Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Torstaina, 23.01.2014 klo 19:49

Tokopulina - osa 3

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 44

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Maanantaina, 10.03.2014 klo 19:02  
+
0
^ Hyvin ootte edistyny :peukku:u
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Keskiviikkona, 12.03.2014 klo 13:52  
+
0
Mulla on joka tilanteessa potentiaalisesti äänekäs koira. Aikaisemmin mä en kuitenkaan ole huomannut, että tokoilu itsessään nostaisi kierroksia niin julmetusti, mitä se tekee uudessa ryhmässä treenatessa. Jossain määrin varmaan johtuu siitä, että treenataan hallissa, jossa aikaisemmin ollaan pääasiassa käyty treenaamassa agia (nykyään vain silloin tällöin), mutta toisaalta mä en muista tuon paikan aiheuttaneen aikaisemmin samanlaista ääntelyä juuri tokoa treenatessa. Voiko olla, että mä en vaan ole kiinnittänyt siihen huomioa, koska oon niin tottunut metelöintiin, kuuroutunut tässä vuosien varrella ja "mehän ollaan kuitenkin agia varsinaisesti treenaamassa".

Oh well, pointti oli se, että täällä myös yksi äänivuoto-ongelmien kanssa painiva.
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

mimmu87

mimmu87
Viestimäärä: 304

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Torstaina, 13.03.2014 klo 11:19  
+
0
Olitko Vems sun koiran kanssa Lempäälässä viimen, kun ootte olleet kisoissa?
Mietin koko paikkamakuun ajan, että hitto on tutun näkönen tyttö ja koira, onks toi koirat.comilta. :nauru:
Ja se koirakko kanssa nollas yhen liikkeen, muuten meni super hienosti ja tuomarikin sitä harmitteli sitä yhden liikkeen nollausta (olisko liikkeestä seisomisessa mennyt maahan?).
(Viestiä on muokattu torstaina, 13.03.2014 klo 11:19)

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Torstaina, 13.03.2014 klo 13:56  
+
0
Olin! :nauru: hetko, olitko sä paikkisrivissä mun vieressä? Ainakin yksi flätti siinä taisi olla!

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Torstaina, 13.03.2014 klo 16:28  
+
0
Meillä jäi tokokoe väliin, kun koira joutui saikulle. Tänään loppui antibioottikuuri, eli voisi alkaa uutta koetta katsella... Tuo on vaan niin hirmuisen häiriöherkkä (ja tarve tehdä tokoliikkeitä ei aina ole huipussaan), että mietiskelen, miten tehdään ulkokokeiden kanssa - hallikokeet alkaa uhkaavasti loppua tältä keväältä. Muuten sen kanssa tekemisestä on kyllä hyvä fiilis, pääsääntöisesti saadaan oikein kivoja pätkiä tehtyä.

Junnun kanssa painitaan ääni- ja nouto-ongelmien kanssa. Nouto on totaalijäähyllä, kunnes saan oman pääni kuntoon ja osaan olla paineistamatta koiraa. Ääntely taas... No, katsotaan, miten tilanne kehittyy. Eilen aloiteltiin junnun kanssa ohjattua ja tänään muisteltiin ruutua. Eiköhän se tästä, joskaan toukokuun koesuunnitelmista (tai lähinnä niiden toteutumisesta) en vielä olisi ihan vakuuttunut...

mimmu87

mimmu87
Viestimäärä: 304

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Torstaina, 13.03.2014 klo 18:12  
+
0
Älä nyt pidä mua minää stalkkerina. :nauru: Siinähän minä olin sen innosta haukkuvan intopiukee flätin kanssa. Pisti vaan niin silmään, että oot tutun näkönen ja koitin muistella, että mikähän sun nimimerkki tääl oli.
Ja sitten katsoin, että teillä meni tosi hienosti, mut hitto, kun se yks liike nollaantu muutenhan olisitte ykkös tuloksen saaneet.

chelle

chelle
Viestimäärä: 555

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Sunnuntaina, 16.03.2014 klo 22:23  
+
0
Mulla on myös äänekäs koira, ja varsinkin turhautumista purkaa haukkumalla. Piippaa myös paikkamakuissa. Ja kun tuo on vielä sellainen, että se ottaa itseensä jos menet kieltämään, niin on välillä vaikeaa saada sitä hiljaiseksi. Se ei hauku niin pitkään aikaan kun jotain tehdään, mutta esim. paikkamakuuseen jättämisessä ja liikkeiden välillä saattaa hyvinkin alkaa komentelemaan. Eipä tuolle kyllä ole enää kisatavotteitakaan sen kummemmin, kun on muutenkin niin mahdoton tokokoira. Vähäsen houkuttaisi se TK2, mutta en tiedä onko se kaiken sen pään seinään hakkaamisen arvoista.

Juniorikin meni sairastumaan, ja piti kisat perua. Tiistaina käydään lääkärissä ja katsotaan sitten laitetaanko ilmoa ensi kuun kisoihin. Ärsyttää vaan, kun olen Kerttua aina palkannut nakeilla (nakit on parasta maailmassa, leluihin kiinnostus saattaa tipahtaa), ja nyt sitten sillä on virtsakiviä ja se ei saa syödä muuta kuin omaa nappulaa. Saa nähdä miten pidetään vire yllä.

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Sunnuntaina, 16.03.2014 klo 22:45  
+
0
Onko täällä koiria, joiden pääasiallinen palkka on leikki? Miten palkkaatte koiraa kokeen jälkeen leikillä?

Mun vanhempi koira tekee töitä ihan tasan ruoalle ja se on sen paras palkka jota mikään muu ei ylitä ja jonka vieressä sosiaalinen tai leikkipalkka on ihan vitsi. Se on kuitenkin tosi helppo palkkaustapa ja varsinkin kokeen lopuksi se on saanut aina jotain erityisherkkua kuten kissanruokaa. Mutta sitten taas meillä ei toi juniori niinkään ole nameista kiinnostunut, tottahan se ahneena kakkiaisena syö nameja mutta jää aina odottamaan, että josko kiskottaisiin ihanaa narupalloa nyt kun kerran olin taitava. Oon pahoillani jos tää on jotenkin typerä kysymys, mutta mä en oikein tiedä että mitä teen tuolle koiralle ensi kuun kokeessa :nauru: Oon vähän miettinyt että antaisin kasvattajalle narupallosen taskuun joka sitten olisi koiraa vastassa hallin ulkopuolella. Tokihan se tekee ihan eri lailla töitä mulle ja mun kanssa kuin tuo seropi, mutta tuntuu jotenkin... köyhältä ehkä repiä sen kanssa hetki lelua kovan duunin päätteeksi!
Rise to reset the world.

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Sunnuntaina, 16.03.2014 klo 23:18  
+
0
^Mä oon käyttänyt omalle lelupalkkaa "isona palkkana", ja se menee about just noin, että leikitään sillä lelulla kun on lopetettu hommat. Jos on sopiva paikka niin voi vaikka mennä vähän viskomaan palloa koiralle, kesällä vein sen uimaan koesuorituksen jälkeen kun oli järvi vieressä. Tai sitten vaan revitään lelua, jos ei tila anna myöten isommille leikeille :)

Voihan sitä käyttää molempia, eka leluleikki ja sitten antaa jotain ruokaa?

Anuapina

Anuapina
Viestimäärä: 342

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Maanantaina, 17.03.2014 klo 01:47  
+
0
Meillä on ollu aiemmin pääasiassa lelupalkka käytössä tokossa. Nyt olen treeneissä käyttänyt paljon myös namia ja vain joihinkin vauhtiliikkeisiin lelua. Mun koira onneks palkkautuu aika hyvin nameistakin, kun leikkimistä on pitänyt nyt vähän rajottaa. Vähän jännittää tuleva koe, että meneekö ihan överiksi leikkimisen kanssa, kun nyt on niin vähän saanut riekkua lelun kanssa...

Kokeessa olen siis palkannut lelulla niin, että ennen kehää leikitään ja tehdään jotain valmistelevia juttuja ja kun tullaan kehästä niin revitään ja leikitään narupallolla kehän ulkopuolella suorituksen jälkeen. Kapun mielestä on huippuhauskaa pyörittää narupalloa kuin moukaria :D Mun mielestä leikkiminen jo sellaisenaan toimii palkkana jos koira selkeästi palkkautuu leikistä ja lelun repimisestä :)
kääsna Kapu (11/2008)
kääsna Myy (12/2011)

mimmu87

mimmu87
Viestimäärä: 304

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Maanantaina, 17.03.2014 klo 11:53  
+
0
Meillä on tuon otuksen äänen käyttö ollut aina pieni ongelma. Aikasemmin haukkui innostuessaan ja turhautuessaan. Tuo turhautumishaukku saatiin iän mukana loppuun, mutta tuo innostushaukku.. :roll: Sille en oikein ole osannut tehä mitään. Enkä treeneissä asiaan pahemmin ole edes puuttunut, koska tokotreeneissä Luna haukkuu vain aluksi, kun on tosi innoissaan ja se loppuu sitten, kun alkaa keskittymään tekemiseen. Tutulla treenipaikalla vie ehkä puoli minuuttia, vieraammassa paikassa kestääkin kauemmin. Ja oon ajatellut, että parempi että on innoissaan ja haukkuu, kun että kauheesti komentasin ja saisin laamana toimivan koiran.
Enemmänkin tuo haukunta haittaa muissa elämän tilanteissa, niinkun ihania ihmisiä kohdatessa tai noutoharkoissa. Ootteko muut jotenkin puuttuneet koiran innostumis/turhautumishaukkumiseen treeneissä tai piippaamiseen paikkamakuussa? Ja siis miten ootte puuttuneet?
Itse koitan saada huomion itteeni ja palkata heti namilla/lelulla. Turhautumishaukusta komensinkin. Mutta tuo yli-innokkuus on kuitenkin treenatessa juttu, mistä Lunassa myös tykkään vaikka välillä se meneekin vähän ylitse. Mutta kuitenkin kiva katsoa, kun toinen on ihan täpinöissään kaikesta.

Vuorisumu

Vuorisumu
Viestimäärä: 1642

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Maanantaina, 17.03.2014 klo 14:47  
+
0

naukunen kirjoitti:

Onko täällä koiria, joiden pääasiallinen palkka on leikki? Miten palkkaatte koiraa kokeen jälkeen leikillä?

Mun vanhempi koira tekee töitä ihan tasan ruoalle ja se on sen paras palkka jota mikään muu ei ylitä ja jonka vieressä sosiaalinen tai leikkipalkka on ihan vitsi. Se on kuitenkin tosi helppo palkkaustapa ja varsinkin kokeen lopuksi se on saanut aina jotain erityisherkkua kuten kissanruokaa. Mutta sitten taas meillä ei toi juniori niinkään ole nameista kiinnostunut, tottahan se ahneena kakkiaisena syö nameja mutta jää aina odottamaan, että josko kiskottaisiin ihanaa narupalloa nyt kun kerran olin taitava. Oon pahoillani jos tää on jotenkin typerä kysymys, mutta mä en oikein tiedä että mitä teen tuolle koiralle ensi kuun kokeessa :nauru: Oon vähän miettinyt että antaisin kasvattajalle narupallosen taskuun joka sitten olisi koiraa vastassa hallin ulkopuolella. Tokihan se tekee ihan eri lailla töitä mulle ja mun kanssa kuin tuo seropi, mutta tuntuu jotenkin... köyhältä ehkä repiä sen kanssa hetki lelua kovan duunin päätteeksi!



Mä käytän sekä namia että leikkiä, mutta kyllä kumpaisellekin koiralle leikki on ehkä kuitenkin se ykkönen. Toko kisoissa mulla on lelupalkka kentän sivussa repussa j aennen kehään menoa leikitän koiraa ja sitten kun tullaan kehästä pois, niin sitten mennään yhdessä hakemaan repusta lelu ja leikitään sillä. Koirahan sen määrittää mikä on sen mielestä "käyhää" ja mikä ei. Jos leikkiminen ja narupallo on sen mielestä parasta mitä maa päällään kantaa, niin ei se varmasti ole sen mielestä "köyhää"!

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Maanantaina, 17.03.2014 klo 14:56  
+
0
Mulla on ehkä nyt omassa asenteessa tämä ongelma, kun tuon vanhemman kanssa ei tosiaan olisi puhettakaan mistään leikkipalkasta ja hyvä kun aina jaksaa sillä ruoallakaan toimia. On tullut vähän sellaisena shokkina siis ikäänkuin ja välillä junnun kanssa ihmettelenkin että todellako olet nyt tähän tyytyväinen :nauru: Ehkä pidämme siis hetken hauskaa ennen yksilökehää ja kunnolla sen jälkeen, halliin en lelua uskalla tulla ettei se ala hinkumaan sille ennen aikojaan.
Rise to reset the world.

Vuorisumu

Vuorisumu
Viestimäärä: 1642

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Maanantaina, 17.03.2014 klo 16:05  
+
0
Se että kannattaako leikittää ennen kehää vai ei on hyvin koirakohtaista. Tärkeintä on saada koira oikeaan mielentilaan ennen kehään menoa, eli itsekin olen leikittänyt vasta enne yksilösuorituksia. Paikkiksiin yritän mennä mahdollisimman rauhallisessa mielentilassa. Ja toki ei pahaa tee, jos noita kisamaisia suorituksia esim. tuon aloituksen ja lopetuksen osalta tekee myös treeneissä. Silloinhan ei tosiaan tarvitse ottaa kaikkia liikkeitä vaan vaikka 1-3 liikettä.

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Maanantaina, 17.03.2014 klo 18:19  
+
0
Joo, kovin riehakkaasti ei sovi kun virettä löytyy yleensä aivan tarpeeksi, mutta sellaisen pienen eyes on the prize-setin oon ottanut yleensä treenatessakin. Paikkamakuussa oon palkannut ruoalla juur siksi että koira yhdistäisi liikkeeseen rauhallisen ja rennon mielentilan. No mutta, sittenpä näemme!
Rise to reset the world.

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Torstaina, 20.03.2014 klo 11:56  
+
0
Onkos täällä kenelläkään kaukoissa tekniikkana se,että koiran etujalat pysyy paikallaan asentojen vaihdossa? Ite tehdään ton toisen koiran kanssa takajalat paikallaan,mutta eilen tuli treeneissä puheeks ton pennun kaukot sitten joskus kun niitä aletaan treenailemaan. Se kun on tommonen etupainoisempi niin yks heitto olikin juuri tuo toinen tekniikka.

Ja jos jollain olis hyviä vinkkejä/videoita olisin kiinnostunut näkemään.

Vuorisumu

Vuorisumu
Viestimäärä: 1642

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Torstaina, 20.03.2014 klo 13:15  
+
0
^Mä olen nähnyt tuota opetettavan ainakin targeteilla niin, että koiran etutassujen alla on joko yhtenäinen tai molemmilla tassuilla erikseen esim. lauta, ja koiralle opetetaan siis ensin, että pidä etutassut tässä.

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Torstaina, 20.03.2014 klo 16:37  
+
0
Hei te, jotka ootte opettaneet pysähdyksen peruuttamisen kautta: Onko teillä sama vai eri käsky peruuttamiselle ja pysähtymiselle? Jos on eri, niin miten ja missä vaiheessa ootte vaihtanu käskyn?

Käytännössä mä en ole kokenut juurikaan ongelmaa siitä, että noi eri liikkeet on samalla käskyllä. Melvinin pysähtyminen on yleensä oikein mallikasta, mutta jostain ihmeen periaatesyystä toi hiertää mua. Ehkä voin kuvitella, että se vois aiheuttaa ongelmia ja seuraavan kanssa haluaisin ne eri käskyille.
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

nauris

nauris
Viestimäärä: 1082

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Lauantaina, 22.03.2014 klo 15:18  
+
0
O-ou. Kahdet möllit tulossa ja pitäis varmaan alkaa esim. treenaan :shifty: Onneks sentään möllit vaan, koska mulla on koko pakka ihan levällään :nauru:
spn -13
broholminkoira, uros -16

chelle

chelle
Viestimäärä: 555

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Lauantaina, 22.03.2014 klo 21:01  
+
0
Mie taas justiinsa mietin, että ilmottautuako epiksiin vai ei. Meillä on kumminkin keskiviikkona tottiksessa kisanomaiset treenit, sunnuntaina olisi ne tokon epikset ja siitä vajaa pari viikkoa niin viralliset. Onhan siinä aika paljon raskasta treeniä.

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 44
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28183
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6329
Viestejä yhteensä545679
Uudet käyttäjät tänään7
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265838
(Tilastot päivitetty viimeksi 24.04.2024 klo 20:30)