Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Keskiviikkona, 30.06.2010 klo 14:08

Rokotuskirja vai rokotukset rekkarissa virallisissa tapahtumissa?

Siirry sivulle: 1 2

Sumppisuu

Sumppisuu
Viestimäärä: 110

ROKOTUSKIRJA VAI ROKOTUKSET REKKARISSA VIRALL... - Keskiviikkona, 30.06.2010 klo 14:08  
+
0
Miten olette asian kokeneet, onko helpompaa laitatuttaa rokotemerkinnät rekkariin vai ihan omaan rokotuskirjaan virallisia tapahtumia ajatellen? Vai onko ihan makuasia? Kai se rokotuskirja kelpaa ihan virallisena todistuksena kun siinä kuitenkin on koiran nimi ja tunnistetiedot...vai onko vaan hankalampaa kun on yksi asiakirja lisää muistettavana.

Uusi pentu ja uudet rokotteet ja toivottavasti suunnataan harrastuksiin ja ehkä näyttelyihinkin niin tällainenkin asia mietityttää :mietiskel:...

Rommitus

Rommitus
Viestimäärä: 378

VS: ROKOTUSKIRJA VAI ROKOTUKSET REKKARISSA VIRALL... - Keskiviikkona, 30.06.2010 klo 14:57  
+
0
Mulla on erikseen rokotuskirja ja se on näppärä. Kannattaa hankkia kansio, jossa on muovitaskut. Sinne voi laittaa rekkarin, rokotuskirjan ja kaikki muut koiran tärkeät paperit. Säilyvät samassa paikassa. Rekkariin en suosittele laittamaan sen takia rokotusmerkintöjä, koska jos ne häviää, niin on iso homma hankkia uuteen sitten ne merkinnät takaisin. Varsinkin, jos olet käynyt eri eläinlääkäreillä tai muuttanut välillä jne. Jos ulkomaille mielit koiran kanssa, niin osta se lemmikkieläinpassi, siihen saa ne rokotusmerkinnät. Käy sitten rajalla eikä tarvitse hommata ennen reissua.

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: ROKOTUSKIRJA VAI ROKOTUKSET REKKARISSA VIRALL... - Keskiviikkona, 30.06.2010 klo 20:21  
+
0
Mulla on taas rekisteritodistuksessa. Siinä on sen verran niitä merkintäruutuja, että laskeskelin että se riittää mun koirille 10 vuoteen asti. Jos elävät yli 13v niin, sitten ei mahdu enää:nauru:
Jotta ne mahtuu niin se edellyttää, että tehosteet ja rabies otetaan samalla kertaa, niin kuin meillä tehdään.
Musta on näppärää, että ne tiedot on yhdellä paperilla, eikä erillisellä kortilla. Vähemmän hukattavaa..:)
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010

visko

visko
Viestimäärä: 138

VS: ROKOTUSKIRJA VAI ROKOTUKSET REKKARISSA VIRALL... - Keskiviikkona, 30.06.2010 klo 21:36  
+
0
Minulla on rekkarissa, mutta olen ajatellut laitattaa seuraavat kerrat erilliselle kortille. Koulutuksissa niitä rokotusmerkintöjä joutuu vilauttelemaan vähän väliä, menee paperit huonoon kuntoon kun pyörivät povarissa mukana... Minullehan olisi siis ihan hirveä vaiva rampata niitä papereita välillä autosta ja takaisin tai kantaa kansiota repussa mukana.:shifty:

fluffy

fluffy
Viestimäärä: 77

VS: ROKOTUSKIRJA VAI ROKOTUKSET REKKARISSA VIRALL... - Keskiviikkona, 30.06.2010 klo 22:36  
+
0
Meillä on molemmissa :nauru: Mätsäreissä oon vilautellut sitä terveyskorttia. Siinä meillä on ne tarrahässäkät. Tuo on niin makuasia kumpaa tykkää käyttää, ei sillä kai oikeen mitään väliä.
Havannankoira (2009)

bvvk

bvvk
Viestimäärä: 52

VS: ROKOTUSKIRJA VAI ROKOTUKSET REKKARISSA VIRALL... - Torstaina, 01.07.2010 klo 07:47  
+
0
^Aptuksessa ei vuonna 2008 ollut. "Portinvartija" ei meinannut päästää sisään kun ei ollut rokotukset rekkarissa (ei kyllä rokotuskortissakaan, kun meidän ell antaa aina erillisen rokotusTODISTUKSEN, leimoilla varustettuna tietenkin). Kuulemma pitää olla nimenomaan rekisteripapereissa ja tuollaisten rokotustodistusten kanssa kohtaa ongelmia...Oli muuten vuodesta -91 ainut kerta tuo kun jollekin ei kyseisenlainen todistus ole kelvannut...

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: ROKOTUSKIRJA VAI ROKOTUKSET REKKARISSA VIRALL... - Torstaina, 01.07.2010 klo 09:44  
+
0
Meillä on rokotukset EU-passissa. Laskeskelin, että rekkarin ruudut loppuvat aika äkkiä, jos otetaan tehosteet ja rabies eri aikaan ja käydään hakemassa vielä kennelyskäkin erikseen (kun sen teho loppuu aikaisemmin kuin muiden nelosrokotteen osien teho). Plus, että mahdollisten ulkomaanmatkojen takia rabieksen voi joutua hakemaan useammin kuin parin vuoden välein. Itse olen kokenut tämän näppäräksi.
kääpin uros -09
shelam uros -16

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: ROKOTUSKIRJA VAI ROKOTUKSET REKKARISSA VIRALL... - Torstaina, 01.07.2010 klo 09:59  
+
0
Minä olen ottanut koirille rokotustodistukset sekä, rekkariin että passiin/rokotuskorttiin. (Toisella on passissa, toisella rokotuskortissa, kun ei ole passia). Tarrat mulla on rekkariinkin tullut. Siinä tosin loppuu ruudut toisella seuraavalla rokotuksella ja toisella sitä seuraavalla, mutta sitten voi läiskiä niitä sinne reunoille, niin tullut nähtyä muillakin. Minä oon tykännyt pitää molemmissa, niin voin napata kumman vaan tarvittaessa mukaan. Rekkarista on nopeampi näyttää tarvittaessa noita, kun ei tartte ottaa edes siitä muovisuojakotelosta pois, kun on taitellut rekkarin oikein, että rokotukset näkyy toiselta puolelta. Rokotuskorttia on aina tylsä ruveta selaamaan ja etsimään niitä sieltä.

Katja

moderaattori
Katja
Viestimäärä: 115

VS: ROKOTUSKIRJA VAI ROKOTUKSET REKKARISSA VIRALL... - Torstaina, 01.07.2010 klo 17:58  
+
0
Kahdella ei näyttelyssä käyvällä on rekkarissa ja tuolla näyttelyotuksella on passissa sekä rekkarissa.

Alkuperäistä rekkaria en kanna näyttelyissä mukana vaan passin välissä on kopio siitä ja aina on tämä riittänyt, koskaan sitä rekkaria ei olla edes kysytty :)

Mikene

Mikene
Viestimäärä: 382

VS: ROKOTUSKIRJA VAI ROKOTUKSET REKKARISSA VIRALL... - Perjantaina, 01.07.2011 klo 13:25  
+
0
Mä kuulin jostain huhua (.. luotettava lähde siis ..), että pelkästään rekisteritodistukseen merkityt rokotukset eivät kelpaa enää virallisissa tapahtumissa. Varasin äsken pennulle rokotusaikaa ja kysyin samalla asiasta. Hoitaja sanoi, että ainakaan heille ei ole tullut Kennelliitolta tiedotetta tällaisesta asiasta. Oonkohan kuullut väärin, perättömän huhun tai muuta huuhaata? Osaako joku sanoa tähän jotain? Meillä on seuraava virallinen tapahtuma heinäkuun puolivälissä, eli siihen mennessä pitäis saada aikuisen koiran rokotukset rokotuskirjaan jos tämä pitää paikkansa... Minä tosin en ymmärrä, mitä ihmeen väliä sillä on, onko rokotukset merkitty rekisterikirjaan vai erilliseen rokotuskirjaan. :mietiskel:
tarupi Hippu (9/2009)

Aatu10

Aatu10
Viestimäärä: 26

VS: ROKOTUSKIRJA VAI ROKOTUKSET REKKARISSA VIRALL... - Perjantaina, 01.07.2011 klo 18:11  
+
0
Meidän Aatun rokotukset on merkattu erilliseen rokotuskirjaan. Koikku ostettiin osamaksulla joten ekojen rokotusten aikaan meillä ei ollut vielä rekkareita joihin olisi voinut laittaa leimat. Miulla on kaikki koiran paperit samassa muovitaskussa joten en koe sitä ongelmana että ovat erillään.
opu 'Aatu' 3/10

CeNedra

CeNedra
Viestimäärä: 73

VS: ROKOTUSKIRJA VAI ROKOTUKSET REKKARISSA VIRALL... - Torstaina, 14.07.2011 klo 01:31  
+
0
Meillä on aina ollut rekkarikopiot mukana ja hyvin riittäneet todistuksesta. Molempien kisakirjoihin on myös kopiot niitattu, jotta ovat aina mukana :)
Shelttipoppoo Nati ('07), Java ('09) & Iona ('15) / javanas.net

Cressie

Cressie
Viestimäärä: 319

VS: ROKOTUSKIRJA VAI ROKOTUKSET REKKARISSA VIRALL... - Torstaina, 11.08.2011 klo 16:56  
+
0
Troiluksella on rokotukset sekä rokotuskirjassa että rekkarissa. Itseasiassa en tuohon rekkariin olisi edes pyytänyt, mutta sattui olemaan tehosteilla rekkari ja rokotuskirja samassa muovitaskussa joten lääkäri laittoi rekkariinkin sitten rokotetiedot. Ja hyvä niin. :)
Bordercollie Troilus 28.11.2010
Beauceron Jago 6.6.2014
blogi

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: ROKOTUSKIRJA VAI ROKOTUKSET REKKARISSA VIRALL... - Tiistaina, 16.08.2011 klo 11:19  
+
0
Meillä rokotukset on erillisessä rokotuskortissa. Siinä on samat tiedot kuin rekkarissa eli sirun numero, rekkarinumero ja koiran nimi. Eli sitä aina käytetään. Virallisissa tapahtumissa toki kulkee kummatkin mukana eli rekkari ja kortti. Tai kirja, miksikä sitä nyt haluaa sanoa.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: ROKOTUSKIRJA VAI ROKOTUKSET REKKARISSA VIRALL... - Sunnuntaina, 21.08.2011 klo 04:06  
+
0
Meillä on aina merkitty rokotukset rekkareihin, rokotuskirjaan sekä passeihin.

SannaRocky

SannaRocky
Viestimäärä: 25

VS: ROKOTUSKIRJA VAI ROKOTUKSET REKKARISSA VIRALL... - Lauantaina, 17.09.2011 klo 00:47  
+
0
Mun ensimmäisellä ja toisella tiibetinmastiffilla on/oli rokotukset rekkarissa, se on mielestäni ollut kätevää, koska tarvitsee muistaa ottaa näyttelynumeron lisäksi mukaan vain yksi lappu ;) Tuolla kolmannella on rokotuskirja erikseen, joka ei mun mielestä ole niin kätevä, koska nelos- ja rabiesrokotukset ovat eri paikoissa.. Tosin ovat ne EU-passissakin eri paikoissa. Tulevaisuudessa, jos en passia aio koiralle hankkia, pyydän varmaan laittamaan ne rekkariin. Rekkari kuitenkin säilyy siellä muovitaskussa ihan hyvänä, meillä ainakin on säilynyt, vaikka ollaan näyttelyitä kierrelty ja koulutuksissa käyty. Mutta tosiaan, kukin tavallaan :)
~Tiibetinmastiffit Rocky (s. 30.11.2008) ja tytär Xena (s. 22.12.2010), kultainen Caru (s. 28.1.2013) ja pentupoika Pöhkis (s. 17.1.2014)~
~Sijoituksessa Heavy (s. 29.11.2012) ja Misty (s. 17.1.2014)~
~Ikuisesti muistoissa Möda (17.1.2010-22.7.2011) ja Lucy Luz (29.11.2012-9.4.2014)~
www.rockygroves.com

IrisMajava

IrisMajava
Viestimäärä: 104

VS: ROKOTUSKIRJA VAI ROKOTUKSET REKKARISSA VIRALL... - Keskiviikkona, 19.10.2011 klo 12:58  
+
0
Mulla on rokotuskortissa/passissa. Tulee noita ulkomaanmatkoja sen verran, että passissa täytyy joka tapauksessa ne olla. Ja Viron suuntaan matkatessa merkitään vielä se ekinokokkimadotuskin. Ei mahtuisi millään rekkariin. :)
Norwichinterrierit Ringo (C.I.B FI & SE & EE & LT & LV & BALT MVA EEJMVA JV-11 EEV-11-12 EEJV-11 LTV-13 Leeway's Ringo At Rat Trap's), Sintti (FI&EE&LV MVA BALT&EE&LV< JMVA LTJV-13 Bronwyn a View To a Kill at Rat Trap's) ja toisella omistajallaan asuva Rilla (Rivale La Traviata, Ringon tytär)

www.kennelrattraps.com

hatuta

hatuta
Viestimäärä: 12

VS: ROKOTUSKIRJA VAI ROKOTUKSET REKKARISSA VIRALL... - Lauantaina, 03.12.2011 klo 09:43  
+
0
Koirani kaikki rokotukset ovat rokotuskirjassa & samalla sivulla,leimat näkyy toisella puolella. Rekisteripaperista on kopio joka on rokotuskirjan välissä. Paperit ovat läpinäkyvässä muovitaskussa.

Ellperi

Ellperi
Viestimäärä: 140

VS: ROKOTUSKIRJA VAI ROKOTUKSET REKKARISSA VIRALL... - Sunnuntaina, 16.11.2014 klo 17:25  
+
0
Apua! Mitähän mie nyt voin tehdä vai voinko mitään, jos 2,5-vuoteisen harrastuskoiran rokotuskortti on kadonnut kuin tuhka tuuleen? Onko koirien rokotuksista tietoja eläinlääkäreillä? Olen käyttänyt koiraa neljällä eri eläinlääkärillä rokotutettavana, koska opiskelin silloin toisella paikkakunnalla missä virallisesti asuin ja mille sain aikaa.

Onko miun nyt vaan käännettävä tää sadan neliön omakotitalo ylösalasin ja etsiä vielä miljoonannen kerran? Rokotuskorttia tarvittiin viimeksi 6.9 vesipelastuskisoissa ja vielä kotiin asti se tuli mutta sen jälkeen en ole sitä nähnyt. *noitumista* :ttou:
Saksanpaimenkoira-narttu "Neela" (s. 3.7.2012)
Saksanpaimenkoira-narttu "Mila" (s. 15.8.2014)
blogi

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: ROKOTUSKIRJA VAI ROKOTUKSET REKKARISSA VIRALL... - Maanantaina, 17.11.2014 klo 13:45  
+
0

Ellperi kirjoitti:

Apua! Mitähän mie nyt voin tehdä vai voinko mitään, jos 2,5-vuoteisen harrastuskoiran rokotuskortti on kadonnut kuin tuhka tuuleen? Onko koirien rokotuksista tietoja eläinlääkäreillä? Olen käyttänyt koiraa neljällä eri eläinlääkärillä rokotutettavana, koska opiskelin silloin toisella paikkakunnalla missä virallisesti asuin ja mille sain aikaa.

Onko miun nyt vaan käännettävä tää sadan neliön omakotitalo ylösalasin ja etsiä vielä miljoonannen kerran? Rokotuskorttia tarvittiin viimeksi 6.9 vesipelastuskisoissa ja vielä kotiin asti se tuli mutta sen jälkeen en ole sitä nähnyt. *noitumista* :ttou:



Et varmasti ole ensimmäinen, joka on rokotuskortin kadottanut. Kandee toki vielä etsiä, mutta kyllä niiltä lääkäreiltä voi kysyä, josko löytyisi tiedot rokotuksista :) Ja aikuiselle koirallehan tarvitsee merkata vain voimassaoleva rabies sekä 2 viimeisintä penikkatautirokotusta, ne ovat ainoat joita virallisissa tapahtumissa vaaditaan.

Mä kun kävin hakemassa koiralle elukkapassin eri lääkäristä kuin missä koiran rokotukset on laitettu, lääkäri kopioi viimeisimmät rokotukset passiin ihan kyselemättä. Meillä on kaikki rokotukset laitettu eri klinikalla, kun ollaan oltu eri puolilla Suomea ja olen aina kilpailuttanut rokotusten hinnat. En maksa esim. rabieksesta 80 euroa, jos naapurikaupungista sen saa 40 eurolla :)

  Siirry sivulle: 1 2
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545432
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 08:00)