Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Sunnuntaina, 30.05.2010 klo 21:13

Rally-toko

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 33

LilysKoirakoulu

LilysKoirakoulu
Viestimäärä: 1

RALLY-TOKO - Sunnuntaina, 30.05.2010 klo 21:13  
+
0
Rally-tokon sääntöjen viilaus
Tervetuloa vaikuttamaan Suomen rally-tokoliiton sääntökamppailuun.
Paikka Suomenlinna
Aika 30.7.2010 kello 18.00
Tarkoituksena testata ja vääntää viimeiset viilaukset ennen SM mittelöitä rally-tokon sääntöihin.
Paikalle toivotaan kaikentasoisia harrastajia haastamaan säännön viilaajat.


// otsikko muokattu, joten keskustellaan tässä ketjussa rally-tokosta yleisesti :hymy:
- griffon
(Viestiä on muokattu maanantaina, 31.05.2010 klo 09:43)

Hypnotic

Hypnotic
Viestimäärä: 353

VS: RALLY-TOKO - Perjantaina, 30.07.2010 klo 15:03  
+
0
Tänään näköjään päätetään tarkemmin säännöistä. :) Mielenkiinnolla odotan mitä mahdollisia muutoksia on tulossa!
"Sellainen henkilö, joka syö pannukakkua ja hilloa,
ei voi olla kauhean vaarallinen."

Nemes

Nemes
Viestimäärä: 104

VS: RALLY-TOKO - Keskiviikkona, 08.09.2010 klo 22:05  
+
0
Harrastaako täällä kukaan muu rally-tokoa? Meillä on nyt kolme kertaa takana päin ja sekä minä että koira olemme tykänneet. Muutaman viikon päästä jatketaan sitten jatkokurssille, jos mahdutaan ryhmään ja tähtäimessä olisi nyt sitten marraskuussa järjestettävät Janakkalan kisat. :)

Itse lajista sen verran että olen yllättynyt melko positiivisesti. Aluksi olin hieman sillä mielellä että helppoahan tuo kun koiran ei tarvitse kulkea juuri oikeassa kulmassa vasemmalla sivullakaan ja kehua ja palkitakin saa koko suorituksen ajan. Haastetta on kuitenkin ollut, vaikka ihan aloittelevia ollaan, on yllättävän vaikeaa pitää esimerkiksi hihna löysänä U:na, aina se meinaa jossain vaiheessa hieman kiristyä. Liikkeiden oikeanlainen suorituskin on yllättävän tärkeää, esimerkiksi tehtäväruudussa voi olla että koira sivulta eteen istumaan ja sen jälkeen oikealta puolelta sivulle istumatta, pitäisi ajoittaa oma lähtö seuraavalle ruudulle oikeaan aikaan ettei koira ehdi lyödä sitä takamusta maahan sivulle tullessaan. Tai koira istuu paikallaan ohjaajan kiertäessä koiran ympäri vastapäivään, meillä tuossa ainakin on vielä opeteltavaa, Usko kun meinaa nousta seisomaan siinä vaiheessa kun katoan selän taakse.

Että tämmöistä, kuten jo rally-toko foorumille kirjoitin lajista löytyy rento tujaus tokoa, ripaus agilitya ja hyppysellinen koiratanssia, eli juuri sopiva laji meille. :)

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: RALLY-TOKO - Torstaina, 09.09.2010 klo 14:20  
+
0
Me alotetaan huomenna Rally-Tokon alkeiskurssi, katotaan miten homma lähtee sujumaan...Tavoitteethan meillä on ihan muualla, mutta aattelin että iloinen ja energinen tokoilu varmasti tukee niitä muitakin ja onhan se koiralle hyvää aivotyötä :)

nefret

nefret
Viestimäärä: 37

VS: RALLY-TOKO - Keskiviikkona, 12.01.2011 klo 17:41  
+
0
Järjestämme opiskelijaporukalla koiratapahtumaa 20.1. Huittisissa ja tarkoituksena olisi järjestää myös epäviralliset rally-tokokilpailut.

Kyltit on tulonpäällä ja paikkakin on varattuna, mutta tuomari vielä puuttuu. Nyt etsimmekin lähialueelta kiinnostuneita harrastajia tai miksei ihan tuomarinakin toimineita henkilöitä, jotka pientä korvausta vastaan voisivat tuomaroida pari helppoa luokkaa.

Yhteydenotot: johanna.repo@hayo.fi

Bosse

Bosse
Viestimäärä: 14

VS: RALLY-TOKO - Tiistaina, 18.01.2011 klo 20:09  
+
0
Itse olen kiinnostunut paljon rally-tokosta.
Olemme koirani kanssa vain harjoitelleet tokoa yksin kotona, joten voisimmeko aloittaa jonkun alkeiskurssin?
Itse asustelen Satakunnassa, enkä löytänyt mistään täältäpäin mitään alkeiskurssia tähän?
Harmi, koska kiinnostusta on!

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: RALLY-TOKO - Perjantaina, 28.01.2011 klo 09:53  
+
0

Bosse kirjoitti:

Itse olen kiinnostunut paljon rally-tokosta.
Olemme koirani kanssa vain harjoitelleet tokoa yksin kotona, joten voisimmeko aloittaa jonkun alkeiskurssin?
Itse asustelen Satakunnassa, enkä löytänyt mistään täältäpäin mitään alkeiskurssia tähän?
Harmi, koska kiinnostusta on!



Yksityiset koirakoulut? Yhdistykset ja koirakerhot järjestää koirakursseja, eikä näitä paljon mainosteta. Katso Kennelliiton piiriin kuuluvat alueyhdistykset.

**
Onkos täälllä Rallytokolaisia?? Eilen oli hurja läpimurto meidän treeneissä kun neiti alkoi oikeasti keskittymään pienessä sisätilassa neljän muun koiran läsnäollessa. Eli alkeisrallyssa ollaan ja kaksi ekaa kertaa meni aika lailla penkin alle.. Onhan ulkotreenit vähän helpompia... Ja lisäksi oppi ekasta yritelmästä nostaa tassut väärinpäin käännetyn laatikon päälle ja liikkumaan laatikon ympäri. Häiriössä. Uskomatonta. Siis ikää tällä 10,5kk ja koirien läsnäolo samassa huoneessa on aivan ylivaikea juttu (pakko mennä leikkimään..).
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*
(Viestiä on muokattu perjantaina, 28.01.2011 klo 09:54)

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: RALLY-TOKO - Lauantaina, 12.03.2011 klo 17:55  
+
0
Ajattelin tulla tänne kertomaan, että ollaan kans aloittamassa rally -toko tässä kun ryhmä saadaan kasaan, toivottavasti pian :hymy: Mielenkiinnolla odotan, millaista tää oikein on. Oon toki lukenut esittelyt sun muut, mutta eihän ne nyt kuitenkaan kerro kaikkea siitä mitä käytäntö sitten on, innolla joka tapauksessa odottelen ryhmän alkamista.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Sanni

Sanni
Viestimäärä: 1032

VS: RALLY-TOKO - Lauantaina, 26.03.2011 klo 13:22  
+
0
Täälläkin on ilmoittauduttu ensi kuun puolivälissä alkavaan alkeisryhmään. Mielenkiinnolla odottelen, mitä tuleman pitää! Ainakin luetun perusteella vaikuttaa mukavalta ja iloiselta puuhalta. Kunhan koira malttaa keskittyä olennaiseen ;) Ilmeisesti kuitenkin harrastajia on suhteellisen vähän, ketjun aktiivisuudesta päätellen?
"Jotta säilyttäisi todellisen suhteudentajun omasta tärkeydestään, jokaisella pitäisi olla koira palvomassa häntä ja kissa, joka jättäisi hänet huomiotta."
http://vilmaneiti.blogspot.com/

lintuja

lintuja
Viestimäärä: 676

VS: RALLY-TOKO - Torstaina, 31.03.2011 klo 14:03  
+
0
Meilläkin alkoi rally-tokokurssi. Tarkoitus olisi myös osallistua kisoihin, joita järkkäämme koirakerhomme kanssa toukokuussa. Voin sitten mainostaa teillekin enemmän, kun nettimainos on valmis.

Viimeksi H oli aika intopinkeä. Pitäisi jaksaa treenailla ja hioa kaikkia liikkeitä nyt kotonakin. Jotenkin vaan oon laiskistunut. Ehkä motivaatio kasvaa kisastressin kasvaessa.
suomenpystykorva-karjalankarhukoira-?: Helmi 05/09.
tanskalais-ruotsalainen pihakoira: Tähti 12/13.

Sanni

Sanni
Viestimäärä: 1032

VS: RALLY-TOKO - Perjantaina, 01.04.2011 klo 19:46  
+
0
Lintuja, missä käytte kursseilemassa? Pk-seudun porukkaahan te olitte? Me valittiin Heiluva häntä muiden hyvien kokemusten perusteella. Toivotaan, että myös rally-toko ko. paikassa toimii :)
"Jotta säilyttäisi todellisen suhteudentajun omasta tärkeydestään, jokaisella pitäisi olla koira palvomassa häntä ja kissa, joka jättäisi hänet huomiotta."
http://vilmaneiti.blogspot.com/

lintuja

lintuja
Viestimäärä: 676

VS: RALLY-TOKO - Maanantaina, 11.04.2011 klo 15:54  
+
0
Sanni, me järjestettiin Hämäläis-osakunnan koirakerhon kanssa oma kurssi. 2 kertaa mennyt, kolme jäljellä. Sitten pidetään kisat muistaakseni 7.5., sinne ajattelin uskaltautua Helmin kanssa, mölleihin, kun ei meillä ole vieläkään sirua (laiska olen.. en saa aikaan). Aika epätasaista menoa on kyllä ollut.
suomenpystykorva-karjalankarhukoira-?: Helmi 05/09.
tanskalais-ruotsalainen pihakoira: Tähti 12/13.

Sanni

Sanni
Viestimäärä: 1032

VS: RALLY-TOKO - Tiistaina, 12.04.2011 klo 00:04  
+
0
^ Jos kisoihin on yleisö tervetullutta, niin infoa ihmeessä tarkempaan, niin pomppaan paikalle katselemaan! :hymy:

Meillä ensimmäinen rally-tokoilu takana, ja mukavaa yhteistä tekemistähän se on, vaikka toki itse hommasta sinällään vielä tässä vaiheessa paljoa saanut irti. Mutta itselle tekee hyvää jo se, että tietää, että viikon päästä pitäisi olla kotitehtävien harjoittelusta jotain näyttöä!
"Jotta säilyttäisi todellisen suhteudentajun omasta tärkeydestään, jokaisella pitäisi olla koira palvomassa häntä ja kissa, joka jättäisi hänet huomiotta."
http://vilmaneiti.blogspot.com/

lintuja

lintuja
Viestimäärä: 676

VS: RALLY-TOKO - Tiistaina, 12.04.2011 klo 14:05  
+
0
Tule ihmeessä. 7.5.muistaakseni klo 10 alkaen Viikin Gardenian pihassa. Olen siellä järkkäilemässä joka tapauksessa, oli koira kisakunnossa tahi ei. :D Oli kyllä varsin hieno viime maanantaina: ollaan opeteltu käännöksiä, mun varmaan pitäisi alkaa ton kanssa harrastamaan koiratanssia, tuntuu, että eri käännösten ja kaikenlaisten kieppumisten ja pujottelujen oppiminen on sille jotenkin helpompaa kuin kaikenlaisten istumisten ja makaamisten.

Pitäisi käydä siruttamassa ja rekisteröidä piski, että päästäisiin oikeasti kisaamisen makuun. Mutta raha.

Rally-toko liiton sivuille on myös tulossa ilmoitusta noista kisoista, ilmoittautukaahan toki muutkin. En nyt tänne sen enempää mainosta, kun en nyt osaa sanoa, onko se sääntöjenmukaista, enkä laiskuuttani jaksa käydä lukemassa. :D
suomenpystykorva-karjalankarhukoira-?: Helmi 05/09.
tanskalais-ruotsalainen pihakoira: Tähti 12/13.

Sanni

Sanni
Viestimäärä: 1032

VS: RALLY-TOKO - Tiistaina, 12.04.2011 klo 19:28  
+
0
^ Koitan ängetä sen tuonne kalenteriin, olisi kyllä kiva käydä ihan paikan päällä katsomassa hommaa!

Kiva fiilis varmasti, kun koirassa alkaa näkyä kehitys! Käännökset kuitenkin suht isossa osassa tätä hommaa (vissiin kai, jos olen oikein ymmärtänyt :wink:)!

Mulla iso opettelu alkaa taas kuljettamaan Sannia tuolla vasemmalla puolella. Ohjaaja lohdutti, että kovemmissa luokissa seuraaminen tapahtuu oikealla, että sitä odotellessa! :nauru: Jossain vaiheessa, kun nääyttelyuraa mietittiin, vaihdoin vasemmalta oikealle, ja sillä tiellä ollaan. Mutta kuten niin monessa muussakin asiassa > jos itse vaan osaisi, niin kyllä koira homman hoitaisi..
"Jotta säilyttäisi todellisen suhteudentajun omasta tärkeydestään, jokaisella pitäisi olla koira palvomassa häntä ja kissa, joka jättäisi hänet huomiotta."
http://vilmaneiti.blogspot.com/

lintuja

lintuja
Viestimäärä: 676

VS: RALLY-TOKO - Perjantaina, 15.04.2011 klo 18:17  
+
0
Joo, meillä vähän saaa ongelmaa puolen vaihdon kanssa vasemmalta oikealle. Mut kyllä se tästä.
suomenpystykorva-karjalankarhukoira-?: Helmi 05/09.
tanskalais-ruotsalainen pihakoira: Tähti 12/13.

Danielle

Danielle
Viestimäärä: 143

VS: RALLY-TOKO - Sunnuntaina, 17.04.2011 klo 06:33  
+
0
Olen käynyt alkeiskurssin. Aloitin Tildan kanssa, mutta Tilda oli silloin 1-vuotias, ja vielä sen verran kakara, että osalle kurssikerroista otin mukaan Danin. En ole kuitenkaan siitä sitten pidemmälle jatkanut. Iso ongelmani harrastamisessa kun on autottomuus. Vähän sekavalta tuntui aluksi, ennenkuin alkoi pikkuhiljaa oppimaan tehtäväkylttejä. Mukava laji kyllä sinänsä, ja suosittelen kovasti, jos mahdollisuus on kurssille mennä.
Bichon Frise Dani 3/2007
Havannankoira Tilda 1/2008

tildani.vuodatus.net

Sanni

Sanni
Viestimäärä: 1032

VS: RALLY-TOKO - Maanantaina, 18.04.2011 klo 17:59  
+
0
Niinpä se menee, autotta tuo treeneissä kulkeminen on haastavaa. Pentukouluun kuljettiin julkisilla, mutta kun matkat vei kolme tuntia, ja itse kurssi 45 minuuttia, niin sai riittää. Nyt onkin auto, ja treeneihin-koiratreffeille-mihin vaan kulkeminen ei enää harmita. Kallis koira siis :D

Tänään toinen Rallytoko-kerta. Ja ne kotiläksyt.. No, ei oo paljoa treenattu. Ihan älytön viikko takana. Saadaan mennä sinne esittelemään kosketuskepin syömistä kosketuksen sijaan. Tuo innostuu treenistä kuin treenistä ihan älyttömästi, ja alun koskemiset muuttu äkkiä jyrsimiseksi. Treenit on jääny oikeastaan eilisiltaan ja tähän aamuun, ja lopputulos tässä. Mahtavaa.
"Jotta säilyttäisi todellisen suhteudentajun omasta tärkeydestään, jokaisella pitäisi olla koira palvomassa häntä ja kissa, joka jättäisi hänet huomiotta."
http://vilmaneiti.blogspot.com/

nefret

nefret
Viestimäärä: 37

VS: RALLY-TOKO - Lauantaina, 30.04.2011 klo 19:11  
+
0
Meillä alotettiin tuon vanhemman kanssa alkeiskurssi, mutta parin kerran jälkeen totesin ettei siitä tule mitään ja sovittiin koulutusohjaajan kanssa että vaihdan kurssille tuon ipanan. Pari kertaa tuon kanssakin meni pelleillessä, mutta viime kerta meni niin kivasti ettei ole tottakaan. Saatiin jopa se pieni ratakin suoritettua vaikka jouduttiin yhtä maahanmeno-kylttiä soveltamaan, kun ei vielä ole tuo käsky hallussa, mutta kivaa oli ehkä jopa koirallakin. (:

Nyt onkin sitten seuran puolelta kyselty harrastajien kiinnostusta jatkokurssille ja ilmoitin heti meidät. <:

lintuja

lintuja
Viestimäärä: 676

VS: RALLY-TOKO - Lauantaina, 07.05.2011 klo 14:50  
+
0
Helmin ekat rallykisat suoritettu (ja meidän molempien ekat kisat ylipäätään). 91/100 pistettä ja oltiin kolmansia, vaikka mun mielestä Helmi teki jutut paljon omaa tasoaan huonommin ja n. 5 pistettä meni liian kireästä remmistä, jota en mielestäni oikeastaan tarvinnut, en vain tajunnut höllätä. Tästä on hyvä jatkaa. Kiva huomata, että pystyin toimimaan radalla noinkin hyvin. Ja kehumaan. :) Nyt kun saisin piskin rekisteriin, voisin alkaa kisata alokas-luokkia ja hankkimaan oikeita tuloksia.

Yleisesti jäi vähän harmittamaan kovin vaisun oloiset kehumiset koirille ja aika mitättömät kontaktit. Tekemisen riemua puuttui. Ehkä mä vaan olen niin äänekäs, etten osaa lukea muiden pienempiä eleitä. Oli siellä muutamia tosi kivojakin suorituksia joukossa.
suomenpystykorva-karjalankarhukoira-?: Helmi 05/09.
tanskalais-ruotsalainen pihakoira: Tähti 12/13.

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 33
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6323
Viestejä yhteensä545659
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.04.2024 klo 03:15)