Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Torstaina, 23.01.2014 klo 19:49

Tokopulina - osa 3

Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 44

annajaada

annajaada
Viestimäärä: 675

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Maanantaina, 24.03.2014 klo 13:38  
+
0
Onko kellään ollut ongelmana sellainen pään alas painuminen seuruussa? Soma on päättänyt, että se kuuluu ehdottomasti seuraamiseen, enkä oikein tiedä, miten saisin kerrottua sille, että pään voisi pitää ihan normaalilla korkeudella. Se laskee sen siis tosi matalalle ja tuijottaa sieltä alhaalta sitten mua kyllä. Nyt vasta aloitellaan seuruun alkeita, eli askelta tai paria ollaan tehty, mutta tosiaan heti kun se ottaa yhdenkin askeleen niin pää painuu alas. Varmaan joku paimennukseen liittyvä juttu kyseessä. Istualteen se voi ottaa katsekontaktin ihan pää pystyssäkin. En mä tiedä, onko toi edes mikään virhe ja tarviiko sille tehdä mitään.

Russelin kanssa ollaan aloitettu taas varovaisesti tokoilu. Sen kanssa olisi tavoitteena saada tämän kesän aikana treenattua alon liikkeet kuntoon. Liikkeestä seisominen, hyppy, paikkamakuu ja seuruun käännökset vaatii vielä töitä. Maahanmeno on jo aika kiva. Eniten se tarvitsisi kuitenkin häiriötreeniä, ja nimenomaan koirahäiriötä. Tarvii koittaa löytää vaikka kesälle joku tokoryhmä jos liikkeet alkaa muuten olla koossa. Myös hallissa tekemistä pitää vielä harjoitella, koska se menee niin helposti agilitymoodiin siellä. Viimeksi tehtiin seuruuta ja kun otin ensimmäisen juoksuaskeleen, se sinkosi 20 metrin päässä olevan renkaan läpi ja odotti käskyä seuraavalle esteelle. Mites tuossa aloluokan seuraamisessa muuten hyväksytään innostunutta askellusta juoksuosuudessa? Jos koira siis selvästi vaihtaa askelluksen ravista laukaksi(tai vähän lennokkaammaksikin..:D), mutta paikka ei kauheasti kuitenkaan muutu?
"Dogs are the leaders of the planet. If you see two life forms, one of them's making a poop, the other one's carrying it for him, who would you assume is in charge?" -- Jerry Seinfeld

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Maanantaina, 24.03.2014 klo 13:51  
+
0
^ Meillä on varmaan vähän saman tyyppistä ongelmaa ton bc:n kanssa. Tervuilla sitä ei ole ollut ja liittyy varmaan juuri tuohon paimenen ominaisuuteen. Täälläkin oltaisiin kiinnostuneita kuulemaan vinkkejä tuohon ongelmaan.
Me ollaan tehty seuruuta nyt imuttamalla ja palkattu koira housunsaumaan pää ylhäällä. Nyt koutsi sanoi,että se kulkee paremmassa ryhdissä.
Sitten meillä on myöskin ongelmana se,että kun jätän sen istumaan ja kuljen eteenpäin kutsuakseni sen luokse,se vaipuu kummalliseen könötysasentoon pää olkapäiden välissä. Tuo asento on agilityssäkin harmillinen :mietiskel: Takapalkkaa oon sille pitänyt ja se on hieman auttanut tuohon asentoon.
Sitten sain vinkin,että kannattaisi opettaa pentu vilkuttamaan ja/tai istumaan "kurreasennossa".
Ja ihan pikkupentuna sillä oli tapana tehdä ns banaanikaari kun se tuli luokse,nyt se on siltä onneksi jäänyt ja tulee suoraan.

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Maanantaina, 24.03.2014 klo 14:01  
+
0
No siis te tarviitte ne seuruuvaljaat :paapatus: Hitto kun en nyt löydä, mutta yksi päivä tuli FB:ssä vastaan sellainen video jossa bortsua opetettiin seuraamaan sellaisissa erikoisvaljaissa jotka jatkuivat päähän asti ja sitten "suitsista" pidettiin pää oikeassa asennossa. En oo nähnyt mitään niin typerää miesmuistiin...
Rise to reset the world.

annajaada

annajaada
Viestimäärä: 675

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Maanantaina, 24.03.2014 klo 14:10  
+
0
Imuttamalla kyllä varmaan voisikin saada tuon pään nostettua. Me ei olla sitä harrastettu, mutta voisi kyllä kokeilla tuohon sitä. Kiitos!
"Dogs are the leaders of the planet. If you see two life forms, one of them's making a poop, the other one's carrying it for him, who would you assume is in charge?" -- Jerry Seinfeld

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Maanantaina, 24.03.2014 klo 14:22  
+
0
Joskus petsien puolella oli kans yks (työlinjanen) bortsu, joka kyyristeli kans. Joku paimennusmoodi se oli, ja sitä lähdettiin korjaamaan juurikin imuttamalla. Muulla tekniikalla sitä päätä onkin ehkä vähän vaikea nostaa, varsinkaan kun käytös johtunee siitä paimennusmoodista. Eli kun kyseessä ei ole mikään pelko tms. ei sitä oikein rohkaisemallakaan saa kuntoon.

Meidän paikkis edistyy. Monet paikkamakuut erilaisisaa tilanteissa ovat auttaneet, ja eilen suoriutui koe-etäisyyksillä ja -ajalla, kun vieressä haukkui koira ja toisella puolella puuhaili pari ihmistä pihassaan. Enää pitäisi varsinainen paikkistiöanne järjestää, niin saisin varmuuden, että ollaan edistytty.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

annajaada

annajaada
Viestimäärä: 675

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Maanantaina, 24.03.2014 klo 14:33  
+
0
Juu ei tässä taida muu auttaa kun suitset koiralle. Tulee mieleen valjaiden ja kuonopannan yhdistelmä, josta lähtee naru ylöspäin :D
"Dogs are the leaders of the planet. If you see two life forms, one of them's making a poop, the other one's carrying it for him, who would you assume is in charge?" -- Jerry Seinfeld

uska

uska
Viestimäärä: 33

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Maanantaina, 24.03.2014 klo 16:51  
+
0
Strikku: Tampereen seudulle on tulossa parikin möllitokoa lähiaikoina. Esim. 16.4. on SPL-Tampere ry:n järjestämä möllitoko, johon alkoi ilmoittautuminen tänään.
Saksanpaimenkoira -13
Harmaa norjanhirvikoira -07

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Maanantaina, 24.03.2014 klo 16:58  
+
0
Miten ois kosketuskeppi tuohon seuraamiseen yhtenä korjauskeinona? Sitä pitää siinä asennossa sekä korkeudella, jossa haluaa koiran pään olevan.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Maanantaina, 24.03.2014 klo 22:29  
+
0
uska, halleluja, oot mun pelastus :kumarrus:. Miksen mä ikinä löydä mitään ilmotuksia mistään :mietiskel:.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

nauris

nauris
Viestimäärä: 1082

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Tiistaina, 25.03.2014 klo 09:43  
+
0
^Myös NPKH järjestää möllitokon 27.4, mutta en muista koska ilmoittautuminen loppuu. Facebookista löytyy ryhmät kummastakin tapahtumasta :hymy:
spn -13
broholminkoira, uros -16

Vuorisumu

Vuorisumu
Viestimäärä: 1642

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Tiistaina, 25.03.2014 klo 09:52  
+
0
Eihän teillä oo (lelu) palkka näkyvissä? Siis te joilla on tuota kyyristelyongelmaa? Ts ettei kyttää paimennusmoodissa lelua? Sanoisin, että jos siitä haluaa eroon, niin kannattaa puuttua siihen heti, sillä yleensä noi rotutyypilliseen käytökseen liittyvät jutut vahvistaa itse itseään ja todennäköisesti tuosta voi ylemmissä luokissa lähteä joku pistekin.

annajaada

annajaada
Viestimäärä: 675

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Tiistaina, 25.03.2014 klo 11:58  
+
0
Ei ole lelua näkyvissä, vaan koitan palkata aina niin, ettei koira näe, mistä lelu tulee. Muuten se varmasti kyttäisikin sitä lelua. Yleensä siis pidän sitä joko treenitaskussa tai selän takana. Välillä koitan pitää toisessa kädessä häiriönä ja vaatia silti katsekontaktia, mutta sitä nyt oikeastaan vaan perusasennon kanssa kun seuruuta vasta aloitellaan. Tuijotus on joka tapauksessa mua kohti ja heti kun lähdetään yhden askeleen verran liikkeelle, laskee pää 20cm. Me nyt ei varmaan avoa pidemmälle kisatakaan, mutta ihan jo koiran niskan säästämiseksi täytyy korjailla tuota asentoa nyt heti.

Kosketuskeppi voisi olla myös hyvä keino, sillä varmaan saa muutenkin opetettua oikean paikan hyvin. Tai sitten opetan pään nostamisen ja laskemisen temppuina koiralle ja pyydän nostamaan pään aina jos se sen laskee.
"Dogs are the leaders of the planet. If you see two life forms, one of them's making a poop, the other one's carrying it for him, who would you assume is in charge?" -- Jerry Seinfeld

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Tiistaina, 25.03.2014 klo 23:21  
+
0
Koira on saikulla eikä pystytä nyt treenaamaan kunnolla. Oon kuitenkin alotellu tunnarin alkeitaniin on saanut edes jotain puuhaa. Ongelmahan on siinä, että mulla on tällä hetkellä käytössä vaan yksi tunnari (jonka löysin kun joltain varmaan pudonnut :nauru:), mistään en ole vielä saanut käsiini kunnon settiä. Tällä yhdellä tunnarikapulallani olen siis ensinnäkin naksutellut siihen kiinnostumisesta, koskemisesta, ottamisesta suuhun jne. Ja nyt olen alkanut piilottaa tätä yhtä kapulaa, ulkona ja sisällä. Hyvin löytyy aina ja on innoissaan kun löytää. Voinko tehdä muuta yhdellä kapulalla ennenkuin saan kunnon setin?

Ja se himputin noutokapulan pito. Koira nostaa kyllä, mutta tiputtelee. En saa millään rakennettua koiralla pitoa. Kun yritän vaatia pitämään kapulaa kauemmin suussa (naksutin periaatteella) enkä palkkaa jos tiputtaa niin kyllästyy ja alkaa tarjota kaikkea muuta. Nostaa siis kapulan kyllä maasta, mutta siellä suussa se ei pysy. Herkkikselle ei voi työntää kapulaa suuhun tai muutenkaan "pakottaa" pitämään suussa kun alkaa ällöttää ja paineistuu ja sitten ei ainakaan kosketa tai pidetä kapulaa. Kun pidän kapulaa käsissä niin puree kyllä kiinni, mutta hyyyvin pehmeällä otteella ja tiputtaa heti jos päästän irti. Jos hetsaan kapulalla ja juoksennellaan se suussa ympäriinsä niin alkaa mälväämään ja tiputtaa heti kun pyydän vaikka sivulle. Noutaa kyllä kapulan, mutta tiputtaa jalkoihin ja/tai mälvää. Miten ihmeessä mä saan sille kestoa siihen pitoon?
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Keskiviikkona, 26.03.2014 klo 12:54  
+
0
^ Sulla on rautakauppareissu edessä :nauru:. Listaa vaan ja pätkii kymmenen sentin pätkiks, paljon halvempaa kuin eläinkaupasta osto.

Nauris kirjoitti:

^Myös NPKH järjestää möllitokon 27.4, mutta en muista koska ilmoittautuminen loppuu



Tuota mä kattelinkin, sinne ois teoriassa ehkä parhaat mahikset päästä. Viikolla kun ei oikein onnistu, ja yhden muunkin möllitokon löysin, mutta se on just sinä ainoana päivänä, kun mulla on turnaus.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Keskiviikkona, 26.03.2014 klo 13:24  
+
0
^Jep, sitä mä oon vähän niinku odotellu. Että millon pääsen rautakauppaan :nauru: En eläinkaupasta ajatellutkaan käydä ostamassa kun halvemmallakin pääsee.
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Keskiviikkona, 26.03.2014 klo 14:31  
+
0
^ Mä vasta nyt tajusin, että kaikkialla ei ehkä oo rautakauppoja lähes joka nurkan takana niinkuin täälä... Ehkä se ei käykään kaikilta niin yksinkertaisesti samalla reissulla kuin kaikki muutkin asioinnit. Nimim. Kaupunki, jossa rautakauppoja enemmän kuin ruokakauppoja.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

Ninjahenttu

Ninjahenttu
Viestimäärä: 45

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Torstaina, 27.03.2014 klo 21:46  
+
0
Mun kanssa henna voi sitten vaihdella tunnarikapuloita. Käytettyjä on melkoisen paljon parissa rasiassa/laatikossa. :) Multa myös aina jokin yksi tunnari jää jonnekin paikkaan X. Me on iskän kanssa tehty kapuloita. Ei ole höylätty sileäksi joka sivua, mutta ajavat asiansa.

Pitoa vain sekunti kerrallaan naksutellen. Jossain vaiheessa se kapula alkaa vain pysyä pidemmän ajan suussa nätisti. :) Ainakin näin on omille käynyt. Molemmat innostuivat kapulasta, mutta sellaista nättiä pitkäkestoista pitoa ei tullut luonnostaan, vaan ihan alusta lähdettiin rakentamaan. Sitten tadaa: yhtenä päivänä ei vain enää tiputtanut. :)
http://kerttupetteri.blogspot.fi

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Perjantaina, 28.03.2014 klo 08:43  
+
0
Nyt on sitten ilmottauduttu tokokokeeseen Ylöjärvelle vapuksi.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

Saippa

Saippa
Viestimäärä: 617

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Perjantaina, 28.03.2014 klo 12:42  
+
0
^Muistanko ihan väärin vai onko toi sitten teidän eka koe? :hymy:
Shelttimies Noppa (Pilvimarjan Kuka, 2/2013)
etäjäseninä slkn:t Siiri (Liehkun Ciiku, 4/2003) ja Selma (Tiitiäisen Reela (4/2006)

http://koiratulikotiin.blogspot.fi/

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Perjantaina, 28.03.2014 klo 14:17  
+
0
^ Juu, on eka koe. Ainakaan toistaseks ei jännitä (koputtaa puuta). Maksimoin vielä pääsyn ja paikanvarmistusviestin kirjotin muutamaa minuuttia vaille 12 ilmoittautumista edeltävänä päivänä viestin ja painoin "lähetä" sitten, kun kello näytti 00.01. Ei ainakaan turhan tarkkaa :nauru:.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

  Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 44
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6323
Viestejä yhteensä545659
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään8
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 22:15)