Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Perjantaina, 16.04.2010 klo 14:05

PK-lajt

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 106

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: PK-LAJT - Torstaina, 29.07.2010 klo 15:24  
+
0
Oi miten äärimmäisen puhtaannäköistä suorittamista!! Ja ton ikäseltä koiralta.. Tsiisus, olen mykistynyt :eek:

Koira itsessäänkin on äärettömän kaunis... :love:

Ja vastausta vielä noihin noutoapuihin. Niin kyllä. Täytyy ehdottomasti vahvistaa tota palauttamista. Ja pitämistä. Meillä varsinaisesti ei mitään välttämättömiä koehaaveita ole, mutta tykkään tottiksesta kovasti ja pyrkimys on opettaa liikkeet puhtaiksi :)

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: PK-LAJT - Torstaina, 29.07.2010 klo 16:20  
+
0
Aivan kerrassaan kaunista katsottavaa tuo Moonan tottistelu! Ja istuu edessä niin hyvässä asennossa.
Meillä nuorimmaisen kanssa aloitettiin seuraaminen ensin imuttamalla. Nyt siitä on päästy ja olen palkannut naksula. Tarkoitus olisi siirtyä palkkaamaan patukalla,mutta jostain syystä se ei oiken suju. Koira kyllä on ihan sikana patukkaan,mutta kun laitan patukan kainalon ja lähden seuruuttamaan niin se jää jotenkin liian taakse seuraamaan. Se näkee varmaan patukan pään sieltä selkäpuolelta. Pitäisköhän yrittää niin,että pidän patukkaa oikealla kädellä jossain vasemman olkapään tienoilla?
Ollaan menossa elokuun puolivälissä Skogsterin Mian seminaariin kuunteluoppilaaksi. Sieltä varmaan saadaan taas uutta potkua treenaamiseen.

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: PK-LAJT - Torstaina, 29.07.2010 klo 19:59  
+
0
^Mie pidän patukkaa ihan oikeassa kädessä, sivulla, paikallaan niin ettei käsi heilu ja sotke koiran katsetta (joka ei ole kyllä vieläkään täysin vahva, mutta pikkuhiljaa) ja pointtina se että se tietää palkan tulevan, muttei näe palkkaa, koska minusta se on tätä ainakin häirinnyt jonkin verran vähäsen.

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: PK-LAJT - Torstaina, 29.07.2010 klo 20:17  
+
0
^^mulla patukka on treeniliivin patukkataskussa tai siinä tarranauhassa kiinni. Eli käytännössä 'roikkuu' vasemmasta olkapäästä ja 'huijaa' koiran katsetta oikeaan suuntaan :D Välillä toki treenataan ilman liiviä, jolloin palkkaan yleensä jollain muulla. Mutta toi kyttääminen on jääny junnulle päälle ja jos se ei nää patukkaa se tuijottaa mua, jotta 'mikäs on homman nimi?! missä palkka?' :P
(Viestiä on muokattu torstaina, 29.07.2010 klo 20:18)

Katja_S

Katja_S
Viestimäärä: 277

VS: PK-LAJT - Lauantaina, 07.08.2010 klo 19:02  
+
0
Pitää käydä vain kertomassa: Riina FI MVA, oli tänään ROP Nokialla ja sai vikan sertinsä. :)
dobermanni Fi MVA HK3 TK1 BH Haun rotumestari 2011 "Riina" 7/2004
dobermanni HK1 BH AD MH "Moona" 3/2010
kääpiöpinseri "Eve" 8/2006

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: PK-LAJT - Lauantaina, 07.08.2010 klo 19:51  
+
0
^onnea!!!!! :jjei:

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: PK-LAJT - Lauantaina, 14.08.2010 klo 18:31  
+
0
Mä en tiedä kuuluuko tää tälle puolelle, mutta kun puhuitte noista kapuloista, niin mulla on nuoremman kanssa se ongelma, että se palkkautuu erinomaisen hyvin leluista, patukoista yms. mutta sen jälkeen kun se saa sen kerran palkaksii, niin vaikka piiloittaisin sen treeniliivin taskuun, sen keskittyminen on tipotiessään. Sen mielessä on vaan "lelu, lelu, lelu" ja mistään keskittymistä vaativasta (esim. tokosta) ei tule mitään. Agilityssä se toimii hyvin, koska siellä se malttaa odottaa, että kun mä meen tän putken läpi, mä saan sen lelun mutta esim. tokossa sen maltti ei vaan riitä.

Kannattaako mun palkata sitä namilla ja vasta pätkän päätteeksi antaa sille patukka riepoteltavaksi. Ja jos odottaa vaikka muutaman minuutin ja sitten ottaa patukan pois...
Kun esimerkiksi kun pyydän tämän jälkeen sivulle, se ei voi tulla kun tietää patukan olevan treeniliivin takataskussa.

Miltä mun kannattaisi tehdä?
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010

visko

visko
Viestimäärä: 138

VS: PK-LAJT - Sunnuntaina, 15.08.2010 klo 10:15  
+
0
Mitenkäs muuten esim. jäljessä yleensä opetetaan kepin ilmaisu maahan menemällä? Minulla on etsimisestä kovasti tykkäävä koira, jolle tällä hetkellä on nouto se ainut ilmaisu jonka tietää. Ajattelin vaihteeksi opettaa sille nyt jotain oikeasti hyödyllistä, eli etsimään kanttarellia.:kieli: Ja vaikka se nyt sinällään olisikin ihan näppärää opettaa se saman tien keräämään sienet koppaan, niin en nyt kuitenkaan halua mennä ihan niin pitkälle, vaan toiveissa olisi vaan keräyspaikan osoittaminen.

Me tässä muutama päivä sitten aloitettiin kokeilu ostetuilla sienillä. Koira etsii kyllä ihan kivasti, mutta koittaa noutaa ja samalla muhjaa herkät sienet. Nyt olen sisällä piilottanut niitä mukin sisään ja koittanut opettaa vaan tätä maahan menoa, mikä onnistuu jos nokka ei tosiaan siihen mukiin mahdu (koittaa joka kerta). Lisäksi mun pitää olla ihan vieressä, koska jos muki on yhtään etäämmällä koira käy sitä tökkäämässä ja palaa viereeni makaamaan. Tai kääntää sen ympäri ja noutaa. Tai ei hiffaa ollenkaan ja noutaa jonkun lelun.:shifty: Pitäisikö vaan jatkaa opettelua muki koiran ja minun välissä vai onko tähän joku "oikea" tapa?

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: PK-LAJT - Sunnuntaina, 15.08.2010 klo 17:52  
+
0
Maahanmenoilmaisua voidaan opettaa mm. herkkukipon avulla. Eli otetaan joku kannellinen muovikippo, jonne laitetaan jotain voimakkaasti tuoksuvaa herkkua. Kippo lattialle ja kun koira takuulla siitä kiposta kiinnostuu, niin samalla hetkellä, kun koiran nenä koskettaa kippoa, annetaan rauhallinen käsky 'maahan'. Kun koira menee, kippo auki niin että koira saa syötyä herkut.

Kun koira ymmärtää touhut kipon kanssa, voidaan siirtyä toisiin esineisiin. Ja kun takana on tarpeeksi toistoja, käskyäkään ei enää tarvita.

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: PK-LAJT - Torstaina, 19.08.2010 klo 22:14  
+
0
Onko täällä suojelun harrastajia? Meidän juniorista on ilmennyt huomattavan hyviä piirteitä lajia ajatellen ja kiinnostaisi kyllä tutustua lajiin ja sen harrastajiin paremmin. Onkohan suojeluharrastajilla omaa foorumia?

norruska

norruska
Viestimäärä: 236

VS: PK-LAJT - Torstaina, 19.08.2010 klo 22:21  
+
0
Meillä aloitetaan suojeluntreenaileminen. Aiemmat koirat olleet suojelukoiria ja tosta paljastui ominaisuusarvioinnissa parempi kuin ykskään aiemmista on ollut, joten meillä lähdetään kentälle. Ja tosta meinas tulla kotikoira sen takia kun se on niin kova ettei musta esimerkiks oo lähteen sen kanssa kentälle ;) Mut nyt rupeen kyllä käymään sen kanssa kentällä mukana, kun äiti lähtee, pääsee katselemaan sitten että miten ton kanssa suojelu aloitetaan yms.
Mun tietääkseen ei oo mitään suojeluharrastajien foorumia, mut hihkase jos löydät jostain! :--)

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: PK-LAJT - Perjantaina, 20.08.2010 klo 09:47  
+
0
^pistätkö mulle norruska yksityisviestinä missäpäin treenaatte ja millä maalimiehellä on purut?

Ursula

Ursula
Viestimäärä: 322

VS: PK-LAJT - Perjantaina, 20.08.2010 klo 12:22  
+
0
Ei taida olla varsinaisesti suojeluun keskittynyttä foorumia, mutta mm. käyttöbelgien sivuilla on keskustelupalsta, spk-infolla on omansa ja noissa on ihan taatusti suojelun kaikista osa-alueista juttua.

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: PK-LAJT - Perjantaina, 20.08.2010 klo 12:35  
+
0
Noi rotufoorumit yleensä vaan vaatii kyseisen järjestön jäsenyyden.. Ainakin saksanpaimenten puolella.. Mitenköhän on, ottaako noi rotujärjestöt ns. vääränrotuisia treeneihinsä? Keskisuomen riiseniporukka on äärimmäisen pieni, eikä tällä alueella rotujärjestöä edes käytännössä ole. Mitään toimintaa ei ole järjestetty iäisyyksiin.

Muoks. Käyttöbelgi-infon rekisteröitymisohjeesta:
'Sähköpostiosoitteeksi eivät kelpaa ilmaismailiosoitteet, kuten gmail.com, hotmail.com, suomi24.fi, netti.fi, luukku.com... Niistä tulevat rekisteröitymiset lempataan samoin tein ilman sen kummempia käsittelyitä, eikä mitään viestiä hylkäämisestä tule.'

Kiitos. Kun en käy koulua, eikä ole työpaikalla mitään sähköpostiosoitetta, niin ei varmaan sit tarvi osallistua.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 20.08.2010 klo 12:40)

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: PK-LAJT - Lauantaina, 21.08.2010 klo 10:00  
+
0
Mekin päästiin kokeilemaan saalispuruja kasvattajan leirillä. Oli tosi hauskaa. Koiruus oli ihan innoissaan kun sai käydä kiinni purutyynyyn. Laji on kyllä tosi vaativa ja koiran hallinta täytyy olla kunnossa. Hattua nostan lajin taitaville harrastajille!
Meiltä tämä laji taitaa valitettavasti jäädä yksinkertaisesti ajan puutteenkin vuoksi. Ja asiansa osaava maalimies on tässä lajissa kaiken a ja o.

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: PK-LAJT - Lauantaina, 21.08.2010 klo 10:07  
+
0

belgilö kirjoitti:

Laji on kyllä tosi vaativa ja koiran hallinta täytyy olla kunnossa. Hattua nostan lajin taitaville harrastajille!


Niin onkin. Siksi haaveissa olis nyt päästä ensin pällistelemään jonkun porukan treenejä, ja haastattelemaan lajin harrastajia, jotta näkis onko itsestä tosiaan siihen touhuun. Noita koetilanteita seuratessahan kaikki näyttää niin helpolta... :shifty: Ja sit jos vielä näyttää siltä, että omat rahkeet riittävät, niin sit koira näytille. Ja jos maalimies on sitämieltä, että koirastakin lajiin on, niin sit kysellään paikkaa treeniporukassa ;)

Ja sit on myyty koko elämä sille harrastukselle... :cool:

Hallinta täytyy toki olla kunnossa, mutta sitähän treenataan kokoajan paremmaksi ihan siinä missä kaikkia muitakin suojelun osa-alueita harrastuksen edetessä. Ainakin mitä nyt tällä hetkellä olen nuita maalimiehiä haastatellut.

Kokenut ja ennenkaikkea koiralle sopiva maalimies on tosiaan purujen tärkein osanen. Sitä etsiessä.. :nauru:

Noz

Noz
Viestimäärä: 276

VS: PK-LAJT - Lauantaina, 21.08.2010 klo 11:35  
+
0
^ Soitteleppa Kadi oman alueen maalimiehille ja pyydät päästä katsomaan treenejä ja testaamaan oman koiran ominaisuuksia. SPL:stä en tiedä, mutta kyllä meillä ainakin useampaan porukkaan on tervetulleita ns. "vääränkinrotuiset". Treenikaveri käy myös riiseninsä kanssa.

Täältä löytyy kortilliset maalimiehet: http://www.palveluskoiraliitto.fi/kilpailuavustajat.htm

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: PK-LAJT - Lauantaina, 21.08.2010 klo 13:38  
+
0
^kiitos Noz! Täytyy ehdottomasti soitella :)

No ihan lähiympäristöstä ei ketään ollut (niinkuin arvata saattoi) mutta vanhan tallituttavan mies oli listalla :nauru: Mikä miellyttävä yhteensattuma.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 21.08.2010 klo 13:42)

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: PK-LAJT - Lauantaina, 21.08.2010 klo 15:38  
+
0
Muoks. Typerä kysymys pois :D Homma selvis kun vähän ajatteli, ja kokeili... :ttou::nauru:
(Viestiä on muokattu lauantaina, 21.08.2010 klo 16:35)

Ursula

Ursula
Viestimäärä: 322

VS: PK-LAJT - Sunnuntaina, 29.08.2010 klo 20:36  
+
0
spk-info ei ole minkään rotujärjestön foorumi, kuten ei taida olla käyttöbelgienkään foorumi :)

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 106
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28166
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6324
Viestejä yhteensä545663
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään4
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.04.2024 klo 09:45)