Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Sunnuntaina, 30.05.2010 klo 21:13

Rally-toko

Siirry sivulle: 1 ... 31 32 33

kojotei

kojotei
Viestimäärä: 175

VS: RALLY-TOKO - Perjantaina, 06.11.2015 klo 20:25  
+
0
Me ollaan myös opeteltu laji kokonaan ilman treeniryhmää. Kaikilla koirilla tosin tokotaustaa. Isot korkkaavat MESsin jossain välissä ja shelttien kanssa mennään ekaa kertaa VOI:hin - juurikin tuonne Janakkalaan. Saa nähdä miten käy. :nauru:
sheltit Oma ja Nika
saksanpaimenkoira Vea

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: RALLY-TOKO - Tiistaina, 17.11.2015 klo 20:04  
+
0
Hitsit, että olis ollut kiva päästä tuonne janakkalaan edes katsomaan !
Pitäkäähän kivaa kisoissa ja onnea ja menestystä !

Meillä on nyt kaksi kertaa takana ohjatussa ryhmässä, ja on kyllä ylittänyt kaikki odotukset.
Viimeisimmästä agiryhmästä jäi hiukan kakan maku suuhun, niin miten luksusta onkaan päästä treenaamaan porukkaan, jossa jokainen koira on todella hyvin hanskassa, ilmapiiri mukava ja rento, olematta kuitenkaan mikään peenjauhanta juoruilukerho.
Aivan mahtavaa kun pystyy itse rentoutumaan ja keskittymään oleelliseen, eikä tartte vilkuilla olan yli, että kuka sieltä seuraavaksi hyökkii iholle.

Ihanana bonuksena meidän ryhmästä 3/5 koirasta on lappalaiskoiria, yksi lappari meidän lisäksi ja yksi porokoira :jjei:
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: RALLY-TOKO - Lauantaina, 21.11.2015 klo 17:13  
+
0
Joo... ei jäänyt meidän ensimmäisestä startista paljon jälkipolville kerrottavaa.. hylkyhän se sieltä napsahti kisakirjaan :nauru:
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: RALLY-TOKO - Sunnuntaina, 22.11.2015 klo 10:13  
+
0
^No mutta, tulihan korkattua kisaura kumminkin ja saatua kisakirja !
Mulle kaveri totesi; kun manasin tuota että ilman tulosta jäätiin ekoissa kisoissa, että ne ekat kisat on vaan kärsittävä alta pois, ja sit voi alkaa rentoutumaan ja keskittymään siihen kisaamiseen :hymy:.

Pätee ainakin omalla kohdalla, koska olen niin mahdoton jännittäjä.
Nyt vaan kohti seuraavia kisoja sillä fiiliksellä, että tästä ei voi kuin parantaa :nauru:.
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: RALLY-TOKO - Sunnuntaina, 22.11.2015 klo 11:14  
+
0
^Nimenomaan! Vähän turhaan tuon hylyn otin, kun uusin kolmannen kerran. Jos laskin pisteet oikein, niin oltaisiin saatu 71/100, jos olisin sen viimeisen uusimisen sijaan ottanut sen kympin. Mutta kun itsellä oli vielä vähän hakusessa, että miten nuo pistemenetykset oikein toimii :nauru: Mutta nyt koin sellaisen ahaa-elämyksen tämän ensimmäisen kisan myötä, joten ei mennyt hukkaan tämäkään.

Mulla suurin haaste on saada Hertta oikeanlaiseen suoritusmoodiin. Kun se on liian innoissaan ja täpinöissään, homma menee helposti säheltämiseksi. Pysäyttävät kyltit on meidän haaste, jos Hertta on liian innoissaan, kun ei huomaa, tai en osaa sille oikein kertoa, että nyt ollaan pysähtymässä ja se tulee mun eteen säheltämään tai alkaa tarjoamaan vain jotain ennen kuin ehdin kertoa, mitä pitäisi tehdä. Eli siihen lisää tarkkuutta. Kaikki seuraamiset (käännökset, pujottelu yms.) meni tosi hienosti, ja niistä ei saatu kuin yksi tai kaksi kontrollimiinusta. Jotenkin pitäisi saada ennen suoritusta sitä energiaa vähän purettua ja saada koira keskittymään ja kuuntelemaan.

Siitä oon kuitenkin oikein tyytyväinen, että vieras halli täynnä koiria ja hälyä ei vaikuttanut Hertan suoritukseen mitenkään,vaan hienosti teki täysillä mun kanssa. Nuorempana se oli todella häiriöherkkä, joten siinä ollaan menty paljon eteenpäin :hymy:
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

lintuja

lintuja
Viestimäärä: 676

VS: RALLY-TOKO - Tiistaina, 24.11.2015 klo 12:14  
+
0
Mä aina lasken erikseen koiralle pisteet ja omat pisteet (me kun usein uusitaan, koska luen tai unohdan kyltit). Aina ovat koirat olleet reilusti yli 90 pisteen. Itsellä voi sitten mennä tosi paljon huonommin. :P
suomenpystykorva-karjalankarhukoira-?: Helmi 05/09.
tanskalais-ruotsalainen pihakoira: Tähti 12/13.

Janetteee

Janetteee
Viestimäärä: 51

VS: RALLY-TOKO - Perjantaina, 11.12.2015 klo 17:58  
+
0
Me nyt vihdoin korkataan ''kisaura'' mölleissä tammikuun alussa. Suunnitteilla ois yhdet viralliset kisatkin tammikuulle.. Noi möllit toimii nyt tollasena houkuttimena, motivaatio treenaamiseen on ollut vähän hukassa, mutta jospa tästä lähtis taas nousuun! Uusi berran treeniliivikin on parhaillaan matkalla :jjei:

Ja kysymys, miten koiran käytös siinä mittaustilanteessa vaikuttaa? Mitataanko aina kisaura aloittava koira? Tollasissa tilanteissa, jotka on muutenkin jänniä, Nero on tosi varautunut vieraita kohtaan, joten mua jännittää että se pistää jonkun kauhean shown pystyyn :roll: Täytyykin alkaa tota mittaamista treenailemaan.
Shibauros, 8/14
Shibanarttu (sijoituksessa), 1/12

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: RALLY-TOKO - Perjantaina, 11.12.2015 klo 19:54  
+
0
^Kyllä, kaikki koirat mitataan aina ensimmäisessä virallisessa kisassa. Siitä tulee sitten viralliseen kisakirjaan merkintä, mihin kokoluokkaan koira kuuluu. Tosin en sitten tiedä tosi pienet ja ihan tosi isot joista selkeästi näkee, ovat alle/yli pienimmän/korkeimman mittaluokan. Että kyllä koiran pitäisi sen verran pysyä paikallaan ja antaa mitata, että tulos saadaan tai koira ei pääse kentälle.
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

Janetteee

Janetteee
Viestimäärä: 51

VS: RALLY-TOKO - Perjantaina, 11.12.2015 klo 21:17  
+
0
^ Okei, harjoitellaan siis ahkerasti mittausta ennen virallisia :D Kyllä mä uskon, että Nero mitata antaa, mutta tuppaan stressaamaan kaikkea mahdollista.
Shibauros, 8/14
Shibanarttu (sijoituksessa), 1/12

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: RALLY-TOKO - Torstaina, 21.01.2016 klo 12:20  
+
0
Mites KC:laisten rallattelijoiden vuosi on pärähtänyt käyntiin ?

Me ollaan täytetty kisakalenteria jo yksillä epiksillä ja yksillä virallisilla, ja heti kun ilmo aukeaa niin ainakin yhdet viralliset vielä on näköpiirissä maaliskuun puolelle.
Tuulta päin vaan, ei tässä muu auta :nauru:.

Meidän koulutusryhmässä on edelleen aivan sairaan mahtavaa, tullaan kyllä jatkamaan tuossa porukassa niin kauan kun vaan mahdollista. Paljon on opittu uutta ja ohjaajana olen ehkäpä saanut varmuutta ja selkeyttä koiran ohjaamiseen.

Kaveriporukalla toiminut treeniryhmä taas, on hiipunut talven tulon myötä, ymmärtää sen ettei näillä pakkasilla paljoa ulkona reenailla. Paitsi lappalaisten kanssa :hymy:
Kotipihalle olen laittanut radanpätkää ja siinä ollaan reenailtu, myös Moonan kanssa.

Moonan ilmoitin myös epiksiin mutta jaa-a, mietin koko ajan pitäiskö sen osalta ilmo peruuttaa.
Sen tekeminen on niin kovin, hmm, vaihtelevaa :nauru:.
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: RALLY-TOKO - Perjantaina, 22.01.2016 klo 09:57  
+
0
Meillä on myös suunnitelmissa käydä keväällä muutamissa kisoissa, jotka on sopivasti tässä lähihuudeilla :hymy:
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

loubard

loubard
Viestimäärä: 17

VS: RALLY-TOKO - Perjantaina, 22.01.2016 klo 22:35  
+
0
Hei kaikki ja erityisesti te rallya jo pidempää harrastaneet! Minulle tuli uusi pentu kuukausi sitten ja rally-tokoa olisi tarkoitus harjoitella myöskin muiden harrastusten ohella. Olisiko teillä antaa jotain vinkkejä pennun kanssa harjoitteluun ja onko omasta harjoittelusta jäänyt mieleen jotain sellaista, mitä olisi kannattanut jo alussa ottaa huomioon, mutta ei vaan tajunnut? :) Ollaan harjoiteltu ihan perustottelevaisuutta vasta, eli istumista, seisomista, maahanmenoa, odottamista, seuraamista muutaman askeleen pätkissä (sekä oikealta & vasemmalta).
shetlanninlammaskoira Nemo 9/2005
shetlanninlammaskoira Koda 10/2008
shetlanninlammaskoira Capo 9/2009
australianpaimenkoira Cava 10/2015

http://amazingaustralian.blogspot.fi

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: RALLY-TOKO - Lauantaina, 23.01.2016 klo 09:23  
+
0
^Perustottiksella pääsee rallyssa jo melkosen pitkälle :) Mutta siihen kannattaa kiinnittää heti alusta huomiota, että opettaa pennun toimimaan sekä oikealla että vasemmalla. Ei pelkästään seuruuta siis, vaan esim perusasennon opettaa molemmille puolille. Herkästi tulee tehtyä juttuja vain koira vasemmalla puolella, ja sittenkun koiran pitäisikin yhtäkkiä osata olla myös oikealla, niin se onkin yllättävän hankalaa. Paljon helpompaa jo pentuna totuttaa tekemään molemmilla puolilla :)
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

Janetteee

Janetteee
Viestimäärä: 51

VS: RALLY-TOKO - Lauantaina, 30.01.2016 klo 20:40  
+
0
Oliko muita tänään Raaseporissa? Me käytiin ekoissa kisoissa ja saatiin jopa tulos! :aurinko: 79 pistettä. Muuten meni tosi kivasti, mutta liikkeestä maahan mokattiin täysin. Uusin ja vielä senkin jälkeen meni kympiks, eli yhteensä tosta tais lähtee 13 pistettä... Siinä kohdassa oli joku tosi kiva haju, Nerolla jäi ihan nenä kiinni maahan. Vähän puolustukses voin sanoo että näin monen koiran jäävän just tohon kohtaan haistelemaan, yks jopa keskeytti kun ei saanut enää koiran nenää ylös maasta, mikälie haju ollut. Muut virheet oli sit pari TAL, yks PY ja yks KONTR, toi kontr tuli vissiin siitä,kun jouduin kiskomaan Neron siitä hajulta pois.

Oon kyllä enemmän kuin tyytyväinen, en ois ikinä uskaltanu toivoa tulosta ekoista kisoista :)
Shibauros, 8/14
Shibanarttu (sijoituksessa), 1/12

loubard

loubard
Viestimäärä: 17

VS: RALLY-TOKO - Keskiviikkona, 03.02.2016 klo 10:58  
+
0

NiiNu kirjoitti:

^Perustottiksella pääsee rallyssa jo melkosen pitkälle :) Mutta siihen kannattaa kiinnittää heti alusta huomiota, että opettaa pennun toimimaan sekä oikealla että vasemmalla. Ei pelkästään seuruuta siis, vaan esim perusasennon opettaa molemmille puolille. Herkästi tulee tehtyä juttuja vain koira vasemmalla puolella, ja sittenkun koiran pitäisikin yhtäkkiä osata olla myös oikealla, niin se onkin yllättävän hankalaa. Paljon helpompaa jo pentuna totuttaa tekemään molemmilla puolilla :)



Joo näin oonkin lähtenyt liikkeelle. Hauskaa on itseasiassa ollut huomata, että ainakin tuo mun pentu toimii paljon luonnollisemmin oikealla puolella ja on alusta asti hakeutunut enemmän sinne ja vasemmalla olemista on siitä syystä vahvistettu aika paljon. Tokokoirahan siitä varmaan enimmäkseen tulee, mutta rally-toko on itseäni jo tovin kiinnostanut koska se on ehkä hieman perustokoa monipuolisempi laji :)
shetlanninlammaskoira Nemo 9/2005
shetlanninlammaskoira Koda 10/2008
shetlanninlammaskoira Capo 9/2009
australianpaimenkoira Cava 10/2015

http://amazingaustralian.blogspot.fi

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: RALLY-TOKO - Sunnuntaina, 07.02.2016 klo 08:49  
+
0
Mekin saatin nyt sitten eilen ensimmäinen tulos :jjei: 88/100p.
Yksi -10p tvä, jonka tajusin heti tehdessä että olisi voinut uusia mutta pelkäsin että koko pakka levähtää jos lähden uusimaan. Tapahtui siis ekalla kyltillä, koira meinas lähteä vasemmalta sivulle kun piti mennä takakautta, kiitos jännittävän ohjaajan epäselvien apujen...:ttou: , sitten vaan päätin että jumalaare nyt skarpataan ja loppu rata menikin hienosti, ainoastaan kaksi -1:stä tuli.

Erityisesti lämmitti tuomarin kommentti arvostelukaavakkeessa; "Rauhallinen ja osaava pari :)".
Ja kuin ylpee olen koirasta ja ittestäni, että sain paketin kasaan tuon ekan kyltin jälkeen !

Eka laji koskaan missä ollaan uskaltauduttu virallisiin kisoihin, en ois vielä vuosi sitten ittestäni ikinä uskonut. Saanen paistatella tässä muikeassa olotilassa vielä tämän päivän :aurinko:.
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





Janetteee

Janetteee
Viestimäärä: 51

VS: RALLY-TOKO - Sunnuntaina, 14.02.2016 klo 18:06  
+
0
Tänää Kirkkonummella toiset kisat ja toinen tulos, 82/100 :aurinko: Ois voinut mennä paremminkin, Nero oli vähän omissa maailmoissaan ja meni osittain sähläämiseksi. Mutta toinen tulos joka tapauksessa! Ens kuussa sit Ylöjärvelle kattomaan jos saatais se koulari.
Shibauros, 8/14
Shibanarttu (sijoituksessa), 1/12

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: RALLY-TOKO - Keskiviikkona, 02.03.2016 klo 16:10  
+
0
Meillä oli eilen treeneissä aiheena kisanomainen suoritus eli tehtiin ihan kisoissa ollut alokasluokan rata kahteen kertaan ihan kun oltais oltu oikeissa kisoissa. Koutsi kävi radan läpi, saatiin tutustua rataan ja sitten suoritus ja koutsi tuomaroi. Mehän pamautettiin sitten Hertan kanssa pisteet 96/100 (uusin pari kylttiä) ja 100/100! :eek: :aurinko: Kyllä mulla vaan on niin pätevä pieni rally-eläin! Harmittaa ihan hitosti, että olen nyt jo tänä vuonna kahteen kisaan yrittänyt ilmoittaa meidät ja kumpaankaan ei mahduttu mukaan :mad: Ja seuraavat riittävän lähellä olevat kisat ovatkin sitten joskus touko- ja kesäkuussa :neutral:
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: RALLY-TOKO - Keskiviikkona, 02.03.2016 klo 21:10  
+
0
^Mullakin on harmillisesti nyt parit ihan lähikisat sellaiset, joihin en työvuorojen vuoksi pääse :neutral:.
Tulevana viikonloppuna on kisat kyllä, saas nähdä pysyykö hermot kasassa ohjaajalla ja saataisiin toinen tulos.
Viimeksi möllikisoissa uskalsin vihdoin uusia liikkeen, ja saatiinkin sitten 2.sijoitus, joten nyt ei toivottavasti tule olemaan niin suuri kynnys sen uusimisen suhteen.
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: RALLY-TOKO - Maanantaina, 07.03.2016 klo 11:22  
+
0
Kyllähän se tulos sieltä Tuuloksen kisoista napsahti :jjei: 94/100p.

Nyt kun vihdoin uskalsin uusia, niin luulen uusineeni yhden kyltin ihan turhaan...
No eipä tuo haittaa, sijoitusta ei oltaisi tuolla 97pisteellä kuitenkaan saatu, kaikilla kolmella sijoittuneella oli pisteet huimat 100/100 !

Yksi tyhmä tapahtuma kyllä kävi siinä just ennen omaa vuoroa. Oltiin siis kilpailunumerolla 1.
Lähtöalue kun on pyritty rauhoittamaan vuorossa olevalle kilpailijalle ja tätä vielä alussa tuomari korosti, että kun siinä kerran paljon tilaa on ja varta vasten rajattu se odottelutila, niin annetaan kaikille kipailurauha.
Niin eiköhän sitten just sillä hetkellä kun oltaisiin saatu astua kehään, niin joku iloinen labbis-ihminen paukkaa siihen sen hörsyävän labbiksensa kanssa, "me tultiin toivottamaan teille onnea kisaan !"Olin vähän niinkun että whaaat :eek:. Sanoin, saataisko tilaa, kiitos. Vastaus: "Eiku me tultiin vaan toivottamaan teille onnea !" Siis ihan random tuntematon tyyppi.

Pikkasen meinas haitata mun juuri saavutettua tyyntä ja keskittynyttä mielentilaa. Varsinkin kun Vilmalla on sitä rähinöintiä taustalla. Toki osaa nykyään jo käyttäytyä, kisoissa vallankin, mutta kun on reagoinut varsinkin labbiksiin aikanaan aika kipakasti niin ois ollut kyllä mahikset saada kiva rähinä aloitus omalle radalle :ttou:. Onneksi ei mitään sellaista tapahtunut.

Kenelle tulee edes mieleen tehä tommosta ??
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11






  Siirry sivulle: 1 ... 31 32 33
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6323
Viestejä yhteensä545659
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.04.2024 klo 00:00)