Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Keskiviikkona, 06.02.2013 klo 19:17

Tokopulina - osa 2

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 51

Vuorisumu

Vuorisumu
Viestimäärä: 1642

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Tiistaina, 26.03.2013 klo 17:38  
+
0

Jemima kirjoitti:

Mulla on joku henkinen ongelma seuraamisen kanssa. Jotenkin en käsitä että onko sen opettaminen oikeasti ihan vain sitä, että nami kädessä imutetaan koiraa siinä jalan vieressä? Me seurataan nyt joku 5 askelta vasta, ja siinäkin koira jätättää ajoittain aika pahasti jos ei palkka ole ihan nenässä kiinni. Ja mulla on hirveitä vaikeuksia kävellä normivauhtia, tuntuu että kävelen liian nopea tahtia. Tuntuu ettei seuraaminen etene meillä mihinkään :mietiskel:. Pitäisi varmaan lukaista Tie tottelevaisuusvalioksi kirjasta seuraamiskappale ja ehkä kuvata meidän "seuraamista" tänne, jos joku osaisi vähän sanoa miksi ei edetä mihinkään.



Itse en ole opettanut seuraamista imuttamalla, yritän muutenkin välttää houkuttelemalla opettamista, koska siinä moni koira keskittyy usein liikaa pelkkään palkkaan eikä mieti yhtään, että mitä oikeastaan tekee sen palkan saamiseksi. Toki silläkin systeemillä on koulutettu monta hienosti seuraavaan koiraa.

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Keskiviikkona, 27.03.2013 klo 09:59  
+
0
^ Sama täällä. Mä olen opettanut seuraamisen perusasennon kautta.

Lyytikäinen

Lyytikäinen
Viestimäärä: 461

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Keskiviikkona, 27.03.2013 klo 14:22  
+
0
Kokeilkaapas kuinka hyvin perusasennon paikka on koirienne päähän iskostunut. Ilman apukeinoja tietenkin!

Käskytä koira maahan ja mene sen oikealle puolelle seisomaan ns. kontaktipaikalle. Osaako koirasi käskystä siirtyä oikeaan paikkaan? Kokeile samaa vasemmalla puolella niin, että seisot väärinpäin koiraan nähden (kasvot taaksepäin tai sivusuuntaan) Onnistuuko vielä? Entä jos seisot koiran takana aavistuksen verran vasemmalla puolella ja kasvot samansuuntaisesti kuin koiralla? Tai jos seisot kaksi metriä koiran edellä, kroppa aavistuksen verran oikeaan/vasempaan kääntyneenä, tuleeko koira edelleen tismalleen oikeaan paikkaan?

Samaa voi testata koiran seisoessa. Ensimmäisillä kokeilukerroilla ei niin helppo nakki välttämättä, koira joutuu oikeasti vähän käyttämään hoksottimiaan ratkaistakseen nämä ongelmanratkaisulliset tehtävät. ;)

Mikä onnistui helpoiten, mikä tuotti eniten vaikeuksia?
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 27.03.2013 klo 14:23)

Piipsu

Piipsu
Viestimäärä: 455

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Keskiviikkona, 27.03.2013 klo 14:47  
+
0
^ Kuulostaa mielenkiintoiselta pitää kokeilla kun tuo tosta vielä kehittyy. Oli pakko ottaa ylös itelle ettei sitten tarvitse metsästää sitä kun on ajankohtaista. :)
http://piajakarvakorvat.blogspot.fi/
PitaPata Dog tickers
Welsh Corgi Pembroke Sunoasis's Dance In June Time "Luca" s. 5.8.2012

PitaPata Dog tickers
Japaninpystykorva Donorei Pommi Viritetty "Pyry" s. 19.6.2013

banaani

banaani
Viestimäärä: 2252

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Keskiviikkona, 27.03.2013 klo 15:26  
+
0
^^Kaikki onnistui :hymy: Oon pienestä pitäen opettanut Eikarille perusasentoon tulemisen eri kulmista, joten ei ollut mitään ongelmaa.
papillonmix Veeti 9/10
islanninlammaskoira Eikar 5/12
blogi

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Keskiviikkona, 27.03.2013 klo 18:31  
+
0

tiiuska kirjoitti:

[quote=Halla]^ Onpas sillä aikaisin juoksut! Oma tolloni on kolme kuukautta vanhempi, eikä vielä kuulu...



Okei, no mäkin vähän epäilin /epäilen, mutta jotenkin niin varmat merkit, että luulen niiden tässä pikkuhiljaa alkavan. Päätin kuitenkin tän viikon tunneille ainakin vielä mennä, ettei jäätäisi jälkeen, kun eivät ne juoksut ainakaan vielä ole kerenneet alkaa. Voihan se olla, että hätäilen turhistakin :D[/quote]

Mulla tekee ihan aikuinen narttukin juoksuja noin kuukauden verran, tais melkein kolme kuukautta oireilla ekoja juoksuun ennen kuin ne oikeasti alko että turhan hätäinen en minäkään olisi treeneistä pois jäämisen suhteen :)

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Keskiviikkona, 27.03.2013 klo 18:53  
+
0
Mä oon kanssa pennusta asti opettanut Jedille perusasentoa eri kulmista, joten ei tuottanut ongelmia Lyytikäisen testi.
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

Hitchcock

Hitchcock
Viestimäärä: 28

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Keskiviikkona, 27.03.2013 klo 21:22  
+
0
Oon ilmoittautumassa juuri meidän ensimmäiseen tokokokeeseen. Kyseiseen kokeeseen pitää ensin varmistaa paikka soittamalla tai sähköpostilla. Eli ensin laitan vaikka sähköpostin jossa kysyn vaan, että onko paikkoja vapaana ja sanon, että jos on niin varaan paikan?

Jos sitten mahdutaan mukaan niin maksan vasta sen ilmon ja laitan tän lomakkeen täytettynä?
Lomake
Mun ei varmaan tarvitse täyttää mitään tohon " Palkintotuomarit " kohtaan?
Sitten, kun tossa kysytään omaa yhdistystä niin me ei treenata tokoa missään yhdistyksessä vaan yksityisellä kouluttajalla eli jätänkö ton vaan tyhjäksi?

banaani

banaani
Viestimäärä: 2252

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Torstaina, 28.03.2013 klo 16:02  
+
0
^Suosittelen soittamaan, jotta saat varmistuksen mahdollisimman nopeasti ettei paikka mene ohi. Kysy siinä samalla soittaessa että miten ilmon maksu ja lähettäminen hoituu :hymy: Ja tuohon Palkintotuomarit-kohtaan ei sun tarvitse mitään mun mielestä laittaa. Jos et edusta mitään yhdistystä niin myös se kohta jää tyhjäksi.

Sain tänään varmistuksen, että päästiin Eikarin kanssa meidän seuraan treenaamaan kilpailemaan tähtäävien ryhmään kesäkaudelle! Tämä meidän tämänhetkinen ryhmä jatkuu toukokuun loppuun asti ja tuo kilpailemaan tähtäävien ryhmä alkaa jo toukokuun alussa, joten Eikar pääsee toukokuussa reenailemaan ohjatusti 3x viikossa :hymy:
papillonmix Veeti 9/10
islanninlammaskoira Eikar 5/12
blogi

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Perjantaina, 29.03.2013 klo 10:50  
+
0
Sain eilen BH-treeneissä kommenttia että seuraaminen näyttää todella hyvältä, fuck yes. Tää kevättalvi on ollut kyllä sellaista oivaltamisen ilotulitusta ja nyt ollaan siinä pisteessä että mun suhteellisen vietitön koira pelaa todella hyvin. Seuraa on kyllä kaikesta taas kiittäminen, hitto että on palkitsevaa reenata osaavassa porukassa.
Rise to reset the world.

Tiitus

Tiitus
Viestimäärä: 720

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Perjantaina, 29.03.2013 klo 16:57  
+
0
Jos me vihdoin ja viimein herättäis talviunilta kevääseen ja treeniä enemmän!:nauru: Tännekkin tullut tekstiä jonkun verran joten pitää joku päivä lukaista läpi kun kerkeää.
Meillä ollaan tehty nyt seuraamiseen imutuskuuria ja johan toimii taas vaihteeksi ja vahvisteltu vain alo-luokan liikkeitä. Tarkoitus kun olisi lähteä kokeilemaan onnea ensimmäisiin kisoihin toukokuussa.
Virallinen kuulokoira
bostoninterrieri Domi 23.06.2011
Blogi


TinjaHilla

TinjaHilla
Viestimäärä: 102

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Lauantaina, 30.03.2013 klo 19:12  
+
0
Ei tullut ihan ykköstulosta tokokokeesta, mutta saatiin 248 pisteellä VOI2 ja voitettiin luokka. Tunnarista jäi ykkönen kiinni, joka siis nollattiin. Kannatti siis olla niin laiska, että ei käynyt ostamassa uusia tunnarikapuloita ja jättää tunnarin treenaus hyvin vähälle.

Saatiin sentään kymppi hyppynoudosta ja metallinoudosta, jotka nollattiin viimeksi. Samoin kymppi tuli luoksetulosta ja liikkeestä istumisesta.
Shetlanninlammaskoira Tinja
Bordercollie Hilla

Tinjan ja Hillan treeniblogi

Jemima

Jemima
Viestimäärä: 860

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Lauantaina, 30.03.2013 klo 21:21  
+
0

Rorys kirjoitti:

^ Sama täällä. Mä olen opettanut seuraamisen perusasennon kautta.


Niin mites tää siis käytännössä on, sitäkö että perusasennosta pari askelta, koira hakeutuu perusaesntoon ja pikkuhiljaa pidentää?

Miten seuraaminen opetetaan naksuttimen avulla? Kävelemällä eteenpäin ja naksutella koiraa oikealle paikalle?

Kiitos muuten banaanille tuosta vinkistä, että vasemmalla jalalla lähdettäessä koira mukaan ja oikealla paikallaan. Näppärää!

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Sunnuntaina, 31.03.2013 klo 10:09  
+
0

Rorys kirjoitti:

^ Sama täällä. Mä olen opettanut seuraamisen perusasennon kautta.


Jemima kirjoitti:

Niin mites tää siis käytännössä on, sitäkö että perusasennosta pari askelta, koira hakeutuu perusaesntoon ja pikkuhiljaa pidentää?

Miten seuraaminen opetetaan naksuttimen avulla? Kävelemällä eteenpäin ja naksutella koiraa oikealle paikalle?



Pitää muistaa että seuraaminen ja perusasento on muutaakin kuin eteenpäin suuntautuvaa liikettä ja/tai seis. ALO:ssahan seuraamiseen sisältyy 90 asteen käännökset vasempaan ja oikeaan, sekä täyskäännös. Jos mennään luokkia ylemmäs, niin mukaan tulee peruuttaminen, sivuttaisaskeleet ja muistaakseni myös paikallaan kääntyminen. Koiran pitäisi siis hahmottaa perusasentoon hakeutuminen, vaikka otat esimerkiksi sivuaskelia. Vahvista sitä perusasentoa kääntymällä paikallasi ympäri, 5 astetta, 45 astetta, 90 astetta, jne.. Eteenpäin suuntautuva liike alkaa aluksi ihan vain yhdellä, kahdella askeleella.

Mä olen itse opettanut paikallaan kääntymistä sekä suoraan houkuttelemalla, että sitten "laatikkotreenin" kautta. "Laatikkotreenissä" opetan koiran ensin noustamaan etujalat laatikon päälle ja sitten sheipannut (tai houkutellut namilla) sitä pyörimään laatikon ympäri. Tämän jälkeen olen itse siirtynyt laatikon vierelle ja palkannut kun koira on "perusasennossa" eli mun vieressä (etujalat edelleen laatikon päällä). Siitä sitten olen alkanut itse liikkumaan laatikon viertä pitkin ja koira seuraa perusasennossa mukana. Se on hyvää takapään käyttötreeniä samalla.
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13

Jemima

Jemima
Viestimäärä: 860

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Sunnuntaina, 31.03.2013 klo 13:34  
+
0
Me ollaan jonkun verran noita kääntymisiä sun muitakin harjoiteltu. Tein jotain historiallista, kuvasin meidän ensimmäisen tokovideon :nauru:



Näyttääkö tuo ihan karsealta? Niinkun muutenkin kuin eriparisten sukkieni osalta?

Meidän tavoite olisi saada TK1 tänä kesänä, mutta tuo seuraaminen ei yhtään hotsittaisi treenata ja sitä ilman on vähän paha lähteä kisaamaan.. Aloa pitemmälle tuskin koskaan tullaan menemään.

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Sunnuntaina, 31.03.2013 klo 14:02  
+
0
^^ Ei sais nauraa mutta tuo toinen kaveri on kyllä huvittava. :D Hääki halus videolle..
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-

Tiitus

Tiitus
Viestimäärä: 720

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Sunnuntaina, 31.03.2013 klo 21:04  
+
0
Minkälaiset pisteet tulee luoksepäästävyydestä jos tulos on tämä??:

:shifty:

Virallinen kuulokoira
bostoninterrieri Domi 23.06.2011
Blogi


(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 31.03.2013 klo 23:26)

Ruusunen89

Ruusunen89
Viestimäärä: 506

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Sunnuntaina, 31.03.2013 klo 21:17  
+
0
^:lallati::love: Me voitaisiin myös vetää tuollainen tötterö päähän luoksepäästävyyden kohdalla..
Labradorinnoutaja Kupla (s. 15.12.2011)
----------------------------------------------------------------------------
RiemuKuplan tassuttelua

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Sunnuntaina, 31.03.2013 klo 21:42  
+
0

syntaksivirhe kirjoitti:

^^ Ei sais nauraa mutta tuo toinen kaveri on kyllä huvittava. :D Hääki halus videolle..



Nyt ihan OT, mutta pakko mainita kun olen useammassa sinun viestissä huomannut. :) Yleensä on ollut tapana yhdellä ^ hatulla merkata suoraan oman viestin yläpuolella olevaa viestiä. ^^ taas viittaisi toiseksi edeltävää viestiä, kun taas ^^^ sitä viestiä, jonka jälkeen on kaksi viestiä välissä ennen sinun viestiäsi. Olen niin monesti jo mennyt hämilleni, kun en ole tajunnut, mihin viestiin olet vastannut. :D
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Sunnuntaina, 31.03.2013 klo 23:49  
+
0
Me tehtiin tänään laatikkotreeniä. Ollaan jo aikasemmin koiratanssimielessä tuota harjoiteltu, niin osasi hakeutua hyvin laatikon päälle. Pyörimiseen tarvitsi vain ohjaaja treenausta. Nyt mä tiedänkin, mistä se on tullut, että tuo peruuttaa perusasentoon. Mähän olen vahvistanut perusasentoon peruuttamsta tietämättäni. Mun piti siis harjotella laatikon kiertämistä sen sijaan, että olisin pyörinyt akselini ympäri. Sitten me tehtiin pari kertaa niin, että jätin koiran seisomaan laatikon päälle ja asetuin rintamasuunta koiraan päin laatikon toiselle puolelle ja käskin perusasentoon. Sai jo vähän langan päästä kiinni, että siihen perusasentoon ei tarvitse peruttaa. Iha viimeseks me pyörittiin vielä myötäpäivään, oli koiralle huomattavasti hankalampaa, kun tulinkin sitä kohti sen sijaan, että olisin mennyt poispäin.

Tää laatikkojuttu on meidän juttu! Me jatketaan tän treenaamista, lähinnä helpottaa mua, kun on konkreettinen kohde, jota kiertää. Ihan yksinkertaisesta jutustakin saa monen laista harjoitusta, ja harjoitus tekee mestarin. Jos se vihdoinkin oppis sitä peräpäätään kunnolla käyttämään.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28161
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6321
Viestejä yhteensä545650
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265822
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.04.2024 klo 06:00)