Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Torstaina, 23.01.2014 klo 19:49

Tokopulina - osa 3

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 44

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Tiistaina, 25.02.2014 klo 23:34  
+
0
^^ Eikös se nuorten luokasta eteenpäin saatu tulos hyväksytä? En nyt iham tarkkaan muista noita ikärajoja muuten, kuin että 24 kk on avoimen raja. Mutta varmimmin se tulos hyväksytään, kun avoimeen vie eli yli kaksvuotiaana.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Keskiviikkona, 26.02.2014 klo 00:04  
+
0

Kennelliiton valionarvosäännöt 2013 kirjoitti:

Tottelevaisuusvalion arvo (FI TVA)

Koira saa tottelevaisuusvalion arvon, kun sillä on 3 x 1. palkinto tottelevaisuus-kokeen
erikoisvoittajaluokassa vähintään kahden eri palkintotuomarin arvostelemana sekä vähintään laatumaininta "hyvä" näyttelyssä.



Linkki

Tuon perusteella riittää junnuna saatu H (muiden lajien valioitumisten kohdalla oli kirjattu selkeästi koiran vähimmäisikä), mutta erikoisvoittajaluokkaanhan ei saa osallistua alle 15 kk ikäisellä koiralla, joten koira ei voi valioitua ennen 15 kk ikää.
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Keskiviikkona, 26.02.2014 klo 07:42  
+
0

naukunen kirjoitti:

Meillä lähti se hajuerottelu mistä aiemmin oli puhetta sujumaan sillä, että lisäsin hämypurkkeja ihan reilusti vaan lisää. Tuntui että kahdesta vaihtoehdosta koira vain arpoi jomman kumman, mutta kun vaihtoehtoja antoikin lisää niin se tuntui kannustavan nenän käyttöä.



Hyvä vinkki, jota pitää kokeilla :peukku: Mä oon tähän asti vaan hinkannut hajuerottelua kahdella purkilla. Joinakin päivinä tuntuu, että koirat (varsinkin Melvin) tajuaa, mistä palkka tulee, mutta joinakin päivinä tuntuu, että se on yhtä arpomista ja koira merkkaa ensimmäisen purkin edes haistelematta.. Otitko ensin mukaan kolmannen purkin vai ihan suoraa useamman?
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

sassu

sassu
Viestimäärä: 89

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Keskiviikkona, 26.02.2014 klo 09:22  
+
0
Okei, kiitos tiedosta. :) Koitin googlettaa ja kattoa kennelliiton sivuilta mutta ei vaan tahtonut mulle löytyä. Pitääkin sitten ootella etten ens kesäks vielä virallisia näyttelyitä metsästä.

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Keskiviikkona, 26.02.2014 klo 18:17  
+
0
^Niin siis saahan se näyttelytulos olla valmiina ennen EVL:ään osallistumista. Ei se ole mikään ehto, että ensin TK4 ja sitten vasta näyttelyyn.
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13

sassu

sassu
Viestimäärä: 89

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Keskiviikkona, 26.02.2014 klo 19:48  
+
0
^ on mutta tuo mun tuleva kisakoira on vasta 8kk eli ihan penska sen takia me vielä ootellaan !

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Lauantaina, 01.03.2014 klo 19:12  
+
0
Nyt se sitten napsahti...1-tulos VOI-luokassa! Koko menomatkan ,200 km,jännitin ja sain lietsottua itselleni ihan hirveän epätoivon ja pakokauhun. Kävin mielessäni kaikki mahdolliset perseilyt joita koira on joskus esittänyt ja olin melkein kääntymäisilläni takaisin kotiin. Olin ihan jo fyysisesti sairas,maha sekaisin,yrjötti jne... Sain kuitenkin koottua itseni ja kisapaikalla jännitys hieman tasaantui.
Tuo koira on ihan mahtava,se tuntuu semppaavan sitä enempi,mitä jäykempi ohjaaja on :mietiskel:

Pisteitä herui 289 p. Sij. 1. ja KP.

Nyt sitten mietinnässä mennäkkö seuraavaksi EVL:ään vai kerätä TK3. Miten mä ikinä tällä hermorakenteella voin kisata EVL:ssä :ttou:

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Lauantaina, 01.03.2014 klo 23:58  
+
0
^ Onnittelut tuloksesta!
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

Miizuli

Miizuli
Viestimäärä: 333

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Tiistaina, 04.03.2014 klo 12:03  
+
0
Onnea tuloksesta, belgilö!:aurinko:
Axel 08/10
Viljo 07/11

♥ Muistoissa Pelle 11/08 - 09/15 ♥

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Tiistaina, 04.03.2014 klo 20:19  
+
0
Kiitos onnitteluista. Lauantaina mennään epävirallisiin tokoihin testaamaan EVL:n tämänhetkinen tasomme :shhh: Epikset on kätevästi omalla hallilla ja tuomarina tuttu henkilö. Sittenpähän nähdään mitä treenataan;liikkeet on kyllä jo jonkinlaisella tasolla,mutta oikeaan kokeeseen ei ole vielä vähään aikaan asiaa.

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Tiistaina, 04.03.2014 klo 22:18  
+
0
Oho, oon unohtanu laittaa tänne, meidän blogista löytyy treenivideoita ja sepustuksia noin kuukauden takaa.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Keskiviikkona, 05.03.2014 klo 20:13  
+
0
Osa kasvattajaporukkaa on menossa ensi kuussa tokokokeeseen, ja kun kommentoin että meilläkin paikkis kasassa niin tottakai painostivat osallistumaan ja minä yllytyshullu vielä lähdin :ttou: Junnun kanssa siis alokkaaseen.

No joo, ihan mielenkiinnolla menen. Aion kokeilla sellaista lähestymistaktiikkaa etten teetä koiralla kokonaisia liikkeitä lainkaan, vaan keskityn vahvistamaan niiden osa-alueita erilaisissa häiriöissä. Ja mitään palkkaamattomuustreeniä ei tehdä yhtään, vaan keskitytään just siihen fiilikseen ja haetaan sitä varmuutta sieltä. Ei tää onneksi ole kuin leikkiä.
Rise to reset the world.

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Keskiviikkona, 05.03.2014 klo 23:37  
+
0
^Tsemii kokeeseen! Hyvin se menee! :peukku:

Onnea belgilölle! :hymy:

Mulla on hirveä tokoahdistus karkkarin suhteen. Kuukausi sitten olin intoa puhkuen ilmoittamassa sitä kokeeseen, mutta nyt viimeisten parin viikon aikana se on mennyt niin kipeän oloiseksi, etten voi/halua ilmoittaa sitä kokeeseen.

Taas hirveä työmäärä on valumassa hukkaan, kun karkkaria pitäisi käytännössä treenata "koko ajan", ettei liikkeet ala kärsimään kohtuuttoman paljon. Kipeänä en tietenkään halua sitä treenata, joten aloitetaan sitten myöhemmin melkein kaikki taas alusta. Olen äärettömän turhautunut tähän hommaan. Aina kun ollaan valmiita ilmoittautumaan kokeeseen, koira jumahtaa tai loukkaantuu.

Kesällä ei voi ilmoittautua ulkokokeisiin, koska koiralla on paha ötökkäkammo, enkä halua testata minkälainen katastrofi siitä seuraa, jos joku ötökkä ilmestyy näköpiiriin. Hallikokeita ei juuri kesällä järjestetä, joten kokeet on siirtymässä taas tulevaisuuteen. Tekisi vaan mieli lyödä hanskat tiskiin ja siirtää tuo nyt lopullisesti eläkkeelle.

Onneksi mulla on tulevaisuuden toivo kasvamassa ja alku ainakin vaikuttaa hyvin lupaavalta.

Mielenkiinnosta kyselen, kun tykkään katsoa koulutusvideoita netistä: onko muilla tiedossa joitain hyviä koulutusvideoita, joista voisi katsoa mallia esim. tunnarin opiskeluun? Tarkoitan siis nimenomaan opetusvideoita tai ainakin sellaisia, joita seuraamalla saa jonkun liikkeen kouluttamisen ajatuksesta kiinni.
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 05.03.2014 klo 23:37)

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Torstaina, 06.03.2014 klo 15:27  
+
0
^ Mulla on vähän samoja fiiliksiä. Tuntuu niin turhalta treenata koiraa, jolle ei osaa tehdä mitään. Tuo mitteli siis piippaa koko ajan. Se teknisesti kyllä osaa liikkeet jo niin että TK1 pitäisi saada helpostikin ellei tapahdu niinkuin viime kokeessa (=nollaa yhtä liikettä ja piippaa paikkamakuussa ja hyppää syliin luoksepäästävyydessä ym meidän kohdalla puhtaasti vireeseen liittyviä ongelmia). Sitä on vaan niin ikävä treenata, kun se rupeaa jo paikkamakuussa piippaamaan heti kun sen käskee maahan. Tai kun sen pyytää sivulle, tai ottaa hihnan irti. Plaa.

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Torstaina, 06.03.2014 klo 17:03  
+
0

vems kirjoitti:

Tuntuu niin turhalta treenata koiraa, jolle ei osaa tehdä mitään.


Tämäpä... Mua aina niin harmittaa kun tuossa Mökössä voisi olla potentiaalia vaikka mihin, jos mulla olisi tarpeeksi taitoa käsitellä sen virettä. Ongelma tosin on päinvastainen, eli koiraa kiinnostaa tehdä töitä joskus ja jouluna ja vire on yleensä liian matala, vaikka tekninen osaaminen onkin ihan idioottivarmaa. En mää jaksa sen kanssa mihinkään avoimeen lähteä enää kun se on mulle niin iso stressi joka kerta että mitähän se on tänään mieltä.

Paljon mielummin kilpailen ja treenaan tuolla junnulla, sen kanssa voin aina sentään luottaa siihen että se yrittää parhaansa vaikkei kaikki niin nappiin menisikään.
Rise to reset the world.

Saippa

Saippa
Viestimäärä: 617

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Perjantaina, 07.03.2014 klo 16:36  
+
0
Mun pienessä päänupissa tapahtui Suuri Oivallus tässä pari päivää sitten. Seuraaminen ei oo meillä oikein sujunut, sekä mun että koiran puolelta meno on tosi hapuilevaista. Perusasento sen sijaan on ollut tooosi vahva. Ajattelin sit testata, että jospa se seuraamisen käsky ei oliskaan "seuraa" vaan "sivu", joka on meillä perusasentokäskynäkin. Ja kappas, koirahan osaa seurata :cool:

Jotenki pöljästi sitä onkin omien kapoisten ajatustensa vanki, että joka asialle pitäis olla oma käskynsä.
Shelttimies Noppa (Pilvimarjan Kuka, 2/2013)
etäjäseninä slkn:t Siiri (Liehkun Ciiku, 4/2003) ja Selma (Tiitiäisen Reela (4/2006)

http://koiratulikotiin.blogspot.fi/

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Lauantaina, 08.03.2014 klo 00:15  
+
0
^ Toi on muuten ihan super oivallus! Sillon, kun mäkin sen tajusin, alko homma heti luistaa! Ja tosiaankin, meillä toimi sivulletulo, seuruu, tarvittaesssa luoksetulo ja tarvittaessa nouto yhdellä ja samaisella sivu-käskyllä.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Lauantaina, 08.03.2014 klo 21:15  
+
0
Tänään sitten käytiin möllitokoissa ja korkattiin EVL. Ainoa joka vaatii eniten treeniä on ohjattu nouto.Koira osaa merkin ja merkiltä lähetyksen noutokapulalle,näitä ollaan treenattu,mutta ei vielä liikettä kokonaisena:lähetys merkille ja siitä kapulalle. Tämä liike nollattiin,toinen nollaliike oli tunnari jostain syystä tänään.
Kokonaispisteet 242. Arvostelu ei ihan kaikista tiukinta,mutta ehkäpä me vielä joskus ollaan kisavalmiita :jjei:

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Lauantaina, 08.03.2014 klo 23:34  
+
0
^ Hyvin meni :peukku:! Onnea!

Meillä meni tänään 2 min paikkamakuu reilulla kisaetäisyydellä naapurin koiran puuhaillessa tarhassa vieressä :jjei:. Vitsi, kun olis kisat NYT!
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

Lyytikäinen

Lyytikäinen
Viestimäärä: 461

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Maanantaina, 10.03.2014 klo 18:08  
+
0
Onnea belgilölle voittajaluokan tuloksesta! :peukku:

Meiltä tämmöset terveiset...



*laalaalaa*

muoks. Vems, ihan tuttu juttu tuon vireensäätelyn kanssa. Olen vain ottanut sen haasteena. Kokeisiin mennään kun mennään, jos mennään, siihen asti harjoitellaan mielentilan ja vireen hallintaa. Vireensäätelyongelmainen koira on erinomainen haaste ohjaajalle kuin ohjaajalle.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 10.03.2014 klo 18:34)

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 44
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28166
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6324
Viestejä yhteensä545663
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään4
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.04.2024 klo 08:45)