Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Keskiviikkona, 06.02.2013 klo 19:17

Tokopulina - osa 2

Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 51

Mikene

Mikene
Viestimäärä: 382

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Maanantaina, 01.04.2013 klo 08:54  
+
0
Hihii, Domi on niin truu-tokokoira että nukkuukin merkkikartio päässä. :nauru:

Me käytiin eilen möllikokeessa treenaamassa taas avointa varten. Video
Paikalla makaaminen 9 (haisteli pienesti kesken)
Seuraaminen taluttimetta 8½ (järkyttävää...)
Maahanmeno seuraamisen yhteydessä 10
Luoksetulo 7
Hippu valui aika pahasti stopin. Tätä ei vissiin voi ikinä treenata liikaa. Lisäksi ennakoin ITSE viimeisen käskytyksen ja aloin kutsua koiraa ennen liikkurin käskyä. Ja koirahan meni epävarmaksi ja ravasi loppumatkan... Hienoa ohjaaja! :ttou:
Seisominen seuraamisen yhteydessä 9
Hippu haisteli pysäytyksen jälkeen. Meille tuli alkuvuodesta outo paineistumisongelma tähän liikkeeseen ja se ilmeisesti näkyy vielä sijaistoimintona.
Noutaminen 9
Palautus ravilla eli hitaampi kuin alkuvauhti. Ollaan kovin harjoiteltu kapulan kanssa laukkaamista mutta vielä pitää harjoitella lisää.
Kauko-ohjaus
Kumpikin istuminen vaati tuplakäskyn ja näin on käynyt joka ikisessä möllikokeessa... Treeneissä niin ei käy ikinä, tuijotan vissiin sitten koiraa turhan intensiivisesti. Vaihdoissa itsessään ei oo mitään vikaa.
Estehyppy 9½ (voisi olla täpäkämpi)
Kokonaisvaikutus 9 (liikaa haistelua)

Yht. 171,5 p. eli ykköstulos olisi kuitenkin tullut vaikka kaikenlaista viilaamista olis edelleen tiedossa. Toko on kyllä siitä kiva laji että koskaan ei voi olla liian hyvä! Mulla on toukokuun alkuun katsottuna yks koe, johon toivon että mahdutaan. Jännää jännää!
tarupi Hippu (9/2009)

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Maanantaina, 01.04.2013 klo 18:40  
+
0
Me kanssa käytiin tänään möllitokoissa. Ai että kun ohjaajaa jännitti ekat VOI-luokan "kisat" vaikka kotihallissa olivatkin ja tuttu tuomari.

Paikalla makuu 7,5 (menee alasvasta toisella,haistelee,vinkuu)

Seuraaminen taluttimetta 10 (hitaassa käynnissä tarjoaa istumista,2oik hypähtää. Upeaa,tarkkaa seuraamista)

Istuminen seuraamisen yhteydessä 10 (hieman levoton,muuten hyvä)

Luoksetulo 5 (pysähtyminen venyy,maahanmeno ilman liikkuria)

Lähettäminen määrätylle paikalle ja luoksetulo 9 (koira haapuloi ennen liikkeen alkua. Haistelee ruudussa,seuraaminen poikittaa)

Noutaminen esteen yli 0 (ennakoi lähetystä,kiertää palatessa. Heitin kapulan vinoon eikä koira osannut korjata)

Metalliesineen noutaminen 10 (pitää erittäin kauniisti kapulaa. Saisi tuoda hieman lähemmäksi)

Tunnistusnouto 7 (nostaa vähän väärää ja pudottaa tuodessa. Karkaa kapuloille takaisin,luuli ressukka,että toi väärän kun ei tullut palkkaa)

Kauko-ohjaus 7 (etenee seisomisliikkeessä hieman,muut ok)

Kokonaisvaikutus 10 (kaunista innokasta yhteistyötä,ei ääntä)

Yhteensä 239 p. 17 piteestä jäi siis ykköstulos! Olihan tuossa arvostelussa ehkä hieman löysää,mutta hyvä mieli jäi ja nyt vaan armotonta treenaamista niin kyllä me ehkä oikeisiin kokeisiinkin vielä uskaltaudutaan.

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Tiistaina, 02.04.2013 klo 10:31  
+
0
Onnee Mikenelle ja belgilölle!

Miksei Tampereen lähiseudulla vois olla möllitokoa muullonkin kuin tuollon 20.4??? Haluaisin mennä, mutta kun juuri tuolloin lentopallon SM-lopputurnaus, niin en pääse.

Pitäisi taas jostakin repiä aikaa treenaamiseen. Tai kyllähän sitä aikaa on, mutta pitäisi ehkä käyttää se treenaamiseen sen sijaan, että esimerkiksi lukee kirjaa tai lörpöttelee puhelimessa tuntikausia.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Tiistaina, 02.04.2013 klo 12:47  
+
0
Älä huoli, eiköhän niitä kevään mittaan Tampereellekin ilmesty kesälle enemmänkin :)

kuutio

kuutio
Viestimäärä: 1

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Keskiviikkona, 03.04.2013 klo 12:40  
+
0
Koitin vähän lukea aikaisempia vastauksia mutta niitä on niin paljon niin samanlaista ongelmaa en löytänyt... Meillä siis ongelmaa noudossa, ihanaa olis jos joku osaisi neuvoa. Koira jaksaa hyvin pitää kapulaa kun istuu paikallaan ja useimmiten noutaa sen melko hienosti tosin vaan tiputtamalla sen eteen. Eli nyt mitä en millään ole saanut onnistumaan on kapulan kanssa liikkuminen jota tarvitsisin perusasentoon tuloon kapula suussa. Kun koira pitää kapulaa olen koittanut houkutella sitä namin avulla ottamaan yhtäkin askelta mutta joko se jumittaa paikallaan tai tiputtaa kapulan ja tulee ilman sitä tai menee maahan(?). Olen myös koittanut lähteä perusasennosta liikkeelle kapulan kanssa mutta sama juttu ja koittanut antaa kapulaa koiran suuhun kun se on jo liikkeessä mutta silloin se ei sitä ota suuhun tai pysähtyy jos ottaa. Kiitos paljon jos jollain olisi vielä tähän vinkkejä :)

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Keskiviikkona, 03.04.2013 klo 16:27  
+
0
Nyt taas alkaa aukeamaan kuinka paljon opeteltavaa meillä vielä on. Ollaan saatu opeteltua tokopuolelta oikeastaan vain sivulletuloa, seuraamista, istu ja maahan ja nekin vielä alkutekijöissään. Koira on tosi nopea oppimaan joten minustahan se on sitten kiinni. Tai onhan koirallakin ne omat kompastuskivensä, mutta kyllä minä se hidaste vielä olen.

Sivulletulo ja seuraaminen alkaa olla siinä mallilla että niitä voi jo kutsua noilla nimillä. Ollaan sen verran huijattu että aika paljon ollaan menty imuttamalla ja tiedän jo nyt että se kostautuu myöhemmin kun koira vain tuijottaa minua tyhmänä eikä ymmärrä käskyä ilman namia. Perusasento jää edelleen hieman kauas, osaksi siksi ettei koira käytä takapäätään tarpeeksi. Siihen löysin pari hyvää vinkkiä Youtubesta joita tänään testailtiin. Tänään myös kääntyiltiin oikealle ja vasemmalle ja haettiin perusasentoa. Harmittaa etten kuvannut videota tämän päivän treeneistä. Ne meni niin kivasti ja joka kerta huomaa kuinka koira oppii jotain uutta. :jjei:

Kun vielä saisi takapuolensa sinne alkeiskurssille...

Muoks: Just tuossa mietin että mitähän järkeä on tänne pistää samaa kuvaa moneen topicciin mutta pakkohan mun on kun just täällä manailin kun nuo käsiavut pitäisi häivyttää. Ja sitten tuo tulee seuraavassa hetkessä sivulle ilman käsiapuja, pelkästä käskystä ja asento löytyi heti. :jjei:

Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 03.04.2013 klo 17:38)

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Keskiviikkona, 03.04.2013 klo 17:45  
+
0

Fay kirjoitti:

Nyt taas alkaa aukeamaan kuinka paljon opeteltavaa meillä vielä on.


Tervetuloa koiraharrastuksen ihmeelliseen maailmaan ja tähän musertavaan tunteeseen joka vallitsee allekirjoittaneella nyt kolmatta vuotta joka asian suhteen!
Rise to reset the world.

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Keskiviikkona, 03.04.2013 klo 18:04  
+
0
^No, meillä on vasta kuukausi takana ja olen jo nyt sitä mieltä ettei opita ikinä kaikkea. :nauru:

Mutta mitä hauskaa siinä olisi jos tekeminen loppuisi kesken?
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Keskiviikkona, 03.04.2013 klo 22:10  
+
0
Mulla on jälleen maailmanluokan ongelma! :nauru: Noita täyskäännöksiä kun olen harjoitellut, niin käännytäänkö vasemmalle mennessä niin, että kierretään koiran ympäri (koira keskipisteessä) vai niin, että ihminen kääntyy oman akselinsa ympäri (ihminen keskipisteessä)? Ja mennäänhän oikealle ihminen keskipisteessä?

Tänään tehtiin taas täykkäreitä vasemmalle ja mä mietin, et mikä siinä oikeen menee väärin, kun näyttää aina niin hassulle. Koira kuitenkin tulee vasemmassa jalassa kiinni ja käyttää takapäätään. No, asiahan oli niinkin yksinkertainen, että sen sijasta, että itse sipsutan keskipisteessä ja koira yrittää jotskin randomia mun vieressä, tein niin, että jätinkin koiran keskipisteeseen ja kiersin ite sen ympäri. Askeleetkin sopivat tähän paremmin :peukku:. Sit mulle iski epävarmuus, että tehäänkö tämä meille huonommin vai paremmin sopivalla tavalla.

Tänään myös mietiskeltiin sitä, et miten saisin koiralle menemään kaaliin, että sen kontaktin voi pitää myös käännyttäessä. Aina kontakti meinaan putoaa, kun me käännytään, enkä oo saanu sitä sieltä nousemaan. Tänään sitten keksin, mistä homma kiikastaa ja lähdin purkamaan siitä. Koiralle ei vain oltu opetettu, että käännyttäessä pidetään se kontakti. Laatikkotreeniä vaan vähän, ja kun pari kertaa palkkailin kontaktista, koiralla sytty lamppu taas pään päälle ja hoksas, että mähän voin tässäkin katsella tuota ohjaajaa :peukku:. Ei siihen taaskaan muuta tarvittu, kuin ohjaajan järjenkäyttöä ja hetken mietiskelyaikaa ongelman alkulähteelle palaamiseksi. Aika nopeasti me pystyttiinkin jo siirtämään katsekontaktillinen kääntyminen liikkeeseen, ja koiralla oli bileet tiedossa.:nauru:

Ja vähän OT:ksi menee, mutta jostakin olen sellaisen harhakuvitelman saanut, että fayn Bella on tiibetinspanielityyppinen koira. Oli yllätys, kun kuvassa olikin valkonen pikkukoira. Mistäköhän mä tollasen harhakuvitelman oon oikeen saanu?
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Keskiviikkona, 03.04.2013 klo 22:41  
+
0
Ei siis vielä olla tungettu itseämme tarpeeksi joka topicciin. Minä jo vähän pelkäsin että koko palsta on jo täynnä Bella Bella Bella Bella Bellaa. Tietty tuo allekirjoituksen viittaus villakoira-sheltti-cockerspanielmixiin ei ainakaan minulle luo kuvaa tiibetinspanielista mutta noh... :nauru:

Tosi hienoa että olet löytänyt ongelmiisi ratkaisuja. :peukku:
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 03.04.2013 klo 22:42)

körppis

körppis
Viestimäärä: 149

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Keskiviikkona, 03.04.2013 klo 22:52  
+
0
Hei, mitenköhän tuohon koiraan saisi intoa ja vauhtia? Koira toimii kyllä hyvin nakeilla (ahne, esim. imuutus toimii todella helposti), mutta viretila saisi nousta ylös ja vauhtia suorittamiseen saisi olla enemmän. Tänään ulkona tein perusjuttuja (istu, maahan) palkaten heittämällä keppiä (jota rakastaa), suorittaminen on vauhdikasta, mutta ei riitä keskittyminen tarpeeksi, jotta tekisi "vaativampia" tehtäviä (esim. sivulletulo) kunnolla.

// muokkaan vielä, lisään: koira on nuori (8kk). Pitäisikö vaihtaa maisemaa, mennä vieraaseen paikkaan treenaamaan? Nyt ollaan lähinnä tokoiltu kotona.
Sk collieuros Kake, s. 07/2012
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 03.04.2013 klo 22:54)

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Keskiviikkona, 03.04.2013 klo 23:04  
+
0
^Tuo kepin kanssa keskittymättömyys kuulostaa hyvin samalta kuin meillä pallolla palkkaamisen kanssa. Saan koiraan vauhtia mutta en keskittymistä. Koira kuumuu pallosta liikaa eikä näe enää mitään muuta kuin sen pallon. Silloin liikkeen suorittaminen jää toissijaiseksi. Meillä viretilaan auttaa yksinkertaisesti palkan vaihtaminen ja oikeaan aikaan treenaaminen, siis namipalkkaukset ennen ruokaa ja riehumisjutut silloin kun koira on muutenkin virkeimmillään. Meillä koira saa osan ruuasta treenin yhteydessä nameina.

Jälkimmäiseen kysymykseen vastaus on yksinkertaisesti kyllä pitäisi. Heti vain alusta asti mukaan ne vieraat paikat niin oppii että missä tahansa voidaan treenata. Ensin rauhallisemmilla paikoilla, sitten vähän vaativammilla. Pelkällä kotitreenillä koira oppii vain treenaamaan tutussa ympäristössä ja pidemmällä ajalla se johtaa siihen että se ottaa häiriötä liikaa vieraista paikoista.
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 03.04.2013 klo 23:05)

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Torstaina, 04.04.2013 klo 11:49  
+
0
Mikene, onnea hienosta suorituksesta! :hymy: Oliks noi kisat Tuijan koirakoulussa, ku olin niin kattelevinani?

körppis, jos koira kuumuu liikaa lelupalkalla, ni mä tekisin niin, että ennen treenejä leikittäis vireen nostamiseksi, treenin aikana palkkaisin namilla ja sit taas lopuksi vois leikkiä, niin koiralle jää treeneistä kiva mielikuva. Muutenkin kannattaa treenata niitä vaikeempia juttuja ensin namipalkalla ja kun suoritus ja tekniikka on kunnossa, niin sitten voi alkaa käyttää enemmän myös lelupalkkaa. Ja tietysti välillä vois käyttää lelua vähän niin ku yllätyksenä koiralle, mutta sopivasti, että vire pysyy hallinnassa. Pistät lelun taskuun ja palkkaat sen aina välillä sillä, niin pysyy mielenkiinto yllä, kun koira ei koskaan tiedä, millon se lelu lentää. :hymy:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006
(Viestiä on muokattu torstaina, 04.04.2013 klo 11:50)

Mikene

Mikene
Viestimäärä: 382

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Torstaina, 04.04.2013 klo 12:14  
+
0
^ Kiitos. :) Joo, Tuijalla oli möllit. Käydään siellä paljon muutenkin treenaamassa, että sen puolesta oli helppoa, kun oli tuttu paikka!

Strikku tokossahan ei erikseen käskytetä täkäriä oikealle tai vasemmalle vaan sen voi aina tehdä kumpaan suuntaan tahansa. Eli periaatteessa riittää että koira osaa jomman kumman suunnan.
tarupi Hippu (9/2009)

Hecu

Hecu
Viestimäärä: 81

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Torstaina, 04.04.2013 klo 19:28  
+
0
Millaisella treenimäärällä olette uskaltautuneet mölleilemään? Olen itekseni harjoitellu tokoa ehkä vuoden verran, enemmän tai vähemmän aktiivisesti. Viime aikoina ollaan enemmän harjoiteltu liikkeestä maahanmenoa ja seisomista sekä seuraamista. Paikkamakuuta ei-häiriössä ja hyppyestettä ei olla treenattu yhtään. Pilkunviilaaja kun olen niin kaikki pitäisi olla omasta mielestä täydellistä (tai ainakin melkein) ja youtubesta kisavideoita katsellessa tuntuu ettei me vissiin ihan toivottomia tapauksia kuitenkaan olla. Taitaa olla aika kirjava taso noissa kokeissa ylipäätään.

Kohta onneksi alkaa toko-kurssi, josta toivottavasti saadaan lisää vinkkejä miten päästään treeneissä eteenpäin. Miten ootte harjoitelleet paikkamakuuta, siis jos ei ole nimenomaan treeniseuraa missä sitä harjoitella? Voiko mennä johonkin kaupan parkkikselle ja makuuttaa siinä, vai miten? :kieli:

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Torstaina, 04.04.2013 klo 20:23  
+
0
^ Me suunnitellaan menevämme mölleihin 28.4. ja ainoa liike, jolla oikeasta kokeesta voisi saada ainakin seiskan, on hyppy. Seuratakkaan tuo ei osaa kuin muutaman metrin, jos käännöksiä mukana. Eivätkä jäävätkään oikein luonnistu. Kunhan paikkamakuu on varma, kokeeseen voi mennä. Ketään tuskin sen enempää kiinnostaa, jos yksilöliikkeet menee pehvalleen, mutta ihan muiden kannalta paikkamakuuta ei saa munata.

Mikene, kiitos tiedosta! Mutta me ollaan ainakin menty ohjatuissa myös täykkärit käskytyksellä "Täyskäännös vasen, mars" ja "Täyskäännös oikea, mars". Mutta siis lähinnä tarvitsisin vastauksen vasemmalle täykkäriin. Kierränkö mä koiran vai kiertääkö koira mut?

Ja tuli täydellinen muistinmenetys, mikä olikaan käskytys pysähdykselle?

Fay, sheltti + cockeri muodostuu ainakin mun päässä tipsun tyyppiseksi koiraksi.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

Miizuli

Miizuli
Viestimäärä: 333

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Torstaina, 04.04.2013 klo 21:37  
+
0

Strikku kirjoitti:

Kierränkö mä koiran vai kiertääkö koira mut?


Vasemmallehan voi kääntyä kahdella tavalla. Koira joko kääntyy paikallaan (takapään käyttö) tai sitten kiertää sut takaa päin. Eli käännytte ikään kuin eri suuntiin.

Strikku kirjoitti:

Ja tuli täydellinen muistinmenetys, mikä olikaan käskytys pysähdykselle?


"Liike seis"?
Axel 08/10
Viljo 07/11

♥ Muistoissa Pelle 11/08 - 09/15 ♥
(Viestiä on muokattu torstaina, 04.04.2013 klo 21:54)

tiutiu

tiutiu
Viestimäärä: 5

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Torstaina, 04.04.2013 klo 21:45  
+
0
Me ollaan tokoiltu nyt kesästä lähtien säännöllisen epäsäännöllisesti yksin ja ties missä porukoissa :) nyt sitten pistin ränttäliksi ja varasin paikan ekoihin kokeisiin :D sittenhän sen näkee. Kokeet kuukauden kuluttua koiran ollessa 1v 4kk. Mikään liikkeistä ei ole kisavalmis mutta kaikki jollain kantilla tai hyvässä harjoitteluvaiheessa :) ohjaaja uskoo meidän olevan kuukauden päästä valmiita, itse pitää myös jaksaa uskoa :) kunhan paikkamakuu on varma, muut harmittaa vain itseä jos näin sitten...

Vuorisumu

Vuorisumu
Viestimäärä: 1642

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Torstaina, 04.04.2013 klo 21:50  
+
0
Tehtiin tiistaina kokeenomainen treeni ja tältä meidän AVOn liikkeet tällä hetkellä näyttää:
Seuruu
Liikkeestä maahanmeno ja luoksetulo
Liikeestä seisominen (kun jännitän, niin menee maahan)
Nouto (murheenkryyni)
Kaukot ja hyppy

Jos ton noudon sais kuntoon, niin sit vois harkita sitä koekeeseen menemistä. Toki muutakin pientä viilattavaa on, mutta ei niin kriittistä.

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: TOKOPULINA - OSA 2 - Perjantaina, 05.04.2013 klo 21:48  
+
0
Jesh! Nyt löytyi ensimmäinen asia jonka koira tuo joka kerta kun heitän sen ja se tuo sen vielä minulle asti, motivointipatukka. Mietin jo että miten ihmeessä saan tuolle noudon opetettua uusiksi kun siltä ei ole kukaan aiemmin vaatinut sitä että noudettu esine tuodaan suoraan heittäjälle.

Antakaas vinkkejä noudon opettamiseen. Koira noutaa tällä hetkellä heitetyt lelut mielellään mutta ei tuo niitä heittäjälle vaan tiputtaa lelun heittäjän eteen. Olen vaatinut siltä jo jonkin aikaa sitä että lelu tuodaan käteen jos kerran halutaan että sitä viskotaan lisää. Mutta yleensä se menee niin että koira tiputtaa lelun viereen ja sitten vasta nostaa käteen, jos nostaa. Erikseen ollaan otettu aina välillä sellaisia harjoituksia että pyydän koiraa ottamaan lelun suuhun käskyllä "ota" ja sitten revitään lelua yhdessä. Tarkoituksena on tästä edetä siihen että koira pitäisi lelua suussaan hetken aikaa, jota se ei vielä tee ja yrittää sitä kautta kertoa että se noudettava esine tulisi pitää suussa eikä sitä sylkäistä pois. Irti-käskyn osaa erittäin hyvin. Tuo motivointipatukka on ensimmäinen esine minkä se noutaa joka kerta ja tuo minulle jotta voidaan joko repiä tai heittää sitä lisää. Kaikki ollaan tehty vielä leikin kautta enkä esimerkiksi namipalkkaa ole ajatellut käyttää vielä tässä vaiheessa ollenkaan koska koira palkkautuu jo pelkästä heittelyleikistä ja repimisestä. Jatkanko edelleen samalla tiellä vai olisiko teillä vinkkejä mitä voitaisiin vielä kokeilla jotta saataisiin nouto varmaksi?
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi

  Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545431
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään9
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265759
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.03.2024 klo 18:00)