Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Torstaina, 27.05.2010 klo 20:53

Pyöräily koiran kanssa

Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 13

Cressie

Cressie
Viestimäärä: 319

VS: PYöRäILY KOIRAN KANSSA - Maanantaina, 09.07.2012 klo 07:31  
+
0
Kiitos Rutturock! :) Springeri menee nyt hankintalistalle sitten. :)
Bordercollie Troilus 28.11.2010
Beauceron Jago 6.6.2014
blogi

JuF

JuF
Viestimäärä: 205

VS: PYöRäILY KOIRAN KANSSA - Maanantaina, 09.07.2012 klo 15:54  
+
0
Jos toi springeri tarkoittaa tarkoittaa sitä pyörään kiinnitettävää tankoa johon koira tulee kiinni, niin me hommattiin sellainen. On kyllä tosi kätevä, kun koira pysyy turvallisella kohdalla pyörän vierellä ja ei tosiaan tunnu pyörässä paljon nykäykset. Jos koira vetäisi liinat kiinni niin uskoisin, että koiraan itseen siinä sattuisi enemmän, koska pyörä nykäisee koiran peräänsä eikä suinkaan pysähdy kuin seinään. Kannattaa siis aloittaa varovaisesti ja hitaammalla vauhdilla, ettei koiralle käy pahasti :)

piiskahäntä

piiskahäntä
Viestimäärä: 745

VS: PYöRäILY KOIRAN KANSSA - Tiistaina, 10.07.2012 klo 13:51  
+
0
En muista olenko tähän ketjuun kommentoinut, mutta meillä on ollut springer käytössä jo parikymmentä vuotta ja on kyllä erinomainen laite. Neljää eri koiraa on juoksutettu sillä eikä koskaan mitään ongelmia. (Eihän noita suomenajureita oikein itse juoksemalla saakaan väsytettyä, kun energiaa olis juosta joka päivä vaikka pari tuntia. :nauru: ) Vaikka lähtisi rusakko edestä jostain ojanpientareelta niin koira ei saa kiskottua pyöräilijää nurin. Voimaa on kuitenkin tuolla juniorillakin melko lailla -mieskin saa pidellä ihan tosissaan hihnasta kiinni jopa jalkaisin ollessa ettei horju perästä, jos Tito löytää tuoreen jäljen tai jopa näkee jäniksen. (Ja ukollakin sentään on massaa 120+kg... :eek:) Springeri tasoittaa ne mahdolliset vetäisyt ja nopeasti koira myös oppii, että sen kanssa juostaan eikä pysähdellä nuuskimaan joka ruohonkortta. Tarpeillakäyttö on viisasta ennen kuin lähtee varsinaisesti lenkille. Ja tietysti aluun lyhyitä matkoja vain.
"Sitä saa mitä vahvistaa."

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: PYöRäILY KOIRAN KANSSA - Lauantaina, 21.07.2012 klo 21:27  
+
0
Tänään hoksattua: Käpy suussa juostaan kovempaa :nauru: Minkähän kapulan mä sille sitoisin suuhun seuraavalla kerralla, niin on kuin ohjus jo kotiovelta lähtiessä.:cool:

Dara

Dara
Viestimäärä: 269

VS: PYöRäILY KOIRAN KANSSA - Maanantaina, 10.09.2012 klo 17:12  
+
0
Meillä nyt ensimmäistä kertaa Pepin toipumisen jälkeen käytiin pyöräilemässä ja oli hauskaa päästä pitkästä aikaa polkemaan koiran kanssa! :hymy: Meni oikein kivasti ja koiralla heilui häntä koko matkan ajan:peukku:
Jollekin olet se täydellinen, puuttuva pala elämästä

mysterious

mysterious
Viestimäärä: 843

VS: PYöRäILY KOIRAN KANSSA - Keskiviikkona, 12.09.2012 klo 12:25  
+
0
oon alottanu pyöräilyn tänä syksynä mun 6v seropin kanssa, pyöräillessä se on aina hihnassa. ei oo mitään ongelmia toisten koirien ohituksessa mutta oravat tuottaa viel ongelmia. yleensä poljen kauemmas tietylle metsäalueelle ja siellä sitten vapaana juoksua. päivittäin pyöräillään.
the past should be left in the past, otherwise it can destroy your future.
live life for what tomorrow has to offer, not for what yesterday has taken away.

miusku88

miusku88
Viestimäärä: 4

VS: PYöRäILY KOIRAN KANSSA - Perjantaina, 14.09.2012 klo 04:10  
+
0
Hommasin juuri itselle pyörän sijaan kick biken(sport 4G),jolla juoksuttaa koiria.
ajatus lähti siitä,että kun tuo U on sen verran iso ja vahva,ja meillä tässä näitä pien eläimiä pyörii (jänikset,siilit tms),niin olisi turvallisempaa mennä kun "maavara" olisi matalemmalla.
Juoksuttamiseen käytän kaupungissa vyötä+joustohihnaa,mutta tarkoitus olisi hommata lisävarusteena vetoadapteri..voi sitten hiekkateillä antaa koiran vetää (hyvää harjoitusta talvea varten kun sitten harrastetaan koirahiihtoa).
Harkitsin myös talveksi saman sarjan potkukelkka mallia
ja siihen sitten lisävarusteena jarrumattoa.
Itse olen tässä vehkeessä huomannut positiivisena,että saan itse paljon enemmän liikuntaa ja käy useampiin lihaksiin kuin tavallisella pyörällä sotkeminen :)
I have come to believe over and over again that what is most important to me must be spoken, made verbal and shared, even at the risk of having it bruised or misunderstood.

Bokseri, Livia
Bokseri, Ukko
Muistoissa: Bokseri,Quandt
(Viestiä on muokattu perjantaina, 14.09.2012 klo 04:16)

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: PYöRäILY KOIRAN KANSSA - Torstaina, 20.09.2012 klo 17:15  
+
0
Mä ajattelin nyt ottaa ton nuoremman energiakimpun kanssa kokeiluun säännölliset pyöräilylenkit, koska Melvinillä on ehtymättömät energiavarastot ja tekemisen puute johtaa yksin ollessa tavaroiden tuhoamiseen.

Pyöräily tulee siis kaiken normaalin tekemisen (temppuilu, nenätyöskentely, kävelylenkit) ja liikunnan (koirapuistoilu) päälle, mutta kysymys on se, että kuinka paljon koiraa uskaltaa juoksuttaa pyörän vieressä?

Esimerkiks tänään tein n. 20min / 4km(?) lenkin, jonka aikana koira joutui laukkaamaan periaatteessa koko ajan (käytännössä päästin sen kuitenki muutaman kerran pissalle ja oli siinä joku lyhyt ravipätkäki). Kotiin päästyä se ei edes puuskuttanu tai läähättäny ja olis ollu valmis riehumaan Martti-koiran kanssa, joten enemmän uskaltais varmasti tehdä. Kotiin jätin rauhallisen, nurkassa nukkuvan koiran (Melvin ei siis enää ollut juoksemisen jälkeen ylikierroksilla tms), mutta viiden tunnin yksinolon jälkeen sohvatyynyistä oli täytteet ympäri kämppää..

Kuinka pitkiä / kovatempoisia lenkkejä uskaltaa tehdä ja kuinka monta kertaa / viikko? Pohjakunto on siis kunnossa ja koira saa paljon muuta, matalan vireen tekemistä ja vapaata liikuntaa.
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

Kukikas

Kukikas
Viestimäärä: 78

VS: PYöRäILY KOIRAN KANSSA - Tiistaina, 02.04.2013 klo 07:36  
+
0
^ Varmaan kannattaa mennä ihan sen mukaan mitä koira näyttää jaksavan. Lyhyempiä lenkkejä aluksi ja pari "lepopäivää" (muuta aktiviteettia) välissä. Tuo 4km kuulostaa ihan hyvältä aloituspituudelta jos koiralla on peruskunto ok.

Me aloiteltiin pääsiäisenä pyöräilykausi, on se niin kivaa! :hymy: Koirat olivat innoissaan, harmi vaan etteivät hiekkatiet ole vielä kunnolla sulaneet. Tällä viikolla saan toivottavasti uuden pyöränkin.
A Siberian is not your whole life, but makes your life whole.

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: PYöRäILY KOIRAN KANSSA - Tiistaina, 02.04.2013 klo 20:10  
+
0

sändi kirjoitti:


Kuinka pitkiä / kovatempoisia lenkkejä uskaltaa tehdä ja kuinka monta kertaa / viikko? Pohjakunto on siis kunnossa ja koira saa paljon muuta, matalan vireen tekemistä ja vapaata liikuntaa.



Jos pohjakunto on kunnossa, kyllä minä ainakin uskaltaisin aikuisella koiralla 10 km lenkkejäkin tehdä, kunhan tietty vauhti on sopiva. Koiran käytöksestä näkee aika hyvin lenkin aikana kuinka paljon se jaksaa. Lähtisin joka tapauksessa siitä liikkeelle että tunnet koirasi ja näet itse sen käytöksestä mikä on tarpeeksi. Aluksi kannattaa lähteä juuri noista lyhyemmistä lenkeistä mutta jos tuo neljä kilometriä ei selvästikään ollut liikaa eikä koira osoita minkäänlaisia väsymyksen merkkejä, sitten kyllä kasvattaisin ihan reilusti matkaa. Itse suosittelen että lisäät ensin matkaa, sitten vasta nopeutta.

Me tehtiin eilen kevään ensimmäinen pyörälenkki. Sellaiset 9,6 km mentiin aika kevyellä vauhdilla, niin että kumpikin koira pysyi vielä hyvin mukana. Tulomatkalla vähän himmailtiin ja tultiin kevyttä ravia kun ei tuo seniori enää jaksanut kovempaa vauhtia. Vielä viime kesänä se meni pidemmätkin lenkit ilman ongelmia mutta alkaa vanhuuden merkit näkymään. Tai voi olla lääkityskin. Taidetaan kuitenkin jatkossa tehdä niin että tehdään vauhdikkaammat pyörälenkit pienen kanssa ja vanha saa hoitaa juoksupuolen kun siihen taas ei oma kunto riitä niin pitkälle että saisi pienemmän koiran väsytettyä.
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: PYöRäILY KOIRAN KANSSA - Keskiviikkona, 03.04.2013 klo 10:30  
+
0
Mä tosiaan kokeilin syksyllä pyöräilyä koiran väsyttämistarkoituksessa, mutta se ei oikein toiminu. Koira oli valjaissa ja sillä oli lupa vetää mua. Jo parin kerran jälkeen se tajuskin, että valjaat+pyöräily=jotain superrr-siistiä ja se kuumui jo ennen lähtöä, kiskoi ihan hulluna ja nautti joka hetkestä. Toi kuumuminen toi vaan mukanaan sen, että se alkoi oikein etsiä muita koiria ja räyhättävää ja ohituksista tuli jotain aivan kamalaa. Pyöräilylenkit ei siis tosiaankaan rauhoittanu tota mun energiapakkausta vaan päinvastoin ne vaan lisäs kiihtymystä. Koska 10-20 kilometriäkään ei olis M:lle fyysisesti mikään haaste tai rasite, niin mä aion jatkossa väsyttää koiraa muilla tavoilla.

Pyöräily ja se vauhti oli kuitenkin sekä mun että koiran mielestä mahtavaa, niin pitää ehdottomasti kokeilla sitä uudestaan harrastusmielessä, kunhan lumet sulaa. Mä en vaan ole vielä päättäny, pitäiskö mun laittaa koiralle panta (tai jopa ihan kuonopanta), aloittaa melkein kävelytahdilla, vaatia nättiä käytöstä ja muuttaa koiran mielentila pyöräilyn suhteen niin, että se olis semmosta sunnuntaijolkottelua VAI jatkaa valjeiden kanssa ja antaa koiran vetää kunnolla. Tästä lähtee hyvät hiekkatiet, joissa tota jälkimmäistä vois harrastaa turvallisesti, ohitukset välttäen. Jos viitsin, niin voisin tietenkin tehdä molemmat..
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: PYöRäILY KOIRAN KANSSA - Keskiviikkona, 03.04.2013 klo 15:00  
+
0
Miten vetämistä kannattaisi lähteä toteuttamaan? Mulla on pyörän edessä pari kymmenkiloista agikoiraa, joilla on kohtuullisen hyvä kunto jo ennestään. Oon Jedin antanut vetää sellaisia max 20 metrin pätkiä silloin, kun vauhtia on jo ennestään ollut kohtuullisen paljon. Olisi kuitenkin tehokas liikuntamuoto toi vetäminen, mutten halua ruveta liian raskaasti tekemään.
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: PYöRäILY KOIRAN KANSSA - Keskiviikkona, 03.04.2013 klo 15:33  
+
0
^Canicross keskustelussa oli hyviä vinkkejä vetämisen opettamiseen :hymy:
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: PYöRäILY KOIRAN KANSSA - Torstaina, 11.04.2013 klo 20:33  
+
0
Käytiin tänään 6km lenkillä. Jedi oli into päällä ja Raxu ei oo oikein hiffannut vielä jutun juonta. Pitäisi ruveta miettimään reittejä ja tutkimaan Google Mapsia uusien reittien löytämiseksi. Musta on huomattavasti kivempi pyöräillä sellaista ns. maantien varren kävelytietä, missä ei tule niin paljon ihmisiä vastaan.

Millaiset tavoitteet teillä on kesän pyöräilyihin? Mä ajattelin päästä 1-2 kertaa viikossa pyöräilemään. Pikkuhiljaa jos saisi nostettua tota matkaa. Missä suhteissa matkaa uskaltaa nostaa? ootteko tehnyt millaisia alkulämmittelyjä ja jäähdyttelyjä pyöräillessä? Entä mikä on ollut teidän pisin matka, jonka ootte polkenut koiran kanssa ja millainen treeni on ollut alla.
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

Lusu

Lusu
Viestimäärä: 257

VS: PYöRäILY KOIRAN KANSSA - Perjantaina, 12.04.2013 klo 08:03  
+
0

sändi kirjoitti:

Jo parin kerran jälkeen se tajuskin, että valjaat+pyöräily=jotain superrr-siistiä ja se kuumui jo ennen lähtöä, kiskoi ihan hulluna ja nautti joka hetkestä. Toi kuumuminen toi vaan mukanaan sen, että se alkoi oikein etsiä muita koiria ja räyhättävää ja ohituksista tuli jotain aivan kamalaa. Pyöräilylenkit ei siis tosiaankaan rauhoittanu tota mun energiapakkausta vaan päinvastoin ne vaan lisäs kiihtymystä. Koska 10-20 kilometriäkään ei olis M:lle fyysisesti mikään haaste tai rasite, niin mä aion jatkossa väsyttää koiraa muilla tavoilla.



Laita koira maahan ennen lähtöä ja vaadi sitä pysymään siinä niin kauan kuin annat lähtökäskyn (mennään tms). Se on koiralle ensimmäinen merkki, että sinä johdat tätä menoa (vaikka perässä tuletkin=).
Muille koirille ei myöskään ole sallittua rähjätä lenkin aikana. Se onkin sitten monesti helpommin sanottu kuin tehty. Reagoi jo koiran ensimmäisiin merkkeihin, kun se huomaa lähestyvän koiran ja terästää korviaan ja alkaa tuijottaa. Tiukka kielto, jolloin koiran tulee lopettaa tuijotus.
Itse olen huomannut hankalaksi sen kun koiralla on mahdollsiuus kaartaa toista koiraa kohti. Jos se niin tekee niin annan käskyn takaisin reunaan. Joskus hihnat kahden koiran kanssa ovat jo solmussa tai pyörän edessä jolloin on pakko pysähtyä. Silloin pyrin toimimaan rauhallisen määrätietoisesti ja ne siirtyvät reunaan, mutta pysähtymisen se joskus vaatii.

Kukikas

Kukikas
Viestimäärä: 78

VS: PYöRäILY KOIRAN KANSSA - Perjantaina, 12.04.2013 klo 12:29  
+
0
Me ollaan pyöräilty nyt kevään aikana ehkä viitisen lenkkiä. Melkein voisin sanoa että yli odotusten on mennyt tämä pyöräkauden avaus! Hukka on innostunut oikein tosissaan ja juoksee hyvällä temmolla koko lenkin, huomattava muutos syksyyn siis. Jemma on sellainen tasainen suorittaja vaikka nyt kaikki tekeminen kärsiikin vähän teini-iästä. Alkuviikosta se kiskoi mut ojaan kun näki ihanan lintuparven (linnut ovat aina olleet sen heikko kohta), en sentään kaatunut ja koirakin tuli ojasta nopsaan ylös kun komensin. Mahtoi olla hauskaa ohiajavilla kun meikäläinen kömpii sieltä ojasta pää kiukusta punaisena! :nauru:

Kesällä me mennään koirien ehdoilla, ehkä kaksi kertaa viikossa pyörälenkit. Jos vanhat merkit paikaansa pitää niin Hukkaa ei kesällä kiinnosta juuri muu kuin varjossa makoilu.

Viikonloppuna kokeilen tuota uutukaista lelua eli pyörillä varustettua potkukelkkaa jos vaan uskallan. Niin pienet pyörät ja ärhäkkä ohjaus siinä on..
A Siberian is not your whole life, but makes your life whole.

Verde

Verde
Viestimäärä: 240

VS: PYöRäILY KOIRAN KANSSA - Perjantaina, 12.04.2013 klo 13:55  
+
0
Millaisia matkoja kuljette ja millä vauhdilla?

Hommasin sringerin eli sellaisen fillaritsydeemin, jolla koiran saa satulan alle runkoon kiinni. Jousitus ja kaikki löytyy.

Utun kanssa ollaan pennusta asti juostu. Hieno ja kestävä paimenkoiran ravi luonnostaan. Koiruus osaa juostessa ja näköjään myös fillaroidessa ohjeet "odota", "yhdessä", "tänne", sinne"...jotka eilen ekaa kertaa fillarilenkillä ihan nauratti. "Tänne" käskyllä käännytään siis vasemmalle ja "sinne" käskyllä oikealle, jolla puolella koira on kiinni. "Odota" sanaa ei tartte muuta kun juostessa tai vetäessä, mutta tuossa springerissä kiinni ollessa fillari taitaa viedä enemmän koiraa vaikka koiran ehdoilla mennäänkin "Yhdessä" käsky toimii ulkoillessa yleensä jos koira rupeaa kirittämään tai vetämään kauemmas minusta. Parhaiten tuo kyllä toimii vapaana juoksuttaessa, jolloin tulee ihan jalan viereen kulkemaan, mutta näköjään myös pyöräillessä, jolloin rauhoittuu kulkemaan fillarin vieressä yrittämättä vetää itseään vinoon.

Suurin ongelma ensi lenkillä oli perusvaljaat, jotka kääntyivät kyljelle. Huskyvaljaita pohdin, mutta kun tarkoitus ei ole vedättää niin en sitten tiedä. Onko kellään kokemusta?? Hommasin nyt myös tassuvahaa suojaamaan asfaltilta ja kiviltä...

Kesällä on tarkoitus lähteä Ahvenanmaalle ja kulkea rauhassa ehkä 30 km päivämatkoja. Taustasta sen verran, että Utu nukkui ekaa kertaa teltassa 9 viikkoisena ja on ravannut mun mukana kaikkialla junalla, bussilla, metrolla, henkilöautolla, kävellen, jne. Vaelluskaveri tuo on ja tehty pitempiäkin reissuja. Käyttäytyy huikeasti ja on kotonaan kaikkialla.
Paimensukuinen lapinkoira n. Utu 04/11
Paimensukuinen lapinkoira u. Kuru 03/13
Sekatyöläinen bordercollie n. Aura 02/16

Arabialainen täysiverinen o. Ezon 06/09

Pienille ei saa olla pahoja. Isoja ei ole olemassakaan.

Kettuprinssi

Kettuprinssi
Viestimäärä: 2473

VS: PYöRäILY KOIRAN KANSSA - Perjantaina, 12.04.2013 klo 17:52  
+
0
Tänään ekat pyörätreenit, kaverin husky kääntöapuna. Merlin on nyt alkamassa tajua kääntymiskäskyt, vähän vielä katselee taakse apuja kävellessä, mutta sieltä ne tulee. :jjei: Noin puoli kilsaa mentiin yhteensä, vähän hiekkateitä ja autoteitä ja asvalttia, mutta odotetaan pidemmät reissut, kun lumet on metsästä sulaneet, niin päästään paremmille hiekkateille.





Ja videota.

Seropi 2/2000-12/2016
Manteru 3/2012
Manteru 3/2014
Mantern 2/2017

Heartshaped

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: PYöRäILY KOIRAN KANSSA - Sunnuntaina, 14.04.2013 klo 21:06  
+
0

Lusu kirjoitti:

Laita koira maahan ennen lähtöä ja vaadi sitä pysymään siinä niin kauan kuin annat lähtökäskyn (mennään tms). Se on koiralle ensimmäinen merkki, että sinä johdat tätä menoa (vaikka perässä tuletkin=).

Muille koirille ei myöskään ole sallittua rähjätä lenkin aikana. Se onkin sitten monesti helpommin sanottu kuin tehty. Reagoi jo koiran ensimmäisiin merkkeihin, kun se huomaa lähestyvän koiran ja terästää korviaan ja alkaa tuijottaa. Tiukka kielto, jolloin koiran tulee lopettaa tuijotus.



Kiitos Lusu vinkeistä. Mulla onkin ollut tapana rauhoittaa se lähtötilanne ja koiran on aina pitänyt ravata lyhyt pätkä alkulenkistä kutakuinkin nätisti (tosin nyt tuntuu, että ehkä olis vielä varaa nostaa kriteeriä ja vaatia alussa oikeesti löysällä hihnalla ravaamista). Ohitukset on tosiaan helpommin sanottu kuin tehty. Edelleen silloin tällöin Melvin saattaa jopa normikävelylenkillä räjähtää ohituksissa, joten on aika paljon vaadittu, että saisin sen pysymään tyynenä pyöräillessä. Ehkä meille paras vaihtoehto tässä vaiheessa on ennen ohituksia hypätä pois pyörän selästä ja vaatia kiihkeältä koiralta istumista tms. Eipähän koirallekaan pitäis jäädä epäselvyyksiä, mitä siltä vaaditaan, vaikka aivot oliskin jätetty pyöräilyreissun ajaks kotiin.
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

Lusu

Lusu
Viestimäärä: 257

VS: PYöRäILY KOIRAN KANSSA - Sunnuntaina, 14.04.2013 klo 21:26  
+
0

sändi kirjoitti:

Mulla onkin ollut tapana rauhoittaa se lähtötilanne ja koiran on aina pitänyt ravata lyhyt pätkä alkulenkistä kutakuinkin nätisti (tosin nyt tuntuu, että ehkä olis vielä varaa nostaa kriteeriä ja vaatia alussa oikeesti löysällä hihnalla ravaamista).



Taisin ymmärtää vähän väärin. Ymmärsin että koira ei pysy paikallaan ennen lähtöä ja tekee sen hankalaksi.
Jos koiralla on valjaat ja sen on tarkoitus vetää niin ainakin itse toivon, että heti lähtökäskyn jälkeen lähdetään lujaa liikkeelle. Jos taas koiran on tarkoitus kulkea pyörän vieressä hihnassa on tilanne ihan eri. Silloin on kaikille mukavampaa kun hihna pysyy löysällä.
Itse syksyllä vedätin koiria pyörällä muutamaan kertaan. Nyt ollaan pyöräilty hihnassa tai irti pyörän vierellä. Ne on koiralle kaksi ihan eri tapahtumaa. Hihnassa ei vedetä ja valjaissa taas on tarkoitus pitää liinat tiukalla koko ajan.

  Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 13
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545432
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 10:45)