelevasti, en läheskään jokakerta. Ja seuruusta palkkaan sitten vasta kun mulle riittää. Eli käytännön esimerkki:

"sivulle!" - koira tulee perusasentoon ja ottaa kontaktin. tässä palkka vaihtelevasti.
"seuraa!" - koira lähtee katsekontaktissa liikkeelle mun kanssa samaan aikaan. lasken n. 10 askelta.
"hyvä, hienosti!" - palkka. aina.

Ja tästä liikettä voidaan jatkaa uudella "seuraa!" käskyllä. Lopetan aina perusasentoon, eli kun olen palkannut koiran seuruusta, jos en anna uutta käskyä, se istuu perusasentoon. Siitä palkka aina ja sen jälkeen "vapaa!". Tällä vältän sen, ettei se lähde haahuamaan ekan seuruupalkan jälkeen, vaan tietää olevansa edelleen käskynalla.

Otettiin aamulla taas parit seuruut ja tuli mieleen pari vinkkiä vielä. Eli ensin kysymys: Kuinka paljon seuruun aikana puhut koiralle? Ja katsotko koiraa, vai eteenpäin?
Meillä nimittäin auttoi huomattavasti koiran kontaktivarmuuteen se, että annan tasan yhden käskyn, en puhu sille mitään muuta niin kauan kuin tahdon sen seuraavan, ja palkkaan AINA ennenkun kontakti menetetään. Jatkuva käskyn toistaminen tai jatkuva kehuminen saattaa saada koiralle sellaisen fiiliksen, ettei se kaikesta yrityksestä huolimatta sittenkään tee sitä mitä pyydät ja väistää passiivisuuteen. Eli jää jälkeen, katsoo muualle. Ja taas se, että katsot koiraa seuruun aikana 'kallistaa' sun kroppaa niin, että ns. nojaat siihen koiraan. Joku hauva saattaa kokea sen ahdistavana ja siksi mielellään jää kauas tai jälkeen.

Katja_S

Katja_S
Viestimäärä: 277

VS: PK-LAJT - Lauantaina, 24.04.2010 klo 21:45  
+
0

kadi kirjoitti:

Eli ensin kysymys: Kuinka paljon seuruun aikana puhut koiralle? Ja katsotko koiraa, vai eteenpäin?



Mulla kyllä jo osaava koira, mutta en puhu lainkaan seuruun aikana. Enkä katso koiraa, yritän katsoa eteenpäin, kuten kokeessa kuuluisi, mutta maata/jalkojahan sitä tulee katsottua. Yritän tehdä kokeenomaisia treenejä, mutta toisaalta hassutellaankin usein, kun on osaava koira, ja nostatetaan vain viettiä (tosin meillä ei sen kanssa ole ongelmaa, pikemminkin päinvastoin..). Koiraa ei kannata totuttaa siihen, että sitä katsoo tai sille puhuu, jos meinaa kokeissa käydä, siellä kun ei ole puhuminen sallittua, ja koiran katsomisestakin tulee rapsuja. :wink:

Me harrastellaan pk-hakua ja vähän ollaan kisattukin (koiralla HK2, voi-luokkakin korkattu viime kesänä), myös jälkeä ajeltu harvakseltaan ja pari vuotta treenattiin viestiä tavoitteellisesti, kunnes toinen pää muutti Ouluun ja meidän Turussa vähän hankala treenata. :nauru: Olen kans kisannu tämän saman viestikaverin koiran kanssa viestin toisena päänä VK1 ja VK2, joten viestistäkin jotain koekokemustakin. :aurinko:

edit:

kadi kirjoitti:

Meillä nimittäin auttoi huomattavasti koiran kontaktivarmuuteen se, että annan tasan yhden käskyn, en puhu sille mitään muuta niin kauan kuin tahdon sen seuraavan, ja palkkaan AINA ennenkun kontakti menetetään. Jatkuva käskyn toistaminen tai jatkuva kehuminen saattaa saada koiralle sellaisen fiiliksen, ettei se kaikesta yrityksestä huolimatta sittenkään tee sitä mitä pyydät ja väistää passiivisuuteen. Eli jää jälkeen, katsoo muualle. Ja taas se, että katsot koiraa seuruun aikana 'kallistaa' sun kroppaa niin, että ns. nojaat siihen koiraan. Joku hauva saattaa kokea sen ahdistavana ja siksi mielellään jää kauas tai jälkeen.


Minä en edes anna menettää kontaktia, vaan heti muualle vilkaisusta tulee palautetta. Ton kropan kanssa itsellä pitää olla appari, sillä liikuttelen mielelläni (:pyssyt:) olkapäitä, kun käsken koiran perusasentoon. Siis lasken koiran puoleista olkapäätä jne. Oman kehon hallinta onkin tässä hankalinta. :shifty:
dobermanni Fi MVA HK3 TK1 BH Haun rotumestari 2011 "Riina" 7/2004
dobermanni HK1 BH AD MH "Moona" 3/2010
kääpiöpinseri "Eve" 8/2006
(Viestiä on muokattu lauantaina, 24.04.2010 klo 21:50)

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: PK-LAJT - Lauantaina, 24.04.2010 klo 22:08  
+
0
^Juurikin noin. Paitsi mä en anna tuota nk. 'palautetta'. Ihan siksi, koska me ollaan vielä niin alussa ton asian kanssa, että koen vilkuilun enemmänkin omaksi, kuin koiran, virheeksi.

Mulla tuo koiran katsominen tuli jotenkin luonnostaan. Ollaan reenattu penskan sairaslomailujen takia puoli vuotta ihan keskenään (ja tästähän aikaa kului siis siihen makupalahoukuttelukömmähdykseen vaikka kuinka ja kauan. että ei me ihan näin hitaita olla :shifty:), ja jotenkinhan se piti nähdä että minne se koira oikein kurkkii. Varsinkin alussa. Nyt tietysti helpottaa jo sekin, että koiran asento on oikea ja sen pää tuntuu lonkan kohdalla kun se on oikein, eli ei edes tarvitse katsoa. Ja lisäksi ohjatuissa treeneissä kun on ne ulkopuoliset silmät antamassa palautetta :jjei:
(Viestiä on muokattu lauantaina, 24.04.2010 klo 22:09)

Katja_S

Katja_S
Viestimäärä: 277

VS: PK-LAJT - Lauantaina, 24.04.2010 klo 22:59  
+
0

kadi kirjoitti:

Meillä tosin koiralla tuntuu enemmänkin olevan sitä edistämistä, eli se tulee mun eteen. Tätä oon korjannu sekä oman kropan kiertämisellä, että palkkaamalla vaihtelevasti sekä oikealta että vasemmalta. Samalla saan koiraa suoraksi, koska toi eteentuleminenhan vinttaa sen ihan poikittain. Lisäksi pelaan muutenkin paljon omalla kropalla, nyt kun naksutin jätettiin pois, eli jos koira karkaa edelle hidastan, jos se jää jälkeen lisään vauhtia.


Vastailen vielä, kun paremmalla ajatuksella luen näitä juttuja läpi. :cool:

Meillä siis menee nimenomaan näin päin myös, koiralla niin vahva kontakti, että tahtoo poikittaa, pomputtaa ja edistää, kun tahtoo niin kovasti tapittaa silmiin. :roll: Mie en kiertäis omaa kroppaa, mutta palkkaisin aina vasemmalta ja koiran taakse. Palkkaan myös käännöksistä (heti kun koira kääntyny suoraksi) ja silloinkin niin, ettei pääse "pyörähtämään" väärin palkalle. Pidän palkkaa maassa ja vapautan koiran, kun seurautan poispäin palkasta = taaksepäin. Myös nuo temmonvaihtelut ja vasemmalle kääntyilyt auttavat. Monesti seurautan vain neliötä vasemmalle, tai täyskäännöksiä (koira kääntyy etukautta mulla). Jos ongelmaa katsekontaktissa, tekisin itsestäni ihan pellen, että koiraa kiinnostaa katsoa, ja palkkaus omasta suusta sylkemällä jne.

Toivottavasti jotain apua. (Ite kuitenki kohta samoissa pohdinnoissa, kun pitää alkaa tulevaa pentua opettaa.. :nauru:)
dobermanni Fi MVA HK3 TK1 BH Haun rotumestari 2011 "Riina" 7/2004
dobermanni HK1 BH AD MH "Moona" 3/2010
kääpiöpinseri "Eve" 8/2006

Rez

Rez
Viestimäärä: 1140

VS: PK-LAJT - Lauantaina, 24.04.2010 klo 23:06  
+
0

kadi kirjoitti:

Kuinka paljon seuruun aikana puhut koiralle? Ja katsotko koiraa, vai eteenpäin?



En löpise, naksutin antaa palautteen siitä mikä on oikein. Ja kyllä mä sitä koiraa katselen, pakkohan se on, mistä mä muuten tiedän onko se vinossa, poikittaako persus jne. En kuitenkaan nojaa koiran päälle tms. Siis kadi, palkkaatko koiran aina vasta baut 10 askeleen jälkeen?

Mulla on lähinnä se ongelma, että hitaassa käynnissä koira patoaa persustaan ja on tiiviisti, mutta nopeammassa vauhdissa (= normi kävelyvauhti) irtoaa kauemmas. Koitan saada videota ens viikolla, en oikein jaksa kuvailla tätä hommaa enää tekstillä. :heiluti:
Kukaan ei ole hyödytön - aina voi olla edes huonona esimerkkinä.

Katja_S

Katja_S
Viestimäärä: 277

VS: PK-LAJT - Lauantaina, 24.04.2010 klo 23:19  
+
0
^ Juu, vaihteleva palkkausväli ois parempi. Joskus yhden askeleen jälkeen, joskus kymmenen, joskus 50 jne.

Mulla ois jotain videoita meidän treeneistä ja avo-tottis videolla kokeestakin, mutten taida viitsiä pistää esille. :shifty:

Pari kuvaa talvitauon jäljiltä tämän kuun alusta.. Poikitus ja pomppu. :viheltel:








juoksusta maahanmeno



dobermanni Fi MVA HK3 TK1 BH Haun rotumestari 2011 "Riina" 7/2004
dobermanni HK1 BH AD MH "Moona" 3/2010
kääpiöpinseri "Eve" 8/2006

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: PK-LAJT - Sunnuntaina, 25.04.2010 klo 08:10  
+
0

Katja_S kirjoitti:

Jos ongelmaa katsekontaktissa, tekisin itsestäni ihan pellen, että koiraa kiinnostaa katsoa, ja palkkaus omasta suusta sylkemällä jne.



Jep. Tuota kyllä harrastan. Monesti meillä katsekontaktiongelmia on vasta muutaman toiston jälkeen, jos niitä on. Siihen auttaa yleensä tauko patukalla :) Mutta tarkennukseksi haluan kertoa, että koirani on 9kk uros. Eli kovin nuori (ja murrosikäinen) vielä. Siksi en halua siltä vaatia liikoja. Meillä on aikaa reenailla vielä vaikka kuin kauan ja haluan tehdä pohjat tarkasti palkalla ja sit ku tiedän että koira osaa ja kärsivällisyyttäkin on, alan vasta todella vaatia. En tiedä onko liian pehmeä tyyli jonkun mielestä, mutta meillä ainakin tuntuu toimivan, kun kokoajan edistytään. Niin ja itsekin olen aika aloittelija vielä teknisesti näissä liikkeissä.. :shifty:

Käännöksiä ei oo vielä hirveesti edes otettu. Lähinnä silloin kun tila loppuu kesken seuruun ja käännytään ympäri. Mutta en tiedä siinäkään vaadinko oikeaa tekniikkaa, käännän kuitenkin vaihtelevasti vasemman ja oikean kautta.

Rez kirjoitti:

En löpise, naksutin antaa palautteen siitä mikä on oikein. Ja kyllä mä sitä koiraa katselen, pakkohan se on, mistä mä muuten tiedän onko se vinossa, poikittaako persus jne. En kuitenkaan nojaa koiran päälle tms. Siis kadi, palkkaatko koiran aina vasta baut 10 askeleen jälkeen?



Meillä naksutin melkein pilasi ton seuruun. Joten siinä en osaa auttaa. Katsominen on joillekin koirille sitä nojaamista ja kuitenkin on häilyvää se oman kropan hallinta. Vaikka miten olisit tarkkana, jos käännät päätäsi vasemmalle(eli koiraanpäin) painosi siirtyy kuitenkin enemmän vasemmalle jalalle, tai sitten selkä menee jollain tapaa notkolle. Myös sun rintamasuunta muuttuu, koira saattaa esim. luulla, että "nyt käännytään vasemmalle". Koira huomaa pienetkin liikkeet, jopa sellaiset mitä itse ei huomaa :D Mutta tähänkin saat selvyyden sit ku näät itses videolta.

Mä en ole ihan varma olenko käsittänyt oikein, mutta sun koirasi on vissiin pinseri? Eikö se ole sen kokoinen koira kuitenkin, että sen pää tuntuu oikea-asentoisessa seuraamisessa reiden sivussa/edessä? Jos pää tulee syvemmälle, koira poikittaa, jos taas pää jää pelkästään sivulle, koira jää jälkeen.

Palkkaan vaihtelevasti. Aloitettiin sillä, että palkkasin yhden askeleen jälkeen. Sitten kahden, sitten neljän...jne. Koiran tason mukaan. Nykyään tuo 10 on aika perusmäärä, 20 on ehdoton maksimi mitä oon uskaltanu kokeilla. Mutta tehdään kyllä lyhyempiä ja pidempiäkin seuraamisia kuin tuo kymmenen ja otetaan pysähdyksiä väliin yms. Kuitenkin aina niin, että palkka annetaan liikkeen aikana, mutta koiralla on mahdollisuus pysähtyä puoleksi sekunniksi se makupala ottamaan. Sitten taas "seuraa" ja liike jatkuu.

Laita Katja_S videioita jos sulla sellasia on!! Niistä saa äärimmäisen hyviä vinkkejä itsellekin. Mulla ei videokameraa ole, mutta jos tän päivän reeneistä sais valokuvia voisin muutaman liittää.

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: PK-LAJT - Sunnuntaina, 25.04.2010 klo 09:56  
+
0
Minä voin laittaa pari videota. Ehkäpä muutkin sitten uskaltavat, kun eivät nämä tosiaan mitään priimaa ole :D Nämä ovat vuoden takaisia, pitäisi joskus käydä ottamassa uusia, kun muistaisi. Itse tajusin vasta tämän videon nähtyä, että kuinka helvatasti tuo edistää ja sitä ruvettiin sitten korjaamaan. Toki tuossa muitakin juttuja on, mitä on työstetty, mutta se oli sellainen suurin ylläri itselle. En ollut nimittäin tajunnut sitä ilman videota.

Rez

Rez
Viestimäärä: 1140

VS: PK-LAJT - Sunnuntaina, 25.04.2010 klo 10:24  
+
0

kadi kirjoitti:


Meillä naksutin melkein pilasi ton seuruun. Joten siinä en osaa auttaa.



No mä en kyllä naksutinta vaihda pois, se kun innostaa koiraa ja toimii hyvin. Oon vähän huono ottamaan onkeeni keskustelupalstoilta, jos en oo neuvojaa nähnyt luonnossa - tai edes kuvissa/videolla - työskentelevän koiransa kanssa (ja joka on sortunut juuri namihoukutteluun :shhh:). Ei, treenikaveri ei oo pinseri! :nauru: Austraaaalialainen kelpie.

Katja_S:n koiralla magee tekemisen meininki! Pk-puolella käsittääkseni arvostetaan enemmän juuri vietikästä ja tiivistä suoritusta, kuin säntillistä millintarkkuutta. Hienon näköistä. Sarahia joo eihän se lapa ihan polven kohdalla ollut :kieli:, mutta tarkan näköistä työtä koira silti teki.

Voi kakan kakka, tahdon sellasen pirun röyhkeen seuraamisen, ei mitään varovaista sipsuttelua.. Syytän pinseriä ja 70-luvun koulutusmetodeja saamistani traumoista.. Kunnes saan sen seuraamisvideon (jos sitä siksi vielä voi kutsua..) kyhättyä, niin tässä olis jotain "hieman" erilaista toimintaa.. Takapäänkäyttöharkkaa! Toim. huom. ihminen on kuumehöyryissä.
Kukaan ei ole hyödytön - aina voi olla edes huonona esimerkkinä.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 25.04.2010 klo 11:00)

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: PK-LAJT - Sunnuntaina, 25.04.2010 klo 11:03  
+
0
^en vissiin sanonutkaan että sun pitäs vaihtaa. Siihen mulla vaan ei oo vinkkejä. Mutta jos mun vinkit muutenkaan ei kelpaa, niin annan olla. Toivottavasti saatte seuraamiset kuntoon. Ei kelpie kovin vaikea motivoitava pitäs olla. Riemukas rotu :)

Rez

Rez
Viestimäärä: 1140

VS: PK-LAJT - Sunnuntaina, 25.04.2010 klo 11:21  
+
0

kadi kirjoitti:

Mutta jos mun vinkit muutenkaan ei kelpaa, niin annan olla.



Kyllä mä kaikkien vinkkejä kovasti luen ja mietiskelen, mutta jotkin asiat vaan voi tehdä tsiljoonalla eri tavalla.. Siksi olis kiva nähdä mitä tulosta ne tavat käytännössä on tuottaneet, ei siinä muuta. Tietty pari kuvaa nyt ei kerro ku sadasosan koirakon yhteistyöstä, mutta mielummin se ku lähteä itse 'hupsista vaan, eipäs toimikaan' -kokeilulinjalle.
Kukaan ei ole hyödytön - aina voi olla edes huonona esimerkkinä.

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: PK-LAJT - Sunnuntaina, 25.04.2010 klo 11:48  
+
0
Mä laitan niitä kuvia sit ku joku käy meidän reenit kuvaamassa. Mutta kyllähän sä varmaan kokeneena koiraihmisenä tiedät, ettei kaikki tekniikat vaan sovi kaikille ja suuresta informaatiomäärästä täytyy osata suodattaa omalle koiralle sopivimmat tekniikat, vaikka miten näyttäs toisen touhut kuvissa hienolta.

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 106
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545432
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 08:30)