Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Keskiviikkona, 06.02.2013 klo 19:17

Tokopulina - osa 2

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 51

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Tiistaina, 05.03.2013 klo 12:51  
+
0
^Johtuiskohan mulla samasta???? Täällä sama ongelma, joten vois kokeilla. perheenjäsenistä ei oo tuohon mitään sanomaan, nitten mielestä kun koira seuraa erinomaisesti, kunhan se kulkee suunnilleen siinä jalanvieressä ja ihan sama minne kattoo ja onko etäisyyttä 10cm vai 1m. Mutta ne vois pistää kameranvarteen, niin näkis ite (ja vois laittaa tännekkin) miten meidän treenailut menee.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

Anuapina

Anuapina
Viestimäärä: 342

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Tiistaina, 05.03.2013 klo 13:18  
+
0
Me alotettiin sunnuntaina kuuden kerran tokokurssi ja heti ekan kerran jälkeen tuli semmonen olo, että kurssilla saa kyllä todellakin rahoillensa vastinetta. Löydettiin syy miksi täyskäännöksessä oikealle koira tuntuu tekevän ison kaaren (syyllinen olin minä :D ) ja sain muutenkin hyviä neuvoja käännösten opetteluun. Pelkästään jo se, että treenihallissa on peilit, jonka kautta näkee mitä koira vierellä tekee, sai mut tajuamaan, että mun koirahan osaa, ei sitä tarvii vilkuilla :D Meillä on ollut näkyvissä myös tuota samaa nojailua ja sen lisäks ihan poikittamista mun selän taakse kun oon kattonu sivulle mitä koira tekee.
kääsna Kapu (11/2008)
kääsna Myy (12/2011)

Zohjo

Zohjo
Viestimäärä: 65

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Keskiviikkona, 06.03.2013 klo 08:39  
+
0
Huh, pitäis jostain saada motivaatiota treenata talvisäillä enemmän. Tuntuu että treenit jää, kun ei halua jäädyttää itseäni ulkona :D Halli ois kiva, mutta mistäs sellaisen sais.

Treeniseurakin ois kiva! Ei täällä ois innokkaita ryhmätreenaajia Lahden suunnalta?

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Keskiviikkona, 06.03.2013 klo 09:50  
+
0
Mä olen Lahden seudulta ja me treenaillaan jonkun verran halleissakin (suurin osa tosin enemmän pk-tottis mielessä kuin toko), keväämmällä siirrytään sitten ulkotiloihin taas. Meillä varmasti ainakin satunnaisesti mahtuu porukkaan ja saa treeniseuraa :)

tiutiu

tiutiu
Viestimäärä: 5

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Keskiviikkona, 06.03.2013 klo 10:28  
+
0
Me asustellaan Turussa ja ollaan myös vakituista treeniseuraa vailla :) hankalaa kun omista kavereista kukaan ei ole kovin aktiivinen koiriensa kanssa niin ei saa helposti koottua treeniporukkaa. Halli olisi myös kova sana näin talvisin kun ulkona on lunta metreittäin :D
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 06.03.2013 klo 10:29)

orcidea

orcidea
Viestimäärä: 110

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Keskiviikkona, 06.03.2013 klo 13:24  
+
0
^Me ollaan Turusta ja käydään toisinaan hallissa treenaamassa! :)

Ja ettei ihan ot:ksi mene, miten te ootte puuttunu kapulan mälväämiseen? Tuo mun tyttö ottaa ihan kauheita peineita kapulasta ja se mälvää ja ääntelee. Kuonosta oon koittanu pitää hellästi kiinni, mutta se vasta ällöttävää onkin ja sit sitä kapulaa ei voi ottaa enää lainkaan suuhun.

Anuapina

Anuapina
Viestimäärä: 342

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Keskiviikkona, 06.03.2013 klo 14:07  
+
0
Me ollaan myös Turusta. Treenataan lähinnä ulkona keväästä syksyyn mutta voisin olla kiinnostunut tulemaan mukaan myös jos joku haluaa jotain hallia vuokrata.. Ei olisi pahitteeksi talvellakin treenata. :)
kääsna Kapu (11/2008)
kääsna Myy (12/2011)

Zohjo

Zohjo
Viestimäärä: 65

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Torstaina, 07.03.2013 klo 06:43  
+
0
keimu, hei kuulostaa hyvälle! Mielellään treenaisi seurassa jos vaan mahtuu mukaan :) Käyttekö SRY:n tottistreeneissä Renkomäen hallilla?

susu

susu
Viestimäärä: 49

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Torstaina, 07.03.2013 klo 07:43  
+
0
Täällä ollaan kanssa Turusta, orcidean kanssa treenaillaankin, mutta meidän mukaan on aina tervetulleita muutkin treenarit. :)

Kai sitä pitäis aktivoitua ja oikeesti ruveta katsomaan sitä kisakalenteria kunnolla, muutenkin kun "tonne vois ehkä mennä" ja unohtaa koko juttu..
3 x tervu, 1 x hoffi.

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Torstaina, 07.03.2013 klo 09:56  
+
0
^^No itseasiassa mä käyn satunnaisesti kun tuo roto tuossa jaloissa pyörii, mutta en mitenkään hirveän aktiivisesti. Pääasiassa treenailen ihan muista yhteyksistä tuttujen ihmisten kanssa ja vuokraillaan iteksemme hallia.

Käytkö itse sitten SRY:n treeneissä kun niistä tietoinen olit?

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Sunnuntaina, 10.03.2013 klo 20:13  
+
0
Kaveri heitti tänään möllitoko-haasteen ilmaan ja me otettiin se alustavasti koppiin. Parin kuukauden päästä olis, ja jos me mennään, niin sitten nakkiluokkaan. Päätin sitten kartoittaa tilannetta. Paikkamakuuta en tehnyt, koska tiedän, että se pysyy ilman häiriötä, ja kun meillä ei häiriötä ollut käytettävissä, pidin paikkamakuun kartoittamista turhana. Seuruun tilanteen tiesin jo valmiiksi, muutaman askelen menee hyvin, sitten lipsuu, joten jätin senkin väliin. Hypyn jätin myöskin väliin, koska lumisella maalla en viitsi hypyttää, eikä sisällä ole oikein tilaa. Joten meille jäi jäävät ja luoksetulo. Ja sitten kartoitin myöskin perusasennosta maahanmenoon -tilanteen. Aloitin treenailut "mitäköhän tästä oikein tulee, kun koko talvi ollaan vaan seuruuta ja noutoa jankattu..."-asenteella.

Me alotettiin istu-maahan -siirtymisillä, jotka ei hyvää luvannut. Teki laiskasti "onks ihan pakko?"-asenteella. Meinasin jo heittää hanskat tiskiin, mut sit en heittänytkään, onneksi. Tein sitten jääviä peruuttamalla, ja teki upeemmin kuin ehkä koskaan! Kun sanoin käskyn, reagoi heti. Sama molemmilla käskyillä, joten pistin bileet pystyyn. Siitäkös se sitten innostu, ja kun kokeilin, miten tekee, jos onkin vasemmalla sivulla niinkuin pitää. Jostakin syystä se keksi et se voi seurata (Jes!), ja teki superupeesti, kun käskin maahan tai seisomaan.

Sitten siirryimme ulos kokeilemaan luoksetuloa, koska yksinkertaisesti sisätila ei riitä. Vire jatkui hyvänä ja tuli nopeasti. Tosin se törmäs muhun, kun tuli eteen, joten sitä pitäis saada koulittua pois. Sivulletuloa en käskyttänyt, koska sitä emme ole harjoitelleet, joten se tuli nyt treenauslistalle.

Tänpäiväsen kartoituksen ja aiempien ennakkotietojen mukaan meidän pitää vielä tehostaa seuruun harjoittelua (joka ei kyllä paljoa vaadi kun ottaa meidän nykyisen epäsäännöllisen säännöllisesti -mallin huomioon), jääviä pitää vielä varmistella ja luoksetulosta hioa yksityiskohtia. Lisäksi meidän pitää saada paikkamakuuseen varmuutta eli mun pitää saada häiriötä ja paljon. Hyppy on vielä arvoitus, mutta se on aina mennyt hyvin, joten mulla on aika luottavainen olo, että me voidaan ottaa kaverin haaste vastaan. Ei me ehkä ollakkaan niin pohjamudissa kuin luulin. Nyt sitten vaan miettimään, mistä mä keksin koirahäiriötä...
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

ewe

ewe
Viestimäärä: 206

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Sunnuntaina, 10.03.2013 klo 20:41  
+
0
En tänne pahemmin kirjoittele, mutta seuraan sitäkin ahkerammin. :nauru: Nyt on kuitenkin ylpeänä ilmoitettava, että tänään oltiin ensimmäisissä virallisissa tokokisoissa ja saaliiksi saatiin 179/200 pistettä eli ykköstulos kirkkaasti! :jjei::aurinko::hymy: Tästä on hyvä jatkaa :nauru:

Mikene

Mikene
Viestimäärä: 382

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Sunnuntaina, 10.03.2013 klo 21:12  
+
0
^ Onnea hienosta tuloksesta ja samoin myös Pepperille paljon onnea! :aurinko:
tarupi Hippu (9/2009)

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Sunnuntaina, 10.03.2013 klo 21:33  
+
0
Onnea ewe upeasta suorituksesta!
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

banaani

banaani
Viestimäärä: 2252

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Maanantaina, 11.03.2013 klo 09:35  
+
0
Paljon onnea ewe, todella hienosti meni! :aurinko:

Meillä oli eilen kokeenomaiset liikkuroidut reenit. Tehtiin luoksepäästävyys, paikkamakuu, seuruu ilman hihnaa, luoksetulo, jäävät, hyppy ja kaukot. Eikarin vire kesti todella hyvin, palkkasin kylläkin välissä vielä. Mutta olin tyytyväinen reeneihin ja siihen tasoon missä ollaan tällä hetkellä tuon vajaa 10kk juniorin kanssa. Tästä on mukava jatkaa ja sitten ehkä kesän jälkeen katsella kokeita.

Luoksepäästävyydessä Eikar nousi tervehtimään ellen pyydä siltä katsekontaktia ennen kuin "tuomari" lähti kävelemään meitä kohti (joten tässä vielä tarvitsee harjoitusta tämä "rakastan kaikkia"-tyyppi :hymy:). Paikkamakuussa ei ongelmaa, vaikka viereinen koira haettiin aikaisemmin ja rupesivat leikkimään patukalla, jotta saimme häiriötä. Seuruu oli upea! Tehtiin pisin seuruu tähän mennessä eikä emäntäkään kääntyillyt vääriin suuntiin. Luoksetulossa ei ongelmia, tuli vauhdilla ja täpäkästi sivulle. Luoksetulo tehtiin vielä häiriössä niin, että 15 metrin matkalla oli kolme leikkivää koiraa rivissä. Jäävissä on vielä hieman harjoiteltavaa, eivät ole vielä valmiita liikkeitä. Hyppy meni hienosti, täytyy vaan muistaa sanoa seiso-käsky ennen kuin Eikar kääntyy, sillä se ennakoi hypyn taakse seisomisen. Kaukoissa olin vielä ihan koiran edessä, mutta siitä meni sitten hienosti (hieman ennakointia maahanmenoissa havaittavissa, joten täytyy vahvistaa istumassa pysymistä enemmän).
papillonmix Veeti 9/10
islanninlammaskoira Eikar 5/12
blogi

Zara

Zara
Viestimäärä: 242

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Maanantaina, 11.03.2013 klo 13:56  
+
0
Meillä alkaa huomenna tokotreenit pitkän tauon jälkeen. Ja kieltämättä jänskättää, että miten Valo tekee töitä häirölssä nyt pitkän tauon jälkeen vai tekeekö ollenkaan.
Aijon kuitekin nyt mennä sellaisella suunnitelmalla, että pidetään vaan hauskaa. Palkkaan ja leikitän sitä paljon. Paikkamakuu tehdään helpotettuna (palkkaan välissä ja kehun kauempaa) ja yksilöliikkeenä tehdään luoksetulo, koska on niin vauhdikas ja Valo siitä tykkää. Pyrin välttämään kaikkia tyhjiä hetkiä, jolloin sen huomioi voisi herpaantua minusta. Eli kokoajan tekemisen meininkiä! : )

Seura järjästää 19.3 tokomöllit ( likkeiden jälkeen saa palkata) johon ollaan kanssa osallistumassa. En odota mitään ilmiömäistä suoritusta, sillä realistisesti Valo ei vielä osaa liikkeitä mielestäni niin hyvin. Tarkoitus olisin vain harjoitella vähän häiriössä tekemistä ja saada tästä onnistunut kokemus. Näyttää koiralle, että vaikka omistaja olisin ihan jäykkänä ja paineessa niin silti voi olla hauskaa. :)



Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Maanantaina, 11.03.2013 klo 18:00  
+
0
Tänään treenattiin seuruuta ja käännöksiä + kokeiltiin hyppyä, kun autotallista vapautu sulaa maata. Mentiin ~15 askeleen seuruita, upea vire ja se näkyi suorituksessa. Täyskäännös vasemmalle ei oikeen onnistu, ja koira karkaa eteen, joten sitä harjoitellessa. Vasemmalle kääntyminen taas on todella upea, ja siinä koira osaa hyödyntää pyörimisharjoitusta. Oikealle kääntymisessä ei mitään ongelmaa, lähinnä ohjaajan pitää muistaa, ettei tee supernopeaa täyskäännöstä ja lähde sen jälkeen painelemaan täyttä höyryä eteenpäin jättäen koiran rannalle ruikuttamaan. Ja sit mun pitäis vielä muistaa käyttää oikeeta seuraamissanaa, kun nyt olen opettanut uudelle, kun vanhan kanssa tapahtui välitön erkanemisreaktio.

Hyppykin meni poikkeuksellisen hyvin siihen nähden, ettei me olla tehty sitä varmaan viimeksi joskus lokakuussa. Se jää suht lähelle estettä, ja vaikka koko viime kesän jankkasin, että menisit nyt kauemmas niin ei. Itsepäinen otus :ylpea:. Tällä hetkellä aika luottavainen mieli möllien osalta, kunhan saadaan koirahäiriöö.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

banaani

banaani
Viestimäärä: 2252

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Tiistaina, 12.03.2013 klo 20:08  
+
0
Tänään on ollu niin hektinen päivä ettei olla paljo mitään keretty treenailemaan. Mutta odoteltiin Eikarin kanssa junaa Tampereelle Helsingin päärautatieaseman sisällä ja oli 10min aikaa. Tein sitten päivän treenailut siinä :hymy: Paikkamakuu 15 metristä ihmisten vilistessä ohi ja meidän välistä, Eikar vain tapitti minua. Sama paikkaistumisessa, ei probleemaa. Tein seuruuta muutamat pätkät ja kontakti ei tippunut kertaakaan vaikka kuljettiin vastavirtaan ja väistelin ihmisiä! Hieno juniori!

Voin koittaa saada kaverin kuvaamaan viikonloppuna jos menis tonne uudestaan kun palaillaan Tampereelta :hymy:
papillonmix Veeti 9/10
islanninlammaskoira Eikar 5/12
blogi

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Tiistaina, 12.03.2013 klo 23:50  
+
0
Kai se on minunkin ilmoittauduttava tähän ryhmään kun kerran koitetaan täälläkin treenailla jotain tokomaista. Itsellä on nyt sellainen älytön olo että en oikein tiedä mistä aloittaa koska ihan varmasti teen jotain väärin. Pysyn sitten mukavuusalueen sisällä ja teen niitä treenejä jotka nyt tuntuvat luonnolliselta, kuten kapulan ottaminen suuhun tai i-m-i -vaihdot. Siis sellaisia asioita jotka koira tuntuu joko osaavan tai oppivan nopeasti. Sivullemenon olen toiselle koiralle opettanut kiertämällä mutta haluaisin että Bella kiepsahtaisi sivulle suoraan. Siihen on kyllä neuvot opeteltu mutta jostain syystä sitäkin lykkään pidemmälle.

Mietin vain tässä että pitäisikö minun lähteä vain johonkin alkeis-tokokurssille koska itse olen näinkin epävarma aloittamaan. Agility on minulle lajina paljon tutumpi mutta tokossa pelkään sitä että teen jonkin perustavaa laatua olevan virheen joka kostautuu myöhemmin. Enkä oikein osaa suhtautua tuohon koiraa kuin pentuun (jonka kanssa moni asia olisi helpompaa) enkä sitten kuitenkaan kuin aikuiseenkaan koska se ei vielä osaa mitään. Tai sitten vain tarvitsen sen alkusysäyksen, eli teen vain jotain ja huomaan ettei se niin pelottavaa ollutkaan. :nauru:
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Keskiviikkona, 13.03.2013 klo 00:14  
+
0
Kannattaa ihmeessä vaan aloittaa ja kokeilla. Eipä se kurssille menokaan huono idea oo, samalla saisi koirahäiriötä - mikä käsitykseni mukaan olisi Bellallekin ihan hyvä juttu. Ja ehdottomasti kannattaa kokeilla uusiakin asioita, sitä ihan säikähtää kun koira oppiikin paljon nopeammin kuin voisi kuvitella :nauru: Kaikki menee varmasti hyvin, kun lähdet helpoista harjoituksista ja pidät koiran kanssa hauskaa. Perusasento on just sellainen kiva juttu mistä aloittaa, se on kuitenkin loppujen lopuksi hirmu helppo opettaa. Samaten paikallaolot on kivoja, helppoja opettaa ja arkielämääkin ajatellen tosi hyödyllisiä.

Meillä oli tänään reenit pitkästä aikaa, mä oon ollut ihan töörkeän laiska. Joku mussa haluaisi hirveästi tähdätä tän vuoden puolella kokeisiin, mutta toisaalta mua oksettaa jo ajatus kokeista. Ehkä joku mentaalivalmennus vois olla meikälle ihan paikallaan :nauru: Liikkeet (hyppyä lukuunottamatta) on ollut jo aika pitkään ihan ok-, mutta viilattavassa kuosissa. Mutkun se palkkaamattomuus.

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28159
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6320
Viestejä yhteensä545647
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään10
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265819
(Tilastot päivitetty viimeksi 16.04.2024 klo 23:00)