Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Torstaina, 27.05.2010 klo 20:53

Pyöräily koiran kanssa

Siirry sivulle: 1 ... 11 12 13

banaani

banaani
Viestimäärä: 2252

VS: PYöRäILY KOIRAN KANSSA - Lauantaina, 19.07.2014 klo 03:00  
+
0
Tänä kesänä ollaan aloitettu Eikarin kanssa pyörälenkit ja vitsit että me molemmat tykätään siitä kovasti! Viime vuonna me juoksulenkkeiltiin ahkerasti, mutta reväytin pohkeeni syksyllä aika pahasti eikä se ole vieläkään oikein entisellään, joten mielellään vaihdoin juoksun pyöräilyyn :hymy:

Kokeilin ensin joustohihnan kanssa ja Eikka valjastettuna, mutta aikas nopeasti siirryin siihen että Eikar juoksee vapaana pyörän vierellä. Vapaana juokseminen tuntuu toimivan minulle paljon paremmin kun ei tarvitse pitää hihnaa kädessä. Onni on asua paikassa mistä lähtee monta kymmentä kilometriä pururatoja aivan kodin läheltä! Kaikkein parasta on kuitenkin nähdä kuinka Eikar nauttii juostessaan oikein sydämensä kyllyydestä :nauru:
papillonmix Veeti 9/10
islanninlammaskoira Eikar 5/12
blogi

Bigielma

Bigielma
Viestimäärä: 30

VS: PYöRäILY KOIRAN KANSSA - Tiistaina, 05.08.2014 klo 11:49  
+
0
Hei!
Me aloittetiin myös tällä kesällä Bigin kanssa aloittettiin pyörälenkkeily. Bigi tykkää juosta pyörän vierellä. :)
Moi

Liinuska

Liinuska
Viestimäärä: 1312

VS: PYöRäILY KOIRAN KANSSA - Maanantaina, 25.05.2015 klo 12:07  
+
0
Onkos täällä tyyppejä jotka pyöräilis koirien kanssa ihan niinkun enemmänkin?

Me ollaan tässä kevään aikana alettu opettelemaan vetopyöräilyä muutamia kertoja. Tara on tajunnut vetoidean, mietin vain minkälaisia matkoja sitä uskaltaa 9kk ikäisen kanssa mennä- koiran ehdoilla tietenkin? Kaveri on päästelyt jo 6-10kilsan lenkkejä samanikäisellä malillaan. Itse olen maksimissaan mennyt reilun 4km lenkin (tänään) johon kuului myös taukoja ja kävelypätkiä. Varusteina meillä toimii huskyvaljaat ja joustoliina.

Jotkuthan sanoo että sitten kun kasvut on kasvettu, uskaltaisin väittää että täällä aikapitkälti kasvut on kasvettu- ainakin korkeussuuntaan. Jotkut taas sanoo että hyvä ikä alotella pikkuhiljaa, etenkin kun kyseessä kevyt ja kestävä rotu.
Malinois narttu RP Stara s. 9.9.2014 "Tara"

Rottweiler uros Roni s. 1.2.2011 - 1.12.2014
(Viestiä on muokattu maanantaina, 25.05.2015 klo 12:18)

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: PYöRäILY KOIRAN KANSSA - Maanantaina, 25.05.2015 klo 15:36  
+
0
Minä en kuulu kysymiisi tyyppeihin, mutta sanon silti, että omaan korvaan kymmenen kilometrin pyörälenkit 9-kuukautisen koiran kanssa kuulostaa aika paljolta -oli kuinka mali tahansa.. En mä tiedä, saako sillä koiraa rikki, mutta mikä kiire..? :mietiskel: Se on kuitenkin ihan kamalan yksipuolista liikuntaa ja nuoren koiran olis parempi kasvattaa kuntoaan, lihasmassaansa ja ketteryyttään vapaana juosten.

Tommoset puolenkymmenen kilometrin lenkit pausseineen ja kevyempine osuuksineen, mitä sä oot tehny, kuulostaa paljon paremmalta harjoittelulta noin nuoren koiran kanssa.

Mutta niinku sanoin -minä mistään tiiä.. :nauru:
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

Kettuprinssi

Kettuprinssi
Viestimäärä: 2473

VS: PYöRäILY KOIRAN KANSSA - Maanantaina, 25.05.2015 klo 17:56  
+
0
Me pyöräillään epäsäännöllisen säännöllisesti, hieman lämpötilasta ja kosteudesta riippuen. Harkat aloitettiin Maran ollessa 9 kk ikäinen, juosten vetovyössä 1-2 km taukoillen ja kehuen kun veto onnistui. Matkaa pidennettiin hiljalleen 4-5 kilsaan juosten, taukoillen ja kehuen. Vauhti oli 6-15 kmh luokkaa, mentiin hiljakseltaan ja mentiin lujempaa. Kelkkailla ehdittiin kaksi kertaa, lumitilanne oli surkea täällä Helsingissä. Pyörän selkään menin Mara vetovaljaissa toisen manssin kanssa pari kuukautta sitten. Nyt tehty kolme 7,5 kilsan matkaa pyörräillen, koiralla ikää nyt 14 kk. Tarkoitus tuplata matka syksyyn mennessä. Tähdätään AD-kokeeseen kun ikää ja kuntoa on tarpeeksi ja se on se 20 km 12-15 kmh suoritettava. Toki siis treenataan vedon lisäksi erikseen pyörän vierellä ravaamista.

Mut kivaa on ja junnu nauttii. :D En mä sen kanssa jaksa oikein hölkätä, mut pyöräily sentään onnistuu. Koira pientareen puolella, niin ei haittaa kaupungissakaan huristelu.
Seropi 2/2000-12/2016
Manteru 3/2012
Manteru 3/2014
Mantern 2/2017

Heartshaped

Liinuska

Liinuska
Viestimäärä: 1312

VS: PYöRäILY KOIRAN KANSSA - Maanantaina, 25.05.2015 klo 18:00  
+
0
Kyselin ihan lajissa kisaavalta mielipidettä niin aikalailla samaa kilsamatkaa se suositteli, koiran mukaan tietenkin, kun mitä tänään tein. Verkat erikseen, että ei välttis tarvitse taukoja JOS koira jaksaa eikä sitä vedetä ihan piippuun.
Malinois narttu RP Stara s. 9.9.2014 "Tara"

Rottweiler uros Roni s. 1.2.2011 - 1.12.2014

Miips

Miips
Viestimäärä: 239

VS: PYöRäILY KOIRAN KANSSA - Maanantaina, 13.07.2015 klo 21:35  
+
0
Olisikohan Kurko ollut about 4kk kun aloin laittamaan sitä hölkkäämään pyörän vierellä (aina mentiin hihna löysänä).
Aluksi mentiin about 2km luokkaa, mutta siinä vaiheessa kun Kurko oli 6kk, tuli meillä päivässä yleensä n. 8km täyteen. Tämä siis aina semmosta jolkottelu-hölkkävauhtia.

Helposti se Kurkolta sujui, jaksoi kyllä fyysisesti. Itse asiassa siinä se ongelma olikin, Kurko alkoi vaatimaan aina vaan pidempiä lenkkejä väsyäkseen. Se touhu lähti minulta lopulta aivan lapasesta ja koira joutui jatkuvalle ylidraiville roikkuessaan minun perässäni kun poljin sinne sun tänne. Kyllä siitä koira kärsi, vähintäänkin henkisesti, kun ei koskaan saanut kunnolla levättyä. Fyysisesti ei onneksi mitään luustovikoja tai nivelvikoja tullut, mutta en tiedä oltiinko vain onnekkaita tässä suhteessa.

Mielestäni (ja kantapään kautta opittuna, todellakin) tällainen määrä on aivan turhan paljon niin nuorelle koiralle kun mitä Kurko ainakin oli.
Minun tilanteessa koira kärsi ja lopputulos minun kohdallani olikin se, että itkien etsin Kurkolle paremman kodin, missä sille löytyy aikaa myös rauhoittua ja hengähtää kunnolla.

Parempi olisi ollut aloittaa pyöräily paljon myöhemmällä iällä, eikä varsinkaan kasvattaa matkaa niin äkillisesti ja runsaasti kuin minä tein.

  Siirry sivulle: 1 ... 11 12 13
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545431
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään9
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.03.2024 klo 21:45)